Witam! Sprawa ma się tak. Zostałem poproszony o wykonanie czegoś co sygnalizowałoby, że akumulatory w Melex-się zostały rozładowane. Jest ich 6 każdy z nich ma 6 V i są połączone szeregowo. Wykładowca zaproponował, aby było coś banalnego (żadnych wskazówek czy cuś). Ma to być dioda, która zapali się gdy akumulatory dalej melexa nie pociągną. Voltomierz...
Witam Od dłuższego czasu w Passacie B3 rozładowuje akumulator jak postoi przez noc lub dwie. Miernikiem sprawdzałem to podczas postoju z pobiera 0,1A a po wyciągnięciu bezpiecznika 21 (centralny, oświetlenie kabiny, zegar, zapalniczka, chyba autoalarm bo jest) 0,01A. Wyciągnąłem piny od centralnego zamka, zapalniczka, ośw. kabiny i pobiera na nim 0,06A....
Witam serdecznie.Odłącz zacisk(-) akumulatora.Podłącz w szereg z akumulatorem miernik i zmierz pobór prądu przy wyłącznych odbiornikach.Jak wyjdzie powyżej 0,10A to musisz znaleźć złodzieja.Najłatwiej odłączać dodatkowe przewody przy akumulatorze (o ile oczywiście ktoś tam coś podłączył) lub po kolei wyciagając bezpieczniki od urzadzeń działajacych...
Polecam wziąść miernik i sprawdzać napiecie "w wstecz" od zapalniczki tzn najblizsza koste no i dalej i dalej i dalej. Jak znajdziesz to bedziesz mial przyczyne, a jak nie znajdziesz to naładuj akumulator :D . Nic innego nie wymyślisz
https://eltraktor.pl/wskaznik-poziomu-na... https://inelsc.pl/pl/p/Wskaznik-naladowa... https://archiwum.allegro.pl/oferta/wskaz... https://www.xsonic.pl/zasilanie-z-zapaln...
A mierzyłeś na akumulatorze czy w gniazdku zapalniczki, czym mierzyłeś - miernik ma atest kalibracji ? A tak przy okazji 12,0V to rozładowany akumulator - cos ten pomiar nie jest prawdziwy.
No to tak, ktoś ewidentnie przy tym aucie się bawił. Dotarłem do tego, że kable zapalniczki wchodzą w blok rozdzielający kable. Wszystkie kable w nim miały 2,5V podczas gdy ładowarka była włożona. Dodam, że te kable które z niego wychodziły nie miały nic wspólnego z fabryczną instalacją. Dalej szedłem kablami do góry no i okazało się, że te kable idą...
Witam, dzisiaj po 3 dniach stania bez akumulatora wstawiłem go na miejsce i omyłkowo podłączyłem plus do minusa a minusa zetknąłem z plusem i strzeliła iskra. Zauważyłem, że przestało mi działać oświetlenie kabiny, centralny zamek, zapalniczka (możliwe, że to jednak ładowarka jest zepsuta, nie mam jak zweryfikować) oraz radio. Po przekręceniu kluczyka...
Logiki zapłonu w Sony nie będzie ;) Miernik w dłoń i szukaj w którym miejscu pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka. I tam się podepnij z czerwonym przewodem z radia. Można jeszcze sprawdzić czy radio rzeczywiście wyładuje akumulator, bo wcale tak być nie musi. Nowsze Alpiny faktycznie tak robią, ale czy Sony? Nie mam pojęcia. Najwyżej doładujesz...
Cześć, Ostatnio rozładował mi się akumulator. Naładowałem go, włożyłem do auta i miernik w dłoń. Okazało się, że na postoju pobór wyniosi 0.13A. Po wyjęciu bezpiecznika radia spada do 0.08A, a po dodatkowym wyjęciu bezpiecznika nr 21 (oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA) spada do 0.02A. Dziś wyeliminowałem kwestię...
Witam Kolegów i proszę o info. Mam wiekowego Poldka jak w temacie i z nim następujący problem: na wolnych obrotach jak włączę kierunkowskaz bardzo wolno miga , jeżeli dodam gazu zaczyna migać szybciej. Zmierzyłem napiecie jednocześnie bezpośrednio na zaciskach akumulatora oraz w samochodzie na zapalniczce. Na akumulatorze miernik wskazywał 12,65 V natomiast...
To fakt pobiera auto prąd .Nie wiem czy stało się to z dnia na dzień czy może rozładował ci się akumulator i wyjąłeś go żeby naładować go. Mógł się wtedy uzbroić alarm po podłączeniu Trzeba po podłączeniu auta na nowo pozamykać drzwi i zamknąć je pilotem i otworzyć zapuścić motor . Może być tez włączone radio i podczas wyjęcia kluczka ze stacyjki nie...
No i tak... jak udało mi się ustalić wyżej pobór prądu w spoczynku przy wyłączonym oświetleniu wnętrza 0,4A to zbyt dużo. No więc wziąłem miernik (amperomierz) do ręki i wyciągam po kolei bezpieczniki. Jak się okazało po wyciągnięciu bezpiecznika nr 21 (Oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA-ale go nie mam) pobór prądu...
Ale dlaczego nikt nie sprawdza spadków napięcia zasilania? Począwszy od klemy na akumulatorze, po kablu do bezpieczników(przed, za kabeloczkiem) Połaczenia skręcane itd Wystarczy miernik z marketu. Spadek jest w porównaniu do pomiaru na słupkach akumulatora, a ile jest w gnieździe zapalniczki? :D To jest jakiś trop .... bo nie sprawdzany był kabel...
Wątpię czy wtedy ktoś by był zainteresowany kupnem, bo nikt chyba nie wozi laboratorium pomiarowego w swoim samochodzie, żeby się dowiedzieć jakie ma napięcie na klemach akumulatora i ile tez prądu może przepływa przez kabel Wbrew pozorom bardziej istotne jest napięcie na klemach. Co kogo będzie obchodzić napięcie na gnieździe zapalniczki, skoro wszystkie...
Witam wszystkich serdecznie. W moim autku przestał działać buzer tj. brzęczyk od świateł. Brzęczy sobie jak zapomnę wyłączyć światła. Rzecz w tym że podpięty pod akumulator działa, a w gnieździe niekoniecznie. Już doszedłem do tego że działa on od konkretnego napięcia (11,33 nie bzyczy, 11,77 już bzyczy). Przy podłączeniu pod akumulatora działa, w gnieździe...
nie widziałem akumulatora w którym to oczko pokazywałoby prawdę, nie wiem może miałem pecha... Zależy jakiej prawdy oczekujesz :?: Miałem dwa akumulatory z oczkami (jeden mam nadal, poza autem) i byłem zadowolony ale więcej informacji wyciągam ze wskaźnika/ miernika napięcia wpiętego w gniazdo zapalniczki. Mój obecny akumulator (w aucie) oczka nie...
Wygląda jakby napięcie przedostawało się za stacyjkę (w miejscu gdzie po wyłączeniu stacyjki powinno zginąć napięcie (na schematach chyba zaznaczone jako "szyna" 15))przez jakąś rezystancję. Rezystancja jest na tyle duża, że po obciążeniu napięcie na "szynie" spada i samochód gaśnie (gaśnie po włączeniu urządzenia które nie działa po zgaszeniu samochodu)...
Witam Jestem w bardzo podobnej sytuacji zrobiłem zwarcie miernikiem w zapalniczce chcąc sprawdzić napięcie na akumulatorze. Nie działają mi w/w wymienione urządzenia. sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są ok. JAKI BEZPIECZNIK JEST DOKŁADNIE ODPOWIEDZIALNY ZA TEN OBWÓD bo sprawdzałem na ślepo każdy no i każdy był ok ale sprawdzę jeszcze raz może przeoczyłem...
Już po akcji. Multimetr Voltcraft vc175, czarny w com a czerwony w dziurkę z prawej czyli standardowo. Nastaw w Vdc, automat pokazał 0,000v. Po akcji ładowania wyjętego akumulatora przez 3h (dopiero miałem multimetr): na ładowarce do aku samochodowych pokazało 12V a na akumulatorze 11,8V czyli za mało! Akumulator do Corsy. Miernik wpięty w gniazdko...
To co piszesz świadczy o problemie z ładowaniem. Kup ładowarkę usb z miernikiem napięcia l wsadź w gniazdo zapalniczki i obserwuj podczas jazdy jakie jest napięcie.
Kup sobie woltomierz wkładany do gniazda zapalniczki i porównaj do wskazań miernika podłączonego bezpośrednio do biegunów akumulatora.
Miernik w gnieździe zapalniczki też daje informacje o stanie akumulatora. Kwestia interpretacji wyników. Od kilku lat używam wskaźnika napięcia osadzonego w gnieździe zapalniczki i mam wystarczająco dobry obraz stanu akumulatora. Przecież to napisałem. Gniazdo zapalniczki wyłącza się przy rozruchu,i stanu na rozruchu nie widać.
To nie przez ogniwo może po prostu prąd ładowania był tak słaby (ponieważ ogniwo było w cieniu) że miernik był podłączony bezpośrednio do akumulatora a ten ma 360A. Ogniwo to można znaleźć na allegro 1.5W do ładowania akumulatora samochodowego z wejściem do zapalniczki. Rozkręciłem miernik i był tam bezpiecznik ale był nie tknięty nawet bezpośrednio...
Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V. Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem. Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone. Czy ktoś miał podobne problemy ? Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora...
Podłącz najlepiej pod akumulator. Jaki bezpiecznik masz pod zapalniczką ? Podłączając pod zapalniczkę możesz wywołać palenie się bezpiecznika , jeśli coś podepniesz dodatkowo pod gniazdo.. Nie wskazane.. Miernik ustaw na amperomierz i podłącz między instalacje a radio i zmierz prąd.
Witam. Piszesz że wyciągasz trzy bezpieczniki i pobór spada do zera? Po mojemu cewka zapłonowa i pompa paliwa i rozruch zimnego silnika są to obwody sterowane po kluczyku więc odpadają. Musisz skupić się no obwodach zasilanych na stałe. Mam nadzieje że szukając poboru prądu brałeś pod uwagę oświetlenie wnętrza i bagażnika, a mianowicie odłączenie czujników...
Dziękuje za sprawną odpowiedź. Odpowiadająca na Twoje pytania. Napięcie sprawdzałem miernikiem który podłącza się do gniazda zapalniczki . Akumulator ma ok półtora roku więc jest jeszcze na gwarancji, ale wstrzymuje się z zawiezieniem dopóki nie będę miał jak największej pewności . Podepnę do innego samochodi i wówczas sprawa powinna się wyjaśnić. Nie...
Dlaczego zanika napięcie w gnieździe zapalniczki :?: Skąd jest brane ? Ze stacyjki ? Czegoś co ona zasila ? Wprost z aku nie, bo nie znikałoby wraz z pojawieniem się kontrolki. Podobne pytanie zadałbym sobie odnośnie alternatora. Jest dobry, ale brak mu jakiegoś napięcia by działał ? Jest zły, działa jak chce, ale co wtedy z zapalniczką ? Dwa przewody...
Nie odzywałem się z braku miernika cęgowego .Nareszcie go mam -model UT203. Mierzyłem prąd z alternatora przy różnym stopniu naładowania akumulatora. Niestety moje pomiary były różne w zależności w jakim miejscu przewodu łączącego alternator z akumulatorem umieszczałem cęgi. Nie mam do niego instrukcji użytkowania- chyba znajdę w internecie-bo podejrzewam...
Mam taki zamontowany powiem, że jest pomocny Moim zdaniem bardzo pomocny. Wystarczy gdy pomiar jest powtarzalny, kalibracja nie jest konieczna. Ja mam woltomierz z przelotką do gniazda zapalniczki i pamiętam, że zawyża 0,1V (latem i zimą) w stosunku do średniej z dwóch mierników.
Witam Akumulator Rocket, pewnie od nowości. Natomiast zdecydowanie taki efekt obniżenia napięcia pojawia się po dłuższej chwili jazdy. Dosyć trudno mi było złapać moment, że efekt wystąpił i się utrzymał po podjechaniu do domu. Ale się udało ze dwa razy i za drugim razem mierzyłem lepszym miernikiem napięcie akumulatora i prąd ładowania miernikiem cęgowym....
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Jak masz miernik, to sprawdź czy jest napięcie w gnieździe zapalniczki. Jak łatwiej tobie wchodzić pod samochód, to działaj.
napięcie ładowania wyjściu z alternatora i jest 14.25V a na klemach akumulatora jest 12.9V, natomiast jak wkładam mierniki w gniazdo zapalniczki to wskazuje 15V . Skąd taka różnica Jeśli na alternatorze masz prawidłowo, a na gnieździe 15V to oznacza, że miernik albo "mierniczy" do kitu...
No to spore obciążenie.Miernik napięcia akumulatora w kabinie powinien wyjaśnić temat braku ładowania (są na elektrodzie różne konstrukcje). Ale jak do zapalniczki podłączysz uniwersalny to też krzywdy nie będzie.
https://obrazki.elektroda.pl/5736653400_... Wtyczka na zdjęciu wchodzi do silniczka szyby. Tam powinien być plus czy minus? Sprawdzałem multimetrem czy jest obwód i przy wsadzeniu końcówki z miernika do jeden dziurki w wtyczce i drugą gdzieś na blachę to miernik zaczął piszczeć, obwód się zamyka. Tam samo w drugim otworze wtyczki....
Miernik i sterownik pokazują takie samo napięcie. Próbowałem na początku odpalić z gniazda zapalniczki z bagażnika i działa się taka sama sytuacja. Aby wykluczyć gniazdko, podłączyłem bezpośrednio z akumulatora, przewód ma około 4 m. Zmieniłem akumulator i dalej napięcie spada poniżej 10 V.
Nie mam obecnie miernika ;/ Ale w każdym poradniku podłączają + do tej śruby, próbowałem jeszcze podpinać się do zapalniczki i pod stały prąd do akumulatora i dalej tak samo ;/
Witam. A więc tak. Masz woltomierz wpięty cały czas - w gniazdo zapalniczki? Raczej tak. Podepnij jeden miernik wprost do modułu wspomagania a drugi na akumulator i zobacz różnice w woltach. Tam rozchodzi się dokładnie o ułamki wolta. 13,2V i mniej i zaczynają się problemy. Nie, nie wymieniłem czujnika, bo w mojej ocenie nie jet to jednak jego wina,...
Jest aż taka różnica. Alternator potrafi wymusić przepływ prądu przez akumulator 45Ah w granicach 20A i więcej. Dlatego naładuje go w kilkanaście minut. Nie jest to zdrowe dla akumulatora dlatego zaleca się go rozładowywać w minimalnym stopniu, wtedy początkowy prąd ładowania jest mniejszy. A żeby minimalnie go rozładowywać podczas rozruchu powinien...
Na chwilę obecną wiem tyle, że akumulator jest rozładowany :) Siadłem za kierownicą, miernik w zapalniczkę - ~11V Po przekręceniu stacyjki w połowie zaświeciły się kontrolki z ręcznego, akumulatora, oleju i coś jeszcze. Napięcie spadło... P przekręceniu do końca silnik zrobił ze dwa obroty (wow, więcej niż ostatnio :) ) i zdechł, napięcie spadło do...
Jeśli aku ma mniej niż 12,5 to jest uszkodzony (co najmniej zasiarczony), Można go częściowo zregenerować ładując małym prądem, czyli przez prostownik, a nie w samochodzie, Mój polonez odpali nawet z aku do wyrzucenia, który ma 11V, o ile napięcie rozruchu nie spada poniżej 7V (to było testowane, zmieniłem aku właśnie po tym, gdy napięcie rozruchu spadało...
Jestem w stanie zrobić to sam? Szczerze, jestem aktualnie na urlopie w Chorwacji. Pojechałem na zakupy, ładowanie było około 14V, bo jeżdżę z miernikiem w zapalniczce, po zakupach kontrolka aku nie zgasła, a ładowanie 12V.
diodia miga gdy alarm jest uzbrojony, a ile sygnałów dxwiękowych jest w sumie nie wiem dokładnie ale chyba 3, gdy dwukrotnie nacisnę guziczek uzbrajania alarmu i zamknięcia drzwi (tak sprawdzam czy syrenka w ogóle żyje). Czyli, gdy akumulatorki sa do wymiany system da mi o tym znać w jakiś sposób? w sumie zainteresowałem się tematem gdyż coś mi rozładowuje...
Odnosnie zapalniczki to nie chyba ze cos tam jest wsadzone co zwarcie robi to wtedy tak. Ładowanie sprawdzisz zwyklym miernikiem popros zeby ktos ci pozyczyl i zmierz napiecie akumulatora przy wylaczonym silniku i wlaczonym.
Podłącz do kamerki powerbank i sprawdź jej reakcję na klakson, warto byłoby sprawdzić napięcie miernikiem na akumulatorze może klakson bardzo obciąża akumulator i siada napięcie a wiadomo klakson jest włączany na krótko. Winę ponosi w tym wypadku stara instalacja w aucie, napięcie w gnieździe zapalniczki jest zaniżone tym bardziej teraz gdy włączamy...
Akumulator 120 albo 125Ah roczny, przejechane autem 60tys/km, webasto airtop 2000, czas grzania 30h na 4 kresce prawie połowa regulacji, bez doładowywania bo zaspałem, miernik pod zapalniczkę pokazał 10,9V i auto udało się uruchomić, wiadomo że było słychać opór ale odpaliłem 3.0 ;)
Akurat tym razem w zapalniczce ale miernik przy aku pokazuje tyle samo Dodano po 4 Co do akumulatora nie wiem jakie było napiecie aku jak go kupiłem. Ale miałem wrażenie że jak by trochę słabo kręcił więc go ladowalem ctekiem 5A i 24h po zakończeniu ladowania miał 12.69 na słupkach ( samochód nie odpalany) . To napiecie 12.4 było 24h po powrocie z miasta...
Masz drugi akumulator pod siedzeniem kierowcy? Z tego co patrzyłem to nie ma drugiego w kabinie. Po co pytać, włóż do gniazda zapalniczki miernik i sam sobie odpowiesz na swoje pytanie. I co mi to da? Będę czekał z tym miernikiem do momentu aż coś odetnie zasilanie a może nie? Bo nie bardzo rozumiem.
Otóż właśnie dzisiaj wystapił taki objaw.. napiecie siadało aż do zatrzymania silnika. A to, ze spadało do 8 czy 9 V to wiem bo podłączałęm miernik do gniazda zapalniczki i mierzyłem podczas jazdy. Natomiast jeśli chodzi o masy.. tą na przewodzie minusowym, idącym od akumulatora sprawdziłem.. połączenie wykonane jest techniką zgrzewania a nie połączeniem...
Nadawanie urywa synchronizację na stole i w samochodzie, czy tylko w samochodzie ? Bo teraz już nie idzie się połapać. Przecież napisał wyraźnie: Zasilane bezpośrednio z akumulatora lub z zasilacza nie stwarza problemów. Nadaje stabilnie nawet na kablu do miernika na odległość kilku km. Radio jest sprawne, uszkodzenie w gnieździe zapalniczki.
Napięcie mierzone było na akumulatorze, wskazywało między 14.2-14.5V ale to z powodu słabego miernika użytego do tego celu. Bateria w mierniku była słaba ? czy miernik za 15 zł ? :? ja mam woltomierz do gniazda zapalniczki włączony taki kupiłem na portalu pewnym pokazuje trochę mniej jak na akumulatorze i wtedy coś można wywnioskować jakie jest napięcie...
Wcześniej podłączyłem się z laptopem bezpośrednio z akumulatora. A ostatnio z gniazda zapalniczki i nawet na wyłączonym silniku bez obciążenia instalacji elektrycznej różnica napięć pomiędzy tym co widział ECU a miernik na klemach to 0,6V - odpowiednio: 12,3V i 12,9V. Tak w ogóle to mam problem z obrotami - albo są za wysokie 1900, albo za niskie ok...
Witajcie, Proszę o pomoc, bo już nie daję rady.... Przeszukałem wszystkie wątki i podobne sprawy w sieci i nic mnie nie uratowało. Wsiadam do auta po 4 dniach postoju, przekręcam kluczyk - nic. Akumulator padł. Ok, było zimno, akumulator już miałem wymienić w zimie, ale jeszcze się uchował. Podpiąłem klemy z drugim autem i nic. Więc wziąłem prostownik...
Jakie jest napięcie na klemach akumulatora bez włączonych świateł i klimatyzacji oraz z włączonymi wszystkimi urządzeniami? Ten miernik gdzie jest podłączony bezpośrednio do akumulatora jeśli nie to jego wskazania należy traktować jako orientacyjne ponieważ nie mierzy napięcia na akumulatorze tylko w dalszej części instalacji. Napięcie występujące na...
Zauważcie, że kształt napięcia jest taki sam jak prądu więc do pomiaru porównawczej kompresji w cylindrach wystarczy pomiar napięcia np z zapalniczki 🙂 Podobno tak mierzą choć nie wiem jak dokładnie wg mnie wyjdzie tylko kompletny brak kompresji czy np niedokręcona swieca. Na upartego możnaby to nagrać smartfonem jak sygnał z mikrofonu 🙂...
Witam wszystkich. Jak w temacie, pacjeny Toyota Verso S 1.4 D4D pół-automat . Problem dotyczy ładowania akumulatora a mianowicie napięcie ładowania na poziomie 13,5 - 14 V bez względu na obciążenie świateł, klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby itp. Miernik napięcia w gnieździe zapalniczki podczas jazdy skacze w zakresie 13,5-14V, czasem 13,2, ale występują...
Gdzie takich mądrości uczą? (kruca to każdy opel przeładowuje?) Jeżeli stale utrzymuje napięcie powyżej 14,4V to na długiej trasie może przeładować. Jakie jest maksymalne napięcie dla jednego ogniwa kwasowego? 2,6V co pomnożone przez 6 daje 15,6V a l e 1/ cele w starszym akumulatorze mogą znacznie rożnić się pojemnością, jedne osiągną 2,6V gdy inne...
Witam, posiadam Mazdę 6 z roku 2006 roku. W ciągu 4 lat wymieniłem już na drugi akumulator, bo pierwszy był prawdopodobnie niedoładowywany przez alternator. W samochodzie w okresie zimowym w samochodzie załączane jest Webasto. W tym roku kupiłem nowy akumulator. W innym poście, prosiłem kogoś o pomoc w znalezieniu urządzenia, które na bieżąco pokazuje...
Witam, robiłem pomiar napięcia akumulatora samochodowego. Stacyjka na "zero" czyli przy wyjętym kluczyku. Klemy podpięte do aku. Pomiary robiłem miernikiem typu DT830d UNITY. 1. Pomiar, zaraz po wyjęciu kluczyka, wcześniej używałem pompki samochodowej z gniazda zapalniczki - przykładam czarny przewód do minusa, czerwony do plusa na aku: wynik ok 13,4...
Cuda ! Z alternatora wychodzi 13 VDC , na podłączonym bezpośrednio do niego akumulatorze tyleż samo a na akumulatorze podłączonym poprzez przekaźniki jest 14.8VDC. Istne perpetum mobile. Masz schemat, posprawdzaj, czy tam przypadkiem rzeczywiście ktoś nie pozamieniał jakiś połączeń. Zmierz napięcie na samym wyjściu alternatora względem masy silnika....
Witam potrzebuje pomocy ale bardziej od prawnej strony odnośnie reklamacji akumulatora. Bardzo bym prosił osoby które miały kiedyś podobną sytuację o wypowiedzenie się. Sytuacja wygląda następująco: 5 miesięcy temu akumulator w moim aucie dość mocno zaczął szwankować raz odpalał dobrze raz trzeba było posiłkować się prostownikiem. Wymieniłem od razu...
Wzorowałem się na tych prostownikach . Fajny link. Dobrze wiedzieć co fanego robi... komercja i... udoskonalić ;) >>>>>> 10.- automatyczną regulację prądu ładowania podczas stabilizacji napięcia akumulatora, sterownik zmniejsza prąd ładowania tak, aby nie przekroczyć stabilizowanej wartości napięcia, 15.8 V ( "Ca") albo 14.5 V ( "Gel"),...
A nie masz kłopotów z zapalniem auta czasem ? Proponuję Ci albo prostym miernikiem zmierzyć napięcie na akumulatorze jak radio się wyłącza bez zapalonego silnika a potem z silnikiem i na światłach, na wolnych obrotach a potem na trochę wyższych obrotach. Te proste pomiary pozwolą nam stwierdzić czy nie masz problemu z alternatorem i ładowaniem akumulatora....
Dzień dobry. Kupiłem przetwornicę tronic 300W do zasilania w aucie laptopa. Przetwornica działa, nie grzeje się, zasila laptopa jednak zawsze po pewnym czasie wyłącza się bez żadnego sygnału dźwiękowego (dioda zmienia kolor z zielonego na czerwony). Dzieje się tak czasem po kilkudziesięciu sekundach, częściej jednak po około 5-10 min. Producent przetwornicy...
Witam, Mam problem z matizem, a mianowicie z ciągle rozładowywującym się akumulatorem. Jak pojeżdżę ok. 2tyg-ponad to nagle juz się samochód nie odpala. Po prostu ni z gruszki ni z pietruszki się rozładowuje akumulator... nawet jak widzę zielone oczko, to bywa ze następnego dnia juz nagle czarne... wtedy ładuje akumulator i znowu jeżdżę. Popadłem juz...
akumulator zapalniczka ładować akumulator zapalniczka akumulator gniazdo zapalniczka
aparat trust sygnał dźwiękowy świateł bezpiecznik nagrzewnica power
Jak odkręcić obrobioną śrubę - skuteczne metody i narzędzia Volvo XC90 D5 - Silnik nie osiąga 90°C, przyczyny i rozwiązania