Jeżeli robiłeś z hamulcami, to zawsze należy odpowietrzyć cały układ.
ak podać ciśnienie do zbiorniczka bez odpowiedniego sprzętu? Potrzebowałbym nakrętkę do zbiorniczka z otworem na wężyk i tak podać ciśnienie np. sprężarką. Dokładnie tak wygląda mój "specjalistyczny przyrząd" do odpowietrzania. Korek ze szrotu za 5 zł, w nim dziura i szybkozłączka pneumatyczna, kawałek przewodu i reduktor - najdroższa część zestawu,...
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
Miałem ten sam problem. Proponuje sprawdzić pompę ABS. Po przekręceniu kluczyka powinieneś słyszeć jej prace przez parę sekund, jeśli tak jest to ok, a jeżeli jej nie słychać to do wymiany . Koszt używanej to ok. 200-400 zł. Powinno pomóż.
po tym jak przewód zastąpiono nowym a układ zalano i odpowietrzono ( nie wiem czy odbyło się to za pomocą klasycznego "pompowania" czy przy użyciu specjalnego urządzenia) pojawił się objaw miękkiego pedału hamulca To się dowiedz, ponieważ ja obstawiam na złe odpowietrzenie układu hamulcowego (całego - przód i tył!).
Przyczyną jest rozszczelnienie hydraulicznego układu hamulcowego (pękł przewód elastyczny, przewód sztywny (rurka), bądź któryś z zacisków, lub cylinderków się popsuł...). Sprawdź wycieki płynu hamulcowego naciskając dźwignię hamulca...
Z tym powietrzem tak ma być.(w kabinie)
Problem z hamulcami w VW golf 5 plus 1.6 tdi. Witam uprzejmie. Przychodzę do Was z problemem w golfie 5. Ale do rzeczy, podczas postoju pedał hamulca po napompowaniu jest twardy. Gdy trzymam nogę w momencie gdy jest twardy i odpalę silnik pedał schodzi prawie na sam dół. Gdyby wpadł trochę to bym się nie martwił bo wiedziałbym że serwo pracuje. Ale...
Brzmi jak niesprawny układ. Co prawda inne auto ale rok ten sam, w zacisku uszczelka gumowa do wymiany bo popękała. Nowy zacisk 150zł najtańszy i drugi rok śmiga.
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
Pierwsze dwa wciśnięcia pedała są bardzo miękkie dopiero za trzecim razem hamulec bardzo dobrze hamuje. Przede wszystkim odpowietrzyć układ
Odpowietrzanie strzykawką pomogło. Temat zamknięty
Gdy pompuje to pedał jest taki sam. Nie zalany prosto z butelki nowy
Tak jest taka opcja w interfejsie diagnostycznym odpowietrzanie pompy ale często też jest uszkodzona 1 z 2 uszczelek w pompie hamulcowej ok fajnie pozdrawiam
Witam Państwa;) mam od jakiegoś czasu Mercedesa A160 W168 i borykam sie z problem miękkiego hamulca uklad odpowietrzony przod hamulce komplet nowe brak wycieków ani nie ubywa płynu..mianowice problem jest taki ze za kazdym razem jak nacisne 1 raz hamulec to jest tak jak by miekszy i nizej spada za 2 razem zaraz wysoko lapie za kazdym razem tak jest...
A jak sprawdzic czy cofnał sie do końca ?
Ja miałem.
pedał hamulca nie wpada w podłogę , hamulce są w miarę skuteczne , ale pedał jest dość niski i miękki ,zaczyna hamować po wciśnięciu około 3/4 jest to dość nieciekawe. Mam pytanie czy jest to normalne i czy pedał nie powinien być wysoko. Dziękuję za podpowiedz , jeżeli jest miękki to zostaje mi się z tym pogodzić i nie szukać "mrowek":D Dodano po 9...
pompa hamulcowa do wymiany czasem pomaga wymiana uszczelniaczy w pompie ale to zobaczysz jak rozbierzesz czy na obudowie w srodku nie ma rys i wyrobień.
mialem podobny przypadek pare lat wstecz ze sprinterem. Ta sama sytuacja. Tarcze, klocki nowe na jednej i drugiej osi. Pompa zmieniona a wciaz to samo.
Przed wymiana plynu hamulcowego tez mialem miekki pedal hamulcu. A czy zmieszanie starego z nowym plynem hamulcowym jest prawidlowe i ma wplyw ze mam miekki pedal hamulca?
Jeżeli stan oleju w skrzyni jest ok to diagnoza może być słuszna. Problem z ciśnieniem oleju.
Jeżeli na sucho to na pewno któryś cylinderek stoi . Ja np. zakładam nowe gumki na .........krem NIVEA ( nie absorbuje wilgoci i ma tzw. poślizg). Pozdrawiam . :shocked!: :shocked!: Człowieku, jest coś takiego jak smar do tłoczków hamulcowych, kosztuje całe 5 zł a jest bardziej odpowiedni do takich napraw. I przynajmniej się nie zapieka.
Jeśli płynu nie ubywa to na pewno układ jest szczelny. Odpowietrzałeś już układ wcześniej ?? Może robisz to w niewłaściwy sposób lub nie do końca. Podpinałeś auto pod kompa, sprawdzałeś system ?
Witam. Mam problem z którym nie wiem jak sobie poradzić. Auto to Bmw e34 525i 1990r. Automat. Po wymianie czujnika świateł stopu, znajdującego się przy pedale hamulca, nagle pedał stal się miękki i wchodzi lekko do końca, hamulce są słabe i wydaje mi się że nie działa kontrola abs. Dodam że żadna kontrolka się nie świeci, a błąd od świateł stopu po...
z hamulcem to wymień serwo ja mialem tak samo w zafirze a z brakiem mocy to mozesz miec problem jak u mnie z zaworami podcisnieniowymi wystarczy ten za filtrem podmienic z tym przy kol ssacym. no chyba ze jak cieply i ciezko pali to pompa wtryskowa sie konczy
Takie zabiegi zaczynamy od sprawdzenia czy zaciski nie stoją mam tu na myśli nie tylko klocki przyrdzewiałe do jarzma ale także bolce prowadzące zacisk. Nie bez znaczenia jest także jak któreś koło ma uszkodzone łożysko. Są to co prawda ekstremalne przypadki ale w tak młodym aucie prawdopodobne na skutek naprawy powypadkowej na używanych częściach....
Hmm. Może kolega podpowiedzieć jak to sprawdzić. Regulatory szczęk są sprawne?
Witam. Mam takie pytanie: czy to że zerwała mi się linka od ręcznego może być przyczyną tego że mam miękki pedał od hamulca? Wciskam go, jest twardy, po chwili zaczyna mięknąć i wpada prawie do końca. Wymieniałem też klocki z przodu bo już się skończyły i zastanawiałem się czy układ się nie zapowietrzył ale gdyby tak było to świeciłaby się kontrolka...
dymiło z prawego przedniego hamulca stąd problem.
Pedał zapowietrzony wpada w podłogę, szybkie 'pompowoanie' i powinien twardnieć. Niedotarte klocki dają podobny efekt + słabe hamulce i niedoświadczonemu mechanikowi ciężko odróżnić.
Witam, Może ktoś będzie w stanie powiedzieć co może być przyczyną słabych hamulców w eskorcie.Znajomy próbował już kilkakrotnie je odpowietrzyć,ale niewiele to dało.Wprawdzie na początku pedał jest twardy ale po godzinie jak postoi znowu robi się miękki.Sprawdzał już wszystko,nie ma żadnych wycieków płynu,przewody są dobre,wymienił nawet pompę.Jak zaślepi...
Witam ostatnio zmianialem tarcze i klocki z tylu i przy okazji gumowe-metalowe węże. Po wymianie odpowietrzałem starą metodą (od najdalszego koła) w każdym kole już leciał sam plyn więc uznałem że będzie ok, a tu mały zonk. Pedał od góry jest miekki kiedy po woli hamuje. I zauważyłem że po tygodniu jazdy dolalem trochę płynu bo kontrolka mi się zapaliła...
Z cylinderkiem nie możliwe, z racji ciśnień. Abs masz?
Według mnie pedał hamulca byłby twardy przy uszkodzonym,gdyby zaś płyn wyciekał z pompy do serwa płynu by ubywało.Może pompa ABS jest zapowietrzona lub przepuszcza płyn między sekcjami pompa hamulcowa ale tą już wymieniłeś na teoretycznie sprawną.Objawy wskazują na typowe zapowietrzenie.
Nie zapowietrzone tylko źle coś złożone, zdejmij koła i obserwuj jak się zachowują zaciski przy naciskaniu hamulca, czy się nic nie wygina, przesuwa itp.
witam, ile wiosen ma ten pasacik, moze przewód gumowy robi balonik sobie, kiedy robiłes przegląd hamulców?, POWODZENIA
Po prostu masz zapowietrzony układ. Jeśli auto posiada układ ABS to odpowietrzaj na zapalonym silniku zachowując wszystkie wymogi BHP.
Obejrzyj bardzo dokładnie przewody elastyczne. być może zbrojenie w nich jest uszkodzone. Jest duża szansa że za moment któryż z nich pęknie.
Jak masz z tyłu bębny to wymień szczęki i przetocz bębny.Minimum to ich regulacja ale na pewno jak nie były nigdy ściągane to będzie tam smutno po ich zdjęciu. Będzie spory rant.I zapieczone samoregulatory.
Miękki pedał wpada w podłogę, brak hamulca. Po podpompowaniu 5 razy hamulec jest, hamulce przód tarcze a tył bębny. Pompę wymieniłem i odpowietrzyłem.
Witam ! Jestem posiadaczem renault clio I ( 1994 r. ) 1.4 . Mój problem tkwi w hamulcach, mianowicie gdy chce zahamować muszę wcisnąć pedał hamulca parę razy żeby się "napompował" i żeby hamowanie odniosło jakiś skutek .. Gdy wcisnę gwałtownie pedał hamulca (np tak jak sprzęgło) tak jakby schodzi powietrze trochę wolniej i hamowanie jest trochę bardziej...
Witam. Mam pytanie , czy pompa ABS może przepuszczać miedzy sekcjami i powodować miękki pedał hamulca?
Jazda bez ABS w tym aucie, to proszenie się o kłopoty. ABS spełnia tam rolę korektora siły hamowania tylnej osi. Więc proponuję nie omijać. Co do usterki, miałem kiedyś wszystkie wężyki giętkie do wymiany. Ktoś zalał inny płyn hamulcowy. Wężyki napuchły i działały jak zaworki zwrotne.
No tu może być problem. Odpowietrzono tak jak zwykłe hamulce, nie wiem czy to nad czy podciśnieniowo czy jeszcze coś innego. Jeśli możesz mi to naswietlić to wielkie dzięki.
Problem z hamulcami w Escorcie 1.8td. Wydawało mi się że są zapowietrzone ale po odpowietrzeniu żadnej poprawy , pedał hamulca jest miękki . Czy mógł by mi powiedzieć czy to wina pompy czy serwa .
Lepiej nic nie rób bo doigrasz się w końcu i auto trafi na złom.
Mam VW T4 2000r. z ABS-em. Problem wygląda tak: miękki pedał po naciśnięciu powoli idzie na dół, wymieniłem pompę ABS, pompę hamulcową, nic nie cieknie, przewody gumowe nie puchną, wszystkie zaciski sprawdzone, ręczny trzyma, odpowietrzane 100 razy a pedał cały czas bez zmian miękki i idzie powoli na dół! Założyłem odpowietrzniki na pompę ABS i pedał...
witam mam taki problem z hamulcami wymienilem klocki z przodu wyczyscilem i nasmarowalem tloczki, wymienilem plyn hamulcowy, wyczyscilem tylne tloczki i oczywiscie odpowietrzylem uklad a pedal jest miekki i a by zablokowac kola to trzeba wcisnac pedal na chama do konca a wczesniej bylo dobrze o co chodzi
Mógł. Trzeba odpowietrzyć. Klocki nic nie mają do tego. Sprawdź stan płynu hamulcowego, jego stopień zawilgocenia i ewentualnie wymień.
Dwie możliwości, zapowietrzony agregat, lub uszkodzony. Zrób jeszcze w tak, wyjedz na próbę i wymuś zadziałanie abs i asr, kilkanaście razy, potem odpowietrz jeszcze raz. Niestety czasami daje to efekt dopiero po kilku razach. Ogólnie problem leży w zaworach i odpowietrzeniu komór zrzutu ciśnienia.
dokładnie odpowietrzony więc spróbuje z pompką
Witaj! Tłoczki wyjmowałem powietrzem z kompresatora. Po dokładnym oczyszczeniu z osadu i jego rozruszania. Przy odpowietrzaniu sprobój podać ciśnienie do zbiorniczka i odpowietrzaj - rurka jednym końcem na odpowietrznik a drugi do butelki. Gwarantuje,ze pedał będzie dobry. Pozdrawiam Miro.Nasz
Nie każdy jest mistrzem ja chcę sobie to dobrze naprawić i proszę o pomoc na forum. Odkręciłem pompę od serwa ale za nic w świecie nie chce puścić od serwa, jak ją odłączyć co ją tak mocno trzyma.
Dzieki za pomoc. Odpowietrzone ciśnieniowo i hamują ładnie już.
Pompować pedał, wdusić mocno, druga osoba puści odpowietrznik, zakręci, potem powoli puszczasz pedał, i tak w kółko. I potem następne koło.
Renault Premium 450 dxi.Pomocy. Kod usterki mid 136 sid5 fmi5 defekt abs i pedał hamulca miekki. Jaka może byc przyczna. Oczywiscie skok pedału powiekszony przy tych usterkach,dodam ze zawór hamulca wymieniony na nowy
Czyściłem wszystkie masy, nic to nie dało. Nie tylko masy trzeba poczyścić, ale również styki na klemie plusowej i dalej, bo tam przy złych stykach też odkładają się spadki napięcia.
Po pierwsze odpowietrz hamulce, możliwe że i pompa będzie zapowietrzona też będzie trzeba odpowietrzyć. Następna możliwość to ta że możliwe jest źle wyregulowany rozpieracz (samoregulator) w bębnach na tylnych kołach, po pewnym czasie się doreguluje sam ale to chwilę potrwa. Trzecie to trzeba pamiętać że nowe klocki i szczęki muszą się ułożyć zwłaszcza...
Sprawdź po przejechaniu kilkunastu km czy któreś koło nie jest wyraźnie cieplejsze od pozostałych. Miękki pedał występuje przy mocno nagrzanych hamulcach. Może któryś zacisk "trzyma" i gotuje płyn w układzie. Tak poza tematem to nie odważył bym się z czymś takim jeździć.
Sprawdź hamulec bo raczej na pewno jest zapowietrzony. Z obrotami sugeruje również jak kolega wyżej silniczek krokowy.
A jest jakaś zależność między twardym a miękkim pedałem hamulca (czas, częstość używania hamulców)? Może przewód elastyczny się rozdwoił w środku, a jak z zasilaniem serwa jest cały czas ?
Wychodzi jakby coś z układem podciśnienia, sprawdż przewody dochodzące do serwa
Cofnąłem pedał hamulca, uszkodzony czujnik wstecznego, tłoczki cofnięte, przód wciśnięty, tył wkręcony. Efekt miękki pedał hamulca
przeciekał i ciagle sie zapowietrzało i dlatego nie miałeś hamulca. Jeśli układ jest szczelny i go odpowietrzysz (ja to robie na wyłączonym silniku nawet z abs, nie ma różnicy) to nie ma takiego prawa żeby pedał był miękki
Ani od jednego ani od drugiego pedał hamulca nie będzie miękki...
Przednie skręt na max na zewnątrz, tył dla ułatwienia można zdjąć koła. Podoba mi się to forum, tylko patrzeć jak będzie 658 postów pisanych przez 2 miesiące o tematyce - jak prawidłowo zdemontować koło w samochodzie. Z zapowietrzeniem jest tak że to nie płyn ucieka z układu ale powietrze dostaje się do niego i chcąc nie chcąc dostaje się do najwyższych...
Panowie proszę o pomoc w sprawie miękkiego pedału hamulca i sprzęgła. Ciśnienie nabija prawidłowo to weź mi 8 barów mam na obydwóch licznikach. Był problem z wypoziomowaniem. Wieczorem wszystko było ok. Mógł zamarznąć zawór czterodrożny?
Jak w zaciskach hamulcowych było dużo szlamu (płyn nigdy nie wymieniany) to po wciśnięciu tłoków mógł dostać się do pompy hamulcowej, która zaczęła przepuszczać płyn pomiędzy sekcjami, efekt będzie taki, że długo trzymany i dość mocno naciskany pedał hamulca będzie powoli "wjeżdżał do podłogi"
Zakładając, że płyn hamulcowy jest, mamy kilka przypuszczalnych odpowiedzi: - uszkodzenie któregoś cylinderka w którymś kole (brak ciśnienia w układzie); - uszkodzenie przewodu i wyciek płynu; - zapowietrzenie układu (jeśli po kilku szybkich naciśnięciach "pedał rośnie"); - uszkodzenie samej pompy (rzadko).
Czy daje się "podpompować"? Jeśli tak- to czy po podpompowaniu pedał jest twardy czy miękki?
Jak zgasisz i odczekasz powiedzmy 15-20 minut to masz miękki czy twardy pedał hamulca?
Witam. Problem taki, iż wymieniłem pompę hamulcową na nową i odpowietrzyłem wszystkie koła tak, jak należy z ABS. Przez kilka dni było dobrze i problem wrócił. Lewe przednie koło hamuje jak żyletka a prawe raz łapie raz nie i prawe tylne też raz łapie raz nie. A lewe tył w ogóle nie. - miękki pedał hamulca, jak pompuje lekko twardnieje, ale nie jest...
miałem ten sam problem. tylko że ja pierwsze napsiukałem do bębna wd-40 i hamulec przestał "łapać" przejechałem kawałek na hamulcu żeby rdza odlazła dopiero wziłem sie za regulacje.
Właśnie po wymianie klocków pedał jest miękki.
Witam, mam problem z Hyundayem H100 z hamulcami - pedał zapada się w podłogę, nie ma wcale hamulców. Była nieszczelność na rurach hamulcowych, wymieniłem i odpowietrzyłem ale nadal brak hamulców. Serwo i pompę wymieniłem na używane i nadal nie ma. Na odpalonym silniku hamulec stawia opór, ale od razu się zapada w podłogę, podpompuję parę razy i hamuje,...
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
Zafira A1,8b. Podczas jazdy hamulce słabe,po chwili zapaliła się kontrolka hamulca,a pedał miękki,ubyło płynu hamulcowego.
Jak odpalony silnik to pedał miękkim jest? Tylko na wyłączonym jest twardy?
Witam jednak okazała się zużyta pompa tandemowa . Wytwarzała bardzo małe podciśnienie. Podmienilem dziś z Boscha na luka i auto ma przyspieszenie ,oraz pedał jest miękki.
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
Z tego co wiem gdy niesprawne jest serwo to pedał hamulca jest twardy a nie miękki to raz a dwa po jego wciśnięciu auto słabo hamuje. U mnie dobrze hamuje a pedał jest miękki. Więc jak może serwo szwankować ?
Witam. Zobacz w jakim stanie masz przewody gumowe. Może zaciskałeś kleszczami podczas wymiany? Często takie są objawy uszkodzenia przewodu gumowego/elastycznego- zabiera powietrze przy odpuszczaniu pedału hamulca. Pozdrawiam.
Wizualnie niby całe. Pod oporem jeszcze nie sprawdzalem. W E-techu kable sa jeszcze grube w porównaniu do innych aut a tymbardziej w kabinie co mogło by sie im stać
A jak na postoju szybko pompujesz to zawsze jest tak samo miękki? Jak się zachowuje silnik? Przy uszkodzonym serwie potrafi nieźle spaść z obrotów po wciśnięciu hamulca.
Odpowietrzane były ? Jak się zachowuje pedał hamulca - miękki, twardy ?
Dowiedziałem się, ze w układach hamulcowych z ESP trzeba podłączać komputer i coś ustawić. Nie wykluczone, że brak takich ustawień przez mechanika, który mi zacisk i płyn wymieniał, powoduje że hamulec nożny "błędnie" sugeruje nieodpowietrzone hamulce - miękki pedał, awarię pompy hamulcowej. Hamulec postojowy, czasem sam się odblokowuje, najczęściej...
Nie wiem może aż tak się nie znam ale co ma włącznik stopy do miękkiego pedału hamulca. Co do autora możliwe że pompa do ponownej wymiany tylko teraz radziłbym kupić nowa, jak sprawdziłeś tylne cylinderki.
Tak jak kolega napisał, ogólna zasada jest taka, aby zaczynać od najdalszego koła, ale ja miałem ten problem w Espace 2.2 dci 2001, jakies dwa lata temu, i znalazłem w jakiejś serwisówce, aby zaczynać od najdzalszego ale potem na krzyż i przód-tył. W sumie to wymieniłem też pompe i pedał dalej był miękki - wchodził powoli w podłoge. Wjechłem na droge,...
Nowa pompa, nowy płyn, hamulce odpowietrzone, pedał hamulca nadal miękki idzie ponad połowę skoku w dół, na zgaszonym silniku jest twardy mur beton jak trzeba, czy to możliwe żeby samo wspomaganie tak zmiękczało pedał hamulca? zaobserwowałem jeszcze , że podczas hamowania na piaseczku abs podbija hamulec mocno w górę, właściwie tak, że wraca do górnej...
Zrobiłem tak. Jak wyciągnę lewą lampę to wszystko jest dobrze. Prawa działa bez zarzutu i nie powoduje podświetlenia się licznika. Poprawiłem luty od masy w tym wkładzie i nadal to samo. Z tą różnicą, że jak pedał hamulca jest miękki to problem jest nadal a jak jest twardy , to jest dobrze. Czyżby czujnik stopu uszkodzony?
Witam, Mam problem z hamulcami w Volvo 740,mianowicie jeśli hamulce są zimne,pedał hamulca jest miękki i ABS jak najbardziej sprawnie działa,natomiast w momencie kilku krotnego naciśnięcia pedału hamulca staje się twardy i ABS przestaje funkcjonować. Macie koledzy jakieś sugestie co do przyczyny???. Pozdrawiam
Dzień dobry, może opis wyżej jest za długi, dlatego tu zadam konkretnie. . Co się dzieje/co się zepsuło, że podczas hamowania pedał hamulca tak się zachowuje: Prędkość powyżej 60 km/h pedał jest Twardy i łapie wysoko. W zakresie 60-50km/h "odpuszcza", wydaje dźwięk jakby "pierdział" delikatnie wtedy drga i ogólnie jest takie wrażenie jak "mini ABS"...
Witam. Wyświetla ebs praca awaryjna oraz błąd zbr 597-08 ffr 3081-00 i 3465-00 Pedał hamulca miękki oraz jak wrzuci się bieg nie wyświetla na komputerze ( skrzynia manualna ) Jakieś wskazówki ? Może jakieś słabe punkt instalacji ?
Witam serdecznie, mam dosyć wkurzający problem z moim Mercedesem Vito 108D, silnik 2.3d bez turbo, rocznik 98 bez abs. Otóż wymieniłem z przodu elastyczne przewody hamulcowe oraz jeden metalowy na miedziany z przodu i jeden z tyłu, konkretnie z lewej strony. Zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem po kolei każde koło oraz sprzęgło (przepompowałem do momentu...
Dziwne jest to że na grupie crv II każdy chyba tak ma.. Czyli co.. Ten typ tak ma po prostu? Bo hamować hamuje.. Tyko ten objaw miękkiego hamulca taki jest... Ze człowiek się boi że hamulce nie zadziałają.
Trochę ostatnio pojeździłem i jednak te hamulce nie są takie jakich się spodziewałem, moje pytanie jest z czego to może wynikać, czy sama marka tarcz i klocków LPR to jest przyczyna takiego stanu rzeczy te tarcze LPR wcale nie są takie tanie sztuka na przód kosztuje 150zł jest sporo innych tańszych, znikło bicie na kierownicy przy hamowaniu i drżenie...
Problem polega na tym iż po wymianie klocków na tylnich kołach pedał hamulca zrobił się bardzo miękki tzn. trzeba go sporo głąbiej wcisnąć niż przed wymianą. Możliwe jest że w układzie hamulcowym jest powietrze??? Dodam jeszcze że jest to Passat B4 94r. z systemem ABS. Wielkie dzięki za każdą radę!!
Jeśli aż taki zakres prac wykonałeś przy hamulcach, w tym wymiana "gumek" tłoczków, to wg mnie "hamulce" nie zostały należycie odpowietrzone, lub też niewłaściwie wyregulowano wspomaganie. Zwróć uwagę na odmienne sposoby odpowietrzania układu hamulcowego, jeśli masz ABS. Pedał hamulca nie może być "miękki".
miękki pedał miękki pedał sprzęgła miękki pedał hamulec
kamera reset sharp lk315 medion internetowy
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Zmiana temperatury z 52°C na 38°C - przyczyny Programowanie pamięci Flash NOR 39VF1601