Bez obciążenia widzę ok. 20% różnicy prądu na fazach zasilania, miernik cęgowy pokazuje na różnych fazach 10-12A, trochę za dużo. Podczas rozruchu w gwiazda prąd już jest ustalony i jest przekroczony mocno, wydłużenie czasu nic nie da. Falowanie prądu z podłączonym obciążeniem wskazuje na dużą zmianę obciążenia co raczej przy braku materiału w młynie...
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Witam Chciałbym się podzielić sposobem naprawy hulajnogi. Po włączeniu hulajnogi brak błędu dopiero po ruszeniu koła silnika wyświetla się błąd E3. Przyczyną usterki jest uszkodzony enkoder wewnątrz silnika. Poniżej pokazuje jak naprawić uszkodzony silnik i przywrócić hulajnogę do sprawności. https://obrazki.elektroda.pl/2483346300_...
Może zastanów się nad zastosowaniem impulsatora, takiego najprostszego, dającego np. 24 impulsy na jeden obrót plus do tego licznik. Możesz uzyskać dokładność różnicy obrotów w dziesiątych częściach obrotu na minutę. Oprócz tego możesz np. na bieżąco wyliczać poślizg silnika.
http://obrazki.elektroda.pl/3012076100_1... Założeniem projektu było stworzenie uniwersalnego sterownika współpracującego z mikro-kontrolerem w celu sterowania dwóch silników DC o prądzie nie przekraczającym 2A na silnik. Bądź jednego bipolarnego silnika krokowego o prądzie nie przekraczający 2A faza. http://obrazki.elektroda.pl/9999098200_1...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
Widzę, że proponujesz na dwóch wyłącznikach. Chciałbym się ograniczyć tylko do jednego, aby sobie ułatwić. W oryginalnych zestawach jest tylko kontraktor i jakoś im to działa, ale jeśli się nie uda, to jak najbardziej schemat wydaje mi się, że powinien spełnić swoją rolę. Na chwilę obecną dorwałem silnik, opanowałem już jego wyprowadzenia. Mniej więcej...
Dziękuję za doszkalający film, już go kiedyś oglądałem ale nie wiele mi zostało nie znam języka Angielskiego w podstawowym stopniu nawet. w "ARDUINO" to za długa zabawa by wyszła i wydaje mi się że jest chyba łatwiejszy sposób korzystać z już gotowych rozwiązań i złożonych elementów kwestia tylko dobrania odpowiedniego regulatora PWM po dodatkowych...
Na pewno musisz ustawić bardzo powolny obrót - np. około minuty na 1 krok - żeby zdążyć podłączyć miernik do kilku wyjść PCF-a, oraz odczytać i zapisać jego wskazania.
tak mi się wydaje, bo wszystko inne (panel z guzikami, czujnik/silniczek sprawdzający obrót kierownicy itd) wpiete jest w płytke główną i działa - w weekend będę miał miernik w zasięgu to posprawdzam jeszcze czy jest tam zasilanie, czy oporniki są okej, jezeli tak to bede miał pewność. a co do wielkosci... to chyba baaardzo stare te drukarki? bo ten...
Silnik wentylatora JZ. Podejrzewam zwykły silnik indukcyjny jednofazowy z pradniczką tachometryczną - wa górne styki przyłącza. Mozna sprawdzić podłaczając miernik wskazówkowy (lub cyfrowy z linijką) i obracać wałkiem. Ew. Miernik na niski zakres VAC i szybki obrót wałka. Jeżeli klimatyzator był ON/OFF to prawie na 100% silnik jest jw. W JZ powinien...
Czy jest możliwość zastosowania silnika krokowego w taki sposób aby podłączony przez jakiś moduł/sterownik mierzył prędkość obrotową tegoż silnika, Możliwe ale czy rozsądne? Ja bym użył halotronu. który byłby przymocowany np do koła samochodu, (...), np odświeżanie 10 razy na sekundę Jak będziesz jechał wolno, np 1 obrót na sekundę, to jak zliczać...
Cześć. Właśnie remontuje starą wialnię i przy okazji chciałbym wyposażyć ją we własny napęd tak aby nie musieć wyciągać do niej dużego, oddzielnego silnika. Kiedyś rozbierałem starą radziecką pralkę ładowaną od góry i pozostał mi po niej silnik. Niestety nie pamiętam jak ta pralka się nazywała, a na silniku nie zachowały się żadne oznaczenia. Silnik...
Ten pan w serwisie zwyczajnie cię zbył, bo mu się nie chciało. Gaźnik reguluje się wg miernika obrotów silnika. Jeśli silnik przekraczał znacząco znamionowe obroty, to chodził za zbyt ubogiej mieszance czego skutków - być może - właśnie doświadczyłeś. A potem każą ci kupić nową kosę, bo naprawa nieopłacalna. W serwisie to trwa kilka minut i kosztuje...
Panowie Ja reguluje w następujący sposób: Podpinam miernik pod lambdę nie wypinając (wbijam szpilkę w kabel sygnałowy) Silnik ciepły , przełączam na gaz , trzymam obroty na około 3tys ,śrubę na wężu przykręcam aż spadają obroty do zera po czym szybko odkręcam o jeden pełny obrót (napięcie pokazuje 0,2 volta). Po tym zabiegu zaczynam regulować ciśnienie...
Witam serdecznie! Pewnie uznacie, że jestem leniem i nie chce mi się opuszczać i podnosić rolet, ale tu nie chodzi o sam fakt lenistwa a o to, że chcę zrobić coś "nowego" czego jeszcze nie robiłem tanim kosztem :) Koszt rolety która podnosi się na pilota/sterowanej przewodowo to około 900zł. Jako, że roletę już mam to nie mam zamiaru kupować nowej,...
Witam Silnik od Czeskiej pralki 54 żłobki 27 cewek 9 na fazę , drut Φ1.5 mm =1.8mm² 16 zwojów w cewce,silnik odkupiłem od Kolegi Sianio http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Wirnik 36 magnesów 25X10X5 9 par biegunów 18 rzędów klejone na skos Pomiary wykonane po mostku prostowniczym bez akumulatora ,kondensatora...
Witam. Jak w temacie, mam poważny kłopot z efektem dyskotekowym Gobo-Flower, a mianowicie z systemem sterowania tarczy Gobo, ze znanego wszystkim tutaj schematu EP7/98. Nie posiadam gotowego zestawu, ponieważ chyba już go nie produkują więc kupiłem elementy i przylutowałem je do płytki uniwersalnej tak jak na oryginalnym schemacie. Układ wystartował,...
Owszem. Podłączyć do przewodu gaszenia przez rezystor 1 MΩ dla bezpieczeństwa miernika i przeliczyć.
Sprzęgiełkiem (stożkiem gumowym) stosowanym w normalnych tachometrach. Mierzą tą metodą do 20000rpm.
Najbardziej podejrzany element to - "JCS18N50WH" Wylutuj go z układu i zmierz miernikiem czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem 2 i 3 patrząc na element od strony napisów. Miernik ustawiony na test diody. Jaki masz miernik?
Ok. Zmyliło mnie to połączenie. http://obrazki.elektroda.pl/4478646700_1...
Witam, Dzieki za odpowiedz chociaz od jednej osoby. Juz znalazlem w internecie jak wykonac taki układ POzdrawiam
Podłącz obojętnie. Jak obroty silnika będą niezgodne z Twoimi oczekiwaniami to podłącz kable odwrotnie. Silnik wtedy zmieni obroty na przeciwne.
najprostszy sposób - podłączyć prądniczkę prądu stałego - w funkcji obrotów dostajemy napięcie .... lub - na wale silnika tarcza z wyciętymi otworami - do tego układ transoptora szczelinowego - do tego jakiś układ z tranzystorem - a reszta... - można kupić gotowy częstościomierz z programowanym czasem próbkowania i wszystko gotowe ..... Prądnice tachometryczne...
Jak chcesz tanio, bardzo tanio, to wykorzystaj posiadany miernik z częstościomierzem. Sprawdź w dokumentacji multimetru jaki sygnał jest potrzebny, by go wysterować i dostosuj schemat z tego linku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Do wejścia układu doprowadź przewód nawinięty kilka razy na przewód wysokiego napięcia (od świecy). Po...
Podpowiesz proszę w jaki sposób?
Szukma schematu miernika obrotów silnika elektrycznego
W mierniku wskaźnik rozładowanej baterii się przypadkiem nie wyświetla?
Witam szanownych kolegów forum. Potrzebuję pomocy w zakupie miernik do pomiaru obrotów w silnikach spalinowych/regulacja (kosy, pilarki, skutera 4T...). Na znanych portalach jest dużo tego a jestem laikiem. Poszukuję czegoś do 200 zł. Co myślicie o takich miernikach https://www.amazon.pl/Jayron-tachometr-i...
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
czyli 12.500 max? na mierniku obrotów?
gdy już przekroczymy bariere 4 tysięcy obrotów zapłon zaczyna wariować Jeśli mierzyłeś popularnym miernikiem cyfrowym, to te wszystkie pomiary możesz sobie w buty wsadzić. Tego typu miernik przekłamuje wynik jeśli będą to impulsy napięcia/prądu lub/i jeżeli częstotliwość przebiegu będzie większa niz 400Hz (dla większości mierników). W Twoim wypadku...
Miernik napewno nie odpowiedni do sprawdzenia kompresji w tak małych pojemnością silnikach.
Czy ktoś zna konstrukcje takiego obrotomierza? Może ktoś ma schemat takiego ustrojstwa ? Silnik dwusów więc jeden obrót = 1Hz. Maksymalne obroty 13 tys/min= 13kHz. Wystarczy miernik częstotliwości do 20kHz i układ wejściowy dopasowujący impulsy. Jakieś pomysły?
To jest czujnik, który zwiera powyżej 0,8bar, możesz sprawdzić miernikiem, Jak wskaźniki zobaczą brak masy na kablu od czujnika i obroty silnika >1500rpm to włącza się alarm
Miernik podepnij po diodach, jest to pewnie mostek gretza i wpinaj się pomiędzy + a -. Rezystor i PR mogą być połączone szeregowo między + a miernik. PR wypadałoby ustawić jakimś miernikiem obrotów ( zrobić walidację ). Ten zły start jest spowodowany napięciowym sterowaniem silnika (autotransformator)i brakuje momentu obrotowego ( zlikwidował by to...
Witam Państwa, problem jak wyżej. Briggs 550e na podwoziu Solo, problem z falującymi obrotami. Gaźnik rozebrany 3 razy i wyczyszczony, nowa świeca i filtr powietrza. Kosiarka służyła nam do testowania mierników obrotów silnika , myślę że sami nabroilismy zwiększając obroty ręcznie, nie odpinajac regulatora obrotów. Czy to możliwe żeby posypał się ten...
Witam. To drugie to raczej czujnik indukcyjny. Mam taki i wygląda identycznie. To oczko z przodu, to rdzeń czujnika wykonany z magnesu (będzie lekko przyciągał żelazne elementy). Na tym rdzeniu nawinięte jest uzwojenie i wyprowadzone z niego przewody. Strumień magnetyczny magnesu z przodu czujnika zamyka się przez powietrze, a jak zostanie przesunięty...
jeżeli masz stary samochód z klasycznym układem zapłonowym to możesz sie pobawic tym pudełkiem , ma funkcje prostego multimetru , miernika obrotów silnika ,test diód alternatora , a w sumie to antyk z przeszłosci
Kolega Ci podpowiedział co trzeba i jak sprawdzić bo centrala odwraca za pomocą przekaźnika i kondensatora (przy silnikach 230V) kierunek obrotu silnika. Dlatego padł albo przekaźnik, albo kondensator (albo kabel się wypiął :) ), ale miernik i trzeba sprawdzić.
Witam Jakiś czas temu natknąłem sie na ten wątek i chciałem wykonać ten g-meter. Teraz powróciły mi chęci. I jest pytanie do autora. Czy jest możliwość dopisania (dorobienia) miernika obrotów silnika oraz shift lighta do tego urządzenia? Pozdrawiam
ustawiasz przełącznik miernika na prad stały do 2v, czerwoną końcówke miernika wpinasz w czarny kabel sondy (bez odłączania jej od instalacji) a czarną końcówke miernika do masy i na pracującym silniku sprawdzasz jaki jest odczyt na wolnych obrotach, jak i na wysokich (okolo 2500 obrotów)
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Nic się nie przerabia- przy agregacie (silniku) są ustawione obroty max 1500. Ten sam silnik w ciągniku ma większe obroty pracy i wystarczy regulacja na zewnątrz pompy i miernik obrotów albo przy agregacie miernik częstotliwości.
Bardzo mało u Ciebie napięcia generuje tacho. Przy ręcznym kręceniu bębnem u mnie pokazuje około 5V AC, przy silniku na wysokich obrotach nawet 30V. Dodano po 39 Zwykły cyfrowy miernik wystarczy.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Problem z nieliniowością i regulacją napiecia na mostku nie da się tak prosto załatwić. W konstrukcji UCY74 podejrzewam, że winę ponosi za mała częstotliwość PWM'a, silnik ma po prostu za małą indukcyjnośc uzwojeń,dlatego takie dziwne objawy. Polecam sprawdzenie przebiegu prądu oscyloskopem na gałęzi mostka. Natomiast nieliniowość obrotów przypuszczam,...
A nie może kolega przedłużyć sobie przewody z tego licznika Jabla? To ma być sam licznik impulsów czy i licznik i miernik obrotów/min silnika w jednym?
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Ten temat powinien pomóc. https://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,mie... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Zlutowałem bardzo proste , regulowane obciążenie prądnicy : https://obrazki.elektroda.pl/9815187200_... Przy 5,8V na wyjściu popłynął prąd 2,9A. Miernik obrotów wskazał 406 obr/min.
A czy taki miernik częstotliwości można zastosowac do mierzenia obrotów silnika jednocylindrowego:?:
Witam Można się domyślać,że sluży do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach benzynowych.Mierzy też obroty silnika i jakość styku przerywacza.Czerwone lampki to z lewej bieg jałowy 1700 obr/min,a z prawej max.obroty na danym biegu.Mierzy też nap.akumulatora. Pozdrawiam
Może są jakieś przyrządy? Ja nie spotkałem, poza miernikiem ciśnienia, stosowanym do sprawdzania ciśnienia sprężania w cylindrach np. samochodów.
Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
Nie, nie będzie. Zasada pracowania agregatu jest taka, że są w nim dwie podstawowe rzeczy: Silnik spalinowy oraz prądnica. Z silnika przenoszone są obroty na prądnice która wytwarza prąd. Obroty silnika ustawiane są pod ową prądnice. Nie ma tu zasady czy silnik ma 2000-3500 rpm. Zmniejszając obroty silnika zmniejszasz napięcie w gnieździe, zwiększając...
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
Najlepiej miernikiem, kabel plusowy do diody, minusowy do obudowy silnika. Napięcie zmienia się wraz z obrotami, przy 3600 ob/min powinno być około 14 V. Na takich obrotach należy mierzyć, przy niższych będzie mniejsze. Oświetlenie o mocy 70 watów, napięcie wzrasta z 8V przy 2400 obr/min do 12V przy 3600 obrotach (prąd zmienny).
Przycisk działa prawidłowo. Mierzony miernikiem. Przy odpalonym silniku mogę np. klikać w przycisk, żeby pracował co drugi obrót, i nic się nie dzieje. Iskra znika dopiero po odczekaniu kilku minut. Rigami się jeździ, jako "rowerami z silnikiem pomocniczym"? Na OLX niektórzy piszą "bez dokumentów".
Uszkodzony albo kondensator reaktancji pojemnościowej w zasilaczu, ((at)aksakal) albo dioda Zenera. 1,6 ,1,7 VDC to stanowczo za mało. Tam powinno byc ok 12VDC. Od tego zacznij, a później zmierz kondensator pracy, bo on nie jest rozruchowym. Zmierz po odlutowaniu jednego przewodu bo podłączony do silnika powoduje, ze miernik bredzi!
Kolego zleć to elektrykowi. Jeśli poległeś dlatego iż przewody nie mają kolorów to nie dotykaj dalej. Kolorami nigdy się nie sugeruj bo nie wiadomo czy mając "wtyczkę do siły w której wszystko jest tak jak ma być" jest prawdą. Polegniesz na ilości żył w przewodzie . Prawdopodobnie w instalacji masz 5 a do kompresora potrzeba 4. Kwestia kierunku obrotów...
Która dioda? Cedzisz informacje jakby to było złoto. Wszystkie diody powinny się świecić - wtedy centrala może kręcić silnikiem w obie strony bez ograniczeń. Sprawdź miernikiem (ostrożnie) co dostaje ten ULN na wejściach od procesora.
Spokojnie spokojnie - to niejest dział bluzgi. To taka moja sugestia. A prędkość obrotową silnika możesz pomierzyć najłatwiej przyczepiając na wał kawałek tarczy z wyciętym jednym otworem który będzie przechodził przez fotokomórkę. Podłączasz tą fotokomurkę do miernika częstotliwości i gotowe. No musisz to jeszcze pomnożyć razy 60 żeby wynik był w obrotach...
Witam. Po dość dużej ulewie jaka mnie złapała zauważyłem że miernik obrotów silnika na zegarze pokazuje złe obroty. Wskazówka gdy samochód jest wyłączony ustawia się na trochę powyżej 4tys obrotach. Wygląda to tak jak gdyby miała tam ustawione jej 0 czyli punkt od którego startuje. Obrotomierz nie jest zablokowany, po dodaniu gazu wskazówka zwiększa...
Pomóżcie koledzy, Miałem typowy regulator obrotów na BTA41: http://obrazki.elektroda.pl/3236851200_1... Działał super z silnikiem 2kW do czasu aż został włączony bez triaka (odłamał się przy transporcie, po prostu zostały same nogi...) Po montażu nowego triaka podłączony silnik nie chodzi: - napięcie na wyjściu zero, - rezystory sprawne,...
Najpierw namierz które przewody go zasilają a który jest sygnałowy (to te trzy przewody, które wychodzą z tyłu silnika). Po rozkminieniu płytki sterownika (lub pomiarach) powinieneś wyczaić który przewód to masa, drugi to zasilanie 12V, trzeci - sygnałowy. Bez oscyloskopu ciężko będzie obadać czy na sygnałowym są impulsy - miernik przy obrotach silnika...
wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Wszystkie funkcje wykonuje normalnie, ale silnik nie działa prawidłowo, dostaje takiego "kopa" że tuż po pobraniu wody na chwile wchodzi na maxymalne obroty. Podejżewam moduł a1d21, ale co może być w nim padnięte? Proszę o sugestie. Pewnie triak BTB15. Prawie na 100 procent zobacz miernikiem prawdopodobnie jest zwarty wymień na nowy
a to z tą częstotliwości do tego bo zegar obrotów silnika jest sterowany voltami 5 v to 1000 obrotów 12v 3000 działa na zasadzie takiego miernika nadajnik obrotów to była zwykła prądniczka
Na początek zmierz triak ( to coś na radiatorze ) - pomiędzy jego skrajnymi nóżkami miernik, który posiadasz, na teście diody powinien pokazać wartość między 50 a 70.
Jeżeli silnik spięty w trójkąt, to masz przecież tylko trzy fazy do podłączenia, nie licząc przewodu ochronnego. Kolejność tych trzech faz obojętna. Jeżeli kierunek obrotów silnika będzie niewłaściwy, to zamieniasz dwie dowolne fazy. A wyłącznik możesz przemierzyć miernikiem, żeby sprawdzić które pary zacisków są zwierane.
Schemat jest prawidłowy tyle że nie nadaje się do podłączenia wprost do prądnicy bo ta daje napięcie przemienne - trzeba zastosować prostownik półokresowy (bo mostka nie ma jak). Jesteś pewny, że max napięcie wyjściowe to ok. 200V? Ja myślę że to raczej mało prawdopodobne. Taka wartość wynikła zapewne z tego, że częstotliwość napięcia zmienia się wraz...
Powinno dać radę na tym co masz. Zworki do wyjęcia z przełącznika. Wystarczą 4 przewody zasilanie może być na stałe ale dał bym dla bezpieczeństwa można je odłączać masz wolny styk w przełącznikiu. Sprawdź miernikiem przejścia.
W przypadku utraty pojemności przez kondensator, silnik pracowałby z normalną prędkością, ale miałby tylko problem z wystartowaniem. Po pchnięciu palcem zaczynałby pracować z normalną prędkością. Obniżone obroty prawdopodobnie są wynikiem ustawienia takiej prędkości w sterowniku. Pomiar napięcia pierwszym z brzegu multimetrem w tym przypadku nie zda...
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
cewka tacho ma ok 55Ω, za to jak podepnę miernik ustawiony na 20V i zakręcę ręka bądź nawinę sznurek na oś silnika nie wytwarza napięcia)... Witam. Przepraszam jakoś w pośpiechu po przeczytaniu tematu rutynowo odpisałem. Czy miernik masz na zakresie zmiennego napięcia? Jeśli magnes cały umocowany na nieruchomo wirniku, cewka dobra (pomiar cewki...
Jest problem, bo nie trawią napięcia powyżej 13 V. Podłączyłem miernik pod kabelek świateł pozycyjnych przy lampie... Gdy pracuje silnik na wolnych obrotach... Po włączeniu przełącznika świateł pozycyjnych, miernik pokazuje napięcie 11,9 do 12,1 V!!! Potem mierzę miernikiem napięcie na akumulatorze i tam jest 13,5 V. Powtarzam raz jeszcze, silnik pracuje....
Sprawidzić ? Wszystko po kolei... Zdejmuj obie pokrywy napędów i podepnij silnik bezpośrednio pod mostek prostowniczy - ale bez wypinania centrali (na niej są kondensatory wygładzające napięcie zasilania silnika). Jeśli silnik ruszy pełną mocą - winna centrala - np tranzystor mocy kluczujący silnik do minusa, przypalone styki przekaźników kierunkowych...
jaką rolę w silniku spełnia tacho?? i jak go sprawdzić?? liczy obroty silnika miernikiem kręcąc silnikiem powinno być jakieś napięcie najczęściej jest przerwa w uzwojeniu lub coś z magnesem Pozdrawiam
Ten żółty podejrzewam, że jest podłączony do obudowy, czyli ochronny, ale bez sprawdzenia miernikiem, to tylko mój domysł.
A jakie powinno być w ogóle ładowanie na niskich obrotach? Tzw. mam na myśli na mierniku.
Ja mam jeszcze sprawny UM-Z3 (chyba to jest '3'). Do tego oryginalne opakowanie i chyba instrukcja wraz ze schematem :) . Zalega mi też gdzieś jeszcze LAVO3 (ale nie wiem czy to jest MERA) i mimo że go już nie używam, to nie rozstanę się znim, bo to był mój 1-szy miernik jaki dostałem od rodziców chyba w 5-tej klasie szk.podstawowej, więc już kupę lat...
Zamykam. Proponuję lekturę wydawnictw omawiających maszyny indukcyjne. Wszystkim wielkim znawcom silników i "impulsu" wyjaśniam, że "impuls" pochodzi tylko i wyłącznie od niesprawnego przełącznika, który nierównocześnie przełącza zasilanie. I przez jakiś krótki moment silnik pracuje na dwóch fazach. Przy właściwym przełączaniu z gwiazdy na trójkąt nie...
jerzeli masz miernik (woltomierz) to normalnie zapalasz silnik i patrzysz jakie jest nap. na aku potem dodajesz gazu i patrzysz jakie jest przy wyrzszych obrotach i czy wogule się zmienia nap pomiędzy niskimi i wysokimi obrotami(na niskich obrotach może być nawet koło 13V jak masz słaby aku a na wysokich powinno być powyrzej 14,2 V ew blisko 14 ale...
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
U mnie jest tak: Silnik ma na stałe zadaną prędkość 1500RPM, nie ma aktywnego regulatora obrotów. Kalibruje się tak, że bierze się ręczny miernik obrotów, mierzy obroty silnika, i tą wartość wstukuje się w sterownik. Pomiar częstotliwości jest oddzielnie, ale pokazuje się w zakładce parametrów prądnicy, a silnik wywala alarm bez dopiętego czujnika obrotów....
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Z kad wiadomo ze to 7,5 Kw. Nie jestem elektrykiem a na przyszłość będę wiedział jak szukać Wymiary gabarytowe oraz jego waga to potwierdzają. Większa pewność miałbyś po zmierzeniu prądu pobieranego przez silnik, ale to już musi zrobić elektryk z odpowiednim miernikiem. http://pobox.mech.pk.edu.pl/~hsa/Silniki... Tu masz dane silników serii...
Miernikiem.
- Pomiar prądu miernikiem - opisane w każdym podręczniku elektrotechniki i instrukcji obsługi miernika. - obliczyć moc? Podstawowe wzory, których powinni nauczyć cię już w podstawówce. - Regulacja obrotów. elektryczne hulajnogi, rowery i inne takie... Pogooglaj się z hasłem "REGULATOR OBROTÓW" lub "PWM". Na wszystko odpowiesz sobie sam, ale musisz wykazać...
W praktyce popularne silniki krokowe wykonują maksymalnie do kilku obrotów na sekundę ale bez uwzględnienia czasu rozpędzania i hamowania Zapewne widziałeś jak zbudowane są klasyczne analogowe mierniki. Podobne rozwiązania są stosowane do obracania lusterka w skanerach kodów kreskowych. Działa to z prędkością zbliżoną do tej co potrzebujesz. Jeśli nie...
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Równocześnie z wciśniętym klawiszem play uruchamiany jest taki dziwny przełącznik (na stałe zamontowany po prawej lub lewej stronie klawiatury), przez nie go podawane jest zasilanie. Wystarczy wyczyścić styki i powinno być ok. Były dwa rodzaje tego ustrojstwa montowane w sprzęcie z rodziny magnetofonów MK a później B305. Przy braku miernika można zapałką...
Witam. Chciałbym zrobić jakąś przystawkę pod miernik częstotliwości by mierzyć obroty silników dwusuwowych. Jeżeli dobrze rozumiem dwusuw obejmuje cykl pracy na dwa suwy tłoka, czyli jeden pełen obrót wału, czyli jedną iskrę świecy zapłonowej. Dlatego chciałbym mierzyć częstotliwość pracy świecy zapłonowej przez co wiedziałbym po znanej częstotliwości...
Czasami na obudowie silnika/przekładni czy też samego elementu obrotowego znajduje sie informacja (przeważnie strzałka), w jakim kierunku silnik ma pracować. Ale przecież nie o to chodzi. Silnik asynchroniczny trójfazowy (bo o takim mowa) równie dobrze może obracać się w prawo lub w lewo. Kierunek obrotów zazwyczaj wymusza urządzenie napędzane. Więcej,...
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
silnik 4 suwowy, benzynowy ni musi miec żadnego czujnika do pomiaru obrotów. wystarczy liczyć impulsy zapłonowe , jażeli są 4 cylindry to na jeden obrót wału jest 4 impulsy.
Jak to zwykłym miernikiem usterkę znajdziesz.
Sprawdź membrany i zawór iglicowy w gaźniku. Regulacja gaźnika. Wkręć obie śruby L i H do lekkiego oporu, następnie odkręć o jeden obrót. Zapal silnik i dodaj gazu, jeżeli nie będzie wchodził na obroty, odkręć minimalnie wkręt L i znowu dodaj gazu postępuj tak aż do skutku. Jeżeli kosa będzie już ładnie reagowała na dodanie gazu to trzecią śrubą, oznaczoną...
miernik obrót zmierzyć obrót silnik miernik obrót miernik
serwis saeco incanto podłączenia elektryczne bojlera kernel android
potencjometry behringer eurolive potencjometry behringer
Theben Termina Top 2 - problem z kasowaniem PIN Schemat podłączenia BSI w Peugeot 508 SW - szczegóły i wskazówki