W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Nie ma to żadnego znaczenia.Jest to połączenie szeregowe... Pozdrawiam.
Czy ten przekaźnik wygląda tak: http://sloke.en.alibaba.com/product/5000... ? Jesli odpowiedź jest twierdząca to potrzeba ci 4 sztuki do zmiany polaryzacji :cry: Na rysunku masz rodzaje przekaźników - ten ostatni (najniższy) załatwia sprawę zmiany polaryzacji. P.S. Przepraszam, ale nie mam dziś siły (właśnie...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v... można. Jedynym minusem jest cewka przekaźnika cały czas pod napięciem; zwalniany jest tylko przy naruszeniu czujki.
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
Nie masz źle auto ci pali, szukaj tego plusa na cewkę i sprawdź czy masz minus z ECU na cewkę tego przekaźnika
Wiem, że przyciskając klakson podajemy MINUS na cewkę przekaźnika, Wiec niewiele wiesz. Przekaznik jest uruchamiany przez elektronike BSM na "rozkaz", ktory przychodzi przez siec informatyczna. Przyciskajac wylacznik klaksonu informujesz tylko kalkulator kolumny (COM2000), ze chcesz wlaczyc klakson.
58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
Masz narysowany schemat, niebieski - ,brąz + , wyjście czarny na przekaźnik i do minusa cewka 10V. Tylko to jest czujnik liniowy lepszy byłby zbliżeniowy.
Z tego co pamiętam to były moduły sterowane przerywaczem i czujnikiem indukcyjnym, nie wiem jaki jest Twój, ale i tak są sterowane minusem, do tego dochodzi jeszcze cewka inaczej zasilana, wnioski: kup lub zrób moduł przystosowany do plusa na masie, wyjdzie Cię to taniej.
Zamieniłes plus z minusem poprostu. Podłączyles minus do plusa a plus do minusa.
Sprawdź czy cewka w przekaźniku ma stałe zasilanie po zapłonie +24 V (z bezpieczników), czy też czy dostaje masę przy naciśnięciu pedału hamulca (w zaworze hamulca nożnego jest wyłącznik który łączy "minus " cewki przekaźnika z masą co powoduje włączenie przekaźnika ?
Nie piszesz który to rocznik - bo w 95 roku nastąpiła zmiana: jest inny moduł sterujący w kabinie i inny kompresor. Schematów w programie serwisowym WIS już nie ma, ale z opisu wynika, że w układzie nie ma dodatkowego przekaźnika uruchamiającego sprzęgło. Jest to realizowane bezpośrednio z modułu sterującego w kabinie. Czujnik obrotów ma mieć 185 plus/minus...
A co sadzicie o tym "chyba" kondensatorze? Na mierniku pokazuje ze ma polaryzacje (plus minus)
Ja bym szukał przytarcia gdzieś do plusa przewodu między modułem a cewką ( jeśli tam jest klasycznie - plus na cewkę a minus z modułu- chociaż w Tico zdaje się że było wszystko odwotnie ) Pozdr.J.
natomiast tych dwóch małych schematów po prawej nie bardzo. Do wyjścia 4541 możesz podłączyć wejście jednego z tranzystorów - bipolarnego lub mosfeta - a do wyjścia tranzystora, cewkę przekaźnika lub minus zasilania układu sygnalizatora dźwiękowego.
Można poprosić o schemat z przekaźnikiem???? W miejsce taśm LED podłączasz cewkę przekaźnika. Minus taśm LED podłączasz bezpośrednio do zasilacza. Plus taśm LED ma być załączany poprzez styki przekaźnika. Jeśli posiadasz już przekaźnik, wówczas zamieść jego zdjęcie albo opis. Czy między obydwoma czujnikami ruchu są podłączone dwa czarne przewody i...
30 wejście, 87 wyjście, 85 cewka minus 86 cewka plus ( na wlącznik)
Witam!Do rzeczy ,cewka która przesuwa bendiks minus dostaje przez szczotki na wirniku ,więc jeśli szczotki będą na wykończeniu lub któraś się zawiesza to wtedy tak się będzie działo.Wesołych świąt!
apropos tematu: do plusa i minusa akumulatora podłączasz cewkę przekaźnika z rezystorem w szereg. Kiedy spadnie nap. akumulatora - przekażnik puszcza i masz zabezpieczenie. Dla więszych dokładności można pobawić się z diodami zenera i tranzystorem.
trzeba spiąć cewkę na 4 ohmy. Z jednej cewki łączysz minus z plusem w drugiej cewce, wolny + i - Podłączasz pod wzmacniacz http://www.rockfordfosgate.com/rftech/wo...
Obecnie subwoofer mam podłączony do kanału Prawego plus do plusa minus do minusa. Jedną cewkę wykorzystujesz? Jeśli tak to ok. Jeśli dwie - przełącz jedną na drugi kanał zachowując polaryzację. Oczywiście na wzmacniacz suba powinien być wówczas podawany sygnał monofoniczny - jeśli we wzmacniaczu z którego podajesz sygnał korzystasz z wyjścia na sub...
Masz tą cewkę na trzy piny (cewkomoduł), sprawdź czy masz pełne napięcie (miernikiem) na zewnętrznych zaciskach (dobry plus i minus) Cewkę podstawiałeś nową? Aha i na "Hallu" sprawdź też, napięcie zasilania i można "pobudzić" iskrę na wtyczce Halla i zobaczyć czy jest dobra iskra (ok 1cm. w powietrzu)
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Prawa strona słupek A. . Witam. Gdzie w tym aucie umieścili przekaźnik pompy paliwa? Jeżeli będę znał już miejsce to jak go zidentyfikować czy to na pewno ten, bo może być kilka przekaźników w jednym miejscu. Widzę na schemacie, że ten przekaźnik jest sterowany z A12. Skąd jest ten sygnał A12 i czy to podaje minus na cewkę przekaźnika 85? Czy ten przekaźnik...
Podstaw inną diodę na próbę, sprawdź czy cewka wn nie ma przerwy. pomierz inne napięcia na płytce PK. Pozdr Adam
jasne brazowy przewód musi byc podłaczony pod minus cewki tzw musi pobierac impuls cewki
masz głośnik który ma 2 cewki tak, każda cewka ma plus i minus tak? więc jedziesz od wzmaka mostkiem plus wzmacniacza na plus jednej cewki, od minusa tej cewki do plusa drugiej cewki i z minusa tej drugiej cewki do minusa wzmacniacza :) + wzmacniacz - + cewka 1 - ............. + cewka2 - i może to Ci się przyda, tam też znajdziesz :) http://www.gae.pl/slownik-caraudio
Jeszcze raz : -zamiast głośnika emitującego dźwięk dzwonka ( odpowiednio w twoim przypadku podpinasz się w przewody od przełącznika czuwanie /odbiór - słuchawka podniesiona/odłożona) wpinasz mostek prostowniczy z 4 diod szybkich ( ja stosowałam BA 159), na wyjściu otrzymujesz napięcie wyprostowane ,plus dajesz na plus kondensatora elektrolitycznego...
No świece ale co mają świece do przebicia na cewce jak mi rozwala moduł z cewkami ... Cewka daje wysokie napięcie ,impuls dodatni. Świeca jest wkręcona w metal,czyli minus. Jeżeli ma zwarcie to tak jakbyś połączył plus z minusem na akumulatorze. Miałem taką świecę w ręku,elektroda dodatnia była na stałe zwarta z obudową wkręcaną. Miernik pokazywał same...
Tam jest sterownik silnika , sterownik zapłonem i moduł zapłonu. Na pin 5 modułu zapłonu winno być kluczowanie ze sterownika zapłonu , sprawdz. Z pinu 1 jest sterowana cewka zapłonu minusem. Powiedz jak sprawdziłeś cewkę i moduł.?
Ten układzik to zwykły przełącznik, któru będzie podawał napięcie na cewkę WN a zniej na świece. DOŚWIADCZENIE: Wymontować cewkę (powielacz) i świecę, podłączyć cewkę przewodem WN do świecy, gwint świecy i obudowę do minusa a nawejście zasilania cewki dotykać plus oczywiście 12V i jednocześnie obserwować przerwę świecy.
Podłączenie szeregowo opornika 1kohm i diody (opornik do tranzystora odłączony ) diodą podpięta do nóżki 3 sterownika i opornik do minusa dioda świeci cały czas . Dioda sama bez opornika wpięta do nóżki 3 i do plusa świeci cały czas . Ne555p dosyć mocno się grzeje. Na wyjściu plus i minus na cewkę miernik pokazuje 8,37v
Wystarczy malutki, elektrotechniczny z cewką na 12VDC i stykiem NC. Montujesz go szeregowo z zasilaniem i stykiem alarmowym czujki. Styki robocze dołączasz do centrali. Minusem takiego połączenia jest fakt, że cewka przekaźnika jest prawie cały czas pod napięciem, co w dłuższej perspektywie może prowadzić do problemów z jego zadziałaniem. No i zwiększa...
Zanim zorientowałem się, że minus na cewkę przekaźnika nie jest podawany to przekaźniki pozamieniałem miejscami podejrzewając w nich problem (zamieniłem z przekaźnikiem od grilla). Wieczorem, tzn. po pracy pozwieram styki przełączników krańcowych na krótko i sprawdzę czy coś to dało. W ostateczności mam jeszcze pomysł aby minus na cewkę przekaźnika...
Cewka ma plus z CDI, minus z silnika no i przewód do świecy. Mam ich kilka więc spróbuję podmienić cewkę. No chyba że jest sposób na sprawdzenie która jest lepsza jakościowo
(at)pedrokalisz Cześć, stoję przy tym samym problemem... Czy finalnie wykorzystany został schemat kolegi (at)gps79 ?? Możesz podesłać jakiś filmik ukazujący działanie? Nie jestem w żadnym stopniu elektronikiem ale coś logicznie można spróbować Ja wstępnie myślałem nad: 1. Podanie plusa oświetlenia wewnętrznego do plusa diody LED (białe) i wyjście minusem...
No to moja propozycja: sprawdź kondensatory w torze wysokiego czy nie dają zwarcia, jeżeli są "okej" to w takim razie chyba trzeba przerobić zwrotkę... Co do tego czy to jest butterworth to są raczej podejrzenia, bo nie znamy wartości cewek indukcyjnych. Myślę że tu w torze niskotonowca edzie jakiś wybryk tego całego janbo bo wychodziłaby wyrwa od 4...
Dziękuję zrobiłem i działa srodek impuls prawy minus lewy plus
Rozwiązanie. Przełącznik zastosować "chwilowy" z położeniem środkowym - są takie. Ręka kolegi zrobi impuls. Jako pamięć położenia zastosować przekaźnik bistabilny dwucewkowy. Zestykami przekaźnika zasilać ledy i zwrotnice. Jedna cewka przełącza w "lewo" a druga w "prawo". Można te sterować jedną cewką, zmeniając plus -minus. Przekaźnik ma 2 zestyki...
Gruby przewód plusowy z aku dochodzi do grubego zacisku bendixa (styku luzownika) i wychodzi drugim grubym zaciskiem do rozrusznika. Ponieważ gruby przewód plusowy, już jest w luzowniku, zwierającym wielkoprądowe styki, to cewka luzownika jest już zasilona w plusie. Wystarczy przez stacyjkę, z uzależnieniem (np. nie włączy ponownie, jeśli nie wyłączysz...
ze stacyjki wychodzi plus na cewkę przekaźnika rozrusznika, bo jak napisałem podałem minus na cewkę z masy i rozrusznik zakręcił po przekręceniu kluczyka, tylko nie wiem dlaczego tam nie ma masy na tym przewodzie żółto czarnym? Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki, dochodzi plus na cewkę zapłonową w środku trój złączki. Nie wygląda...
Nie powinien być bo idzie minus z czujnika otwarcia na cewkę i mius podajesz na drugi styk cewki. Przy otwarciu pójdzie plus i zadziała wtedy.
Po włączeniu zapłonu przewód z ECU doprowadzony do minusa przekaźnika, pokazuje 12,1v a powinien biegnąc minus aby załączyć cewkę na przekaźniku. Dodano po 2 Natomiast po zwarciu styku cewki, wszystko działa poprawnie, odpalam silnik i wszystko działa, po zgaszeniu silnika po chwili rozwiera styk na cewce, - czyli również poprawnie. Coś blokuje ECU...
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
Przyszła do mnie taka cewka http://obrazki.elektroda.pl/9784126200_1... identyczna jak na obrazku i mam identyczny rozdzielacz ale na dzwignie http://obrazki.elektroda.pl/4895881300_1... I problem jest taki że po podłączeniu pod boczne piny plus i minus cewka nie wysuwa bolca tylko trzyma go w środku ale bardzo słabo...
W tym układzie połączenia to przekaznik nigdy nie załapie bo w pozycji nie włączonych świateł na drugi przewód cewki nie zostanie podany minus aby cewka załapała więc po podaniu plusa w momencie załączenia świateł pozycyjnych przekażnik nie rozłączy się bo nigdy nie był załączony.
Witam mam problem z podłączeniem halogenów w ciągniku mam założone 4 halogeny i niedawno dołożyłem jeszcze 2 i chce je rozdzielić aby 4 załączały się osobno a 2 osobno kupiłem przekaźnik 5 pin 80a i przełącznik kolyskowy 3 pozycyjny 6pin umyślałem sobie że doprowadze plus na przełącznik i przełącznikiem będę załączał prąd na styk 30 w przekaźniku a...
A co do tego mostka prostowniczego, jeśli ma dwa wejścia i dwa wyjścia to nie można do wejść podłączyć masy i cewki ładowania a do wyjść czyli teoretycznie wyjść prądu stałego aku? (widziałem to kiedyś na jakimś obrazku). Nie, nie można bo napięcie na cewce jest przemienne, czyli występuje na niej naprzemian plus i minus. Kiedy występuje + to jest...
Spinasz w 1 om równolegle, lub jak wolisz każdą cewkę pod wzmacniacz, masz podwójne wyjście na głośnik(i) podpinasz plusy pod plusy we wzmacniaczu z minusy cewek pod minusy :)
Podłączyłem przekaźnik do zasilania i masę do minusa, cyknął więc cewka sprawna.
W cewce masz 2 pary ++ --, czerwone kable do +, zielony do minus
Witam, Aveo t300 2012 r 1.2 b Nie uruchamia klimy. Sprzęgło i cały układ sprawny aż po przekaźnik. Gdy dam na krótko minus na cewkę przekaźnika to skleja i pompuje. Czujnik ciśnienie widzi prawidłowo. Jest zmiana w blokach na przycisk klimy. "sygnał żądania włączenia układu klimatyzacji" nie zmienia się na YES, tylko NO Z tego co się domyślam, to sterownik...
Pomijając już te kosmiczne, marketingowe moce, każda z tych kolumn ma plusy i minusy. W Mackie np. na plus: sklejkowa obudowa, 3" cewka midbasa wysoka efektywność. Na minus: słaby driver (cewka 1.4"), wysoki podział (3 kHz). W RCF np. na plus: mocniejszy driver z cewką 1,7", niższy podział (1,6 kHz). Na minus: polipropylenowa obudowa, midbas z cewką...
ma zasilanie + po zapłonie na pinie 86(cewka przekaźnika) a nie ma minusa sterującego na pinie 85 (cewka przekaźnika) który przychodzi ze sterownika silnika.
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Musisz się zaopatrzeć w wysokoamperowy przekaźnik 12V. Zasilanie cewki - minus bierzesz z masy samochodu, plus bezpośrednio z akumulatora i łączysz przez włącznik prądu z drugim biegunem zasilającym cewkę przekaźnika. Po włączeniu tego załącznika cewka powinna zwierać przekaźnik. Dalej robisz przerwę na przewodzie dodatnim z akumulatora i tam wpinasz...
To jest tranzystor PNP ; http://www.semicon-data.com/transistor/t... Można go zastosować ale musisz zamienić bieguny zasilania baterii plus z minusem odwrotnie oraz odwrotnie podłącz diodę ( na próbę możesz ją pominąć ).
Jaki opór posiada cewka tego przekaźnika? Zwyczajnie przekaźnik włączony w kolektor i do plusa zasilania. Emiter na minusie, baza przez rezystor kilka kiloomów do wyjścia bramki TTL.
Ta cewka nie ma modułu zapłonowego.Podłącza się tak jak Ci Błażej powiedział,tylko że te minusy(skrajne) to powinny być sygnały z modułu zapłonowego.Te cewki najczęściej się przepalają w taki fajny sposób,że nie ma iskry na 1 i 3 a na 2 i 4 jest,lub odwrotnie.Kiedyś zrobiłem z dwóch przepalonych "jedną"sprawną.trochę dziwnie to wyglądało,ale działało:D
Dodam jeszcze, że alarm odcina minus(żółty) na cewkę przekażnika
Czy to możlowe żeby problem leżał w tym że mam cewkę masową? Tak to jest problem. Cewka ładowania/stopu nie ma mieć połączenia z masą!!! Do masy łączy się "minus" prostownika".
Na pewno spiąłeś na 2ohm? Zrób inaczej. Weź jedną cewkę, podłącz pod jeden minus i plus a drugą cewkę pod drugi minus i plus. Bo nie wiem czemu ale wydaje mi się, że jednak masz głośnik spięty na 8ohm, wtedy głośnik dostaje ze 120W.
Brązowy do plusa prądu stałego (od 6 do 30V te mniejsze a ten większy jak dobrze widzę to nawet do 35V), niebieski do minusa. Między minusem a czarnym podłączasz cewkę przekaźnika dostosowana do napięcia zasilania czujnika. Jak np użyjesz zasilania 12V DC to cewka ma być na 12V DC.
Ma być tak podłączony zapłon w 126p, plus po stacyjce do "plusa" cewki, z "minusa" cewki do śrubki od przerywacza w aparacie zapłonowym. Cewka ma być przykręcona do masy, może być do nadwozia. Ze środka cewki kabel WN do środka kopułki, z boków kopułki przewody WN do świec. Tak jak na tym rysunku: https://warsztatowiec.info/wp-content/up...
Pozostaje pomiar ciśnienia paliwa na listwie. O ile mnie pamięć nie myli, na wolnych obrotach powinno być 3,5 bara, przy odłącznym regulatorze ciśnienia do 4 bar. Przekaźnikiem pompy steruje komputer przez podanie "minus" na cewkę przekaźnika, plus na cewce przekaźnika jest po zapłonie. Możesz spróbować wysterować przekaźnik ręcznie przez podanie "minusa"...
Jeśli radio jest wpinką w złączkę szpilkową, to musisz kanał drugi radia (wyprowadzony tez na zaciskach śrubowych) podpiąć do open B i minusa kabelkami. 741 nie ma w ogóle podpiętej szpilki tego złącza do OPEN B. Co do sterowania bramą - ważniejszej funkcji (czyli pełnego otwarcia bramy) możesz użyć bezpośrednio - dedykowany przycisk otwierania jest...
To jest klasyczny układ "załącz - wyłącz" zrealizowany za pomocą przekaźnika i dwóch chwilowych przełączników. Krótkotrwałe przyciśnięcie "załącz" powoduje trwałe załączenie przekaźnika ponieważ pomocnicze styki przekaźnika "K1" podtrzymują zasilanie cewki przekaźnika mimo rozłączenia przycisku "załącz". Krótkotrwałe przyciśnięcie "wyłącz" powoduje...
Pomoże ktos bo mam zagwozdkę Przy obwodzie szeregowym cewka wprowadza przesuniecie fazowe -90° a kondensator 90° czy dla obwodu równoległego przesunięcia fazowe są takie same czy że zmienionym znakiem minusa?
A skądże znowu. Styki przekaźnika mają odcinać zasilanie pompki (wspólna masa to może być minus zasilania jak w samochodzie). Cewka przekaźnika ma być odłączana przez Twój włącznik. Cewka może być jednym końcem na stałe do masy, lub do plusa. Drugi koniec przez włącznik do drugiego bieguna zasilania. Popraw rysunek.
Jak masz tylko jeden terminal gdzie jest plus i minus to głośnik jest jedno cewkowy i nie znaczenia w jakiej obudowie będzie pracował głośnik bo cewka i tak będzie chłodzona.
Czy będzie działać bez kondensatora Możesz podłączyć głośnik przez samą cewkę. Nie podłączaj wtedy czerwonego przewodu ani do wzmacniacza ani do głośnika. Gniazdo minus wzmacniacza podłącz bezpośrednio do głośnika. Zmieni się oczywiście tłumienie tego filtra, będzie słabiej tłumił wyższe częstotliwości.
A dlaczego kanał P - bo pisałeś o IRF9530/40 ? Większy wybór jest pośród N-channel. Ponadto dla P-channel sprawa sie skomplikuje, jeśli Uzas cewki nie jest równe Uzas uC. Jeśli ktoś nie praktykuje lutowania SMD to polecam Logic-Level w obudowach TO-251/IPAK, np. AOI4185 https://www.tme.eu/Document/66f494f64388... https://www.tme.eu/pl/details/aoi4185/tr...
Przy sterowaniu napięciowym - czyli łączeniu na zmianę z plusem i z minusem - po pierwsze, trzeba zwrócić uwagę na to, w którą stronę prąd ma płynąć; jak jeden koniec cewki jest do minusa, a drugi łączysz na zmianę z plusem i minusem, to prąd płynie do końca, który stale jest na minusie, również od minusa - inaczej niż we wzmacniaczu push-pull - i trzeba...
Znaczy sie podczas kręcenia " odpalania" Dodano po 7 A jaka jest zasada działania HALLA ze podaje minus na cewkę Może gdzieś mi kable nie łączą
(at)dorotata Jesus Christ Superstar :cry: ....W falowniku masz wbudowany zasilacz 24VDC. Z COM podajesz minus na cewkę przekaźnika , 24 VDC falownika podłaczasz do styku R1 NO, drugi styk R1 NO do cewki przekaźnika zamykając obwód. Tak powstaje ,,pmnożenie" styków R1 dla innych niezależnych obwodów.
Dzis samochód stanął mi na drodze. Okazało się że nie ma iskry na cewce WN. Podejrzewam moduł w aparacie zapłonowym, cewka w aparacie jest ok, 800 om. Wykręciłem aparat i kręcąc go wtrysk podaje paliwo a iskry nie ma. Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić ten moduł ? Gdy podam bezpośrednio minus na cewkę, iskra jest.
Witam. Taki przekaźnik. Sterowanie cewki styki 86 i 85 ( zgodnie z schematem). Styki robocze pozostałe, też jak na schemacie. Powodzenia. Więc na styk 86 daję minus ze sterownika, na 30 plus i po dostarczeniu minusa na cewkę ze styku 87a mam plus dla szyberdachu..? Przepraszam za pytania laika.:)
Witam! Problem jak w temacie. Nie dochodzi napięcie do pompy paliwa.Czy minus na cewkę przekaźnika jest z komputera? Sam plus na cewkę przekaźnika a masa pojazdu ma 12v ale między masą cewki już tylko 6-7V. Czy to padnięty komputer? Proszę o pomoc. Pompka nowa i działa podłączona na krótko. Proszę o pomoc!!.
teraz tak samo po stykach pierwszego przełącznika 85 i 86 przez cewkę przejdzie stały minus
Plus na cewkę pokaże się dopiero jak będziesz kręcił rozrusznikiem bo załączany jest przez przekażnik pompy -sprawdz czy jest ten plus przy kreceniu no i czy są 2 minusy z kompa na cewkę.
Komp 100 procent dobry bo odpaliłem go na nowej cewce i o dziwo przestał tez na dwa chodzić wiec zdjąłem kabel z pinu minusowego dającego minus na cewkę i zgasł. Odpaliłem ponownie i zdjąłem drugi masowy silnik chodzi dalej na dwóch, wziąłem ta stara cewkę podpiołem plus i ten sterujący minus do jednego pinu potem do drugiego świece do cewek i na jednym...
Może znajdziesz przekaźnik podwójny (jedna cewka, dwa przełączane obwody), to by było lepsze niż dwa osobne. A tak w ogóle to wydaje mi się ze dwóch przekaźników nie potrzeba, wystarczyło by przełączać plusa a minus zostawić wspólny (choć to do sprawdzenia czy będzie współpracować z ładowarką bo wtedy ona też będzie mieć połączenie na minusie z zasilaczem).
Witam, posiadam komara, który przerobiłem na akumulator i na cewke w/n z malczana(fiat 125p). Całość podpięta jest tak, minus z cewki na masę, plus na akumulator. akumulator minus na platynki a plus na cewkę. Problem polega na tym, że jeżeli motorower jest zgaszony a platynki są w pozycji zwartej , rozładowuje mi akumulator, jak zrobić aby bez wyłącznika...
Przekaźnik monostabilny - zasilana cewka zwiera (ew. rozwiera) styki
http://obrazki.elektroda.pl/9420703000_1... Modul z Suzuki gn 125 8 pin odblokowany bez blokasy obrotow. 1 - empty 2 - empty 3 - empty 4- cewka 5- impulsator 6- impulsator 7 - minus 8- plus
Elektromagnes sprawdzisz podłączając plus do cewki a minus do końcówki która zasila rozrusznik, wtedy sprawdzisz uzwojenie wciągające. Podłączając plus do cewki i minus do obudowy wciśnij rdzeń do końca, puszczając rdzeń sprawdzisz czy uzwojenie podtrzymujące działa.
Nie pamiętam , który kolor to cewka na cylindry 1 i 4 , ale chyba biały, Takie "Niemrawe" mruganie diody świadczy o braku kluczowania "pełnym " minusem z ECU , co świadczy o uszkodzeniu Tranz. końcowego lub słabego kontaktu na linii ECU wtyczka listwy cewek.
Problem związany jest ze źródłem napięcia stałego. Dla prawidłowej pracy LED powinien być podłączony pomiędzy kontaktami komunikacyjnymi czyli 1B i 2B. Niestety przy napięciu stałym prąd płynie tylko w jednym kierunku. Należałoby podłączyć drugą diodę LED z odwrotną polaryzacją. inot weź poprawkę na to, że tu masz przełączniki schodowe. Minus dla LED...
Mam problem z elektrozaczepami przy furtce. Już czwarty mi się uszkodził w ciągu kilku miesięcy. Nie działa cewka. Czy przyczyną może być to że plus jest na stałe a minusem jest sterowane? Proszę o pomoc. Przy zwykłym zaczepie elektromagnetycznym nie ma to znaczenia.
Czy ten schemat jest teoretycznie poprawny? Na pewno bardziej, niż ten z pierwszego postu. Jesteś pewien co do podłączenia głośnika średnio-tonowego? Masa/minus - wiadomo, ale czy na pewno druga końcówka tego głośnika jest pomiędzy kondensatory a cewkę?
1 plus terminal, 2 plus GDN, 3 minus terminala, minus GDN, minus GDWT plus GDM, 4 minus GDM, 5, 6 przełącznik GDM, żółte, 5, 8 przełącznik GDWT brązowe, 7 plus GDWT Moim zdaniem cewka od GDN jest odwrotnie podłączona (w masowych produktach tak było) początek powinien być pod 1 a koniec pod 2, lub kondensator podlutowany pod 2 i wtedy 1 była by plusem...
Witam. Jp1 jest złączem zasilania. Na 1 podawany jest +, a na 2 minus zasilania. JP2 jest złączem wyjścia sygnału i tu podłączysz przekaźnik. Przy zasilaniu 12V -> cewka przekaźnika na 12V. Przy zasilaniu niższym napięciem dobór przekaźnika jest kłopotliwy. Dla napięć 7 do 9V może być cewka na 8V, 9 do 12V -> 12V Pzdr.
Tak więc magnes przyciągnie i co dalej? A dalej-odpowiednio zasilona cewka np minusem spowoduje ze kontaktron "puści" na czas zasilania, ale po co to wszystko, skoro można zastosować kontaktron "normalnie zwarty" No i to zasilanie cewki plusem lub minusem, magnes.
witam kupiłem dziś cewkę wysokotonową tonsila ponieważ mi się spaliła cewka stxa i moje pytanie jest takie: która część druciku jest plusem a która to minus? jeśli są ,,dwie,,warstwy drutu nałożone to ta spod spodu jest plusem czy minusem. jak powinienem tą cewkę podłaczyć ? i jeszcze jedna sprawa, po rozkręceniu stxa gdwt 8-150-8pj brzeg cewki był...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Hi, zwrotnica produkcji niemieckiej ( moze NRD ? ) do kolumny dwudroznej. Brakuje trzech przewodow czarnych ( miejsca "sw"- najprawdopodobniej minus zwrotnicy). Dwa filtry -czesc z kondensatoren 10µF i duza cewka to do glosnika nisko-sredniotonowego ( punkty rt-czerwony przewod i do tego punkt sw- brakujacy czarny ), a czesc z mniejsza cewka,kondensatorem...
Najprostsza konstrukcja (cewki prądowa i napięciowa) reaguje na moc bierną, bo prąd w cewce napięciowej opóźnia się względem napięcia, i jeśli się tego nie skompensuje szeregowym kondensatorem, to obiążenie mocą bierną indukcyjną jest zliczane na plus, a pojemnościową - na minus. Cewka prądowa na masie to błąd montażu - w końcu po to się plombuje licznik,...
Witam. Obstawiałbym uszkodzony styk "N.O." przekaźnika kontrolki ładowania. Aby usprawnić układ ładowania radziłbym wstawić w przycisk impulsowy w układ cewki przekaźnika , który załącza ładowanie akumulatora , czyli po uruchomieniu zimnego samochodu podajesz minus na cewkę nie czekając , aż poda go czujnik temperatury , bo to czasem trwa kilka minut....
Witam! Musisz patrzeć na schemat i płytkę, na płytce: P to plus zasilania, M to minus zasilania, O2 to masa, D to wyjście na głośnik przez cewkę, a C to też wyjście na głośnik, ale bez cewki, doczytaj tam powinno pisać kiedy przez cewkę, a kiedy bez cewki, A wejście sygnału, O1 to masa dla ekranu od sygnału, O to masa, E, F B to sterowania, doczytać....
minus cewka zapłonowy minus bateria minus zasilacz minus baterii minus zasilacza
katalog kodów telewizor medion instrukcja expected identifier
festiwal pomógł fotowoltaika instalacja
Lokalizacja bezpieczników kierunkowskazów Renault Trafic II Renault Trafic 2 - Szybkie miganie lewego kierunkowskazu