wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Przycisk działa prawidłowo. Mierzony miernikiem. Przy odpalonym silniku mogę np. klikać w przycisk, żeby pracował co drugi obrót, i nic się nie dzieje. Iskra znika dopiero po odczekaniu kilku minut. Rigami się jeździ, jako "rowerami z silnikiem pomocniczym"? Na OLX niektórzy piszą "bez dokumentów".
to jak z tą iskrą, traci się po paru obrotach wału ? zasilanie na cewce stabilne ? sprawdź żarówką 21W, a nie miernikiem. a jeżeli iskrę masz, paliwo masz, a nie pali - to może mało oleju i hydrauliki puste?
Witam Panowie wróciłem właśnie z garażu. Cewkę zmierzyłem miernikiem, opór książkowy -/+10%. Sprawdziłem podłączenie kabla do cewki wszystko na 100% dobrze łączy. Mam nowy objaw: Po przekręceniu kluczyka, zaczynam pierwszy rozruch, pierwszy obrót rozrusznika i jest duża iskra. Kolejne obroty i już iskry nie ma. Wyłączam kluczyk i załączam i sytuacja...
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Widzę postępy, bo jakby zmieniłeś podpowiadaczy ? Jeżeli ostatni pomiar wykonałeś poprawnie i miernik w istocie pokazuje 12V na zasilaniu cewki zapłonowej, ale żarówka nie świeci, to masz na 90% luźne/zgnite kostki w podszybiu po stronie kierowcy. Druga rzecz ten system (konkretnie ten czujnik) musi mieć obroty do odstrzału, tj. wydajność rozrusznika,...
Nabyłem ostatnio na pchlim targu miernik jak w temacie: https://obrazki.elektroda.pl/7619975300_... Miernik okazał się sprawny, mierzy: napięcia, prąd, rezystancję, pojemność kondensatora , obroty. :D Posiada funkcję sprawdzenia cewki zapłonowej- po długości iskry, ale tu mam problem. Nie było iskry na iskierniku, po podłączeniu cewki....
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Wkręć obie śruby L i H do lekkiego oporu, następnie odkręć o jeden obrót. Zapal piłę i dodaj gazu, jeżeli silnik nie będzie wchodził na obroty, odkręć minimalnie wkręt L i znowu dodaj gazu postępuj tak aż do skutku. Jeżeli piła będzie już ładnie reagowała na dodanie gazu to trzecią śrubą oznaczoną T lub S ustaw minimalne obroty tak aby łańcuch stał...
Sporo było pisane o rezystancji cewki tej pod kopułką. Wymontowałem aparat i siedzę nad nim do domu, właśnie sprawdzam cewkę samą luzem podłączoną do miernika. Miernik wskazuje 1.4K Czy to poprawna wartość? Zapłon elektronik polonez 1.5 88rok
Zamyka zawór dyszy wolnych obrotów jak hamujesz silnikiem. Nie patrz na miernik tylko w wiązkę(odwiń izolację obetnij tak z 3 cm ekranu i pociągnij mocno , przełam w palcach przewody).
Wystarczy do takiego bolidu podlaczyc byle jaki interfejs zeby zobaczyc czy obroty sa widziane.A pomiary na miernik mozna sobie wsadzic,oscyloskop owszem,prawde powie.
Myślałem, że podjadę do mechanika i podepnie pod komputer i może to złącze powie mu np że na wolnych obrotach odłącza dyszę wolnych obrotów Chłopie dobrze że nie czytasz tego co piszesz. 126p najpewniej naprawia się młotkiem srubokrętem i miernikiem nic pozatym.
A czym to podpinasz, bo różne zabawki pokazują różne głupoty. Wiązka nie powinna być, chyba że masa. Bo 5 V (zasilanie) dla czujników temp/powietrza nigdy nie jest dzielone np. z TPS, MAP. Czujnik wału też leci po innym obwodzie. To wychodzi na sam sterownik. Ale zanim to wymienisz to miernik i sprawdź co tam słychać na tych czujnikach bo wiązkę już...
To małe urządzenia do montażu na stałe. Jak jednorazowo potrzebujesz zmierzyć to kup tachomert za 50 parę zł. Kurcze widzę, że cena rośnie pisałeś o 30 zł, a teraz 50 ;) Coś taniego, ewentualnie prostego do zrobienia - tak aby mierzyć najlepiej bezprzewodowo iskrę na fajce/świecy... to byłoby super https://www.youtube.com/watch?v=SB3DD1n8...
mam problem z wsk 175 kobuz. przez jakieś 20 lat paliła bez akumulatora ale coś sie stalo i nie bylo iskry i kupilem akumulator i przez jakieś dwa tygodnie palił i nagle nie bylo iskry i kupilem nowa cewkę ale dalej nie bylo iskry a gdy podlączyłem 12v to iskra była. miałem cewkę 12v od poloneza i gdy ja spróbowałem zalożyc iskra była nawet z akumulatora...
Ok, zabrzmi to pewnie laikowo ale jak sprawdzić ze stary sterownik padł? :) No nie wierzę. To może tak, sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem widzi obroty w wału. Podłącz tester czy jakis kabelek nie wiem co tam masz. Jak widzi to i zasilany powiniem byc poprawnie. Sprawdź zasilanie cewki żarówką H7 nie miernikiem. Jak jest ok i nie ma błędów...
Aku nówka 9ah Absolutnie o niczym to nie świadczy W moim motocyklu kupiłem nowy akumulator naprawdę wiodącego lidera na rynku ogniw Dlatego najmniej go podejrzewałem W dwóch serwisach motocyklowych, te same mierniki pojemności z wydrukiem pomiaru - wynik identyczny. Ogniwo 100 % sprawne. Pojechałem do kolegi, który ma sklep motocyklowy, wyjął miernik...
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Auto miało coraz cięższy rozruch, po nagrzaniu sie wracało do normy. do czasu aż stanęło na amen. Na lpg nie pali na pb próbuje zapalić, ale nie utrzyma sam obrotów. Świece sprawdzone iskra sprawdzona na kazdym kablu, ale myśle że cewka może nie dawac rady pod wpływem kompresji podać iskry. :/ I dlatego chciałem zbadać ja miernikiem żeby sie zorientować...
Witam. Borykałem się z elektryką w motorowerze Junak 902. Nie działało kompletnie nic, żadne światła, rozrusznik czy kontrolki, uporałem się z problemem, winny okazała się regulator napięcia, na wolnych obrotach dawał 17 Volt na instalację. Przez swoją głupotę, zanim podpiąłem miernik, dostał pewnie wyższe napięcia i spustoszył instalację. Popalił kilka...
Nie chcę zakładać nowego tematu - może ktoś z Was pomoże mi z innym(standardowym) alternatorem, który postanowiłem naprawić podczas oczekiwaniu na części do bohatera tematu. A więc: alternator standardowy (pracujący w ciągniku rolniczym): Iskra letrika 14V 65A AAK1333 11.201.470 alternator wzbudzał się po odpaleniu dopiero po przegazówce - powyżej 2k...
Już próbowałem odpalać bez akumulatora, nie idzie. Nie ma iskry:/ Chyba to właśnie skutek braku ładowania. Miernik mam. Przy wyłączonym silniku jest 11.96V, po włączeniu jakieś 10,6. Na wolnych obrotach napięcie powoli rośnie ale jak dam gazu to znowu spada i to dużo szybciej. "Majster" to mój kuzyn, który z braku czasu oddał mi motorek:) Dodam jeszcze,...
Witam. Chciałbym zrobić jakąś przystawkę pod miernik częstotliwości by mierzyć obroty silników dwusuwowych. Jeżeli dobrze rozumiem dwusuw obejmuje cykl pracy na dwa suwy tłoka, czyli jeden pełen obrót wału, czyli jedną iskrę świecy zapłonowej. Dlatego chciałbym mierzyć częstotliwość pracy świecy zapłonowej przez co wiedziałbym po znanej częstotliwości...
Witam na forum! Sam lubię silniki parowe i moment w którym one ożywają i zaczynają pyrkać jest bardzo fajny. Gratuluję konstrukcji, szkoda że jakość zdjęć i wideo jest raczej niska. Co do silniczka 2cc, to był nitro czy na benzynę? Wydaje mi się że te nitro łatwo rdzewieją od środka, nie jestem pewny co do zwykłych na iskrę... A nie byłoby lepiej naprawić...
A można nawinąć bezpośrednio na przewodzie do świecy? Przewód gorący można owinąć na przewodzie WN, a masę miernika do masy silnika. Jest jedno ale; w razie uszkodzenia izolacji i przeskoku iskry na wejście miernika najprawdopodobniej zostanie on uszkodzony(zależy od miernika i jego budowy). Dlatego bezpieczniejsze jest sprzężenie indukcyjne poprzez...
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik chodzi nierówno. Nie wiem jak było przed wymianą, samochód dotarł do mnie już po. Utrzymuje wolne obroty w okolicach 1300 obr/min, przy dodaniu gazu dławi się i maksymalnie wchodzi na 2000 obr/min. Mierzyłem obroty sondą indukcyjną i na 2 i 4 cylindrze jest ok, na 1 i 3 pokazuje max 500 obr i to przy największej...
Witam. Naprawiam 18 letniego Italjeta i choć jeszcze w zeszłym roku jeździł to nie potrafię znaleźć przyczyny dlaczego dzisiaj ani nie kaszlnie. Mam mianowicie takie pytania: - czy jeśli sprawdzając palcem kompresję jestem w stanie bez trudu utrzymać palec na otworze to znaczy że kompresja jest zła? - jak mogę sprawdzić za pomocą miernika czy dostaje...
Balem się obciążać wyjścia żarówką, zasilanie na cewce sprawdzałem LEDą, dioda swiecila. Kluczowanie również LEDą i oraz miernikiem dioda nie świeciła a miernik pokazywał kilka-kilkadziesiat mV. Zasilanie sterownika tylko miernikiem i było ok12,5V od strony plusa i od strony masy. Nie wiem właśnie jak jest w peugeotach czy immo blokuje tylko iskrę czy...
Nie odpala polo 12 12v 2002r. silnik AZ(ku) na zimnym śliniku czasem zaskoczy i wtedy jest wszystko ok. Jeden błąd związany z katalizatorem ; 16804 - d cylindrów 1; system katalizatora: za mała skuteczność P0420 - 35-00 - - Gdy nie chce odpalić brak iskry i nie podaje paliwa. Sprawdzałem plusy i masy do komputera wszystko w porządku, również sprawdziłem...
Witam. Mam problem z golfem 1,4 16v z roku 200. Problem polega na tym że samochód zapala na pół sekundy i gaśnie :) tzn iskra jest tak jakby przez jeden obrót wału i pózniej ginie. VAG i LAUNCH nie pokazują żadnych błedów. Podejrzewam że czujnik położenia wału pyknął lecz chciałbym się upewnić. Sprawdzałem czy dochodzi napięcie do cewki i jest tak żę...
Przerwe zmierzyłem jest 0,3 między cewką a magnesami , z wierzchu magnesów nie widać żeby były pęknięte jeszcze ich nie odkręcałem, iskra się jakaś pojawia jak zmniejszyłem przerwe między elekrodmi na 0,1 mm (nowa świeca) to pewnie za mało ale też nieregularnie i jak jej się chce pare obrotów jest pare nie ma. Blaszki rdzenia cewki przy kole zamachowym...
http://obrazki.elektroda.net/59_12382745... na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci...
Miernikiem na omach to sobie można rezystorki posprawdzać... A i to nie zawsze. Po kilku jeszcze zabiegach mam iskrę - co ciekawe tylko wtedy gdy nie pracuje rozrusznik. Przy ciągnięciu auta na sznurku odpala z półobrotu wału, nie trzyma wolnych ale to może być wina braku przepływki i kilku innych mało istotnych czujników. Ważne że trzymany na gazie...
Co do szarpania to sprawdź miernikiem przewody od świec. Miałem podobny problem i jeden z kolegów mnie tak naprowadził (przeskok iskry na kablu niby był ale to w końcu WN) po sprawdzeniu miernikiem była przerwa. Różne cuda się działy, nieraz palił dobrze i jechał za chwile szarpał itd.
A jak można sprawdzić czy kondensator jest sprawny?? Najlepiej było by miernikiem pojemności. Najprościej - odłącz go od silnika i jakimś kablem podłącz go na chwilą do sieci. Odłącz i zewrzyj np. izolowanym wkrętakiem końcówki kondensatora powinien < strzelić > iskrą. ( im większa pojemność tym większa iskra) Zrób tak kilka razy. Jeśli iskry...
Jeśli miernik jest przystosowany do tradycyjnego przerywaczowego, bezrozdzielaczowego układu z jedną cewką na cylinder, to w układzie z podwójną cewką i iskrą traconą będzie miał 2x więcej impulsów, jeśli natomiast jest przystosowany do układu z pojedynczą cewką i rozdzielaczem zapłonu to będzie miał 2x za mało impulsów.
Fajkę to zmierz miernikiem omomierzem a nie na skuterze . Na nim może działać gdyż cewki WN w skuterze są nisko omowe i dają dużo wyższe napięcie iskry . Samo zasilanie takiej cewki zaczyna się od 50 V na wolnych obrotach a kończy w granicach 300÷400V . Komarek i Romet starszy typ to już inna bajka zapłonu który był bardzo wrażliwy na zalanie o raz...
Miałem podobny przypadek i podejrzewałem wszystko oprócz paliwa a okazała się pompka paliwa. Jeżeli kolega mierzył kondensator miernikiem pojemności i był ok to raczej nie kondensator. Zawsze może wariorać pod napięciem więc lepiej niech zmieni bo koszt nieduży. Wraz ze wzrostem obrotów wzrasta zapotrzebowanie na paliwo a jak pompka niewyrabia to efekt...
A czemu tylko gruntownie ?? Nie wiesz jak ustawić miernik, żeby sprawdzić cewkę zapłonową i piszesz takie posty? Wskazówka od obr głupieje jakby masy brakowało. Iskra jest ale traci ją na dwie sekundy Sprawdź dlaczego.
Wirnik możesz sprawdzić omomierzem, robiąc pomiar między klatkami komutatora. Po kolei mierzysz opór między klatkami. Każda sekcja pokazuje podobną oporność, jeśli jest przerwa lub zwarcie na zero, wirnik do wymiany. Szybciej widać to na pracującym silniku, jak ciągnie po obwodzie komutatora snop iskier a szczotki są dobre to ewidentnie wirnik do wymiany....
Witam. Iskrzenie na komutatorze może mieć kilka przyczyn: 1. cienka niebieska iskra (lub wiele iskier) zataczających koła po komutatorze -> przerwa w uzwojeniu , krótkie szczotki , nierówny komutator. Moc lekko spada silnik pracuje . Długotrwała praca prowadzi do uszkodzenia komutatora nieodwracalnego (przepalenie ,zwęglenie przekładek między działkami)...
Witam mam problem z iskra w 110.Cewka z fajka nowa,Stator cewka nowa,świeca dobra,regulator napięcia nowy.Iskra pojawia się tylko wtedy jak odepnę szary kabelek od modułu który idzie na przekaźnik rozrusznika i chyba na wl przekaźnika.Quad wtedy odpala ale na wysokich obrotach i nie zgasi go tylko przez zdjęcie fajki.po zetknięciu szarego kabelka z...
Witam Posiadam 2 szlifierki Metabo serii WX Problem z 1 szlifierką polega na iskrzeniu na komutatorze. Przy pełnych obrotach wali strasznie iskrami, i komutator robi się strasznie czarny od szczotek. Sprawdziłem miernikiem poszczególne działki 1-2 , 2-3, 3-4 itd i wartości na każdej z nich są takie same 0,21 Ohma. Sprawdziłem również na elektromagnesie....
Za odciecie zapłonu i dawki paliwa odpowiada przy max obrotach ECU. Posprawdzaj czy wszytkie złącza są ok. Możliwe, że gdzieś coś nie łączy. Odepnij sobie wtyczke od ECU i miernikiem posprawdzaj wszystkie obwody a przede wszystkim od czujnika Halla i modułu zapłonowego.
Ogarnąłem silnik gaźnik Szarpak iskra i inne bo stał gdzieś na deszczu zapewne,syfy w baku i gazniku były .Silnik jak to brigs udało się mimo tego ogarnąć działa ładnie, obrotami ustawiłem mu 228v .Utrzymuje to napiecie ,ale podłączyłem szlifierkę 700w i wiertarkę 700w jednocześnie i miernik w obieg. Podczas załączania drugiego urządzenia spadki były...
Masz 2 rozwiązania. 1. Nie działa ci wtrysk ( nie podaje paliwa do komory spalania) 2. Świeca nie dostaje iskry. Ad.1 Zdejmij wtyczkę ze wtyskiwacza i sprawdź miernikiem czy dostaje sygnał poczym sprawdź czy cewka wtryskiwacza ma przejście (no chyba że wtrysk jest zapchany to nie sprawdzisz) Ad.2 Wykręć świecę podłącz do przewodu i niech ktoś krótko...
Samochód zgasł podczas jazdy i już nie odpalił.Musiałem go holować z 2km i oczywiście probowałem odpalić go na biegu - bezskutecznie.Na miejscu okazało sie brak iskry na każdej świecy..Wymieniłem moduł na używany ale sprawny( sprawdzany w innym poldku palił jak marzenie) nadal Brak iskry..czujnik obrotu wału czysty..paliwo i lpg jest..pompka paliwowa...
Jednak problem nie jest do końca rozwiązany . Przez jeden dzień było dobrze , potem zrobił się słabszy , wolno nabiera wysokie obroty ,przy gwałtownym dodaniu gazu mocno zwalnia tak jakby stracił iskrę po sekundzie przyśpiesza . Kompresje sprawdzałem ,gaźnik i filtr był niedawno czyszczony więc to raczej nie to ... Ma słabą małą pomarańczową iskrę i...
1. Max. napięcie 20V RMS, więc myślę, że nie będzie problemów. W indtrucji piszą, że można mierzyć (oprócz sinusoidy) także falę prostokątną o wypełnieniu 40-70%, więc właśnie wpadłem na pomysł wykorzystania go do pomiarów prędkości obrotowej. Boję się tylko, czy na przerywaczu nie pojawiają się jakieś przepięcia (przecież tam jest załączana i odłączana...
miernik może ci nic nie pokazywać ponieważ jeśli są źle zarobione końcówki na przewodach to nie będziesz miał wskazania a samochód i tak będzie chodził dzieki przeskokowi iskry w/n. Wymień sobie od razu świece przewody kopułkę i palec i będziesz miał święty spokój. Nie oszczędzaj na drobiazgach. Pozostałe defekty mogą być tylko mechaniczne więc tu nie...
no miernik mam i już sprawdziłem cewkę zasilającą moduł, impulsator i cewkę WN i wszystko jest ok cewka zasilająca moduł podczas kręcenia rozrusznikiem produkuje 5V (to chyba prawidłowo przy tak małych obrotach) impulsator tez sprawdzony miernikiem jest ok pozostaje tylko moduł (do modułu wchodzi prąd 5V a wychodzi ledwo 2V) najprawdopodobniej wina...
Cześć, Kosiarka Kubota W4019 z silnikiem 170V, nie chce zapalić nawet na samostarcie. Brak iskry na świecy, cewka miala rezystancje rzedu 1,7kOhm, ale wymienilem na nowa. Sprawdziłem klin na wale - cały, zdjąłem koło magnesowe, pod kołem jest mala cewka (R-127Ohm), która indukuje dużą cewkę z kablem na świece. Przy obracaniu wiertarką silnika, na małej...
Drugi temat - jedna sprawa w sumie. Witam. Silnik posiada elektroniczny wtrysk paliwa, jeden cylinder ale dwie świece, dwie cewki zapłonowe i dwa tranzystory IGBT sterujące. Taka oto sytuacja: Na lewym obwodzie jest OK - motor wkręca się do odcinki czyli 10000. Na prawym jest źle. Po dojściu obrotów do 6000 ucina iskrę i RPMy dalej nie pójdą. Dosłownie...
Zmierzylem kompresje i na cieplym ma 0,6Mpa chyba mało ale to chyba wina miernika bo ciągnie się bardzo ciężko. Zresztą jest nowy tło i pierścienie a gładź wyglądała jak lusterko. Trochę mnie zaciekawiło że podkładka świecy jest mokra jak by nie trzymała? Wymieniłem świece ale też na tą popularną boscha bo nie wiedziałem że to takie główno a kupiłem...
Witam. Proszę o pomoc w znalezieniu usterki w samochodzie VW Golf 4 1,6 SR AKL 98r z instalacją gazową BRC. Problem zaczął się od tego, że padł mi akumulator, więc wymieniłem na nowy. Niestety po ok. 3 tygodniach rozładowało mi nowy akumulator i jeszcze nie znalazłem przyczyny (dziwny objaw, bo rozrusznik nie kręcił a kontrolki nie gasły). Po podłączeniu...
Więc tak, drugi dzień prób i błędów. 1) Sprawdzałem cewkę i świece - jest iskra, 2) Sprawdziłem czy wałek się kręci na rozruchu - kręci się, 3) Dostałem się do pompki paliwa - słychać jak załącza się podczas rozruchu (nie wyciągałem, na wtyczce miernikiem jest napięcie), 4) Próby odpalenia na plaku poszły na marne - raz zakręcił do 1000 obrotów, a tak...
Błażej. Standardowy miernik za 15zł z reguły wystarcza do większości diagnoz. To tylko narzędzie. Najważniejszy jest jednak pomiarowiec z jego wiedzą i doświadczeniem. Napięcie ładowania ok 13.8V - 14.2V jednak, na wyższych obrotach, w momencie, gdy silnik zaczyna się dusić, przerywać napięcie na ułamki sekund dochodzi do ok 19.6V później spada do...
wolne obroty wygladaja tak : przepustnica jest zaknieta to wole obroty zasysa do kolektora przez silniczek krokowy zalaczany jest w momencie kiedy przelacznik w potecjometrze przepustnicy jest zwarty jesli nie ma przelacznika to w momencie zamkniecia przepustnicy wolne obroty robia sie 1800 .... dzisiej wyjmowalem sonde jest "przegieta" dochodza do...
Jak szybko ma być naładowana ta pojemność 1,5uF na wyjściu ? Czy to 5kHz to jest jakieś maksimum ilości ładowań. dla obrotów silnika 10 000 obr/min 166,66Hz czyli 166 iskier na sekundę wiec max czas ładowania nie powinien być dłuższy od 6ms, żeby zdążył sie co obrót nałdować, no i odjac jeszce od tego czas na wyładowanie (kondensator jest połączony...
Dziękuję bardzo za wyjaśnienia. Czyli z powyższego wynika, że 2 iskry (impulsy przerywacza) na jeden obrót wału korbowego - o czym wcześniej już pisał Doktorr . Nurtują mnie 2 kwestie w związku z powyższym: 1. Dlaczego mienik pokazuje 300 RPMx10, zamiast 75 RPMx10 (mnoży razy 4) 2. Odczytana zależność pomiędzy częstotliwością impulsów z cewki a prędkością...
hamulce odbijają na pewno bo felga się nie grzeje i nie piszczy nic przy ruszaniu a stuka, a co do zdzierania opon to muszę zobaczyć bo z przodu mam dwie różne opony: kleber i continental jutro wezmę miernik i posprawdzam napięcie co do świec to na pewno nie od tego bo by silnik nie równo pracował, a pracuje równo tylko tyle że jak zdrowo dam mu gazu...
Panowie wszystko poczyściłem i dzisiaj zamontowałem, odpalił odrazu. Po około minucie zaczoł wariować, mianowicie wskazówka obrotomierza oszalała. Raz w góre raz w dół, przy czym obroty nie wzrastały. Chodził tylko nierówno. Oczywiście w końcu gaśnie. Ale odpala znowu i dzieje się to samo. Sprawdziłem błąd bo mi się pali check, wywala błąd 42 ( brak...
Dla pewności trzeba podnieść maskę i sprawdzić czy cewka jest taka jak na zdjęciu, wówczas cewka jest razem z modułem, a czujnik jest taki na 3 piny(zdjęcie) i to on generuje impuls do powstania iskry, wstępnie można go sprawdzić zwykłym miernikiem uniwersalnym jego dane są na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/6682443400_1... Dodano...
I... nie daje iskry przy próbie zajarzenia łuku? A żarówkę (tak ze 100W) - rozżarza? Bo jazda może być jeszcze z przejściem na drodze prostownik-palnik-masa-dławik. Proszę sprawdzić. Sterowanie obrotami silnika masz tyrystorowe (element w obudowie TO220) pozostałe elementy ustalają punkt zapłonu tyrystora (triaka)pozostaje posprawdzać miernikiem na...
goldwinger - tak się składa że polska myśl techniczna sięgnęła szczytu i polonez wyposażony jest w wielopunktowy wtrysk paliwa a co za tym idzie za wolne obroty odpowiedzialny jest silnik krokowy (który jest nowy) A przewody są zupełnie nowe wymieniłem mając właśnie nadzieje że to one, ale to nie one. Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry...
Też miałem taki problem z moim ATU z Boschem. U mnie jednak objaw był taki że obroty pływały od 700-1000 i zawsze zaświecał CHECK a po lekkim dodaniu gazu gasł. Też gdy obroty spadały szarpało silnikiem jakby brak iskry. Błędy najczęściej nie były rejestrowane a jak już to związane z przepustnicą wtrysku. W moim przypadku okazał się regulator napięcia...
Witam ponownie po dłuższej przerwie.Z grubsza doszedłem do ładu z tym motorkiem poza jednym szczegółem.Dręczy mnie jedna sprawa z tym ładowaniem akumulatora.Koło magnetyczne wymienione + nowa elba.Na wejściu do elby z gretza ok 20-30V DC zależnie od obrotów.Na wyjściu z elby 12V stałe niezależnie jakie obroty by nie były.Jak wepnę amperomierz między...
Tylko benzyna na komputer nie pojechałem bo kontrolka servis zachowuje się prawidłowo gaśnie zaraz po rozruchu i tak jest aż silnik nie zgaśnie. Zawór wolnych obrotów czysty był podmieniony ze względu na falujące obroty ale bez żadnych efektów . Sonda nie wiem jaki ma przebieg ale na mierniku po wpięci się w sygnał oscyluje 0,3V do 0.95V pomiar robiony...
Wolne obroty dla tego silnika to około 750 obr/min. Jak nie posiadasz dostępu do testera cewek zapłonowych to praktycznie nie sprawdzisz cewki. Miernikiem możesz sprawdzić tylko ciągłość uzwojeń cewki. Uzwojenie pierwotne ma rezystancję 0.5 ohma a wtórne około 7,5 kiloohma w zależności od typu cewki. A praktycznie w żadnej uszkodzonej cewce nie wystąpiła...
Dziś wymieniłem cewkę zapłonową (na wszelki wypadek) przelutowałęm cały sikrownik. Poskładałem całe moto sprzwdziłem iskrę odpaliłem zrobił tylko kilka obrotów i zgasł. Od tego czasu iskra zniknęła. Pokzauje się tylko od czasu do czasu i to nadal słaba. Nie ma opcji żeby przerobić to moto, bo brakuje mi już sił i wiary. Chyba sprzedam i kupię jakiś...
Tak, chodzi mi o iskrę na świecach. W aucie masz 2 pompy i nie wieże w to by 2 jednocześnie siadły. Pod autem pod kanapą z prawej strony masz pompę w plastikowej obudowie - są tam tylko 2 przewody. Podłącz tam żarówkę a nie miernik. Zazwyczaj brak masy na silniku kończy się uszkodzeniem ECU ale to się okaże po sprawdzeniu. Odłącz ECU i zobacz czy na...
Witam, mam problem z brakiem iskry zarówno świecy i na samym przewodzie zapłonowym. Nie wiem co może być przyczyną, kiedyś motorek kiepsko palił, zapłon włączał się i wyłączał przy ruchach kierownicy i do tego miał problem z kręceniem rozrusznikiem i falowaniem obrotów. Nie chciałem się bawić w ustalanie przyczyny więc za śmieszne pieniądze kupiłem...
(...) e trzeba było palcem naciskać taka gałkę teraz normalna manetka jest przekręcana. Ale quad nie chce odpalić. Wymieniłem świece na nową i nic. Quad jest odpalany na szarpak. Gaźnik ma jedną śrubkę do regulacji. Kręciłem nią i nic. Paliwo lałem pod świece i też nic. Ktoś mi pomoże bo nie mam już siły na to Witaj! Rozumiem, że masz problem z uruchomieniem...
Zwykły miernik - jeden został uszkodzony, to kupiłem drugi. https://obrazki.elektroda.pl/7464917900_... Dziwne, ale rozładowany mogę zmierzyć miernikiem, natomiast jak naładuję prostownikiem, to nie - cały czas strzela do końcówek miernika. Miernik jest na poprawnym zakresie, tym bardziej że rozładowany akumulator można zmierzyć. Mam...
Witam ponownie po prawie 6 latach jazdy na zapłonie PVL. Pojawił się problem wg. mnie właśnie z nieszczęsną cewką. Czasem simson pali idealnie i chodzi ładnie na wolnych obrotach, ale jak zgaśnie jest problem z odpaleniem. Zrobiłem pomiar napięcia podczas kopania i jest bardzo słabo - miernik ledwo drgnie. Mierzyłem rosyjskim miernikiem analogowym który...
Na wolnych obrotach mocno "drży" powietrze w kolektorze ssącym. Czujnik temp zasysanego powietrza jest w pewnym sensie ogrzewany powietrzem które jest odbijane i wracane czasem z cylindra. Fazy ssania i wydechu trochę nachodzą na siebie. Czujnik jest bardziej "chłodzony" przy wyższych obrotach. Aż tak bym się jego nie czepiał. Możesz zdjąć z niego wtyczkę...
witam a o to problem opisze jak było od początku pewnego dnia pojechałem do sklepu jakieś 1km i w ten czas simson zgasł pchnołem go na jedynce ile sił w nogach i po pewnym odcinku załapał tak stało sie 2 razy i gasł na wolnych obrotach przyjechałem do domu odkręciłem świece (kolor był idealny)i sie przekonałem ze jak jest ciepły to nie chce palić wiec...
Auto z 97 roku, silnik 2,0 instalacja gazowa to stag qbox 4 basic zakładana w polecanym warsztacie pół roku temu. Od początku działała prawidłowo. Masy jutro sprawdzam. Poza spadkami napięcia występują wyżej wymienione usterki instalacji elektrycznej. Niestety paczuszka z regulatorem nie dojdzie w tym tygodniu :/ Dziś jeździłem autem. Na wolnych biegu...
Na chwilę obecną mam tylko takie. http://obrazki.elektroda.pl/8633264200_1... Zauważyłem ,że kiedy odkręcę jeden przewód z cewki który jest przykręcony do tego iskrownika czyli jak mniemam do masy i podłączam miernik czarny przewód do ramy a czerwony właśnie do tego przewodu to wtedy napięcie jest git bo na wysokich obrotach to nawet...
Wysiadł regulator napiecia ,wymieniłem na nowy po wymianie podłaczyłem miernik ktory pokazał 19,60 V . Gdy odłaczyłem akumulator zeby wsadzic swoj , samchod wszedł na obroty a potem zgasł . i od tamtej pory nie odpala kreci alenie odpala . Zauwazyłem ze nie działa Centralny zamek , nie ma iskry , nie słychac pompki paliwowej reszta działa bez zazutu...
Radovic dzięki za wszelką pomoc, byłem w miejscu w którym kilkanaście lat temu Tatusiek zamontował ten gaz bardzo (nie)miły gościu powiedział mi że takiego to już nie dostanie, nie zregeneruje i trza nowy.. za samo zamówienie nowego 250, z montażem i ustawianiem 350.. Stwierdzam że dam sobie spokój z tym warsztatem i zrobię to w garażu jako że sąsiad...
Witam! Problem jest następujący: Od jakiegoś czasu był taki problem że autko ciężko wchodziło na średnie obroty (poprostu prawie się dusiło). Teraz wymieniono pierścienie, panewki i korbowód. Autko odpaliło (z problemami ale jednak), ale coś jest nie tak. Otóż wszystko jest ok na wolnych obrotach, odpala na gazie i benzynie. Jednak przy próbie naciśnięcia...
Założyłem MKSE od głośnika(6,8uF) i nie ma iskry. Jak kondensator ceramiczny może być na 400v czy 40V? W sklepie jak kupuje kondensatory ceramiczne to nie pyta się o napięcie, zresztą na schemacie też tego nie pisze. Czy mam złe informacje? ;) Radiator na tyrystor założę jak będzie mi ten moduł działać :D Mam coraz większe wrażenie, że ten moduł ze...
Cześć, mam skuter Ovetto MBK 50 (czyli klon Neosa), który niedawno całkowicie przestał odpalać. Iskra jest, nawet nowa świeca, kompresja raczej jest, na kopniku czuć lekki opór, jak odkręcę świecę to nie ma prawie żadnego oporu. Paliwo raczej podaje, bo świeca po chwili jest mokra, próbowałem wtrysnąć "plaka" wprost do dolotu i też nie odpala. Gaźnik...
Witam to mój pierwszy temat na stronie więc proszę o wyrozumiałość Temat jest ciekawy i może być przydatny dla kogoś a wiec zacznę od początku mam audi a4 b5 2.8 quattro 98r. 193KM (kremowe), kupiłem ją z automatyczną skrzynią biegów jeździłem jeździłem i padła. Automat wyzioną ducha a więc postanowiłem zmienić na manualną skrzynie w tym celu kupiłem...
Witam. Przejrzałem jeszcze raz silnik , podpiąłem bezpośrednio do sieci bez kondensatora -natychmiast wyrzuciło zabezpieczenie . Powiem szczerze nie chciało mi się "prześwietlać" wirnika , bo stojan mierząc miernikiem uniwersalnym wskazywał jakieś tam wartości . Z tym iskrzeniem to faktycznie siało aż miło było popatrzeć :-P Może kiedyś w wolnej chwili...
Nie opieraj się na jednej opinii mechanika! Masz wątpliwości, to sam sprawdzaj! Przyczyna dławienia się nie musi tkwić w kładzie zapłonowym. Co już sam sprawdziłeś? Czy dysponujesz jakimś zapleczem narzędziowym? Sprawdź iskrę na samym kablu. Jaki odstęp jeszcze przebija? Napisz coś więcej o silniku. Czy to 4T? Znajdź schemat i zamieść. Sprawdź czy moduł...
Już się poprawiam... Napięcie było mierzone w następujący sposób: - wypięte wtyczki z magneta (zdjęcie poniżej), http://obrazki.elektroda.net/73_12894100... - obroty silnika zapewnione przez elektryczny rozrusznik (pozbyłem się kopniaka bo mnie denerwował), - napięcie na impulsatorze mierzone pomiędzy czarnym i czarno-żółtym przewodem, - napięcie...
Hej. Autko jak w temacie, czyli astra 2,0b + gaz (na gazie na razie się nie skupiam). silnik 136km, przebieg ok 300tyś. Objawy: Auto ciężko odpala, ciężzko utrzymać obroty jałowe, wkręca sie max do 3,5tyś obrotów na postoju 3tyś podczas jazdy. V-max 120km/h (oczywiście na benzynie) Pomimo to nie kopci i nie pobiera oleju, silnik nie hałasuje (popychacze...
Jak napięcie z iskrownika wychodzi od 4 -6v to choćby nie wiem jak mocno kopnął starterem to 12v nie będzie.Pomijając to nawet te 6v które ja mam powinno dać jakąś iskrę na świece.Bo niby jak by to miało odpalić. Czy mógłbyś sprecyzować, dokładnie jakie napięcie wychodzące z iskrownika masz na myśli? - napięcie wyjściowe na cewki świetlne - pomiędzy...
Mam taki problem w Pasku mam sonde cztero kablową na krutko czyli przez miernik pracuje a komputer jeden i drugi gazowy nie widzi tylko ze jest na bogatej mieszance . Niedodałem że jest to 115km 95 rok 8 zaworowy. Drugie pytanie czy jest możliwe że jest uszkodzony czujnik halla w aparacie zapłonowym chociaż komputer pokazuje taki błąd że ciągnie do...
Na pewno tak zrobię z tym gotowaniem w oleju. Fajkę ostatnio wymieniłem na nową bo stara się wyrobiła i spadała. Dodam jeszcze że na dwóch starych świecach (jedna polska iskra, druga bosch) Na wysokich obrotach przerywał i strzelał w wydech. Po wymianie na świecę NGK chodzi dobrze. Nie wiem czy to ważne ale napisałem. Co oznacza też sprawdź żarówki?...
Witam Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie! A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem. Teraz troche danych: moto: Yamaha TZR 125 2T zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem. impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary. Dokładnie to nie...
Witam elektro-Fanów. ;) Mam taką historyjkę z wiertarką 2-biegową. I kilka pytań o szczotki wiertarki + problem główny z iskrami: 1. Wymieniłem w wiertarce 2-biegowej szczotki - węglowe z dodatkiem grafitu, ale nie są to jakieś typowe taniacze (tzn. tak mi się zdaje z racji ceny i organoleptycznej oceny). Po wymianie, można rzec, że wiertarka teraz...
Witam. Objaw jest taki, jakby silnik przerywał czasami, auto jest bardzo słabe. Tak samo jest na benzynie jak i na gazie. Wymieniłem kable i świece na NGK i jest trochę lepiej. Wolne obroty są niestabilne szczególnie jak auto się zagrzeje. Podmieniłem cewkę na używaną, ale nie wiem czy lepszą. Mam następujące pytania : 1. Czy można w jakiś sposób sprawdzić...
Witam ! Mam problemy z moim skuterem, mianowicie. Gdy podłączam masę z cewki do akumulatora, na silnik to skuter gaśnie. Gdy odlączam całą masę, skuter chodzi lecz nie wkręca się na pełne obroty. Gdy chwile pochodzi bez masy, da się ją później na chwile podłączyć, lecz po krótkim czasie znowu gaśnie i trzeba odłączyć mase by miał iskrę. Żaden kabel...
Witam, mam problem z naprawą 2 wiertarek, przy pierwszej z lat 70 która działała bez awaryjnie, iskry z pod szczotek zaczęły zataczać koło wokół wirnika w czasie pracy, nie wiem dlaczego bo działała dobrze myślałem że może przez środowisko pracy bo wiertarka przedtem była używana do mieszania zaprawy cementowej, wcześniej też coś takiego było ale to...
Zasilam to wszystko ręczną prądnicą (telefoniczną), z mostkiem prostowniczym. Bez obciążenia miernik uniwersalny pokazuje 250-300 V ( w zależności od prędkości obrotu korbą). Gdy obciążę układ diodą (z rezystorem) oraz woltomierzem, wskazuje on max 100 V niezależnie od tego, jak szybko kręcę. Gdy przestaję kręcić - napięcie spada, po ok 10 sek. - do...
Przepraszam ale na komputerach się nie znam , mogę ci tylko powiedzieć, że miałem podobną sytuacje w lancerze, rzadko, ale też mi przerywał w czasie jazdy od czasu do czasu można powiedzieć, że strzelał w gaźnik w czasie jazdy, na postoju jak przytrzymałem obroty ok 2000 to przerywał, a na benzynie nie było żadnych problemów, wymieniłem cały aparat...
miernik iskra miernik obrót prosty miernik obrót
radiowy pilot sterowa kabel zasilający grubość kabla uszczelka reduktor
energy harvesting netgear gs105ge
Ładowarka wózka elektrycznego świeci na czerwono i żółto - co oznacza? Regulacja świateł w Iveco Daily 2024 przy obciążeniu