Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Miernik.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Sprawdź czy nie przerdzewiały połączania na alternatorze. Jak prąd płynie z alternatora ? Miernik cęgowy i do dzieła :)
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Procedura zajmuje pół godz. Chyba że źre np. alternator
Ten co idzie do BSI wzbudza z drivera montowanego w BSI. MIernikiem po kablu dojdziesz. Ale szczerze jeszcze nie zdarzyło mi się aby nie było wzbudzenia z BSI.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Miernik w obwód klema - akumulator szeregowo ustawiony na amperomierz, Zamykasz centralny, czekasz pół godziny i wypinasz kolejno bezpieczniki od radio, itp, może też to być alternator. Obserwując miernik, kiedy spada prąd.
Przy pomiarze prądu miernikiem cęgowym bardzo ważne jest dokładne zamknięcie cęg.
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Proponuję aby ciągnik sprawdził elektromechanik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony akumulator – zwarcie wewnętrzne/uszkodzona cela. W takim przypadku mocno wzrasta prąd ładowania akumulatora, alternator pracuje z pełną wydajnością, grzeje się aku i alternator, a także przewód B+. Druga możliwość to zwarcie w instalacji elektrycznej,...
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Prądu ładowania nie zmierzysz. Żeby zmierzyć prąd (nie napięcie) trzeba wpiąć miernik w szereg z przewodem prądowym alternatora.
Czy nauczyciele wkładali palce do gniazdek by przekonać uczniów, że prądu tam nie ma. Może takie wytłumaczenie przyjmiesz - alternator podobnie jak generator w elektrowni wytwarza prąd a warunkiem koniecznym do jego wytworzenia jest indukowanie napięcia w stojanie. Napięcie to nazywamy napięciem źródłowym lub siłą elektromotoryczną /SEM/ Prąd nie płynie...
Ja bym stawiał również na zbyt duży pobór prądu niż może dać alternator. Najlepiej by było sprawdzić prąd jaki wychodzi z alternatora po uruchomieniu silnika, możesz to zrobić miernikiem cęgowym lub jak masz (lub wiesz kto ma) bocznik ze 100A to i zwykłym woltomierzem sprawdzisz prąd alternatora. Używając bocznika to mógłbyś nawet i w czasie jazdy obserwować...
a powrócę do kwestii pobieranej energii przez ogrzewanie postojowe. Niewiele wiemy o Twoim webasto, oprócz jakiś danych "12 W, a może "8 W". To jest webasto suche? O jakiej mocy? Czy masz miernik elektryczny z pomiarem natężenia prądu?
Sprawdź jeszcze miernikiem, jaki masz prąd ładowania. Może alternator już nie wyrabia.
Hmm a miernik i test diod? A jakim prądem miernik robi test? Jaki płynie przez diody alternatora przy pełnym obciążeniu? Różnica jest o co najmniej rząd wielkości.
Akumulator ma rok. Jak wspomniałem — do pracy mam 15-20 min jazdy. Gdy jadę żony samochodem to akumulator ma napięcie 12,5 V (ale ma ponad 3 lata). Wcześniej moim samochodem trzymał napięcie. Dopiero od roku jest problem z niedoładowaniem. Temu obstawiam, że w moim alternatorze któraś (albo wszystkie) diody są padnięte i nie prostuje napięcia...
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
6-8km do pracy i z pracy... Możliwe, że auto jest sprawne. Tylko przy tak krótkich odcinkach, bilans prądowy się nie domyka. Dodaj sobie włączone światła, wycieraczki, pewnie dmuchawa, do tego stanie w korku i problem gotowy. Zanim wyjmiesz, bez sensu, alternator, zmierzyć porządnie pobór prądu na uśpionym aucie, a miernikiem cęgowym zmierzyć prąd...
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...
Witam, dzisiaj z niewiadomych przyczyn zaczęła nieustannie świecić mi lampka ładowania (niezależnie od obrotów) :/ Sprawdziłem miernikiem prąd ładowania na alternatorze, wynik był około 12,45 V. (a powinno być 13.8-14.14 [V] ) Pasek oczywiście naciągnięty Czy to padła któraś z diod prądowych ? Jak najlepiej i najpewniej w warunkach domowych zlokalizować...
Byłbym ostrożny z ufaniem w prawdziwość pomiarów prądu stałego za pomocą miernika cęgowego. https://obrazki.elektroda.pl/6700650700_... Nie ma przewodu a miernik już coś mierzy. Jeśli go zbliżymy do jakiegoś magnesu lub namagnesowanego kawałka metalu (np rozrusznika) to mogą ciekawe rzeczy wyskoczyć.
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
AVE... Ja spaliłem zero multimetrów, bo najpierw myślę, a potem mierzę. Mój ojciec spalił sondy do mojego pierwszego miernika, bo próbował mierzyć prąd ładowania z alternatora (~50-100A) na zakresie 10A. Sondy się stopiły...
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
I = U / R. Teoretycznie nie. Chyba, że nowe regulatory jakoś dodatkowo ograniczają prąd, ale taka wiedza jest mi obca. Jednak dalej nie masz ładowania. Sprawdziłeś, czy alternator w ogóle podaje prąd? Najprostszy miernik to 20zł, a się przyda na pewno kiedyś.
w ten sposób nic nie wybadasz - musisz pomierzyć prąd pobierany z aku a nie napięcie pomiędzy słupkiem aku a masą auta bo zawsze będzie (miernikiem zamykasz obwód a przecież zawsze coś w aucie prąd pobiera) co znaczy że altek gorący? jak na niego spluniesz to się gotuje czy po prostu nie możesz utrzymać na nim ręki?
Tak jak kolega wyżej, sprawdź diody od wzbudzenia (te mniejsze), wlutuj je i sprawdź najlepiej przez żarówkę do prądu bo miernik lubi oszukać. Pozdrawiam.
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Tak więc tylko dla potwierdzenia proszę o opinie. Podłączyłem wg. Schematu plus z akumulatora do b+ masę z akumulatora do masy alternatora, żarówkę wspiąłem między b+ a d+, miernik do klem akumulatora. Kręciłem wirnikiem alternatora za pomocą wiertarki i z tego co się orientuję żarówka powinna gasnąć a prąd na mierniki powinien rosnąć. Niestety wartość...
Mierz na zakresie 10A !, każdy inny pomiar jest niewiarygodny ze względu na dużą rezystancję bocznika amperomierza, oczywiście trzeba przepiąć kabel na mierniku w stosowną dziurę
Tak dokładnie do tej wsuwki, gdy do kontrolki zamiast plusa ze stacyjki podłącze mase, kontrolka się świeci. Sprawdzałem miernikiem alternator ładuje nawet bez podłączonej kontrolki. Prąd jest mozna powiedzieć że na każdym wyjściu, na śrubie cieńszej na dole i na wsuwce na dole tez jest prąd.
Strzelam na szybko, że masz uszkodzony mostek alternatora, ja tak miałem u siebie. Naładowałem akumulator i po 2 dniach stania samochodu nie mogłem go odpalić. Kupiłem nowy akumulator AGM postał tydzień i znowu nie mogłem odpalić samochodu. Szukałem upływu prądu cęgowym miernikiem, ale nic ciekawego nie pokazał. Po odpaleniu silnika ładowanie z alternatora...
Najlepiej miernik cęgowy i pomiar prądu ładowania , najprościej czy oba są "ciepłe". , można odpinać i sprawdzać pojedynczo.
Sprawdź miernikiem dokładnie czy ten prąd idzie do licznika czy do alternatora.
Dziwna sytuacja, może nie mająca związku ze stacyjką. Zdejmij klemę z aku, wepnij mili amperomierz, miernik w szereg, z otwartymi drzwiami fizycznie zamknij centralny i obserój pobór prądu. Powinien być koło 15-20mA. Jeśli jest 100 i więcej po 30 minutach to coś pożera, radio, centralny, alternator, trzeba szukać wyjmując bezpieczniki, ale są też metody...
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
Panowie nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeżeli mierzycie prąd cęgami to pomiar jest bardzo niedokładny bo ten miernik jest zbudowany do pomiaru prądu przemiennego. Prąd z alternatora jest bardzo zbliżony do prądu stałego (nie duże wachania prądu) i miernik cęgowy pokazuje bzdety. Proponuje zmierzyć amperomierzem na prąd stały z odpowiednim bocznikiem....
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
c200 2004 rok alternator tez odlaczalem moze chodzi o wlas ciwe w piecie sie miernikiem
Niestety co do tych symboli diod to czytać ich nie potrafię ani znaleźć żadnego katalogu. I tak w zasadzie potrzeba 4 sztuki.. Odpowiednie były by w jakimś starym alternatorze z mostkiem. Tylko gorszy montaż i standardowo 6 sztuk. Co do tych radzieckich to tym bardziej nie moja dziedzina.. Z jeśli mają narysowany symbol diody to bez problemu. Jeśli...
gdy alternator NIE pracuje to na D+ jest małe napięcie 0,6 - 1,2V i dlatego kontrolka świeci gdy pracuje to dopiero na D+ pojawia się napięcie = nap aku jeśli już wiesz że odłączenie przewodu D+ w znaczny sposób zmniejsza pobór prądu to sprawdź czy prąd wypływa z alternatora czy z przewodu D+ możesz to zrobić amperomierzem podpinając końcówki do przewodu...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
http://obrazki.elektroda.net/42_12012657... http://obrazki.elektroda.net/23_12012675... Po naładowaniu starego akumulatora podłączyłem biegun ujemny do masy alternatora natomiast dodatni na chybił trafił próbowałem bo nie wiem co znaczą te oznaczenia okazało się że tylko na wejściu "BRAK OZNACZENIA" otrzymywałem napięcie no i chciałem sprawdzić...
A czy do pomiaru prądu alternatora powiem wystarczyć miernik do 20A? Nie, trzeba się spodziewać poboru 20A, 50A 114A. Zależy .
Proszę o informację co do poprawnej wartości rezystancji aku czy 7 mOhm jest wartością poprawną? Jaką metodą wyznaczyłeś rezystancję wewnętrzną akumulatora ? Rezystancje zmierzyłem specjalnym miernikiem do aku. Biorę się za alternator ; pytanie jakim prądem alternator ładuje akumulator ?
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
Chcę dorobić pomiar prądu alternatora. Zmierzyłem miernikiem cęgowym, że zaraz po uruchomieniu i włączeniu czego się dało, daje ponad 100A, a domyślam się że może spaść i poniżej 10A. Ta rozpiętość jest problemem, nie zależy mi na dużej dokładności, błąd pomiaru rzędu kilku procent jest akceptowalny. Moje pytanie: Jak to zmierzyć? Bocznikiem raczej...
Przecież pisałem że po dwóch, trzech minutach jest 0,00 więc gdzie tutaj jest pobór? Jeśli samochód ma autoalarm to po zamknięciu samochodu pilotem i odczekaniu aż alarm uśnie to pobór nie może być zerowy. Typowy pobór prądu to około 50mA (0,05 A ). Ja bym zweryfikował sprawność miernika.
Zwierasz wszystkie wyprowadzenia faz alternatora razem i mierzysz prądy fazowe miernikiem cęgowym. Jeśli występują różnice pomiędzy fazami, to można przypuszczać zwarcia międzyzwojowe. Jeśli są równe to można podejrzewać niskiej jakości regulatory, pytanie jakiej były produkcji.
Jeśli musi mierzyć prąd to między alternatorem a akumulatorem (ale nie między aku i rozrusznikiem z podłączonym alternatorem) - miernik powinien wytrzymać minimum 60A - przy napięciu 14,4V. W iektórych "autach" są takie na stałe wmontowane :-) Zgadnijcie w jakich... R.
To są tylko teorie. Dokładnie. My się tu prujemy a w końcu okaże się że smród był z drugiej strony komory silnika a podpaliły się kable. Dwa - pomiary alternatora to robi się miernikiem jak woltomierz, amperomierz itp, a nie jakąś aplikacją na telefon.
Dzięki za podpowiedź .Rozmawiałem z jakimś mechanikiem i powiedział to samo , że coś kradnie prąd i abym kupił miernik Odnośnie dźwięku "cykania" to powiedział że uszkodzony wtrysk,ale auta jeszcze nie widział.
Witam Mierząc prąd ładowania alternatora miernikiem ustawionym na skali do 20V wskazuje od 14,60 do 15,59 po przełączeniu miernika na skale do 200V wskazuje 21,2 do 25,5V a zmiana na mierniku na 600V wyświetla ponad 50V. Ten sam miernik podpięty do innych samochodów zachowuje się prawidłowo. W alternatorze został wymieniony regulator i mostek prostowniczy,...
a bardziej zaawansowana metoda którą stosuje to miernik cęgowy i pomiar prądu(AMPER) jaki alt. podaje do aku
Zainwestuj kilkanaście zyla w taki miernik i będziesz wiedział co się dzieje w instalacji pojazdu podczas jazdy https://obrazki.elektroda.pl/6570464500_... Poza tym w pełni naładowany akumulator nigdy nie przekroczy 13.2V Biorąc pod uwagę fakt, że w momencie pomiaru z akumulatora jest czerpany prąd (lampka, radio, systemy alarmowe)...
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
Przyczyna może być różna miedzy innymi; szczotki alternatora do wymiany, regulator napięcia,mostek diodowy(spalona któraś z diod),może przewody gdzieś sie rozłączyły. Po pierwsze zobacz czy alternator wytwarza prąd ,podłącz miernik i zobacz napięcie jakie wykaże,dopiero dalej szukaj w alternatorze lub przewodach elektrycznych instalacji ładowania.
Odpiąć alternator od instalacji i mierzyć na postoju. Mam nadzieje że miernik wpinasz w szereg z minusem.Jak nie alternator to wypinać bezpieczniki .
Witka. Jeśli wiedziałeś jak użyć miernika to po co ten krzyk o pomoc. Po radach innych użytkowników dopiero wykonałeś pomiar, który wszystko wyjaśnia: Twój aku ma zwartą jedna celę o czym świadczy obniżone napięcie jałowe. Efekt wypływu elektrolitu jest spowodowany zwiekszonym prądem ładowania i "gotowania" elektrolitu w sprawnych celach. Wymień szybko...
Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?
Zależy mi głównie na sprawdzaniu za jego pomocą czy alternator/prądnica ładuje-mam na myśli ładowanie w instalacjach 12 jak i 24v. Przypuszczam że to urządzenie ma takie funkcje jak woltomierz i amperomierz, na których też mi by zależało. Napięcie jak najbardziej da się zmierzyć. Z pomiarem prądu (natężenia) wątpliwa sprawa. W alternatorach występują...
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
Sprawdz miernikiem jaki wychodzi prąd z samego alternatora, jeśli wychodzi ponad 14 v to sprawdź masę na silniku może tam cos nie gra, miałem podobnie w swojej vectrze 1.7 td i tez zachodziłem w głowę co jest, i doszedłem że musze założyć dodatkową masę.
Daj spokój z tymi teoriami. Weź miernik cęgowy i zobacz jakim prądem ładuje alternator zaraz po rozruchu, to 40-60A. Ale prostownik 25A to be bo skróci żywotność. Jak ze sklepu to i tak po 3 latach padnie, jedynie te z fabryki z pierwszego montażu dłużej żyją bo pochodzą z Tajwanu bo w EU takiego nie wolno wyprodukować. Zakładam że ze sklepu więc po...
Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka? To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce. Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić. A jednak się uszkadzają. A już...
180A wydaje mi się rzeczywiście małym prądem biorąc pod uwagę, że fabrycznie auto ma montowany akumulator ok. 550-600A, ale najwyraźniej tak musi być, skoro pali bez problemu. Koledzy tłumaczyli Tobie, że natężenie prądu pobieranego przez rozrusznik a prąd rozruchowy akumulatora to dwie różne rzeczy. W dużym uproszczeniu: prąd rozruchowy akumulatora...
Może tak nie jest to pierwszy alternator który zakładałem, mam nawet zrobiony taki tester z silnikiem który napędza alternator posiada dwa mierniki z funkcja pomiaru prądu i napięcia. Prawie wszystko jest dobre, pisze prawie ponieważ nie potrafię znaleźć dlaczego nie ładuje.
Nie dam rady ustawić na sonde. Na 3000 obr jest napięcie ~0,7, zakręcałem więc pomału register i dochodzę do granicy gdzie jest stałe 0,7 lub ruch milimetr w prawo i wartości się zmieniają 0,1- 0,4 - 0,8, dalsze zakręcenie to już wartości 0,0x. Jest napięcie 0,7V włącza się wentylator, a napięcie spada na 0,02V... Sonda niesprawna czy miernik głupieje?...
Wydaje mi się, że to nie prąd (obciążeniem była żarówka reflektorowa), tylko zmiany napięcia na wejściu (alternator ma tylko mostek). Noo! Ale, że za spawarkę może robić :) Niesamowite...
Po pierwsze jak koledzy radzą sprawdź wszystkie połączenia.Napięcie 14,1 na wolnych obrotach jest jak najbardziej prawidłowe.Te 12,5 co podałeś po włączeniu świateł dmuchawy i ogrzewania tylnej szyby myślę że jest na wolnych obrotach.Jakie jest przy wyższych ok.2000?.Moim skromnym zdaniem diody są dobre gdyby któraś z nich była uszkodzona nie uzyskał...
Witam, po sprawdzeniu miernikiem cegowym pobiera prąd ponad 4A na przewodzie zasilającym idącym od alternatora przez rozrusznik do akumulatora, i jest jak przedtem że po kilku godzinach nagle pobiera prąd. Po odpięciu kabla alternatora na 3 dni prądu nie pobierała, wymieniłem alternator na inny i dalej to samo. OBD pokazał błąd czujnika poziomu paliwa...
Jutro spróbuję podpompowac Akumulator mam do wymiany jutro kupie Dodano po 10 O i jeszcze jedno naładowałem akumulator to z bieda odpalił pochodził z 20 minut zgasiłem Chciałem znowu odpalić i się nie dało więc podłączyłem do ladowania miernikiem sprawdziłem prąd ładowania akumulatora było 13.8 v więc alternator chyba ok
Hej, mam problem z rozładowującym się akumulatorem w moim aucie- Seat Leon 1, 16v, 77kW, 105km z 2004 roku. Podłączyłem miernik i sprawdziłem po kolei bezpieczniki, alternator, odłączyłem radio. Jednak pomimo tego pobór prądu przy wyłączonym samochodzie oscylował na poziomie 0,2-0,22 ampera. Nie wiem co robić.
Czy poza miernikiem widłowym można Widłowy to raczej wózek. Miernik jeżeli już to cęgowy, Miałem na myśli widłowy bocznik, badający napięcie aku pod obciążeniem ;). Tym cęgowym to zapewne prąd ładowania alternatora,
Alternator to generator prądu zmiennego. Obrotomierz to miernik częstotliwości. Tak w skrócie
Ok, lecz nie bardzo rozumiem kiedy piszesz odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. Odłączyć kable od alternatora, wpiąć miernik szeregowo i zmierzyć prąd? Co wtedy zmierzę? To wiem, ale po odpaleniu bez alternatora okazałoby się czy coś przy pracującym silniku nie robi zwarcia w instalacji. Mój miernik...
Witam Co moze być przyczyną tego, iż równocześnie padło ładowanie i wskazanie obrotomierza? Wyjąłem alternator i sprawdziłem miernikiem przejścia wszystko wydaje sie ok. Natomiast przewodem wzbudzenia nie dochodzi prąd. Kontrolka świeci się cały czas. Czy po miedzy kontrolką a alternatorem jest jakiś przekaźnik?
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Jak mogę to sprawdzić ? Posiadam tylko zwykły miernik made in targowica. Czy nim mogę sprawdzić prąd ?
Więc masz alternator trójfazowy z magnesem trwałym. Rozwiązanie takie jak w japońskich motocyklach, więc nie patrz jak to w samochodach jest zrobione. Posiadasz miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego? Ile wynosi prąd ładowania akumulatora zmierzony cęgami? Jakiej pojemności masz akumulator? Jeśli taki jak w samochodzie, to zanim zmierzysz na nim 14.4V...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
O ile mi wiadomo w "dieslach" sygnał o prędkości obrotowej silnika jest brany właśnie z alternatora, więc brak informacji o obrotach po odłączeniu tej wtyczki wszystko tłumaczy. Nie widziałem jednak takiego przypadku jak twój, muszę więc trochę pozgadywać (i możliwe że nie trafię). Rozumiem że po przekroczeniu tych magicznych 2800 RPM pulsowanie światła...
Na 230? Wiesz może jakim drutem? I przy jakich obrotach alternator by tyle generował? Raz nawinąłem go 0.6 po 60 zw i dopiero przy 2000 rmp tyle miernik pokazal. Więc 0.6 chyba odpada.
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Zbadaj miernikiem, czy w ciągniku nie masz "złodzieja" prądu. Podejrzewam usterkę alternatora, więc do przeglądu każda dioda, regulator i złącza, czy nie są "zielone" tj. zaśniedziałe.
alternator miernik prąd podawać alternator prąd wirnik alternator
świateł focus schemat elektryczny układu zapłonu pendrive zniknął
momenty dokrecania samsung rb34k6232ss
Wymiana krzyżaka w pralce Electrolux EWP 11074TW McCormick kody błędów 38 i 28 - diagnostyka i rozwiązania