Bo ten olej tak ma :D Żeby złagodzić wypowiedź, dodam tylko, ze krąży w układzie zarówno czynnik (freon) jaki i olej, a raczej generowana przez sprężarkę mgła olejowa, więc się nasyca po drodze, zanim do kompresora nie wróci
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Ten wężyk to nic innego tylko odma , która zawsze podłączona jest do ssącej strony turbiny , przedmuchy ze skrzyni korbowej plus mgła olejowa wracają z powrotem do silnika , po drodze zawór EGR dokłada spalin i masz mieszankę dzięki której w całym dolocie jest straszny SYF , pomijam problemy których ten syf potrafi przysporzyć , ja w moim aucie pozbyłem...
W sprężarce powinno być trochę oleju aby były smarowane tłoki i cylindry. W niektórych sprężarkach są specjalne kanały w dnie korpusu z których olej nigdy nie spływa. Moim zdaniem odpływ oleju powinien być w takim miejscu aby zapewnić uderzenia korbowodów w lustro oleju. Wówczas wytarza się mgła olejowa, która smaruje cylindry.
osobiście stosuje wyroby firmy Erko ( tulejki jak i praski ręczne jak i hydrauliczne ) żadnych ujemnych efektów nie zaobserwowalem choć przewody tak zakończone pracuję w róznych środowiskach , jak mgła olejowa do kol Rafik nie potrzebnie wycinasz kolnierz plastikowy poniewaz sa dostepne tulejki bez plastiku aha sprżet kóry wykorzystuje w pracy jest...
Przecież urządzenia pneumatyczne wymagają smarowania i taka mgła olejowa bardzo im odpowiada. Malowanie to co innego, tu potrzebny separator zarówno dla oleju jak i kondensacji pary wodnej.
Nie należy mylić mgły olejowej podawanej wężem z powietrzem, a olejem wlewanym pod śrubką o jaki pytał się założyciel tematu. Jeden smaruje napęd, a drugi mechanizm samego udaru. Wg instrukcji do mojego klucza, są to dwa różne oleje! Olej w kluczu udarowym nie tylko smaruje, ale też chłodzi, a nawet przede wszystkim chłodzi elementy udaru! Mgła olejowa...
Bierz pod uwagę, że ściana może być zatłuszczona (lotne frakcje spalin, sadzy, mgła olejowa), tego nawet grunt może nie skleić. Najlepiej myjka ciśnieniowa i lekka chemia, są firmy, które takie coś robią, na pewno lepiej niż amator. V
Np. olej z agregatu i nasączyć któryś z filtrów. upływa 7 dzień to olej z agregatu mógł się już dostać do prawie każdej części obiegu Przecież w każdej chłodziarce sprężarkowej olej krąży w układzie (w zasadzie mgła/para olejowa zmieszana z czynnikiem), tak jak pisano, stawiasz w pozycji pracy i odczekujesz kilkanaście godzin przed włączeniem. Z drugiej...
To jest mgła olejowa. Jak byś miał zapchaną odmę to by wszystko bokiem powyłaziło, a jak uszkodzoną to by ubywał olej. Oczywiście wszystkiego nie sprawdzi przez forum ale wydaje mi się że przesadzasz i to bardzo. Nie potrafię chyba zaakceptować że VW mógłby takie buble puścić i zaniedbać to. Mało jeszcze wiesz o vw.
Filtry wymieniam co 6miesiecy .Nie do końca wiedzę w poprawności dzialania tych stacji .Po demontażu wkładu z obojętnie którego zestawu nie widać i nie czuć oleju .To się nie zadziało teraz ,borykam się z tematem od kwietnia .Może być tak ze po zakończonym lakierowaniu wrzucam giwery do myjki pneumatycznej. Później robie przedmuch z tego układu co zaznaczyłem...
Nie wiem czy już było , wymiana termostatu Audi A4 B5 2.5 TDI oraz wymiana separatora mgły olejowej.
EGR - zawor recyrkulacji spalin. EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany. Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz...
A widział jeden z drugim, kiedy w takim czy podobnym dieslu suchy dolot bez oleju? Nie widział, bo takich nie ma, zawsze coś puszcza i to nawet nowa pokrywa. Też mu wymienili EGR na nowy i powiedzieli że ten typ tak ma. Ale robota przyjemna bo przy okazji wymyli mu chłopaki silnik na błysk. Jak zassał olej z intercoolera to właściciel po wyjęciu kluczyka...
Witam, Wymieniłem właśnie panewki w w/w sprężarce. Mimo że poziom oleju mieścił się w przewidzianym poziomie (okienko kontrolne w karterze), to po ściągnięciu cylindrów całe wnętrze powyżej poziomu oleju było suche. Co tłumaczy zużycie panewek. Dziś poskładałem całość i naszły mnie wątpliwości. Zalałem 1 l nowego oleju, co lekko przekroczyło wskazanie...
Ni zaszkodzi mu... tylko srodowisku.Kolega ma racje załóż na nia butelke,bedzie zbierała syf... To ze przez nia puszcza olej to normalne .To mgla olejowa z wnetrza silnika. Silnik nią oddycha by zwiekszone cisnienie wewnątrz nie wyciskało oleju przez uszczelniacze i uszczelki....Im starszy silnik tym bedzie wiecej...... Normalnie ta mgła idzie do dolotu...
Witam Kolego Jacentym nikt się nie chwali ,że nawet fabryczne palniki na OP nie dopalają części oleju .Ta niedogodność powinna być likwidowana przez konstrukcję komory spalania pieca.Tak twierdzą producenci i najlepiej gdyby w tej sprawie wypowiedział się jeden z dystrybutorów palników OP piszących na Forum.Przy okazji sam jestem ciekawy dlaczego producenci...
Tam jest tylko sprężone powietrze przez turbosprężarke idące do chłodnicy powietrza doładowanego.Nie tyle olej co mgła olejowa tam zawsze będzie co wynika ze specyfiki pracy turbosprężarki i odpowietrznika komory korbowej silnika. Więc; - dokręć opaski umyj i obserwuj.
Ja stosuję zawory PREMA 5/2 1/4 dobrze się sprawują, i trochę tańsze niż Festo. Co do awaryjności? Jak dobrze przygotowane powietrze (filtracja, mgła olejowa) to pochodzą. Ale smar Festo - nie do zastąpienia :)
Szczerze to ja nie widzę większego sensu w czyszczeniu odmy - po zagrzaniu silnika ojej powinien z niej spłynąć do miski olejowej. W niej zawsze jest mgła olejowa więc naturalne jest, że jej ścianki pokrywają się cienką warstwą oleju. Nawet jeśli odma jest zatkana "masłem" (emulsją wodno-olejową) i tak po dłuższej trasie powinno to spłynąć. Najgorsze...
Samochód ma 6lat i 200 000km, olej wymieniam co 10tyś, 5W30. Albo pada silnik albo przedostaje się jednak ta mgła olejowa do dolotu a turbo robi swoje. Pytanie brzmi co tam się wymienia jeżeli chodzi o odpowietrzenie silnika, jest to cały podzespół jak w TSI ?
albo wywal, a w to miejsce załóż jakiś wąż na króciec ze skrzyni korbowej kierując go pod auto, aby mgła olejowa nie osadzała się w komorze silnika Gratuluję pomysłu a potem problemy, bo wypadki są…
Jeśli bagnet jest krótki ( i jego obudowa ) to może tak być. Wstrząsany olej jest dodatkowo rozbijany przez wirujący wał korbowy i musi powstać mgła olejowa i kropelki oleju. Jakaś część ma prawo wylecieć przez otwarty wylot. Pytanie tylko jak dużo tego wylatuje i czy panuje tam duże ciśnienie. Jeśli tak to może oznaczać problemy z przewietrzaniem komory...
Znam to z autopsji, w prawdzie nie z nie tak dużym agregatem, ale istota tego jest taka sama. Istota ta sama ale wymagania inne. Wyobraź sobie taką sytuację: Organizator wydarzenia plenerowego( koncertu) wynajmuje sobie od Ciebie zespół (zespoły) prądotwórcze w celu zasilenia niezbędnych urządzeń elektrycznych(światło,dźwięk i inne podobne) ku temu...
Czyli z tego wynika, że im bardziej nasycona (mokra) para tym lepsza wydajność masowa sprężarki, ale z zabezpieczeniem przed dostaniem się wrzącej cieczy. Nośnikiem tej dodatkowej wydajności są drobne lotne kropelki nieodparowanej czynnika, które muszą odparować dopiero w głowicy sprężarki, bo gdy odpadają w okolicach silnika, to z "doładowania" nici....
Troszeczkę dmucha-chyba, że masz potężne przedmuchy, to bardziej. Olej to tamtędy nie leci, oprócz tego, co przedostanie się tam z mgły olejowej - z czasem się nazbiera - węże oczywiście z gumy olejoodpornej.
Witam . Czy ktoś z tu obecnych jest w stanie powiedzieć mi co może być powodem że sprężarka po osiągnięciu zadanego ciśnienia , po odcieciu zasilania przez stycznik pluje mgłą olejową ( załączony film) czy jest opcja podziałać coś samemu przy tym problemie czy nie obędzie się bez zaproszenia specjalisty ( dekiel zdjęty na potrzeby filmu .. ta sama mgla...
witam, kolego killer :) sprawdż czy czasami na odpływie oleju z turbiny nie ma niedrozności, zdażaja sie rózne cuda raz widziałem nakrętkę M6, co do oleju w dolocie mgła olejowa jest standartem , natomiast sa silniki min, A6 gdzie czyszczenie odmy lub wymiana po 200kkm jest konieczna, kolega sztomel opisał resztę wieć ,powodzenia
Panowie, żaden boster, żadna turbina. Stawiam na słabą kompresje - silnik ma duże przedmuchy i mgła olejowa przez odmę leci do turbiny. A turbina sprawana rozdmuchuje to dalej po całym dolocie, łącznie z w/w wężykiem który służy do zwiększania dawki względem ciśnienia doładowania. Wymień wężyk i będzie ok. Silnik odzyska jad, bo skoro był zsunięty to...
Fajne teraz odpalamy kompresor i pytamy o temperaturę samozapłonu mgły olejowej powstającej na jego wyjściu
I tak, i nie. HC i HFO cechuje niskie GWP, ale HFO rozpada się (uwolniony do atmosfery) stosunkowo szybko, a węglowodory nie. I to jeden z czynników, które mogą mieć wpływ na taką decyzję. Bardziej jako alibi dla palności i produktów spalania HFO. I o to mi chodziło. Co ciekawe do spożywki (chłodnie, sklepy, etc.) i tak HC są od dawna bo ban na HFC...
Zrób test błędów metoda gaz-hamulec trochę zabawy ale jak nie masz skanera OBD..... może coś znajdziemy Zajrzyj do tego EGR, mało pracy a ten zawór należy czyścic co jakiś czas. Sprawdziłbym również ECU bo jest w słabym miejscu (nad nadkolem ale nie pamiętam z której strony... chyba od kierowcy) i może jakiś brud podszedł ..... wiem ze to połączenie...
Ja nie podłączałem separatora, ponieważ nie znalazłem praktycznego zastosowania dla tego kompresora (mała wydajność). Użyłem jedynie 2 może 3 razy jako pompy podciśnienia, a wtedy mgła olejowa wylatująca z rurki mi nie przeszkadzała. Separator stosuje się w dowolnym miejscu za kompresorem na rurce (wężu) tłocznym, tej która podaje ciśnienie. Co do oleju,...
Jak napisane wyżej, 1400 obr/min, u mnie pracuje z silnikiem o takich obrotach z przełożeniem 1:1, spisuje się bardzo dobrze, tylko ją ostatnio rozebrałem, aby zaślepić kanał łączący skrzynię korbową z kolektorem ssącym. U mnie silnik 0,75 kW spokojnie daje radę, zbiornik 80 l. Ciśnienie na wyłączniku wył 6 atm, zał około 4, do drobnych prac lakierniczych...
Posiadam sprężarkę śrubową, spalinową, o wydajności 3,8m3/min, która współpracuje z piaskarką. Podczas pracy razem ze sprężonym powietrzem wylatuje olej (mgła olejowa) i chyba trochę wody (nie jestem pewien, może powstaje w wężach przez różnicę temperatury :?:) Oprócz separatora, który znajduje się w kompresorze posiadam jeszcze jeden przy piaskarce...
Z tyłu silnika jest separator mgły olejowej (odma) trzeba go wyczyścić z tzw. masła. Swoją drogą to była zmora tego odgazowania skrzyni korbowej zwłaszcza jak są robione krótkie trasy , rozwiązaniem było pakiet Skandynawski gdzie wzdłuż odmy była grzałka. Było sporo patentów w stylu DIY .
Biało błękitny dym to raczej spalanie oleju i problem pierścienie/tłok/cylinder. No chyb że przepaliło uszczelkę do kanału popychaczy i odmą spliny pcha razem z mgłą olejową. Tak czy siak raczej czapka w górę i weryfikacja. Jak uszczelka ok to sprawdzenie gładzi cylindrów i pomiar. Może nawet wyjęcie najgorszego tłoka i ocena. Ale raczej pachnie pełnym...
Panowie sądzę że najprostsze rzeczy zostały sprawdzone : świeczki ,filtr paliwa , aku , zdrowe paliwo , co do samego rozruchu to wygląda to tak , gdy kręci rozrusznik ecu liczy obroty wału korbowego , sprawdza ciśnienie na listwie cr i temperaturę płynu chłodzącego (to wszystko w wielkim skrócie) wystarczy słaby aku i mamy problem z odpaleniem , po...
Chyba rozumiem Twoje pytanie, interesuje Cię taki podłużny otwór w karkasie cewki przy jednym z wyprowadzeń? Jest tak celowo odlany karkas, żeby mógł być uniwersalny na różne napięcia. Łatwiej jest wyprowadzić końcówkę uzwojenia przy zmieniającej się liczbie zwoji. Z reguły wszelkie zabiegi typu czyszczenie czy szlifowanie powierzchni zwory nie przynoszą...
Jak to mówią, jest zatarty. Pewnie pracował beż oleju lub na starym. Przy kompresorach śrubowych olej to podstawa, gdyż jest smarowany mgłą olejową, potem olej jest "odsysany" od powietrza w separatorze olejowym i powraca do obiegu.
Siedzę trochę w suwnicach i nie widziałem żeby jakikolwiek producent suwnic stosował wyłączniki magnetyczne jako wyłączniki krańcowe. Jeśli będzie to nowa suwnica to CAŁA odpowiedzialność za rozwiązania techniczne spoczywa na producencie. Jeśli jest to modernizacja to myślę, że inspektor UDT będzie zgłaszał wątpliwości. Pozdrawiam Owszem, stosują,...
Mam dość sporo do czynienia z napędami pneumatycznymi i to doświadczenie pozwala mi na podanie kilku rad: *jeśli mamy wpływ na dobór elementów pneumatyki - zwracamy uwagę na parametry pracy ( obciążenie, częstotliwość pracy, prędkości ruchu) i w zależności od w/w dobieramy n.p. rodzaj uszczelnienia; *najgorszym wrogiem pneumatyki jest woda, stąd bardzo...
Witam. AUDI A3 8P 1,6 TDI 105 CAYC 2010r. 205 tys. km. Od pewnego czasu borykam się z wyciekami z kolektora dolotowego. Na początku delikatnie sączył się olej w okolicach wszystkich szpilek kolektora. Po wymianie uszczelek kolektora problem z pojawiającym olejem zniknął na jakiś miesiąc. Aktualnie z pod kolektora dolotowego na całej długości cieknie...
Super, dzięki, tak chcę zmodernizować bo silnik jest pochylony 30-40% (swap 1.9 TDI do vw t3) i z odmy pluje mi olejem do dolotu - zanim zabiorę się za remont silnika to chcę zobaczyć czy ten separator ograniczy mgłę olejową. Wszystko już znalazłem oprócz 028 103 509 (ten łącznik z grzybkiem - zaworkiem odmy), ma może ktoś na zbyciu?
A jak bym zainstalował zestaw do mgły olejowej? Zdałoby to egzamin?
1. Cylinder pomierzony? 2. Rowki na pierścienie zmierzone luz pierścienia w rowku? 3. Nie daje czasem z odmy? Wtedy problem z nieszczelnością cylindra. 4. Odnośnie punktu wyżej uszczelka głowicy często puszcza i spaliny wracają do komory korbowej przez popychacze zaworowe. Dalej mieszają się z mgłą olejową i przez odmę w dolot. Także zaczął bym od odłączenia...
tomo1885, pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest po to by wyrównać ciśnienie spowodowane przesuwaniem się tłoków, w pompie tłokowej jest podobna zasada jak w silniku spalinowym ,jednakże nie do końca. W silniku spalinowym nad tłokiem powstaje wielokrotnie większe ciśnienie i "straty" na szczelności tłok/pierścienie/ cylinder...
Sprężarka 'fabrycznie' była smarowana olejem ze silnika czyli patrząc na konstrukcję Superolem. Co do ilości-wał nie może sięgać oleju ale poziom niewiele niżej. Na wale trzeba zamontować pazuka (pręt fi 4 mm) sięgającego oleju żeby częściowo się zanurzył jak tłok jest na dole i zrobił mgłę olejową do smarowania.
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a?
Mgłą olejową z odmy i rozbryzgowo od wałków. Odpal bez pokrywki to zobaczysz. He, he. Wilgoć w silniku jest, to normalne. Szczególnie zimą przy niewielkich przebiegach, a jak jest LPG to już całkiem...
UPG musiało by być uszkodzone tak by puszczać spaliny do kanału popychaczy zaworowych. Wtedy spaliny wracały by przez odmę do dolotu i zasilały silnik w mgłę olejową. Na górze masz odmę w deku zaworów taki trójkątny dekiel na 3 śruby lub wykręć wlew oleju i sprawdź czy nie dmucha splinami.
Wycieki oleju spod pokrywy rozrządu, są niestety normą w silnikach FIRE. Uszczelkę trzeba wymieniać każdorazowo przy zdejmowaniu tej osłony. W odmie, w starszych silnikach była taka wkładka druciana mająca wyłapywać mgłę olejową... bo niestety olej w odmie to też standard.
3k znalazłem ofertę na używaną jednostkę wewnętrzną ... chyba 5 czy 8 kW. Ja wiem że klimatyzator nie ma filtra tylko tą siatkę. Ale wskazywałem że widząc ten brud na siatce stwierdzam że czesciowo on daje radę - trochę brudu zbiera. Czyli coś filtruje. Docelowo zamierzałem dać porządniejszy filtr ale obawialem się że wtedy wiatraki mogą być sporo wieksze...
Pewnie typowo dla birggsa urwały się aluminiowe korby. Tylko one nie urywają się ot tak. Najczęściej przedmuch na uszczelce głowicy do kanału popychaczy. Wtedy spaliny dostają się do skrzyni korbowej. Tam mieszają się z mgłą olejową i odmą w dolot. Efekt podczas koszenia (obciążenia) silnik potrafi wypić cały olej w 1-2 godziny. Jak się tego nie zauważy...
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Gdyby to były tylko gazy to nie było by żadnej potrzeby przerabiania odmy. Problem w tym że odmą wydostają się spore ilości oleju w postaci mgły olejowej która przechodzi przez cały układ dolotowy po czym jest spalana. Dodatkowo w silniku jest wtrysk bezpośredni więc dodatkowym problemem jest to że dochodzi do spieku oleju (pochodzącego z odmy) na trzonkach...
Psikanie plakiem nic nie da jak połówkami lub uszczelniaczem ciągnie ci mgłę olejową ze skrzyni lub sprzęgła..
Z tego co wiem to u mnie w zakładzie kompresory mają separator, który oddziela mgłę olejową od sprężonego powietrza.
Na wszystkich czterech.Sworzeń jest chyba wprasowany w korbę bo nie posiada zegerów, obraca się tylko na bokach tłoka. Jak jest wprasowany w korbę to jak dobrze myślę to jest smarowany tylko mgłą olejową ,z panewki korbowodu jest tylko chłodzenie denka tłoka.
Witam wszystkich ponownie! Na początek garść informacji, które udało mi się zdobyć na temat samego urządzenia. Podstawowym warunki jakie powinno spełniać to urządzenie to: 1. Cicha praca (obecnie jest tak hałaśliwe że nie mieści się w normach), 2. Wydajność (obecnie ręczne cięcie i przesuw), 3. Spełniać wszelkie standardy bezpieczeństwa. Poniżej przedstawiam...
Mam problem z wypadaniem zapłonów,podejrzewać zalewanie świec mgłą olejową gdyż w tym silniku jest źle zbudowana odma która goni olej do do lotu,ale świece mam jasnoszare?Porady? Czy ktoś próbował przerobić odme tak aby wstawić oil tanka?
Taki kompresor będzie razem z powietrzem podawał mgłę olejową, a olej powoduje szybkie starzenie gumy. Na pompkę do roweru się nie nadaje. To białe to albo kondensator rozruchowy albo wyłącznik rozruchowy - bez tego nie ruszy.
Witam. Kolega jan222 zadał mi dość istotne pytanie. Że takie wskazówki mogą się przydać innym użytkownikom postanowiłem je tu umieścić i odpowiedzieć na nie. Mam prośbę. Buduję piaskarkę i nie wiem jak zbudować odwadniacz. Czy mógłbym prosić o kilka fotek z wnętrza odwadniacza i z zewnątrz dokładniej? Ewentualnie proszę mi wytłumaczyć co jest we wnętrzu?...
Witam serdecznie, mam pytanie do ludzi pracujących w powiązaniu z utrzymaniem ruchu w zakładach i stosujących sterowniki Siemens S7 300 oraz falowniki LG iC5. Czy u was te urządzenia psują się często to znaczy padają np. wejścia sterowników lub falowniki zgłaszają alarmy choć nie powinny np. OCT (za duży prąd) mimo, że falownik nie pracuje? Pytam, bo...
Stek bzdur. Nie byłbym tak kategoryczny w ocenie. Pasuje zwrócić uwagę na sposób wykonywania instalacji na dachach domów przez nieraz przypadkowe firmy, chcące się nachapać i jadące po taniości. Przecież nawet złączki MC4 występują w cenach od kilku do kilkunastu zł, co chyba świadczy o ich różnej jakości, a jak się do nich kontrolnie dobrać pod panelami...
No i widzisz, w nexii masz rozdzielacz. Kopułka jak i sam palec może być do wymiany (włącznie z przewodami WN). Palec z czasem się wypala (tak jak świeca), kopułka ze starości może dostać mikro pęknięć w które wnika syf i tym syfem ucieka iskra (da się ustalić przy dobrym świetle), w skrajnym wypadku też jest wypalona i do wymiany. Kopułka na pewno...
Widzę Chiński więc nie wiemy jaka ma przepustowość, może kolega gdzieś znajdzie jego dane i porówna z pompą a nie z zbiornikiem . Pamiętajmy jeszcze by nie zredukować sonie średnicy na złączkach . I jeszcze uwaga filtr cząstek stałych i mgły olejowej mogą mieć różne przepustowości i wielkości filtracji.
Na pokrywie zaworów często skrapla się para wodna z powietrza i wymieszana z mgłą olejową może być wydmuchiwana przez odmę - jesteś pewny, że to jest płyn chłodniczy a nie emulsja woda+olej?
Robokop, ja nie jestem pewien, czy te czujniki, które Ty proponujesz mogą pracować w takim zakresie podciśnień. Zauważ, że on musi spełniać też inne wymagania, np. odporność na działanie mgły olejowo-paliwowej.
zestaw naprawczy do tej pompy to koszt minim 500 eur ale jak jest wyschodkowana to jeszcze wchodzi w gre honowanie ,można zawsze coś we własnym zakresie ale na filtry mgły olejowej niema mocnych to musisz wymienić,jest istotna poza tym regulacja szczeliny i łopatki muszą być idealne Dodano po 36 zestaw naprawczy do tej pompy to koszt minim 500 eur ale...
Nigdy nie zamawiałem szafy i tym razem też tak było, trudno, następnym razem jak będzie więcej czasu to się w to bardziej zagłębię ;) Dziękuję za informacje. P.S. Szafa ma w sobie przekształtnik tyrystorowy do silnika 120kW (odpowiedź na jedno z wcześniejszych pytań) i będzie pracowała w atmosferze mgły olejowej.
Witam Wykonałem sobie kompresorek ze starego agregatu lodówki. Działa bardzo fajnie. Ostatnio dołożyłem odolejacz i jestem zaskoczony ilością "wypluwanej" mgły olejowej. W związku z tym mam pytanie: jakim olejem uzupełniać ubytek w agregacie, jak można sprawdzić poziom oleju, którą rurką najlepiej dolewać? Pytam się, bo jestem bardzo zadowolony ze swojego...
Zgadzam się z przedmówcą. Nie umieszczaj elektryki i pneumatyki w jednej obudowie. Elektrozawory w czasie przełączania wypuszczają zużyte powietrze. Może ono zawierać mgłę olejową, wilgoć (wszystko zależy jak jest przygotowane przez stację). Poza tym w przypadku małych, szczelnych obudów będzie się robiło w nich spore nadciśnienie. Może zaburzyć to...
Kosiarka działa. Strzałka zawsze w stronę wydechu. Powodem urwania był brak oleju. Niestety awaria nie stała się przy mnie. Olej uciekał przez odmę gdyż uszczelka pod głowicą miała uszkodzenie do kanału popychaczy. Co powodowało że spaliny dostawały się do skrzyni korbowej i z niej wraz z mgłą olejową do dolotu i ubywało oleju. Po naprawie wszystko...
Znalazłem w tym wątku : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Czyli ona nie wymaga przeróbek tak? A jak z olejem w takiej sprężarce? Większość kompresorów z agregatów chłodniczych wytwarza mgłę olejową, która w zastosowaniach chłodniczych nie przeszkadza, ale olej w butli kompresora który ma lakierować, jest niedopuszczalny. Ten Ikarus...
Jedna z przyczyn tej mgły olejowej może być zbyt szybkie rozprężanie stopnia śrubowego po przejściu na luz - spróbuj ograniczyć odciążanie (wolniej zrzucać powietrze ze stopnia). Możliwe że gdzieś na linii odciążania jest (lub była dysza) regulująca ilość powietrza. Ze zdjęcia wygląda że stopień rotorkompa a układ ssania raczej fiaac-a.
To że silnik zwalnia przy włączonych światłach to znaczy że alternator zostaje obciążony zapotrzebowaniem na prąd. Więc przyhamowuje silnik paskiem. Ja zainteresował bym się pompą , A może silnik ( 94 r ) to i przebieg słuszny jest zasilany tzw mgłą olejową ( turbina , przedmuchy ze skrzyni korbowej) i wtedy mogą wzrastać obroty. A wracając do elektryki...
Oczywiście, że (at)jack63 dobrze gada i za jego radą pójdę. Po krótkim namyśle- płyn do wspomagania nie przejdzie, bo się pieni jak głupi, gdy elementy w nim pracujące nie są w pełni zanurzone. ATF powinien się nadać. Albo rzadki maszynowiec. Zbyt gęsty może narobić problemów ze względu na specyfikę transportu oleju i smarowania, w dodatku dociąży i...
Gruszka z jednej strony membrany ma podłączone podciśnienie a z drugiej odpowietrzenie do atmosfery. Gdy podciśnienie wciąga membranę zasysa mgłę olejową , do środka przez odpowietrzenie. Olej rozpuszcza gumową membranę i dostaje się do środka . Domyślam się, że kolega zamontował jakiś nowy zamiennik, więc długo nie wytrzymał. Podobna historia jest...
Witam wszystkich olejoopalaczy...z racji iż mam dostęp do zużytych olejów postanowiłem się zainteresować wykorzystaniem ich do ogrzewania.Po przeczytaniu tego wszystkiego co zostało tutaj napisane postanowiłem przeprowadzić własne próby...Otóż iż miałem do czynienia z palnikami na olej opałow...nawet zaprojektowałem i wykonałem do takich palników sterownik...
Mam pytanie,jak sprawdzić czy odma działa prawidłowo,ponieważ mam pewne podejrzenia że jest wadliwa.Zrobiłem regenerację turbiny i kompresora,a w dalszym ciągu jest olej w przewodach interkcolera,oraz pokazuje się cały czas olej na tłumiku spustowym osuszacza powietrza.Z silnika ubywa ok 3 litrów oleju na 8 tyś km,zdaję sobie sprawę że przy przebiegu...
W tych brigsach jest wadliwa uszczelka pod głowicą. Przepala się na stycznej tłok komora popychaczy. Wtedy daje spalinami do kanału popychaczy dalej do komory korbowej i razem z mgłą olejową przez odmę do gaźnika. Po 4h intensywnej pracy potrafi zjeść pół stanu oleju. Wymiana uszczelki likwiduje problem. Po zdemontowaniu głowicy widać ładnie miejsce...
Jeżeli uparłeś się na plastik to bierz rury do wody ciepłej - są mocniejsze. U siebie mam instalację z miedzi. W planach była też PE, ale z uwagi na montaż w posadzce nie ryzykowałem. Magistrala 22 i podejścia 18. Odwadniacz przy sprężarce. Do tego "zestaw przygotowania powietrza ; odwadniacz i naolejacz" przy trzech głównych punktach. Do tych trzech...
To nie wina turbiny ze jest olej w przewodach dolotowych to tylko ' mgla olejowa ' wyrzucona odpowietrzeniem w dolot. Olej w czujniku cisniena znalazl sie przez nieszczelnosc przewodu przy samym sterowniku lub przez wade samego czujnika[ musialo powietrze miec ujscie]. Czasami wyczyszczenie czujnika pomaga jesli nie to zmien czujnik o tej samej wartosci...
To jest odwadniacz i zarazem filtr większych cząsteczek. Powietrze przechodząc przez ten spiek (kuleczki miedziane-mosiężne) zaprasowane w filtr: wytraca skropliny, które zbierają się na dnie - można je spuścić korkiem. W podobnej obudowie były też regulatory ciśnienia (na górze rozbudowana była membrana i sprężyna), były też naolejacze - na górze miały...
Odnośnie zaś filmu olejowego, to niestety masz o tym skromne pojęcie. Film olejowy jest konsekwencją tarcia płynnego, które występuje po osiągnięciu odpowiednich obrotów wału. Mówiąc w elementarnym skrócie, wał jakby "zabiera" olej smarujący który to (olej) rozdziela, współpracujące ze sobą części (czop i panewkę), a dokładniej, powstające wskutek...
Raczej chińska, do piaskarki kierowałem się przepustowością czyli kupiłem filtr o najsłabszym filtrowaniu (ten ma podobno 40 um) w rozmiarze takim jak reszta przyłączy czyli 1/2". Spełnia swoje zadanie czyli sprowadza ilość wody w powietrzu do takiej ilości, że nie blokuje się trójnik na dole piaskarki. Bez odwadniacza piaskarka przestaje działać po...
EU4 • filtr wstępny przed filtrem dokładnym pyłki kwiatowe ~ 90% EU5 i EU6 • nawiew do pomieszczeń o niskim stopniu zanieczyszczenia powietrza pyłki kwiatowe, ograniczona skuteczność dla dymu, sadzy, mgły olejowej ~ 40 ÷ 80% W zawartej tam tabeli jest pewna "nieprawidłowość". Filtry EU5 i 6 mają niejako mnieszą skuteczność ale z opisu wyłapują...
Sprężarka tego typu umożliwia uzyskanie ciśnienia nawet kilkanacie barów, ale niestety jej wydajność jest zbyt mała, by wykorzystać ją sensownie do zastosowań, o jakich piszesz. Wyposażanie w dodatki takie, jak wyświetlacz i inne wydaje mi się mało sensowne. Używanie takiej sprężarki do pompowania kół w rowerze jest częstą praktyką, ale i to ma istotną...
No to mówimy tutaj o przemysłowej sprężarce pokroju 120m3/h i 2MPa to szukaj jakiegoś doprężacza, np. od Airpola np. ADP300-150. Jeżeli ktoś myśli o sprężaniu w jednym stopniu do tego ciśnienia, bez międzystopniowego chłodzenia sprężarką chłodniczą, to trzeba być ostrożnym z takimi poradmi bo można zbudować niechcący silnik Diesla zasilany mgłą olejową......
Mam agregat od klimatyzatora przemysłowego, silnik 3kW, sprężarka trzycylindrowa, ciśnienie:16bar. Silnik jest chłodzony olejem, też próbowałem z tego zrobić sprężarkę do powietrza, niestety ostro pluje olejem. Doczytałem się w książce na te tematy, że tego typu sprężarki razem z czynnikiem chłodzącym pompują mgłę olejową która smaruje i uszczelnia...
"Plucie" olejem nie musi oznaczać, że sprężarka jest wysłużona. Podobnie "dym" wydostający się z wnętrza od razu po włączeniu, będący w istocie mgłą olejową. Powodem tego zachowania jest olej, który dostał się tam gdzie nie powinien na przykład po położeniu sprężarki w jakiejś dziwnej pozycji. Aby wszystko wróciło do normy, wystarczy normalnie postawić...
Jak koledzy wcześniej wspomnieli olej będzie się dostawał do dętek, wydostaje sie on w postaci mgły olejowej, ktora słuzy w normalnej pracy do smarowania elementów sprężarki. Grzać się będzie gdyż w takim układzie nie posiada chłodzenia, chłodziwem w pracy normalnej jest freon. Ubytek oleju bedzie wzrastał ze wzrostem temperatury sprężarki. Nie jest...
A to co innego. Jeśli tylko do polakierowania , czy pomalowania motocykla ? Najszybszym i najprostrzym pomysłem jest pomysł Tommiego 1988p. odkręcasz silnik od TiCtaka wywalasz kolektor dolotowy, Rure wydechową od kolektora wydechowego wspawujesz w tą wielką dziure do flanszy zbiornika, robisz spust kondensatu jakąś szybkozłączke na wyjściu zawór bezpieczeństwaz...
czyli LUM z odcieciem- kwestia tylko do ilu Nm ma miec zakres. Zakresy zmienia sie poprzez dobranie sprezyny o takiej twardosci jaki chcemy momet uzyskac-są oznaczone różnymi kolorami i załączone w zestawie do narzędzia(od 0,5 do kilkunastu Nm.) Dodano po 11 a co do mgły olejowej to masz racje ze jest szkodliwa- ale prace w warsztatach to nie 8 godzin...
Czujniki optyczne odbiciowe (bez luster) można w prosty sposób zamontować - obudowa walcowa z nakrętkami. Tu masz przykład z firmy TWT, gdzie pierwsza liczba po TOOxx to średnica czujnika a po myślniku zakres pracy w mm; trzecia to oczywiście cena (netto), koszt przesyłki kurierskiej na stronie producenta czujników www.twt.com.pl TOO18-1000P 190,00...
Witam, kolego mike,v jak masz blade pojecie o silniku to lepiej czytaj a nie pisz, gładź cylindrowa smaruje się generalnie mgłą olejową, która wytwarza wał korbowy z korbowodami. Jest na korbie wiercony otworek, przez który tryska olej na sworzeń i dno tłoka i po części na gładź ale on ma raczej zadanie schładzanie tych połączeń, są co prawda silniki...
Po próbie olejowej na 3 cylindrach od przodu, przez chwilę w momencie kręcenia czuć było kompresje, po chwili gdy nie odpalił i zalał świece ciśnienie wynosiło 5,5bar. Dzisiaj odkręciłem wydech przed katalizatorem ale nie jest zabity, podczas próby odpalenia na plaku, wrażenie jest jakby silnik nie wciągał powietrza tylko je wypychała na zewnątrz. Ale...
Zapewniam że przy rurce 14 mm nie zagiętej nigdzie nie zatka się odma :) trzeba uważać gdzie się wierci dziurę w dekielku żeby w tym miejscu za dużo olejem nie bryzgało. Ekologia: pociągnąć rurkę do dolotu lub do pojemnika na syf (catch tank). Przerabiane w tym silniku wielokrotnie. Innym problemem jest, że trzeba mieć układ chłodzenia w dobrej kondycji...
A jak z tej odmy leci olej to co mam odme jeszcze wymienic Nie odme, silnik, albo pierścienie i głowice zrobić.. A tak myslałem aby pod egr dac podkładke aby spaliny sie do niego nie cofały dłuzej bedzie czysty Głupota. czy to wychodzi czy trzeba cała ta czarna góre z silnika zdjąć ? Separator mgły olejowej jest integralną częścią pokrywy zaworów....
mgła wodny wodny mgła mgła ekran
wymiana chlodnicy zespół obrazowania amilo wymiana dysku
kolejność kanałów pompa adblue bosch
Instrukcja obsługi Ford Puma 2000 1.4 - Gdzie znaleźć? Czy zasilacz impulsowy może działać bez obciążenia?