I tak oporności mu nic nie dadzą, między 4 a 15 może być przebicie cewka niby miernikiem sprawna a iskry brak.
najlepiej miernikiem
Witam Najczęstszą przyczyną w tym silniku to moduł zapłonowy który znajduje się w aparacie zapłoowym pod kopułką ( jeśli to aparat z dużą kopułką) koszt to w InterCars ok 80-140zł POWODZENIA
Sprawdź dokładnie czujnik impulsów układu zapłonowego,a możesz to sprawdzić za pomocą zwykłego magnesu i miernika.
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Przekręć kolo magnesowe, tak aby magnesy były naprzeciw cewki i wtedy zmierz odległość.
Witam miernikiem dokładnie nie sprawdzisz cewki, można sprawdzić obwód a to nie wszystko, bo cewka pracuje przy wysokich napięciach,pozdr.
Ten kurek, na którym wystąpiła po raz pierwszy usterka (w dniu wystąpienia usterki). Styki sprawdza się miernikiem - omomierzem.
na 2000
Dziękuję za odpowiedź. A w jaki sposób można sprawdzić taką cewkę miernikiem?
Ta iskra to kilka kV. Miernik zdechł i chyba nie warto go naprawiać...
W ten właśnie sposób,miernik wiadomo ustawiony Ω.
Autor, czy ty masz miernik i potrafisz się nim posługiwać czy tylko obserwujesz iskry na stykach?... Bez miernika nic nie naprawisz.
Mam sprawdzić miernikiem?
A posiadasz jakiś miernik?
Witam, W temacie metody bilansowania faz (bilansowanie wektorowe). Posiadam licznik energii AM550 (operator ENEA) w w którym wyświetlane są strzałki +P, -P. Wykonałem test polegający na zmianie obciążenia jednej z faz przy stałej produkcji własnej (L1 1kW, L2 1kW, L3 1kW - bezchmurne niebo,odczyt z falownika). It tak przy obciążeniu 2kW na liczniku...
Regulator odpada ,jest zwykły z bimetalem i załącza piec. Sprawdziłeś to miernikiem czy tylko na słuch, że pyka? Sprawdź miernikiem.
kondensator nie ma zwarcia mierzyłem miernikiem
Panowie, mam problem z motorowerem Ryga. Nie ma iskry. Jak podłączam miernik, tylko do fajki, to mam 15V, jak podłączę miernik do fajki i głowicy, to mam 300V a iskry nie ma. Platynki ustawione.
Jaki jest powód pojawienia się ok. 38-40 V na bolcu w gniazdku? Prąd nie jest stały, tylko pojawia się przy dotknięciu miernikiem i znika, tzw. iskra.
8 rezystorów 220 Ohm połączonych równolegle. Na Gulsona! Prąd jaki maksymalnie przepłynie przez te rezystory to 1.77A (i taką sprawność będzie miał cały zasilacz). A moc wydzielana przy 1.77A (czyli pełne obciążenie) to 70W!!! A przy okazji napięcie za rezystorami będzie znikome - bliskie zeru. W dodatku założyłem 2 bezpieczniki 5A za wyjściem z przetwornicy...
Zresztą jak z takiego miernika za 9zł pójdą iskry, dym itp to potem nie wiem czy chciałbyś nadal korzystać z miernika. Z tego już nie... ale jak zrobisz coś dostatecznie głupiego, to niemal z każdego miernika pójdą iskry i dym. Rozumiem, że jakby pękła Ci tarcza w szlifierce kątowej, to więcej byś takiej szlifierki nie wziął do ręki?
Tak będzie dobry. Dodam od siebie, że złożyłem stację i podczas uruchamiania za mostkiem miałem napięcie około 38v. Niestety omskneła mi się końcówka miernika i tylko iskry się posypały...
Iskra mogła by występować ale nie regularnie ale z tego co pisałeś to ja mierzyłeś . Ja oprócz sprawdzania miernikiem przykładam przewód od impulsatora do silnika i kręcę rozrusznikiem jak iskrzy przy kręceniu to uznaje ze jest ok . Metoda trochę głupia ale skuteczna ,to samo robie z cewką zasilającą czasami na mierniku pokazuje że jest ok ale pod obciążeniem...
Błąd w instalacji elektrycznej był spowodowany błędnym podłączeniem instalacji to kostek przy stacyjce problem został rozwiązany miernikiem uniwersalnym
Miernik plus dioda probówka do tego układu to całe laboratorium :D
Witam, nie dawno wyciągnąłem że stodoły po 5 latach stania skutera Peugeot zenith, problem jest taki że nie ma iskry badałem miernikiem z iskrownika wychodzi prąd lecz z modułu już nie, dziś wymieniłem moduł i cewkę zapłonowa i dalej nie ma iskry. Wie ktoś może co zrobić żeby ta iskra się pojawiła?
Dzieki za reakcje. Paliwo dochodzi, nie wiem jakie jest cisnienie na listwie nie mam miernika. Iskra jest, kolor rozowo-niebieski na wszystkich swiecach, oczywwiscie swiece sa mokre, wiem ze przy za niskim cisnieniu wtryski moga lac, ale silnik by chociaz "zakaszlal" NADAL nie moge uruchomic silnika ? Sorry za pisownie, F klawiatura, brak PL znakow....
"Amatorsko" się nie da. Miernikiem nic nie zrobisz. Iskry bez np. testera nie wywołasz
Miernik w dłoń i wykonać pomiary grzałki, temat wałkowany na forum po stokroć już.
Miernikiem cewki nie sprawdzisz. Co z tego, że ma ciągłość, jak 100% przypadków w hondach to przebicie na wtórnym. To przebicie nigdy, przenigdy nie wyjdzie pod miernikiem, tylko na testerze cewek.
Moduł zawinął już jest Iskra normalnie
Miernik?
Jeżeli metalowa obudowa będzie odizolowana, to nie będą działać czujniki. Można sprawdzić ESS, miernikiem. Sprawny, zachowuje się jak zwykła dioda (przewodzi tylko w jedną stronę).
A iskra jest? Pożycz od kogoś miernik. Musisz sprawdzić kompresje Jeżeli będzie za mała to też nie odpali!
Normalnie, tak się złozylo ze wszystkie pod zespoły mam takie same w quadzie wiec podmieniałem po kolei. A jak ustawic tą opornosc? Jestem zielony w mierniku..
Tak, tylko żarówką i dodatkowo plus na listwie wtrysków jak i ich sterowanie. Do wszystkiego probówka nie miernik. Na sygnale jest 5v ? Sprawdzałeś oscyloskopem ,diodą czy jak?
Posiadasz miernik uniwersalny?
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik chodzi nierówno. Nie wiem jak było przed wymianą, samochód dotarł do mnie już po. Utrzymuje wolne obroty w okolicach 1300 obr/min, przy dodaniu gazu dławi się i maksymalnie wchodzi na 2000 obr/min. Mierzyłem obroty sondą indukcyjną i na 2 i 4 cylindrze jest ok, na 1 i 3 pokazuje max 500 obr i to przy największej...
Schemat. Miernik masz?
to jak z tą iskrą, traci się po paru obrotach wału ? zasilanie na cewce stabilne ? sprawdź żarówką 21W, a nie miernikiem. a jeżeli iskrę masz, paliwo masz, a nie pali - to może mało oleju i hydrauliki puste?
Witam Zakładając że prąd dochodzi do płyty to masz uszkodzony generator iskry lub zespół włączników iskry.Jeśli posiadasz miernik i wiesz jak się z nim obchodzić poradzisz sobie. Wszystkie elementy- generator( małe czarne lub brązowe pudełeczko) i zespół iskrowników znajdują się w środku musisz płytę rozebrać.
A z skąd pewność że uszkodzony jest moduł zapłonowy a nie cewka zapłonowa . Po zamianie połączeń na cewce można to łatwo zdiagnozować . Jeżeli iskra będzie tylko na tym samym cylindrze to obstawiam uszkodzenie cewki .
Najlepiej oscyloskop, można też miernikiem na mV ale mało wiarygodne sam się na to złapałem.
Wmoim zwykłym prostowniku były dwie diody, amperomierz, transformator i włączniki. Możesz mieć tam np. tyrystor i tranzystor. Zastanów się nad kupnem nowego transformatora do zasilania ja mam 20W toroid i po dotknięciu 150W-atowej żarówki mam całkiem spore iskry a mniejszej żarówki nie dotykam bo iskra jest już wielka. Swój transformator kupiłem za...
Nie wiem już co robic, nowy iskrownik, moduł, wiązka, cewka i dalej brak iskry. Mierzyłem kable miernikiem i prąd jest, tylko nie ma na impulsatorze mimo że jest nowy, co mam robić ?
Tak lepiej. Nadal na pierwszym miejscu bezpiecznik i jego oprawa. Mamy do dyspozycji miernik lub żarówkę 12V z przewodami ?
No to cewka ma zwarcie. Powinno być coś ok 20Ω Najlepiej poszukaj drugiej, przewijać się nie opłaci. Pozdrawiam :)
OK. Teraz miernik i szukaj T11 ,który przez TR11 steruje BU (z napięciem 151V). Czy jest napięcie 20-25 V na kolektorze T11 ?
jak sprawdzić? - miernikiem.., Miałem taki przypadek przy renowacji J20
sprawdź obwody wejściowe oporniki(dzielniki napięcia), podwójne diody zabezpiczające,stan przełącznika/ów;zwarcia między ścieżkami
Witam Uwaliłem miernik mierząc prąd na zakresie 10A. Musiał być większy prąd - prask, iskra i po mierzeniu. Miernik działa tylko w sensie wyświetlania ale nie podaje już właściwych wartości np napięcie w gniazdku to teraz 7,5 V czy jakoś tak. Zlokalizowałem ścieżkę w mierniku która się przepaliła, jest przerwa (ma swoje oznaczenie, 10A 250 V). Czy da...
Pomiar robiony na rozwartym przerywaczu, mierzony w ohmach. Wynik taki jak bym zwarł elektrody miernika 0ohm. Nowa świeca iskra, zero rezultatu. Stara świeca czysta lekko przydymiona wilgotna.
miernikiem mozna w 10minut stwierdzić co padło, dobry elektryk do zrobi bez problemów
Dokręć dobrze cewkę na swoje mejsce, przerwa ma być jaknajmniejsza ale tak by nie tarło o magneto, sprawdź czy ma przejście miernikiem, sprawdź czy fajka jest dobrze wkręcona.
Ale tam może być jeszcze jakiś bezpiecznik nieopisany. Plus będzie na przewodzie wspólny który będzie ten sam na wszystkich wtryskach, zmierz miernikiem i podaj tam plusa przez bezpiecznik 10A. Powinna odpalić :) Immo odcięłoby również iskrę. Raczej.
Chce podpiąć nową instalację i ciągle brak iskry,więc sprawdziłem iskrownik miernikiem i ani drgną ,więc raczej muszę zamówić nowy,ale dziękuję za chęci
Sprawdź w fazie zapłonu, czy jest podawane 230V~ na zasilanie transformatora. Podłączyłem miernik i otrzymałem wskazanie 320V. Dlaczego? O co może chodzić? Możliwe, że to przez słabą baterię w mierniku?
Zapłon z immobilizerem? Impulsator sprawdź miernikiem (pomiar rezystancji) kiedy jest iskra i wtedy kiedy iskra zginie.
Wszystkie diody oczywiście podłączone do blaszek będą, tylko chciałem się zapytać czy na pewno dobrze będzie i wysłałem zdj jak to będzie wyglądało, no i czy dobrze będzie? A tak w ogóle, to podłączając diodę między 2(-) a 1(+) była mała iskra, a miernik nic nie wskazywał, więc chyba łącząc to powstało zwarcie...
Co mi to da, że zmierzę miernikiem ? Jak się zagrzeje to nie ma iskry a jak jest zimny to iskra jest. Dodano po 2 Co mam zmierzyć tym miernikiem? Czy daje prąd czy co? Bo prąd jest skoro jest iskra
Drugi koniec, tak jak poprzednio. Spróbuj też, zamieniając miejscami kable miernika.
Moje podejrzenia padają na konieczność przeprowadzenia pomiarów w momencie jak zaniknie iskra. Ponieważ dzieje się to po jakimś czasie, to podejrzewam reakcję któregoś podzespołu na wzrost temperatury. Więc cewki na stół, zmierzyć, podgrzać, zmierzyć. Albo przejechać się z miernikiem i jak iskra znów zniknie, to zmierzyć parametry.
Wysterowałem go i wyszło na mierniku 1 czyli nieskończoność rezystancji. Styki sie przepaliły. Przekaźnik do wymiany.
Witam Posiadam miernik jak w temacie. Wszystko byłoby cacy gdyby ten miernik jeszcze działał. A mianowicie... Bawiłem się w przetwornicą napięcia i do miernika wpłynęło troche za duże napięcie. Nad jednym z kondesatorów SMD przeskoczyła kilka razy iskra i miernik zgasł. Czy opłaca się naprawiać ten miernik i gdzie można go naprawić (woj Śląskie). ????...
To z innej beczki, sprawdź rozrząd. stawiam 90 % że jest przestawiony. Dodano po 1 I pochwała za sprawdzanie kontrolką 1W a nie miernikiem za 10 zł.
Witam. Dostałem multimetr Lexton M890G ,aby spróbować go naprawić. Otóż ,dowiedziałem się że był nim mierzony prąd na akumulatorze z auta. Taki aku ma zazwyczaj około 40 A/h?coś takiego. Po przytknięciu miernika poszła tylko iskra,i miernik nie działa prawidłowo. W chwili obecnej mierzone napięcie w gniazdku to 90V,a powinno być 230V. Szukałem schematy...
Pytanie moje takie czy przy takich objawach mogę sądzić, że spowodowane są spalonym bezpiecznikiem ? Sądzę że jest spalony na 99%, czy to jedyny powód usterki ciężko powiedzieć. Efekt trochę iskier i delikatny dymek. Dymek, ale skąd z miernika czy z punktu podłączenia, jeśli z miernika to może być jeszcze coś więcej, jeśli nie to może wymiana bezpiecznika...
Niczym zaczniesz coś wymieniać , trzeba dokonać pomiarów. Piszesz - sprawdziłem iskrę miernikiem - niemożliwe , abyś sprawdził miernikiem , napięcie tak , gdzie go sprawdziłeś , na cewce WN, kiedy w czasie kręcenia silnikiem , czy tylko po włączeniu zapłonu?
Cewki nie sprawdzisz miernikiem, bo przebicie na niej powstaje przy wyższym napieciu. Zwykły miernik tego nie pokaże. Iskra może być ale może mieć za mała energię by zapalić mieszankę.
Dziękuję za tak konkretną odpowiedź. Po tym, jak spojrzałem na schemat, to już mi się wyjaśniło. Pozostaje kupić miernik. Ogólnie to widziałem iskry, jak szły z cewki L1 na zwrotnicy. Właśnie chodziło mi o takie TEORETYCZNE rozjaśnienie, czy to cewka może być problemem, a może kondensator powodować zanik napięcia. Sam głośnik, pomijając pomiar, wydaje...
Miernik jest raczej sprawny. Sprawdziłem napięcie paluszka i było ok. Dodano po 1 Miernik działał wporządku.
mogę się mylić ale wydae mi się że z zieloną były też cewki "przerywaczowe" więc może tu jest błąd jeszcze nie to żebym wątpił w zdolności założyciela tematu ale nasuwa się pytanie co pokazuje miernik po zwarciu jego końcówek ? bo może pokazuje 0,5 co plus 0,7 - 0,8 cewki da 1,2-1,3 ? Sprawdze numer cewki czy jest zgodny z "ETKĄ" Bardzo dziekuje za...
Pod który kabel podłączyłeś miernik?
Nie to nie wina ze nie mach tych rzeczy :) (kakretnie tam powinny byc chyba jakies oporniczki) poprostu plytka byla robiona pod 2 rozne strobki :) (tak mi sie wydaje) i jedne sa z tymi elementami a jedne nie. Jak poszly iskry? moze przez przypadek dotkles koncowka miernika (+ i -) z kondesatora? Sprawdziles polaczenie przy lampie jak Kolega toleto powiedzial?...
Immo nie ma. A co do reszty to jak to skontrolowac bez kompa? Mam do dyspozycji miernik elektroniczny.
To jest goła Panda, nawet bez radia, więc raczej nie za bardzo ma co pobierać. Akumulator jest nieżywy przy pomiarze miernikiem widze napięcie 0V.
Sprawdzić to możesz szybciutko, lecz troszeczkę wiedzy na temat choć by kolorów kabli, schemacik instalacji z internetu i choć by miernik elektryczny za 10zł by się przydały... Jak nie ma iskry, to cewka nie ma zasilania. Jeśli nie ma zasilania, to albo nie dostaje prądu albo nie ma masy... Trzeba po prostu szperać i szukać. Zamieść dokładne fotki tego...
Nie rozumiem o co chodzi z tym "US-2". Napięcia mierzyłem na bolcach od kineskopu i są one następujące (od lewej) : 1,2 (są zlutowane) 0V 3. 220V 4. 349V 5. 220V 6. 25V 7. 25V 8. 220V 9. Nie mogę zmierzyć, ponieważ podczas przyłożenia miernika idą iskry i słychać dziwne dźwięki z głośnika. Napięcia mierzyłem względem masy telewizora, i na mierniku ustawione...
miernika To teraz sprawdź ten sam przewód pod obciążeniem żarówką minimum 21W. Miernik Cię "oszuka".
U mnie nie dochodzą impulsy z magneta do modulu tylko pokazuje na mierniku około 0.02V
Sprawdzałem impuls w innym skuterze i sięgał do 50V tym samym miernikiem. Czy powodem braku iskry może być przebicie na cewkach?
Wczoraj odebrałem z paczkomatu teflon, po 19 pojawił się też przewodnik, ale już nie odebrałem, dzisiaj będę robić próbę na przerwaniu obwodu, jak będzie okej, to wytnę tą fuszerkę/naprawę i też zrobię, kolejna próba i będę kładł panele z powrotem. Dodano po 6 Zaprawka założona, ale nie do końca - położyłem ładnie taśmę, okleiłem teflonem, ustawiłem...
niestety wciąż nie odzyskałem mojego miernika ;/ Iskrę sprawdziłem wg opisów tak jak kazałeś, samym kablem około 8mm od masy, zrobiłem 2 zdjęcia: http://obrazki.elektroda.net/80_12843647... http://obrazki.elektroda.net/36_12843647... Dodam, że na początku pracy rozrusznika iskry w ogóle nie ma, pojawia się po sekundzie, nie wiem czy...
Dodam, że kabel od świecy jest nowy, instalacja nowa, kabelki posprawdzane. Sprawdzałem dzisiaj miernikiem, na funkcji brzęczka, czy przerywacz jest odizolowany od reszty zapłonu i brzęczy, jak dam jedną sondę od miernika i drugą do ramy. Nawet jak przerywacz jest rozwarty, to miernik brzęczy. Dlaczego się tak dzieje.
Na innej świecy jest zupełnie to samo. Słowo laik chodziło o to ze nie posiadam super profesionalnego sprzętu poza miernikiem.
Poczyniłem obserwacje, włożyłem moduł z cewką do skutera innego 2t, iskra jest, z czego wynika ze coś nie tak z iskrownikiem (nowym) lub magnetem (nowym). Iskrownik ma 4 kable, żółty, biały, czerwony i niebieski. Podłączyłem probówkę pod masę i pod czerwony kabel z iskrownika, po kopaniu świeci się wiec jest +. Żółty i biały nie interesuje mnie bo to...
Jak znasz się trochę na elektronice i posiadasz miernik, sprawdź omomierzem co robi zwarcie (po gałęziach z przetwornicy), zacząłbym od zasilania głowicy i samej głowicy. ps. Nie powinno sie podłączać anteny do działającego tv. pozdr
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
Rozłącz kabelki, niebieski i żółty, sprawdź czy jest iskra. Sprawdź też miernikiem, diodę, tą w metalowym pudełeczku (kabelki żółty i czarny)
Ja zrobiłem dziś jeszcze raz wszystko, trafo od junosta 402B dałem i zasilam to z 12V...niewiem czemu trafo daje 304V zmiennego (miernik wariuje jednak troche) iskra skacze mała taka. Niemam świetlówki bo się stłukła :cry: :cry: Nic się niegrzeje tylko mi bzyczy jak przy 50Hz!! posłuchajcie sami, nagralem to :(
Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
Dobra rada: nigdy nie mierz tego napiecia miernikiem.
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
Oddesałem cynę jak na zdjęciu i tak mierzyłem emiter sonda czerwona pole emitera sonda czarna... Pierwsze wskazanie miernika było 0,48 A Przy drugim jakby coś się zwarło i skoczyła iskra... Teraz miernik pokazuje 0,010 A... Wylutowałem całkiem Q401 i sprawdziłem czy się nie zepsuł... Teraz emiter odgiałem tak by nie był blisko swojego pola... Zdjęcie...
wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Kompresja sprawdzona miernikiem ciśnienia oczywiście, iskra tak jak napisałem,l dziwi mnie że nic się nie odzywa , nie próbuje nawet zaskoczyć . a najdziwniejsze to dla mnie to że iskra jest a jak sprawdzam sterowanie cewką nie ma impulsów z sterownika, dlatego zadałem pytanie na forum aby ktoś coś podpowiedział.
Wiem i rozumiem to, ale iskry niema a jak sprawdzam miernikiem cewke to nie ma przejścia na uzwojeniu pierwotnym.
Czy w twoim aucie były już regenerowane kule ? bo jak masz HA1 to samochód ma już parę lat , jeśli kule nie były robione to na pewno nie mają nominalnego ciśnienia. Skutek - twarde zawieszenie. Pozdrawiam. Dodano po 13 Komputera hydroactivu nie można przemigać . Producent przewiduje tylko wyprowadzenie pinów na pudło i pomiary miernikiem.
A jak aparat będzie gorący to moduł do wymiany? Nie da się go naprawić? I nie sprawdzałem napięc przy cewce bo nie mam miernika..
miernik obrót iskra immergas iskra iskra zanika
bosch sterownik zmywarka ripple current przestal dzialac
Jak rozebrać przełącznik świateł Mazda 3 17D682/17D882 Kod błędu PO37 w ciągniku Kubota MGX3 - przyczyny i diagnostyka