Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
High Voltage - to tak ostrzegawczo
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Uniwersalnym nie sprawdzisz. Alternator ma pewnie z 90A a miernik max 10A.
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?
Zacząłbym od wymiany baterii w mierniku
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Laguny mają podgrzewacze i one pobieraja znaczne ilosci pradu, tskze pomierz miernikiem co i jak zobacz tez czy alternator jest gorący.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Bateria w mierniku nowa?
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Tylko że w tym drugim przypadku wystarczyło dosłownie musnąć (nie podłączać) prostownikiem i aku "wstawało". Chodziło mi bardziej o pokazanie jak dziwne mogą być usterki akumulatorów. użyj miernika, który ma 20 kΩ/V to nie będziesz się czuł oszukany przez akumulator. Widzę ikonkę , więc sam dobrze wiesz że taki miernik pomoże jak..........
Alternator na stół,miernik w dłoń i do roboty.
Witam. Zamontowałem sobie ku własnemu utrapieniu miernik napięcia w Espace IV. I teraz wyniknęły problemy. Miernik wykazuje mi z napięcie ładowania od 13.8 do 14,1 V. Zdarza mu się błysnąć informacją o 17 V, zadko. Pytanie - na ile to wiarygodne? O co kaman? Elektryk sprawdził napięcie ładowania i wskazania miernika są wiarygodne. Alternator jaki posiadam...
Witam. Wczoraj podczas jazdy w trasie padł mi alternator, zapaliła się kontrolka ładowania a potem czuć było zapach spalenizny. Dzisiaj rano zmierzyłem miernikiem napięcia ładowania, wynik alternator nie ładuje. Ale po kilku minutach robi się strasznie gorący, tak jakby miał wewnątrz zwarcie. Problem w tym że jestem prawie 70 km od domu i chciałbym...
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Miernik.
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Sprawdziłem miernikiem ładowanie i alternator ładuje, ale zakres napięć jest bardzo zróżnicowany- cały czas się zmienia.
Witam, ostatnio podłączałem akumulator i zamieniłem (+) z (-). Klemy tylko dotknęły biegunów, z okolic alternatora poleciały iskry. Samochód odpala, jeździ, natomiast nie ma ładowania z alternatora (sprawdzałem miernikiem). Czy do wymiany jest cały alternator czy tylko np. regulator napięcia ?
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
Prądu ładowania nie zmierzysz. Żeby zmierzyć prąd (nie napięcie) trzeba wpiąć miernik w szereg z przewodem prądowym alternatora.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Witam. Kolego to że rozjaśniają się światła nie znaczy że alternator odpowiednio ładuje a tylko że podaje jakieśnapięcie, masz przyczynę nie sprawny alternator weź mierniki zmierz napięcie i samsię przekonasz. Pozdrawiam
Wypnij z alternatora trzypinową wtyczke, zapal silnik i obserwuj kontrolką, monitorując też wynik na mierniku
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Proponuje sprawdzic sobie miernikiem alternator (diody).
Witam , odnawiałem traktorek mtd jn 200 at- całą blacharkę , pewnie przez przypadek przy skręcaniu jakiś kabelek dostał po uszach , po sprawdzeniu miernikiem wykazuje brak ładowania , światła działają więc alternator jest dobry , moja prośba czy też pytanie jest taka- jak podpiąć dodatkowy przewód wychodzący z alternatora ( Dc output )(czerwony) i bezpośrednio...
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
witam mam problem ze wzbudzeniem alternatora mimo tego ze zaraz po właczeniu zapłonu kontrolka ładowania sie swieci jednak alternator nie ładuje, mierzyłem miernikiem, zaczyna ładowac dopiero po podaniu wzbudzenia z akumulatora
Witam, dzisiaj z niewiadomych przyczyn zaczęła nieustannie świecić mi lampka ładowania (niezależnie od obrotów) :/ Sprawdziłem miernikiem prąd ładowania na alternatorze, wynik był około 12,45 V. (a powinno być 13.8-14.14 [V] ) Pasek oczywiście naciągnięty Czy to padła któraś z diod prądowych ? Jak najlepiej i najpewniej w warunkach domowych zlokalizować...
Mierzysz pomiędzy - akumulatora, który jest podpięty do masy pojazdu a plusem drugiego, miernik na zakresie 200V DC
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Witam. Po wymianie alternatora przestał chodzić obrotomierz i świeci kontrolka ładowania, a alternator ładuje. Po zmierzeniu miernikiem pokazuje 27,2V - 27,8V, więc tu jest wszystko OK. Miał ktoś podobny przypadek? Dzięki za odpowiedzi. Pozdro
Problem braku ładowania przy wysokim poborze prądu rozwiązany. Okazało się, że alternator miał założony nie taki mostek i zamiast ponad 100A miał raptem 75. Im wyższy pobór tym ładowanie słabsze. Natomiast dalej zastanawia mnie z kad różnica pomiędzy test mode a miernikiem przy pomiarze napięcia ładowania Miernik 14.30 test mode 13.5 jakieś pomysły...
Na razie zaczynasz panikować. Do sprawdzenia czy alternator ładuje wystarczy miernik z Biedronki. Alternator jest cały czas podłączony przynajmniej grubym wyjściem prądowym jest na tej linii bezpiecznik na akumulatorze. Ale skoro wyładowało ci akumulator raczej spokojnie to wg mnie albo nie ładuje (lub bardzo słabo) lub faktycznie alternator/regulator...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Masa,masa i jeszcze raz masa.Alternator w oplach starszawych jest na tzw simmerblokach,i tym samym jest odizolowany od korpusu silnika.Masowanie zapewnia przewód pomiędzy śruba naprężacza i głowicą.Zapal silnik,jedna końcówkę miernika przyłóż do korpusu alternatora,a drugą do jakiejkolwiek metalowej części silnika.Jeżeli miernik pokaże ponad 0,4V to...
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Posiadam Kangoo 1 1998 rok 1,4 8v, dziś przestał ładować akumulator oraz nie działa wspomaganie. Świeci się kontrolka czerwona akumulator. Brak ładowania jest, bo sprawdzałem miernikiem. Zasilanie 12v jest na przewodzie wzbudzającym alternator. Akumulator jest nowy.
Jakiej klasy jest woltomierz używany do pomiarów? Może błąd tkwi w mierniku.
Alternator w sc900 diagnozowany komputerem? To uczciwe posłużenie się miernikiem już nie wystarczy?
W tej chwili brak czasu i ine zajęcia. Ale wiem, że napięcie jest, bo woltomierz pokazuje wzrost wraz z obrotami. Amperomierz też się wychyla. Została tylko ta cholerna lampka. Muszę jeszcze raz obskoczyć to z miernikiem.
Do głowy przychodzi mi tylko złe podłączenie alternatora albo wadliwy egzemplarz.Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie czy go nie ma.
Sprawdź jeszcze miernikiem, jaki masz prąd ładowania. Może alternator już nie wyrabia.
Spradzałem mostek miernikiem.
[quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote] Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie. Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne. Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V. Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe...
No to one padały. Tylko jeszcze sprawdż ładowanie miernikiem.
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
a czy czasem nie masz juz starego akumulatora ?? gdyz jak bedzie mial popsute cele moze ci skopac alternator i robic takie psikusy. wymien akus i sprawdz ładowanie miernikiem na nowo :) pozdro
AVE... Ja spaliłem zero multimetrów, bo najpierw myślę, a potem mierzę. Mój ojciec spalił sondy do mojego pierwszego miernika, bo próbował mierzyć prąd ładowania z alternatora (~50-100A) na zakresie 10A. Sondy się stopiły...
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Masz miernik do mierzenia napięcia?
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
A magistrala lin jaka ma wartość sprawdź przy alternatorze i UPC , a te wartości ładowania to z komputera czy mierzysz jakimś miernikiem
Sprawdż napięcie ładowania na alternatorze i na akumulatorze .Wymontowanie alternatora w twoim aucie nie jest trudne ,tylko co dalej bo bez miernika sobie nie poradzisz.
I = U / R. Teoretycznie nie. Chyba, że nowe regulatory jakoś dodatkowo ograniczają prąd, ale taka wiedza jest mi obca. Jednak dalej nie masz ładowania. Sprawdziłeś, czy alternator w ogóle podaje prąd? Najprostszy miernik to 20zł, a się przyda na pewno kiedyś.
Tak jak wcześniej pisałem, w Fordach mamy "Inteligentny" system ładowania akumulatora który nadzoruje ładowanie zależnie od ustawień BMS, przeliczanych sobie stan aku, stan odbioru prądu przez auto i innych sobie wiadomych cudów :). Czasami może być i ponad 15V, ale z reguły nie przekracza 15,2-15,5V a czasami może być w okolicach 13V. Często regenerowane...
Sugerujesz padnięty miernik?
Jak dla mnie alternator za słabo ładuje według tego miernika, podjedź do jakiegokolwiek sklepu z akumulatorami i poproś o sprawdzenie ładowania itd. Powinni zrobić to za darmo lepszym sprzętem...
Przy pomiarze prądu miernikiem cęgowym bardzo ważne jest dokładne zamknięcie cęg.
Witam Mierząc prąd ładowania alternatora miernikiem ustawionym na skali do 20V wskazuje od 14,60 do 15,59 po przełączeniu miernika na skale do 200V wskazuje 21,2 do 25,5V a zmiana na mierniku na 600V wyświetla ponad 50V. Ten sam miernik podpięty do innych samochodów zachowuje się prawidłowo. W alternatorze został wymieniony regulator i mostek prostowniczy,...
Problem braku ładowania zaczynasz naprawiać od kodowania? Dlaczego i w jakim celu? Bardzo pomoże Ci zwykły miernik, nawet taki najtańszy z marketu. Zacznij pomiary przy alternatorze, później z prawej strony komory silnika masz miejsce do odpalania z kabli. Zmierz przed i za, lub dotknij palcem. Gorące złącze to brak kontaktu. Szukaj.
dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety...
Mechanik dobrze mówi. Czasem miernikiem przy małym prądzie nie wyłapie się wszystkich upływności. Stare książki zalecają sprawdzanie przebić uzwojeń na elementy metalowe alternatora za pomocą napięcia sieciowego. Jak jest sprawny, to nic się nie stanie. Uszkodzenie się ujawni. Pomiar małych oporności tanim miernikiem, to kpina...
Witam Mam pytanie coś rozładowuje mi akumulator, do tej pory wszystko było ok 1. przy włączonym zapłonie brak podświetlania kontrolki ładowania 2. Z tego co mierzyłem miernikiem bardzo słabiutkie ładowanie Czy alternator może być przyczyną rozładowania akumulatora ?
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Jeżeli niema to po numerze i kolorze kabla trzeba prześledzić wiązkę od alternatora do półki bezpieczników. Do sprawdzenia bezpiecznik na desce , miernikiem sprawdź zasilanie czy jest i ile obecnie wskazuje volt.
Pomijając temat kontrolek sprawdż miernikiem czy ładuje.
Tak dokładnie do tej wsuwki, gdy do kontrolki zamiast plusa ze stacyjki podłącze mase, kontrolka się świeci. Sprawdzałem miernikiem alternator ładuje nawet bez podłączonej kontrolki. Prąd jest mozna powiedzieć że na każdym wyjściu, na śrubie cieńszej na dole i na wsuwce na dole tez jest prąd.
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Dzień Dobry! Mam mały problem związany z ładowaniem w Fiacie ducato, kontrolka akumulatora się swieci, brak ładowania, na mierniku 12,4V, pomyślałem ze to alternator. Odstawiłem samochód na dwa dni, dzisiaj wsiadam odpalam, brak kontrolki, ładowanie jest - 14,7V przejechałem około 20km zgasiłem samochód po chwili odpalam i znów to samo, dodam ze na...
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
A dobra ta żarówka (kontrolka ładowania) sprawdz ją miernikiem lub podłącz ją 12 V .
Ogólnie w przedziale prawidłowego napięcia się mieści między 13,8V, a 14,4V więc raczej bym się nie czepiał tego ładowania, to napięcie jest na aku? A jak wygląda bezpośrednio na alternatorze czyli "-" miernika do silnika, a "+" do zacisku plusowego alternatora i wtedy sprawdzić.
Tak zrobiłem, Przy wpiętym kablu wzbudzania do alternatora i włączeniu wszystkiego jak mówiłeś na mierniku mam poniżej 12V, i ewidentnie alternator nie ładuje, tak już rozładowałem akumulator 5 razy i jeżdżę z odpiętym kabelkiem od 2 miesięcy i wszystko jest ok, ale nie rozumiem dlaczego tak, jak wcześniej było wszystko zapięte
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
Przez zarówkę wzbudz alternator, jak zacznie ładować to na cienkim zacisku pojawi sie +14V, i alternator zacznie ładować, sprawdz miernikiem.
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Witam, jak można sprawdzić miernikiem czy alternator poprawnie ładuje akumulator? Napiszcie co gdzie podłączyć, nawet na zwykłym mierniku jak ustawić. Bo szukałem tu tematów o tym, ale było tylko podłącz i sprawdz napięcie, a mi chodzi co, gdzie i jak podłączyć. Teksty w stylu "lepiej jedz do elektryka" sobie darujcie bo mnie nie stać na "fachowców"...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Bezpieczniki wszystkie są całe tzn żaden nie jest przerwany to chyba oto chodzi? czy trzeba jeszcze je zmierzyć miernikiem ?
Kup miernik szczotki ok.
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Właśnie kupiłem Passata'95 i mam problem. Kontrolka ładowania -jak w każdym aucie- powinna zapalać się po włączeniu zapłonu a po uruchomieniu silnika gasnąć. W moim aucie po włączeniu zapłonu czasami zapala się, lecz częściej NIE. Nie wiem czy to sprawa alternatora, czy deski rozdzielczej ( idzie zima :? ). Ma ktoś może jakiś pomysł bym nie za wiele...
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Tak jak kolega wyżej, sprawdź diody od wzbudzenia (te mniejsze), wlutuj je i sprawdź najlepiej przez żarówkę do prądu bo miernik lubi oszukać. Pozdrawiam.
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
usterka ładowania alternatora obwód ładowania alternatora wymianie alternatora ładowania
import excela ładowanie akumulatora rowerze pękła płyta
tania rekuperacja termet instrukcja serwisowa
Lenovo Z50-70 BIOS – brak opcji TPM, Intel PTT niedostępny, BitLocker bez TPM Peugeot 206 mileage LCD display SMD LED backlight soldered to PCB, missing digits or dim display