W manualu http://www.hantek.com/Product/Hantek1008... podane jest maksymalne napięcie wejściowe 400VDC, więc 12V możesz mierzyć sondą x1.
a co mam zrobić żeby mierzyć napięcia w samochodzie ( do 20V )
Jeśli miernik pokazuje prawidłowo gdy mierzysz napięcie akumulatora w samochodzie czy baterii z pilota to chyba nagle nie zmieni zdania przy pomiarze napięć z mostka i nie zrobi Cię w konia , a napis na kościach typu made in coś tam może być błedny. Zdarza się nawet że na układzie pisze inne oznaczenie a jest to coś innego (podruba) Dodano po 2 Dla...
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Musi być odizolowana, sprawdzone w praktyce. Napięcie, które chcesz mierzyć przecież podłączasz do zacisków +i- IN
Nie stety, aby mierzyć napięcie w samochodzie, ICL.... musi być gawalniczo oddzielony od tego napięcia. Po prostu trzeba dorobić mu przetwornice.
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Mierzę napięcie stałe, w samochodzie nie ma zmiennego.
Przecież akumulator to złom, nie da się na takim akumulatorze mierzyć napięcia ładowania. Można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika, jak na akumulatorze z samochodu odpala bez problemu.
Jak mierzyłeś napięcie w samochodzie? Ile przewodów zasilających radio jest w samochodzie, a ile powinno być podłączone do radia? Sprawdź na którym przewodzie masz zasilanie bezpośrednio z akumulatora, a na którym "po stacyjce". A najważniejsze czy po podłączeniu w samochodzie, jest "masa" na radiu.
Czujnik prądu z sygnałem wyjściowym napięciowym 0-10V albo prądowym 4-20 mA na potrzebny dla alternatora zakres prądów mierzonych (200A) i temperatur pracy kosztuje ok. 100-150 zł.
(at)Krzysztof Kamienski Ok rozumiem że oporniki mają źle dobrane wartości - proszę o podanie właściwych - chciałbym mierzyć napięcie na akumulatorze samochodu. Na tą chwilę mierzyłem napięcie jakie daje zasilacz uniwersalny z regulowanym napięciem. (at)LChucki Jak w moim przypadku ustawić właściwie Vref ? w kodzie ? Dziękuje z góry za porady ?
Co tu jeszcze pisać? . Ile średnio km dziennie pokonujesz samochodem i czy codziennie? Czy sprawdzałeś napięcie akumulatora o poranku przed uruchomieniem? Czy mierzyłeś prąd upływu w swoim samochodzie?
Sprawdzałem na baterii innej i na akumulatorze w samochodzie. Stało się tak po tym jak przypadkiem zmieniłem czerwony kabel w pierwsze gniazdo od Amperów. A później jak mierzyłem napięcie w samochodzie zapomniałem przełożyć i wówczas musiało się zepsuć. Mam jeszcze jeden taki miernik nieco lepszy i też podobnie go uwaliłem. Moze jest jakiś sposób Nie...
Słuchaj już widzę że źle mierzysz. Mierzysz napięcie bezpośrednio z trafo więc tam masz prąd zmienny a nie stały. Przełącz miernik na prąd zmienny i będziesz miał poprawny pomiar. Potem mierzysz napięcie za prostownikiem (4 diody widoczne na zdjęciu) i masz wartość napięcia stałego.
Woltomierz podpinasz pod plus za stacyjką. Czarny to raczej na pewno będzie -. Czerwony i biały to raczej będzie +. Jeden to będzie zasianie wyświetlacza a drugi napięcie mierzone. Plus po stacyjce znajdziesz przy radiu.
Zakupiłem ładowarkę CTEK MXS 5.0. Taki mały problem. Po podłączeniu do akumulatora EFB 60 Ah w samochodzie, napięcie mierzone multimetrem na klemach wynosi 14,8 V, w instrukcji jest podane do 14,4 V. Czy jest to powód do reklamacji ładowarki, a może wszystko jest dobrze?
To nie jest dobry układ. Stabilizator prądu na Q1-Q2 będzie bardzo niedokładny ze zmianami temperatury (w samochodzie temp. zmienia się od -30stC do +60stC). Mierzyć napięcie nie na R5 ale wprost na rezystancji czujnika 30-240 Ohm zasilanego ze stabilizatora prądu wykonanego np. na LM334, to napięcie wzmocnić i "odwrócić" w układzie wzm. różnicowego...
Ok, masz racje. Trzeba zmierzyć prąd, jaki pobierają silniki. Mam amperomierz do 10A. Kupię rezystor 1ohm 50W i na nim będę mierzył napięcie.
Marci 974 , jeżeli chcesz mierzyć napięcie w samochodzie, to konieczny musisz zrobić dzielnik. Nawiasem mówiąc w takim module powinno być to uwzględnione (przynajmniej w opisie). Sprawdziłem tam na allegro i w opisie danych tego modułu jest taki fragment, cytuję: "Podstawowy zakres pomiarowy (+/- 200 mV) może być łatwo zmieniony." Widzisz sam, ze nie...
Witam Robi się to za pomocą dzielnika napięcia (dwa rezystory). Nie zapomnij o filtracji napięcia zasilania i hermetycznej obudowie, jak ma to działać w samochodzie.
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Masz na myśli napięcie mierzone pomiędzy zaciskiem na rozruszniku a masą samochodu w momencie próby odpalania samochodu podczas gdy występuje problem opisany w temacie?
A może dałoby się poidejść bardziej fachowo? Czyli trzeba coś zacząć mierzyć. Ja proponuję napięcie na instalacji samochodu w różnych fazach jego użytkowania w tym rozruchu.
Napięcie na akumulatorze w samochodzie bardzo szybko podnosi się do 14V (lub trochę więcej) gdyż alternator jest źródłem prądu stałonapięciowym i w pierwszych sekundach (minutach) potrafi ładować pełną swoją mocą to może być 50A i więcej. Przez to napięcie szybko wzrasta, a prąd maleje proporcjonalnie do szybkości naładowania się akumulatora. Jak akumulator...
Należy przedewszystkim doprowadzić elektrykę samochodu do porządku, tak by nic nie "wariowało". Prąd upływu na postoju ma być jak najniższy 20-30mA, a napięcie po uruchomieniu mierzone na słupkach akumulatora 13,8V-14,5V.
w samochodach VW napięcie jest do 14V mierzyłem w paru i nigdy nie przekraczało 14V
Tylko to, co napisałem kilka wpisów wcześniej. Nic nie napisałeś na temat ładowania akumulatora w samochodzie. Czy było mierzone napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku - powinno wynosić ok 14,5 V.
Witam, po przejrzeniu kilkunastu postów nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie : Czy mierząc napięcie (np. w samochodzie) za pomocą mikrokontrolera rodziny AVR (np popularny ATmega8) wymagana jest separacja napięcia mierzonego od napięcia którym zasilamy układ pomiarowy (uP z dzielnikiem lub wzm operacyjnym)? Czyli: czy mogę np w samochodzie...
Bezpiecznik alternatora sprawny? Napięcie mierzone na aku, czy na alternatorze? Doładuj jak najszybciej akumulator poza samochodem.
Robiłeś pomiar spadku napięciu przy odpalaniu samochodu? Akumulator może mieć i pół roku i padnie. Mierzyłeś czy coś przypadkiem nie pobiera ci prądu na postoju? Masy posprawdzane?
Multimetr PU 120 firmy Metra Blansko: (...) Miałęm kiedyś z tej samej f-my miernik PU140 przeznaczony li tylko do pracy z samochodem. Mierzył np. szybkość obrotową silnika lub kąt wyprzedzenia zapłonu. Oprócz tego napięcie, rezystancję i prąd. Fajna sprawa, bardzo przydatny. Niestety miałem włam do samochodu i.... po mierniku :(
Wtyki RCA są stosowane nie tylko jako sygnałowe (amplituda do 1,5V) ale w badziewnym sprzęcie również jako złącza głośnikowe, a tam amplituda sięga czasem 24 i więcej V także spokojnie możesz użyć takiego złącza do woltomierza. Oczywiście najważniejsze, żeby gniazdo od strony instalacji samochodu było zabezpieczone stosownym bezpiecznikiem. Warto tutaj...
Witam Chciałbym mierzyć napięcie akumulatora w samochodzie. Posiadam układ termometru norda NE045. W jaki sposob trzeba przerobic ten uklad aby powstal z niego woltomierz mierzacy napiecie akumulatora. Poniżej zamieszczam schemat tego termometru oraz spis elementow. Uzylem Szukaj i nie znalazlem czegos takiego jak potrzebuje... Niestety nie moge juz...
Z tymi żarówkami to jest tak, że ich parametry muszą być zgodne z [url=www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/m... 37 (R37) ECE. Kiedy tam zajrzymy to stwierdzimy, że wszystkie parametry żarówek są mierzone przy napięciu 13,2 V. No i tu jest ten zonk - napięcie w instalacjach większości współczesnych samochodów znacznie...
Woltomierz jest dobry, dziś sprawdzałem innym i efekt jest taki sam. Tym moim woltomierzem mierzyłem napięcie w 4 innych samochodach i wynik we wszystkich był ok. 14,2. A co do regulatora to był wymieniony i początkowo działał poprawnie, ale teraz pewnie "padł", tylko co może powodować takie uszkodzenie regulatora.
Jak pomiar może być poprawny, jeżeli napięcie pojawi się dopiero kiedy podłączysz odbiornik. Trochę jakbyś mierzył napięcie ładowania alternatora przy zgaszonym silniku w samochodzie.
Kondycję akumulatora mierzyć już w samochodzie. Zrobić pomiar spadku napięcia podczas rozruchu i wszystko będzie jasne.
Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie: W jakim zakresie temperatur otoczenia można mierzyć np. napięcie akumulatora w samochodzie, tzn. czy temperatura będzie miała duży wpływ na poprawność wskazań napięcia w zastosowanym przez Pana źródle napięcia wzorcowego?? wiadomo, że jest to dość duży zakres temperatury powiedzmy 0-30°C...
Napięcie nie przysiada, mierzyłem miernkiem napięcie na stykach +, L przy pracującym samochodzie i również wzrasta powyżej 16V gdy obroty rosną. (wtyczka podłączona do alternatora) Lampka ładowania jest zgaszona. Po odłączeniu wtyczki od alternatora, masuję L na, którym jest 12V ale lampka się nie zapala.
Wspólny to "plus", a podawany jest "minus". Musisz mierzyć napięcie względem styki wspólnego żarówki, a nie masy samochodu.
W cordobie 6l wyglądało to tak, że klimatronik podrzucał wymagania do opornicy co do wartości napięcia zasilającego dmuchawe. Opornica zaś robiła robotę i przetwarzala napięcie układu w samochodzie na wymagane napięcie. Jeżeli mierzysz na zaciskach silnika dmuchawy, zaś na klimatroniku widzisz zmianę prędkości dmuchawy (kreseczki, diody itp.), a tu...
Pomyślałem więc że da sie miernik wpiąć równolegle do bezpiecznika i na każdym zmierzyć pobór prądu. TYlko jak to zmierzyć?? Co mam mierzyć napięcie czy natężenie??
Przeterminowane leżaki można kupić po 5 zł. Dobre alkaliczne po 10 zł i po 15 zł. W mierniku za 9 zł brakuje boczników do pomiaru prądu. Kupiony do mierzenia napięcia w samochodzie i czasem oporów, więc nie ma problemu.
w momencie kiedy pokazuje otwarcie zaworu na zero to znika napięcie Tego fragmentu nie rozumiem... skąd znika napięcie i mierzone względem czego? Masz 2 piny to mierz między nimi, a nie względem masy samochodu. Napięcie na tych pinach (pomiędzy nimi) powinno się zmieniać w zależności od wysterowania zaworu (0-100%) od ok 0V do ok 13V. Jeśli jest sterowany...
Nie próbowałem bo nie znam układu pinów w wtyczce który kabel od czego a nie chcę pomotać. Idą 2 grube fioletowe i jakieś cienkie jeszcze napięcie sprawdzał miernikiem kolega mechanik który zajrzał do mnie na chwilę i to on stwierdził brak plusa ja nawet niw wiem jak te przejścia mierzyć w samochodach bo podał bym napięcie bezpośrednio z aku.
Witam. Chcę zastosować w/w moduł do pomiaru napięcia ładowania w samochodzie. Jest on zbudowany na układzie ICL 7106 wspólpracujący z 7 segmentowym wyświetlaczem LCD 3,5 cyfry. Tutaj moje pytanie: Czy ten układ może być zasilany napięciem, które jest mierzone? Oto link do PDFhttp://sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/AV... Ewentualnie co sądzicie o tym...
Napięcie mierzyłem na zaciskach akumulatora samochodu. Obecnie w jeden dzień zrobiłem z przyczepą 600 kilometrów i jest ok. Trochę dziwna sprawa z tym ładowaniem, powiedzmy obciążę dodatkowo alternator prądem 10A, napięcie spadnie do 13,6V, następnie na chwilę odłączę to dodatkowe obciążenie i załączę jeszcze raz, wtedy ładowanie wynosi 14,4V. Nie wiem...
Omomierzem to nie bardzo ale woltomierzem tak. Montujesz do samochodu uruchamiasz silnik na obroty około 3000 i mierzysz napięcie na akumulatorze jeżeli przez co najmniej 15 min napięcie na akumulatorze nie przekroczy 15V i będzie większe od 14V to regulator jest sprawny.
Kupiłem UPS używany Active Power Easy 400 i chcę go przerobić na przetwornice 12/230V do samochodu i używać go w czasie pracy silnika ale pojawił się problem mianowicie UPS wyłącza się gdy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej około 14,5 V a mierzyłem napięcie w zapalniczce samochodu ma około 14 V ale co dziwne przetwornica działa w samochodzie dopóki...
A JAK mierzyć właściwie?? Trzeba zmierzyć nie do masy samochodu tylko na tych 2 wsuwkach od zasilania a najlepiej żaróweczką na kabelkach. Jak będzie świecić to niemożliwe żeby wszystkie paski przepalone były chyba że włączone było w lecie w upał.
Opór mierzyłem a spadek napięcia wyliczałem. Napisz proszę, jak i czym mierzyłeś. Jaka jest długość i średnica przewodu?
Tam odczytuje się prąd nie napięcie. W takim razie dlaczego wszystkie testery mierzą po przez ADC napięcie ? Czegoś tu chyba nie kumam ...
Wyrzuciłem czytnik płyt pozostaje czytnik usb odpada +33,odpada wyświetlacz lecz onpotrzebuje 5v, bez tego może hulać.Nie mierzyłem?
https://obrazki.elektroda.pl/9235888600_... https://obrazki.elektroda.pl/5316871400_... Taki sterownik siedzi w samochodzie, napięcia wejściowe mierzyłem ale na dobrą sprawę nie wiem ile ich powinno być. Wydaje mi się że mógłby to być dobry trop bo obydwa sterowniki dają ten sam efekt. Czy mógłbym dostać jakąś informację...
Nie do końca. W samochodzie osobowym zazwyczaj będziesz używał zakresu 20V (200mV-20V), ale jak będziesz coś mierzył w ciężarówce (24V) to już musisz użyć zakresu 200V (20V-200V). Tak jak pisałem wcześniej, ustawiasz najmniejszy zakres w którym zmieści się mierzona wartość napięcia. Jak nie wiesz jakiego napięcia się spodziewać to zaczynasz od najwyższego...
Witaj Nie wiem jak mierzyłeś ten pobór prądu, ponieważ radiomaksymalnie powinno pobierać około 1.5 A ( znalazłem opis gdzieś w sieci ). Skoro nie przygasają żadne światła to wnioskuje, że napięcie mierzysz "na radiu". Taki spadek spowodowany jest nieprawidłowym zasilaniem. Sprawdź masę do której podłączyłeś kabel zasilający ( czy to masa samochodu -...
Panowie pomocy, jakie napięcie powinno się znajdować, mierzone na wyjściowych zaciskach alternatora, w moim samochodzie 45V??? 8O (jest to stary Passat ) powinno być max 14V co może być przyczną tak wysokiego napięcia :?: Przesunięto do <Elektronika Samochodowa>z<Samochody - Instalacje elektryczne>
Witam Przerobiłem połączenia napięcia referencyjnego i teraz wyprowadzenie COMMON i REFLO są połączone do GND. Można mierzyć własne napięcie zasilające bez problemu a gdy jest odseparowane to jeszcze INLO trzeba podłączyć do GND, oczywiście jest miejsce na zworkę. Sprawdziłem jak mierzy napięcie w samochodzie i okazało się że robi to bardzo dobrze,...
Tłumaczycie Koledze jak "fizycznemu" , przecież prowadzi servis RTV i elektronikę i elektrykę ma opanowaną. Zacznij od przekażnika pompy paliwa /lewa strona komory silnika, bliżej lampy/. Podobnie jak HOT musi mieć sterowanie , tylko , że minusem ze sterownika silnika , z pinu B6. Z drugiej strony oczywiście ma mieć + 12V po kluczyku. Dalej to sobie...
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
Mam ten tester i powiem tyle - najlepszym testerem akumulatora we własnym samochodzie jest... ucho. Jedynymi parametrami, który mierzą te testery jest napięcie i rezystancja wewnętrzna, w dodatku jest to pomiar przy minimalnym obciążeniu. Na tej podstawie jest szacowany prąd rozruchowy i poziom naładowania. Nie jest w żaden sposób określana pojemność....
panowie. akumulator 12voltowy,ma 6 cel i każda z nich będąc w pełni naładowana ma napięcie 2.2V.więc 6X2.2V=13.2V 13.2V to w pełni naładowany akumulator.napięcie 14.4V może chwilowo wystąpić w procesie doładowywania po odpaleniu silnika. utrzymywanie napięcia ładowania na poziomie 14.4V powodowało by gazowanie elektrolitu. regulator napięcia dba o to,aby...
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Nic nie napisałeś o napięciu ładowania w samochodzie, mierzonym na klemach akumulatora przy włączonych odbiornikach w aucie. Dodano po 1 w/g mnie ten aku był niedoładowany a pobór prądu w aucie masz spory....
A nie lepiej sprawdzać stan żarówek przed zapaleniem? Przed włączeniem napięcia można bardzo prosto sprawdzić czy włókno żarówki jest w porządku. Żarówki palą się przy włączaniu, wyłączaniu i pracy. Jest faktem, że dopóki nie włączymy żarówki nie wiemy w jakim ona jest stanie, na upartego można dodać taką funkcjonalność - sprawdzanie stanu żarówek...
Cześć, Dzięki za odkopanie, bo też zaciekawił mnie temat. Akurat u siebie wymieniłem cały wentylator na używkę ale dociekam co nie działało w moim starym. Otóż sam wentylator działa po podłączeniu odwrotnie zasilania. Na samochodzie mierzyłem jakie napięcie przychodzi na przewodzie sterującym i wszystko jest ok (napięcie z 12V spada wraz ze wzrostem...
Przyjacielu Pawol! Miła ta rozmowa, ale nie trzeba się spierać o każde słowo, bo na ten przykład: z ateriałów szkoleniowych które otrzymałem z firmy BRC na temat Blitza jasno wynika, że śruba regulacyjna reguluje MAX podawanego gazu, a element ruchomy dodatkowo "zawęża dopływ" gazu. Kilka instalacji Blitz założyliśmy zgodnie z wskazówkami i biegają...
Miernik cęgowy dla amatora wkoło domu, w samochodzie czy w małym warsztacie elektronika amatora jest mało przydatny więc dlatego stwierdziłem że lepiej dołożyć do BM857 stówę. Taaa... bo lepiej mierzyć prąd pobierany przez urządzenie zasilane z sieci 230V wpinając się szeregowo w obwód miernikiem. Albo w ten sam sposób mierzyć prąd rozruchowy czy ładowania...
A co mają układy lampowe jak mówimy o radiu na tranzystorach? Mierniki mierzą dobrze bo napięcia jedne są poprawne a inne nie i tyle. Wystarczy, że zmierzę napięcia na różnych zasilaczach czy ładowarkach i pokazują poprawnie. W samochodzie też. Więc jeśli tutaj 3 napięcia znacznie odbiegają a inne są dobre to znaczy, że coś w sprzęcie jedynie może być....
Panie architekt, samochód to nie dom z instalacją odgromową Od minusa akumulatora do wszystkich miejsc masowych (karoseria, silnik itp) ma być teoretycznie rezystancja zerowa, co w praktyce nie jest, ale powinna być jak najmniejsza, można też mierzyć spadki napięć ale to.....
to nie jest wina świec, przewodów WN, ani kopułki, palca i cewki , dalej zaczyna sie elektronika:( a tu noga:( kolega mierzył to napięcie między + na cewkę i drugi przewód czy na masę samochodu??
Sonda lambda z czterema przewodami to sonda z grzałką na białych przewodach więc napięcie należy mierzyć na czarnym i szarym. Bo przecież należy mierzyć spadek napięcia na sondzie a nie na znacznej części instalacji samochodu. Jeżeli uszkodzona grzałka to sonda będzie działała prawidłowo przy rozgrzanym silniku. Grzałka działa tylko po to żeby na zimnym...
napięcie ładujące nie jest stabilizowane tzn. jak solar podaje 6V (max) to tyle idzie na akumulator A jak to mierzyłeś to napięcie, przy podłączonym akumulatorze, czy bez? Pytam dlatego, bo ja wykorzystuję panele PV do ładowania akumulatorów w samochodzie i do oświetlenia garażu. Wcześniej oczywiście porobiłem próby jak ten tandem będzie ze sobą współpracował....
Witam! Chcę wykorzystać uC jako emulator uszkodzonego czujnika przepustnicy w samochodzie. Myślę, że atmega8 wystarczy. Układ ma mierzyć kąt obrotu i wystawiać odpowiednie napięcie od 0-5V (liniowo w funkcji kąta). Pytanie brzmi jak mierzyć kąt 0-90stopni. Enkoderem, potencjometrem obrotowym? Zależy mi an dużej dokładności i wytrzymałości (ciągła praca...
Halo, cześć. Ciekawe rozwiązanie :) fajny pomysł. Trzymam kciuki. Dopisz do jakiego samochodu i do jakiego radia się podłączasz, może istnieje inne, prostsze rozwiązanie. Wracając jednak do tematu, przydałoby się podłączyć całą tę instalację na stole, do zaufanego zasilania. Na teraz wydaje mi się, że jest to problem przetwornika, który (niby nowy)...
Wtedy miernik w dłoń i trzeba mierzyć czy zasilanie jest ok. Czy czasem nie spada jego napięcie. Czujnik TPS w zespole przepustnicy to zwykle dwa potencjometry połączone do wspólnego zasilania lecz jeden obrzucony tak że rezygnacja jednego maleje a drugiego rośnie z otwarciem przepustnicy. Skoro masz dwie sprawne przepustnice (pisałeś że testowałeś...
juzek555 - Jak chcesz tym mierzyć napięcie akumulatora w samochodzie i zasilać z niego, to przeczytaj temat, do którego link podał Błażej w #22. Tam jest prawie sensowny schemat, ale trzeba przeciąć jedno połączenie (na schemacie kreska pionowa - w module chyba jest to połączenie), zmienić oporności w dzielniku na dużo większe, np. 8M2 i 910k (ICL7107...
Przy okazji rutynowej kontroli instalacji w domu zleconym przez spółdzielnię okazało się, że nie działa uziemienie (mieszkanie kupione na rynku wtórnym, więc nie wiem, jak instalacja była wykonana) Rozkręciłem gniazdka - niepodłączone są PE. Neonówka przyłożona do PE się nie świeci. Napięcie mierzone multimetrem między L i PE to ok. 180 woltów, napięcie...
W samochodach osobowych napięcie wynosi 12V.Akumulator jest ładowany dzięki alternatorowi lub prądnicy(obecnie nie stosowana poza starymi maluchami),napędzanemu poprzez pasek klinowy podczas pracy silnika.Napięcie w sprawnym samochodzie mierzone na klemach powinno max. wynosić 14,5V.Minus akumulatora jest na karoserii auta.
Wybacz lecz to nie są mierniki. Są, może nie są dla profesjonalisty... Kupiłem nowe baterie, fakt, tamte za mało miały. Napięcia pomierzone oboma "niemiernikami"są bez mała identyczne. Identyczne są zawsze te niższe wartości zaś te, które uznałeś za zbyt wysokie różnią się o max. 0,2 -0,3V. Można więc przyjąć, że wartości które w poprzednim poście...
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
Mam Ci napisać w jakim samochodzie? To akurat nie ma znaczenia, ale OK. Owszem, ma - w Audi np. mogą nie działać tylne głośniki, w niektórych autach radio wypuszcza sygnał na dodatkowy wzmacniacz napędzający głośniki itd. Skoro masz napięcie na wszystkich, to albo uszkodzona końcówka, albo źle mierzyłeś, inna opcja to coś źle wpięte w adapterze ISO.
w jaki sposób mierzysz napiecie? staraj sie zawsze mierzyć do masy samochodu albo do - na aku
Poprostu co jakiś czas kontroluje stan samochodu aby zawsze był sprawny. Napięcie mierzone na akumulatorze. A akumulator jest nowy ma dopiero co dwa tygodnie, a na starym było to samo. Przy -25 tdi odpalil bez najmniejszego problemu takźe akumulator odpada. Bez większej różnicy czy zimnym czy ciepły.
Danieloos Czytam uważnie - napisał " bezpiecznik na wiązce cały " nie mierzył napięcia a zostało to wpięte w jakiś sposób do instalacji elektrycznej samochodu - tam są również bezpieczniki . pozdrawiam
8,3V na dwóch ogniwach? Zmierz napięcie pod obciążeniem i daj znać. Zapewne mierzyłeś napięcie świeżo po naładowaniu bez obciążenia.
A czy 7107 może mierzyć to samo napięcie z którego on jest sam zasilany, bo C520 może. i czmu nie polecacie C520?
a poza odlutowywaniem można jakoś inaczej sprawdzić ? powiem wprost, że niechciałbym go odlutowywać ponieważ miernik ma zaledwie miesiąc i nie chciałbym w nim grzebać do tego stopnia. Ma jakąś gwarancję? Nie ma, nie chcesz stosować, możesz zewrzeć bezpiecznik drucikiem. Później sprawdzić pobór jakiejś zapasowej żarówki, byle nie halogenowej, tak do...
Właśnie każdy określa moc wzmacniacza ze jest zawyżona.Ale niech zauwazy to ze moc mierzona jest przy 14,4 v..a tak stabilnego napięcia w samochodzie raczej niema. I jeszcze jedno podstawa to porządne grube przewody zasilające.
Witam Poskładałem układ według schematu z pierwszej strony i chciałem ładować akumulatorek 19,2V do samochodu zabawki, na wejście podałem 24V ale maksymalne napięcie jakie mogłem uzyskać na wyjściu to 14,7V (napięcie mierzone bez obciążenia) i nie wiem dlaczego, czy coś powinienem zmienić w układzie przy zmianie napięcia zasilania.
Witam Mierzyć napięcie z którego jest zasilany to żaden problem. Jeszcze muszę sprawdzić jak zachowuje się w samochodzie z uruchomionym silnikiem, ale problem zakłóceń nożna rozwiązać za pomocą małego dławika.
Masz instrukcje? to czytaj. Masz poszczególne zakresy pomiaru amperażu, napięcia i rezystancji. W niektórych są też bajery typu termometr albo miernik przewodności czy pojemnosci kondesatorów. Jeśli chcesz np. zmierzyć akumulator w samochodzie ustawiasz miernik na VDC(czyli napięcie prądu stałego) i wybierasz odpowiedni zakres (dla akumulatora to zakres...
Zgadzam się z tzok'iem, wg mnie dochodzi jeszcze słaba masa. Nie znam sposobu pomiaru przez autora ale mam wrażenie jakby mierzył napięcie zawsze do masy na akumulatorze, a w samochodach zasilanie "idzie" od + i od -. Zresztą duża rezystancja i duży pobór prądu wzajemnie się wykluczają, chyba że jest tak jak tzok opisał.
Witam. Spróbuj zmierzyć napięcie zasilania przy większej sile głosu, jeśli spada dość znacznie - nie napisałeś gdzie go używasz - w samochodzie czy zasilasz z zasilacza stacjonarnego? - to mierzysz na zaciskach akumulatora- zasilacza - jeśli dalej napięcie spada to wtedy zmień zasilanie, zasilacz.
Mam zasilanie 45v i chciałbym pod to podłączyć samochodowy wzmacniacz. Chodzi mi o to, aby z 45v przemienić na ok.15. Pisze około, bo wiadomo że jest to urządzenie z samochodu. Wzmak pobiera do 3A (mierzyłem). Doradcie.
Jak prawidłowo zmierzyć pod obciążeniem baterie traakcyjna 6v 225ah. Mierzyłem normalnym testerem, którym sprawdza rozruchowe w samochodzie i pokazało 9,8v. Wartość prawidłowa ale się po jakimś czasie zorientowałem, że przecież czym większą pojemność aku, to spadek napięcia mniejszy i wcale ten wynik nie musi być prawidłowy. Powinien zmierzyć urządzeniem,...
Trochę to dziwne. Sprawdź miernik czy na pewno mierzysz DC czy przypadkiem jest wciśnięty hold, kable pomiarowe. Podłącz miernik na przykład pod zasilacz od laptopa,lub akumulator w samochodzie.
mierzyć napięcie akumulatorze matryca mierzyć napięcie obniżyć napięcie samochodzie
żarówki podświetlenia radmor makro kolor komórki zatarty silnik naprawa
rower trekingowy lodówka oblodzona
Jak wymontować element grzejny w Liebherr CBNes 3966? Symulator Keil: Obsługiwane mikrokontrolery