Obstawiam niskie ciśnienie paliwa. "Cofa" Ci się benzyna. Sprawdź filtr paliwa i zaworek zwrotny.
Moze sprobuj zamontowac zaworek zwrotny na zasilaniu?
Sprawny osuszacz nie wpusci wody do układu - dlatego zrezygnowano z zaworka.
A jak usunąć tą usterke?wymiana zaworka?
Musisz uszczelnić układ paliwowy, wymienić wszystkie oringi, ew. zaworek zwrotny. Świece oczywiście sprawne i grzeją?
W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba filtr paliwa, zanim zacznie się wymieniać pompy. Zdarza się, że przy wymianie zostaje uszczelka rdzenia filtra, albo urywa się dolny korek zaślepki. Będziesz miał takie objawy. Lejący wtryskiwać też nie pozwoli odpalić, ale tu musisz mieć testy diagnozą. Sterownik silnika nie uruchomi wtryskiwaczy póki na rozruszniku...
Odepnij spężarke i zobacz czy takie same odczyty będą. A w ogóle mierzyłeś czy zaworek dobry i czy sprzęgło nie zerwane?
sprawdź czy zaworek na wtryskiwaczu rozruchowym nie puszcza, odepnij przewód paliwowy i odpal
moze pomylone przewody vacum na zaworkach?Ten filterek to odpowietrzenie zaworka
Napięcie na wtyczce 10.52V po przekręcenia kluczyka po podłączeniu zaworka spada do 0.2V
Dzięki Gerri . Wieczorem sprawdzę dokładnie te zaworki.
No ok ale czy mozesz mi powiedziec gdzie jest ten zaworek, Ale jaki zaworek?
po naciśnięciu zaworka syczy Jak ma 0,5 bara też syczy. Pomiary przede wszystkim.
cos mi sie wydaje,ze czeka Cie niestety wymiana amorkow z przodu. Moje pekly przy samych zaworkach
Gdzie szukać tego zaworka? Jak on wygląda?
To sprawdz. Kolega mial ostatnio cos podobnego w Atego i winowajca okazal sie zbiornik wyrownawczy a konkretnie zaworek
Podaj kod silnika. Z tego co podałeś to nie jest mechaniczny wtrysk. Ano nie jest. Żaden 202 nie miał mechanicznego wtrysku. Były dwie wersje: PMS (sterowany ciśnieniem) i HFM (sterowanie przepływem powietrza). Specjalny manometr do podpięcia się do listwy a nie do węży paliwowych. Na magistrali jest zaworek specjalnie przeznaczony do pomiaru ciśnienia...
Masz nieszczelność w układzie. Żaden zaworek czy inne patenty tylko przejrzenie instalacji pneumatycznej.
Świece grzeją, a kompresja jest słaba, ale to na dwoje babka wróżyła. Pierścionki lub zaworki.
Tylko miechy z tyłu. Im więcej czytam tym mniej wiem. Osuszacz, czujnik, jakieś zaworki upustowe :cry: wszystko może być
Mój przypadek z mercedesem miedziana podkładka pod wtryskiem paliwo kapało na tłok po 12 godzinach nie odpalał puszczał biały dym do wydechu,w zbiorniku paliwa mgła po trasie.
Do zaworka regeneracji filtra węglowego. Taki czarny z napisem MOT i strzałką na górze, na lewym nadkolu.
000 142 00 19 ten zaworek odpowiada za ciśnienie pompy i nie może płyn lecieć w przelew podnieś ciśnienie powietrza przy zaworze 000 142 00 19 jeśli wartość nie wzrośnie wymień zaworek jeszcze raz
2 przy filtrze , 1 przy podgrzewaczu paliwa , 1 przy pompie. Zaworek nie wiem czy coś da ale montuje się jak najbliżej pompy.
Witam mam problem z adblue w Mercedesie Atego. Wymieniony był zaworek powietrza taki jak na wyczyszczony dyfuzor. Adblue po wymianie zaworka trochę pobrało ale później coś się zepsuło i przestało pobierać. Niestety ale na tą chwile mam dostęp tylko do Delphi. Zrobiłem kilka screenów, może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny. W teście dawkowania poleciało...
https://youtu.be/OJsJ-IY_BQ0?si=iNu37zgj... podpiąłem pod rozruch, nadal to samo, czyli rozrusznik wykluczyć można, i założyłem zaworek zwrotny przed filtrem, nic to nie dało.
Witam Panowie, dzosiaj zmieniłem oringi na przelewach, założony dodatkowo zaworek zwrotny na zasilaniu i u mnie to nie pomogło.
mój przypadek z mercedesem wypracowana pompa zasilająca można wyjąć zaworek przed filtrem paliwa i pomorze lżej zasysać paliwo.
założyłem dodatkowy zaworek zwrotny z filtrem zaraz za zbiornikiem Nie tędy droga. Mercedes nie lubi jak się go poprawia. Znajdź przyczynę i ją zlikwiduj! Oprócz zaworka zwrotnego jest w układzie zaworek utrzymujący ciśnienie (zdaje się numer 8). Jeżeli po wyłączeniu silnika ciśnienie podawane na linię zasilającą wtryski nie będzie się utrzymywać to...
ja tez stawiam na ten zaworek mialem juz taki problem
Ten silnik ma mieć stan 15.8 litra. Przy wymianie wlewasz minimum 15 litrów. Reszta to stary olej zostający w układzie. Skąd wziąłeś te 13 litrów??? Wyjmij ponownie filtr oleju i sprawdź czy przy wymianie nie został zniszczony zawór odpływowy z filtra. Jeśli po zalaniu 15 litrów masz na miarce nadmierny stan to na bank ten zaworek jest rozwalony. W...
Jak mogę to sprawdzić? jest może jakiś zaworek czy coś aby zobaczyć czy coś sie ulatnia?
Hmmm tylko u mnie to jest bardziej zależne od temperatury. Na dworze jak jest zimno pojawia się problem. W garażu natomiast wszystko działa jak należy ...]Link
Pewnie czujnik temperatury do wymiany i druga sprawa to paliwo się cofa z pompy a tu jakiś zaworek na przewód przed pompa paliwa by pomógł. Oczywiście jeszcze sprawa kompresji silnika, jeżeli będzie niska to też będzie ciężko palił ale obstawiam cowke paliwa i zapowietrzanie się pompy.
Cofa się paliwo do zbiornika, najtaniej jest założyć zaworek zwrotny na przewód paliwowy :)
No, auto raczej rzadsze i przyznam, że nigdy do takiego nie zaglądałem. Jeżeli jednak piszesz o podciśnieniu, to jest tam zapewne układ typu stary Mercedes - wężyk od wakupompy do zaworka w stacyjce i od tego zaworka do zwyczajnego siłowniczka podciśnieniowego na pompie wtryskowej. Wakupompa działa, bo byś raczej zauważył brak wspomagania hamulców :)....
A może wystarczy wstawić zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym?
ok zamawiam zaworki i pisze czy pomogło
Dziś jescze raz sprawdziłem i jest tak że jak zimny silnik to obroty są ok 1000 obr a jak się rozgrzeje to ma ok 1200 obr. i chodzi o to że w tym silniku powinno być tak że na zimnym są wyższe obroty a jak się nagrzeje to jest taki moment że nagle obroty spadają do ok 750. A tu jest coś nie tak bo na odwrót, zresztą wygląda to na brak tej regulacji...
Minimalne ciśnienie w pompie na wolnych obrotach musisz mieć powyżej 0,5 bara. Sam zawór przelewowy nie pomoże jeśli go wymieniałeś, on utrzymuje to minimalne ciśnienie. Masz zaworki zwrotne w pompie zasilającej. Odpływ paliwa to albo właśnie te zaworki albo nieszczelny układ. Kolega zwrócił mi uwagę, że dałem D z tym ciśnieniem. Oczywiście, że tak....
prawdopodobnie problem z podcienieniem i sterowaniem turbina SPrawdz zaworek sterowania turbiną czy nie ma wycieków z układu podcisnienia
odłączyć przewód powrotny z wtryskiwaczy i włóżyć do przezroczystej butelki Od strony filtra czy od strony zaworka na bloku?
https://obrazki.elektroda.pl/7602840400_... https://obrazki.elektroda.pl/6285895800_... Hej, ja też mam z tym problem. Po naciśnięciu przycisku, nie słychać żadnego pyknięcia. Czy możesz mi pomóc i napisać gdzie jakie napięcia powinny być na wtyczce od zaworka (trójnika) po naciśnięciu przełącznika od zagłówków na...
Podmień zaworek podciśnienia , który steruje cięgnem turbiny. Jakie jest podciśnienie ?
Tak właśnie zrobiłem , luz na trzy i prowadnice, sforznie poczyszczone.Ale ten. zawór pomiędzy zderzakiem a kolumną jak stuknę w niego kluczem to siłownik rusza się.Sprawdziłem to z przodu w siłownikach zostaje powietrze , po przyciśnięciu na ten zaworek siłkownika puszcza
Nie dostaniesz tej kulki. Szukaj w warsztatach, jak wymieniali całe podstawy to mogą mieć. Drugie wyjście to założyć jakiś zaworek bezwładnościowy pod wejściem do filtra.
Sorry przepraszam was bardzo to ja źle napisałem. To był ten zaworek paliwa przed pompa. I jego ominol. I założył przy filarze zawór żeby paliwo się nie wycofało. Ale wymieniłem ten zaworek podpiolem kostkę i bez zmian
Z mojego doświadczenia. Większość takich dziwnych usterek to zatkany paprochami króciec paliwowy pod filtrem. Trzeba odkręcić przewód, wykręcić króciec i go sprawdzić. Mogą być paprochy albo zaworek serwisowy może być uszkodzony. Czasem oring tam się zawija na zaworku.
co prawda pewności nie mam, Zastanawia mnie jedno za każdym razem po przekręceniu zapłonu zaczyna bulgotać pompka w zbiorniku, Właśnie się dowiedziałem że na przewodach jest jeszcze zaworek który puszcza Z jednej komory na drugą Czy ktoś może ma schemat Jak działa ta pompka w zbiorniku nie mogę nigdzie znaleźć
Chodzi o filtr na wejściu do dozownika, pod króćcem wlotowym. Trzeba odkręcić element z króćcami wlotu i przelewu. Jest też filtr w przewodzie ciśnieniowym adblue pod mniejszym króćcem pompy adblue. W zestawie jest jeszcze zaworek regulujący ciśnienie w pompie adblue i narzędzie do jego wymiany.
Vacum pompę mam na pewno sprawną bo sprawdzałem na innym aucie. Przyczynę znam Tzn. nie dostaje się z bloku do wacum przez mały otwór olej silnikowy który uszczelnia vacum żeby było podciśnienie. Interesuje mnie jak idą kanały olejowe, co powoduje że ten olej tam jest wtłaczany. Czy może mi siedzieć pompa olejowa, a może jest jakiś zaworek który się...
na razie nie będę robił anty reklamy warsztatu, ale straszna lipa, koleś zakładał gaz jak było zimno i się nie zorientowałem dopiero jak się ciepło zrobiło to sprawa wyszła na jaw, sprawa jest o tyle gorsza że mieszkam za granica, bylem na warsztacie, ale koleś nie dał rady tego zrobić brak czasu więc musiałem wracać do domu i cały czas w aucie grzać...
Nic się nie kalibruje. Śruba została ustawiona fabrycznie i jest zaplombowana. Jeżeli ciśnienie podawanego powietrza i AdBlue będzie w wymaganych granicach to kalibracja zostanie zachowana. Zaworek w stanie otwartym ma tak duży przelot, że nie wpływa na zmianę kalibracji. Nawet po wymianie zaworka na inny. Zresztą po skompletowaniu układu możesz zrobić...
Bardzo często uszkodzeniu ulegają zaworki sterujące turbiną i egrem, ale bez porządnej diagnostyki to mogę sobie gdybać.
Witam, gdzie znajduje się zaworek zwrotny od paliw w Mercedes Actros 2 1841 2004r? Ciężko odpala rano, póżniej już od strzała. I co by tam mogło jeszcze być? Jakby ktoś coś podpowiedział?
Witam. najprawdopodobniej jest podwieszony wtrysk,wykonaj test przelewów i wszystko się wyjaśni,natomiast pompa wysokiego ciśnienia wcale nie podaje tak dużo paliwa jak by się wydawać mogło,mimo że jest go 6 razy za dużo niż potrzebne jest silnikowi do pracy to i tak 15 mg na sów x 6 to sam widzisz że niewiele i dlatego wydaje ci się że pompa hp nie...
Problem dalej nie rozwiązany. Dalej zaciąga paliwo do kolektora przez zaworek. Wszystkie przewody przedmuchane kompresorem filtr wysuszony
Załóż zaworek na węzu pod maską https://www.google.pl/search?q=zaw%C3%B3... plus nypel 1/2 cala z drugiej i masz prawie klimatronik.
c1332 ,c1306 (carsoft) gdzie umiejscowione są te zaworki?? w pompie abs czy poza nią?? dzięki za wszelką podpowiedź..
Regulator czyli taki zaworek z czarną główką na końcu listwy wtryskowej. Wykręć i sprawdź czy nie ma na nimopiłków, przeczyść i zmontuj spowrotem.
w aklasach w 99% problemy automatycznej skrzyni biegów to zespół sterujący. Podzwoń po firmach zajmujących się sprzedażą używanych części do skrzyń. Pewnie około 800 PLN wystarczy. Nowy w MB jak się nie mylę coś koło 450 euro stoi. A zespół sterujący to to co siedzi zatopione w oleju w skrzyni biegów. Krótko mówiąc płyta aluminiowa z zaworkami hydraulicznymi...
No nie koniecznie pompa mogła by się rozsypać. Wystarczy że zaworek na sekcji będzie szwankować i już tłoczenia nie będzie.
Witam serdecznie. Niestety ja też mam problem z moim actrosem model 2540 z 99r, Mianowicie czasami mam problem z odpaleniem zwłaszcza jak bym go kilka razy odpalił i zgasił po kilku lub kilkunastu minutach. Wygląda to tak jak by spuszczał paliwo, więc rozrusznik musi się napracować a zimą prądu szkoda. Pompke paliwową (tą ręczną) wymieniłem na nową,...
Jeśli dla kogoś jest jeszcze to ważne to pierwsza skrętka przewodów jest od zaworka początku wtrysku idąca od pompy do komputera.
Przy prawym kielichu masz dwa zaworki, jeśli któryś z nich się zatnie to podaje ciecz do nagrzewicy.
Wymieniłem tydzień temu zawór czterodrożny i było do dziś całkiem fajnie. Dziś zahamowałem przed skrzyżowaniem mocniej i skrzynia się zawiesiła na 9. Oczywiście to samo nie można nic zrobić nawet przerzucić na luz. Nie ma żadnych ubytków powietrza przy hamowaniu. Zaczynam się zastanawiać czy sterownik skrzyni razem z tymi zaworkami nie zaczyna się wieszać.
Dokładnie o 903 mi chodzi,dziękuje za porade Dodano po 1 Zaworek na dwa piny i trzy wyjścia podciśnienia
Witam mam problem z Mercedesem Vario 614 silnik OM904 auto zapowietrza się pochodzi trochę zaczyna plewić gaśnie lub postoi i nie chce zapalić po założeniu przezroczystych przewodów paliwowych widać w nich powietrze ale raczej na powrocie niż zasilaniu.wymieniono: -uszczelka podstawy filtra paliwa oringi na wtryskach i pompach zawór między 3 a 4 cylindrem...
No witamy! A co do tej pory zrobiłeś / sprawdziłeś / w związku z tą usterką? Nie ma ogrzewania wcale czy leci letnie ? Pompka sprawdzona ? zaworki dostają zasilanie ? Układ odpowietrzony ? itd… .
A silniczek krokowy gazu jak się miewa? U mnie w tym samym pojeździe były chyba ze 3 nowe i żaden nie sprawował się jak powinien. Został zamontowany zwykły "zaworek" który za pomocą śruby regulujesz przepływ gazu.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia powietrza dochodzącego do skrzyni. Jakieś biedne 6 barów nie wystarcza na trzy siłowniki w jednym momencie. :) Przeprowadź nauczanie GS, zapewne wyskoczy błąd GS17. Jak tak się stanie to siłownik zakresów do wyjęcia, wyczyszczenia, nasmarowania itp Sprawdzić wtyczkę i płytę z zaworkami. Często dostaje po łbie naczepą....
Na bank uszkodzony zawór zwrotny w pompie wtryskowej :D .Pomoże założenie zaworka np.z allegro na przewodzie przy samej pompie.Pozdrawiam.
Oczywiście rocznik nie podany, albo stacyjka, mechanicznie realizowane otwieranie/zamykanie podciśnienia albo zaworek elektryczny na błotniku. Zobacz gdzie idzie wężyk od gaszenia.
Star Diagnosis Interfejs diagnostyczny do mercedesa "serwisówka" Musisz odpalić silnik inaczej ci się nie uruchomi zawieszenie. Jeśli są jakieś błędy co ta kontrolka sygnalizuje to się będzie świecić cały czas nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Co do nieszczelności to płyn do mycia naczyń troszkę wody i pędzelek w rękę mydlić wszystko po kolei...
Może być tak, że pompa się zapowietrza, zaworek zwrotny w pompie jest uszkodzony. Najprościej założyć zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym tuż przed pompą, do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym. Trzeba tylko zmierzyć średnicę wewnętrzną przewodu, pewnie 8 mm.
Doładowanie sprawdzałeś? Podciśnienie, zaworek regulacyjny? Z tego, co pamiętam ten motor był już diagnozowalny przez komputer. Czemu nie zaczniesz od najprostszej rzeczy?
Witam mam problem z adblue w MB Atego, bład mr 6770 zbyt zredukowany spadek ciśnienia w procesie dezaktywacji , z tego co trochę poczytałem to wina zatartego zaworka przelewowego , proszę o podpowiedz gdzie on jest , można go zdemontować i wyczyścić ? Z góry dziękuje
Witam ponownie czy ktos wie w jaki sposob mozna sprawdzic dany zawór w bloku hydraulicznym? Bez kalibracji cisnienie osi centrujacej jest 48bar a wspomagania kierownicy 0 lub 2 bary bez wzgledu co robie.Przy kalibracji bład e5.Podkładałem inne uzywane zaworki z drugiego i to samo.
Powiedzial ze jeszcze mogą być do wymiany jakies zaworki w maglownicy To jak zrobili regenerację? Niech poprawiają
Auto jest z modułem podczerwieni, właśnie z zaworkiem. zaworek na nadkolu przednim po stronie kierowcy. Gdyby to było gaszenie ze stacyjki....
Nie napisałeś, czy to diesel czy benzyna. W dieslu podciśnienie jest brane z pompki vacuum (chociaż prawdę mówiąc ten model nie wychodził z silnikiem diesla) natomiast w silniku benzynowym jest brane z kolektora. Nie ma żadnej osobnej pompy na potrzeby układu centralnego zamka - tak więc nie musisz się bać, że rozleci się pompa której nie ma. W drzwiach...
Najpierw czy dochodzi paliwo, potem sprawdź ciśnienie bezpośrednio na pompie. Następnie ciśnienie na listwie z zaślepionymi wtryskami /sprawdzasz zaworek przelewowy/. Potem to już chyba wtryski do sprawdzenia.
kolego sel gdzie sa zaworki zwrotne w pompie i jak wymiemnic.u mnie podejrzewam jest to samo.
Paliwo raczej się nie powinno cofać bo mam założony zaworek zwrotny, oczywiście jak wszystko wybadam i usunę usterki dam znać na forum.
No tak. Nie napisałem. Samochód to mercedes actros. Czy możliwe jest, że za cofające się paliwo po dłuższym, nie używaniu webasta, winna jest pompka, która ma już swoje lata i po prostu przepuszcza.
Rzeczywiście nie ma w tym filozofii. Przedni moduł SAM dostaje poprzez CAN sygnał i bezpośrednio drutem (bez przekaźnika) wysterowuje pompkę. Rzeczywiście komputer serwisowy Star Diagnose daje duże możliwości zarówno podejrzenia sygnału wysterowania w poszczególnych modułach po drodze jak również wysterowania z różnych punktów. Jak natomiast taki spryskiwacz...
Ustawiałeś zapłon na ''widać znak'' , czy na przyrząd [ew. dorobiony trzpień]? Może gdzieś brak podkładki miedzianej na uszczelnieniu i paliwo schodzi. Zaworek ciśnieniowy na powrocie z pompy założony? Rozumiem , że przed uszczelnieniem było ok.
Kolega 6lat temu napisał ... ale co mnie z tego jak ja mam KE a nie K Jetronic. W KE nie ma regulatora termicznego z grzałką tylko zwykły zaworek termiczny podciśnienia ale może to być też jakiś trop.
pierścienie chyba ktoś na giełdzie w Słomczynie dobiera już znalazłem, ale w 2 kompresorach które stały długo weszła rdza w gładź i to widać gołym okiem takie malutkie dziurki. A zaworki oczywiście zrobiłem w tych sprawnych-papier 2500 i na szkło. po tej operacji nie poznałem pracy :D a zaworki takie do tych kompresorów to od czego dobrać-bo jestem...
Okazało się ze jeden wtryskiwacz się przyciął cewka dobra, wyjąłem go przeczyściłem benzyną delikatnie zruszyłem nitem ten zaworek i działa, zastanawia mnie dlaczego się przyciął. Dzięki za pomoc
Zmierz w pierwszej kolejności ciśnienie manometrem. Nie zaszkodzi jak sprawdzisz zaworek odpływowy pod filtrem czy się nie rozleciał, częsta usterka nieumiejętnej obsługi filtra oleju.
założyłem zaworek zwrotny na dolocie paliwa i nic to nie dało a jak są nieszczelne powroty paliwa z wtrysków to też może być tego przyczyna?
Jeżeli czujniki w porządku to podłącz bezpośrednio do filtru paliwa zbiorniczek grawitacyjny z paliwem, jeżeli zassie i odpali zerknij do zbiornika i wyczyść smok ssący, pewnie nazbierało się tam "żelu" :) organicznego itp. (w zależności gdzie i co się tankuje). A jeżeli to nie pomorze załóż zaworek zwrotny paliwa przed filtrem (koszt ok 20-30zł).
No 124 ma raczej zaworki i osobno pompkę wymuszającą obieg poniżej zbiornika wyrównawczego, przynajmniej w dieslach. Ja jestem ciekaw co to kolega porobił z tymi zaworkami? Jeśli ma wolny przepływ to powinno grzać na całego, więc albo zapowietrzone, albo nagrzewnica zapchana, ciężko powiedzieć. Nie mniej jednak słabi mnie takie rzeźbienie, może to jest...
Witam Kolego Daro122 zapomniałeś o istotnym elemencie regulacji a mianowicie o wyjęciu zaworka bo bez tej operacji taka metoda ustawiania zapłonu nie zda egzaminu, otwarcie listwy na Maksa też przekłamuje ustawienie . Tak na marginesie to ta metoda jest praktykowana przez starych wyjadaczy i pomimo że mają na stanie elektroniczne urządzenia to pierwsza...
dokladnie tak jak mowi dali. Zaworki od turbo z lewej strony pod maska . jak jest nieszczelny nie zalaczy sprezarki a po wylaczeniu silnika slychac charakterystyczne ssanie
witajcie Studiowalem rozmaite fora, problem polega na tym ze auto po pewnym czasie wpuszcza do wnetrza naweiewami gorace powietrze mimo pozycji innej na pokretłach. Problem pojawia sie nagle tj leci normalne chlodne powietrze a nagle ciach i mi gorace leci. Podmieniłem juz ten panel z pokretłami ale dalej to samo, narazie radze sobie w ten sposob ze...
witam koledzy jest 0 ; błędów nic się na desce nie zapala wcześniej miał moc więc blokada prędkości raczej sama się nie włączyła zaworek przed turbiną zamieniałem podciśnienie dałem do zaworka odzielnie nowym wężykiem bez trójników na ogrzewanie ciśnienie w kol dolotowyn w czasie pełnej mocy +-2150 sprawdzałem ktsem nawet regulowałem tą małą srubką...
Zobacz gdzie idzie rurka podciśnienia z pompy. Pewnie jest zaworek elektryczny, tak jak w E klasie W124. Tam jest na lewym nadkolu w komorze silnikowej. Zawór sterowany jest elektrycznie.
Przy gaźniku typu solex potrzebny jest zaworek zwrotny( na powrocie) Co do ciśnienia sprawdź w danych samochodu ile daje twoja pompa i dobierzesz coś.
zaworek mercedes atego mercedes zaworek paliwo zaworek zwrotny filtr paliwo mercedes
klimatyzacja eberspacher ariston hotpoint pralka impedancja falowa
telewizor elektron philips fw326
Automatyczne włączanie LG Smart TV - przyczyny i rozwiązania Parametry TS głośnika B&C 15PS100-4 4Ohm