Zakładając, że płyn hamulcowy jest, mamy kilka przypuszczalnych odpowiedzi: - uszkodzenie któregoś cylinderka w którymś kole (brak ciśnienia w układzie); - uszkodzenie przewodu i wyciek płynu; - zapowietrzenie układu (jeśli po kilku szybkich naciśnięciach "pedał rośnie"); - uszkodzenie samej pompy (rzadko).
ma znaczenie bo w serwie rośnie ciśnienie jak silnik nie pracuje i nie ma wspomagania. Serwo to mechanizm nadążny ,idzie za butem pomagając pchać pompę. Czyli mała odchyłka może powodować że pedał robi się miekki ? Dokładnie tak jest.Skoro jesteś pewien że dobrze odpowietrzyłeś to miękki może być z tego tytułu że tłokiem operujesz w powietrzu nie dociskając...
Wizualnie niby całe. Pod oporem jeszcze nie sprawdzalem. W E-techu kable sa jeszcze grube w porównaniu do innych aut a tymbardziej w kabinie co mogło by sie im stać
Witam - trzeba odpowietrzyć układ --- ruszyć komputerem pompę ABS (lub zahamować na śliskiej nawierzchni do zadziałania ABS) ponownie odpowietrzyć ----w moim przypadku powtarzałem taki komplet dwa razy.
Przed wymiana plynu hamulcowego tez mialem miekki pedal hamulcu. A czy zmieszanie starego z nowym plynem hamulcowym jest prawidlowe i ma wplyw ze mam miekki pedal hamulca?
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
Jeżeli robiłeś z hamulcami, to zawsze należy odpowietrzyć cały układ.
Witam ostatnio zmianialem tarcze i klocki z tylu i przy okazji gumowe-metalowe węże. Po wymianie odpowietrzałem starą metodą (od najdalszego koła) w każdym kole już leciał sam plyn więc uznałem że będzie ok, a tu mały zonk. Pedał od góry jest miekki kiedy po woli hamuje. I zauważyłem że po tygodniu jazdy dolalem trochę płynu bo kontrolka mi się zapaliła...
witam mam taki problem z hamulcami wymienilem klocki z przodu wyczyscilem i nasmarowalem tloczki, wymienilem plyn hamulcowy, wyczyscilem tylne tloczki i oczywiscie odpowietrzylem uklad a pedal jest miekki i a by zablokowac kola to trzeba wcisnac pedal na chama do konca a wczesniej bylo dobrze o co chodzi
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
Panowie jak mógł się zapowietrzyć układ skoro wymienił tylko klocki i szczęki? Jak dla mnie to jest nie dopasowanie się nowych okładzin klocków i szczęk do już zużytych tarczy i bębnów. Wystarczyło je przetoczyć o ile zachowałyby odpowiednie minimalne wartości. Wartości w załączniku http://obrazki.elektroda.pl/6945656800_1... Klocki...
Przyczyną jest rozszczelnienie hydraulicznego układu hamulcowego (pękł przewód elastyczny, przewód sztywny (rurka), bądź któryś z zacisków, lub cylinderków się popsuł...). Sprawdź wycieki płynu hamulcowego naciskając dźwignię hamulca...
po tym jak przewód zastąpiono nowym a układ zalano i odpowietrzono ( nie wiem czy odbyło się to za pomocą klasycznego "pompowania" czy przy użyciu specjalnego urządzenia) pojawił się objaw miękkiego pedału hamulca To się dowiedz, ponieważ ja obstawiam na złe odpowietrzenie układu hamulcowego (całego - przód i tył!).
Wynika z tego że servo jest sprawne, ponieważ gdy odpalasz auto pedał robi sie miekki i siada niżej, czyli pompa vacum działa , wytwarza podcisnienie które oddziałuje na servo, wspomaga pedał aby był miekki.
Miałem ten sam problem. Proponuje sprawdzić pompę ABS. Po przekręceniu kluczyka powinieneś słyszeć jej prace przez parę sekund, jeśli tak jest to ok, a jeżeli jej nie słychać to do wymiany . Koszt używanej to ok. 200-400 zł. Powinno pomóż.
Witam Po 200km jazdy podczas wyprzedzania depnalem po hamulcach bo TIR zajechal mi droge (bydlak) i okazalo sie ze hamulce są słabiutkie, ale udało mi sie schowac. Auto od 3 miesiecy używane było sporadycznie. Po dłuzszym postoju podczas wyruszania zawsze był mocny huk z okolic tylnych kół. Teraz są słabe, jak wciskam do końca to pedał robi się miekki...
witam, problem jest taki , kupilem trafic 2012 2,0 tdi . pedal hamulca jest bardzo miekki , czasem trzeba kilka razy wcisnac pedal zeby wychamowac.wymienilem serwo wraz z pompa. nowe klocki z przodu , odpowietrzony uklad na zgaszonym silniku i na wlaczonym. na wylaczonym siliniku pedal twardnieje i jest "ok" na odpalonym silinku wciskajac pedal zachowuje...
witam! Posiadam golfa II z dosc wkurzajaca usterka. Mam nadzieje ze ktos bedzie mi wstanie pomóc. Probrem polega na tym ze mam miekki pedał hamulca. Hamulce łapią dopiero pózno i słabo. Mam tak od kupienia auta. wymieniłem wszystkie klocki i bębny tarcze mam w stanie dobrym. Mysle ze to moze byc winna zapowietrzonego układu hamulcowego?? czy jakis inny...
Tak serwo działa bo inaczej pedal bylby caly czas twardy a nie jest. Jezeli chodzi o miekki czy twardy jest to tak: Jade autem, wyruszam z pod domu, hamulec mam, łepie od polowy pedala dojezdzam do wyjazdu na glówna droge dajmy na to ze jest to 100metrow,wychamowuje przed droga glówna i pedal nagle miekki idzie do samego dna i leciutko chamuje auto...
Prawidlowo hamulec powinny być twardy i nie wpadać w podłoge, układ najprawdopodobniej zapowietrzony, wracaj do tego mechanika i niech poprawia, bo zagrazasz sobie i innym.
Witam, przy dynamicznej zmianie biegów z dwójki na trójke chyba nie wcisnąłem do końca pedału sprzęgła i bieg mi nie wszedł. Teraz zrobił się miekki pedał sprzęgła i nie można wbic biegu na pracujacym silniku. Biegi wchodzą na zgaszonym silniku normalnie. Auto po odpaleniu na "biegu przez rozrusznik" normalnie ma napęd. Pytanie za 100 ptk co sie moglo...
Najważniejsza jest cierpliwość, lejesz świeży płyn do zbiorniczka pompy, przy kole dajesz słoik, kawałek rurki na odpowietrznik i pozwalasz działać grawitacji, przelewasz ok 0,5 l płynu na koło
Witam .Kolego sprobuj wydłurzyć cięgno wysprzeglika o jakiś centymetr .Miałem kilka razy przypadek że montując orginalny wysprzeglik były takie obiawy.Jeśli miałbyś zapowietrzone sprzegło to byłby miekki pedał sprzegła i problemy przy włączaniu biegów. Jak mało powietrza to twardy pedał.
Witam , mam problem a mianowicie pp wymianie klockow z przodu pedal hamulca jest miekki jak by byl zapowietrzony po 2/3 nacisnieciu twardnieje . Czy odpowietrzenie wystarczy i czy to jest mozliwe zeby uklad sam sie zapowietrzyl ? . A moze klocki sa nie takie chociaż wzor taki sam ,ale wystepuje jeszcze jeden typ . Dziekuje za odp . 😁😁
Heya, mam problem w E36. Hamulce mają objaw zapowietrzonych. Auto delikatnie hamuje, przy czym pedał wpada do połowy i jest później twardy. Drugie naciśnięcie jest jak należy i auto super hamuje. Odpowietrzałem wszystko jak należy, zauważyłem, że pod koniec z prawego przedniego zacisku ciągle wylatują bąbelki, wymieniłem zacisk i bez zmian. Tylko z...
1 raz odpowietrzyłem cały uklad- pedał dalej miekki nie rośnie. 2 raz odpowietrzyłem po wymianie pompy ABS dalej to samo. 3 raz po wymianie pompy hamulcowej dalej to samo. 4 raz po rozłożeniu i złożeniu zaciskow i dalej to samo. Odpowietrzałem na różne sposoby. Samą pompe jak i przez odpowietrzniki w zaciskach. Dalej hamulec tylko zwalnia samochód,...
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
Przy pierwszym naciśnięciu hamulca pedał jest bardzo miekki i słabo hamuje, przy drugim naciśnięciu pedał robi się twardszy i hamuje już lepiej , przy trzecim jest normalny Jak się da pedał "napompować" to musiałeś źle odpowietrzyć. Albo pompa padła jak wyżej kolega pisze.
Temat zamykam
auto jw.z 1995r 1.8 16v problem z abs-m tz. jak włączam zaplon to kontrolka sie zapala i gaśnie i niby wszystko ok. ale kiedy rusze i jadę z małą prędkością słychać pompe abs i kiedy naciskam pedał to jest wysoki i twardy . skuteczność hamowania praktycznie zero dopiero jak auto prawie staje to pedał robi się miekki i hamulce mają swoją skuteczność...
Psikałem już wszędzie gdzie się dało. Osłabł mi hamulec, pedał jest miekki dlatego wiążę gubienie zapłonów i osłabienie hamulca ze słabszym podciśnieniem, czy słusznie ?
Na postoju, jak wcisnę 4 razy, to twardy można uznać. Trzymając nogę na pedale, odpalę silnik i miększy się robi, stąd nie wydaje mi się, aby serwo było uszkodzone.
Problem z hamulcami w VW golf 5 plus 1.6 tdi. Witam uprzejmie. Przychodzę do Was z problemem w golfie 5. Ale do rzeczy, podczas postoju pedał hamulca po napompowaniu jest twardy. Gdy trzymam nogę w momencie gdy jest twardy i odpalę silnik pedał schodzi prawie na sam dół. Gdyby wpadł trochę to bym się nie martwił bo wiedziałbym że serwo pracuje. Ale...
W jakim aucie? Sterowanie linką czy hydrauliczne?
AMEN. To też skuteczna metoda ale może stwarzać pewien problem komuś kto nigdy tego nie robił albowiem odpowietrznik jest cienki i pompowanie przez cienki bardzo wężyk jest kłopotliwe. Metoda zaś bardzo skuteczna.
cały czas wpada i jest miekki
witam auto z 1995r 1.8 16v abs na boschu podczas hamowania pedał jest twardy i słychać włanczający się abs tylko że prędkość mała ok40 i żadne koło nie traci przyczepności i dopiero jak auto prawie staje to pedał robi się miekki i auto gwałtownie hamuje po kilku próbach zapala się kontrolka abs i już pedał jest normalny ale bez abs-u .Po wyłączeniu...
Pytanie, czy nie ma charakterystycznego syczenia pedała, może podciśnienie na serwo ucieka.
Pierwsze dwa wciśnięcia pedała są bardzo miękkie dopiero za trzecim razem hamulec bardzo dobrze hamuje. Przede wszystkim odpowietrzyć układ
O ile pamietam to pedał hamulca jest miekki i głęboko wpada z natury. wyjmij bezpiecznik lub przekażnik od ABS. Skuteczność hamowania nie powinna się pogorszyć. Jako układ wspomagający działa tutaj ten akumulator cisnieniowy. kształcie gruszki. sprawdz kązdy czujnik ABS i koronę, oraz wtyczki naokoło tego paździucha od ABS. Stasrość nie radość. Do zdiagnozowania...
Kolego Andrzej X16XEL nie ma przeplywomierza, a hamulce są już wporzadku po zmianie wężyków od podcinienia i załorzeniu jednego którego nie załorzyłem wcześniej idącego od serwa do kolektora, pedał może nie tyle dosłownie wpadł w podłoge ale był nie naturalnie miekki co unormowało się tak jak mówie po wymianie podciśnienia.
1,9 D wolnossący . Nie sprzęgło jest w porządku lecz wyrobił się przy pedale tam taki mały plastik . . .
Jak nie ma wycieków na cylinderkach hamulcowych to wymień gumki w pompie hamulcowej, nie kupuj całej pompy ze szrotu bo może być jeszcze gorsza.
Odpowietrzanie strzykawką pomogło. Temat zamknięty
miałem ten sam problem. tylko że ja pierwsze napsiukałem do bębna wd-40 i hamulec przestał "łapać" przejechałem kawałek na hamulcu żeby rdza odlazła dopiero wziłem sie za regulacje.
W tych autach do odpowietrzania trzeba podpiac komputer żeby pracowała pompa ABS. Czasami zwykłe odpowietrzanie jest niemożliwe.
Nie podpinalem do komputera, jutro podjadę i dam znać
Gdy pompuje to pedał jest taki sam. Nie zalany prosto z butelki nowy
Ja miałem.
Ponieważ sam się na walczyłem z moja Vectrą (i nie zrobiłem ;) ) to poopowiadam jak było. Ja miałem tak że jak przytrzymasz wciśnięty to sobie schodził powoli. Samochód ogólnie hamował, i na rolkach i na drodze. Nie było wycieków, więc wymieniłem pompę na nową. Przy okazji musiałem wymienić serwo na używane, bo nie dało się odkręcić. Nie pomogło. Wymieniłem...
miekki start miekki rozruch miekki start zasilacza
rozkodować radio samochodowy akwarium jakie diody webasto zegar schemat
instrukcja obsługi braun instrukcja obsługi
Tlen O₂, ciekły tlen LOX – wybuch, utlenianie, bezpieczeństwo instalacji tlenowych Brak ikony głośnika i dźwięku w laptopie z Windows 10/11, Realtek, Conexant – diagnostyka i naprawa