Do warsztatu samochodowego są specjalne mierniki. Wpisz np. w allegro w dziale RTV i AGD › Elektronika › Aparatura pomiarowa słowo samochodowy a dostaniesz kilka linków do dedykowanych mierników. Ten który podajesz w zapytaniu to uniwersalny miernik. Do pomiarów czasu otwarcia wtrysku bardziej przydatny będzie oscyloskop niż miernik.
Strzelanie w kolektor dolotowy to albo za uboga mieszanka, albo za wczesny zapłon, albo po prostu coś nie tak z układem rozrządu, zawory ssące otwarte nim nastąpi zapłon. Może też strzelać jak jest zapchany wydech. Ale to moje luźne dywagacje bo ja po prostu nie znam się na tym. W to 36ms średni wierzę, bo czasami różne testery zajadają przecinek pomiędzy...
stoi w miejscu 0,2V odpiołem emulacje sprawdzałem miernikiem i na vagu na gazie próbkuje ok na benzynie czas wtrysku 5,5ms to dużo powinno być ok 3,5ms.Chyba że wtryski są zapchane i nie wtryskuje tyle paliwa co powinno?Wykazuje błąd sądy lambda błąd składu mieszanki kabelki sprawdzałem
Według mnie ten "czujnik pomiarowy wtrysku" powinien zdać egzamin. Jeśli wtryskiwacz będzie miał zasilanie +12V i sygnał sterowany masą (czy jak to się tam nazywa) to wtryskiwacz na pewno wtedy działa ,a procek otrzyma o tym informacje. Czy wyjście z transoptora podawać jeszcze na tę bramkę 40106 i dopiero na procek? A przerwanie inicjujące licznik...
Kolego miernikiem nie zobaczysz na wtryskch 70V bo czaas wtrysku podawany jest w mili albo mikrosekundach, sa to bardzi krotkie impulsy, mozesz to zrobic oscyloskopem albo dioda z rezystorem. mozna tez podlozyc inny wytrysk lub wyjac jeden z silnika i zobaczyc czy psika podczas krecaenia. Na moje oko, ablo ktorys z czujnikow sie uszkodzil/ jest inny...
Dzisiej bawilem się trocha bardziej sygnal od przelywomierza na osyloskopie jest nastomiast podpiolem 6 miernikow pod wtryskiwacze i wychodzi na to ze komp nie otwiera wtryskiwaczy w momencie mulenia tzn. jak normalne jest to na miernikach mam praktycznie caly czas 12v a jak zaczyna mulic to to jest 0 ~ 12v widoczne do zaobserowania ze nie podaje napiecia...
Jak podłączyć miernik przy pomiarze czasu wtrysku jednopunktowego?Przy pomiarach mpi (podłączenie:masa+przewód sterujący)mam wartości poprawne.Przy takim samym podłączeniu przy spi miernik pokazuje ok. połowę rzeczywistego czasu wtrysku.Jak poprawnie się to mierzy?
Najsensowniejszy pomiar czasu wtrysku to albo oscyloskop, albo miernik z funkcją pomiaru wypełnienia impulsu. Ale lepiej oscyloskop, bo można zobaczyc i czas jak i kształt impulsu. Fejsikarze nigdy, przenigdy tego nie zrozumieją.
Klasyczny ekonomizer to różnicowy miernik przepływu paliwa... w silnikach z wtryskiem wystarczy mierzyć czas otwarcia wtryskiwaczy.
Komputer nic nie widzi miernik w łape co czujnik temp, zapłon, czas wtrysku i coś będzie możńa powiedzieć.
Witam serdecznie, Seat Toledo II 2002r 1,6 silnik BCB nie działa jeden wtrysk paliwa. Sprawdzałem miernikiem wszystkie wtryski są sprawne. Zasilenie jednego wskazuje przerwę w obwodzie. Czy ktoś może wie które piny w sterowniku odpowiadają za sterowanie wtryskiwaczami? Chciałabym sprawdzić wiązkę ale nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. Ewentualnie...
Dzisiaj ćwiczyłem takiego i wtrysk mial zwarcie.Sprawdź miernikiem oporność wtrysków.
Jak chcesz zmierzyć napięcie na wtyczkach wtryskiwaczy to oscyloskop do tego. Czym będziesz miał mniejszy czas wtrysku tym mniejsze napięcie tam będzie. Tam Ci sie robi PWM czyli amplituda jest 12V a współczynnik wypełnienia poniżej 100% wiec 12V tam nie będzie. Mierniki będą to różnie pokazywały. Jaki masz czas wtrysku przy kręceniu rozrusznikiem?...
Witam Chciałbym zrobić pomiar zużycia oleju na zasadzie pomiaru czasu wtrysku. Posiadam piec ED24 URLICH. Nie wiem gdzie znaleźć potrzebny sygnał. I tutaj moja prośba o pomoc w znalezieniu właściwego sygnału. Dodam, że to ma być raczej wskaźnik niż dokładny miernik. Witold.
Nie patrz na te wskazania,KTS często sadza takie buraka.Sprawdź osyloskopem lub miernikiem czasu otwrcia wtryskiwacza
Witam. Najprościej można sprawdzić gdy palcem poruszasz przesłoną a na mierniku patrzysz jak zmienia się oporność. -kwok- Czas wtrysku ustalany jest na podstawie danych o aktualnych obrotach, dostarczanych przez czujnik hala a umieszczony w aparacie zapłonowym. Reszta to tylko korekcja czasu wtrysku.
Jak ktoś będzie badał jakąś H4 to pewnie i uszkodzi :D Do czego ci oscyloskop do pomiaru impulsu masowego na wtrysku??? Np czasem przy gazie się przydaje, czy wtrysk gazu nie zwiera z benzynowym... Ale tu akurat kontrolka się sprawdzi lepiej niż miernik, który może nie nadążać za impulsami i pokazywać głupoty.
Witam Mam takie pytanko. Pacjent Junak 905 50 cc na wtrysku. Jakie powinno być ładowanie na wolnych obrotach, mam na myśli na mierniku. Dodam, że światła są automatyczne (cały czas włączone). Bo u mnie jest na wolnych coś koło 12 V, po dodaniu gazu około 13 V.
To sprawdź złącza obejrzyj halla, może cewka się rozpadła no jak autko robi to cały czas to miernik i posprawdzaj napięcia, przepływkę, cewkę ciśnienie na cylindrach,wtrysk, może na przepustnicy coś jest nie tak musi coś tam siedzieć.
Witam.Orientuje się ktoś,jaki powinien byc czas wtrysku przy temperaturze silnika 90 C.?? Auto Daewoo Matiz '99 silnik 0,8l. Bo trochę za dużo jest.Matiz pali 10l/100km. Map sensor sprawdzony,pracuje w zakresie.Lambda sprawdzona,pracuje w zakresie. Czujnik temperatury silnika sprawdzony,odczyt na testerze porównywany z laserowym miernikiem temperatury,brak...
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Z głośnikiem dobry pomysł, ja podłączyłem żarówkę, Głośnik Ci przekaże duzo więcej informacji niż miernik, pomysł mi się podoba. Przy tej częstotliwości sterowania (czas wtrysku kilka ms) to będzie coś słychać na kształt pisku/pierdzenia :)) ? M.
Pytałem czy sprawdzałeś miernikiem wtrysk. Jak siedzi cewka to nie że brak prądu, tylko siedzi wtrysk. A więc się zdecyduj.
Na zasadzie odczytu czasu wtrysku wtryskiwacza. Obliczenia i gotowe. No i na tym stoisz bo często to nie jest możliwe żeby zestroić z dużą dokładnością, musisz znać dane techniczne wtrysku. Takie mierniki to tylko cyferki. A miernik zbudowany z mikro kontrolera wyświetlacza i najważniejsze program.
Dolny zawór od regulacji kąta wtrysku na początek należy sprawdzić miernikiem. Jego rezystancja powinna wynosić około 10 Ohm plus minus jakieś dziesiętne części. Niezależnie jaka jest to pompa czy to vp44 czy vp30 kable od dolnego zaworu przeważnie są spękane. Przy jakichkolwiek naprawach związanych z tą pompą zalecam zawsze poprawić kable od tego dolnego...
Cena cewki 599zł i nie ma pewności, że to właśnie to.... gdy luzuję nakrętkę wtrysku, tryska paliwem non stop pulsacyjnie (wg faz wtrysku), czyli nie jest odcięty dopływa paliwa - tak sądzę. Gdyby jednak przez lanie zimą różnych płynów do zbiornika padła pompa paliwa - byłoby to bardziej realne. Nie wiem jednak jak to ugryźć :( Podepnę miernik pod cewkę...
proszę mnie poprawić czy dobrze rozumuję: otóż jeżeli mam sondę o zakresie 0-5V, to mogę zmierzyć jej amplitudę podłączając miernik pod czarny kabelek i masę. To czy w takim razie podłączając miernik pod żółty kabelek i masę powinienem mieć cały czas napięcie 5V ?
No właśnie, jak masz prawie nowe medy tj 5-15kkm to ok jak masz 50 i więcej to niestety set do wymiany lub wszystkie wtryski na miernik wydajności. Jak masz valteki i jeden wtrysk się skończył w listwie to regenerujesz jeden piec a na resztę nie patrzysz ? No nie wymieniasz wszystkie w listwie i kalibrujesz na mierniku wydajności. Akurat wtrysk gazowy...
Ale tam może być jeszcze jakiś bezpiecznik nieopisany. Plus będzie na przewodzie wspólny który będzie ten sam na wszystkich wtryskach, zmierz miernikiem i podaj tam plusa przez bezpiecznik 10A. Powinna odpalić :) Immo odcięłoby również iskrę. Raczej.
Panowie zamieściłem dwa screeny kilka postów wyżej na których widać stan sterownika po włączeniu zapłonu oraz podczas kręcenia rozrusznikiem. Zawory raczej też bym wykluczył ale pewnie sprawdze dla świętego spokoju. (at)panam ciśnienie paliwa podczas startu wynosi 3bar. Wtryski jak pisałem nie leją tylko ładnie rozpylają. Pozatym jak by lały to sterownik...
Na pb chodzi idealnie. Nieszczelność na 99% odpada. Check wyskakuje na gazie od czasu do czasu, chwile świeci i gaśnie. Nie mam odczytu lambdy w ogóle. Prawdopobodnie nie są podpięte, przy czym są sprawne ponieważ sprawdzałem je już wcześniej miernikiem. Objawy są najbardziej widoczne właśnie na biegu jałowym i hamowaniu silnikiem! Jak sprawdzić wtryski...
No to wtrysk ma ~2ohm. raz miernik pokazywal 1.5 raz 2ohm więc średnio uznaję że 2ohm;). ale z tego co się orientowałem, to w bingo ustawia się tylko czas nakładania wtryskow.
Sprawdzałem na tyle ile potrafiłem miernikiem i na 1 i 4 nic się nie dzieje 2 i 3 działają nawet przekładałem kostki żeby sprawdzić czy to czasem nie sam wtrysk padł ale działają poprawnie .
Proszę o pomoc w interpretacji wykresów oscyloskopowych na wyjściu do wtryskiwacza. Chciałem zainstalować miernik spalania, ale nie wiem, jak zmierzyć czas wtrysku przy takim wykresie. Zamontowany miernik szalał i musiałem go oddać. Napięcie w miejscach gdzie jest prostokąt to 12 V . 3 zdjęcia pokazują wykres przy różnej prędkości jazdy. http://obrazki.elektroda.pl/9672301400_1...
Dziś nie miałem czasu żeby sprawdzić to ciśnienie, ale odpiolem czujnik temperatury i zapalił na benzynie jak nigdy. Tylko że brakło mi benzyny i zaraz gasł a jak zajechałem na stacje, to już się trochę rozgrzal i na benzynie już chodził. Teraz muszę czekać do rana a jest możliwość jakoś sprawdzić czujnik, tak miernikiem albo może wtrysk za dużo paliwa...
Co do usterki to jak zapalam zaraz gaśnie samochód -a za drugim razem po chwilowym kręceniu zapala ale jak dodam gazu dusi go i szarpie przy jeździe ,musze cały czas operowac sprzegłem i gazem ale tylko na zimnym silniku. Jeszcze czasem podczas jazdy jak jest za mała prędkość na biegu robi mi skoczka jednorazowego ,tak jak by niby nie było zapłonu przez...
Kolego adamekamator przecież napisałem, że impuls jest PWMem więc prawidłowo nie zmierzy i nie musisz mi tego tłumaczyć. Pomiar jaki kolega kris__25 dokonał opierał się o masę i napięcie dzielnika co dało wynik nieco niższy niż napięcie akumulatora i jest to wartość poprawna gdyż mierzył dla zanegowanego impulsu PWM. Gdyby odjąć napięcie przed opornikiem...
Wielkie dzięki !!! A może jeszcze krótka podpowiedz jak go rozpoznać czy jest dobry wykonuje pomiar a na mierniku cały czas przerwa Próbowałem go podgrzać też przerwa
Witam! Sprawa jest taka, jest tam silnik 1,8 na jednopunktowym wtrysku z instalacją gazową bez elektroniki. Gdy uruchomi się silnik to pracuje troche nierówno a jak się mu doda gazu to tak jagby mu odcinało paliwo i trzeba wtedy popuścić i delikatnie naciskać na pedał gazu wtedy się zbieże, jak się przełączy na gaz to chodzi już dobże, rozmawiałem z...
Czas wtrysku na wolnych ma między 3 a 4 mili sekundy, zwykły miernik raczej nie wyłapie tego. Sprawdź miejsce przecięcia przewodów od 2go wtrysku, jak ok możesz wypiąć kable od gazu i połączyć tak jak było fabrycznie. W sytuacji gdy zacznnie pracować normalnie to masz winowajce. Jak nie to wtrysk lub sygnał z ecu. Gdybyś miał kogoś z kabelkiem do gazu...
z napieciem 215V wyglada jakby w starym sterowniku wyszlo napiecie podobne do napiecia sterowania wtrysku, z tym ze wtryski sterowane sa bardzo krotkimi impulsami zwykly miernik nawet nie powinien ich widziec.
Rozrząd jest poprawnie ustawiony. Ciśnienia nie sprawdzałem bo nie mam miernika. korekty na wtryskach: 834519
Witaj Tak jak koledzy pisali wtryski się koduje ale bez problemu powinien odpalić bez kodowania kodowanie jest potrzebne do określenia dokładnej dawki paliwa przez komputer , sprawdź miernikiem czy któryś wtrysk niema przebicia na masę. Miałem taki przypadek w tym silniku .
Dąsa się , że zostawiasz go tak długo samego, dlatego tak ciężko pali. Teraz do rzeczy.: Jeżeli to jest 1,3 na pełnym wtrysku , to sonda lambda na pewno jest /albo była/. Czy masz po kluczyku zasilanie na wtryskach / w czasie kręcenia rozrusznikiem/ , to napięcie równolegle podawane jest na pompę paliwa. Mogę Ci jeszcze podpowiedzieć , że napięcia trzeba...
Witam posiadam Peugeot satelis compressor 125cc 2010 wersja z ABS. Rama została wymieniona. Wszystko robiłem sam. Czyli przekładanie wszystkich części na nową ramę. No i pojawił się problem. Na starej ramię wszystko działało odpalał jeździł elegancko. Teraz po przełożeniu wszystkiego na nową ramę, wtrysk nie podaje paliwa. Pompa od paliwa działa bo...
To napięcie to napięcie sprawdzające ciągłość obwodu nic więcej. Co lepsze nie wiem czym robisz diagnostykę ale skoro nie wykrywa Ci przerwy gdy masz wtryski odłączone to chyba coś nie tak. Co do mierzenia cewki wtryskiwaczy na oporność to szkoda czasu bo nic z tego nie wynika. Do tego są specjalne mierniki a nie omomierz. Nie zastanowiło Cię to że...
Hej, ja mam silnik DX GTI 1 Golf bez sondy lambda. U mnie problem z falującymi obrotami wskazuje na regulator ciśnienia paliwa. Musisz kupić zestaw do testu ciśnienia paliwa. Link: https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... tutaj opis jak zmierzyć, ale w wersji angielskiej: https://www.youtube.com/watch?v=gtAX08PI...
Witam, jak można się spodziewać mam problem z w/w silnikiem. Przy nagłym dodaniu gazu zaczyna się dusić. Nie chcę podchodzić do tematu w sposób: wymień przepływomierz, sondę lambda, itd. Chodzi mi o zdiagnozowanie problemu, a nie strzelanie. Mam zarejestrowane przebiegi w przypadku niedostatku mocy (w załączniku do postu). Nie udało mi się wygrzebać...
hi thx połączenie wtrysków sprawdzone -sprawdziłem też za pomocą miernika napięcia na wtryskach(względem masy) na zapłonie 4.5v,podczas kręcenia 8.5v,w innym mercedesie z podobnym silnikiem (4 cylindry - mój ma 6) dochodzi do 10v po odpaleniu - wiem że mierzenie napięcia na wtryskach miernikiem nie jest miarodajne, nic innego nie mam -kluczyk działa...
- napięcie na wtryskach (sygnał) - po wadliwej stronie cały czas mam 7V Pomiar z zapiętym wtryskiwaczem czy na samej kostce? Mierzyleś sygnał do plusa akumulatora czy do masy? Gdyby stale było 7V to lałoby się paliwo do cylindrów. Stąd wnoszę, ze pomiar do powtórzenia z zapiętym wtryskiem. Dla pewności jeszcze zasilanie tego wtrysku sprawdź tą małą...
Gdzie dostał te odpowiedzi, gdzie? Same bzdury jak do tej pory. Bo jakoś nie widzę porady "miernik, zmierz napięcie na przewodzie sygnałowym na zgaszonym silniku i następnie na zapalonym". Skopany MAP ładne też widać w odczycie czasu wtrysku (może nawet dochodzić do 17ms), obciążeniu silnika i kącie zapłonu.
Czujnika hala nie mierzymy miernikiem!!! Jego sprawdzamy czy generuje sygnał. Zamiast cewki podłącz żarówkę 5w i bedziesz wiedział czy trafiłeś z diagnozą.
A jak Ci się udało zmierzyć napięcie na wtryskach woltomierzem skoro tam są impulsy i miernik się do tego nie nadaje?
Więc wynika z tego że odciąłem +12, a mas nie ruszałem. Masy ze sterownika idą dwie. Sprawdzałem instalację miernikiem, który przewód gdzie jest podłączony. Czy możliwe jest żeby te wtryski 2 i 3 pracowały cały czas, na benzynie i na gazie dlatego silnik tak dziadowsko pracuje? Odłączę jutro przekaźnik pompy paliwa i sprawdzę jak na gazie będzie pracował....
witam Panowie zrobilem pomiary 1 wtrysk 00.5 2 wtrysk 00.6 3 wtrysk 00.6 4 wtrysk 00.7 5 wtrysk 00.7 miernik ustawiony na 200 ohm -czarny kabel mierniczy do brazowego z wiazki a czerwony pokolei do nastepnych pinów (chyba ok) Zapomnialem dodac iz przed wymiana wiazki na nowa silnk odpalił dwa razy na około 10 15 sekund poczym sam zgasł. ( praca silnika...
Troszke bezladnie formulujesz pytania.Jak chcesz jasnych odpowiedzi to skladaj je troszke przejrzysciej. Uklad paliwowy - jaki? Gaz i benzyna sa paliwami,rozgranicz to. Na swoim komputerze,domyslam sie ,ze benzyna przed podpieciem instalacji gazowej jezdzi normalnie,po podpieciu inst.gazowej kuleje na jeden wtrysk. Tak to sie odbywa? W gazowej elektronice...
Witam,od dłuższego czasu moja Toyota 'kuleje" po kilku wizytach u różnych "mechaników" postanowiłem nabyć zwykły miernik (nie jestem elektrykiem) i sprawdzić oporność pinów na wtryskach.Wtryski mają 4 piny. Dolne piny trzech wtrysków mają po 04.2 a ostatni ma 04.9.Górne piny przy ustawieniu miernika na 2000 pierwsze dwa mają po 0.33 trzeci 245 czwarty...
Nadal nic nie napisałeś czy sprawdziłeś wtryski... Same wtryski. Elektrycznie, miernikiem.
No właśnie temat zabezpieczenia elektroniki auta przy rozruchu. Miałem swojego czasu opelka na wtrysku. Zaszła potrzeba startu z innego aku, miałem zamontowany miernik napięcia i przy 11.1 V ni hu hu nie dało rady..Sąsiad ma właśnie takie ustrojstwo, wielkość niezłej spawarki na kołach. Co ciekawe, w momencie trybu rozruchu to coś dawało 18 V. Amperaż...
Witam Dziekuje za odpowiedz ale to chyba nie to. Nap. stałego nie widzi a przełacznik wyboru ac/dc nie powoduje zadnych zmian. Przy generacji sygnału z miernika metex 4660 przebieg jest widoczny dopiero powyzej 1khz. Z oscyloskopu korzystałem do obserwacji przebiegu: sondy o2, sygnałów z czujników mierzenia czasu wtrysku ale nigdy nie miał stycznosci...
Witam. Zakładam, że akumulator był naładowany, to przy przykładowej pojemności 45Ah, żeby rozładować do zera w 5 minut, trzeba prądu ponad 500A. Raczej niemożliwe, bo coś by się raczej zadymiło, i prawdopodobnie zagotował by się akumulator. Albo ten akumulator był nie naładowany lub niesprawny, albo napięcie akumulatora nie było mierzone bezpośrednio...
no to lecisz.. 31 to czujnik obrotowy silnika, dokladnie nieiwem gdzie sie miesci ale gdzies w bloku silnika zapewne w dolnej czesci, wez WD-40 i zacznij od wszystkich zlaczek. wizualnie posprawdzaj czy przewody nie sa po przerywqane itp. bo to podstawa. 41 to czujnik cisnienia doladowania, miesci sie w kolektorze dolotowym, i tak jak wczesniej najpierw...
Sonda lambda nie analizuje spalin tylko jest miernikiem zawartości tlenu w spalinach (wykorzystywana do tego jest powłoka dwutlenku cyrkonu bardzo czuła na tzw zatrucie przez składnik benzyny ołowiowej ) a sygnałem tego jest wartość napięcia w przedziale 0.2 do 0.8 V . Na tej podstawie komputer sterujący dobiera optymalnie do obciążenia silnika czas...
Po dzisiejszych próbach sprawdzenia kompresji miernikiem domowej roboty (ze starego wtrysku, niestety się nie udało, gdzieś uciekała), na uciekającej na monomerze było jakieś 5 kg/cm². Po próbie odpalenia korbą, zrobiłem dwa trzy obroty na zamkniętym odprężniku i nic, użyłem rozrusznika 5 obrotów, zaskoczył jednak skakał po obrotach jeden zaskoczony...
A jakie powinno być w ogóle ładowanie na niskich obrotach? Tzw. mam na myśli na mierniku.
Właśnie chodzi o to że, 2 i 3 nie podają wcale paliwa, a 1 i 4 podają już po włączeniu zapłonu i w czasie kręcenia. wygląda to tak jak by 1 i 4 były cały czas otwarte. jak podłączyłem miernik pod przewody które idą do listwy (to znaczy jedną końcówkę miernika do plusowej klemy akumulatora a drugą do przewodów) to na dwóch napięcie było równe napięciu...
tak do wtrysku podaje . a jest jakiś inny sposób sprawdzić czy coś dochodzi do wtrysku? jak na próbówkę nie zaświeci, może miernikiem?
Masa czujnika do minusa miernika, sygnał czujnika do plusa miernika ekran zostawiasz niepodłączony
witam mam problem z kango 1.5 dci po wymianie pompy paliwa samochod przejechal okolo100 km i zgasnal i juz go nikt wiecej nie odpalil tylko przy pomocy tzw auto startera ( jakis plyn pryskany do wlotu powietrza ) wymienilem silnik na uzywany no i po 8000 km znowu pojawil sie problem auto ciezko zapala . Sprawdzilem wtryski no i drugi wtrysk nie dziala...
Do takich pomiarów najlepszy jest miernik analogowy.
Witam. Od paru dni pracuje nad swoim projektem komputerka do samochodu na ATMEGA8. W założeniu będzie miał funkcje: - pomiar temperatury wewnętrznej i zewnętrznej - pomiar napięcia w instalacji samochodu - pomiar poziomu paliwa w baku - pomiar ilości spalonego paliwa - ostrzeżenie o nie zapalonych światłach przy odpalonym silniku. - migająca sygnalizacja...
Witam, mam problem z astra g 1.6 8v 84km. Auto jest zagazowane, posiada instalację prinsa VSI 4. Problem wygląda następująco. Od czasu do czasu auto przestaje pracować na 3 cylindrze licząc od strony rozrządu. Gdy przełączy się na gaz wszystko jest dobrze. Świece, przewody są dobre. Wtryskiwacze benzynowe mierzyłem miernikiem i wyszło że nie ma napięcia...
Powiedzcie mi proszę, czym steruje przekaźnik 458 ( w skrzynce obok akumulatora pod maską )? Wiem, że na pewno pompą paliwa w zbiorniku, ale czym jeszcze, czy może podaje zasilanie lub masę na ECU? Badałem napięcie na wtyczkach od pompo wtrysków miernikiem, pokazuje 2,29V, w czasie kręcenia rozrusznikiem to w tym czasie też pokazuje taką samą wartość...
Pod jaki komputer? Sterownik wtrysku który jest w tym aucie ma tylko diagnozę za pomocą kodów błyskowych (migowych). Poszukaj sobie o tym w googlew. Dzięki temu szybciej znajdziesz usterkę. Tam nie ma silniczka krokowego tylko nastawnik przepustnicy. Tam powinno być 12V na nastawniku a nie 5V. W nastawniku jest tez styk dzięki któremu sterownik wtrysku...
Tak, są do tego mierniki kompresji. Końcówkę wkręca się w miejscy wtrysku. Najlepiej pożycz od kogoś znajomego, bo szkoda pieniędzy na jeden pomiar. Jak wyglądają, to popatrz choćby na wiadomym portalu aukcyjnym. Ciśnienie powinno być 26-30 bar, jeśli dobrze zrobiłeś remont to powinno być te 30 bar. Siwy dym z wydechu znaczy, że paliwo nie zapaliło...
'Sprawdź i podaj czas wtrysku na biegu jałowym oscyloskopem lub testerem' Niestety to przekracza moje 'umiejetnosci', ale dzieki za checi. Jedyna rzecz jaka mam to miernik napiecia. Sprawdzilem czujnik walu - 0,6 kohma wiec ok, ale to sprawdzone nad rozrzadem, bo nie moglem odpiac wtyczki od ecu, cos tam trzyma z jednej strony
X-trail t30 2.5 benzyna Automat. Silnik z instalacją gazową. W silniku wymieniona uszczelka glowicy. Aktualnie wolne obroty to 1500obr/min. Bledow brak w silniku. Sprawdzne pod kątem lewego powietrza wyglada wporzadku wszystko . Parametry: -przepustnica zamknieta -obciążenie silnika 19% - za duze wg mnie -temp. Silnika w normie -czas wtrysku 3.6 ms...
Cos jest z centralka gazu i pali benzyne i gaz,sprawdz miernikiem elektrozawór i emulator wtrysku .
vcdsa nie mam tylko ktsa. koło sprawdzone w pierwszej kolejności. znajomy po fachu przejechał się ze mną i też podejrzewa ze podpiera zawory. orientujecie się czy w podstawie filtra jest zawór upustowy? autodata podaje ciśnienie 2 bary przy 2000 obrotów a u mnie na starcie jest 4 a nawet trochę ponad. jazda pod maską z miernikiem i cały czas ponad 4...
Jak podłączyłem miernik pod plus wtryski a minus z akumulatora a później z silnika to różnica jest około 1 wolta jak był minus z aku. przeczyściłem kable od masy klemy i nadal nic. Chociaż już dzisiaj nie odpalił nawet na pycha ale może za mała prędkość była dlatego:cry:
W poniedziałek spisze nr błędów jakie rejestruje komputer.. Co do ciśnienia paliwa to miernik był wpięty w obwód i sprawdzane było ciśnienie na pracy silnika i to przez dłuższy czas.. wszystko było w normie.. Nie sprawdzałem jeszcze tego czujnika podciśnienia (choć jeszcze nie wiem gdzie jest) i przekaźników zespolonych.. Dzisiaj była podmieniana tylko...
dokładnie zasilanie kalkulatora wtrysku tylko co tam jest podłączone ?wiązke do przekażnika wentylatora rozprułem i jest idealna ale może coś za ECU czyli kalkulator wtrysku .może ktoś dysponuje schematem? zrobiło mi się autko wersja pustynna ,ale w naszym klimacie troche nie przydatny , wizualnie obejrzałem wiązki silnika i osprzęt ale nawet z miernikiem...
Podczas sprawdzenia napięcia przychodzącego do sterownika pompy w kostce w fordach pojawia się po przekręceniu kluczyka na kilka sekund. Nie jest to reguła, bo czasami jest po włączeniu zapłonu cały czas. Do sprawdzenia należy użyć żarówki dużej mocy, przy sprawdzaniu miernikiem możemy zostać oszukani. Zawór dawki można sprawdzić na krótko ale koniecznie...
Witam, Mam pewien problem z moim golfem, silnik 1.6 101KM AEK. Instalacja gazowa BRC sequent. Na gazie zrobił już jakieś 130tkm. Ostatnio zaczął wariować, szczególnie na wolnych obrotach, na gazie wręcz gaśnie, na benzynie jest lepiej ale też nim szarpie. Na gazie czuć niespalony gaz. Podłączyłem vaga i był błąd w stylu lambda controll limit surprassed....
Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
na cewce sprawdzasz gdzie jest + i - a pozostały to sygnał z ECU, do tego tzreba dolutować sygnał obrotów (nie przeciąć tylko dolutować) na wtryskach jak chcesz je odciąć to odcinasz + bo jest jeden dla wszytkich wtryskiwaczy, czyli sprawdzasz znowu miernikiem i po sprawie, a jaką instalację chcesz podpiąć, że odcinasz wtryski PB??
tylko ten kąt mógłby byc ok55 Kąt dla mojego silnika według tego wykresu dla temperatury około 120 kąt wychodzi około 70.Na dzień dzisiejszy mam 60 by przetestować ale na 70 palił lepiej. http://obrazki.elektroda.pl/5053320100_1... wartość skacze bo sterownik prubuje utrzymać równomierność pracy Równomierność pracy to chyba regulowana...
Po odpięciu wtrysku 1 i2 od lewej silnik pracuje tak samo No nieźle go męczysz, zrobiłeś z niego malucha. Jak myślicie czy winne są tutaj wtryski ? Widzisz błędy typu injector circuit alfunction 3 i 4? Zapomnij by działał poprawnie . Albo źle zrobiłeś wiązkę,uszkodzony ECM ,albo cewki wtrysków. Wieź miernik i sprawdź.
Galaxy 1.9TDI 110PS 99rok. Gdy na dworze jest temperatura minusowa tak jak teraz było przez kilka dni to po odpaleniu szarpie silnik. Na gorącym też dobrze pali. Paliwo się nie cofa. Sprawdziłem świece podłączając je pod akumulator i są ok. Miernikiem sprawdziłem, prąd do świec też dochodzi. Czas grzania świec wydłużałem i nic to nie dało. Kąt wtrysku...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
A więc zrobiłem pomiar instalacji komputer - wtrysk i wydaje mi się że wszystko jest ok. Przewody były sprawdzone miernikiem pomiędzy kostkami wtrysku a kostką komputera. Tylko nie wiem czy wcześniej ktoś poprawnie odciął immobiliser i czy dobrze połączył przewody... Czy może wiesz jak to powinno być zrobione? I jakie są wartości napięć na kostce "zasilającej"...
audi 80 wtryskow nie sprawdzisz sam chyba ze posiadsz specjalny miernik pod ktory wkrecasz wtryski powinny miec ok175 bar. jesli dobrze pamietam przerywa na wyszych obrotach sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ida pecheze powietrza jasli tat trzeba znalesc miejsce ich powstawania i uszczelnic uklad paliwowy podlonczenie sam. na kopa niepokarze przeplywomierza...
Zobacz stałe zasilanie na wtryskach (miernik + kontrolka) i kluczowanie (oscyloskop)
Przedzwon CRANK,a zwyklym miernikiem,wtrysk tez lezy?A w kts,ie wybierz tylko marke i model,reszte niech sam sobie znajdzie.Nie ma bata,musi go odczytac na 100%(z podgladem na zywca)niedawno robilem 206 1,6 i z lenistwa gapilem sie w pompe jak idiota.W koncu sprawdzilem cz.walu miernikiem,po kts,a tez nie chcialo mi sie isc:D
Oprócz miernika do pomiaru ciśnienia wtrysku przydałaby się jeszcze szlifierka do wyrównywania i polerowania końcówek. Niestety to one ulegają najczęściej uszkodzeniu. Co do palności ON i benzyn to najgorsza jest oparów. BTW. Od kiedy silniki pracują na czystej ropie?
Poziom paliwa możesz odczytać podpinając się do oryginalnego pływaka. Z tym nie powinno być problemu. Może być ewentualnie potrzebny filtr dolnoprzepustowy z dużą stałą czasową. Orginalnego plywaka nie ma bo to stary motor. A o co chodzi z tym filtrem? Myślałem ze te pływaki są na potencjometrach zrobione. Jeśli masz tam wtrysk elektroniczny (sorry...
sprawdzałęm trz razy 1-wszy przez kontrolkę bo to najbardziej na skróty :) 2-gi miernik 3-ci wykręciłem i mierzyłem czas nagrzań Swiece wykluczyłem na 100 % tak jak napisałem wcześniej kręcę się wokół nastawnika w pompie i wtrysków po prostu szukam podpowiedzi czy któryś z forumowiczów miał podobne objawy i jak je zlokalizował - usunął Pzdr 3.1.13 -...
1. wypięcie listwy zasilania dosyć łatwe. 2. lub wtyczkę od pompy ale wtedy napewno nie będzie ubywało Pb . 3. Pobiera bez względu na ilość gazu w butli . Filtry wymienione. Dwa tygodnie temu zalałem 60L benzyny i 38L gazu cały czas jeździłem na gazie . Po 9 dniach i 420km skończył się gaz i z baku ubyło około 17litrów etyliny. 4.Jak wygląda wtrysk...
Oscyloskop to miernik podstawowy u elektryka samoch. Dwykanalowy jak bys podlaczyl do dobrego i podejrzanego wtrysku to po wykresie widzisz co sie dzieje. Tylko odpowiednio ustawiasz amplitude i czas. Piszesz ze masz dobre zamienniki .A kompresja dobra? Czy BIPy prawidlowe w grupie 023? Czy mieści sie w 30? 127 to uszkodzenie elektryczne lub z innego...
Okazało się że jest za duża dawka gazu napięcie pokazuje 0.45 V na benzynie a jak przełączę na gaz pokozuje 0.82V. Ja bym się tym za bardzo nie kierował, bo nie wiem czy to nie jest jakaś emulacja lub jakaś średnia. U mnie w wskazania w programie diagnostycznym nie oddawały tego co było w rzeczywistości. Żeby wiedzieć co sonda pokazuje, to trzeba by...
licznik czasu wtrysku długości czasu wtrysku pomier czasu wtrysku
nikon karta wskaźniki passat schematy odbiornik radiowy
zawieszanie komputera zawieszanie komputera
Błąd ogrzewania postojowego: ryzyko zżywiczenia paliwa Ford Focus C-Max czujnik temperatury zewnętrznej – lokalizacja, generacje, objawy usterki