Podczas ładowania dużym prądem sprawdź czy nie grzeje się za mocno kabel do akumulatora. Ja kupiłem na jakiejś wyprzedaży kable rozruchowe. Do rozruchu to one się średnio nadawały, ale jako kable do akumulatora są ok.
Bardzo ciekawa alternatywa. Jak mocno grzeją się ogniwa podczas ładowania?
Też można. Tylko pamiętaj, że wydzieli się w nim kilkanaście watów, więc będzie się mocno grzał.
Witam, Wpadła mi w ręce wkrętarka SL13YD B&D i jest uszkodzona, silnik kręci, gdy podłącze przez włącznik to obroty są bardzo niskie aż staje i zaczyna mocno grzać akumulator. Ma ktoś pomysł co padło w tym wyłączniku ?
akumulatory eneloop ładowane prądem 1C lub 2C osiągają 2V w stanie pełnego naładowania. Pewnie mocno się przy tym grzeją. Mam taką chińską ładowarkę, która ładuje prądem 0,5A do napięcia 1,8-1,9V i wtedy akumulatory mocno się grzeją. Stara ładowarka MW robi podobnie, czyli ładuje do wysokiego napięcia i przy tym mocno nagrzewa akumulatory.
Litowo jonowe kojarzę w wersji cylindrycznej. Płaskie do tej pory były litowo polimerowe. One są stosowane w telefonach, routerach bezprzewodowych, itp. Spuchnięte są do wymiany. Czy się zapalą po rozerwaniu woreczka, to pewnie zależy od stanu naładowania. [url=https://www.youtube.com/watch?v=ifV... [url=https://www.youtube.com/watch?v=n5V...
Będzie działał, ale zwykły transformator przystosowany do sinusoidy będzie się mocno grzał.
Zgadzam się z przedmówcą (wladek83), mam binatona md 2000 i w instrukcji napisane jest używać tylko o pojemności 700 mA. oczywiście sprawdzałem też jak będą działać te o większej pojemności 2400 mA zyskałem tyle ze baza i akumulatory grzały się bardzo mocno a i tak po kilkunastu godzinach nie były naładowane przy 900 jest wszystko ok.
Czy ktoś może mi pomóc? Mam mercedesa TIM START 814 i podczas jazdy mocno grzeją się akumulatory. Poradzono mi wymienić regulator napięcia w alternatorze i to zrobilem nic nie pomogło. regulator 28v?
to jest normalnie prostownik na 12V, nie mam pojęcia czemu na klemach jest 6V... Albo masz uszkodzoną diodę prostowniczą lub odłączoną połówkę uzwojenia w prostowniku jeśli masz trafo z odczepem środkowym. Albo woltomierz pokazuje napięcie średnie. A w prostowniku jest ono pulsujące. Gdybyś podłączył kondensator do wyjścia prostownika o pojemności...
A co zasilał na poprzednim transformatorze ? Dodano po 1 Skoro podczas ładowania akumulatorów transformator tak mocno się grzeje to znaczy że jest coś z transformatorem
Jak mocno grzeje się tranzystor TIP147 ?.
Dwa aku. szeregowo ze swoimi balancer'ami to zły pomysł. Ja tak mam 6 akumulatorów z balancerami 3x2 i wszystkie trzymają napięcie takie same. Z tego co zauważyłem gdy jest za wysokie napięcie to akumulator się dość mocno grzeje. Ze jak by się coś u mnie działo to od razu bym to zauważył po temperaturach ze któraś znacząco odbiega od reszty: https://obrazki.elektroda.pl/2499596900_...
Zasilacz 12V/3A wystarczynawet dla nadawania z pełną mocą 5 W. Niestety, VX-7 mocno się grzeje podczas nadawania, szczególnie jak jest jednocześnie ładowana bateria akumulatorów. Ogólnie to radio jest prądożerne, wydawać by się mogło że z każdym kolejnym nowym modelem radia będą one oszczędniejsze jeśli chodzi o zużycie energii, a jest chyba odwrotnie.
Albo zwarcie w akumulatorze albo niekontrolowany pobór prądu.....Czy podczas ładowania akumulator się mocno grzeje? A czy podczas podłącznia do instalacji iskrzy na klemie?
chodzi oczywiscie o wyłącznik z reg. obrotów jak podlanczam do zasilania to przewód zasilania grzeje sie bardzo mocno uzylem innego akumulatora dlatego przez kabel podlanczam) a wkretaraka wogole nie rusza a po podlaczeniu bezposrednio do silnika omijajac wylacznik to silnik dziala prawidlowo tranzystor wymianilem i nic to nie dalo
I jak tam? Udało się ruszyć pilarkę? U mnie cisza tylko led świeci po podłączeniu akumulatora. Zauważyłem że grzeje się mocno 78l12. O ile dobrze widzę, chip to PAC5223QM Możliwe, że padł tylko stabilizator? [edit] to jednak tranzystor o oznaczeniu L2 się grzeje.
To nie będzie jego wina. Stół też wytwarza obciążenie. Chociaż możesz spróbować założyć cokolwiek nawet z tdi 120A. Możesz też sam sobie go sprawdzić, podłącz akumulator, wzbudzenie i napęd wiertarka i zobacz jak bardzo się grzeje. Podłącz mocno wyladowany akumulator
Witam ja zrobiłem ten kit i działa bardzo dobrze co do ustawienie prądu ładowania trzeba go ustawiać na ładowaniu zasadniczym wtedy akumulator jest ładowany cyklicznie czyli ładuje się u mnie około 20s i pomiar napięcia. U mnie jedynie radiator grzeje się mocno ale to dlatego że przykręciłem mostek muszę go gdzieś oddzielić.
Mogę potwierdzić, że ładowanie prądem 3 godzinnym lub 5 godzinnym lepiej się sprawdza w ładowarkach BC700, UC-4200 niż prądem 10 godzinnym. Ładowarki Panasonic ładują prądem bodajże 5 lub 6 godzinnym akumulatory o pojemności 2Ah. Wynalazki ładujące prądem 1A powodują mocne grzanie akumulatorów i szybkie ich uszkodzenia. Kłopotliwe jest ładowanie pojemniejszych...
Dane z tabliczki może i faktycznie niezbyt dokładne. Ten zasilacz powinien działać nawet w Ameryce i Japonii gdzie napięcie jest niższe. Spada nawet do 90V~. Mnożąc przez 1,2 i tak wychodzi za dużo w porównaniu do 27V x 1,6A. Na zdjęciu z mojego linka wyglada na całkiem niezłą chińszczyznę jakiej pełno w naszych domach. Podłącz do akumulatorów i sprawdzaj...
(at)bambus94 Dobry pomysł z wkrętarką, odpada problem z akumulatorem. A wtórne można zrobić z dwóch/trzech kawałków blachy aluminiowej na przykład. Na początku celowałem w większe moce ale na tym grocie przy 2A już mocno grzeje, do radiatorka nie przylutujesz nic ale jakby zmniejszyć przekładnie na transformatorze to moc by wzrosła. Teraz bym zrobił...
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
A docelowo można dać na stałe tak duży Ah czy coś może się stać? Można tylko założyć że silnik i instalacja nie jest przygotowana pod tak wydajne źródło prądowe oraz dodatkowe obciążenie w postaci dużego akumulatora. Pojazd tam gdzie na poprzednich aku miał problem na tym aku nie będzie miał. Może to w skrajnych przypadkach uszkodzić sterowanie silnika,...
Sprawdź ładowanie porządnym woltomierzem , może po prostu padł regulator napięcia w alternatorze. Wtedy tak jak zaznaczył moderator, akumulator będzie się grzał i mocno gazował.
Coś słyszałem że akumulator ładuje się prądem 10 godzinnym (1/10 pojemności) przez 15 godzin i to dotyczy akumulatorów ołowiowych (ja stosuję też to dla akumulatorków tylko mam różny prąd) Więc T=1,5*C/I (1,5 to o ile trzeba wydłużyć czas ładowania (sprawność ładowania)) wstawiam C=2400mAh i I=800mA do wzoru: T=1,5*C/I [mAh/mA=h] (czyli wynik w godzinach)...
Pilnuj temperaturę ładowanych akumulatorów. Lubią się mocno grzać. W dokumentacji TP4056 jest opisany sposób ładowania głęboko rozładowanych akumulatorów. Wystarczą 3 V napięcia, żeby można było ładować je dużym prądem. Wcześniej trzeba ładować prądem o wielkości 50-100 mA dla akumulatorów o pojemności 2 Ah. Jeśli dobrze pójdzie to 50% akumulatorów...
Zobacz fotki w poście 119. Transformator musi być większy ok. 350-400W i napięcie AC 17-18V oraz aktywne chłodzenie. Mostek grzeje się mocno, tranzystory średnio. Proponuję też zmienić wartość opornika R9 z 10k na 4,7k będzie łatwiej ustawić zakres regulacji.
Dzień dobry Zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu z grzejącym się rezystorem w liczniku (zegarach). Po przekręceniu kluczyka na zapłon i podaniu napięcia na pin 6 kostki zaznaczonej na schemacie (kontrolka akumulatora - ładowanie) bardzo mocno grzeje się rezystor zaznaczony na zdjęciu licznika. Po odpaleniu auta kontrolka gaśnie (brak napięcia...
No cóż" miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze", a tak na poważnie to faktycznie grzałem krótko ale zimnych lutów nie ma na pewno i trzymają naprawdę mocno
Jeżeli nagrzewają się cały czas, to prawdopodobnie akumulatorki są wadliwe. W zasadze szybka ładowarka powinna to wykrywać i sygnalizować. Takie wady raczej nie zdarzają się akumulatorkom dobrej firmy, ale mają je (jak również dużo za małą pojemność) podróbki. Sprawdź pojemność. Nagrzewanie na początku ładowania może wystąpić, jeśli akumulatorki były...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Witam Dołączę się do tematu, moja antena chowa się i wysuwa jak potrzeba jednakże po schowaniu się bata i wyłączeniu samochodu po dwóch nocach akumulator jest rozładowany. Sama obudowa anteny mocno się grzeje. Zna ktoś może specjalistę, który naprawia takie anteny?
Najprościej ładować przez zapalniczkę. Prąd ładowania i tak jest niewielki, ponieważ ładujemy zawsze akumulator 1/10 jego pojemności, żeby nie grzał się za mocno. Obudowa akumulatora nie powinna nagrzewać się powyżej 40°C, ponieważ płyty wybrzuszają się i szybko taki akumulator jedzie na złom zamiast uruchamiać silnik. Przewody idące do zapalniczki...
Ładowarka się grzeje, bo pracuje. Jak akumulator jest bardzo rozładowany to ma prawo się dość mocno grzać. Żeby nie było niepweności podaj co to za model ładowarki.
Ładnie to wszystko wygląda. Można teraz kupić każdy potrzebny podzespół począwszy od multimetru po kolejną ładowarkę czy moduł sztucznego obciążenia. Z takim wyposażeniem można "zajrzeć" do wnętrza akumulatora i oszacować jego stan i przydatność, a nawet go podleczyć :) Kilka lat a taki postęp.
Kupiłem akumulator z badziewnym zasilaczem skoro dostałem zasilacz to czy mogę użyć innego, lepszego Ładowarka to też zasilacz, tylko że specyficzny, dostosowany do danego typu akumulatora. O określonym napięciu pozwalającym na naładowanie akumulatora, dający w twoim przypadku 0,7A prądu. Ograniczenie prądu ładowania realizowane jest przez dużą oporność...
Są nowe fakty w sprawie ;-) Po naładowaniu akumulatora, zewnętrzną ładowarką, wygląda że jest sprawny, wkrętarka działa na nim OK, napięcie na zaciskach akumulatora 19,5V. Po podłączeniu go do ładowarki, lekko się z niej zadymiło, zgasła migająca czerwona dioda, na PCB widać jeden, uszkodzony element jak na foto, obecnie z podpiętym akumulatorem dość...
Szkoda, że XTAR VC4 to tylko ładowarka i nie oferuje rozładowywania akumulatorków w celu weryfikacji pojemności. Ja niestety jestem nieszczęśliwym posiadaczem NITECORE D4 i naprawdę nie polecam jej nikomu. Spełnia swoją rolę, tzn, ładuje akumulatorki Li-ion, NIMH (nawet takie, których MH-C9000 nie chce ładować). Nie słuchajcie opinii, że ta ładowarka...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Prawda. Stosunkowo rzadko zaglądam na Elektrodę. Wolę Experts Exchange. Akumulator w mojej Toshibie został wyprodukowany w 98 roku. Jego pojemność nie jest taka jak kiedyś, ale mogę pracować ponad godzinę. Nie pamiętam kiedy ostatnio rozładowałem akumulator do zera. Ten konkretny model komputera nie grzeje się mocno, a akumulator nie znajduje się w...
Cały problem polega na tym że to w telefonie jest układ który kontroluje proces ładowania, reguluje prąd ładowania i napięcie. Jak podłączysz akumulatory (w zależności od pojemności) to albo będzie mocno się grzała ładowarka albo akumulatorki. Wszystko zależy od rezystancji wewnętrznej akumulatorów, różnicy napięć między ładowarką a akumulatorami i...
W pierwszej kolejności zacząłbym od pomiaru _rzeczywistego_ napięcia w instalacji. Bo coś mi tu pachnie uszkodzonym regulatorem napięcia i mocno przeładowanym akumulatorem.
Możesz spróbować użyć tej ładowarki jednak skoro ładowała ona akumulator 18V może okazać się za słaba do hulajnogi (za niskie napięcie). Jeśli jednak na zasilaczu tej ładowarki jest podane napięcie wyjściowe (24V 0,4A) to można jej użyć, ale trzeba sprawdzić czy podczas ładowania hulajnogi ładowarka nie grzeje się za mocno (rozładowane akumulatory mogą...
Witam. Tworzę pewien projekt, a mianowicie zadymiarkę do czujek dymu. Mam ręczny dymnik i chcę sterować, nim radiowo. Mam układ z kitów AVT 12V do serwomotora, który podłączyłem przez przetwornicę step up zasilaną z dwóch akumulatorów Li-ion połączonych szeregowo. Chcę ładować akumulatory poprzez BMS i korzystając z gniazda USB typu C. Próbuję znaleźć...
Witam. Mam problem z inwerterem POWMR 24V 3.2kW. Jest podłączony akumulator 100Ah 24V i dwa panele. Moc obydwu to 800W. Inwerter grzeje się z góry obudowy dość mocno, około 50 stopni, może więcej, lecz tylko wtedy, gdy akumulator jest naładowany i nie ma poboru mocy. Gdy akumulator ładuje się przez panele, inwerter jest zimny, bo chodzą wentylatory....
najprostszy chyba rezystor? tylko jaki...? Czy to jest LED do zasilania napięciem 12V? Jeśli tak, i przy takim napięciu zużywa 1W, to pobiera prąd 83mA - opornik 75 omów 1 W (to z zapasem, żeby za mocno się nie grzał) będzie w sam raz.
A ten ctek mxs 5.0 zwykły jak ci się spisuje? Jakie akumulatory ladujesz ? Przez ile ląduje sie? I jak zachowuje się akumulator po ladowaniu ctekiem mxs 5.0 ? A i mam jeszcze jedno pytanie , czy mocno się grzeje ta ładowarka podczas pracy? Wiem ze dużo pytań zadaje ale planuje zakupić ten model lub POLARa i chce się poradzić kogoś kto takowa urzytkuje...
I tu pojawia się pewien konflikt. Różnica jest taka, że wersje sp posiadają liniowe ograniczenie prądowe a wersje rs mają ograniczenie na zasadzie włącz wyłącz. Krótko mówiąc przy mocno rozładowanym aku wersja rs się wyłączy. Jest na to sposób. Zastosować szeregowo rezystor który ograniczy prąd ładowania(możliwe że będzie duży i będzie się mocno grzał).
Witam, padł chyba akumulator w moim UPS Eta 600. Po odłączeniu wtyczki nie podtrzymuje napięcia. Jeszcze tydzień temu podtrzymywał ok. 0,5 minuty, nie wiem czy wiecej bo tylko tyle czasu potrzebowałem aby wyłączyć komputer (ale sygnał dzwiekowy był czesty wiec podejrzewam że akumulator był już bardzo słaby). W środku jest jeden akumulator 12V/12Ah -...
w międzyczasie sprawdziłem kilka akumulatorów rozładowanych do nieprzyzwoicie niskiego napięcia. na 6 sztuk przetestowany 3 miały problemy z kończeniem ładowania. Ładowanie prądem 0,2 A powodowało grzanie się się akumulatorów. Prąd 0,5A powodował mocne grzanie akumulatorów do ok. 40 stopni Celsjusza. 2 szt. nie zostały z tego powodu naładowane do 100%....
Witaj Powinna sobie poradzić z akumulatorkami 2500mAh tyle że będzie je dłużej ładować, myślę że jeśli będą mocno wyładowane to pewnie z klikanaście godzin. Akumulatorki NI-MH bardzo źle znoszą przeładowanie, gdy są już naładowane dalsze ładowanie wywołuje grzanie się akumulatorków i degradację ogniwa. Niektóre ładowarki oprócz kontroli napięcia kontrolują...
Witam Szanownych Forumowiczów... Dostałem prostownik (samoróbka) do naprawy... Nie wiem dlaczego ale jakoś dziwnie on działa, na wyjściu ma napięcie zmienne ?!?!? i w ogóle jego budowa i wszystko co w nim jest bardzo stare :) Zastosowano w nim tylko Tyrystor i dwie malutkie diody w układzie regulacyjnym i dwa potencjometry nie mówię już u tuzinie starych...
Kolego, jeśli mogę doradzić, to... Nie montuj po stronie pierwotnej regulatora! Szczególnie działającego na zasadzie ,,ściemniacza"! Ja w prostowniku go mam... I... Przy podpięciu rozładowanego akumulatora i ustawieniu 4A, transformator mocno buczy i bardzo się grzeje. Po pominięciu regulatora i ograniczeniu prądu ładowania żarówką, transformator zostaje...
Zmierzyłem: Napięcie na akumulatorze po rozłączeniu od zasilacza: 13.70V Napięcie na zaciskach zasilacza po odłączeniu akumulatora 13.85V Napięcie na zaciskach zasilacza przy wpiętym akumulatorze 13.85V Prąd płynący do akumulatora prawie zerowy, jakieś 0.03A Dodano po 1 Wentylator nie kręci się w ogóle, on załącza się tylko jak jest mocno rozładowany...
Wielkie dzięki za podpowiedź , do tej pory kilka razy zdarzyło się wymienić 20A bezpiecznik, palił się zazwyczaj przy zbyt dużym obciążeniu, czy blokadzie kół. Autko ma już parę lat, dobrze byłoby wymianić akumulator, sterownik momentami mocno się grzał, trzeba było zlutować od czasu do czasu kabelki ale dopiero wymiana feralnego bezpiecznika go zatrzymała:)...
To normalne? Tak. Ogniwa wodorkowe (NiMH) dość mocno grzeją się podczas ładowania, podczas rozładowywania też, lecz mniej.
Układ : zasilacz 15v/10A + regulator ładowania solarny 20A + akumulator 60Ah . Zamiast panela solarnego w/w zasilacz i mocno rozładowany akumulator do 11V. Jak ograniczyć prąd ładowania, bo ładowany jest maksymalnym prądem 10A i wszystko się mocno grzeje. Próba z rezystorem 50W/ 0.33Oma w szereg trochę ogranicza prąd ładowania ale też napięcie ładowania....
Nie podstawka, tylko ładowarka. Zasilacz podaje energię do ładowarki, ta przekazuje ją do baterii akumulatorów ograniczając prąd ładowania (może to robić zasilacz) i kończąc ładowanie gdy baterie osiągnie maksymalne napięcie (tego na 100% nie robi zasilacz o napięciu 24V, a ładowarka obniża je do 8,35V). No to masz ładowarkę w sam raz do swojej baterii....
...."Mialem zrobiony ten prostownik i poprostu ta regulacja nie dzialala ladowal na maksa druga sprawa rezystor R1 bardzo mocno sie grzeje.... A jak ma się nie grzać jeżeli przez niego przepływa cały prąd z mostka do akumulatora. ....Trzecia sprawa to taka ze jak bedziesz mial rozladowane aku ponizej 10 V nie naladujesz go bo tyrysor jest zasilany...
po podłączeniu akumulatora 44 Ah grzeje się bardzo mostek prostowniczy mimo dodanego radiatora, prąd ładowania przekracza 10 A Czyli mocno za wiele. A świadczy to wyłącznie o stanie akumulatora, czyli głębokim rozładowaniu. Jeszcze trochę takich eksperymentów i akumulator przestanie pobierać duże prądy, ale oddawać też nie będzie. Ładowarka tylko usiłuje...
No wlasnie sprawdzalem wczesniej. 14,4V to jest napis na akumulatorze w praktyce ma kolo 15V ale to bez obciazenia. Trzeba tez wziasc pod uwage ze oryginalny 12V tez nie ma 12V tylko wiecej. Silnikowi to raczej ryba roznica 2V ale martwie sie o regulator obrotów wewnątrz. Jest tam chyba tranzystor. Mocno sie grzeje przy oryginalnym napieciu a co dopiero...
BMS nic tu nie poradzi. On odcina baterię od obciążenia lub ładowarki. Jeśli tak się nie stało, to go wymień. Akumulatory (to te magiczne ogniwa) ładować można, ale straciły już ponad 50% pojemności, więc szkoda na nie czasu. Uwaga do ładowania takich mocno rozładowanych ogniw wtórnych należy używać ładowarki z ograniczeniem prądu do 50 mA. Gdy akumulator...
Jeśli stabilizator mocno się grzał to go może wymień. Jeśli masz akumulator na 14,4V to daj mu minimum 14,8÷15V na akumulator (żeby takie napięcie było na akumulatorze podczas ładowania). Później automatycznie spadnie po odłączeniu zasilania.
Mam ten sam problem w A530. Czasem jak wyciągnę aku i włożę ponownie to testowo zrobię z 20 zdjęć i jest ok (dalej już nie testuję) a innym razem zrobię 3-4 i już akumulatory są wg aparatu wyładowane. Testowałem na wielu aku i bateriach. Raz zdarzyło się, że aku zaczęły się mocno grzać. Może faktycznie jakieś zwarcie na płycie, przez co spada napięcie...
Coś się zepsuło. W urządzeniu prawdopodobnie jest szybka ładowarka, która ładuje baterię dużym prądem. Przez to akumulatory dochodzą do napięcia 1,6V na sztukę i mocno się grzeją. Dobra rada w przypadku akumulatorów NiMH - rozładować do 0,9V i dopiero ładować. Gdy akumulatory będą stare, to ich napięcie nie będzie osiągać 1,6V przy prądzie 1C (2A dla...
Mierzyłem napięcia bez obciążenia, czyli bez ogniw: Bez sensu, balancer nie ma szans poprawnie pracować w takim układzie Po wyłączeniu wczoraj wieczorem, rano dwa ogniwa miałem rozładowane, dwa były niby ok.. Nie ma co gdybać, czy układ rozładowuje akumulatory dowiesz się tylko mierząc prąd miernikiem. Teoretycznie- rozładowały mi się przez uzwojenie...
Nowy akumulator LiFePO4 pokazuje 0 V. Sprzedawca pisze, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/9998713200_... Podłączone ładowarki albo wskazują na błąd, albo nie ładują. Po podłączeniu do inwertera solarnego przewody zaczęły się mocno grzać i pojawił się dym, odłączyłem. Mógłbym jeszcze podłączyć do innego akumulatora, mam AGM,...
Osobiście przez gniazdo zapalniczki bał bym się ładować mocno rozładowany akumulator nawet 5A (słaby kontakt. Styki mogą się grzać i coś się może roztopić lub upalić), ale użycie ładowarki jako podtrzymywacza (coś co w mroźnych krajach podłącza się na noc od razu po zakończeniu jazdy, a u nas nazywa się konserwacją) przez to gniazdo uważam za dobry...
Witam. Proszę o radę w nastepującej sprawie. Chcę zrobić układ regulacji prądu do ładowania akumulatora. Chodzi o to, żeby nie atakowac rozłądowanego akumuolatora od razu wielkim prądem, tylko stopniowo go zwiększać. Chodzi mi po głowie kilka pomysłów, ale moze ktoś widział jakiś prosty układ regulacji, który działa dobrze i nie grzeje sie za mocno....
Trudno mi to ocenić jeśli nie wiem jak zbudowany jest prostownik. Nie ma schematu i w internecie też nie znalazłem. Czy ten prostownik ma jakąś elektronikę? Czy tylko transformator i mostek prostowniczy? Może ten prostownik ma jakiś układ który zabezpiecza akumulator przed przeładowaniem lub po prostu prostownik ma zabezpieczenie termiczne chroniące...
Witacie zamówiłem taki PSMN3R5-30YL https://datasheetspdf.com/pdf/1388108/ne... CTEK ruszył jak na tym 4422 😁 jupi hura nawet ładuje nic narazie się nie grzeje bo nie podłączam aż tak zbyt mocno rozładowanego akumulatora. Ale przyznać się muszę jak tu wielu wielu mnie na prowadziło trochę mniej trochę mocniej za co jestem wdzięczny...
kolego PETREQ! Mam takowe do Ciebie pytanie? czy ty masz jakieś przygotowanie zawodowe w dziedzinie elektryki i elektroniki? Dziwne pytania zadajesz? Zazwyczaj akumulator powinien byc ładowany pradem odpowiadajacym 1/10 pojemnosci akumulatora czyli akumulator o pojemnosci 50Ah powinien byc ładowany pradem max 5A.Oczywiscie jesli popłynie wiekrzy to...
Polećcie dobrą przetwornicę obniżającą z 24 V (akumulator) na 12 V, LED-y ze zdjęcia. https://obrazki.elektroda.pl/7301315500_... Jedno zastrzeżenie, przetwornica nie może się mocno grzać.
Może popełniłeś błąd w obliczeniach. Czy mierzysz ładunek wypływający z akumulatorów?
Mam ładowarkę Ctek mx7 i ona zachowuje się inaczej w zależności od akumulatora, czasami cyka coś w środku jakby przekaźnik, czasami się mocno grzeje tak jak opisujecie, a czasami ledwo tylko ciepła. Więc radzę spróbować z innym aku i zobaczyć czy te objawy się zmieniły. Zwykle jak nastawiam ładowanie to kładę ładowarkę na czymś co odprowadza ciepło...
Regulacja prądu po stronie pierwotnej trafora jest złym rozwiązaniem: trafor dostaje przebieg mocno odkształcony i grzeje się "jak głupi", mimo, że moc nominalna nie jest przekroczona. Jeśli już, to można regulować ładowanie ustawieniem (w niewielkich granicach) napięcia bramki tyrystora. Żarówka działa tu na 3 sposoby: jest bezpiecznikiem, ogranicza...
Akumulatory się nie ładują, a w bazie bardzo mocno grzeje się opornik R53 47 ohm. Baza jest raczej sprawna - położyłem słuchawkę audioline 35 i wskaźnik baterii jest (pokazuje ze naładowane) gdy położyłem słuchawkę z audioline 25 na baze z 35 to nie ładowało i nie było wskazania baterii. Nie wiem co i jak
Uruchom silnik z pominięciem wyłącznika i zobacz co się będzie działo. Najlepiej podłącz do akumulatora. Jeśli wirnik ma zwarcie to będzie się grzał mocno i nawet może się dymić. Raz mi się zdarzyło, że rozmagnesował się stojan. Objawy były podobne.
Dlaczego od razu chcą się pchać w akumulatory, zamiast sterować odbiorem - elastyczne taryfy energii. Jest słońce, czy mocno wieje, można grzać wodę tanim prądem, zamiast gazem. Z off-gridem tak łatwo nie będzie, można zgromadzić energię na kilka dni, ale z lata na zimę, to tych akumulatorów trzeba by mieć całą halę, albo własną elektrownie szczytowo-pompową.
Spróbuj znaleźć padło na płycie głównej komputera lub telewizora. To dopiero przyjemność. :) Zepsuty rezystor wymień jak najszybciej, a właściwie wymień przed użyciem prostownika. Rezystor 10Ω będzie za duży - za mocno ograniczy prąd i będzie się bardzo grzał. Jeśli zostawisz zworę zamiast rezystora to przy mocno rozładowanym akumulatorze może...
>> czy napięcie na akumulatorze 14 do 14,35V podczas bombardowania tymi impulsami jest właściwe? * Jeżeli utrzymuje się takie napięcie a akumulator nie gazuje za mocno i nie grzeje się, to tam możesz zostawić ale sprawdzaj to często. Napięcie powinno zacząć spadać, jeżeli za długo nie spada, to raczej zmniejsz wypełnienie impulsu. Ile teraz wynosi wypełnienie...
Ładuję akumulator już 14 godzin a pomiar aerometrem wykazuje że gęstość elektrolitu jest za niska. - jeśli ładujesz go prądem o wartości 0,1Q, to prawdopodobnie z akumulatorem jest "coś nie tak". Jakie ma napiecie ładowania, czy nie grzeje się za bardzo, czy nie "gazuje" mocno przez cały czas ładowania?
Wiem, napewno że ciepły tzn (20 st. C) akumulator ma większą wydajność prądową niż "zamrożony" na kość . Jeśli w twoim samochodzie jest dobre ładowanie, nie masz jakiś dziwnych upływów podczas gdy samochód nie chodzi to nic nie należy robić a samochodzik napewno odpali. Jeśli masz wszystko OK a samochód nie zapala rano to należy kupić nowy akumulator....
U mnie jest inny problem z wyżej wymienionym laptopem. Otóż podczas ładowania akumulatora nie działa układ kontroli ograniczania prądu ładowania, bateria ładuje się pełnym prądem bez ograniczenia, przy tym sie mocno grzeje. Co może być tego przyczyną ? Jak jest zbudowany układ ograniczania prądu ładowania ?
Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować...
Witam! Podejrzewam, że z akumulatorem nie będzie problemu, natomiast obawiałbym się o pompkę. Napięcie z UPS-a często ma kształt prostokąta, pompka może się mocno grzać stracić część mocy, lub w ogóle nie ruszyć. Pozdrawiam!
Witam Szanownych Forumowiczów... Dostałem prostownik (samoróbka) do naprawy... Nie wiem dlaczego ale jakoś dziwnie on działa, na wyjściu ma napięcie zmienne ?!?!? i w ogóle jego budowa i wszystko co w nim jest bardzo stare :) Zastosowano w nim tylko Tyrystor i dwie malutkie diody w układzie regulacyjnym i dwa potencjometry nie mówię już u tuzinie starych...
To wielkie zielone na błotniku jest to dławik-cewka przeciwzakłóceniowa. Najpewniej to idzie na zapłon. Należy sprawdzić czy na cewce zapłonowej jest napięcie. To się sprawdza kawałkiem kabelka żarówką 5W (np wyjętą z pozycyjnego przedniego). Trzeba sprawdzić oba bieguny cewki czy na jednym jest cały czas 12V a na drugim ma zanikać kiedy przerywacz...
Proponuję aby ciągnik sprawdził elektromechanik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony akumulator – zwarcie wewnętrzne/uszkodzona cela. W takim przypadku mocno wzrasta prąd ładowania akumulatora, alternator pracuje z pełną wydajnością, grzeje się aku i alternator, a także przewód B+. Druga możliwość to zwarcie w instalacji elektrycznej,...
Sprawdziłem takie rozwiązanie w praktyce, działa ze sterownikiem i pompami CO . Czym chcesz obciążyć UPS - żarówki, silniki :?: Niektóre UPS-y dają taki kształt napięcia wyjściowego, że silniki "burczą" i mocno się grzeją.
Nie wiadomo, jak ta ładowarka traktuje akumulatorki - bywają najróżniejsze (zdarzają się takie, które mają sterowanie procesorowe, automatycznie rozpoznają typ akumulatorka i odpowiednio go ładują). Proponuję sprawdzić: czy i na ile mocno akumulatorki nagrzewają się podczas ładowania (jeśli mocno się grzeją, to należy przerwać ładowanie - ładowarka...
Minęło już kilka lat. Zgodnie z moimi przypuszczeniami akumulatory posłużyły mi 3 lata. Potem zdechły. Jeden grzała się cela, drugi nie trzymał napięcia. Jeden próbuje reanimować. Ładowanie, pomiar gęstości. Możesz opisać, jak otworzyłeś dostęp do cel? Mój (właśnie Carwell, choć tylko 40Ah) prawdopodobnie zyskałby na uzupełnieniu wodą - przy ładowaniu...
7812 też jest potrzebny przy uruchomionym silniku alternator podaje prąd na akumulator w granicach 14,8V. Pozdrawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/4151383000_... Kolejny moduł mini UPS tym razem o większym prądzie wyjściowym i możliwością wyboru napięcia wyjściowego. Ten moduł to niejako kontynuacja tematu o mini UPS, jaki napisałem kilka miesięcy temu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... W zasadzie idea podobna (ostatecznie...
Ja w swoim rowerze mam dynamo w piaście i zmontowałem taki układ jak na rysunku, ale tylko z jedną diodą 3W i bez opornika Rd. Opornik Rm dobrałem na stole taki aby prąd puszczany na diodę wynosił 700 mA. Nie ustawiałem większego prądu ze względu na temperaturę radiatora na którym była zamontowana dioda. Nie mam możliwości sprawdzeni tego, jak to wygląda...
Probowałem zainicjować baterię i nadal na zaciskach gniazda nie ma napięcia z akumulatorów. Poza tym BQ2084 zaczął się dosyć mocno grzać co chyba nie jest normalnym objawem.
Dołączę się do pytania i dodam, że wentylator miałby działać tylko podczas ładowania akumulatora. Zdaje się, że przy pracy na bateriach już tak mocno się nie grzeje.
Trudno mi się w tym połapać co napisałeś (poza tym co pisałeś o żarówce). Jakieś pomysły, napisałem wcześniej podłącz akumulator bezpośrednio pod panel (z pominięciem regulatora) i sprawdź jaki prąd da panel przy pełnym słońcu. U mnie przy prostopadłym oświetleniu, panel dawał prąd taki jaki dawałby w punkcie maksymalnej mocy. Napięcie narzucił akumulator...
http://obrazki.elektroda.pl/9884988600_1... Nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego ten temat. Posiadam UPS Ever 600AVR 300W i chcę go nakłonić do pracy z kotłem CO, który pobiera ok 135W. Oryginalnie był akumulator 12V/14Ah i zakończył żywota, a obecnie jest 12V/44Ah... Z tego co zauważyłem gdy akumulator jest ładowany bardzo mocno...
silnik mocno grzeje candy mocno grzeje komputer mocno grzeje
tuning kolumn amazon assistant centralny zamek sygnalizacja
ch431 program toshiba 43ua5d63dg
Radio samochodowe pika podczas słuchania - przyczyny i rozwiązania Mostkowanie faz w skrzynce trójfazowej - bezpieczeństwo i normy