A mogę zmienić buty rozmiar 42 firmy Najki, na rozmiar 42 firmy Ajdidajs?? (po przeczytaniu wyrzucić post do kosza)
Zaraz po zakupie oddalem do mechanika , bylo pare napraw typu wymiana chlodnicy, uszczelka dekla, pasek alternatora, olej filtry klocki... silnik jest suchy... druga rzecz jaka zabserwowałem to zamulenie przy ruszaniu.. ciezko tak nagle szybko ruszyc, dopiero po chwili sie zaczyna zbierac... czy proba olejowa cos tu moze wyjasnic ?
Myślę, że możesz wlać bez obawy. Gorzej by było, gdyby auto jeździło większość swojego przebiegu na mineralnym i teraz chciałbyś wlać syntetyk (możliwość wypłukania nagarów co powoduje rozszczelnienie i wycieki). Więc lej syntetyk i więcej nierób takich numerów. Jeśli nie byłeś pewien co było to powinieneś wlać półsyntetyk.
Zwykła wymiana, a następna po 5 tysiącach kilometrów.
Najlepiej jak leje się ten sam co był zalany ale przy przebiegu około 100kkm możesz śmiało zalać półsyntetyk.
Witam :) Problem moj to taki że Opel Signum 1.8 zaczoł brac wyrazie wiecej oleju jak zawsze.Jezdze nim juz ponad 4 lata.Jezdze na lpg. obecny olej to GM dexos 5w30.Moj przebieg to 175000 km.Od początku auto na tym oleju.Czy zmiana oleju na półsyntetyczny zmniejszy wyraźnie zużycie oleju .Jesli zmiana... to na jaki konkretnie do tego silnika? Pozdrawiam...
Witam Mam Matiza 2000 rok i przebieg 160 tyś i nie wiem czy olej wlać syntetyk czy półsyntetyk. to moja pierwsze zmiana oleju bo kupiłem go rok temu. podobno jeździł na syntetyku ale słyszałem, że przy takim przebiegu to trzeba już lać półsyntetyk. Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Do kolegi Winiego: Zmiana oleju z półsyntetyka na półsyntetyk - bez problemu. Z mineralnego na półsyntetyk - bez problemu. Z mineralnego na syntetyk - jeśli w silniczku mineralny pozostawił dużo nagaru, grozi to zatarciem silnika, ponieważ syntetyk rozpuszcza ten osad. Z półsyntetyka na syntetyk - jeśli w silniku półsyntetyk nagaru nie pozostawiał to...
Myślę że w tym silniku olej mineralny zrobił swoje. Zmiana oleju na półsyntetyk powinna być poprzedzona pomiarem ciśnienia oleju, w tym przypadku również po zmianie, i wtedy można by ocenić czy ten silnik nadaje się do zmiany specyfikacji oleju. Moim zdaniem teraz masz problem z ciśnieniem oleju, lecz jeśli nie, półsyntetyk mógł wyczyścić popychacze...
Dla tego silnika minimalnym parametrem dla oleju jest 10W40 (półsyntetyk), mineralne odpadają. Przy takim przebiegu sprawdził bym turbo jak radzi kol. Chavez.
Kolego, w chwili obecnej, tj. w temperaturach otoczenia rzędu wartości dodatnich, zmiana na półsyntetyk nie ma większego znaczenia i sensu, tym bardziej że półsyntetyki to oleje mineralne wzbogacone w minimalnej ilości o "walory" oleju syntetycznego. Tym bardziej, że konstrukcja twego silnika do złożonych, w myśli technologicznej, nie należy. Zatem...
Olej półsyntetyk jest ok ,popychacze są już trochę zużyte ale jeśli po rozgrzaniu cichną to możesz tak jeździć i wymiana oleju nie więcej niż 10 tyś. Możesz spróbować wlać inny olej Mobil lub Castrol oczywiście półsyntetyk
Tak masz rację jest to common rail jednak istota tematu jest inna, czy mozna do 1,9 JTD lać półsyntetyk 10W40 a później wymienic na syntetyk 5W40 ?
Nie polecam preparatów do płukania ... już po kilku takich eksperymentach widziałem co schodzi z olejem, i nie jest to o dziwo szlam z silnika tylko opiłki metalu z panewek i innych ruchomych częsci silnika. Silnik po takim płukaniu nie raz zaczynał klekotać jak stary diesel. Dobrą zasadą jest jeśli po zmianie oleju na dużo lepszy (mam tu na myśli syntetyk)...
dodam jeszcze że to się stało krótko po wymianie oleju w silniku. Wcześniej olej przed zmianą był koloru słomkowego, zmieniłem olej na Lotos półsyntetyk, nie wiem jakim był wcześniej silnik zalany olejem bo ma ten wózek od niedawna.
10W40 to tzw. półsyntetyk. Od 15W40 różni się w zasadzie tylko gęstością na zimno. Zimą będzie to nawet zmiana na lepsze.
Wczoaj sprawdziłem ze kołki z warsztatu zalali mi silnik olejem 10w40 ale półsyntetykiem a nie syntetykiem i pewnie dlatego taka zmiana była i jeszcze jest, jezeli chodzi o pracę pompy oleju. Tylko podjechac i łby porozbijac baranom ze nawet nie spojzał jaki był olej poprzedni i o jakich parametrach.Teaz mam syntetyk Valvoline Max Life Fe 5w30 jeszcze...
Mój castrol nie wiem do końca jak to jest z tymi olejami. Niektórzy piszą że to minerał ale na opakowaniu pisze synthetic technologi czyli co to pół syntetyk czy olej hydrokrakowany. Znalazłem Valvoline All Climate 10w40 pisze na opakowaniu synthetic technology a w opisie aukcji że to mineralny tylko jedni opisują go jako minerał a drudze że to półsyntetyk
wujuj23 Zalej półsyntetyk i zobaczysz, czy nie ma wycieków. Kupiłem Tico w 1998 r., mam przejechane 195 tys. kilometrów. Od początku jeżdżę na Mobil 1. Zgodnie z wymogami technicznymi, wymiana co 10 tys. kilometrów. Jak wyciekało spod pokrywy klawiatury, wymiana uszczelki załatwiła sprawę. A jak to zrobić. Sam albo w warsztacie (w zależnosci od możliwości...
Świece mają taki wygląd bo żre olej. Zmiana oleju jeśli pomoże to w znikomym zakresie. Wiem to z autopsji. Zmieniłem sobie silnik i z racji tego że nie znałem jego stanu i ograniczając koszty wlałem mineralny. Zjadał go jakiś litr na 5000km. Po zmianie na półsyntetyk zjada litr na 6 - 6,5 tys i tak przez już ponad 3 lata.
Koleeeeeeego na półsyntetyczny to może i jeszcze, ale na syntetyk, chcesz silnik rozszczelnić? No chociaż zależy w jakiej jest kondycji, ale raczej półsyntetyczny, no i jeszcze sprawe tak postaw: jeżeli znasz historie auta(w jakich był rękach to można zmienić) ale jeśli nie jesteś tego pewien to lepiej zostaw mineralny, tylko zalej dobrą marką np. CASTROL...
Kilometry nie mają tu nic do rzeczy tylko stan silnika. Jeśli nie jest pozacierany i jego elementy nie są zaklajstrowane smołą to mozesz łac nawet najlepszy olej jaki znajdziesz. A jak jest to ubije go (bo w zasadzie już jest ubity) pierwsza lepsza zmiana oleju nawet na najtańszy. Syntetyk powinien być trochę trwalszy i mieć trochę lepsze właściwości...
To jest silnik na pompie (VP), najprawdopodobniej AFN. Spokojnie można przejść na olej 10W40 (półsyntetyk), i zapewne jeżeli wcześniej minimalnie brał olej to teraz przestanie, albo co najmniej to zużycie spadnie. pozdrawiam horse
hhhmmm... więc wnioskuje z tego iż wcześniej musiał być nalany jakis połsyntetyk wiec zmiana na np10w40 teoretycznie powinna problem usunąć?? a jaki olej byście polecili?? czy bedzie konieczne plukanie silnika bo słyszałem kiedys o czyms takim...
Jeśli wlany byl mineralny w co wątpię to musisz lać nadal mineralny chyba ze chcesz rozszczelnic sobie silnik. Przy takim przebiegu powinien byc lany co najmniej półsyntetyk, przy zmianie oleju koniecznie wymiana filtru. Jeśli mocno nie leje uszczelki pod klawiatura bym nie ruszal. A z uszczelka miski prosta sprawa wystarczy tylko założyć nowa i w miarę...
Z doświadczenia wiem że z zmianą oleju zawsze trzeba ostrożnie. Zawsze można zmienić olej z syntetyku na semisyntetyk. Z półsyntetyku na mineralny. Ale nigdy odwrotnie bo silnik nie pojeżdzi dłużej niż 1000 km. No to jakieś dziwne masz doświadczenie, ja w swoim poprzednim aucie zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk żeby w zimę nie mieć problemu z...
Witam. Kupiłem silnik do Hondy cbx 550. Po zamontowaniu i uruchomieniu go wszystko zdawało się być ok. Jeździła tak jak powinna tyle, że nie byłem pewny czy ten silnik będzie dobry więc wlałem do niego zwykły olej mineralny. Gdy okazało się, że jest ok wymieniłem olej na motul półsyntetyk. Po tej zmianie oleju zaczęły stukać zawory. Trochę zmniejszyłem...
Zasadniczo, możesz wlewać. Albo będzie dobrze, albo gorzej. Jednak - olej mineralny to mineralny - zupełnie inny skład niż w olejach syntetycznych. To że coś jest 10W albo 15 W nie oznacza że jeden jest syntetykiem a drugi mineralnym. To jest parametr określający coś innego. Syntetyki od mineralnych oddziela skład chemiczny. Dlatego, nie zaleca się...
Skrzynia od poloneza ma zębatki na tulejach ślizgowych dlatego wlewamy do niej rzadki dobry olej może być nawet silnikowy. Czyli połsyntetyk/syntetyk przekładniowy spokojnie mogę wlewać? Mam Mobil 1 półsyntetyk silnikowy ale pewnie kupię coś przekładniowego. Co polecasz i o jakich parametrach? Czy to że wcześniej ta skrzynia jeździła na Hipolu a teraz...
Na bardzo gorącym silniku (jak załączy Ci sie wentylator chłodnicy), wyłączasz silnik, spuszczasz olej i nalewasz inny bez żadnego płukania. Silnik pracował na niskiej jakości oleju więc po zalaniu mu lepszego może zacząć go brać (wypłucze nagar). Albo zaryzykuj i nalej półsyntetyk, albo nalej dobrego oleju mineralnego. Kiedyś zmieniłem u siebie z mineralnego...
Mam doświadczenie ale w przypadku 5W na 10W,nie była to moja inicjatywa bo klięnt się uparł.Bodajże fiesta 1.4 tdci,ciekła z tak zwanego łączenia bloku.Po zmianie na półsyntetyk ,przestała się pocić.
A robić płukanie przed zmianą oleju? Wlać coś 5w40? Polsyntetyk? Syntetyk?
Witam. W odpowiedzi mogę się podzielić pewną wiedzą posiadam taki samochód i też z instalacją LPGjak kolega i staram się zbierać informację o pojeździe który posiadam. Lubię grzebać przy samochodach i przy swoim dzięki Bogu spełniam swoje zainteresowanie mam też kolegów mechaników którzy mi pomagają mi. Zacznijmy od samego oleju który oprócz nazwy ma...
A więc reasumując zalewam go 10 w40 jakiej firmy? I nie przejmuje sie ze przedtem był minerał ? Zalej 10w40...firma to drugorzędne znaczenie-najważniejsze zeby olej był wymieniany regularnie.Ja do swoich samochodów leje Motul i Liqui Moly co nie znaczy ze tańsze oleje są gorszej jakości.Co do zmiany na półsyntetyk-nie bedzie żadnego problemu.
Marka oleju nie ma znaczenia(praktycznie) więc najlepiej zalać lotosem syntetycznym. 4l w castoramie(najtaniej) 92zł, o jakości oleju świadczy oznaczenie SJ/CF. Polska rafineria LOTOS robi bazy oleju dla wielu renomowanych firm zachodnich a dodatki uszlachetniające produkują zdaje się 4 firmy na świecie. Różnice w cenie to koszty marketingowe, polityki...
Robiłem płukankę ze względu zmianę oleju z mineralnego (taki lał poprzedni właściciel) na półsyntetyk. Zalałem Motula. Na 10tys bierze ok.1litra (nie dymi). Jak na wyeksploatowaną Vectrę B nie jest źle. Mineralnego brał więcej, ale to podobno zaleta Motula.
na tym poziomie nie będę dyskutował, A czy ktoś Cię zmusza? sprowadzając tą mało i tak już merytoryczną debatę na dno. No wybacz, ale tą brednią: silnik zdążył już się wewnętrznie zanagarować, stąd właśnie problemy z 'podwójnym stanem'. przebiłeś wszystko. Musiała by być juz 5 centymetrowa skorupa i pół miski szlamu, żeby nagar wpłynął jakkolwiek na...
co sadzicie? Golf IV 1.9 90 (alh) na pompie wtryskowej. okolo przez 50 tys. km byl lany 15w40 castrol dzis wkladam zregenerowana turbine i zastanawiam sie nad zmiana na 10w40 moze mobila, dodam ze samochod kopcil na bialo wczesniej przy odpalaniu,i bral olej (raczej przez turbine) przebieg 211 tys co sadzicie o zmianie na polsyntetyk??
Witam Kupiłem seat leon 1.9 TDI 110 KM z 2002r. Chciałbym wymienić w nim olej i rozrząd. Dotychczas samochód jeździł na oleju syntetycznym ale ostatnio znajomi mówią żebym pomyślał na zmianie na półsyntetyk, że podobno lepiej sie na nim sprawuje silnik. czy to prawda czy czy można tak bez przeszkód zmienić olej z pełnego syntetyku na półsyntetyk ? Pozdrawiam
Mobil 10w40 będzie dobry, do swojego wlałem elfa, nie wlewaj tylko mineralnego bo "tak mówił mechanik", przy Twoim przebiegu półsyntetyk. Pewnie będziesz miał problem z odkręceniem filtra więc mam taki łatwy trick. Weź gwóźdź, przebij filtr na wylot i wtedy go przekręcisz. Przy zakładaniu posmaruj uszczelkę nowym olejem i dokręć ile siły w rękach, nie...
Witam Posiadam Passata B5 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu. Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru. Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma... Opiszę kolejność działań po której...
I teraz moje pytanie, ponieważ przebieg jest znikomy, silnik czysty (brak nawet śladowych ilości nagarów pod pokrywą zaworów) zdecydowałem się zamienić na własne ryzyko olej silnikowy z zalanego wcześniej Castrola GTX 10W40 na Millersa CFS 5W40. Lepkość, szczególnie niskotemperaturową, dobiera się bardziej ze względu na klimat (nieraz producent toleruje...
Myśle że jeśli nie ma problemów z ciśnieniem oleju po odpaleniu to nie zmieniaj na minerał. Oczywiście jeśli lejesz dobry pólsyntetyk. Słuszne są twoje obawy bo jednak cc po 130 tysiącach może domagać się zmian. I gaz przez to że jest bardziej suchy od benzyny. Pozdrawiam.
tylko ze nie wiem jaki olej jest teraz w silniku, jeśli jest pół syntetyczny to chyba nie powinienem go zmieniać na mineralny... a jeśli chodzi o zmianę z mineralnego na półsyntetyk to słyszałem różne opinie! i dlatego sie zastanawiam, tylko ze auto ma dość duzy przebieg?
Jasne, to też może być przyczyna, jeżeli silnik jest zużyty. Półsyntetyk przede wszystkim rozpuszcza świetnie wszelkie nagary i inne osady, które w starszych silnikach są jakby wypełnieniem ubytków materiału, przez co powoduje spadek ciśnienia oleju i rozszczelnienie silnika. Ma lepsze właściwości smarne, ale jest rzadszy, co można stwierdzić już po...
W żadnym z artykułów do których dałeś linka nie ma mowy o tym że zmiana z 15W40 na 10W40 jest niebezpieczna. Mylicie oleje syntetyczne z półsyntetycznymni. Poza tym oleje półsyntetyczne w Polsce to nie są oleje półsyntetyczne tylko mineralne z dodatkami. W większości krajów w Europie prawo pozwala nazywać olej mineralny z dodatkami olejem półsyntetycznym....
można przejśc na półsyntetyk ale: 1-silnik powinien być w dobrej kondycji, czyli nie dymić i nie brać dużych lub większych ilosci oleju -widoczne ubytki na bagnecie po przejechaniu 1-2 tys km 2.trzeba obowiązkowo wymienić filtr oleju,wraz ze zmianą oleju. Tak naprawdę filtr zmieniać sie powinno przy każdej zmianie oleju,podobno niektórzy tego nie robią...
To że ten silnik papa olej to nic dziwnego. Niestety ale te silniki to po zjechaniu z płyty montażowej już miały ubytki oleju. Skoro był mineralny to już mu nie pomagaj zmianą na semi-syntetyk bo konsekwencje mogą być bolesne w skutkach. Zalej tym Castrolem i będzie dobrze. Co do pomysłu zalania Lotosem. To już lepiej zalej takim Lotosem Selektol 20w30...
W takim razie czy jest jakaś skuteczna metoda udrożniania tego kanału bez rozbierania większej części silnika na części pierwsze? Kupując używany motor ze szrotów znowu można trafić na coś co ma syf w misce i zapchane kanały. W jaki sposób w tym silniku olej dostaje się do cylindrów? Przez korbowód czy też jest natryskiwany na cylinder od spodu? Poprzedni...
Znowu problem ludziska... Dziś sobie wymieniłem olej. Po wymianie zonk: nie gaśnie kontrolka ciśnienia oleju, na dodatkowych zegarach pokazuje ciśnienie 0. Filtr przed wymianą był Mahle/Knecht OC 47, wymieniłem na Mahle OC 47. Olej identyczny jak był, półsyntetyk Elf 10w40. Pomyślałem, że to może coś z zaworem w filtrze, ale po wymianie na stary filtr...
najczęściej Castrola 10w40 Ale zdajesz sobie sprawę że w Europie firma Castrol to nie jest producent tylko cwany dystrybutor z odpowiednim marketingiem? Olej i paliwo Castrol na rynek polski pochodzi ze sporą dawką pewności z zamówienia w rafinerii Orlen lub Lotos. http://www.paliwa.pl/news/shell-kupuje-w... http://forum.opel24.com/topic/36127-olej...
Nie znam tych olejów ale sądząc po lepkościach to conajmniej dobre półsyntetyki (na bazie mineralnej raczej nie wyciągnie się takiego zakresu lepkości). 10W60 ich nie zabił (chyba, że dużo zimnych rozruchów w ostre mrozy - tak jak pisałem - 10W to maks na popychacze i turbiny w naszym klimacie) a 5W40 spokojnie powinien wystarczyć. Jeśli na 5W40 zacznie...
A czy czasem nie jest tak że nawet mineralny olej od danej temperatury staje się prawie lub tak samo rzadki jak syntetyk? Wiem że syntetyk jest bardziej "myjący" od półsyntetyka czy tez mineralnego, ale silnika chyba nie uszczelnia sam nagar i zgromadzony w nim osad? Jutro jeszcze poszukam numeru do poprzedniego właściciela, może mi powie jakim olejem...
Według producenta pojemność układu smarowania w silniku X16XEL (a taki masz na 99,9%) to 3,25 litra, jeśli chodzi o zmianę oleju na niższą klasę jakości to półsyntetyk jest zalecany jak najbardziej przez GM szczególnie przy takim przebiegu, mogę polecić firmowy olej właśnie GM, który ostatnio pojawił się także w sklepach poza siecią dealerską firmy....
No ale gęstość to pierwsza cyfra. 5W już lejesz. Wprawdzie syntetyk zapobiega osadzaniu się nagarów ale właśnie może o to chodzi. Możesz zmienić na półsyntetyk jak teraz lejesz syntetyk tylko nie ma powrotu. Nie powinno się chyba że od razu po niewielu kilometrach. Myślec że jak bierze ok 1litra od zmiany do zmiany to jest nie tragicznie i zmienił bym...
Nie bede ci doradzal jakiej firmy masz olej wlac bo zalezy od twojego budzetu. Napewno nie polecam ci zmiany z mineralnego na polsyntetyk ani syntetyk bo dlugo juz takim autem mozesz nie pojezdzic. Kazdy producent do danego modelu podaje jaka klase musi olej spelniac, np. SJ czy CG. Pierwsza litera to jest oznaczenie do jakiego silnika ten olej jest...
100% pewności też nie masz, że wlali Ci olej jak w fakturze... Zgadzam się z tobą, nie mam 100% pewności jaki wlali olej, nie było mnie przy tym. Bez urazy a może wlali Kujawski z pierwszego tłoczenia, może tylko otrzymałem fakturę, za niby wymieniony olej. Ale jednak jakiś wlali bo na bagnecie jest czysty olej. Dodano po 10 Witam jerry1960 jezeli...
zalej LOTOSem POLSYNTETYCZNYM.nie bedzie zadnych problemow.dla spokojnosci kup wiecej lotosu i najpierw przeplukaj nim motor a pozniej zalej go na dobre. No i badz przygotowany na remont kapitalny. Oleje mineralne pozostawiaja osady na czesciach takich jak np. panewki. Po wyplukaniu ich przez polsyntetyk powstaja luzy, potem stuki i wymiana panewek...
Też popełniłem ,,grzech" zakupu oleju na Alledrogo. Mobil 1 0W40. Na oko i zapach zupełnie niczym się nie różnił od Lotosa syntetyka 5W40. Przyszedł mi więc do głowy test na zamrażanie. Wlałem oba oleje po kilka cm sześciennych do słoików, dla porównanie jeszcze trzeci słoik z półsyntetykiem 10W40 Sorella (ten różnił się od pozostałych kolorem i trochę...
nie sadze zeby w uno był wlany syntetyk jak juz to moze pólsyntetyk, wlaj pólsyntetyk lub mineralny -napewno mu nic sie nie stanie... a zmiana oleju na nizszej klasy wraz ze wzrostem kilometrów to jedna WIELKA bajka... widze samochody z przebiegami powyzej 300-400tys km i jezdza dalej na drogich i dobrych olejach ale i jest tez odwrotnie (zalezy od...
Tak silnik taki słabszy. Dopiero jak złapie 3 tyś obrotów to jedzie ale trzeba do oporu gaz wciskać. Wcześniej tak nie było. Aha a czy mogę przejść z oleju mineralnego na półsyntetyczny ?? Zbliża się czas zmiany a właściciel powiedział że jeździł na mineralnym, lecz ja bym wolał na jakiś półsyntetyk tylko nie wiem czy można ?? Co polecacie ?? Pzdr
Nie mam pojęcia, zależy gdzie się rozszczelni i co trzeba będzie wymienić. Ale tak naprawdę słyszałeś żeby komuś się rozszczelnił silnik po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk? Pomijając typowe gadanie że znajomemu znajomego itd. Ja nic takiego nie słyszałem. Oczywiście ryzyko istnieje, bo zdarzają się ludzie którzy zaczynają lać...
X 94r ma regulację. Nie robiłem tego bo obawiałem się niedomkniętych zaworów, ze skutkiem wiadomo jakim. :arrow: zmiany oleju Czy z całą pewnością nie zaszkodzę silnikowi przejściem na pólsyntetyk? Czy jakość oleju jest całkiem proporcjonalna do jego ceny? Myślę, że nie ma co szaleć. Krajowe oleje nie są złe, ważne jest aby go nie było zbyt mało i w...
Może wtryskiwacze leją? Dodano po 2 Zasada jest taka że gdy silnik jest nieszczelny to należy wymienić olej na gęstszy, Bzdura. Silnika nie uszczelnia się olejem silnikowym, tylko się go naprawia (najczęściej wystarczy wymiana simmeringów na wałkach). Oczywiście to dotyczy silnika który nie spala oleju, który bez remontu się nie obejdzie. ale pamiętaj...
Przeglądałem kiedyś karty katalogowe Maxlife i porównywałem z innymi olejami, parametry ma takie jak większość półsyntetyków. Nie wiem jak się będzie zachowywał w czasie gorącego lata. A pamiętaj, że silnik malucha jest bardzo wraźliwy na takie zmiany gęstości oleju. Jeżeli jesteś pewien tego silnika to zalej dobry mineralny i nie eksperymentuj. Nie...
witam. auto Volvo FL 240 silnik Deutz D7E (2013) z 2008 roku problem z ciśnieniem oleju, mianowicie przy zmianach biegów na rozgrzanym oleju (ok 90stopni i więcej) ciśnienie oleju spada że zapala się kontrolka ciśnienia, po zwiększeniu obrotów auto odzyskuje ciśnienie i nic się nie dzieje. wał po szlifie na głównych, panewki nowe kolbenschmidt, korbowodowe...
Jeśli jesteś pewny że do chwili obecnej był zalewany olejem 5w40 i nie bierze tego oleju to zostań przy nim. W miare jak zacznie brać olej trzeba przejść na bardziej gęsty czyli 10w40 półsyntetyk. Z tego względu w starych autach stosuje sie tzw motodoktory ktore dodaje sie do kazdej zmiany oleju powniewaz zawyzają jego gestość czyli jeśli był mineralny...
Dzięki za wyjaśnienia! Obejrzałem dokładnie jeszcze raz ten kanał wlotu i zauważyłem, że wchodzi głębiej i najprawdopodobniej jakimś mikrokanalikiem dostarcza olej do tylnego łożyska. Może nie będzie tak tragicznie :D. Co do oleju to dam albo półsyntetyk albo syntetyczny- mam dostęp. Po przeczyszczeniu (na zmianę rozpuszczalniki i inne odrdzewiacze...
witam!!! koledzy ja z podobnym zapytaniem odnośnie zmiany oleju. Niedawno kupiłem golfa 4 1.9 TDI 90 koni niedługo będę musiał zmienić olej przy ostatniej wymianie ktoś napisał ze to 10 w 40 czyli półsyntetyk i to olej ford i nic więcej. Jakie leją oleje do forda? czy mogę wlać innej firmy byle by to był półsyntetyk, i jaki olej byście polecali jakiego...
Panowie, nie mam powodu żeby kręcić. Diagnozowane DS150e. Podeślę dziś screena z tym, co pokazuje komp. Faktem jest - że wcześniej ten dodatkowy wentylator w pasie przednim dział - teraz go nie słychać. Prawdą jest że olej powinien być 5w30. W związku z przebiegiem ponad 150k - poprzedni właściciel nalał półsyntetyk i przy nim bym chciał zostać. Czy...
jak wymienicc olej w automatycznej skrzyni dfk audi z silnikiem afn Zależy jak olej będzie wyglądał po odkręceniu korka w misce. Najpierw rozgrzej silnik i skrzynię. Odkręć korek w misce skrzyni na pracującym silniku i lewarku biegów na P. Jak przeleje to znak, że skrzynia w ostatnim czasie nie pracowała na niskim poziomie oleju. Jak nie przeleje przy...
Witam Jestem od niedawna posiadaczem Astry H 1.6 GTC 16V (przebieg 160tyś) a już zaczęły się problemy. Standardowo po zakupie wymieniłem rozrząd, filtry oraz olej jak na kierowce przystało. Jakiś czas później pojawiło się tylko na rozgrzanym silniku ''stukanie'' czy jak kto woli''klekotanie''. co od razu na myśl wpadły mi popychacze(warto dodać że na...
Witam, jestem nowicjuszką na Takim forum i w mechanice/elektromechnice samochodu :) ale uczę się pilnie :)) Kupiłam Micrę K12 r.2004, serwisowany przebieg 54 tyś. do roku 2015, przy kupnie (lipiec2016) 64 tyś. więc raczej przebieg wiarygodny...po kupnie zauważyłam,że silnik chodzi nierówno zanim się rozgrzeje...ale,że lato to i ciepło - autko paliło...
Witam mam następujące pytanie: czy mogę zalać olej w pełni syntetyczny po laniu mineralnego? Kupiłem auto od znajomego który nalał tam mineralnego. Jeżdził na nim jakiś czas i ja może z 2 tysiące kilometrów zrobiłem. Przyszedł termin wymiany, zajrzałem do instrukcji i znalazłem tam informację, że do mojego diesla można stosować wyłącznie syntetyk 5w-40...
mineralny półsyntetyk mineralnego półsyntetyk mobil półsyntetyk
sekcja próbnik sprawdzić stator silnik hyundai wentylator chłodnicy
schemat pilota creative inspire schemat pilota creative inspire p5800
How to Open or Forward UDP Port 2934 on Routers – Port Forwarding Steps & Firewall Tips Sipma Classic – podbierak działa, klapa nie – problem z hydrauliką, rozdzielacz, szybkozłącza