zasilacz do regulatorów a ręka do kręcenia kółkiem
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Przepraszam, a jak się sprawdza kondensatory? Miernik ustawiasz na pomiar pojemności, podpinasz kondensator do miernika i odczytujesz wskazanie.... Zazwyczaj pojemnośc kondensatora ulokowanego na alt zawiera się w przedziale pojemności od 2,2uF to 5uF....
żeby sprawdizć czy to regóator napięcia ściagnij kable z alternatora wepnij sie miernikiem i zapal auto jesli bedziesz miał odczyt na mierniku t znaczy ze alternator git a wina leży po stronie leguratora krótko mówiąc wepnij sie w alternator bezpośrednio
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Alternator na stół,miernik w dłoń i do roboty.
wynosi ok 14,2...14,5 V A jak masz na nim np. 13V to.........?
Witam. Kolego to że rozjaśniają się światła nie znaczy że alternator odpowiednio ładuje a tylko że podaje jakieśnapięcie, masz przyczynę nie sprawny alternator weź mierniki zmierz napięcie i samsię przekonasz. Pozdrawiam
Procedura zajmuje pół godz. Chyba że źre np. alternator
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Chodzi mi o miedzyzwojowe.
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
Witam. Jeżeli nie ładuje możesz mieć rozwalona cewkę od ładowania. Schemat od zwykłego chińczyka będzie pasował, choć mogą być drobne różnice. Wrzuć zdjęcia tych kabli w tym skuterze, w którym jest problem.
A jak można sprawdzic wydajność alternatora. Mam uniwersalny miernik jak go podłączyc
Najlepszym miernikiem jest żarówka.
Masa,masa i jeszcze raz masa.Alternator w oplach starszawych jest na tzw simmerblokach,i tym samym jest odizolowany od korpusu silnika.Masowanie zapewnia przewód pomiędzy śruba naprężacza i głowicą.Zapal silnik,jedna końcówkę miernika przyłóż do korpusu alternatora,a drugą do jakiejkolwiek metalowej części silnika.Jeżeli miernik pokaże ponad 0,4V to...
Dobrze. To zrobię tak, jak Ty piszesz. Przy samym alternatorze wezmę miernik i tam dotknę do B, i do masy alternatora. Zobaczę, ile pokaże na mierniku. Później zobaczę te bezpieczniki od alternatora. One są pod maską, nie wiesz może? Bo mam ten samochód dopiero 4 dzień i się jeszcze nie zaznajomiłem. Z tego schematu, co wywnioskowałem, to jest 102 A...
Nie, nie trzeba. 13,4V to bardzo mało. Zmierz na odpalonym silniku dotykając przewodami miernika obudowy alternatora i nakrętki M8 gdzie jest podpięty gruby czarny przewód.
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Jak koło ślizga to ma ponad 150'C szybko rdzewieje. Tylko pomiar na śrubie prądowej alternatora +miernika i obudowie alternatora -miernika, da jakiekolwiek rozpoznanie . Obroty silnika ok 2000obr/min. nie mniej. Na wolnych jest mało wydajny ten alternator.
Tylko że w tym drugim przypadku wystarczyło dosłownie musnąć (nie podłączać) prostownikiem i aku "wstawało". Chodziło mi bardziej o pokazanie jak dziwne mogą być usterki akumulatorów. użyj miernika, który ma 20 kΩ/V to nie będziesz się czuł oszukany przez akumulator. Widzę ikonkę , więc sam dobrze wiesz że taki miernik pomoże jak..........
Chodzi o diody prostownicze, takie jakie są w prostownikach i alternatorach.
Właśnie ten kondensator jest po to żeby ci "nie gwizdało" w radiu jak dajesz gazu, a sprawdzić możesz miernikiem pojemności.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Miernik w obwód klema - akumulator szeregowo ustawiony na amperomierz, Zamykasz centralny, czekasz pół godziny i wypinasz kolejno bezpieczniki od radio, itp, może też to być alternator. Obserwując miernik, kiedy spada prąd.
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
a czy mozna zmierzyc taki regulator napieciowy alternatora takim zwyklym miernikiem ?? ( to wazne )
Jakieś pomysły? poszukaj miernikiem miejsca spadku
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
skoro alternator jest dobry to wszystko ok bo regulator jest w alternatorze (miernik v)
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
A jednak alternator. Miernik kosztował 160, 00 nie 20,00 Dzięki za dobre rady
Sprawdź czy nie przerdzewiały połączania na alternatorze. Jak prąd płynie z alternatora ? Miernik cęgowy i do dzieła :)
High Voltage - to tak ostrzegawczo
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
oki. Dzięki za pomoc. Ostatnia sprawa. A alternator miernikiem sprawdze? tzn jakie ma ładowanie????
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Laguny mają podgrzewacze i one pobieraja znaczne ilosci pradu, tskze pomierz miernikiem co i jak zobacz tez czy alternator jest gorący.
No przeciez Sigi napisał. Tzreba zdjąć taką czarną plastikowa osłonkę. Wylutować cały mostek i sprawdziś diody. A z tym miernikiem to przełacz na DC i zobacz co ci wskazuje bo na AC chybapowinien dwa razy więcej czyli 2*14,5=29 V. POszukaj na forum informacji o alternatorze w 126 i na pewno znajdziesz odpowiedzi na pytania. A wogóle dlaczego chcesz...
Jeśli musi mierzyć prąd to między alternatorem a akumulatorem (ale nie między aku i rozrusznikiem z podłączonym alternatorem) - miernik powinien wytrzymać minimum 60A - przy napięciu 14,4V. W iektórych "autach" są takie na stałe wmontowane :-) Zgadnijcie w jakich... R.
Na razie zaczynasz panikować. Do sprawdzenia czy alternator ładuje wystarczy miernik z Biedronki. Alternator jest cały czas podłączony przynajmniej grubym wyjściem prądowym jest na tej linii bezpiecznik na akumulatorze. Ale skoro wyładowało ci akumulator raczej spokojnie to wg mnie albo nie ładuje (lub bardzo słabo) lub faktycznie alternator/regulator...
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Witam. Po prostu zmierz diody w alternatorze i będziesz wiedział co jest grane. Jeżeli nie bardzo wiesz jak to opanować to przełącz miernik na diodomierz i działaj a wyniki zapisuj na kartce. W sumie jest 6 + 3 diody. Pozdrawiam
Miernik, mierzyć pobór po uśpieniu modułów, szukać "zjadzacza" akumulatora.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Czyste w sensie? Miernik w dłoń i sprawdzaj po kolei . Jakie napięcie na samym alternatorze i dalej po kolei do aku
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Bateria w mierniku nowa?
Tam mogą być impulsy lub napięcie zmienne w zależności, czy sygnał brany z jakiegoś czujnika obrotów, czy z alternatora. miernik ustawiony na pomiar napięcia stałego raczej nie pokaże nic sensownego.
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
masz coś spalone w alternatorze JEŚLI mu gaśnie kontrolka to wątpliwe takie uszkodzenie. Warto sprawdzić czy napięcie jest na płytce + prostownika i czy "przechodzi" na śrubę M6 prądową. Też się trafia taka "sztuczka". Pomiar bezpośrednio na alternatorze + i - miernika .
Witam Mierząc prąd ładowania alternatora miernikiem ustawionym na skali do 20V wskazuje od 14,60 do 15,59 po przełączeniu miernika na skale do 200V wskazuje 21,2 do 25,5V a zmiana na mierniku na 600V wyświetla ponad 50V. Ten sam miernik podpięty do innych samochodów zachowuje się prawidłowo. W alternatorze został wymieniony regulator i mostek prostowniczy,...
Mierzyłes to napięcie bezpośrednio na alternatorze?? Plus i masa miernika z alternatora
Przewód kontrolki ma zacisk konektorowy, ten po lewej stronie. Jak kontrolka zgaśnie po odpaleniu, daj średnie obroty, odłącz ten przewód kontrolki od alternatora. Przyłóż miernik do tego zacisku, sprawdź jakie jest napięcie. Powinno być takie samo , jak na zacisku śrubowym zasilającym alternator z akumulatora.
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Nie alternator tylko generator! Sprawdź miernikiem czy wychodzi 220v bo oprócz bezpieczników masz tam zalane przekaźniki . Jeden przekaźnik na chłodnice. O ile to Supra 950mt? A nie, jak pisałeś "Supra 950 "bo tam generatora nie ma i wentylatory są na 12v.
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Alternator, mam model 472.6, więc można sobie poczytać o nim ;)
A faktycznie - przepraszam, moje niedopatrzenie. Tylko że pomiar był robiony na woltomierzu w kondensatorze. Sugerowałbym pomiar na zaciskach akumulatora i alternatora miernikiem lepszej klasy. No i pytanie czy zasilanie dla wzmacniacza jest ciągnięte bezpośrednio z akumulatora.
Miernik trzeba ustawić na pomiar napięcia przemiennego a nie stałego.
Alternator sprawdziłem miernikiem i nie było ladowania więc o co tobie chodzi
Ja mam do sprawdzania tych alternatorów specjalny miernik.Bez tego miernika nie da rady sprawdzić alternatora.
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Dokładnie od Dafa. Ale chodziło mi głównie o opis problemu z wzbudzeniem alternatora, większość alternatorów w ciężarówkach działa podobnie. W Dafie zasilanie pin L jest z VIC, a w Manie ZBR i taka jest różnica. Myślę, że jeżeli zastosuje się schemat od Mana, to kolega poradzi sobie z tym problemem. Ja mam schemat Mana. Jak pisałem - alternator działa...
Fiat UNO 1.4 Po wyłączeniu zapłonu świeci kontrolka od ładowania. Sprawdziłem wszystkie diody na mostku alternatora. Miernik pokazał że wszystkie są sprawne.:cry: Regulator zamontowałem nowy. Wydałem tylko pieniądze, to nie to.:cry: Może ktoś z kolegów miał ten przypadek. Silnik pracuje poprawnie. Alternator nie ładuje.
Raczej nie. Alternator zawsze możesz sprawdzić miernikiem.
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
Witam kolegów mam problem z moja Toyota. Jak w temacie, pali mi sie kontrolka "akum." i czasem świeci mi kontrolka airbag. Zaznaczyć muszę, że ten samochód jest "zagazowany" (BRC-orginal). Sprawdziłem alternator miernikiem, + na alternatorze i do obudowy jest 13,56 bez obciążenia, na akum. też tyle samo. Przejechałem około 40 km i zapalił mi się Airbag,...
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
Miernik.
Tak zrobiłem, Przy wpiętym kablu wzbudzania do alternatora i włączeniu wszystkiego jak mówiłeś na mierniku mam poniżej 12V, i ewidentnie alternator nie ładuje, tak już rozładowałem akumulator 5 razy i jeżdżę z odpiętym kabelkiem od 2 miesięcy i wszystko jest ok, ale nie rozumiem dlaczego tak, jak wcześniej było wszystko zapięte
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Zacząłbym od wymiany baterii w mierniku
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Sprawdź napięcie na alternatorze dobrym miernikiem, a następnie diody pomocnicze, później wirnik.
moze byc wiele takich rzeczy np radio czy alternator miernik i sprawdzac oczywiscie amperomierzem albo np odpiac radio i sprubowac sciagnac kleme z akumulatora jesli przy sciaganiu "iskrzy" to nie radio jesli nie to jest juz przyczyna w podobny sposób mozna sprawdzic reszte
Bylo w poprzednim topicu! Sprawdz spadki napiecia na alternatorze. + miernika do + akumulatora, a - miernika do + alternatora (ten najgrubszy kabel przy altku ;) ). Potem - miernika do - akumulatora, a + miernika do obudowy alternatora, potem do silnika. Pokaze ci w ten sposob spadki od alternatora do akumulatora na +'sie i -'usie ;). Jak beda duze...
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Witam problem dotyczy błędu jak w temacie. Autko to laguna 2 z 2002r. z silnikiem 1,6 16V. Problem objawia się tym, że na wyświetlaczu pojawia się czerwony opis battery charger fault i znaczek akumulatora, lecz nie świeci on cały czas. Pojawia się i znika niema reguły. Pomyślałem alternator. Miernik w dłoń i mierzę i widzę, że nie zawsze napięcie jest...
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
miernik prąd alternator sprawdzi miernik alternator sprawdzić miernik alternator
renault laguna kontrolki matryca iphone zmywarka bosch mycia
pozycja pływająca pozycja pływająca
Wpływ uszkodzonego czujnika wału korbowego na kąt wtrysku w VW LT 2.5 TDI Ekspres Philips: Kod 5 po odpowietrzeniu - co robić?