czyli miałeś robiona kapę. Weź wlej teraz castrola minerała po przejechaniu 1000KM zrób wymianę oleju na pół syntetyk oczywiście z filtrem. I potem już normalnie wymieniasz olej i powinno by być git
A mogę zmienić buty rozmiar 42 firmy Najki, na rozmiar 42 firmy Ajdidajs?? (po przeczytaniu wyrzucić post do kosza)
W tym przypadku lej już tylko mineralny, od Ciebie zależy jaka marka (cena).
żadnych silikonów . Po to jest uszczelka zeby nie silikonować . niektóre auta jak np z koncerny PSA mają zamiast uszczelki taki uszczelniacz specjalny . Jeśli chodzi o mieszalność to lej spokojnie
witam mam samochodzik opel vectra 2.0i 1991r przebieg 227500km jak go kupilem mial 205 zalalem castrol gtx magnatec półsyntetyk , no ale szybko stuknąłem 12tysiecy i musialem znów zmienic tym razem lotos polsyntetyk bo tanszy byl a mialem wtedy wyciek z uszczelki i nie mialem zamiaru marnowac drogiego castrola , teraz nastepna wymiana co wy na to by...
Wlej mineralny.Elf sporti 15w40.
15W40 to olej mineralny. http://www.126fan.pl/www/oleje.htm
Zwykła wymiana, a następna po 5 tysiącach kilometrów.
Polo z silnikiem 1.2 12V bierze mi bardzo dużo oleju. Po przejechaniu ok 400km musiałem dolać litr. Była mierzona kompresja, nie znam dokładnych wartości pomiarów, ale w autoryzowanym VW powiedzieli że kompresja jest nieznacznie mniejsza niż powinna. Auto ma przyspieszenie, nie ma problemów z odpalaniem. Sprawdzane na olejach mineralnym, półsyntetyku...
Mixol, trawol, stihl, semisyntetic 2T, jakieś wynalazki prawie mineralne...na półsyntetykach jakby lepiej...
Szklanki to koszt ok 35 PLN/szt a masz ich 16. Ciężko zdiagnozować która klepie więc najczęściej wymienia się wszystkie. Na jakim oleju pracuje silnik? Czy przypadkiem nie na mineralnym albo półsyntetyku?
Niestety nie pisze nigdzie czy to mineralny czy półsyntetyk, jedyna informacja to to, że jest 10w40. Jak można sprawdzić czy olej dochodzi do zaworu ?
Witam. Wiem, że się nie powinno, z tego co czytałem, ale mineralny to podobno najgorszy olej i powinno lać się go w ostateczności. Poprzedni właściciel takiego używał. Silnik to 1.0 z przebiegiem ok 100 tyś. Chodzi sprawnie i nic nie stuka (po wymianie rozrządu) i raczej nie gubi oleju, wstyd się przyznać, dawano nie sprawdzałem ;/ Czy powinienem, dalej...
Lej taki olej jak zaleca producent i nie słuchaj ludowych mądrości - nie ważne co lał poprzednik, ani jaki silnik ma przebieg. Od początku do końca jego "żywota" należy lać olej jaki zaleca producent. Nie chodzi tylko o gęstość, ale też o normę producenta. Ta norma warunkuje to czy to będzie mineralny, półsyntetyk, czy syntetyk.
a skąd wiesz jaki ma? Może mieć mineralny. Półsyntetyk to mniejsze zło.
Pozostań przy takim samym oleju jaki masz...
byle jaki mineralny
Przepraszam. 15W40 to mineralny jak napisałem, a 10W40 to półsyntetyk. Lej najtańszy mineralny jaki znajdziesz.
mineralny olej leje się do silników które są na wykończeniu. Nigdy bym nie zalał mineralnego do mojego samochodu. Wlej półsyntetyk i kontroluj poziom oleju.
Jeśli chodzi o olej to tylko ten do motocykli. Przystosowany trochę do innych warunków od samochodowych. Kwestia tylko mineralny, półsyntetyk czy syntetyk. To zależy od tego co zaleca producent i po trochę od tego co było lane dotychczas. Do tych silników jest najlepszy olej 20W/50
Spokojnie możesz mieszać. SL benzyna, CF diesel. SN będzie dla benzyny, o klasę lepszy w oznaczeniu, w jakości pewnie nie. Dodano po 5 Spokojnie możesz mieszać. SL benzyna, CF diesel. SN będzie dla benzyny, o klasę lepszy w oznaczeniu, w jakości pewnie nie. Półsyntetyk z mineralnym tęz można mieszać. Podobnie syntetyk z pół. Nie mieszać syntetyka z...
czyli najlepszy półsyntetyk, czy najlepszy mineralny? :)
Nigdy się nie leje syntetyku do silnika który wcześniej pracował na oleju mineralnym czy półsyntetyku. Katastrofa gwarantowana.
dzięki za info, doprecyzujmy Twoje podpowiedzi: 5W40 (mineralny, półsyntetyk, syntetyk) / do LPG ? Ja myślę aby dać półsyntetyk... Choć w pewnym sklepie serwisowym od wózków, gościu zasugerował mi 15w40 ?! Jeszcze jeden temat: Z głowicy od strony alternatora wychodzi stalowy króciec od rury do góry chłodnicy (trójnik 35/20) który przestał być trójnikiem...
Witam, nie wiem czy dobrze trafiłem, od pewnego czasu jestem właścicielem T4 z silnikiem 2,4 i nadszedł czas wymiany oleju a ja nie mam pojęcia jaki tam olej jest zalany ... z wywieszki wiem tylko tyle że 10W40 ale czy mineralny, czy półsyntetyk czy syntetyk i jakiego producenta nic mi nie wiadomo... a może ktoś wie jak to rozpoznać ? Planuję wlać płukankę,...
Robiłem płukankę ze względu zmianę oleju z mineralnego (taki lał poprzedni właściciel) na półsyntetyk. Zalałem Motula. Na 10tys bierze ok.1litra (nie dymi). Jak na wyeksploatowaną Vectrę B nie jest źle. Mineralnego brał więcej, ale to podobno zaleta Motula.
No producent zaleca 10w40 no ale autko ma 20 lat i swój przebieg :) Jak napisałem wcześniej były pomieszane oleje raz mineralny raz półsyntetyk i pytam czy teraz kontynuować półsyntetyk czy wrócić na mineralny?
Z wiadomych względów zalecane jest tylko schodzenie w dół grupy jakościowej oleju, tz z syntetyku na półsyntetyk, z półsyntetyku na mineralny, odradza się używania półsyntetyku w silniku który pracował na mineralnym, gdyż mogą pojawić się wycieki a w najgorszym przypadku zatarcie silnika.Jeśli silnik nie ma nastukane z 200000km i niezbyt długo jeździł...
Dla tego silnika minimalnym parametrem dla oleju jest 10W40 (półsyntetyk), mineralne odpadają. Przy takim przebiegu sprawdził bym turbo jak radzi kol. Chavez.
Myślę, że możesz wlać bez obawy. Gorzej by było, gdyby auto jeździło większość swojego przebiegu na mineralnym i teraz chciałbyś wlać syntetyk (możliwość wypłukania nagarów co powoduje rozszczelnienie i wycieki). Więc lej syntetyk i więcej nierób takich numerów. Jeśli nie byłeś pewien co było to powinieneś wlać półsyntetyk.
tylko ze nie wiem jaki olej jest teraz w silniku, jeśli jest pół syntetyczny to chyba nie powinienem go zmieniać na mineralny... a jeśli chodzi o zmianę z mineralnego na półsyntetyk to słyszałem różne opinie! i dlatego sie zastanawiam, tylko ze auto ma dość duzy przebieg?
Witam kolego zmieniłeś olej z mineralnego na półsyntetyk podobno się tak nie robi,ja też tak zrobiłem po namowie kolegi i kontrolka nieraz pokazywała że nie ma smarowania powróciłem ma mineralny i jest ok.Jeżdżę B3 1.8 bezyna.Pozdrawiam
Do silnika o takim przebiegu to już tylko olej mineralny 15w40 ,półsyntetyk jest zbyt rzadki a jak wypłucze nagary to będzie jeszcze gorzej.
Pierwszy rozrząd można faktycznie zrobić po 120tyś skoro tak podaje książka. Kolejne powinno się robić po 90tyś czasem 80tyś. Możesz tak postąpić pod warunkiem, że jesteś pierwszym właścicielem tego auta. Jeśli nie to nie wierz w to co jest napisane na karteczce w komorze silnika, albo w książce serwisowej. Mam do czynienia z handlarzami aut i uwierz...
A olej jaki, syntetyk , półsyntetyk ,mineralny?
Na bardzo gorącym silniku (jak załączy Ci sie wentylator chłodnicy), wyłączasz silnik, spuszczasz olej i nalewasz inny bez żadnego płukania. Silnik pracował na niskiej jakości oleju więc po zalaniu mu lepszego może zacząć go brać (wypłucze nagar). Albo zaryzykuj i nalej półsyntetyk, albo nalej dobrego oleju mineralnego. Kiedyś zmieniłem u siebie z mineralnego...
Nie polecam preparatów do płukania ... już po kilku takich eksperymentach widziałem co schodzi z olejem, i nie jest to o dziwo szlam z silnika tylko opiłki metalu z panewek i innych ruchomych częsci silnika. Silnik po takim płukaniu nie raz zaczynał klekotać jak stary diesel. Dobrą zasadą jest jeśli po zmianie oleju na dużo lepszy (mam tu na myśli syntetyk)...
A lepiej SAE30 czyli mineralny czy 10w30 czyli to chyba półsyntetyk? To co podajesz to lepkość może być mineralny półsyntetyczny albo syntetyczny to wszystko zależy od dodanych baz i na czym jest zrobiony. Kupujesz najzwyklejszego trawol z Orlenu i masz chociaż pewność że nikt nie podrabia.
Wózek ma prawie 14 tysięcy motogodzin. Czyli odnosząc do samochodu, mozna dać spokojnie pół miliona km. Nawet gdyby fabrycznie miał 30, to można dać 40. Nie wiedząc czy nie jest zalany mineralny. dałbym 10W półsyntetyk API SN. Pozdrawiam.
Jaki olejem zalac ten silnik,mam przebiegu 250 tys.Starczy CASTROL 15/40 MAGNATIK? Dlaczego chcesz go skrzywdzić mineralnym? Zalej półsyntetykiem.
Witam, Mam Renault Megane Scenic 1.9 TD, rocznik 1996, mam do wymiany olej i nie wiem na jaki się zdecydować. Zalany jest "jakiś" Castrol 10W40, mineralny, syntetyk, półsyntetyk - nie wiem. Mam chęć zalać ELF ale jaki? syntetyczny, mineralny? 10W40, 15W40?
Oleju pewnie wchodzi ok 4l (tyle wchodzi do silników 1,8 i 2,0). Natomiast co do oleju mineralnego to zawsze możesz go wlać, ale jest to bez sensu jeśli silnik pracował na synetyku i nie brał dużo oleju. Po prostu szkoda silnika, bo syntetyk i półsyntetyk mają dużo lepsze właściwości od olejów mineralnych, lepiej smarują elementy silnika, stawiają mniejszy...
Witam. Jeśli masz silnik mocy 55kW to świece NGK BPR5PS w zestawie V-Line6, a jesli 60kW to powinny być BPR6ES w zestawie V-Line2. Co do oleju zapewne usłyszysz wiele opini. Ja osobiście zmienił bym przynajmniej na 15W40 czyli na mineralny albo nawet na półsyntetyk bym sie pewnie pokusił 10W40. No chyba że oleju ubywa dużo w silniku to trzeba znaleźć...
Z doświadczenia wiem że z zmianą oleju zawsze trzeba ostrożnie. Zawsze można zmienić olej z syntetyku na semisyntetyk. Z półsyntetyku na mineralny. Ale nigdy odwrotnie bo silnik nie pojeżdzi dłużej niż 1000 km. No to jakieś dziwne masz doświadczenie, ja w swoim poprzednim aucie zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk żeby w zimę nie mieć problemu z...
Nie wiem co miałeś na myśli pisząc: A olej leje Shell 15W/40 bo dobrze oczyszcza i uszczelnia silnik. Chociaż nie wiem jak z innymi olejami ale shell ma taki system. Jaki to rodzaj oleju ? Syntetyk, mineralny a może półsyntetyk ? Co to za magiczny system wypisany na opakowaniu ? Syntetyki mają to do siebie, że nie ulegają rozkładowi jak mineralne, przez...
Już pisałem że to nie mineralny tylko 10w40 półsyntetyk mobil diesel. Na razie wymieniłem wszystkie cienkie wężyki co dochodzą do zaworów bo były w fatalnym stanie ,klient twierdzi że jest na razie ok.
do hydruliki nie zalewa się silnika mineralnym olejem minimum półsyntetyk wiem z praktyki ,kilka remontów silnika już robiłem po takich olejach
Aha, a jaki olej warto wlać do starego silnika. Syntetyk, półsyntetyk, mineralny? Jakaś konkretna marka, oznaczenie?
A ja bez względu na olej mam ten szlam. Też nie mam zbyt krótkich tras, bo dziennie robię 50 km (po 25 w każdą stronę do pracy i z pracy) i przy takich mrozach nie ma bata. Może pełny syntetyk zachowałby się inaczej, ale mineralny i półsyntetyk są dość gęste.
A jaki olej masz wlany ? Półsyntetyk czy mineralny ? I czy dzieje się tak tylko przy niskich temperaturach, czy cały czas ?
Dlaczego do gazu 15 W 40 - nie może być przynajmniej półsyntetyk? Zawsze zimą ma lżej kręcić rozrusznik.
Witam jestem po remoncie silnika czyli wymiany pierścieni panewek i regeneracja kompletnej głowicy przejechałem już około 1600KM na oleju syntetycznym 5w40 ale nadal mi go pobiera i nadał widzę dym jak hamuje silnikiem nic to nie pomogło. Nie wiem czy nie dałem ciała z tym olejem syntetycznym po wymianie pierścieni bo czytałem dużo o tym i pisali żeby...
Nie zaleca się mieszać olejów syntetycznych z półsyntetykami i mineralnymi. Osobiście wymieniłbym całość na półsyntetyk 10w40.
po mojemu jakiś mobil półsyntetyk albo mineralny chociaż skłaniałbym się w kierunku mineralnego
Wymiana pomogła. Do gazu dopiero się przymierzam bo spalanie tego golfa to masakra. Nigdy więcej VW. A nie wiem jeszcze jaki zalać olej do silnika, mineralny czy półsyntetyk. Samochód jest niedawno sprowadzony i nie wiem jaki olej jest zalany i kiedy był wymieniony. Według licznika ma 178 tyś przebiegu ale nie jest on udokumentowany.
W instrukcji podkaszarki NAC jest napisane aby stosować tylko olej półsyntetyk nie mineralny. W tej z wymienionym tłokiem chce zastosować na dotarcie 1:20 a później 1:25.
NIE zalewać Comma(Castrol też odradzam). Firma nikomu nie znana, na pewno nie są to oleje najwyższej klasy, jedyne co warte z tej strony to informacja o lepkościach i normach. Poza tym, z zasady olej lejemy o takiej samej jak wcześniej - przejście z np. mineralnego na półsyntetyk może zaowocować rozszczelnieniem silnika. Jeśli był zalany syntetyk, można...
Wlasnie mam wlany 15w ale zrobiłem dopiero 500 km i mysle żeby wróci do 10w póki nie jest za późno. Bo niby można tak z powrotem jesli nie zrobili sie dużo km. Dlaczego po przejechaniu normalnego przebiegu nie możesz wymienić na 10w . Olej 10w , który masz zamiar zalać , jest zapewne półsyntetykiem i można go nawet mieszać z mineralnym . Pozdrawiam...
Witam 1 sprawa to jakim olejem jest zalany teraz?? Jeżeli mineralnym to raczej bym odradzał ponieważ oleje syntetyczne i półsynetyczne mają właściwości czyszczące wiec po wlaniu oleju półsyntetyku do silnika który był zalany mineralnym mogło by spowodowac że np. stracił byś cisnienie w układzie smarowania chyba że bedziesz wymieniać wszystko na nowe....
Miałem w Vectrze A 1,8 (benz.+LPG) przebieg podobny - w silniku C18NZ półsyntetyk 10W40. Miał tą przewagę nad mineralnym 15W40, że w zimie szybciej uruchamiał się (nie gęstniał pod wpływem ujemnej temperatury). Wbrew opiniom, że wypłukuje nagromadzony nagar a tym samym rozszczelnia silnik - nie zauważyłem tego u siebie - silnik suchy. Również nie miałem...
A propos mieszania olejów . Bierzemy np . cztery flaszki jednolitrowe olejów różnych firm o odpowiedniej i podobnej klasie API: Sx/Cx ( benzyna/diesel ) ,oprócz luxa i superola (czy ktoś jeszcze pamięta ) , mieszamy , i mamy bardzo dobry olej który powinien odpowiadać (smakować ) każdemu . Możemy też mieszać mineralny z półsyntetykiem i półsyntetyk...
Ten silnik może spokojnie i 100kkm zrobić na jednym pasku, niespodzianki raczej się tam nie zdarzają, osobiście miałem tylko 1 przypadek że pompa wodna powiedziała dość i się przestała obracać ale dużo wcześniej ostrzegała o swoich zamiarach tylko właściciel to zlekceważył. Co do wymiany oleju z mineralnego na półsyntetyk w większości przypadków pojawiają...
Moim zdaniem szkoda pieniędzy na drogie oleje do aut z przebiegiem ponad 200 tyś. km. różnicy nie zauważysz praktycznie żadnej tylko będziesz miał spokojne sumienie (albo i nie). Nie powinno się raczej przechodzić z mineralnego na półsyntetyk. Największym zagrożeniem jest nagar który jeśli odłożył się w silniku może zapchać kanały olejowe. Mi kiedyś...
Mogę podać kilka przykładów z własnej praktyki, nie poprę zdjęciami, bo nie mam, musicie mi uwierzyć na słowo: Stary ford taunus, silnik V4, jeździł na selectolu (lata '80) po wlaniu selectol special (z dodatkami płuczącymi) po paru km od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia i już nie zgasła, brak panewek. Porsche 924 (silnik z VW LT) po wymianie...
Jak nie pomoże to zalej olejem mineralnym, jak masz większy przebieg,np. 10w40, 10W40 to półsyntetyk, a nie mineralny. Oleje mineralne mają oznaczenia klasy lepkościowej 15W.
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
Ja polecam Motula. Jaki olej miałeś wcześniej zalany ? Nie zapominajmy o tym, że zalanie (pół)syntetyku zamiast mineralnego lub syntetyku zamiast półsyntetyku może rozszczelnić silnik.
przynajmniej na jakiś czas i jeszcze pytanie jakim olejem zalać silnik? Mineralny nie starczy , półsyntetyk tam ma być. I tak w gwoli rewanżu jak zdejmiesz dekiel to zrób zdjęcie i wklej nam na topic.
Należałoby też zaopatrzyć się w zapasowe zawory i gniazda zaworowe, bo pięknie się podpalą ;)) i oczywiście wymienić olej na półsyntetyk albo mineralny... Nie wiem ile tego kolega nabył, ale jak już sugerował bym mieszać co najwyżej 1:1 ze zwykła benzyną (lepiej nawet jedna część lotniczej, 2 części zwykłej).
Możesz, choć jezeli zauważysz , że olej zaczyna znjkać to niestety przy najbliższej okazji proponuję przesiąśc się na mineralny tylko jakiś lepszy od w.w. marki Jak juz olej zacznie znikać po zamianie na syntetyczny, to już na przesiadkę na coś innego jest za późno. Półsyntetykiem można próbować zalać, jeśli w silniku nie ma za dużo szlamu, to nie...
Witam mam pytanie dwa tygodnie temu kupiłem forda mondeo mk3 2.0 tddi 2001r przebieg 189 tyś. ponoć oryginalny ale niema informacji jaki jest wlany olej w silniku i proszę was o pomoc bo nie wiem czy syntetyk czy półsyntetyk bo chyba nie mineralny
A może on chodził juz pod koniec na mineralnym oleju, a po zalaniu półsyntetykiem przepłukało silnik i wyszły mankamenty. Ja tez stawiam na popychacze zaworów.
A hipol półsyntetyk nada się bo teraz chyba jest 80w90. Czy tylny most będzie głośniejszy na półsyntetyku niż na mineralnym. Jaki rozmiar klucza imbusowego będzie mi potrzebny do korka spustowego w tylnym moście
Witam. Posiadam stary polski grzejnik olejowy (potocznie "olejak"). Pewnego dnia się przedziurawił. I taki dziurawy działa co zimę z podłożoną szmatą w miejscu dziury. Postanowiłem to naprawić. I mam dwa pytania: 1. Czym po usunięciu rozszczelnienia uzupełnić niedobór oleju? Olej transformatorowy jest trudno dostępny. Wystarczy silnikowy? Jeśli tak...
Oleje jakie używałem to: ELF Sporti TXI 15W40, Jasol 15w40, Lotos 15W40. Wszystkie mineralne. Podejrzewam, że jak zmienię na półsyntetyk, to efekt będzie znacznie gorszy plus może wypłukać mi silnik.
Jeszcze nie widziałem starego silnika ze sporym przebiegiem, który spokojnie przyjmie przejście z minerala na syntetyk albo półsyntetyk. Sam zastanawiam się nad castrolem, najpierw chciałem go przetestować na swoim camochodzie. Co do malucha to radziłbym nie eksperymentować żeby nie mieć potem problemów z ciśnieniem. Elf miał kiedyś olej przeznaczony...
Witam tak jak napisał kol.rnb_bolii korek wlewu i kontroli masz na obudowie mechanizmu różnicowego od strony krótszej półosi.Oleju wchodzi do czwórki mniej do piątki więcej i rzeczywiście co za dużo to niezdrowo zresztą jak będziesz nalewał olej tam gdzie napisałem to nie przelejesz.Do tych skrzyń a zwłaszcza piątek co najmniej półsyntetyk mineralnego...
Moim zdaniem jezeli silnik pomimo przebiegu nie nie zużywał oleju syntetycznego to szkoda go "zalewać" półsyntetykiem, czy mineralnym. Poszukaj poprostu tańszego oleju syntetycznego spełniającego te same normy co mobil (0W40 lub 5W50) klasa jakości wg API- SJ
Przeszedłeś z ineralnego na półsyntetyk a to jeżeli autko duzo przejechało na mineralnym ( 200 -300 tkm) to zabojstwo dla silnika bo półsyntetyk zacznie go czyścić ze szlamu po minerlalnym i pozatyka kanałki. Nie napisałeś czy to benzyna czy diesel ale jak benzyna to wracaj na mineralny diesle takie zimany przechodza bezboleśnie.
Witaj. Robiłem kilka doświadczeń z palnikiem przerobionym na OP. i zauważyłem że jeżeli jakość oleju jest kiepska to trzeba podnieść temperaturę oleju aby nie było kapania z palnika. Najgorszy jest olej mineralny diesel żeby nie kapał z lufy potrzebuje ok. 170 stopni najlepszy z przepracowanych hydrauliczny np. firmy shell dla niego wystarczy jakieś...
Witam. Chciałbym wymienić olej w oplu vectrze a 92r. benz-gaz. Problem polega na tym, że nie mam pojęcia jaki jest teraz w silniku. Chciałbym o porady jakiego oleju zalać. Stan licznika 260000. Silnik nie bierze oleju. Nie wiem, czy syntetyczny, czy mineralny, a może półsyntetyk. Spory przebieg auta ale silnik naprawdę zdrowy. Pozdrawiam:)
Zastanawiam się jaki olej wlać do passata który ma napawano 300 tyś albo i więcej. Półsyntetyk czy może mineralny. Nie wiem co lali wcześniej? jest kilka takich tematów ale z mniejszymi przebiegami.
Witam -kiedyś miałem samochodzik o małym przebiegu(32 tys) kupiłem takiego , podstawa to trzeba było wymienic olej więc zadzwoniłem do serwisu VW. i mi powiedzieli ze do 80-tys jak ma silnik to mozna lac w ciemno syntetyk lub mineralny no ja zalałem półsyntetyk i było ok. , ale wiem jedno z doświadczenia i z opowiesci ze z syntetyku na mineralny to...
Witam Nie dawno kupiłem fiacika o którym mowa w tytule i chciałby się doradzić jaki najlepiej wlać olejek do niego. Ma swoj przebieg juz 196tys i rok produkcji 1995 co mi radzicie półsyntetyk czy juz mineralny?
Odświerzę temat. mazdy nie wolno zalewać olejem mineralnym. Powoduje on zapiekanie się pierścieni na tłokach z racji ich specyficznej budowy. Zalewamy tylko półsyntetyk lub syntetyk. Możliwa jest wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny - jest wiele przykładów w których taka wymiana się powiodła i uratowała własciciela przed wymianą pierścieni.
Według testu organoleptycznego jaki przeprowadziłeś jest to płyn na bazie glikolu etylowego. Jest jeszcze glikol propylenowy, ale nie jest taki słodki. Jest to taka różnica jak między olejem syntetycznym a mineralnym. Jak pomieszasz to najwyżej będzie półsyntetyk (ale nie mówmy o tym głośno bo fachowcy od olei mogli by na tej tezie robić doktorat)....
Zalej mineralnym przy wymianie oleju jeżeli jezdzi na półsyntetyku to na jakiś czas przestaną "szklanki"klepać ;)
potrafię ale nigdzie nie było mojego przypadku a co wtedy jeśli wcześniej był mineralny?? nic się nie stanie po zalaniu półsyntetykiem??
Można zalać Turdusem ale mineralnym 15W40 półsyntetyki są za rzadkie i mogą się pojawić wycieki.
Dziękuję za odpowiedzi, ale ze złomowaniem się wstrzymam, jeździ ubytki są niewielkie. Mam taką taktykę, że z czasem uszkodzenie się będzie pogłębiać i lepiej będzie stwierdzić jaka to dokładnie przyczyna więc poczekam, zmienię olej z półsyntetyku na mineralny, może będzie lepiej. Pozdrawiam PS. Jeszcze nie zamykam tematu, może będą jakieś nowe objawy...
Ja tego nie robiłam. Robił to mechanik, który teraz wykłóca się ze mną , że mozna z mineralnego przejsc na półsyntetyk i nic sie nie stanie. Teraz gdy wlałam Doktora już nie kopci ale wiem, że to na chwilę tylko. Dodano po 5 Zaznaczę , że za wymiane oleju i filtrów skasował mnie 280zl(150zl robocizna), tak wiem smiech na sali. Cały czas upiera się,...
jak kopci na niebiesko to znaczy że olej przepala. Mógł zostać przegrzany, zaprowadź do mechanika niech sprawdzi, może uszczelniacze trzonków sparciały? albo po prostu kosmiczny przebieg a oleje syntetyk i półsyntetyk możesz mieszać gorzej mineralny z syntetykiem
miałem to samo wymieniałem przewody świece filtry rozrząd okazało sie partactwo montujących gaz zamiast miksera 42mm chyba miałem 32mm z silnika 1.4 bo łatwiej ustawić taki mikser rozbierz mono wtrysk zmierz suwmiarka jaki masz mikser i kup jaki jest największy spalanie powinno byc 8-9l w trasie na butli 33l robi kolo 360km.Stuki mogą oznaczać wywalony...
Jaki olej stosować w samochodzie zasilanym LPG Standardowy, zgodny z normą przewidzianą przez producenta auta. Możesz pozostać przy aktualnym wyborze. Dodam, że możesz lekko wydłużyć wymiany-na lpg zjawisko czernienia i rozrzedzania go benzyną nie istnieje. Po za tym im dłużej na syntetyku, tym lepiej-nie słuchaj banałów o przechodzeniu na półsyntetyk...
Słuszna jest moim zdaniem ,po przejściu z mineralnego na syntetyczny ,kolejna wymiana po niedużym przebiegu (2000) , ponieważ syntetyki mają więcej dodatków myjących i zmywają to co zostało po mineralnym Chcę zmienić na półsyntetyk (10W40), więc czy muszę (profilaktycznie) zalać świeży po 2 - 3 tys.km? Poza tym czy jest możliwe, że po takim przebiegu...
Przede wszystkim zmień olej na półsyntetyk. Z tym przegrzaniem na mineralu to pierwsze słyszę. Spokojnie możesz montować gaz. No dobrze,ale ponoć gdy był zalany mineralny to nie można przejść ponownie na półsyntetyk ze względu na to że mogą powstać nieszczelności. Dodano po 2 Ten silnik bez gazu nie jest wart by go wogóle odpalać- łasuch :) I tu masz...
Od 9 lat silnik zalewałem mineralnym olejem Mobil. W zeszłym roku zastosowałem półsyntetyk Po co ??? WrACAJ NA minerał
Może płukanka ma sens jednak mam obawy że wypłucze wszystkie osady i wówczas wszystko się rozszczelni, chociaż olej mineralny powinien z powrotem wszystko przywrócić. A co jest gęstsze? motodoktor 0.5l dolany do oleju w silniku (chyba jest półsyntetyk dawno nie wymieniany) czy wymiana oleju na mineralny? O boziu...
sam muszę w swoim wanie zmienić bo turdus za gęsty i ciśnienie słabo łapie na początku W Wanie AW też miałem turdusa. Po dłuższej przerwie kiedy włączyłem ją nawet w chłodniejsze dni (tak około 0stopni) to i tak dość szybko łapała ciśnienie, wyglądało to tak że jak rozpędziła się na swoje obroty to wskazówka od ciśnienia zaczęła rosnąć. Kolejne włączenie...
Tak silnik taki słabszy. Dopiero jak złapie 3 tyś obrotów to jedzie ale trzeba do oporu gaz wciskać. Wcześniej tak nie było. Aha a czy mogę przejść z oleju mineralnego na półsyntetyczny ?? Zbliża się czas zmiany a właściciel powiedział że jeździł na mineralnym, lecz ja bym wolał na jakiś półsyntetyk tylko nie wiem czy można ?? Co polecacie ?? Pzdr
półsyntetyk zmiana mineralny półsyntetyk mobil półsyntetyk
pingi laptop przycisk centralny rolety ksger aliexpress
radmor 5102te instrukcja radmor 5102te
Brother DCP-115C – wycieki tuszu po kilku dniach w trybie standby, absorber pełny czy uszczelki? Volkswagen Passat – stukanie zimnego silnika przy wolnej jeździe, TDI/TSI, diagnostyka usterki