Najlepiej wykorzystać do tego dane producenta. Co do zabawy miernikami, to mogą one nic ci nie powiedzieć, jeśli nie wiesz kompletnie nic o trafie czy ogólnie trafach. Przydatny jest typ trafa oraz gdzie lub skąd go wytrzaśnięto.
Pomierz miernikiem uzwojenia i będziesz wszystko wiedział, a na szlifierkę to nie bardzo się nadaje pod względem funkcjonalnym jak i kosztowym.
Czujniki zasilacz z 5V i sprawdzasz miernikiem kręcąc kołem. Uzwojenie miernikiem. A magnesy trzeba zajrzeć do silnika fizycznie.
Witam Jeśli to TS 10/4 to uzwojenie wtórne ma 13,5V ,0,65A. Jak sprawdzić które uzwojenie jest które. Najprościej miernikiem,uzwojenie pierwotne ma większy opór i cieńszy przewód nawojowy. Wtórne mniejszy opór i grubszy przewód.
Odłącz transformator całkowicie od wzmacniacza, zlokalizuj uzwojenie pierwotne i osobnym kablem podłącz do sieci. I wtedy mierz miernikiem uzwojenie wtórne. Tylko poproś kolegę o pomoc, raczej nie rób tego sam. ! I takie mam pytanko, jakim miernikiem badasz ten transformator i na jakich zakresach? A skoro się nie znasz na tym. To lepiej nic sam nierób,...
Nie ma sterownika dla tego silnika programator steruje nim bezpośrednio sprawdź miernikiem uzwojenia ten dym o którym pisałeś mógł być od silnika i np,uzwojenie wspólne padło rezystancja uzwojeń na praniu ok 50-60 omów wirówka rozruch 8-12 główne ok 15 omów powodzenia
Jeżeli mówimy o modelach karchera to nie w każdym, jeżeli o modelu k3.68M to w każdym. Najlepiej dokonać pomiaru pojemności kondensatora i wszystko wiadomo, a jak jest ok to test uzwojenia miernikiem powie wszystko.
Wystarczy miernikiem sprawdzić ciągłość uzwojenia pierwotnego.
To najprawdopodobniej twoje pierwotne jest wtórnym, dlatego masz napięcie takie duże na drugim uzwojeniu. Widać druty nawojowe, jak tak to ten grubszy pewnie jest od uzwojenia wtórnego. Pewnie będziesz musiał podłączyć z tej strony co jest 18V. Jedno uzwojenie ma trzy końce a z drugiej strony (drugie uzwojenie ) ile ma wyprowadzeń i czy są połączone...
Do pompki idą dwa przewody podpisz na krótko i ma działać a miernikiem sprawdzasz uzwojenie na tych dwóch parach ma być przejście. To jest zwykła cewka a jak śmierdzi to kosz. Podłącz żarówkę zwykłą pod przewody co idą do pompki i włącz wirowanie żarówka będzie świecić np. Żarówka 40w zwykła z ,, drutem " W środku
Tutaj widać ale na przyszłość pomiar uzwojenia miernikiem. zasilająca ma większą rezystancję czy wtórne? Pierwotne ma większa oporność dla transformatorów obniżających napięcia.
Tak jak naszkicowałeś to raczej nie będzie. W każdym razie poszukaj miernikiem uzwojenia pierwotnego o oporności kilkudziesięciu omów. Na pewno będzie to jeden z dwóch pinów, które są przyłączone na schemacie montażowym. Drugi będzie nieco dalej, zakładając że jest tam bezpiecznik. Jakby tak było, to warto wstawić w szereg z uzwojeniem pierwotnym bezpiecznik...
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Jak sprawdzić miernikiem podczas odwijania czy to jest już połowa uzwojenia ? Podłączając miernik i mierząc napięcie?
Po pierwsze sprawdź włącznik. Uzwojenie sprawdzałeś miernikiem na oporność? wspominasz coś o napięciu, a chodzi o sprawdzenie ciągłości przewodnika w uzwojeniu, co możesz sprawdzić mierząc rezystancję. I miernikiem na rezystancję sprawdź czy włącznik zamyka obwód. To że dochodzi do niego napięcie to nie wszystko, ja jest włączony to powinno odchodzić...
a tu obydwa uzwojenia wykorzystują punkt 3 tak nie może być. Pod 230V uzwojenie o najwyższej rezystancji/ najcieńszym drutem nawinięte. Miernik i do dzieła.
Pewnie L3 to niebeiski, niepoprawny kolor, zmierz miernikiem uzwojenia miedzy kablami czy są takie same wartości i nie uruchamiaj spalisz silnik.
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
Opisz problem trochę dokładniej i jaśniej. Jeśli po włączeniu jest zwarcie i wyłącza bezpieczniki trzeba sprawdzić miernikiem uzwojenia silnika.
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Miernik w łapki i pomierz uzwojenia. Sposób na pomiar układu też Ci podano.
Zaciski miejscami zamieniasz na mierniku i tyle.
Jeśli emalia na drucie nie uszkodzona, to można spróbować. Jednak właśnie przed lutowaniem należy ją usunąć, bo to warstwa izolacyjna -dlatego miernik wykazuje przerwę. Uzwojenie ułożone jest w trójkąt, powinny wychodzić 3 grube przewody i 5 cienkich od płytki hallotronów.. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. ;)
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Ten transformator jest bardzo łatwo rozszyfrować, gdyż ma uzwojenia oddzielnie. Uzwojenie pierwotne jest zawsze objętościowo większe, więc jego wyprowadzenia są żółte. Jak masz miernik-omomierz to możesz zmierzyć rezystancje uzwojenia, którego jest zawsze znacznie większa niż uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne ma tutaj czerwone końcówki. Zatem śmiało...
Czy mogę podłączyć masę sondy oscyloskopu do jednego z tych wyprowadzeń, a do drugiego samą szpilkę pomiarową sondy? Po pierwsze wypadałoby sprawdzić, jak jest z tą separacją - czy miernik pokazuje, że to uzwojenie transformatora jest odizolowane od sieci? Jeśli tak, to pewnie można uziemić jeden koniec uzwojenia (może poprzez żarówkę) i sprawdzić,...
A ja podejrzewam jedna rzecz, nie masz żadnego zwarcia. Jeżeli mierzysz oporność na tych dwóch łączówkach ( po odcięciu niebieskich przewodów) to miernik pokazuje ci oporność uzwojenia żarzenia która jest bardzo mała a może jeszcze miernik ustawiłeś na zakres Megaomów. Zamiast mierzyć oporność zmierz napięcie na tych dwóch łączówkach. Przy zwarciu będziesz...
Transformator nie służy do transformowania prądu stałego, natomiast dotykanie do jego uzwojenia baterią powoduje wyindukowanie dość dużych napięć, zwłaszcza na uzwojeniu wysokonapięciowym. Prawdopodobnie miernik powinien spocząć w Alei Zasłużonych, może jeszcze posłużyć za dawcę organów dla innego miernika ... Szkoda Metexa!
Z reguły uzwojenie pierwotne będzie miało cieńsze przewody a ich rezystancja będzie większa. Spróbuj pomierzyć miernikiem.
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Sprawdź miernikiem uzwojenia silnika.
Uf, jednak byłem zmęczony i nie dopisałem najważniejszego - oczywiście grzebanie w okolicach gdzie występuje + 630V jest niezbyt bezpieczne = ryzyko porażenia. Można to zrobić, tylko ja z (przykrego) doświadczenia już się pilnuję żeby uważać czego się mogę dotknąć. Pierwszy sposób polega na wpięciu amperomierza równolegle do połowy uzwojenia pierwotnego....
Faktycznie nie widać diody ale można by zmierzyć oporność pomiędzy tymi wyprowadzeniami, i w zależności od biegunowości dołączanego miernika jak zero to diody mogą miec zwarcie jak 15 k to uzwojenie może mieć przerwę, jak kilka omów to można uznać ze uzwojenie ok. i jeszcze oporność izolacji tego uzwojenia.
Jak włożysz za duży to ryzykujesz spaleniem trafo wrazie zwarcia na uzwojeniu wtórnym . Posiadasz jakiś miernik żeby chociaż diody sprawdzić albo rezystancję.
Sprawdź miernikiem, czy transformator zasilający nie ma zwarcia na uzwojeniu pierwotnym (sieciowym). Poza tym coś brzydko wygląda jeden z tranzystorów (chyba - słabe zdjęcie - to te 2 przeciwpołożne elementy nad przekaźnikami) zasilających silnik - górny - albo wymieniony albo przegrzany.
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
Zgodnie z symbolami na skali jest to miernik ELEKTROMAGNETYCZNY prądu przemiennego o klasie dokładności 2,5 do montażu na panelu pionowym. Nie otwieraj miernika bo na oko nie da się niczego ustalić. Weź mały transformator sieciowy z napięciem na uzwojeniu wtórnym rzędu kilku - kilkunastu woltów. Połącz szeregowo ten miernik z rezystorem ok. 1kΩ...
Jak pochodzi z TV to trzecie uzwojenie jest dla słuchawek 400omów i wyjścia na magnetofon. Spróbuj podać na to uzwojenie nawinięte grubym drutem prąd zmienny o napięciu 6V przez rezystor np. 50 omów i pomierz miernikiem napięć na innych uzwojeniach. Rozpoznasz ktore uzwojenie jest do czego.
Mój nietypowy przypadek niedziałania gramofonu Bernard po kilkunastu latach leżenia w pawlaczu. Martwy jak Bambino autora tematu. Po dokładnym sprawdzeniu organoleptycznym i miernikiem uniwersalnym okazało się, że jest przerwa w obwodzie pierwotnym uzwojenia transformatora.
Coś źle pomierzyłeś, bo jeżeli Brązowy i czarny miernik pokazuje 0 oma to pozostałe podane pomiary powinny mieć taką samą wartość. Zakładając, że niebieski, jest neutralny, to czarno-niebieski będzie uzwojeniem roboczym, a brązowo-niebieski będzie uzwojeniem pomocniczym, wtedy między czarnym i brązowym miernik powinien pokazać 450Ω. Jeżeli tak jest,...
Końcówki miernika przykładać do końcówek uzwojeń. Uzwojenie pierwotne wykonane zazwyczaj najcieńszym drutem. Oporność kilkaset omów. Uzwojenia wtórne - wykonane grubszym drutem niż uzwojenie pierwotne, opór dużo niższy, zazwyczaj trudny do zmierzenia. Po zmierzeniu oporu uzwojenia pierwotnego można je podłączyć do napięcia sieciowego 230V. Należy zrobić...
Tak się nie mierzy napięcia na transformatorze. Odłącz transformator od części prostowniczej i wtedy zmierz napięcie na uzwojeniu wtórnym transformatora miernikiem ustawionym na pomiar napięcia przemiennego.
PRzejrzyj cały obwód podświetlenia. Z tego co pamiętam jest to transformator - bezpiecznik i żarówki. Może gdzieś coś jest luźne / odlutowało się. Najlepiej sprawdź czy jest 6V (miernik ustaw na przemienne) na uzwojeniu trafa.
Wyglądają ok masz miernik żeby pomierzyć uzwojenia? Nie znam tego silnika tam może być bezp termiczny przy uzwojeniu i dostał przerwy.
Umiesz miernikiem stwierdzić co się uszkodziło w tym transformatorze, uzwojenie pierwotne, czy wtórne. Może zapomniałeś podłączyć zasilania przy sprawdzaniu napięcia.
W samochodzie silnik też jest brudny okopcony i śmierdzi i to oznacza że jest zepsuty??? Tą wypowiedz uważam za przegięcie. Taj jak pisał kolega, sprawdź miernikiem opcją omomierza uzwojenie pierwotne, a następnie wtórne. Pierwotne poznasz za pewne po tym że będą szły do niego grube druty 220 V i właśnie tam gdzie wchodzą, musisz podłączyć miernik....
musisz znaleźć tylko trzy pary końców uzwojeń. Możesz wykorzystać stary falownik jako skrzynkę i kostkę połączeniową do silnika. Nie mogę znaleźć nigdzie tabeli rezystancji uzwojeń do tej pompy. Trzeba miernikiem szukać początek i koniec uzwojenia.
Czy mogę użyc tego miernika w szeregu do pomiaru prądu odbiornika podpinanego do gniazdka na 230V ? W prawym dolnym rogu skali, pierwsze zdjęcie, masz wszystkie informacje o tym mierniku, nawet w jakim położeniu powinien pracować. "+" w tym wypadku oznacza początek uzwojenia. No dobra, miernik posiada ustrój elektromagnetyczny, klasę dokładności 1,...
2-9 powinno być 230V Sprawdź na jaki zakres masz miernik włączony bo może za mały.
Mam kilka pytań co do transformatorów, o ile znam podstawowe prawa działania trafo to przy wielouzwojeniowym wymiękam Trafo z jedynym uzwojeniem wtórnym,niczym się nie różni od trafa z kilkoma uzwojeniami wtórnymi. Wszystkie uzwojenia są pomiędzy sobą odizolowane. Kup mniej "wypasiony" miernik". O mniejszym Rw. Sa mierniki z przyciskiem zmniejszającym...
miernik uzwoić silnik miernik uszkodzić uzwoić miernik zewrzeć uzwoić transformator
kanały satelitarne astra youtube error odkurzacz dyson problemy
Stabilizator SVEN 320W włącza się po wyłączeniu pieca gazowego Kondensator filtrujący w prostowniku dwupołówkowym zasilacza sieciowego – rola i działanie