Czujniki zasilacz z 5V i sprawdzasz miernikiem kręcąc kołem. Uzwojenie miernikiem. A magnesy trzeba zajrzeć do silnika fizycznie.
Opisz problem trochę dokładniej i jaśniej. Jeśli po włączeniu jest zwarcie i wyłącza bezpieczniki trzeba sprawdzić miernikiem uzwojenia silnika.
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Sprawdź miernikiem uzwojenia silnika.
Nie ma sterownika dla tego silnika programator steruje nim bezpośrednio sprawdź miernikiem uzwojenia ten dym o którym pisałeś mógł być od silnika i np,uzwojenie wspólne padło rezystancja uzwojeń na praniu ok 50-60 omów wirówka rozruch 8-12 główne ok 15 omów powodzenia
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Witam! Zakładając , że ten silnik ma rozruch przez wyłącznik odśrodkowy, to musisz rozebrać silnik i sprawdzić styk na wył. odśrodkowym, jak również sam wył, czy swobodnie chodzi na wale wirnika, stan sprężyn. Połączenia w skrzynce przyłączeniowej chyba sprawdziłeś. Chyba że jest kondensator rozruchowy to sprawdż jego pojemność. Za mało informacji co...
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
to w takim przypadku mostkować PE z N czy też nie ? Jeżeli w instalacji masz osobne żyły PE i N to nigdzie nie wolno ich mostkować. No i z zasady stary silnik przed podłączeniem do sieci powinno się pomierzyć odpowiednim miernikiem czy są w porządku uzwojenia.
Jeżeli mówimy o modelach karchera to nie w każdym, jeżeli o modelu k3.68M to w każdym. Najlepiej dokonać pomiaru pojemności kondensatora i wszystko wiadomo, a jak jest ok to test uzwojenia miernikiem powie wszystko.
Witam Stawiam na upalone uzwojenia w silniku Sprawdź tak jak sugerował kolega -12robert12- uzwojenia miernikiem
Cewka przekażnika której oporność wskazuje miernik w megaomach jest uszkodzona i prawdopodobnie ma przerwę na uzwojeniu.
Pomierz miernikiem uzwojenia i będziesz wszystko wiedział, a na szlifierkę to nie bardzo się nadaje pod względem funkcjonalnym jak i kosztowym.
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Witam, miernik wskazuje napięcie wynikające z istnienia pojemności pomiędzy uzwojeniem a stojanem silnika, zjawisko normalne nie ma powodu do obaw, co innego gdyby to było pełne napięcie sieci które świadczyć by mogło o przebiciu izolacji.
Sprawdzić czy dochodzi wszystkie 3 fazy najlepiej próbnik z żarówki bo miernik może fałszować, co do podłączenia to być może silnik był przezwajany i uzwojony został na 220/380 ew 2 opcja bo już z tym się spotkałem - słabe zabezpieczenie i silnik uruchamiany z trójkąta powodował zadziałanie zabezpieczeń.
Wyglądają ok masz miernik żeby pomierzyć uzwojenia? Nie znam tego silnika tam może być bezp termiczny przy uzwojeniu i dostał przerwy.
Sprawdź miernikiem, czy transformator zasilający nie ma zwarcia na uzwojeniu pierwotnym (sieciowym). Poza tym coś brzydko wygląda jeden z tranzystorów (chyba - słabe zdjęcie - to te 2 przeciwpołożne elementy nad przekaźnikami) zasilających silnik - górny - albo wymieniony albo przegrzany.
X1-X2 na przejście ,U1-U2 miernik ustawiony na Ω, Z1-Z2 miernik ustawiony na Ω . Wartość U1-U2 mniejsza od pomiaru na Z1-Z2.Każde uzwojenie ;pomiar względem obudowy silnika(korpus) wartość (∞) ,lub MΩ .
Ja z kolei w silnikach DC z obcowzbudnym podłączałem napięcie przemienne do uzwojenia wzbudzenia, natomiast do sąsiednich szczotek na obwodzie komutatora miernik najlepiej analogowy(wskazówkowy) i kręciłem szczotkotrzymaczem do uzyskania jak najmniejszego napięcia(mV). Były to dużo większe maszyny. Być może w tym silniku da się wyodrębnić uzwojenie...
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
Witam ! Brzęczyk ma każdy z długą historią warsztat. Jeśli podejrzewasz skrót zwojowy to możesz zmierzyć rezystancję miernikiem- mostkiem do małych rezystancji. Pomiary prądu na biegu jałowym czy pod obciążeniem są oczywiste. W poradniku Zembrzuskiego cała diagnostyka silnika indukcyjnego jest ładnie opisana. Powodzenia
Sprawdziłeś uzwojenia miernikiem? Wymieniłeś kondensator?
Witam . Nie musi to być galwanometr , wystarczy miernik uniwersalny , najlepiej analogowy z pomiarem miliwoltów , lub mikroamper . Akumulator podłączmy do przyjętego początku uzwojenia jednej z faz , a koniec tego uzwojenia podłączamy do drugiego zacisku akumulatora , ale nie na stałe tylko dotykamy i przerywamy rytmicznie obwód . Miernik dołaczamy...
Miałem z taką OKI przypadek z karetką która po włączeniu drukarki zamiast testowego przesunięcia prawo-lewo, tylko poskakała w miejscu, wszystkie zębatki sprawne. Okazało się, że jakimś cudem przerwało się jedno uzwojenie od silniczka. Na szczęście przy samym wyprowadzeniu, więc dało radę przylutować. Mogę Ci zasugerować, żebyś sprawdził miernikiem...
Jak masz miernik to sprawdz uzwojenia. Dostał zwarcia. na rozruchowym.
Witaj, znalazłem taką ubogą serwisówkę do Twojego gramofonu. Typ silnika jaki szukasz to prawdopodobnie silnik o oznaczeniu SFDP 130-02 Spróbuj rozkręcić gramofon i zrobić zdjęcie silnika. Sprawdź też jak wyglądają cewki/uzwojenie silnika ( na schemacie W1, W2 i W3) , spróbuj je zmierzyć jeśli masz miernik indukcyjności. Sprawdziłbym również diody....
krzy36 napisał: Które uzwojenie masz na myśli??? Jak rozbierzesz silnik to będziesz widział oba uzwojenia, nie ma sensu bawić się w zgadywanki. Kolega wola już Ci napisał co masz sprawdzać. Miernikiem nie da się stanowczo stwierdzić, że silnik jest sprawny, w niektórych przypadkach można tylko stwierdzić, że jest uszkodzony.
Sprawdzałeś miernikiem uzwojenia?
Witam, zmierzyłem miernikiem wartości ohmowe na wtyczce silnika. Na mierniku ustawiłem wartość 20 kΩ. Pierwsze pary to chyba uzwojenie: 009, czyli 9 Ω, szczotki: 000, cewka tacho: 000. Mierzyłem to kilka razy, aby uniknąć pomyłek.
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
musisz znaleźć tylko trzy pary końców uzwojeń. Możesz wykorzystać stary falownik jako skrzynkę i kostkę połączeniową do silnika. Nie mogę znaleźć nigdzie tabeli rezystancji uzwojeń do tej pompy. Trzeba miernikiem szukać początek i koniec uzwojenia.
E52, czyżby problem z tachometrem który w połowie prania traci sprawność? Zmierzę miernikiem jak się miewa podczas dowolnego cyklu pralniczego. Podłącz omomierz pod uzwojenie tacho na kostce silnika, podgrzewaj porządnie tył silnika tam gdzie tacho suszarką do włosów, jeśli rezystancja uzwojenia podczas grzania będzie mocno się zmieniać lub dojdzie...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Zazwyczaj uzwojenia takie silnika sa ze soba polaczone. Co w efekcie da, ze przy mierzeniu izolacji pomidzy faza L1 i ochronnym, jesli bedzie przebicie np. fazy 3 to miernik to zasygnalizuje.
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
Co do zmiany obrotów silnika po przełączeniu w trójkąt nie ma takiej możliwości. 1) Wg. mnie błąd jest w przełączeniu w trójkąt! (tak jak podpowiadają wcześniej koledzy). Prawdopodobnie po przełączeniu w trójkąt silnik pracuje na 2 fazy, co powoduje zadziałanie zabezpieczenia. Nie sugerować się oznaczeniami na tabliczce silnika (U, V, W) przemierzyć...
Witam. Podłączyłem silnik w/g schematu podanego przez elkroda. Silnik ruszył, wirował wolno i hałasował. Postanowiłem zajrzeć do wnętrza silnika, żeby ustalić podłączenia przewodów. Okazało się, że przewodem wspólnym jest kolor zielony. Pomiędzy zielonym i żółtym jest 25 Omów, zielonym i czerwonym 06,8 Omów, a a żółtym i czerwonym 31,6. Czy te pomiary...
Poczytaj o silnikach krokowych stosowanych w stacjach dyskietek i dowiesz się jak połączone są uzwojenia wewnątrz silnika. Potem musisz zlokalizować je u siebie. Bierzesz miernik i sprawdzasz rezystancję poszczególnych połączeń jeśli nie masz schematu sam go sobie zrobisz. W stacji dysków są dwa silniki, którego chcesz użyć? Bo ja zasugerowałem się...
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Jeśli emalia na drucie nie uszkodzona, to można spróbować. Jednak właśnie przed lutowaniem należy ją usunąć, bo to warstwa izolacyjna -dlatego miernik wykazuje przerwę. Uzwojenie ułożone jest w trójkąt, powinny wychodzić 3 grube przewody i 5 cienkich od płytki hallotronów.. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. ;)
spróbuje zmierzyć jeszcze to uzwojenie innym miernikiem czy jeśli rozbiorę silnik to mogę zauważyć spalenie tego uzwojenia czy raczej to nie do zauważenia?
Pominąć sterowanie i podłączyć zasilanie bezpośredni pod silnik to wykluczy co jest uszkodzone - sterowanie czy silnik Sprawdzenie uzwojeń w szereg z żarówka przy podłączeniu jednej fazy i pomiar miernikiem ustawionym Ohm i Volt na kolejnych i tak trzy razy kolejne uzwojenia A jeśli żarówka zaświeci jaśniej to to uzwojenie zmieniło swoją rezystancje...
Coś te rezystancje nie bilansują się. Na pewno dobrze te wyniki zapisałeś? Jaka jest rezystancja po zawarciu sond pomiarowych miernika?
Po pierwsze sprawdź włącznik. Uzwojenie sprawdzałeś miernikiem na oporność? wspominasz coś o napięciu, a chodzi o sprawdzenie ciągłości przewodnika w uzwojeniu, co możesz sprawdzić mierząc rezystancję. I miernikiem na rezystancję sprawdź czy włącznik zamyka obwód. To że dochodzi do niego napięcie to nie wszystko, ja jest włączony to powinno odchodzić...
Nie na płycie. Ten duży, biały, walcowaty element. Ale żeby go sprawdzić musiałbyś mieć miernik z pomiarem pojemności. Koszt takiego kondensatora jest niewielki, rzędu 10-15zł. Możesz go wymienić w ciemno, bo na 99% jest on przyczyną. Pozostały 1% to ewentualnie uszkodzenie uzwojenia pomocniczego w silniku.
15kVmacieju myślałem ze pytanie będzie banalne dla doświadczonych elektryków , jak rozróźnić silnik 1kv od silnika 3.3kv :) ja mogę nie wiedzieć ale wy :) ja dalej obstawiam nad pomiarem miernikiem indukcyjnym uzwojenia silnika no ale chciałem to poprostu potwierdzic lub żebyście mi uświadomili że sie myle i napisali jak jest naprawdę
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
trzeba użyć miernika i pomierzyć uzwojenia. pozdrawiam
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
To zwykle sprawa lekko beznadziejna tak jak specjalnie cechowane dla odbiorców układy scalone. Wypadałoby zrobić z obu stron silnikowi zdjęcie na kartce w kratkę. Wtedy będzie wiadomo czy to do laptopowego czy też PC-towego? Wtedy mniej więcej wiadomo jakie jest jego zasilanie PC +12V, laptopowy +5V a to oznacza, że wiesz jakim napięciem go zasilić?...
Zweryfikować stan silnika najlepiej odlaczajac od kompresora pomierzyc uzwojenia. Wie może kolega które kable z puszki mam mierzyć i jakie miernik ma wskazywać rezystancji.
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
Po tych kolorach do niczego nie dojdziesz. Każdy silnik ma inne. Gdyby były dwa czerwone, to jeszcze można próbować, ale tak... Ciężko będzie. Nie ma innego wyjścia, miernik i mierzyć uzwojenia, ewentualnie odnaleźć jakieś dwa połączone kabelki (rzadko się zdarza, by połączyli, ale miałem taki przypadek) i próbować podając zasilanie, szukając metodą...
Tabliczka znamionowa -- > może na 3 fazach chodzić tylko pod falownikiem, uwalony kondensator odpowiada za rozruch, zmierzyć miernikiem uzwojenia a dokładnie rezystancje.
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Masz miernik ?, jeśli tak to zmierz rezystancję pomiędzy tymi 3 kabelkami, zarówno na teście diody jak i na zakresie 2000Ω Druga możliwość sprawdzenia z jakim rodzajem silnika mamy do czynienia to odklejenie naklejki z wentylatora, pod nią powinno być widać oś wentylatora z plastikowym pierścieniem zabezpieczającym, po jego zdjęciu będziesz mógł zdjąć...
Więc tak, jeśli chodzi o samą płytkę triaka (odłączyłem czarny przewód łączący płytkę triaka z uzwojeniem silnika) i przyłożyłem końcówki miernika do niebieskiego i czarnego przewodu (odpiętego z uzwojenia) płytki triaka, miernik piszczy czyli obwód jest zamknięty. Tak miałem to zrobić?
Dlaczego każą to uziemiać skoro teraz mierniki rozładowują po pomiarach ?
Pytanie a skąd wiesz ze "padlo"jedno uzwojenie jezeli juz to jednej fazy ale przy mocy 11KW musiało przypalic pozostałe dwóch faz. Tylko wyciąć i przezwoic na nowo, a sprawdzic mozna prosto omomierzem opornośc poszczególnych faz po rozpieciu na tabliczce zaciskowej. Należy rozlączyć mostki na tabliczce jezeli sa lub odlaczyc przełącznik do rozruchu...
https://obrazki.elektroda.pl/8415825700_... Posiadam też taki miernik rezystancji izolacji. Ktoś podpowie jak sprawdzić te uzwojenia w tym silniku? Gdzie co podłączyć. Żeby była już pewność coś z silnikiem zrobić.
Pewnie L3 to niebeiski, niepoprawny kolor, zmierz miernikiem uzwojenia miedzy kablami czy są takie same wartości i nie uruchamiaj spalisz silnik.
witam Sprawdź miernikiem który przewód jest wspólny i to będzie (N).Potem sprawdź czy uzwojenia maja ta sama rezystancje jeśli tak to jeden koniec podłącz bezpośrednio do fazy (L) a drugi też do fazy tylko przez kondensator włączony szeregowo z tym uzwojeniem. Ten kondensator musi byś od tego silnika.Na tabliczce powinno byc napisane.Jeśli chcesz eksperymetowac...
Należy wziąć miernik i przemierzyć uzwojenia silnika. Oporności powinny być podobne. Nie powinno być "przejścia" miedzy obudową, nie powinno być przejścia między różnymi uzwojeniami. Jeżeli uzwojenia OK, to zostają do sprawdzenia: 0. Blokada fizyczna (bodajże wyeliminowana z równania) 1. Kondensator. 2. Termik (jeśli jest)
Taka wartość Riso? To silnik na złom albo do przewinięcia. Chyba że to R uzwojenia. To przy tak małych wartościach trzeba mieć dokładny miernik z odpowiednio dużym prądem pomiaru.
Miernik w pozycji "Test diody" piszczy bo uzwojenie ma oporność którą miernik traktuje jako "dobra dioda" w kierunku przewodzenia.
W samochodzie silnik też jest brudny okopcony i śmierdzi i to oznacza że jest zepsuty??? Tą wypowiedz uważam za przegięcie. Taj jak pisał kolega, sprawdź miernikiem opcją omomierza uzwojenie pierwotne, a następnie wtórne. Pierwotne poznasz za pewne po tym że będą szły do niego grube druty 220 V i właśnie tam gdzie wchodzą, musisz podłączyć miernik....
W takim razie prawdopodobnie jest tzw. skrót w uzwojeniu spowodowany uszkodzeniem izolacji w uzwojeniu.Można to wykryć mierząc rezystancję uzwojenia miernikiem do pomiaru małych oporności.
Miernik coś próbuje pokazać na jednym z uzwojeń i zakresie 200mega ale ostatecznie nie pokazuje nic. Zbyt niskie napięcie pomiarowe. Jeśli jednak "coś próbuje", to przy zasilaniu z sieci prąd upływu może być na tyle duży iż wyzwala RCD. Zawilgocony lub uszkodzona izolacja uzwojenia.
Wydaje mi sie ze moglem podlaczyc jeden z tych przewodów zle, wyciąg działał około 3 tygodni bez problemu i potem przestał, uzwojenie stojana jest innego koloru (przegrzane) Ale miernik pokazuje 147 Ohm, I do niego dotykal czujnik temperatury który jest spalony A jaką wartość wskazywał miernik przed awarią? Nie wiesz. Nie masz więc żadnego punktu odniesienia...
Ze zdjęciem to będzie ciężko, bo jadę do babci dopiero za około 2 tygodnie, więc chciałbym już go uruchomić, chyba że nic się nie wymyśli to wtedy zrobię zdjęcie i podeślę go na forum. Te przedowy wystają luzem , z tego co pamiętam to są 3 pary po 2 przewody razem. Obawiam się że bez zdjęcia się nie obejdzie bo raczej nie wykryję miernikiem początku...
Po złożeniu silnika sprawdź miernikiem czy ma przejście na szczotkach przez wirnik.A może skończyła się szczotka?
Nie znam dokładnej budowy zmywarek, ale tak łopatologicznie spróbuję wytłumaczyć: 1. 100V które zmierzyłeś pomiędzy L i obudową oraz N i obudową, dopływa do przewodu N poprzez inne elementy zmywarki (układy elektroniczne, żarówki, itp.) Połączenie między L i N masz przez uzwojenia silnika, dlatego napięcie pojawia się na na obu zaciskach. Gdybyś zmierzył...
Jak brak obrotów silnika o czym sterownik wie bo go "zbadał "wiec nurkujemy do silnika czy na jego szufladzie są wszystkie wyjścia, wszystkie trzy uzwojenia, oczywiście miernikiem np po położeniu pralki na lewym boku, nigdy nie na prawym. Wtyczka oczywiście schowana w kieszeni a woda zakręcona aby nie było problemów! To przerywane pobieranie wody ma...
Sprawdź miernik na czymś innym czy działa a jak działa prawidłowo to uzwojenia silnika uszkodzone.
Witam Silnik kosiarki elektrycznej buczy ale bardzo wolno kręci i grzeje się wirnik i stojan. Kondensator nie ma przebicia (nie mierzyłem pojemności), hamulec działa prawidłowo. Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Silnik zachowuje się tak samo...
Strasznie zamieszane te Twoje odpowiedzi , zacznijmy od tego że masa GND w porcie LPT http://www.freefm.kni.pl/mike/lpt.html jest na końcówkach 18 -25 które powinny być połączone razem a nie tylko końcówka 22 , jak dobrze zrozumiałem po podłączeniu diod LED do potu LPT masz odpowiednie sygnały sterujące czy 2 Led zmieniają stan ! Jeżeli tak jest to...
Masa i wyprowadzony konektor połączone są najczęściej do końców uzwojenia pierwotnego, którego zwarcie wyłącznikiem zewnętrznym powoduje zatrzymanie silnika. Uzwojenie ma rezystancję najwyżej pojedynczych omów, więc miernik podręczny pokaże "zwarcie".
że pracowała na sporych spadkach napiecia można by rzec, że uzwojenie pomocnicze zakończyło żywot. Mam rację? Na fotografii widać przegrzanie. Pomiar napięcia na kondensatorze rozstrzygnie. Miernik... pokazuje wartosc znamionowa w Faradah. Miesci sie w zakresie +/- 5% Uhhhhhh :cry:
Rezystancja uzwojenia wirnika silnika jest bardzo mała, około 1÷1,5Ω. Na mierniku może to wyglądać jak zwarcie. Jeżeli są odcięte ścieżki do przekażnika, niema obaw, zwarcia nie będzie. Dla tego przy nie ruchomym wirniku (w czasie rozruchu) płynie maksymalny prąd, tzw. "prąd zwarcia", ograniczony tylko tą rezystancją uzwojenia. Gdy silnik już się...
Ten, kto przezwijał silnik, mógł nie podłączyć odpowiednio uzwojenia rozruchowego silnika, lub się pomylił. Trzeba pomierzyć rezystancję cewek, uzwojenie robocze powinno mieć ok. 2-3 ohm, rozruchowe średnio dwa razy więcej ok. 5-7. Na początek sprawdź miernikiem te wartości. Kondensator to z tego co widzę 60 mikro, lub dwa połączone równolegle po 30....
Nie kop tylko rozbierz, miernik w rękę i sprawdzaj po kolei od wyłącznika po szczotki i uzwojenia silnika.
Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
Witam Jeżeli wyłącznik masz na ziemi ,sprawdź czy dochodzi i wychodzi z niego napięcie.Gdy wszystko jest O.K sprawdź uzwojenia silnika miernikiem (oporność uzwojeń ,czy nie ma przerwy na fazie,oporność izolacji).
Proponuje najpierw dokonać pomiarów silnika (prąd, izolacja) miernikiem. aby być pewnym że jest dobry.
Przy uszkodzonym C ,silnik buczy i stoi w miejscu.U ciebie może być uszkodzenie sekcji wyłączników lub zabezpieczenie termiczne[jeśli jest wkomponowane w uzwojenia silnika, to będzie ciężko]. Do silnika dochodzą 3 kable, zmierz miernikiem oporność ,to są dwa uzwojenia o bardzo podobnym oporze. Jeden koniec tych uzwojeń jest wspólny.
Masz cztery końce więc dwa uzwojenia sprawdź miernikiem czy któreś nie jest przepalone.
Dość,kol.ss721 niech zajmie się dziedziną w której posiada wiedzę a tematy elektryczne zostawi osobom kompetentnym. Ręce opadają.... Kol. Krzysztof Kamienski przed podłączeniem silnika należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia oraz izolacji i gdy będą pozytywne dopiero wtedy możemy podłączyć zasilanie. Kol. dobrze wie że autor nie potrafi posługiwać...
Sprawdź czy nie ma przebicia na rdzeń - oporność pomiędzy poszczególnymi ścieżkami komutatora a metalową częścią rdzenia powinna być bardzo duża. Sprawdź poszczególne uzwojenia - mierzysz oporność na przeciwległych ścieżkach komutatora (tak jakby miernik był szczotkami) - musi być niewielka, ale nie 0 i nie bardzo duża. Sprawdź szczotki, czy dociskają...
Miernikiem sprawdzałeś przejścia przez uzwojenia? Patrząc na kolor lakieru izolacji można wywnioskować że spalony. Dwa uzwojenia: jedno robocze, drugie rozruchowe.
Dopóki nie wiemy co to za silnik nie będziemy w stanie Ci pomóc. Miernik w łapę pomierz uzwojenia, jak się da to możesz go rozebrać i sprawdzić połączenia i będziesz wiedział jak go podłączyć.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
Witam. Mam uszkodzony aparat Samsung S 760, uszkodzony jest AF wygięte było ramie na którym osadzona jest soczewka. Udało mi się doprowadzić ramię do właściwego kształtu lecz ostrości nadal nie ma. Podejrzewam silnik AF, mierząc silnik miernikiem uzwojenia mają przejścia. Czy jest jakaś metoda by sprawdzić czy obraca się wirnik tego silnika?
Witam ! Przykładowy schemat silnika kosiarki: http://obrazki.elektroda.pl/3142546200_1... Twój schemat - "plus" umowny i C1 są razem połączone rezystancja 2omy to prawdopodobnie błąd Twojego miernika. Uzw. robocze - przeważnie ma mniejszą rezystancję od uzw. pomocniczego. Silniki elektryczne i inne urządzenia elektryczne jeśli są wilgotne...
Jeżeli kolega PtasiorWro twierdzi że nie ma przebicia na wirniku to skąd się bierze tak mała rezystancja 12Ω? Występuje ona wtedy gdy są założone szczotki, a po ich zdjęciu ta rezystancja znika. Może jesteś elektrykiem ale elektromechanika to trochę inna dziedzina nauki. W silnikach elektrycznych nie mierzy się oporności tylko prąd metodą techniczną...
Witam. To drugie to raczej czujnik indukcyjny. Mam taki i wygląda identycznie. To oczko z przodu, to rdzeń czujnika wykonany z magnesu (będzie lekko przyciągał żelazne elementy). Na tym rdzeniu nawinięte jest uzwojenie i wyprowadzone z niego przewody. Strumień magnetyczny magnesu z przodu czujnika zamyka się przez powietrze, a jak zostanie przesunięty...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Witam ! Typowy silnik ma dwa uzwojenia. Zwiększ zakres pomiarowy miernika na 2k i wykonaj pomiar pozostałych przewodów, być może drugie uzwojenie ma więcej niż 200omów ?, prawdopodobnie ma przerwę. Pozdrawiam. Stefan ps. nie podłączaj silnika do zasilania
miernik uzwoić miernik uszkodzić uzwoić silnik pomiar uzwoić
czujnik temperatury renault kangoo ciśnienie kompresorze telefon skwierczy
bezpiecznik tablicy rejestracyjnej 55pus płyta
Termet Silver Pro 20 kW - Ciągła praca pompy z regulatorem pokojowym Jak podłączyć grzałkę 400 V: trójkąt czy gwiazda?