Dogrzewanie zżera moc oddawaną przez alternator. Można to zniwelować montując mniejsze koło pasowe alternatora bądz wyłączając dogrzewanie .
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Maksymalne obroty, jakie mogę uzyskać na alternatorze to 2400obr/min Trochę mało, zakładając, że w większości aut koło pasowe alternatora jest dwa razy mniejsze niż koło na wale, alternator będzie pracował z mocą taką, jaką by w aucie pracował przy obrotach silnika spalinowego rzędu 1200 obr/min, czyli ułamek mocy znamionowej. I czuję w kościach że...
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
Witam, mam problem tego typu - nie wiem jakiej wielkości powinny być koła pasowe aby uzyskać przekładnie o przełożeniu 1:12. Mógł by mi ktoś podpowiedzieć jakie wielkości zastosować? Będzie ona służyć do poruszania alternatora, który będzie ładować akumulator.
Mam pytanie odnośnie połączenia tych dwóch podzespołów. Do rozrusznika dochodzą 3 przewody: - cienki (zacisk 50 - stacyjka) - gruby od alternatora do rozrusznika - najgrubszy (bezpośredni plus z aku) Jaką role spełnia przewód łączący alternator z rozrusznikiem? Rozumiem, że na cienkim przewodzie pojawia sie napięcie po przkręceniu stacyjki (probie uruchomienia...
dlaczego zaczyna się wzbudzać ładowanie dopiero po dodaniu gazu ? Bo ciągnik wolne obroty ma niższe niż samochód - pewnie poniżej 400, a samochód ok. 700. Zmień koło pasowe alternatora na mniejsze to wcześniej zacznie ładować.
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza. W ciągniku koło pasowe na wale jest mniejsze i przy 800 obrotach/min...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Co z tym zrobić ? założyć mniejsze koło pasowe na alternatorze ?
Witam Proponuję mniejsze koło pasowe i alternator podłączyć w trójkąt. Przy połączeniu w gwiazdę maksymalny prąd to ok. 85 A. Połączenie w gwiazdę podwyższa napięcie a zmniejsza prąd. Pozdrawiam
W wielu autach do których zaglądałem koło pasowe alternatora było dwa razy mniejsze niż koło na wale silnika, wobec tego nie jestem pewien czy przy 3000obr./min ten alternator wyda z siebie taki prąd, raczej bez przekładni się nie obejdzie. Dodatkowo alternator nie jest dedykowany do pracy ciągłej i chyba lepiej kupić nowszy alternator o prądzie rzędu...
IG - Ignition - zapłon - plus po stacyjce L - Light - lampka - kontrolka ładowania (druga noga żaróweczki do plusa po stacyjce) PS: Od Tico jest praktycznie taki sam alternator ale jeszcze ciut mniejszy i ma mniejsze koło pasowe więc lepiej będzie się nadawał do diesla (będzie lepsze ładowanie na niskich obrotach) no i jest tańszy :) kable takie same
Regulator elektroniczny czy elektromechaniczny? Można założyć mniejsze koło pasowe przy alternatorze, założyć żarówkę o większej mocy do kontrolki od ładowania lub zbocznikować istniejącą rezystorem 100ohm/2W - może pomóc, a jeśli regulator jest elektromechaniczny to wymienić na elektroniczny.
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,5 V, problem z gotowaniem akumulatora może być jeszcze taki, że alternator daje maksymalny prąd. Alternator bez regulatora i diód prostowniczych jest w stanie dobrze poświecić żarówką 230 V. Lepiej byłoby zastosować oryginalny regulator i wymienić uszkodzony, ale równie dobrze można podmienić alternator,...
Odnośnie mniejszego koła pasowego to popatrzyłem w cc 700 koło pasowe alternatora jest troszkę mniejsze i w 126p by to mogło być pytanie tylko co z wentylatorem silnika czy on to wytrzyma? A wracając do sedna to jak podnieść ładowanie w sposób bardziej elektryczny a nie mechaniczny
Na logikę co ma kontrolka od ciśnienia oleju do układu ładowania? Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. Przy normalnej eksploatacji czy to z prądnicą czy alternatorem po włożeniu kluczyka do stacyjki obydwie kontrolki czerwone mają się zaświecić. Po uruchomieniu silnika zgasnąć. Po zgaszeniu silnika obydwie zapalić, z tym że ta...
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
Żeby się wzbudzał przy niższych obrotach silnika wystarczy wymienić koło pasowe alternatora na mniejsze i po problemie. Ale 1200 obr/min to nie tragedia, ja w c-330 mam od poloneza i też muszę nieraz depnąć po uruchomieniu, a nieraz zanim zmniejszę obroty to już się wzbudzi - potem to trzyma do samego zgaszenia, kontrolka ponownie zapala się jak aż...
Moim skromny zdaniem to taka awaria, teorytycznie wydaje się to głupie ale posłuchajcie. Winny jest silnik, gdyż podczas kręcenia kierownicą masz wspomaganie na 1 pasku z altenratorem. Koło pasowe może nie dawać rady uciągnąc dużego cisnienia na pompie i tym samym mniejsze obroty na alternatorze, dlatego dziwnie ładuje. Sciąg pasek od alternatora i...
Nie umiejszając nikomu wiedzy - radziłbym dokładniej czytać! 1500 obr/min. robi alternator! Zważywszy, że obroty jałowe silników to ok.750 - 1000 (bywaja wyjątki). Najczęściej koło pasowe alternatora jest mniejsze od koła na wale głównym co dowodzi, że obroty alternatora są jeszcze wieksze. Jakby nie było jest to 25Hz! Kolego WoŹny. Czy musiałem przeliczać?...
Maluch ma za duże koło pasowe na alternatorze. Jego wielkość jest prawie taka sama jak wielkość koła na silniku. W normalnych samochodach koło na alternatorze jest min 2 razy mniejsze co daje 2 razy wieksze obroty na biegu jałowym. W maluchu zrobili prawdopodobnie tak żeby się dmuchawa nie rozpadła przy maksymalnych obrotach ( gdzieś o tym czytałem...
Według mnie alternator powinien bez problemu wytrzymać, gdyż 11tys obrotów to nie tak dużo. Zwróćmy uwagę na kółko pasowe przy alternatorze. Jest ono wielokrotnie mniejsze (przynajmniej u mnie) od koła na wale. Stąd wniosek, że alternator pracuje normalnie przy 2 lub 3 razy większej prędkości obrotowej niż silnik. Jeśli jednak masz jakieś wątpliwości,...
To się nie gódź, ale nie zaśmiecaj forum. Jest problem który trzeba rozwiązać. W sytuacji opisanej dodając do tego podgrzewanie foteli i szyby tylnej oraz lusterek w zimie mamy ujemny bilans energetyczny w układzie co grozi unieruchomieniem samochodu. Inna rzecz, że nadmierne obciążenie alternatora może doprowadzić do spuchnięcia stojana i dalszego...
W itajcie przeszukałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu ale niestety nic nie znalazłem . O tóż przy właczeniu silnika dobiega z pod maski dziwny pisk , na początku myślałem że to paski , ale że auto sprowadziłem wymieniłem wszystkie więc paski odpadają . P rzeczytałem że docisk alternatora, tez opada bo docisk ma idealny, koło pasowe wymieniłem...
Jak napinacz da radę to zostaw. Tam sa 2 lub 3 paski jak jest klima uważaj żeby dobrze w rowki powchodziły.
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Załóz ciut mniejsze koło pasowe. Alternator ma za male obroty na biegu jałowym. Wtedy będziesz miał 14 na wolnych. I zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jesli masz dizy spadek wymień przewod zasilania alternatora.
1.5 obrotu wychodzi mu na kole pasowym alternatora a jak wiadomo koło to jest mniejsze od koła pasowego silnika,jedną z poszlak jest stwierdzenie, że jak zakręci te półtora obrotu to dalej nie chce się silnik obracać a autem rzuca,co wskazuje na wbicie któregoś z biegów(auto nie jest na luzie)
Im mniejsze koło pasowe na alternatorze to lepiej ,gdyż alternator będzie prędzej ładować.
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Witam zauważyłem dzisiaj zaskakującą rzecz gdy przekraczam około 3200- 3500 obrotów zapala mi się kontrolka ładowania akumulatora . Jak obroty spadną to jest ok. Alternator nowy 90 amper poprzedni miałem 70A ale przy klimie to mało. Koło pasowe nowego alternatora ma mniejszą średnice od poprzedniego ale to chyba nie ma znaczenia w moim problemie
Dużo zależy od koła pasowego na alternatorze, czyli jakie jest przełożenie silnik-alternator. Silnik jest dość nisko obrotowy, więc różnica musi być. Musisz zmienić koło pasowe o mniejszej średnicy + wymiana paska.
Dzięki, znalazłem mniejsze koło pasowe.
Kupię koło pasowe alternatora Jobs Jubana przeznaczonego do Ursusa C-330 (na pasek A 13 mm), wykonane z żeliwa lub stali. Chodzi o alternator konstrukcyjnie podobny do tego z Fiata 125p/Poloneza. Cena do 20 zł. Ewentualnie mogę kupić kompletny spalony alternator Jubana od C-330, cena do 50 zł. Dodam że tego koła pasowego nie ma w sprzedaży – te...
Witam Kolegów! Mam taki problem: alternator (z zewn. reg. nap.) przyjmuje napięcie w zakresie 12,7 .. 14,0 V. Jaka moze być przyczyna tak niskiego U ? Moim zdaniem alternator ma zbyt małe obroty i należało by założyć mniejsze koło pasowe.
Masz trzydziestkę z plusem na masę czy po nowemu z minusem na masę? Koło u tokarza przerobisz, wytoczysz otwór z mniejszego na większy.
Załóż ciut mniejsze koło pasowe
Wystarczy dopasować z katalogu ciut mniejsze koło pasowe. I bedzie ok.
Star 200 miał alternator mocowany opaską. Nie wiem tylko czy średnica się zgadza, no i sprzęgło trzeba zmienić na koło pasowe ale to już mały problem.
Panie kolego, jeśli musisz mieć dwa akumulatory o tak dużej pojemności, które ładowane są w sposób niewystarczający z jednego alternatora - to należy opracować sposób na zamontowanie jeszcze jednego alternatora. Trzeba zajrzeć pod maskę silnika i przemyśleć, gdzie można "wcisnąć" drugi alternator, nawet o mniejszych gabarytach i może nieco mniejszej...
Przetwornikiem będą 2 Lanzary 15' 2 cewkowe o mocy 1000 wat RMS (2000 wat max) oczywiście jeden ,jak chodzi o alternatory to spokojnie mi wejdą bo mierzyłem .Moc jaką da alternator na biegu jałowym silnika zależy tez od przekładni kół pasowych im mniejsze koło na alternatorze a wieksze na wale tym większa moc przy mniejszych obrotach ale to sie tez...
tak mam jeszcze ten oryginalny rozrusznik. zmieniłem koło pasowe w alternatorze na mniejsze i pomogło teraz ładownie jest już normalne, dziękuję wszystkim za pomoc. i zamykam temat. pozdrawiam
Moim zdaniem niesłusznie. Trochę skromności , nie lepiej by brzmiało "moim skromnym zdaniem niesłusznie", mało tego , należałoby wyjaśnić dlaczego niesłusznie. Tylko proszę nie pisać "niesłusznie bo tak uważam". Koła, świece i jeszcze parę rzeczy dokręcam kluczem dynamometrycznym, ale zwykłą rajbetkę lub sprzęgiełko alternatora to jadę pneumatykiem....
Witam Jeżeli masz podłączoną kontrolkę ładowania ,to podłączyłbym alternator(wyjście,gruby kabel) bezpośrednio pod rozrusznik .Będą mniejsze spadki napięcia.Koło pasowe jeżeli zbyt duże to wiadomo problem z ładowaniem na niskich obrotach.
http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Podłączasz dwa kable (plus akumulatora do śruby M6, plus po stacyjce przez żarówkę 2 W. do wsuwki) ale mam nadzieję, ze w tym pojeździe jest akumulator (bo to że będą tylko światła zabrzmiało nie jasno). Koło pasowe jak najmniejsze. Nie wiem tylko czemu wybrałeś alternator najtrudniejszy w zamontowaniu ( i późniejszym regulowaniu naciągu paska).
Witam. Kupiłem niedawno alternator do 30 od Poloneza i chodzi o to, ze tam jest mniejsze koło pasowe a do tego nie mieści się tam pasek klinowy. Trzeba dotaczać nowe koło pasowe? Może macie jakieś propozycje?
witam Kolegów Ja mam taki problem że alternator w wózku widlowym osiąga 12,7..14,0V. Jaka może być przyczyna zbyt niskiego U? Moim zdaniem koło pasowe na alternatorze jest zbyt duże. Chociaż w porównaniu z innymi alternatorami i tak jest nieco mniejsze.
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Problem został rozwiązany ;) Podjechałem do sklepu w Krakowie i kupiłem specjalny klucz 33-zębowy do alternatorów, do blokowania wału potrzeba klucza bodajże 8mm typu SPLINE podobny do torx'a, ale mniejsze i gęstsze zęby). Nowe koło ze sprzęgłem pasowało bez problemu na miejsce starego. Co najważniejsze pasek zupełnie ucichł, wreszcie diesel ładnie...
Sprawdź jakie masz ładowanie,powiedzmy na średnich i wyższych obrotach. Co do kontrolki, że na wolnych obrotach lekko żarzy momentami ,to może być wina zbyt małego przełożenia (duże koło pasowe alternatora).Można zastosować o nieco mniejszej średnicy,lecz pewnie będzie trzeba wymienić pasek klinowy,lub dłuższy napinacz jak jest miejsce.Ogólnie sprzedają...
alternatora koło pasowe koło pasowe alternatora wymienić koło pasowe alternatora
kalibracja głowic włosów rozebrać naprawa moduł sterować pralka amica
aktualizacja canbus aktualizacja canbus
Dekoder wyświetla same zera - przyczyny i rozwiązania Peugeot 307 1.6 HDI 2005 – brak reakcji szyb przednich, słychać impuls w drzwiach