Nie wiem czy już było , wymiana termostatu Audi A4 B5 2.5 TDI oraz wymiana separatora mgły olejowej.
Troszeczkę dmucha-chyba, że masz potężne przedmuchy, to bardziej. Olej to tamtędy nie leci, oprócz tego, co przedostanie się tam z mgły olejowej - z czasem się nazbiera - węże oczywiście z gumy olejoodpornej.
Bo ten olej tak ma :D Żeby złagodzić wypowiedź, dodam tylko, ze krąży w układzie zarówno czynnik (freon) jaki i olej, a raczej generowana przez sprężarkę mgła olejowa, więc się nasyca po drodze, zanim do kompresora nie wróci
Witam . Czy ktoś z tu obecnych jest w stanie powiedzieć mi co może być powodem że sprężarka po osiągnięciu zadanego ciśnienia , po odcieciu zasilania przez stycznik pluje mgłą olejową ( załączony film) czy jest opcja podziałać coś samemu przy tym problemie czy nie obędzie się bez zaproszenia specjalisty ( dekiel zdjęty na potrzeby filmu .. ta sama mgla...
Ni zaszkodzi mu... tylko srodowisku.Kolega ma racje załóż na nia butelke,bedzie zbierała syf... To ze przez nia puszcza olej to normalne .To mgla olejowa z wnetrza silnika. Silnik nią oddycha by zwiekszone cisnienie wewnątrz nie wyciskało oleju przez uszczelniacze i uszczelki....Im starszy silnik tym bedzie wiecej...... Normalnie ta mgła idzie do dolotu...
np wagner z hlvp za 499 w castoramie lekryczny ? ,ma scianę na foto Miałem na myśli takie zasilane powietrzem, z dyszami m.in 3 i większymi, np. allegro aukcja 1044009127. Są też całe agregaty do malowania/tynkowania w cenach od około 600 zł. Polecam się zapoznać z asortymentem. Na temat elektrycznych i tego Wagnera to się nie wypowiadam, ale skoro...
Bardzo dobrze to ona będzie ogrzewała eter elektrycznością , może palnika nie trzeba będzie nawet załączać :D, to jest sprężarka rotacyjna, podobna do łopatkowej, bo też mimośród pompuje, ale one plują mgłą olejową i żrą masę prądu, bo silnik jest przystosowany do wysokich ciśnień.
Ten wężyk to nic innego tylko odma , która zawsze podłączona jest do ssącej strony turbiny , przedmuchy ze skrzyni korbowej plus mgła olejowa wracają z powrotem do silnika , po drodze zawór EGR dokłada spalin i masz mieszankę dzięki której w całym dolocie jest straszny SYF , pomijam problemy których ten syf potrafi przysporzyć , ja w moim aucie pozbyłem...
Fajne teraz odpalamy kompresor i pytamy o temperaturę samozapłonu mgły olejowej powstającej na jego wyjściu
W sprężarce powinno być trochę oleju aby były smarowane tłoki i cylindry. W niektórych sprężarkach są specjalne kanały w dnie korpusu z których olej nigdy nie spływa. Moim zdaniem odpływ oleju powinien być w takim miejscu aby zapewnić uderzenia korbowodów w lustro oleju. Wówczas wytarza się mgła olejowa, która smaruje cylindry.
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Zrób test błędów metoda gaz-hamulec trochę zabawy ale jak nie masz skanera OBD..... może coś znajdziemy Zajrzyj do tego EGR, mało pracy a ten zawór należy czyścic co jakiś czas. Sprawdziłbym również ECU bo jest w słabym miejscu (nad nadkolem ale nie pamiętam z której strony... chyba od kierowcy) i może jakiś brud podszedł ..... wiem ze to połączenie...
osobiście stosuje wyroby firmy Erko ( tulejki jak i praski ręczne jak i hydrauliczne ) żadnych ujemnych efektów nie zaobserwowalem choć przewody tak zakończone pracuję w róznych środowiskach , jak mgła olejowa do kol Rafik nie potrzebnie wycinasz kolnierz plastikowy poniewaz sa dostepne tulejki bez plastiku aha sprżet kóry wykorzystuje w pracy jest...
Nie należy mylić mgły olejowej podawanej wężem z powietrzem, a olejem wlewanym pod śrubką o jaki pytał się założyciel tematu. Jeden smaruje napęd, a drugi mechanizm samego udaru. Wg instrukcji do mojego klucza, są to dwa różne oleje! Olej w kluczu udarowym nie tylko smaruje, ale też chłodzi, a nawet przede wszystkim chłodzi elementy udaru! Mgła olejowa...
Z tyłu silnika jest separator mgły olejowej (odma) trzeba go wyczyścić z tzw. masła. Swoją drogą to była zmora tego odgazowania skrzyni korbowej zwłaszcza jak są robione krótkie trasy , rozwiązaniem było pakiet Skandynawski gdzie wzdłuż odmy była grzałka. Było sporo patentów w stylu DIY .
Jak to mówią, jest zatarty. Pewnie pracował beż oleju lub na starym. Przy kompresorach śrubowych olej to podstawa, gdyż jest smarowany mgłą olejową, potem olej jest "odsysany" od powietrza w separatorze olejowym i powraca do obiegu.
Przecież urządzenia pneumatyczne wymagają smarowania i taka mgła olejowa bardzo im odpowiada. Malowanie to co innego, tu potrzebny separator zarówno dla oleju jak i kondensacji pary wodnej.
Biało błękitny dym to raczej spalanie oleju i problem pierścienie/tłok/cylinder. No chyb że przepaliło uszczelkę do kanału popychaczy i odmą spliny pcha razem z mgłą olejową. Tak czy siak raczej czapka w górę i weryfikacja. Jak uszczelka ok to sprawdzenie gładzi cylindrów i pomiar. Może nawet wyjęcie najgorszego tłoka i ocena. Ale raczej pachnie pełnym...
Siedzę trochę w suwnicach i nie widziałem żeby jakikolwiek producent suwnic stosował wyłączniki magnetyczne jako wyłączniki krańcowe. Jeśli będzie to nowa suwnica to CAŁA odpowiedzialność za rozwiązania techniczne spoczywa na producencie. Jeśli jest to modernizacja to myślę, że inspektor UDT będzie zgłaszał wątpliwości. Pozdrawiam Owszem, stosują,...
Np. olej z agregatu i nasączyć któryś z filtrów. upływa 7 dzień to olej z agregatu mógł się już dostać do prawie każdej części obiegu Przecież w każdej chłodziarce sprężarkowej olej krąży w układzie (w zasadzie mgła/para olejowa zmieszana z czynnikiem), tak jak pisano, stawiasz w pozycji pracy i odczekujesz kilkanaście godzin przed włączeniem. Z drugiej...
Mam dość sporo do czynienia z napędami pneumatycznymi i to doświadczenie pozwala mi na podanie kilku rad: *jeśli mamy wpływ na dobór elementów pneumatyki - zwracamy uwagę na parametry pracy ( obciążenie, częstotliwość pracy, prędkości ruchu) i w zależności od w/w dobieramy n.p. rodzaj uszczelnienia; *najgorszym wrogiem pneumatyki jest woda, stąd bardzo...
Witam, Wymieniłem właśnie panewki w w/w sprężarce. Mimo że poziom oleju mieścił się w przewidzianym poziomie (okienko kontrolne w karterze), to po ściągnięciu cylindrów całe wnętrze powyżej poziomu oleju było suche. Co tłumaczy zużycie panewek. Dziś poskładałem całość i naszły mnie wątpliwości. Zalałem 1 l nowego oleju, co lekko przekroczyło wskazanie...
Bierz pod uwagę, że ściana może być zatłuszczona (lotne frakcje spalin, sadzy, mgła olejowa), tego nawet grunt może nie skleić. Najlepiej myjka ciśnieniowa i lekka chemia, są firmy, które takie coś robią, na pewno lepiej niż amator. V
A jak bym zainstalował zestaw do mgły olejowej? Zdałoby to egzamin?
EGR - zawor recyrkulacji spalin. EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany. Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz...
Super, dzięki, tak chcę zmodernizować bo silnik jest pochylony 30-40% (swap 1.9 TDI do vw t3) i z odmy pluje mi olejem do dolotu - zanim zabiorę się za remont silnika to chcę zobaczyć czy ten separator ograniczy mgłę olejową. Wszystko już znalazłem oprócz 028 103 509 (ten łącznik z grzybkiem - zaworkiem odmy), ma może ktoś na zbyciu?
To jest mgła olejowa. Jak byś miał zapchaną odmę to by wszystko bokiem powyłaziło, a jak uszkodzoną to by ubywał olej. Oczywiście wszystkiego nie sprawdzi przez forum ale wydaje mi się że przesadzasz i to bardzo. Nie potrafię chyba zaakceptować że VW mógłby takie buble puścić i zaniedbać to. Mało jeszcze wiesz o vw.
1. Cylinder pomierzony? 2. Rowki na pierścienie zmierzone luz pierścienia w rowku? 3. Nie daje czasem z odmy? Wtedy problem z nieszczelnością cylindra. 4. Odnośnie punktu wyżej uszczelka głowicy często puszcza i spaliny wracają do komory korbowej przez popychacze zaworowe. Dalej mieszają się z mgłą olejową i przez odmę w dolot. Także zaczął bym od odłączenia...
Mgłą olejową z odmy i rozbryzgowo od wałków. Odpal bez pokrywki to zobaczysz. He, he. Wilgoć w silniku jest, to normalne. Szczególnie zimą przy niewielkich przebiegach, a jak jest LPG to już całkiem...
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a?
Sprężarka 'fabrycznie' była smarowana olejem ze silnika czyli patrząc na konstrukcję Superolem. Co do ilości-wał nie może sięgać oleju ale poziom niewiele niżej. Na wale trzeba zamontować pazuka (pręt fi 4 mm) sięgającego oleju żeby częściowo się zanurzył jak tłok jest na dole i zrobił mgłę olejową do smarowania.
Wycieki oleju spod pokrywy rozrządu, są niestety normą w silnikach FIRE. Uszczelkę trzeba wymieniać każdorazowo przy zdejmowaniu tej osłony. W odmie, w starszych silnikach była taka wkładka druciana mająca wyłapywać mgłę olejową... bo niestety olej w odmie to też standard.
UPG musiało by być uszkodzone tak by puszczać spaliny do kanału popychaczy zaworowych. Wtedy spaliny wracały by przez odmę do dolotu i zasilały silnik w mgłę olejową. Na górze masz odmę w deku zaworów taki trójkątny dekiel na 3 śruby lub wykręć wlew oleju i sprawdź czy nie dmucha splinami.
Gdyby to były tylko gazy to nie było by żadnej potrzeby przerabiania odmy. Problem w tym że odmą wydostają się spore ilości oleju w postaci mgły olejowej która przechodzi przez cały układ dolotowy po czym jest spalana. Dodatkowo w silniku jest wtrysk bezpośredni więc dodatkowym problemem jest to że dochodzi do spieku oleju (pochodzącego z odmy) na trzonkach...
Psikanie plakiem nic nie da jak połówkami lub uszczelniaczem ciągnie ci mgłę olejową ze skrzyni lub sprzęgła..
Pewnie typowo dla birggsa urwały się aluminiowe korby. Tylko one nie urywają się ot tak. Najczęściej przedmuch na uszczelce głowicy do kanału popychaczy. Wtedy spaliny dostają się do skrzyni korbowej. Tam mieszają się z mgłą olejową i odmą w dolot. Efekt podczas koszenia (obciążenia) silnik potrafi wypić cały olej w 1-2 godziny. Jak się tego nie zauważy...
Z tego co wiem to u mnie w zakładzie kompresory mają separator, który oddziela mgłę olejową od sprężonego powietrza.
Na wszystkich czterech.Sworzeń jest chyba wprasowany w korbę bo nie posiada zegerów, obraca się tylko na bokach tłoka. Jak jest wprasowany w korbę to jak dobrze myślę to jest smarowany tylko mgłą olejową ,z panewki korbowodu jest tylko chłodzenie denka tłoka.
Filtry wymieniam co 6miesiecy .Nie do końca wiedzę w poprawności dzialania tych stacji .Po demontażu wkładu z obojętnie którego zestawu nie widać i nie czuć oleju .To się nie zadziało teraz ,borykam się z tematem od kwietnia .Może być tak ze po zakończonym lakierowaniu wrzucam giwery do myjki pneumatycznej. Później robie przedmuch z tego układu co zaznaczyłem...
Czyli z tego wynika, że im bardziej nasycona (mokra) para tym lepsza wydajność masowa sprężarki, ale z zabezpieczeniem przed dostaniem się wrzącej cieczy. Nośnikiem tej dodatkowej wydajności są drobne lotne kropelki nieodparowanej czynnika, które muszą odparować dopiero w głowicy sprężarki, bo gdy odpadają w okolicach silnika, to z "doładowania" nici....
A widział jeden z drugim, kiedy w takim czy podobnym dieslu suchy dolot bez oleju? Nie widział, bo takich nie ma, zawsze coś puszcza i to nawet nowa pokrywa. Też mu wymienili EGR na nowy i powiedzieli że ten typ tak ma. Ale robota przyjemna bo przy okazji wymyli mu chłopaki silnik na błysk. Jak zassał olej z intercoolera to właściciel po wyjęciu kluczyka...
Mam problem z wypadaniem zapłonów,podejrzewać zalewanie świec mgłą olejową gdyż w tym silniku jest źle zbudowana odma która goni olej do do lotu,ale świece mam jasnoszare?Porady? Czy ktoś próbował przerobić odme tak aby wstawić oil tanka?
Widzę Chiński więc nie wiemy jaka ma przepustowość, może kolega gdzieś znajdzie jego dane i porówna z pompą a nie z zbiornikiem . Pamiętajmy jeszcze by nie zredukować sonie średnicy na złączkach . I jeszcze uwaga filtr cząstek stałych i mgły olejowej mogą mieć różne przepustowości i wielkości filtracji.
Robokop, ja nie jestem pewien, czy te czujniki, które Ty proponujesz mogą pracować w takim zakresie podciśnień. Zauważ, że on musi spełniać też inne wymagania, np. odporność na działanie mgły olejowo-paliwowej.
Taki kompresor będzie razem z powietrzem podawał mgłę olejową, a olej powoduje szybkie starzenie gumy. Na pompkę do roweru się nie nadaje. To białe to albo kondensator rozruchowy albo wyłącznik rozruchowy - bez tego nie ruszy.
Ja stosuję zawory PREMA 5/2 1/4 dobrze się sprawują, i trochę tańsze niż Festo. Co do awaryjności? Jak dobrze przygotowane powietrze (filtracja, mgła olejowa) to pochodzą. Ale smar Festo - nie do zastąpienia :)
zestaw naprawczy do tej pompy to koszt minim 500 eur ale jak jest wyschodkowana to jeszcze wchodzi w gre honowanie ,można zawsze coś we własnym zakresie ale na filtry mgły olejowej niema mocnych to musisz wymienić,jest istotna poza tym regulacja szczeliny i łopatki muszą być idealne Dodano po 36 zestaw naprawczy do tej pompy to koszt minim 500 eur ale...
Stek bzdur. Nie byłbym tak kategoryczny w ocenie. Pasuje zwrócić uwagę na sposób wykonywania instalacji na dachach domów przez nieraz przypadkowe firmy, chcące się nachapać i jadące po taniości. Przecież nawet złączki MC4 występują w cenach od kilku do kilkunastu zł, co chyba świadczy o ich różnej jakości, a jak się do nich kontrolnie dobrać pod panelami...
Szczerze to ja nie widzę większego sensu w czyszczeniu odmy - po zagrzaniu silnika ojej powinien z niej spłynąć do miski olejowej. W niej zawsze jest mgła olejowa więc naturalne jest, że jej ścianki pokrywają się cienką warstwą oleju. Nawet jeśli odma jest zatkana "masłem" (emulsją wodno-olejową) i tak po dłuższej trasie powinno to spłynąć. Najgorsze...
Tam jest tylko sprężone powietrze przez turbosprężarke idące do chłodnicy powietrza doładowanego.Nie tyle olej co mgła olejowa tam zawsze będzie co wynika ze specyfiki pracy turbosprężarki i odpowietrznika komory korbowej silnika. Więc; - dokręć opaski umyj i obserwuj.
mgła ekran wodny mgła mgła wodny
tda7375 subwoofer karta grafiki nvidia niebieski ekran kalkulator dodawanie
Parametry termostatu Danfoss 077B1335L Wymiana baterii RCP w drukarce Kyocera FS-2100