Proszę o pomoc! Jak sprawdzić czujnik ABS za pomocą miernika uniwersalnego? Czujnik posiada 3 przewody. Witam. Jest to zwykły czujnik indukcyjny. Brązowy przewód to plus zasilania Niebieski to masa czarny to sterujący Sprawdź tak: czujnik podepnij do zasilania tak jak wyżej opisałem (czarny nie podpinaj nigdzie). Na czarnym powinno być 0 V lub 12 V...
masz tu wszystko na temat czujnika ABS
Tak, odłączyć wtyczkę, podłączyć miernik i obracać. Opór też można zmierzyć ale to daje mniej informacji o działaniu czujnika,
Sprawdzić testerem czy moduł abs widzi ten czujnik. Sprawdzić miernikiem czy czujnik jest sprawny. Zmierzyć odległość od czujnika do koronki piasty. Zepsułeś system abs
Miernikiem.
A czy jak bedzie padniety czujnik to powinien sie świecic błąd a go nie ma. A w jaki sposób sprawdzić miernikiem czujniki abs.
miernik z bagrafem i pięknie widać
1. napisz jak sprawdziłeś ,że nie działa ABS? 2. pomiar napięcia (miernikiem) i oporności czujnika nie wiele mówią to dopiero początek. narazie sprawdziłeś ,że czujniki są. Radzę zacząć od początku i zastanowić się dla czego nie świeci kontrolka.
Pękają połączenia wewnątrz sterownika ABS, ale dziwne, że błędy dotyczą tylko czujników. Ja bym sprawdził miernikiem czy mają zasilanie, i czy któryś nie robi zwacia
Kolego, czy pali Ci się kontrolka ABS-u, bo jeśli tak to sprawdź miernikiem czujniki ABS-u przy każdym kole a wadliwy wymień. Może masz zanieczyszczone otwory w "tarczkach ażurowych" (moja nazwa), które współpracują z czujnikami tj. obracają się w ich pobliżu. Otwory te zwykle o kształcie kwadratowym, bądź prostokątnym muszą być pozbawione opiłków,...
czy można je sprawdzić miernikiem jak w innych autkach. tak, można. zobacz tu:http://www.elektroda.pl/rtvforum/file...
tu masz schemat polaczen ale niestety bez opisu kolorow zyl, ale z miernikiem bez problemu odjdziesz ktora to zyla Szczesliwego Nowego Roku Pozdr. Procekkk
witam czy mogl by mi ktos pomoc i napisac jak mogie sprawdzic czujnik abs np.za pomocą miernika a jezeli miernikiem nie da rady to czym i w jaki sposob???? prosze o pomoc z gory dzieki:|
Zmierz miernikiem
Mistrzu, tam nie są czujniki indukcyjne. Sprawdzaj je miernikiem tak jk się sprawdza diodę
Jesli posiadasz miernik zaden problem mechanik zbedny.
To są aktywne czujniki. Nie sprawdzisz miernikiem
Któryś z modułów może robić zwarcie albo być uszkodzony. Musisz sprawdzić oscyloskopem jak "nadaje" CAN napędu. Albo od biedy sprawdzić miernikiem. No i zająć się tym błędem czujnika.
Czy wykonałeś jakieś inne sprawdzenia dot. ABS-u np. czy faktycznie nie działa Ci ABS (podczas silnego hamowania). Czy oglądnąłeś okolice mocowania czujników ABS, czy np. nie wypadła wtyczka z czujnika. Może wykonywałeś jakieś naprawy przy kołach np. wymianę łożysk, przegubów, bowiem przy takich czynnościach mogło dość do uszkodzenia czujników ABS....
To znaczy że miernikiem się nie sprawdza wysoko obciążonych obwodów. Weź żarówkę od bidy H7 i sprawdzaj zasilanie jak i masy co masz podane. Jak świeci na wszystkich zamawiaj pompę ABS bo raczej jak tego nie naprawiałeś to się za to nie bierz. Przed demontażem spisz kodowanie z ABS.
Prawdopodobnie masz uszkodzone czujniki i/lub przewody od nich i to powoduje problem z abs. Zwykłym miernikiem możesz to pomierzyć aby mieć pewność. Pozdrawiam
To mierz oporność każdego czujnika miernikiem,wartości masz podane. :ganja: :shii:
Na kompie pokazuje ABS lewy przód. Wymieniłem czujnik nic nie dało. Wczoraj wymieniłem koronki ABS i dalej nic. Jutro podłącze kompa zobaczę co pokaże. A jak sprawdzić czujnik ABS miernikiem ?? Jest jakaś opcja ??
podłącz miernik lavo do czujnika abs i pokręć kołem na wskazaniach powinno sie ukazać do 3 v prądu tylko nie pamietam czy prąd stały czy zmienny jezeli miernik nic nie pokaże to oznacza że czujnik abs jest uszkodzony Pozdro
miałem tak samo ze swoim autem. przeczyściłem wszystkie czujniki abs i kontrolka znikła. możesz też sprawdzić czujniki miernikiem
Witam Chodzi mi o jakiś zwykły program, żeby szybciej sprawdzić który czujnik ABS jest winny, żeby nie latać z miernikiem do każdego czujnika,
Udało mi się wyszukać, że ten błąd dotyczy prawego przedniego czujnika ABS. Tylko o co może chodzić, skoro prędkość koła jest odczytywana poprawnie? Da się w jakiś sposób miernikiem sprawdzić ten czujnik?
Przecież masz na białym że padła wiazka.... Albo wymienisz ja albo z jadzie pukt w którym jet padnięta. Jest ti miernika do szukania przerwy w instalacji duda na tvn turbo to pokazywał.
Czujnik ABS z focusie to czujnik półprzewodnikowy, omomierzem nic tam nie sprawdzi. Za to sprawdzi miernikiem w funkcji pomiar diody. Jeżeli ABS świeci, brak błędów w sterowniku ABS to odczytaj na błędy ICM.
1.uszkodzony czujnik ABS przy kołach. 2 .uszkodzony przewód łączący czujnik ABS z modułem (nadkole). sprawdź miernikiem 3. uszkodzony moduł ABS (zwarcie przekaźnika ,miałem taki przypadek)
koledzy jak zmierzyć napięcie tego czujnika? jaka wartość ustawic na mierniku ??
Jeśli instalacja jest Ok od czujnika do sterownika i wieniec również to pozostaje Ci sprawdzenie czujnika miernikiem ... Jeśli jest dobry to sterownik ABS uszkodzony.
Tych niedziałających nie trzeba diagnozować, starczy miernik i/lub (trudniejsze) podłączyć go na lewy tył. P.S. a dlaczego vin ?
Miernikiem sprawdzis rezystancja ok 1,2 kom.
Witam. Mam problem z w/w samochodem. Problem jest taki, że podczas lekkiego hamowania przy małej prędkości załącza się ABS przednich kół. Czytałem inne tematy i było tam napisane, że mogą to być tarczki ABS brudne lub uszkodzone albo uszkodzony czujnik. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia multimetrem/miernikiem czy jest uszkodzony taki czujnik, jak...
Jeśli to taka sama wersja jak moja Peugeot 3008 2 generacja 2020 r. 2.0 Hdi 180Ps to wiązki z kół idą nad zbiornik paliwa i wchodzą do środka pod tylnym siedzeniem (tam są kostki połączeniowe) i stamtąd dalej przy lewym progu do komory silnika. Aby podnieść siedzisko trzeba odkrcic 2 nakrętki na klucz 16 od podwójnego siedziska. Odsłonić wygłuszenie...
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Wrzucę rozpiskę pinów we wtyczce od ABS'u - może się komuś przyda. Mi się przydało, bo można sprawdzić gdzie masy, gdzie plusy a gdzie czujniki w kołach. Mój rocznik 2004, jedynie jeden pin się nie zgadzał, zamiast 28 był 13 (lewy przedni czujnik abs). Wszystkie bezpieczniki wyciągałem i sprawdzałem na...
To są czujniki aktywne, miernik tylko głupoty będzie pokazywał lub nawet nic.
dokładnie tak jak pisze pioart, u mnie w golfie też tak jest, świecąca kontrolka oznacza wykryty błąd przez komputer i prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik ABS. Weż miernik i schemat elektr. ABS-a i zrób pomiary, sam czujnik to małe piwo, tam jest troszeczke więcej elemntów do sprawdzenia. powodzenia
Witam Może spróbować sprawdzić czujniki i stan połączeń z instalacją ,to nic nie kosztuje wystarczy zwykły miernik i trochę czasu .
Przyjrzyj się lepiej samemu czujnikowi, pierścieniowi, szczelinie. Tak bardziej mechanicznie, bez miernika czy oscyloskopu.
Rozumiem ze piasta z czujnikiem ze demontarzu? czy nowa? Jak z demontarzy to duze prawdopodobienstwo uszkodzenia czujnika lub przewodu, sprawdz techem, jesli wykarze jego błąd to warto sprawdzic miernikiem opornosc i porównac np z tym z drugiej strony czy aby jest ta sama.
Po co Ci schemat? Faktycznie wychodzi na uszkodzenie w ciągłości przewodów więc lecisz po przewodzie od czujnika przez całą instalację aż do sterownika ABS. Uzbrój się w miernik z igiełkami :)
Jakie auto :?: miernik i do dzieła ;)
Podepnij miernik do wiązki na wpiętym czujniku i zobacz czy napięcie się zmienia, być może coś przywiera do wiązki . Zrób na wpiętej i wypiętej wtyczce pompy abs.
Witam - bierzesz mierniczek i odłączasz z kostki który chcesz sprawdzic, miernikiem sprawdzasz opór(nie wiem ile powinien mieć dokładnie) ale sprawny bedzie miał napewno coś koło 4 omów .A moze masz je dobre tylko kostki są skorodowane i nie ma perzejścia do sterowania(posprawdzaj kable czy nie sa przerwane)
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
Jakie jest napięcie na czujnikach???i czy czójniki wykazują jakąś oporność kiedy rozłaczę wtyczkę i podłaczę miernik????
Może uszkodzili czujnik podczas wymiany łożyska lub kostki nie wpięli sprawdź miernikiem jaki ma opór na pinach lub nie to łożysko może wersja bez abs
Tak, ważny, inny jest czujnik z szarą, inny z niebieską. Wtyczki pasują w gniazda, ale czujniki są inne, jeden kanciaty, drugi bardziej obły. Jeszcze inna różnica jest na mierniku, na jednym masz normalne wskazania omomierza, an drugim wyczujesz coś, jak byś miernikiem sprawdzał diodę. Nie daj się zrobić w konia, sam się z tym męczyłem w E46. Zrób sobie...
jak jest to rozwiazane za pomoca tylko 2 kabli? Pomiar przez zmienny pobór prądu. Masz moze jakis link gdzie to jest dokladniej wytlumaczone? Moze ze schematem? I drugie pytanie. Czy mierzac czujnik halla miernikiem uniwersalnym, mozna go uszkodzic?
Witam pierwszy błąd to uszkodzony czujnik absu lub wiązka do niego, jest to prawe przednie bądź lewe koło nie pamiętam ale miernikiem można to łatwo sprawdzić, drugi błąd jest to jazda na magnesie sterownik skrzyni nie dostaje informacji o prędkości z tachografu
Witam! po przekroczeniu 18 km/h włącza się bez powodu pompa ABS. Jeśli prędkość jest mniejsza niż 18 km/h pompa wyłącza się i hamowanie przebiega bez udziału ABS'u. Po podłączeniu komputer wykazuje następujący błąd: C0232 (aktywny). w moich kodach błędów jest: "C0232 "Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność" " Co...
Hm... właśnie dzisiaj mąż mojej siostrzenicy pokazał mi, że ma w swoim smartfonie wbudowany miernik pola magnetycznego (miernik pokazywał w µT).
a mierzyłem to miernikiem prądu.
zanim coś kupisz - czujniki możesz sprawdzić miernikiem styki też warto poczyścić trzeba również sprawdzić kable może magik co wymieniał łączniki uszczypnął kable ?
Na początek sprawdź miernikiem czujniki przy kołach, każdy powinien mieć określoną oporność, jak jeden różni się od innych to znaczy że jest uszkodzony. Złącza czujników zazwyczaj są w dostępnych miejscach, przednie pod maską, a tylne pod kanapą.
czujniki są przy każdym kole mającym kontakt z podłożem ale twoim problemem nie jest zabrudzenie czujników tylko przerwanie przewodów do nich przemierz miernikiem czujniki pozdro Piotrek
a może nie ten czujnik wymieniłeś użyj miernika mój na omomierzu pływał jak kondensator
Nie ma dużo do sprawdzenia, zasilania,masy i czujniki.Możesz bez cięcia wpiąć się pod każdy sensor, ustawić miernik na prąd przemienny i kręcić kołem.Jak czujnik ok to powinno pojawić się niewielkie napięcie, nie musisz nawet włączac zapłonu.
Czujnik do bani. Miernik w dłoń i przyrównać oba. Oczami też, bo może jeden jest o milimetr krótszy?
Witam Bez jazdy na skaner?/ jaki/ można na „piechotę” sprawdzić czujniki ABS miernikiem / chyba raptem trzy/ , dość łatwe dojście i jeśli są OK. to niestety dokładniejsza diagnoza w specjalistycznym zakładzie . http://obrazki.elektroda.net/85_12615581...
Jak 2 pinowy to pasywny zmierzysz miernikiem a 3 pinowy aktywny oscyloskop .
Kiedyś miałem awarię czujnika ABS-u w VW B-4 (świeciła się kontrolka ABS-u). Posprawdzałem czujniki miernikiem i ten, który miał przerwę w cewce wymieniłem na nowo zakupiony i po kłopocie. Dodam, że czujniki należy montować ostrożnie a otwory, w których będą wciskane czujniki wskazanym jest posmarować towotem lub wazeliną, aby nie mieć kłopotu z ich...
No to miernik w rękę i wio. Jeżeli mierzone pompie ABS to wykluczysz czujniki i wiązkę. Pewnie łożyska szaden.
Szanowny panie, co do ABS-u to mój przedmówca ma rację, a jeśli nie masz na tyle monet to możesz swe czujniki sprawdzić, miernikiem. Co do immo to masz je zapisane w takiej aluminiowej skrzyneczce, po lewej stronie swojego pojazdu ( stojąc twarzą do silnika) najprawdopodobniej jest umieszczona w plastikowej obudowie na nadkolu. Oto pamiątkowa fotografia....
Prawdopodobieństwo uszkodzenia drugiej pompy w identyczny sposób równy prawie zeru. Ja bym rozebrał i dokładnie bym się przyjrzał złączu które podłączasz do pompy. Kiedyś miałem takie dwa przypadki nie Hyndaiu ale w Patrolu i Lagunie3 .Mierząc miernikiem przejście ciągłość przewodu była a po podłączeniu brak komunikacji
Opór musi być mierz miernikiem na piszczałce w obie strony daj igły, w jedną stronę jak ma te 470ohm a w drugą coś jeszcze lub przerwe to jest dobry, także jak czujnik obok ma przerwę w dwie strony to napewno jest uszkodzony, ale takie usterki stwierdza się diagnostyką bo często się zdarzają zbiegi okoliczności i może być wiele usterek zupełnie innych.
Witam serdecznie wszystkich, to mój pierwszy post tutaj... Auto VW LT35 rok 1999 Motor 2,5TDI 75KM 102PS Chcialbym pomierzyć miernikiem wartości na czujnikach ABSu... potrzebuje schemat głównej wtyczki i funkcje pinów zeby takiego pomiaru dokonać, Nie wiem gdzie sie ten wtyk znajduje, za Informacje z góry dziekuje i pozdrawiam.
Czy miernikiem sprawdzę czujnik? Jeżeli tak to w jaki sposób?
czyli kolego trzeba wypiąć przewód przy pompie i sprawdzić przejście do tej kostki Ale nie miernikiem tylko żarówką min 21W.
diagnoza kompem wykazała błąd jednej czujki(prawy przód) to właśnie ta co ma ok 2 Mohm.To jak dobrze kumam tego czujniczka nie da się zmierzyć zwykłym miernikiem?
Mam podobnego paska jak twoj i z doswiadczenia wiem ze takie cuda dzieja sie przy uszkodzonych przewodach od czujnikow,najczesciej zreszta sa to przewody od czujnikow kol przednich.Zdejmij kola i obejrzyj czy nie zadnych przetarc i innych uzkodzen, ewentualnie podlacz miernik pod gniazdko czujnika abs (masz je pod maska przy kolumnach)i sprawdz opornosc...
zgadza sie sprawdzić ciągłość przewodu ,najlepiej zmieżyć to miernikiem na złączu komputera grube 4 przewody (ekranowane) pozdrawiam
Pokaż zdjęcie z sekcji tego kabla. Zmierzyłeś przynajmniej miernikiem to? 307 ma elektryczny ręczny??
Można i tak miernikiem ,ale z doświadczenia wiem że popsuty modulator też ma takie błędy, że nie widzi czujnika abs.
Tak jest uszkodzony nie ma żadnej oporności. Sprawdzone miernikiem na teście diody oczywiście ;) I z zamianą końcówek miernika na pinach czujnika.
no zawsze jakaś bedzie. :D zle miernik ustawiles.
A w jaki sposób zamieniłes wtyczki skoro kazda z nich ma inne naciecie we wtyku?Chyba ze przelutowałes?Sprawdz miernikiem czy naliczaja poszczególne czujniki .Czym diagnozowałes ten abs?
witam o proszę o wyrozumienie posiadam fiata punto 1 rok 99 podczas wymiany amortyzatora niechcący poruszyłem czujnikiem abs koło lewe i po przekręceniu stacyjki kontrolka abs nie gaśnie nie wiem dlaczego, czujnik nie jest uszkodzony jest cały jak można to zresetować może wyświetlił się błąd ,moje pytanie jak można sprawdzić czujnik może miernikiem...
sprawdzałem koronkę czujnik też jak go mierzę miernikiem to ma 1150 Ω przewód do pompy abs też jest sprawny. Czy może tak być że czujnik ma dobrą oporność a on będzie fiksował?
Witam, są dwa rodzaje czujników,po roku 2001 ,chyba do 2003 są inne niż po 2003.Jedne są rezystancyjne , a te nowsze to już manetyczne,nie sprawdzisz ich miernikiem, bo pokazuje właśnie jak u Ciebie.
W golfach najczęstszą przyczyną nie działającego abs-u są czujniki prędkości koła.Najlepiej sprawdzić kody usterek bo to najszybszy sposób,a jak nie to miernik w ręke i do dzieła .Opór czujnika 1-1.3 kilooma.
Jeśli masz układ Bosch 8.0 to zasilania na pin 3i2 po (30) i 18pin po (15) a (31) na pin 1i4 czujniki masz hala także miernikiem ich nie zmierzysz jedynie oscyloskop lub podgląd w parametry czujniki są na pinach przedni lewy 5i16, przedni prawy 10i9, tylni prawy 19i8, tylni lewy 17i6. Piny 16,9,6,8 zasilania czujników
Witam! Panowie jak kupiłem już Bertonkę to paliła się kontrolka Abs. Zczytałem kody i wyszło 41-czujnik przedniego lewego koła /uszkodzony lub obwód czujnika. Kupiłem jeden czujnik wsadziłem i nic abs dalej pali ,no to myślę sobie podmienie od ojca z astry i sprawdzę czy na jego czujniku będzie działało ale nadal się pali Abs.Oba czujniki u taty działają...
Czujnik starego typu sam wytwarza napięcie AC i potrzebny jest oscyloskop. A miernik ustaw na prąd przemienny nie DC to coś tam ci pokaże. Nowsze czujniki aktywne(potrzebują zasilania ze sterownika) przesyłają sygnał cyfrowy o "niewielkiej amplitudzie" na jednym z przewodów. Może być on na plusie albo na masie. W obu przypadkach sterownik wysyła jakieś...
Witam, mam problem z abs w bmw 1.6 M43, kilka dni temu zaczela mrugac kontrolka, raz swiecila a raz nie, az wreszcze sie zapalila na zawsze. Co moze byc przyczyna - moze czujnik ktorys (jak go sprawdzic, czy zwykly miernik wystarczy?) Prosze o pomoc
Dziś sprawdziłem wiązkę nawet przez żarówkę 24v dwa włókna na raz i jest ok , między sobą też nie ma zwarcia , sprawdziłem opór na czujniku na dwóch różnych miernikach i są takie odczyty : https://obrazki.elektroda.pl/5880131400_... https://obrazki.elektroda.pl/3245252200_... https://obrazki.elektroda.pl/8920191900_...
Sprawdziłem kolory przewodów przy kole od czujnika ABS, ale kolory przewodów przy czujniku ASB przy kole nie odpowiadają tym kolorom w wiązce w progu. Możesz sprawdzić miernikiem
Proponuję na piechotę na początk sprawdzić czujniki jakimś miernikiem, ewentualnie jakiś kts lub coś podobnego.
Ile czujników musi być prawidłowych żeby zadziałał abs? ... wszystkie Istnieją czujniki półprzewodnikowe z dwoma pinami. Sprawdzasz je na "teście diody", biegunowość miernika jest wtedy ważna. Ale w czym jest problem? Jak gwałtownie zachamujesz, to dochodzi do zablokowania kół, czy nie?
Świeci błąd abs, chcę na początek skasować błąd, wcześniej to na jakiś czas pomagało, ewentualnie zlokalizować czujnik który leży. Manualnie sprawdzałem przednie czujniki miernikiem, przejście na kablach do wtyczki modułu były, także zbliżone wyniki na czujnikach, jak również zmieniające się wartości po kręceniu kołem.
Co najmniej świetny schemat i wielkie dzieki za niego tylko że niewiele mi pomógł gdyż ni w ząb go nie rozumiem. Pewnie to uciążliwe ale jak to na chłopski rozum przetłumaczyć? Na moim etapie raczej posiłkuję się jak to laik elementami podstawowymi, wiem gdzie pompa i że mam w rękach miernik.
Jak masz takie wartości jak podałeś, to wyrzuc do kosza miernik
Jak miernikiem sprawdzasz, że ma przerwę to znaczy że na przerwę. Czujnik może ryżowej produkcji? Kup wabco albo Knorr.
Co i u kogo "podpinałeś"?w garażu to jedynie kabelki miernikiem "prześwietlisz co z resztą?
Podnieś tył auta, ściąg koła i miernik w rękę, później przejście do sterownika, ale raczej stawiam na kiepski czujnik(zamiennik) lub uszkodzenie w czasie montażu, miernik prawdę ci powie a nie forum.
Sprawdż miernikiem opór. Na przodzie powinien mieć ok.1000 ohm.
Może i ja tu opisze swój problem bo jest podobny e39 520i tez abs i asc wyłącza się po 40km/h z tym ze jak lekko przyhamuje to czuć bicie pedała czyli abs załącza (oczywiście nie na śliskim) komp. pokazał prawy przedni czujnik podmieniłem oba przednie i dalej pokazał prawy przedni sprawdziłem przejścia kabli od czujników do sterownika ABSu i od sterownika...
Mam uszkodzony prawy kciuk i dlatego tak mi to opornie idzie (szkoda nawet pisać) Że na przedzie mam dwa różne to miernikiem sprawdziłem Miałem dziś oscyloskop poodłączyć ale trochę czasu poszło na szukanie braku wskazania temp zew a i tak nic nie zrobiłem bo nie chciałem w ciemno lusterka rozbierać bez wiedzy o termistorze Czasami jest brak komunikacji...
miernikiem czujnik honda sprawdzić czujnik skrętu miernikiem ustawienie anteny miernikiem miernikiem
napięcie baterii histereza telewizor sprzedam wzmacniacz frontman fender
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
Kalibracja cyfrowego woltomierza na dwóch przewodach: procedura i wskazówki Regulowany ogranicznik prądu 50V 30A - projekt i komponenty