Czujniki zasilacz z 5V i sprawdzasz miernikiem kręcąc kołem. Uzwojenie miernikiem. A magnesy trzeba zajrzeć do silnika fizycznie.
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Opisz problem trochę dokładniej i jaśniej. Jeśli po włączeniu jest zwarcie i wyłącza bezpieczniki trzeba sprawdzić miernikiem uzwojenia silnika.
Jeżeli mówimy o modelach karchera to nie w każdym, jeżeli o modelu k3.68M to w każdym. Najlepiej dokonać pomiaru pojemności kondensatora i wszystko wiadomo, a jak jest ok to test uzwojenia miernikiem powie wszystko.
Sprawdź miernikiem uzwojenia silnika.
Nie ma sterownika dla tego silnika programator steruje nim bezpośrednio sprawdź miernikiem uzwojenia ten dym o którym pisałeś mógł być od silnika i np,uzwojenie wspólne padło rezystancja uzwojeń na praniu ok 50-60 omów wirówka rozruch 8-12 główne ok 15 omów powodzenia
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Witam! Zakładając , że ten silnik ma rozruch przez wyłącznik odśrodkowy, to musisz rozebrać silnik i sprawdzić styk na wył. odśrodkowym, jak również sam wył, czy swobodnie chodzi na wale wirnika, stan sprężyn. Połączenia w skrzynce przyłączeniowej chyba sprawdziłeś. Chyba że jest kondensator rozruchowy to sprawdż jego pojemność. Za mało informacji co...
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
to w takim przypadku mostkować PE z N czy też nie ? Jeżeli w instalacji masz osobne żyły PE i N to nigdzie nie wolno ich mostkować. No i z zasady stary silnik przed podłączeniem do sieci powinno się pomierzyć odpowiednim miernikiem czy są w porządku uzwojenia.
Witam Stawiam na upalone uzwojenia w silniku Sprawdź tak jak sugerował kolega -12robert12- uzwojenia miernikiem
Cewka przekażnika której oporność wskazuje miernik w megaomach jest uszkodzona i prawdopodobnie ma przerwę na uzwojeniu.
Pomierz miernikiem uzwojenia i będziesz wszystko wiedział, a na szlifierkę to nie bardzo się nadaje pod względem funkcjonalnym jak i kosztowym.
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Witam, miernik wskazuje napięcie wynikające z istnienia pojemności pomiędzy uzwojeniem a stojanem silnika, zjawisko normalne nie ma powodu do obaw, co innego gdyby to było pełne napięcie sieci które świadczyć by mogło o przebiciu izolacji.
Sprawdzić czy dochodzi wszystkie 3 fazy najlepiej próbnik z żarówki bo miernik może fałszować, co do podłączenia to być może silnik był przezwajany i uzwojony został na 220/380 ew 2 opcja bo już z tym się spotkałem - słabe zabezpieczenie i silnik uruchamiany z trójkąta powodował zadziałanie zabezpieczeń.
Wyglądają ok masz miernik żeby pomierzyć uzwojenia? Nie znam tego silnika tam może być bezp termiczny przy uzwojeniu i dostał przerwy.
Ja z kolei w silnikach DC z obcowzbudnym podłączałem napięcie przemienne do uzwojenia wzbudzenia, natomiast do sąsiednich szczotek na obwodzie komutatora miernik najlepiej analogowy(wskazówkowy) i kręciłem szczotkotrzymaczem do uzyskania jak najmniejszego napięcia(mV). Były to dużo większe maszyny. Być może w tym silniku da się wyodrębnić uzwojenie...
X1-X2 na przejście ,U1-U2 miernik ustawiony na Ω, Z1-Z2 miernik ustawiony na Ω . Wartość U1-U2 mniejsza od pomiaru na Z1-Z2.Każde uzwojenie ;pomiar względem obudowy silnika(korpus) wartość (∞) ,lub MΩ .
Sprawdź miernikiem, czy transformator zasilający nie ma zwarcia na uzwojeniu pierwotnym (sieciowym). Poza tym coś brzydko wygląda jeden z tranzystorów (chyba - słabe zdjęcie - to te 2 przeciwpołożne elementy nad przekaźnikami) zasilających silnik - górny - albo wymieniony albo przegrzany.
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
Witam ! Brzęczyk ma każdy z długą historią warsztat. Jeśli podejrzewasz skrót zwojowy to możesz zmierzyć rezystancję miernikiem- mostkiem do małych rezystancji. Pomiary prądu na biegu jałowym czy pod obciążeniem są oczywiste. W poradniku Zembrzuskiego cała diagnostyka silnika indukcyjnego jest ładnie opisana. Powodzenia
Witam . Nie musi to być galwanometr , wystarczy miernik uniwersalny , najlepiej analogowy z pomiarem miliwoltów , lub mikroamper . Akumulator podłączmy do przyjętego początku uzwojenia jednej z faz , a koniec tego uzwojenia podłączamy do drugiego zacisku akumulatora , ale nie na stałe tylko dotykamy i przerywamy rytmicznie obwód . Miernik dołaczamy...
Miałem z taką OKI przypadek z karetką która po włączeniu drukarki zamiast testowego przesunięcia prawo-lewo, tylko poskakała w miejscu, wszystkie zębatki sprawne. Okazało się, że jakimś cudem przerwało się jedno uzwojenie od silniczka. Na szczęście przy samym wyprowadzeniu, więc dało radę przylutować. Mogę Ci zasugerować, żebyś sprawdził miernikiem...
Sprawdziłeś uzwojenia miernikiem? Wymieniłeś kondensator?
krzy36 napisał: Które uzwojenie masz na myśli??? Jak rozbierzesz silnik to będziesz widział oba uzwojenia, nie ma sensu bawić się w zgadywanki. Kolega wola już Ci napisał co masz sprawdzać. Miernikiem nie da się stanowczo stwierdzić, że silnik jest sprawny, w niektórych przypadkach można tylko stwierdzić, że jest uszkodzony.
Witaj, znalazłem taką ubogą serwisówkę do Twojego gramofonu. Typ silnika jaki szukasz to prawdopodobnie silnik o oznaczeniu SFDP 130-02 Spróbuj rozkręcić gramofon i zrobić zdjęcie silnika. Sprawdź też jak wyglądają cewki/uzwojenie silnika ( na schemacie W1, W2 i W3) , spróbuj je zmierzyć jeśli masz miernik indukcyjności. Sprawdziłbym również diody....
Sprawdzałeś miernikiem uzwojenia?
Jak masz miernik to sprawdz uzwojenia. Dostał zwarcia. na rozruchowym.
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
Witam, zmierzyłem miernikiem wartości ohmowe na wtyczce silnika. Na mierniku ustawiłem wartość 20 kΩ. Pierwsze pary to chyba uzwojenie: 009, czyli 9 Ω, szczotki: 000, cewka tacho: 000. Mierzyłem to kilka razy, aby uniknąć pomyłek.
musisz znaleźć tylko trzy pary końców uzwojeń. Możesz wykorzystać stary falownik jako skrzynkę i kostkę połączeniową do silnika. Nie mogę znaleźć nigdzie tabeli rezystancji uzwojeń do tej pompy. Trzeba miernikiem szukać początek i koniec uzwojenia.
Czy silnik się obraca przy praniu a tylko przy wirowaniu ma problemy? Jeżeli tak to raczej prostym miernikiem nie zbada się uzwojeń bo te same uzwojenia są używane przy praniu tylko z mniejszą częstotliwością i napięciem zasilania.
E52, czyżby problem z tachometrem który w połowie prania traci sprawność? Zmierzę miernikiem jak się miewa podczas dowolnego cyklu pralniczego. Podłącz omomierz pod uzwojenie tacho na kostce silnika, podgrzewaj porządnie tył silnika tam gdzie tacho suszarką do włosów, jeśli rezystancja uzwojenia podczas grzania będzie mocno się zmieniać lub dojdzie...
Zazwyczaj uzwojenia takie silnika sa ze soba polaczone. Co w efekcie da, ze przy mierzeniu izolacji pomidzy faza L1 i ochronnym, jesli bedzie przebicie np. fazy 3 to miernik to zasygnalizuje.
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
Co do zmiany obrotów silnika po przełączeniu w trójkąt nie ma takiej możliwości. 1) Wg. mnie błąd jest w przełączeniu w trójkąt! (tak jak podpowiadają wcześniej koledzy). Prawdopodobnie po przełączeniu w trójkąt silnik pracuje na 2 fazy, co powoduje zadziałanie zabezpieczenia. Nie sugerować się oznaczeniami na tabliczce silnika (U, V, W) przemierzyć...
Poczytaj o silnikach krokowych stosowanych w stacjach dyskietek i dowiesz się jak połączone są uzwojenia wewnątrz silnika. Potem musisz zlokalizować je u siebie. Bierzesz miernik i sprawdzasz rezystancję poszczególnych połączeń jeśli nie masz schematu sam go sobie zrobisz. W stacji dysków są dwa silniki, którego chcesz użyć? Bo ja zasugerowałem się...
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
Witam. Podłączyłem silnik w/g schematu podanego przez elkroda. Silnik ruszył, wirował wolno i hałasował. Postanowiłem zajrzeć do wnętrza silnika, żeby ustalić podłączenia przewodów. Okazało się, że przewodem wspólnym jest kolor zielony. Pomiędzy zielonym i żółtym jest 25 Omów, zielonym i czerwonym 06,8 Omów, a a żółtym i czerwonym 31,6. Czy te pomiary...
spróbuje zmierzyć jeszcze to uzwojenie innym miernikiem czy jeśli rozbiorę silnik to mogę zauważyć spalenie tego uzwojenia czy raczej to nie do zauważenia?
Jeśli emalia na drucie nie uszkodzona, to można spróbować. Jednak właśnie przed lutowaniem należy ją usunąć, bo to warstwa izolacyjna -dlatego miernik wykazuje przerwę. Uzwojenie ułożone jest w trójkąt, powinny wychodzić 3 grube przewody i 5 cienkich od płytki hallotronów.. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. ;)
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Pominąć sterowanie i podłączyć zasilanie bezpośredni pod silnik to wykluczy co jest uszkodzone - sterowanie czy silnik Sprawdzenie uzwojeń w szereg z żarówka przy podłączeniu jednej fazy i pomiar miernikiem ustawionym Ohm i Volt na kolejnych i tak trzy razy kolejne uzwojenia A jeśli żarówka zaświeci jaśniej to to uzwojenie zmieniło swoją rezystancje...
Po pierwsze sprawdź włącznik. Uzwojenie sprawdzałeś miernikiem na oporność? wspominasz coś o napięciu, a chodzi o sprawdzenie ciągłości przewodnika w uzwojeniu, co możesz sprawdzić mierząc rezystancję. I miernikiem na rezystancję sprawdź czy włącznik zamyka obwód. To że dochodzi do niego napięcie to nie wszystko, ja jest włączony to powinno odchodzić...
Coś te rezystancje nie bilansują się. Na pewno dobrze te wyniki zapisałeś? Jaka jest rezystancja po zawarciu sond pomiarowych miernika?
15kVmacieju myślałem ze pytanie będzie banalne dla doświadczonych elektryków , jak rozróźnić silnik 1kv od silnika 3.3kv :) ja mogę nie wiedzieć ale wy :) ja dalej obstawiam nad pomiarem miernikiem indukcyjnym uzwojenia silnika no ale chciałem to poprostu potwierdzic lub żebyście mi uświadomili że sie myle i napisali jak jest naprawdę
Nie na płycie. Ten duży, biały, walcowaty element. Ale żeby go sprawdzić musiałbyś mieć miernik z pomiarem pojemności. Koszt takiego kondensatora jest niewielki, rzędu 10-15zł. Możesz go wymienić w ciemno, bo na 99% jest on przyczyną. Pozostały 1% to ewentualnie uszkodzenie uzwojenia pomocniczego w silniku.
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
miernik uzwoić miernik uszkodzić uzwoić silnik pomiar uzwoić
schemat nawiewu peugeot latarka budowa rodzaje uziemienia schematy
mailo sucha beskidzka laney tf200
AB CryptoBox, Enigma2: przywracanie paska SNR w %, pozycja satelity, rozdzielczość Kod błędu H3-00 w drukarkach Sharp - diagnostyka i naprawa