Wcale nie trzeba likwidować immobilajsera! Miałem immo i zamontowałem zdalne odpalanie z własnego projektu. Działa pięknie już jakieś 3 lata
Udało się znaleźć przyczynę? Nam identyczny problem
jak dla mnie to masz słaby akumulator sprawdź to sobie jeszcze raz dopiero ja na 1000% wykluczysz aku, to może być przyczyna w rozruszniku nawet na filmiku słychać że zaczyna kręcić a potem ma za mało prądu i zaczyna wyrzucać bendix
Przekaźnik z napisem "109" na obudowie. Najlepiej wymienić.
Jeżeli mostkowanie odcięcia nic nie daje, to albo ktoś dodał jeszcze przekaźnik odcinający dodatkowy obwód, albo wina nie leży po stronie alarmu, tylko auta. Sprawdzałeś według tych schematów na końcu tego tematu, czy są zgodne z twoim autem? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9...
kraker9 Witam mam pytanie czy poradziles sobiez problemem odpalania passata bo mam ten sam problem
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
Jak nawet nowe uszczelnienia zakładane na rozjechane gniazdo to kiwająca pompka szybko je zjada. Jedyne rozwiązanie to głowica w góre i naprawa gniazd.
Pierwsze próby na słabym akumulatorze , spadek napięcia w czasie kręcenia poniżej 9 V , wtedy elektronika wariuje. Sprawdzaj napiecie w czasie trudności z odpalaniem.
I tu zapewne jest problem na który nowe oringi już nie pomogą.
No to masz usterkę napięcie na pompę 12V powinno być
W tym modelu immobiliaser jest zaszyty w liczniku. Tak działa ta blokada w VW odpala i gaśnie. Skoro licznik wariuje to albo ona padł albo komunikacja z i do niego (CAN) albo inny moduł sieje na linii głupotami (nie odblokowuje sterownika silnika). Tak czy inaczej zaczął bym od poprawienia wtyczek licznika (wyjąć obejrzeć czy nie ma stykach "zieleniny"...
Śruby nowe 8nm ale niech ktoś potwierdzi.
Żółte łapki trzeba wysunąć ale uwaga...wtryski piezoelektryki nie lubieją być odpalane bez przelewów.
Ta "szklana rureczka" to transponder immobilizera. Nie dotyczy tematu pilota, służy wyłącznie do odpalania auta.
Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
Tak jak widać na zdjęciach były dobrze założone, biały to zasilenie, niebieski powrót. Trochę to wszystko zaolejone więc przewodom elektrycznym mogło zaszkodzić, sprawdź wszystkie czy gdzieś nie popękały.
Odpowietrzenie możesz zrobić na pompie o ile masz łatwy dostęp, bądź bezpośrednio na wtryskach. Ja to robię jednak inaczej. Najpierw odpowietrzam filtr paliwa, później drogę FILTR > POMPA a na koniec drogę POMPA > WTRYSKI. Jest to proste. Odpalasz silnik i zostawiasz na luzie: 1. luzujesz przewód doprowadzający paliwo do filtra wstępnego, i czekasz...
Passat odpala normalnie za każdym razem, ale czasami nie chce odpalić, dopiero po psiknięciu plakiem odpala normalnie, może ktoś wie jaki jest problem
Czy udało się znaleźć rozwiązanie? Bo u brata są identyczne objawy, z tym że zaczęło się od trzech szarpnięć, potem zgasił auto i już nie odpala.
Passat odpala na sek po czym gaśnie ... a to się przydarzyło w trakcie jazdy, samo od siebie na postoju, po jakimś zwarciu, po rozkręcaniu czegoś, po próbie montażu alarmu , itp ... ?
Trudno tak powiedzieć,najlepiej wymienić kostkę.
Padł akumulator odpal na kable rozruchowe
Co może być powodem takiego odpalania passat b5 1.8 1997 prąd na akumulatorze 12.8 odpalony silnik i wszystko włączone prąd 13,8v https://filmy.elektroda.pl/85_1728029572...
Brzmi to tak jak by łapał gdzieś powietrze przez układ paliwowy i paliwo ucieka z układu jedynym wspólnym elementem jest filtr paliwa zaczął bym od przyjrzenia sie jemu i wszystkim łączeniom przewodów i filtra.
AkU padaczka... bynajmniej ja bym zaczął od wymiany akumulatora na taki w 100% sprawny, bo to ze go ładowałeś nie oznacza ze jest dobry.. Oczywiscie samochód nie odpala??
A tu już sprawa może wyglądać poważniej. Pompa poprzez przekaźnik sterowana jest sterownikiem wtrysku. Tu masz schemat pompa ma oznaczenie M12.
Czy temat się rozwiązał? Mam dokładnie taki sam problem :(
Nie z pompy elektrycznej tylko z pompy wstępnej. Tandem przy głowicy.
Standard. Na szybko to tzw "hot start" i po problemie
zaworek zwrotny na filtrze lub nieszczelna pompa
czyli jeszcze jedna swiece musze wymienic? Tak bo pewnie padła.
1. Czy świece żarowe faktycznie w obecnej temp. nie mają prawa grzać? 2. Czy pompa rotacyjna w tym modelu jest zasilana pompą zasilającą (gdzie jest)? 3. Czy mogę podpiąć zasilanie do pompy omijając filtr bezpośrednio z kanistra? 4. Czy czujnik temp. mam do wymiany skoro pokazuje różne temp? 5. Co może mu dolegać i jak eliminować przyczyny mając do...
Obroty silnika widzi , iskra jest na każdej świecy , immo ok , stacyjka także.
W kostce jest kilka styków. Być może jeden ze styków jest brudny, bądź w ogóle kostka jest wyeksploatowana. Jeśli jest taj, jak piszesz, to miernikiem rozpracuj wyprowadzenia, zmierz oporność zwieranych styków. Jeśli będzie w porządku, to może być problem w złączkach po drodze od stacyjki. To ciągle są styki. Jeśli już będziesz wiedział, które wyprowadzenia...
Zaworek nie ma nic do odpalania tego silnika.
Kontrolka cisnienia oleju nie ma nic wspólnego z odpalaniem. Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju manometrem , bo może czujnik siada.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania ( kompresji). Ściągnij osłonę rozrządu , zobacz czy pasek jest cały.
A kręci wolniej jak na ciepłym?
A diagnostyka była robiona? Czujnik temperatury chociaż sprawdzony?
Układ paliwowy nie trzyma ciśnienia po wyłączeniu silnika.
Kostka, skrzynka, instalacja, nic więcej tam nie ma, AAZ to mechaniczna pompa.
ciekaw jestem czy nie masz reduktora BRC. Jesli na samym paliwie jest ok a jak jezdzisz na gazie zaczynaja sie problemy to wydaje mi sie jedno ze po nagrzaniu przepuszcza zawor gazowy reduktora i jak auto zgasisz na gazie to mimo to pomalu gaz sie przedostaje do kloektora ssacego i nastepnie przy odpalaniu samochodu na benzynie robi sie strasznie bogata...
A czy sprawdzone było czy niema błędów. Podejrzewam że może być to czujnik wału lub wałków rozrządu . Przekaźnik pompy a 109 , sprawdźic też warto
To chyba wada tych silnikow bo u mnie to samo od nowości samochodu problem z odpalaniem.
Wysłałem Ci ABC Diagnozy na Email
Polecam sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym. Problemy z zapłonem mogą być spowodowane słaba kompresją lub uszkodzonym rozrusznikiem. Czujnik temperatury nie ma nic do rzeczy ale możesz go dopiąć dla próby. Ten przy wyjściu z głowicy. Wzrost spalania to albo brak powietrza- to również utrudnia rozruch, słaba kompresja, uszkodzone kolo zmiennej fazy.
Pomylona kolejność przewodów zapłonowych, przestawiony rozrząd lub źle sprawdzone i brak iskry.
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
Na szybko możesz zrobić tak że przed nastepnym odpaleniem silnika odłacz wtyczkę od czujnik temperatury płynu chłodniczego I sprawdź czy będzie jakaś poprawa
Euroscan bardzo słabo robi grupę vw, podłącz jakiegoś vaga i poczytaj
Skoro nie ma błędów, to możliwości są dwie, ew. trzy - jak w każdym dieslu. Za zimno w komorze spalania - albo sprężanie jest niedostateczne, albo paliwo zbyt późno wtryśnięte, to dwie przyczyny, albo paliwo jest źle rozpylone - zbyt słabo, to trzecia przyczyna. Wyeliminuj przyczynę mechaniczną, czyli za niskie ciśnienie w cylindrach, można będzie zacząć...
Zobacz jaką temperaturę widzi sterownik gdy silnik jest zimny. Szczelność układu ssącego ma kolosalne znaczenie bo przy nieszczelności będzie oszukiwany przepływomierz i będzie dobrana zła mieszanka. Przy nieszczelności raczej miałbyś błędy związane ze złą mieszanką.
ciśnienie zdecydowanie za małe wpływ na dawkę paliwa podawaną na rozruch ma jeszcze czujnik temp.
W skrócie musisz mieć jakiś sprzęt do diagnozy i sprawdzić czy masz połączenie z ECU. Jeśli nie to wyciagasz zegary robisz zwore pomiędzy 25pinem niebieskiego złącza a 5 pinem zielonego złącza, jeśli pojawi się diagnoza ECU zegary do naprawy, jeśli diagnozy nadal nie ma to do sprawdzenia wiązka z zielonego złącza pin 5 do ECU i naprawa przerwy.
Podaj wartości kompresji ze wszystkich cylindrów
Należało by sprawdzić wszystko po kolei.
Kąt wtrysku w tym silniku sprawdz w nastawach podstawowych 04 w bloku 4 jak przestawi na póżny powinno być -1(najlepiej chodzi)
moze kolego musisz przestawic zapłon ja u siebie to zrobiłe mi pali na dyk :)
Możliwość usunięcia immobilizera jest, ale to wiąże się z modyfikacją programu w liczniku. Jutro postaram się Tobie coś podesłać ze schematów
Do wymiany czujnik obrotów wałka rozrządu,dość szybka operacja,bez demontażu paska.
Witam. zasilanie do złącza dochodzi, problemem był sam moduł can- był uszkodzony, po wymianie udało mi się połączyć z silnikiem i program wykrył takie błędy: http://obrazki.elektroda.pl/8877084500_1... Czy ktoś wie gdzie szukć? Auto nadal nie odpala. Pozdrawiam
Sprobuj jeszcze podlaczyc to oporne autko pod VAG-a-moze cos pokaze. Oprocz tego posprawdzaj wszystkie "masy" podlaczone do silnika. No i rzecz oczywista mase samego silnika. To wyglada na jakas usterke okablowania ukladu wtryskowego.
Witam w samochodach tego rocznika sprawność rozrusznika jest słabsza natomiast sterownik silnika ma zaprogramowane że przy danej temperaturze i odpowiednich obrotach podaje odpowiednią dawkę paliwa . Wystarczy zmienić taką mapę http://obrazki.elektroda.pl/7921029800_1...
Pewnego razu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Więc wymieniłem go na nowy akumulator Kontrolka akumulatora sygnalizuje brak jego ładowania a nie konieczność wymiany akumulatora.
Witam też mam problem rano z odpalaniem chciałbym się dowiedzieć czy rozwiązałeś problem
Sprawdź wtyczkę okrągłą przy silniku może być zaśniedziała.
Witam, posiadam Passata B4 z silnikiem 1.6 101 KM i instalacją gazową. Gdy się skończyło lato jest problem przy odpalaniu na zimnym silniku. Odpala i zaraz gaśnie (i czasem na ciepłym). Tylko na benzynie tak się dzieje, w LPG nie. Proszę o pomoc, dziękuję z góry.
https://www.google.co.uk/search?rls=com.... Przed wymiana czujnika sprawdz wiazke.
Dołączam filmik do tematu. Auto nie odpala
Czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie go szukać ?
A jak to naprawić??
I pomyśleć, ze do takich ludzi trafiają passaty. Zgroza.
Demontuj pompowtryski, wymieniaj uszczelki, frezuj gniazda, składaj, wyreguluj. Dodatkowo, na koniec zakup nowy oryginalny "zaworek" ten czarny plastikowy na filtrze paliwa.
Jak przewody są OK, to być może oberwany smok, lub pęknięta gumowa harmonijka przy smoku, częsta usterka VW, wymontuj smok i sprawdź.
Postaram coś załatwić na podmiankę ale zmian w pracy silnika niema żadnych,silnik pracuje bardzo równo jaz halem tak i bez niego. Dziś zauważyłem stopioną izolację przewodu masowego czujnika halla i to stopienie izolacii przewodu poszło wiązka do listwy wtryskowej pod kolektor ssący i niemam schematu odnośnie gdzie ten przewód idzie a rozpruć wiązkę...
Ten czarny element pod korkiem to jest osłona kierownica strumienia oleju wałka strony dolotowej to ma być nieruchome wałek jest niżej
Immo w passacie-odpala i po sekundzie gaśnie.Odpala i gaśnie.
Witam! Passat odpala tylko na sekunde co moim zdaniem świadczy o tym że immo blokuje, ale problemem jest jeszcze niedzałający licznik od strony gdzie jest lampka od immo. Czy to będą zimne luty w zegarach?? Miał już ktoś taki problem??
Poszukaj innego mechanika, zwalaj skrzynię biegów, masz typowe objawy z usterką skrzyni w B3 / B4. Może obejdzie się bez demontażu samej skrzyni, ale łapa sprzęgła jest do wymiany na 100%.
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
Zwarcie i padł przekaznik od odpalania po wymianie na nowy pali normalnie.
Witam - warto podpiąć vag i odczytac błędy- tak na szybko to sprawdź pompę vacum z tyłu silnika czy nie ma wycieków paliwa, czy krućiec podciśnienia nie ma luzu w korpusie pompy.oraz obwód zaworu EGR i klapy gaszącej to wymaga demontażu zaworu EGR ale na pewno te czynności przybliżą rozwiązanie problemu. Mam ten sam model i silnik i właśnie tutaj były...
Witam wygląda na problem z rozpylaniem paliwa trzeba sprawdzić wtryski.
W takim razie muszę to sprawdzić i zobaczymy czy to będzie dobry trop.
Witam. Mam Passata B5FL 2005 rok 2.0 TDI silnik BGW, mam problem z odpalaniem rano, na pałkę zapali. Świece żarowe sprawdzone, pompowtryski ok, czujnik temperatury ok, rano nie pali. Na kompie wyszła przepustnica awaria, czy przez przepustnicę nie odpala?
Najlepsza pompa wszech czasów, akurat - na jakiej podstawie ?? Jak oczekujesz pomocy, to staraj się mówić ze zrozumieniem co mówisz i konsekwentnie dążyć do ładu, bo usunięcie błędu jeszcze nie znaczy, że wtrysk będzie chodził. Czytaj na PW co Ci piszę. Masz wszystko co i jak.
Ok. Myślę że to pomoże ale i tak rozrusznik może być do naprawy. Tak jak pisałem wcześniej u kolegi też szukali , a okazało się że rozrusznik. Powodzenia.
Została wymieniona pompa i jest ok dziękuję za podpowiedzi.
Da się bez ściągania rozrządu, ale trzeba trochę wtyczkę ściąć na czujniku, ja tak robię u siebie, bo rozrządu ściągać mi się nie chce, żeby takie gówno tam tylko włożyć.
Z dnia na dzień mój Passat ciężko odpala na zimnym silniku. Kręci jakby brakowało mu paliwa. Raz odpalę, potem odpala od strzała. Wymieniony został rozrusznik, świece żarowe, czujniki temperatury, nowe wtryski, filtr paliwa. Także wymienione została pompa próżniowa i przewody paliwowe. Tak naprawdę wszystko. Nie wiem, co może być przyczyną. Żadnych...
Ja tu nic nie słyszę nietypowego. Z kolei opis objawów pasuje do hydropopychaczy - przepuszczają mocno rozgrzany olej. Nie wiem co jeszcze może być - nie może złapać odpowiedniego kąta wyprzedzenia wtrysku na mocno rozgrzanym? Może ktoś bardziej obeznany będzie miał inny pomysł.
Na zgaszonym napięcie czujnika RSW ma być 0.680-0.720V, dawka paliwa na rozgrzanym silniku w okolicach 3-4 mg na skok.
Passat B6 odpala po odłączeniu czujnika do ładowania turbiny . Jak go podłącze samochód gaśnie.
Poprawiłem ile mogłem błędy w pisowni posta:) Myśli Pan że to przez dpf? Kurczę dziwne że nie odpala i że jak próbuje odpalić to dymi z silnika
Sprawdź pompę paliwa w baku. Słychać ją powinno być po przekręceniu kluczyka.
http://obrazki.elektroda.pl/1114953800_1... mam nadzieje że to pomorze. Jest to fragment z pracy inżynierskiej kolegi z forum passata.
Zacznij od wymiany przekaźnika grzania świec żarowych w tym samochodzie.
sprubuj podmienic cewke-mimo ze iskra jest moze byc uszkodzona-mialem tak kiedys w Sharanie, byla ladna iskra wiec wykluczylem cewke ,pol dnia szukalem posprawdzalem wszystko,dopiero podmiana cewki i zapalil ,cos tamta cewka mieszala jakby przestawiala punkt zaplonu(ta cewke uszkodzona zostawilem sobie na pamiatke)
Nie mam żadnej informacji na desce rozdzielczej o żadnym serwisie, lecz dziwi mnie fakt, że czasem samochód odpala za 1szym razem na zimno i ciepło , a czasem trzeba go kręcić długo aby odpalił. Wykonałem diagnostykę wtryskow VAG Podaje dane techniczne: Model: Vw Passat ( 130 koni ) - sportowa edycja, 6 cio biegowa skrzynia Silnik: 1.9 dizel tdi Kod...
odpala passat ciężko odpala passat słabo odpala passat
karta zielonka insignia automat cyfrowy polsat multiroom podłączenie
ładowanie akumulatora rowerze pradnica amerykanka
Lokalizacja przekaźnika wspomagania Kia Ceed 2009 1.4 benzyna Kalibracja cyfrowego woltomierza na dwóch przewodach: procedura i wskazówki