Dlaczego nie podłączysz tych diod na stałe do plusa a masę podaj przez jeden tranzystor Mosfet N, tak jak zwyczajne obciążenie. Bramką Mosfeta tylko steruj z zasilacza.
Coś takiego na przykład: http://obrazki.elektroda.pl/4985685200_1... Pamiętaj, aby poprawnie zasilać mikrokontroler (kondensatory filtrujące), oraz że pomiar będzie poprawny tylko podczas otwartego mosfeta. Zamiast Mosfeta-N można użyć Mosfeta-P i tranzystora NPN, wtedy w każdym momencie uzyskasz prawidłowy pomiar. Dzięki dzielnikom...
Przy pojemności 4 Ah i prądzie 300 mA teoretycznie da to ponad 13 godzin. W praktyce najlepiej mierzyć napięcie akumulatora i odłączyć go gdy napięcie osiągnie wartość 7.2 V. Należy pamiętać o tym by odłączać akumulator od razu po naładowaniu bo akumulator żelowy nie znosi przeładowania.
Obawiam się, że nie będzie to możliwe. Przyglądając się płytce widzę, że wyprostowany prąd płynący do akumulatora jest bocznikowany rezystorem i spadek napięcia na nim wzmacniany jest przez wzmacniacz operacyjny LM358P i poziom tego napięcia wyświetlany jest przy użyciu LED-ów. Oznacza to, że diody pokazują, jaki prąd płynie do akumulatora: duży prąd...
np. INA 219, dodatkowo możesz mierzyć prąd i moc w obwodzie: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/ina219.... Dostępne tanie gotowce: [url=https://www.google.com/search?q=ina...
Napięcie mierzone bez podłączonego akumulatora?
Napisz czym ładujesz ten akumulator. Czym mierzysz napięcie na akumulatorze i prąd ładowania. Może ten prostownik jest uszkodzony lub przyrząd pomiarowy.
Masz tam lampkę kontrolną ładowania? Co się dzieje po uruchomieniu silnika? Gaśnie czy pali się dalej? Mierzyłeś napięcie na akumulatorze po odpaleniu? Jeśli tak to ile wynosi?
Jakie jest napięcie mierzone na akumulatorze?
Witam Co skłoniło Cię do pomiaru napięcia w skuterze? Czy działo się coś niepokojącego z akumulatorem? Czy napięcie mierzyłeś bez podłączonego akumulatora, czy też na akumulatorze? Pozdrawiam
Witam zastanawiam się jak można było by wejściem analogowym 0-10v lub 4-20ma mierzyć napięcie na akumulatorze potrzebuje wystawić przekaźniki o kilku stanach akumulatora takich jak zbyt niskie napięcie, prawidłowe i czy jest ładowany plan jest zastosować logo siemens z zasilaniem na 12v
mierzyłem napięcie dzisiaj w akumulatorze w aucie Mierz nie w aucie a na stole, i napisz co namierzyłeś. Przed pomiarem daj mu godzinę odpocząć.
Witam. Udało mi się zrobić miernik napięcia ale obsługuje on tylko do 5v. Potrzebuje natomiast mierzyć nim napięcie akumulatora... Jak najłatwiej mogę to zrobić??? p.s Co robi się z wynikiem, bo jak podpinałem baterie 1,2 Wolta, to Uc mi wyświetla~240. Wynik dziele na 2, ale czy da się to jakoś inaczej zrobić???
-> kurkowskimateusz6 Czym ładujesz, czym i jak mierzysz napięcie akumulatora?
Jeśli miernik pokazuje prawidłowo gdy mierzysz napięcie akumulatora w samochodzie czy baterii z pilota to chyba nagle nie zmieni zdania przy pomiarze napięć z mostka i nie zrobi Cię w konia , a napis na kościach typu made in coś tam może być błedny. Zdarza się nawet że na układzie pisze inne oznaczenie a jest to coś innego (podruba) Dodano po 2 Dla...
Witam wszystkich, Mam problem z ładowarką iMax B6AC V2. Otóż z jakiegoś powodu napięcie akumulatora mierzone przez ładowarkę jest o około 0,5V mniejsze od faktycznego napięcia na zaciskach akumulatora. Dzieje się tak we wszystkich trybach (np. pomiar napięcia, ładowanie, rozładowanie). Oczywiście powoduje to, że ładowarka nie działa prawidłowo, a nawet...
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
W sumie potrzebuję tylko: 1. Mierzyć napięcie akumulatora 12V (samochodowego) z dokładnością do 0.05V 2. Krótko natężenie do 10A przy 12V Do czego jest potrzeba taka dokładność? Wszystkie pomiary mają swój cel. Akumulator ładuje się i ma napięcie np. 14,7V, odłączamy ładowanie i napięcie spada do np. 12,9V. Gdzie tu miejsce dla pomiarów "z dokładnością...
Jakie jest napięcie akumulatora mierzone pod obciążeniem?
Napięcie ładowania powinien wahać się od 14,0v do 14,4v. Czy mierzyłeś napięcie przy podłączonym akumulatorze ?
Przecież akumulator to złom, nie da się na takim akumulatorze mierzyć napięcia ładowania. Można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika, jak na akumulatorze z samochodu odpala bez problemu.
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
Tak jest. Miernik ma pokazać prawidłowe napięcie. Jeśli przy mierzeniu napięcia akumulatora samochodowego pokaże 3V zamiast 12 to jest nim coś nie tak. Tylko mierzyć trzeba pewne ogniwa - najlepiej nowe. W samym mierniku bateria też powinna mieć wysokie napięcie.
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Ale dodatkowo zrozumiałem że mają to być dwa oddzielne obwody - a w założeniach nie mają być. Jak jest separacja to są dwa odzielne obwody. Z definicji separacji... Ma być jeden obwód - nadomiast dodatkowe żródłow zasilania przyłączane w 2 wypadkach: 1. Kiedy aku 1 + alternator nie wydala - na czas wzmożonego poboru np. wyciągarka 2. kiedy aku 1 naładowany...
Mierzyłeś napięcie akumulatora po naładowaniu podczas prób odpalania? Próbowałeś z innym, sprawnym akumulatorem lub choćby na kablach od "dawcy"? V.
Skoro jest 5V to znaczy że nie mierzy napięcia. I nie mierz względem akumulatora tylko na czujniku. Bo nie mierzysz napięcia łądowania.
No dobrze tylko gdy dam pokętło na 2 A to jak mierzę napięcie na akumulatorze to jest jakieś 15 V a ten prostownik jest na 10 A Ważna uwaga, przy uruchamianiu prostowników. Akumulator musi być w stanie bardzo dobrym. Jak będziesz testował prostownik na zużytym akumulatorze to napięcie może być nieprawidłowe. Napięcie ładowania na akumulatorze bowiem...
Napięcie jakie samo jak mierzone na akumulatorze. Jak się nie mylę to w yarisie takie jest.
Druga wersja zadziała. Regulator zajmuje się ładowaniem i utrzymywaniem stanu naładowania akumulatora i nie obchodzi go pobór. Będziesz mierzył napięcie ładowania akumulatora. Jest ono nieco wyższe, niż napięcie akumulatora nawet pewien czas po zaprzestaniu ładowania. Ja tak mam i działa. MPPT daje Ci szeroką możliwość dopasowania panelu napięciowo...
Gdzie właściwie mierzysz to napięcie? Na innym akumulatorze to samo było?
Możesz bez obawy ładować akumulator 16V na wyjściu prostownika to normalne napięcie mierzyłeś je zapewne bez obciążenia po obciążeniu prostownika akumulatorem napięcie spadnie do ok. 12V -13V
Jeżeli akumulator osiąga 4,2 V i uważasz, że jest naładowany, to nie jest. Będzie gdy w fazie stałego napięcia prąd ładowania spadnie poniżej pewnej wartości. Dlatego układ BQ ładuje akumulatory do 100% ich pojemności, a protezy w postaci zasilaczy CC/CV tylko do 80-90%, gdy mierzone jest tylko napięcie akumulatora. Wykresy są w instrukcji do BQ. Duży...
Czy mierzyłeś napięcie na zaciskach akumulatora czy rzeczywiście był przepływ prądu z UPS do akumulatora? Dość niskie to napięcie jak na ładowanie. Dokładnie, coś tu śmierdziało od początku. Napięcie 12.6 to napięcie akumulatora nie ładowanego, w UPS-ie należy się spodziewać 13.6V.
no i konstrnacja dlaczego biegunowosc jest odwrotna na mierniku ,przeciez chyba nie powinno tak byc? Zapewne błąd logiczny. Mierzysz napięcie akumulatora (7V) i wynik odpowiada podłączeniu. A skoro urządzenia (według oświadczenia) nie dostarcza napięcia to jakby go nie było. Tyle, że jeśli urządzenie jest uruchamiane napięciem z podłączonego akumulatora...
Kondycję akumulatora najprościej sprawdzisz mierząc napięcie na akumulatorze przy obciążeniu . Nie wiem jakie posiadasz akumulatory, ale np. jeśli napięcie na akumulatorze żelowym 12V mierzone pod obciążeniem spadnie poniżej 10,5V, to nie należy bardziej rozładowywać tego akumulatora, gdyż grozi to skróceniem jego żywotności. Należy go jak najszybciej...
Prostownik daje napięcie zmienne pulsujące nie mylić z przemiennym (jakie jest po pierwotnej stronie mostka) woltomierz mierzy wartość skuteczną tego napięcia po podłączeniu akumulatora; który jest też kondensatorem mierzysz sumaryczne napięcie obu żródeł (przebieg pulsujący prostownika dokłada się do stałego napięcia akumulatora.
W ubiegłym roku mierzyłem przy jakim napięciu akumulatora Centrala Satel CA-64 (wiem wymarły gatunek) się wyłączy i u mnie było to niecałe 9V więc co centrala to inne parametry. Ale mam wrażenie że elektryk podłącza ten czujnik... aby tak wnikliwie czytać instrukcję :D
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Kategorycznie NIE. Zniszczysz przyrząd pomiarowy. Prąd mierzy się w obwodzie z obciążeniem. W opisany sposób możesz mierzyć tylko napięcie.
Uwaga na pewną zagwozdkę: mierzysz napięcie na wyjściu mostka; mierzysz na akumulatorze; odejmujesz je; włączasz opornik między wyjście mostka a akumulator i mierzysz napięcie na oporniku - wychodzi więcej . ;)
Napięcie mierzysz? Jaka pojemność aku?
Dobrze, do kwietnia wystarczy. Dla kontroli lub z ciekawości możesz co dwa tygodnie mierzyć napięcie akumulatora. Sprawdzisz jak trzyma - czy samorozładowanie nie jest nadmierne.
Akumulatory sprawdzone, spadki napięcia na przewodach w akumulatorze znikome. BMS-y montowałem trzy, jeden z tego akumulatora z poprzedniego posta i dwa 2S 10 A. Na każdym była ta sama historia Spadki napięcia sprawdzałeś pod obciążeniem? Twoje urządzenia powinny razem pobierać ok. 2,3 A. Mierzyłeś napięcie na akumulatorze i obciążeniu, multimetrem?...
Witam. Miernik podłączasz tak: Czarny przewód podłączasz do miernika we wtyk oznaczony "COM". Czerwony przewód podłączasz do miernika we wtyk oznaczony "20A". Nastawnik miernika ustawiasz w pozycji dolnej na żółtym polu przy cyferce 20. Teraz nie próbuj mierzyć napięcia akumulatora bo spalisz miernik. Tak ustawiony miernik odłóż na bok ;) i odłącz minusową...
10,5V i zachowanie akumulatora sugeruje, że masz już zwarcie w co najmniej jednej celi. To nie do odratowania, choć z drugiej strony, czy próbowałeś mierzyć gęstość elektrolitu?
Niektóre odpowiedzi są dla mnie abstrakcją. Myślę że nie tylko dla Ciebie. :wink: Sprawdzałeś rozładowanie jedną żarówką pobierającą prąd w okolicy 0,05C (0,05*pojemność nominalna, u Ciebie 0,05*74=3,7A) czyli mniej więcej rozładowaniem 20 godzinnym. Dla akumulatorów rozruchowych (a taki jest Twój) daje to nieco zawyżoną ocenę pojemności bo ich pojemność...
Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Pierwsze, co może zrobić użytkownik, to podłączyć pewną baterię do swojego laptopa i podejrzaną baterię do pewnego laptopa. Będzie widać, czy problem jest w baterii czy w laptopie. Jeżeli akumulatory były rozładowane do napięcia 1,3 V to już straciły dużo pojemności i bateria będzie do wymiany. Do tego przygody z układami zabezpieczającymi, które potrafią...
Nissan Maxima rocznik 1955 Oooo, stary ;) czy może być inna przyczyna nieładowania niż zepsuty alternator Oczywiście. Napięcie paska czy rozwalony akumulator. Świecą Ci się jakieś kontrolki od ładowania na desce? Sprawdzałeś akumulator? Mierzyłeś napięcie ładowania przy alternatorze i akumulatorze? To są podstawy. Być może na alterku będziesz miał...
A jakie napięcie mierzysz? Czy może na wyjściu prostownika wtedy, gdy płynie prąd? Bo jeśli tak, to jest to suma napięcia na akumulatorze i spadku napięcia na połączeniach. Można robić przerwy w przepływie prądu ładowania i podczas tych przerw mierzyć napięcie akumulatora - jeśli nie masz kondensatora filtrującego, i masz zasilanie z jednej fazy, to...
Witam kolegów. Widzę ,że kolega Pietrucha coś nabrał wody w usta, co prawda temat ma blisko 2 lata ale ja stawiam na urwaną masę w którymś momencie. Prawdopodobnie brak potencjału od którego ECU ma mierzyć napięcie akumulatora był przyczyną tej usterki ale chętnie usłyszę lub przeczytam co tak naprawdę było źle. Elektrycy wszystkich krajów łączcie się...
Należy zwyczajnie zastosować sterowane źródło prądowe. Takie źródło będzie wymuszać określony prąd pobierany z badanego źródła napięciowego, więc nie będzie istotna jego wartość SEM. Tej ostatniej też nie widzę sensu mierzyć. Wystarczy dokonać pomiaru napięcia na zaciskach badanego źródła przy dwóch różnych (znanych) prądach obciążenia, co pozwoli wyznaczyć...
Mierzyłeś napięcie na małym akumulatorze czy tylko na dużym?
Wziąć woltomierz i mierzyć napięcie na akumulatorze (z którego agregat grzewczy jest zasilany) oraz przy samym ogrzewaniu. Pomiar wykonać na pracującym agregacie. Jeśli różnica pomiarów będzie większa jak 0,5V, to sprawdzić połączenia elektryczne(kostki, przewody, końcówki np. oczkowe). Sprawdzić ładowanie obu akumulatorów. Było dobrze i tak się stało...
Witam , a kolega te napięcia mierzył pod obciążeniem na klemach akumulatora czy bez obciążenia bo bez obciążenia może tak pokazywać , pozdrawiam Robert.
Witaj Podaj dokładnie jaki jest upływ prądu. Jak mierzyłeś napięcie ładowania tzn. czy akumulator był w pełni naładowany prostownikiem? Pozdrawiam
Zacznij od podania marki i modelu motocykla. Mierzyłeś napięcie i natężenie jakie pojawia się na akumulatorze w trakcie rozruchu?
Przy jakich obrotach mierzysz napięcie akumulatora?
A może po prostu zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania i na tej podstawie wyciągnąć wnioski co do dalszego użytkowania. Wiem, że nie jest to proste, gdyż akumulator włożony w gniazdo uniemożliwia podłączenie amperomierza. W takiej sytuacji można posłużyć się kawałkiem papieru po czekoladzie oklejonym folią aluminiową. Dwa paski złożone papierem do siebie...
Musisz zmierzyć prąd i napięcie pod obciążeniem. Zalecane napięcie końcowe to 9V, ostateczne to 7,5V. Tyle że ty mierzysz SEM zamiast napięcia.
Bierzesz katalog producenta akumulatorów. Są tam wykresy napięcia i pojemności akumulatora. Napięcie nie zmienia się proporcjonalnie do zmiany naładowania. Jeśli taka dokładność Ci wystarczy, to możesz mierzyć napięcie. Dokładniej trzeba mierzyć zmianę ładunku.
Akumulatory zapewne litowo jonowe więc może trafiła się partia wadliwych akumulatorów np padła elektronika (bms). Mierzyłeś napięcia akumulatorów?
Witam. To zmieniające się napięcie mierzysz z akumulatorem czy bez niego? PozdrawiaM.
zaczęły się problemy gdy akumulator jest naładowany Ile lat ma akumulator? Mierzyłeś napięcie akumulatora w momencie rozruchu?
Masz tam baterię akumulatorów (widzę, że się męczysz z nazewnictwem). Bateria ogniw składa się (niespodzianka) z ogniw. Ogniwa mogą być pierwotne lub wtórne. Ogniwa wtórne to akumulatory (tak, tak. Akumulator to jedna sztuka, a połączona z innymi szeregowo lub równolegle tworzy baterię). Ogniwa pierwotne to zw. baterie czyli ogniwa jednorazowe, które...
Przy pracującym silniku miernik wariuje gdy mierzysz napięcie bezpośrednio na "słupkach" akumulatora?
W tym układzie jest mierzone napięcie akumulatora, a nie spadek napięcia na oporniku. Dotyczy rysunku kolegi.
I mierzysz nim napięcie akumulatora/ladowania podczas ladowania prostownikiem akumulatora ??
Akumulatory i ładowarka są nowe, ale nie muszą być sprawne. Kolega ma miernik uniwersalny? Kolega mierzył napięcie akumulatorów pod koniec ładowania? Kolega zamieści model ładowarka albo nawet instrukcję obsługi do niej. Może jest tam jakiś haczyk i ładowarka działa inaczej niż kolega przewiduje?
A rysować nie ma co - dioda prostownicza zapobiegająca odwrotnej polaryzacji i zabezpieczająca przed rozładowaniem - to cały system ładowania + bezpiecznik po drodze To ładować trzeba zasilaczem o miękkiej charakterystyce czyli o dużej rezystancji wewnętrznej tak by prąd był ograniczony do około 0,4A. Należy mierzyć napięcie na akumulatorze tak by...
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
Mierzyłeś napięcie na akumulatorze i jaka jest jego wartość?
Zacznijmy od początku. Co mierzyłeś, napięcie akumulatora czy prąd rozładowania?
Rozebrałeś akumulator z akumulatorów. Nic Cię tutaj nie dziwi? Rozebrałeś baterię, chcesz sprawdzać BMS. Magiczny BMS to w gruncie rzeczy prozaiczny PCM. Sprawdza napięcie akumulatorów i prąd baterii, czasem temperaturę. Jeśli coś jest za duże (napięcie akumulatorów, prąd baterii, temperatura akumulatorów), to magiczny BMS odłącza baterię od obciążenia...
Po co tak kombinujesz? Przy założeniu że prąd ładowania/rozładowania jest stały wystarczy mierzyć napięcie akumulatora i czas. Resztę można wyliczyć.
Jeśli akumulator po naładowaniu ma napięcie na poziomie większym jak 9,6 wolta to proponuje taką procedurę. Po naładowaniu akumulatora podłączyć żarówkę 12V 5W i mierzyć napięcie jeśli spadnie do 7,2V wyłączyć pozostawić akumulator na godzinę dwie i to samo. Po pewnym czasie napięcie będzie rosło wolniej. Powtarzać tak długo aż napięcie na akumulatorze...
A masz stary regulator? Są na nim oznaczenia typu? Wystarczy poszukać taki sam. Poza tym mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze (miernik ustawiasz na prąd stały 20V)? Na szczęście mam stary regulator. Tak, mierzyłem napięcie na akumulatorze.
Jest tu masa czynników, pobór prądu laptopa, sprawność przetwornicy, napięcie akumulatora.. Przy pełnym poborze 65W i licząc sprawność przetwornicy na poziomie powiedzmy 80% pobór z akumulatora sięgnie ok 82W. Przy napięciu 12V zassie ok 6,8A. Gdybyś miał akumulator nowy i naładowany to można by się spodziewać około 7 godzin działania pełną parą. Tu...
Jaki to typ UPS? Jakie jest napięcie akumulatorów? Jakim miernikiem mierzysz to napięcie? Czy podłączyłeś, np. żarówkę i porównałeś jej jasność świecenia z drugą, zasilaną z sieci?
Akumulator ile ma lat? Napięcie mierzone pod obciążeniem?
Mierzyłeś napięcie na akumulatorze jakie utrzymuje regulator napięcia?
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
A jaki prąd wtedy płynął? Ładowarka nie jest w stanie zmierzyć poprawnie napięcia akumulatora, może mierzyć napięcie w swoim wnętrzu (bez uwzględnienia spadku na przewodach, krokodylkach...).
a gdy wracam do domu tego samego dnia , mierzę napięcie akumulatora i wynosi ono około 11.9 V Albo masz zepsute ładowanie albo akumulator.
Witam. Nie jest korzystne badanie akumulatora amperomierzem.Po prostu robisz zwarcie. Lepszym obciążeniem będzie żarówka.Jak chcesz mierzyć napięcie amperomierzem?Podłącz akumulatorki do ładowarki i ładuj je prądem zalecanym przez producenta.Z tego co piszesz masz prostą ładowarkę czyli bez bajerów.Pozdrawiam Waldec
Ta Ina potrafi mierzyć napięcie?
Musiałbyś. Chyba, że zaangażujesz do tego dedykowany układ. Ewentualnie o ile to możliwe możesz próbować mierzyć napięcie gdy pobór prądu jest niski.
Chcę mierzyć napięcie akumulatora samochodowego. Z uśrednianiem wyników już próbowałem. Robiąc 1, 8 czy 64 odczytów i z tego biorąc średnią to nic to nie zmienia ;( Spróbuję jeszcze z wyłączaniem WiFi na czas pomiarów.
mogą się zapalać same moment po zgaszeniu silnika i włączeniu stacyjki ponownie. Mierzyłeś napięcie akumulatora, miało kiedyś 12,5V? Pozostaje jeszcze 13V.
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Po pierwsze każdym miernikiem mierzącym napięcie stałe możesz zmierzyć taką baterię mierząc napięcie. Natomiast w tym mierniku masz możliwość "szybkiego" sprawdzenia baterii czy dobra czy do "wyrzucenia" ;) Przy bateriach paluszkach , czyli napięcie 1.5V ustawiasz jak pokazałeś na zdjęciu i przykładając końcówki miernika: + do plusa baterii, - końcówki...
Jaki akumulator, samochodowy czy inny? Ogólna zasada: Mierzysz napięcie na akumulatorze i wyciągasz wnioski. W przypadku zwarcia jest bardzo niskie w stosunku do minimalnego w sprawnym akumulatorze. Ustawić miernik na ciągłość przewodu i sprawdzić pomiędzy + a -? W najlepszym razie wyciągniesz fałszywe wnioski. W najgorszym uszkodzisz miernik :cry:
Dzień Dobry. Mam problem z samowłączającym się alarmem. Gdy włączę alarm auto wydaje z siebie 3 sygnały, przerwa i kolejne 2 sygnały. Następnie po paru minutach dochodzi do samouruchomienia alarmu. Dodam, że mierzyłem napięcie akumulatora. Na zgaszonym silniku to 12.35v, a na uruchomionym 13.95v. Czy wie ktoś z was jak rozwiązać ów problem?
Taki pomiar może o niczym nie świadczyć - nie każda (obecnie chyba żadna automatyczna) nie poda napięcia bez podłączonego akumulatora. Masz chyba gniazdo okrągłe ładowania i wyjścia (prostokątne). Podłącz woltomierz do wyjścia, później włącz ładowarkę i zobacz czy coś "drgnie.
cześtotliwość migania jest stała (nie ma reakcji na dodawanie gazu) napięcie mierzone na akumulatorze skacze 14v - 14.5v i tak w kółko, co to może być?
Do pomiaru prądu można wykorzystać rezystor o rezystancji dziesiętnych Ohma i mierzyć przy pomocy ADC spadek napięcia na tym rezystorze lub wykorzystać bardziej specjalizowany układ np. ACS712. Napięcie akumulatora można obniżyć przy pomocy dzielnika rezystorowego i odseparować rezystancję dzielnika od układu ADC np. wzmacniaczem operacyjnym.
Niby 12.18V to już chyba rozładowany, ale chyba wystarczy żeby odpalić ? Nie jest rozładowany, choć nie jest w pełni naładowany. Jeżeli napięcie jest powyżej 12V to powinien bez problemu odpalić jeżeli układ zapłonowy i rozrusznik są w pełni sprawne. ile lat ma akumulator? Im starszy (bardziej zasiarczony) tym napiecie będzie niższe. U mnie roczny...
Mierzymy napięcie na akumulatorze, zapisujemy wynik. Mierzymy gęstość elektrolitu, zapisujemy wynik. W trakcie pomiaru gęstości oceniamy KOLOR elektrolitu. Brudnobrązowy- masa wypadła, będzie kiepsko odzyskaniem pojemności. Obciążamy prądem 10h, mogą być żarówki, ale to słabo, bo zmienia się obciążenie, lepsze sztuczne obciążenie. Zapisujemy czas, robimy...
Tylko to, co napisałem kilka wpisów wcześniej. Nic nie napisałeś na temat ładowania akumulatora w samochodzie. Czy było mierzone napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku - powinno wynosić ok 14,5 V.
spada napięcie akumulatorze mierzyć napięcie samochodzie matryca mierzyć napięcie
rysunek odkurzacz szumy mikrofonu zmiana adres proxy
samsung ue40es6100 programowanie kluczyka mercedes
Oleo-Mac 937: Wysokie obroty przy cięciu - przyczyny i rozwiązania Regeneracja głośników w Warszawie - najlepsze serwisy i porady