Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Nakrętka śruby mocującej alternator z wąsami pozwalającymi na odkręcenie/dokręcenie bez potrzeby jej przytrzymywania
Nakrętkę koła pasowego zostaw w spokoju. Poluzuj dolną i górną śrubę mocującą alternator, przyciągnij go ręką w stronę silnika, po założeniu nowego paska weź jakąś brechę i odsuń go od bloku tak aby pod naciskiem kciuka pasek ugiął się o ok centymetr, przytrzymaj w tej pozycji alternator i dokręć górną śrubę https://obrazki.elektroda.pl/5033812300_...
Przeważnie masa alternatora połączona jest metalicznie poprzez śruby mocujące alternator z blokiem silnika i to wystarcza. Można spotkać przewód łączący blok silnika z obudową alternatora. Jeżeli przewód od kontrolki po dotknięciu do obudowy alternatora zapali kontrolkę, to przyczyną będzie regulator lub wirnik. Pozdrawiam
Witam. Najlepiej po zdemontowaniu tylnej części obudowy wraz ze stojanem umocować wirnik w imadle i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.
Trzeba mocno szarpnąć i tym oddzielić alternator od bloku silnika, trzymają go niewidoczne kołki ustalające. Oczywiście wpierw odkręcić mocujące go śruby.
Masz rację. Pisze Valeo.Nie wiem skąd mi to Magnetimarelli przyszło. Dodano po 25 Mam jeszcze jedno pytanie.Czy muszę popuścić napinacz paska żeby wyciągnąć alternator czy wystarczy odkręcić 2 śruby mocujące alternator(zakładając że mam 2 żeberka w wisko od wentylatora wyłamane) i go wyjąć?
Z klimatyzacją. Plan mam taki, że zdemontuję zderzak, a potem wykręcę 3 śruby mocujące alternator od przodu i potem mam kłopot, bo jest pasek do usunięcia. Zastanawiam się, czy po wyjęciu śrub alternatora to da się jakoś zsunąć pasek z tych plastikowych rolek? Dodano po 11 Znalazlem taki rysunek od Clio, wygląda podobnie jak u mnie. Tutaj niby do poluzowania...
Już sobie poradziłem. Ten wężyk jest tylko ciasno wciśnięty... Wymiana nie jest trudna tylko trzeba mieć dużo cierpliwości i narzędzia. Przyczyną awarii był najprawdopodobniej brak śruby mocującej alternator. Tydzień przed awarią tej śruby już nie było. (mam foto silnika) W 2015 roku "fachowiec" wymieniał mi regulator napięcia i diody w alternatorze...
No większość chyba alternatorów ma mocowanie wahliwe plus ucho ustalające położenie, nie wiem, jak chcesz rozwiązać mocowanie na stole testowym, wydawało mi się, że właśnie w podobny sposób, jak na silniku w aucie :) A śruba robiąca za oś mocującą ma chyba w większości przypadków gwint zewnętrzny M10 do M12. Oczywiście, mogą też być inne, ale oczko...
Kontrolka ładowania ma osobny przewód.Zacisk kontrolki ładowania na alternatorze oznaczony jestD+. Blaszka widoczna na zdjęciu musi być czysta, bez nalotu. Tą blaszką jest zasilany regulator napięcia. Miejsca na obudowie alternatora, gdzie wchodzą śruby mocujące regulator muszą mieć dobry kontakt z regulatorem(miejsce styku regulatora z obudową). Te...
6303 2RS C3 i 6202 2RS C3. I od razu kup odpwiedni ściągacz, taki jest najlepszy na łozysko od strony pierścieni: http://alejka.pl/jonnesway-sciagacz-dwur... Aby alternator rozpołowić należy obciąć zgrzane doprowadzenia uzwojenia stojana do prostownika, nie ucinaj za krótko. Śruby mocujące regulator mogą być zapaćkane silikonem,...
Musisz ściągnąć koło pasowe, wentylator, filtr oleju, odkręcić pokrywę rozrządu i wtedy wyciągnąć laski popychaczy, podnieść popychacze (nie wiem jak, żeby nie spadły do miski) ale chyba miskę też musisz zdjąć, bo nie zdejmiesz pokrywy. Potem wyciągasz wałek rozrządu. To ten wałek z trzema śrubami mocującymi koło pasowe po stronie alternatora.
W końcu to tylko elektroda, szkoda się stresować. Na ile łap masz mocowany alternator? Bo ja wiem, że w 1,1 jest mocowany na 3 łapy. Jaki masz rozstaw śrub? I konkretnie- masz klimatyzację?
Jedyny trzeci kabel koło rozrusznika to brązowy, masa bloku. Teoretycznie przykręcany do tej samyj śruby co mocują rozrusznik. Alternator jest blisko więc może jaki rzeźbiorz pruł wiązkę lub co sztukował i wisi wszystko na około? :D
Ja dałem dodatkowy przewód masowy (4 lub więcej mm2) pomiędzy obudową alternatora a masą. Wykorzystałem mocowanie sygnału dzwiękowego i jedną ze śrub M5 obudowy alternatora. Bieguny akumulatora i klemy przetarte płótnem ściernym.
Oczywiście że można to samemu wykonać:) Musisz znaleźć alternator następnie poluzować śruby mocujące, naciągnąć pasek no i dokręcić śruby:]
Śruby mocujące kompresor popuścić i regulować śrubą pod kompresorem.(ta skierowana w stronę bloku)
Widac ze na śruby mocowany. Zwarcie na głównej wiązce lub alternatorze
Witam czy możecie mi napisać z jaką siłą Nm dokręcamy następujące śruby w Mercedesie W211 E240 177KM silnik M112 rok 2002 -Śruby pompy wody -Śruby alternatora (Mocowanie) -Śruby napinacza paska -Śrubę rolki prowadzącej pasek -Koło pasowe pompy wody (Dekielek co przychodzi na pompę wody i na nim jest pasek klinowy 4 śruby) Dziękuję za informacje.
kluczami nie rozumiem co ma pan na myśli . Ze alternator trzeba odkrecić kluczami to wiadoma rzecz .A może mi pan podpowiedzieć jak dojść do dolnej śruby mocującej?
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Ma ktoś może info z jakim momentem dokręcac śruby mocujące flanszę półosi? Chodzi mi o te 6 śrub na imbusa.
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących. Zapomniałeś o małym szczególe - oryginalny wspornik prądnicy jest przykręcony do bloku dwiema śrubami Φ8mm, więc ?
Za stówę lub mniej można kupić alternator od Golfa 2 lub innego VW na pasek 13 i mają już wbudowane regulatory napięcia. Podłączenie to pikuś. Natomiast mechanicznie - potrzebny będzie tylko kawałek rurki wodociągowej o wewnętrznej ø 10,5 mm lub większej (kilkucentymetrowej długości), by wstawić na śrubę mocującą bo alternatory są znacznie krótsze.
Co żeś napisał, zastanów się. Od kiedy W to kontolka? W w starych Valeo (rodziny A13N, bo pewnie o takim mowa) szło z mostka, z jednej ze śrub mocujących go.
odnośnie pomiaru na zaciskach akumulatora pomierz jeszcze na wyjściu samego alternatora między + a obudową często korodują śruby mocujące i urywa się masa śilnika jeżeli nadal nie będzie 14.0 14.4V to podmień diody typu 1N400x w alternatorze
Wymontowanie alternatora nie jest aż takie trudne pod warunkiem, że do korpusu silnika przykręcony jest śrubami (nie szpilkami). Trzeba zdjąć grubą rurę ssącą i kluczem nasadowym odkręcić nakrętkę przez otwór blokując jednocześnie koło pasowe. Przed odłączeniem przewodów elektr. warto zdjąć klemę z akumulatora. Po podwieszeniu/podbudowaniu silnika oraz...
rozrusznik nie przekazuje prądu do akumulatora W niektórych samochodach przewód ładowania ( gruby ) z alternatora mocowany był do automatu rozrusznika , tam na jednej śrubie łączył się z przewodem rozruchowym. Mechanik to miał na myśli .
Sorki że dopiero pisze,ale miałem ograniczony dostęp da auta-taka praca. Zdjęłęm pasek ale musiałem zdjąć alternator i odkręcić śruby mocujące napinacz. Założyłem krótszy pasek(6PK 1215) ale po naciągnięciu napinacza na maxa pasek ledwo wszedł(nawet lekko się uszczerbił) i miał delikatne wibracje.Myślę że jakbym założył delikatnie dłuższy(6PK 1225)...
Nie uwierzę że wał jest prosty. Co innego mogłoby być krzywego? Wirnik alternatora osadzony na stożku wału? Zgięta śruba mocująca krzywkę impulsatora? Nieosiowość nie ma dużego wpływu na pracę zapłonu i silnika, dopóki nie rozpadnie się zapłon od wibracji, szczotkotrzymacz alternatora, a na samym końcu łożyska wału od skrzywionego wału.
Witam. Nie mogę włożyć alternatora do mocowania. Wchodzi, wydaje się być na miejscu, ale śruby nie łapią. Wyjąłem go po raz kolejny, sprawdziłem czy śruby przechodzą przez mocowanie w silniku- przeszły. Sprawdziłem, czy przeszły przez alternator, kiedy miałem wyciągnięty- przeszły. Po prostu alternator nie można wsunac tak by śruby przeszły. Teraz spróbuje...
Nie bardzo w dół i rwać do między wahaczami bo nie puści rama podsilnikowa. Można by ją od biedy popuścić, ale wiesz jak jest w tych alfach-zazwyczaj podłuznice się już sypią, ruszysz śrubę i Bóg wie z czym ją wykręcisz. Gdyby wyrwać półoś, odkrecić dolną łapę (skrzynia->nawozie), gibnąć blok napędowy pewnie by wyskoczył; tak jak się wyciaga w doblo...
Przy alternatorach Magneti Marelli są dwa sposoby luzowania napinacza (i generalnie dwa typy napinaczy) 1: należy poluzować dwie śruby imbusowe (trochę trudno je dojrzeć, najlepiej ściągnąć plastikowy fragment osłony paska klinowego, przykręcany do nadkola i podłużnicy) i później ustawić napinacz śrubą regulacyjną. 2. Jeśli nie ma tych śrub, to napinacz...
Najpierw luzujesz napinacz tzn. popuszczasz tą śrubę (na pierwszym i na trzecim zdjęciu od wewnątrz 14 lub 12), potem kręcisz tą długą śrubą aż swobodnie zdejmiesz pasek. Dodam jeszcze że musisz poluzować także śruby które mocują pompę i alternator do konstrukcji. Dasz sobie radę, to proste.
Tak całkiem z dowolnego to nie - musisz popatrzeć gdzie się da przykręcić. Śruba musi mieć odpowiednią średnicę. Nie pamiętam zbytnio co znalazłem na silniku. W alternatorze mam na pewno z śruby mocującej ( ale uwaga – trzeba ponownie ustawić naciąg paska). Paski miedziane można kupić chyba w każdym sklepie i to o różnej długości. Więcej na ten...
JAK BYM PODŁĄCZYŁ DO ŚRUBY ŁADOWANIA NA DEKLU CZYLI PLUS , A JAK MAM PODŁĄCZYĆ DO OBUDOWY / NA KTÓREJ NIE MA ŚRUBKI DO PODŁĄCZENIA KABELKA MINUS? Przepraszam - czy kolega jest z PCK (pieronem ciężko kapujący) - to wpakuj śrubę w otwory mocowania dokręć nakrętką a potem drugą nakrętką przykręć oczko kabla "MINUS". W samochodzie jako jednego przewodu...
Najczęściej siadają pompy wodne. Ewentualnie posypał się napinacz. Najepiej ściągnij tą metaolą czarną osłonę z rozrządu przykręcona jest dwoma śrubami do osłony klawiatury w głowicy i śrubą do głowicy od przodu imbusem. Będziesz mógł łatwiej znależć usterkę. Aby zdjąć pasek z alternatora musisz jak dobrze pamiętam poluźnić śruby mocujące pompe wodną,...
no ja w swoim LUPO 1.2 TDI mam 14,6, niestety coś mi rozłądowuje akumulator jak postoi dłużej, pobór prądu wynosi 50 mA ale to już inny temat. Jeśli chodzi o problem kolegi to ja miałem dokładnie to samo i okazało się że poluzowała się śruba mocująca przewód prądowy od alternatora, może u Ciebie jest podobnie, a może całość zaśniedziała, radzę to sprawdzić....
A przewód masowy . Czy aby tam nie jest na śrubie mocującej rozrusznik ?
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź Nie, nie grzała się nigdy, bo też o tym czytałem, kiedy walczyłem z problemem. Sprawdziłem, między plusową śrubą alternatora, a plusem akumulatora napięcie, był spadek 1V, co było nie do przyjęcia. Dołożenie plusa(25mm²) rozwiązało problem ładowania, a...
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Witam kolegów Mam pytanie czy alternator z seicento 1.1 pasuje do seicento 900. W moim 1.1 ionstalacja standardowa, są tylko elektryczne szyby i nic poza tym, ale przede wszystkim chodzi mi o to czy wygląda tak samo tzn. rozstaw śrub mocujących i przyłącze przewodów instalacji będzie pasowało? Dziękuje za pomoc
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Tak więc ten tego juz zrobiłem. Winne były szczotki, a właściwie prawie ich brak. Pomyślałem ze zrobie fotorelacje. Na początku odpinamy zbiorniczek wspomagania kierownicy warto go podpiąc bo pzeszkadza w pracach. Następnie luzujemy śrubki koła pasowego pompy wspomagania. Są to 3 śrubki na klucz 8. Następny punkt to poluzowanie napinacza paska osprzętu....
Nie znam dokładnie felicji, ale w mojej fabii to, aby wyjąć śrubę, na której wahał się alternator (śrubie brakło 1 cm do wyjęcia i opierała się o karoserię, a sprężyna napinała pas wieloklin), musiałem odkręcić podstawę mocującą altka do silnika (trzy śruby na klucz 16). Może u ciebie też jest podobnie.
I uważaj na stopy. :D Czy przypadkiem wirnik w miejscu wejścia śruby mocującej nie ma gwintu na trochę większą śrubę? W zasadzie byłby to prawidłowy sposób zdejmowania czegoś mocowanego na stożku. Tak mają wirniki prądnic i alternatorów motocyklowych. W sytuacji małej masy wirnika względem masy wału klepanie młotkiem do niczego dobrego nie prowadzi....
Kolego masz tu zdjęcie chyba identycznego, znalezione w guglu ale pochodzi z Elektrody. Widać ładnie podłączenie. Poza tym nadal nie wiadomo, czy masz sprawną kontrolkę ładowania (żarówkę) i drożny kabelek od niej do altka. Widzę na twoim zdjęciu brak jednej śruby mocującej regulator. Powinieneś wyjąć ten alternator i trochę go sprawdzić i doprowadzić...
Sprawa prosta do minusa regulatora podpinasz minus z akumulatora do plusa plus a do szczotek żarówke 21W i powinna zaświcić jak sprawny regulator. Minus pod śrubą mocująca a plus to ten języczek wystający z alternatora.
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
witam jak zdemontować pompę wspomagania, znajduje się ona pod alternatorem, odkręcić koło pasowe oraz 3 śruby mocujące do aluminiowej podstawy lecz nie chce wyjść? .Co trzeba zrobić by pompa wyszła? na obrazku jak to wygląda chodzi o rozdzielenie obudowy od pompy http://obrazki.elektroda.net/44_12570288... http://obrazki.elektroda.net/62_12570290...
Tak jak stary a trzecie wejście regulatora to pewnie było D- lub 31 czyli masa (do żelaza). Ten masę dostaje przez śrubę mocującą. 67 regulatora do 67 lub DF alternatora (szczotka); 15 regulatora do D+ lub nieoznakowanego (wyjście) w alternatorze ORAZ do przewodu od lampki kontrolnej. Zakładam, że jest tam dedykowany do C385 alternator A124F.
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
Witam, Jeśli chodzi o wymanę łożyska, któro znajduje się w obudowie wymiana wymaga chwilę zabawy, wymieniałem łożysko dzisiał przy okazji wymiany rozrządu, odkręcamy alternator z tyłu w obudowie pod alternatorem w dziurze jest śruba M8 należy ją odkrecić ściagnąć pasek od wiskozy pompy wody i od pompy znajdującej się na dole obudowy. Najpierw musiałem...
Jeszcze chciałem zapytać, czy jest niezbędne zrzucanie łapy silnika przy wymianie pompy wody w tym silniku? W zasadzie patrząc na konstrukcję tego wszystkiego, to mógłbym zrzucić pasek z napinacza i alternatora, odkręcić koło pasowe z pompy wody a następnie wszystkie śruby mocujące pompę wody. Wyjdzie ona "bezkolizyjnie", ponieważ łapa silnika nie blokuje...
Mocujesz go na tylnej obudowie, na zewnątrz. Jak przeszkadza vacumpompa to łapiesz na jedną śrubę.
Rzeczywiście, są dwie śruby. Jedna mocuje szczotki, druga jest podporą dla złącza. Mimo wszystko do wymiany małe diody w obwodzie wzbudzenia alternatora.
Problem pojawił się po wymianie paska klinowego Tam alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek
Witam Rok temu miałem przyjemność :cry: naprawiać alternator od sc900 a wcześniej od cc700. Klęska okazało się że alternatory zużywają się w taki sposób, że szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia po około 90 tyś. km w pierścieniach po których się poruszają robią sobie rowek. Same też się zużywają oczywiście. W skutek tego regulator nie pracuje...
Obawiam się czy to fachowo zrobiłeś -miejsce na alternatorze do którego mocujesz mostek ma być zmyte do golego metalu i nałożona nowa warstwa pasty termoprzewodzącej -śruby mocujące dokręcać kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.
DZIĘKUJĘ ZA RADĘ! CZYLI NIE MUSZĘ DODATKOWO ODKRĘCAĆ ŚRUBY MOCUJĄCEJ KOŁO PASOWE? WIRNIK RAZEM Z POKRYWĄ WYJDZIE PO PODWAŻENIU.ALE CZY NIE POŁAMIĄ SIĘ SZCZOTKI?
Wg katalogu fordowskiego numery alternatora dla silników Transita 2,0 i 2,4 oraz Mondeo 2,0 są te same. http://eucatparts.com/?action=cat_ford Ja przekładałem słupek z Mondeo 2,0 tdci do Transita 2,0 tdci i z alternatorem nie było większych problemów. Z tego co pamiętam - w Mondeo mocowany jest na wkręconych szpilkach, w Transicie 2,0 na wkręcanych...
Ten co idzie do szerszej złączki to lampka, zresztą na regulatorze jest napisane zółtą czcionką L. Sprawdził bym wpierw czy są dokręcone śruby mocujące regulator, na torxa T25
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Witam! Posiadam Sparka 0,8 M200 2006r. i miałem ten sam problem. Problem okazał się banalny choć sprawił niemały problem w ustaleniu przyczyny. Alternator oczywiście należało sprawdzić u elektryka na stole testowym,ponieważ oczywiście trzeba było sprawdzić regulator napięcia i diody,które mogły być przyczyną usterki. Gdyby uszkodził się elektronicznie...
Regulator jest na alternatorze, pod osłoną z tworzywa sztucznego, do której zdjęcia należy wykręcić trzy wkręty i odłączyć przewody (po uprzednim zdjęciu klemy z akumulatora). Regulator wraz ze szczotkami mocują dwie śruby - po ich wykręceniu zobaczysz, ile wystają szczotki i czy przylegają do pierścieni ślizgowych, niepoprawnie zwanych komutatorem....
Chciałem się odnieść do sposobu mocowania alternatora do maszyny. Badany alternator mocuje się do maszyny w specjalnym imadle, którego płaszczyzny szczęk są nachylone w stosunku do płaszczyzny stołu pod kątem 45°, Szczęki te są dosuwane lub odsuwane względem siebie przy pomocy śruby rzymskiej. Tym samym mamy możliwość osiowania alternatorów o różnej...
Dzięki. Alternator udało mi się wymontować. Tak jak napisałeś wyciąga się go od dołu. Łatwiej jest go wyciągnąć razem z mocowaniem, wspornikiem. Wspornik jest przykręcony dwoma śrubami (klucz 14). Zmieniłem temat. Na demontaż alternatora. W wolnej chwili dołączę krótki opis i kilka zdjęć. Może komuś się przyda.
U mnie ze statora wychodzi tylko jeden przewód czarny z zieloną złączką i nie mam na nim napięcia po odpaleniu. Jest cały czas masa, więc wymiana regulatora nie pomoże. Traktorek świeżo kupiony, brak regulatora - jest tylko na niego miejsce na rozruszniku i jeden czerwony przewód wychodzący z wiązki instalacji elektrycznej. Na przewodzie z alternatora...
kosz zatrzymuje śmieci. Sprawdził się pod tym kątem. Jednak glony niciate przechodzą. Jest ich sporo. Turbiny typu kaplan łapią je w łopatki i się zatrzymują. Pozostaje powrót do koła wodnego. Na razie nie mam czasu, ale jak sie obrobię to zmajstruje takowe. Będzie szerokie na jakieś 30cm i wysokie około metra. Łopatki skośne, woda będzie wpadać na...
ok wielkie dzięki najprawdopodobniej w kablach nic nie jest namieszane bo ładowanie było przez rok i nic tam nie grzebałem .wziołęm sobie do serca propozycje kupna alternatora ze szrotu i tak uczyniłem dokonując zakupu alternatora od forda fiest 1,8 diesel 14,v/70a ze względu na ilość amperów jak i mocowanie na 2 śruby od dołu i możliwość zmiany na...
A co mu ten temat da? Regulator do alternatorów rodziny A13N/A14N Pod szczotki podpiąć żarówkę 21W (np. z kierunkowskazu), pod niebieski przewód plus zasilacza, masa pod wąsa na jednej ze śrub mocujących regulator.
Witam. Pytanie jak w temacie, chodzi o wymiane paska. Silnik jest mocowany specjalnym przegubem do karoserji, trzeba go zdjąć, żeby zdjąć pasek i założyć nowy. Jak to zrobić, które śruby odkręcić. Proszę o jakieś sugestie. Poadrawiam
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Jeżeli był obrotomierz to miał swój styk, był na samym dole tej czarnej osłony mostka, w tym miejscu co są na niej przetłoczenia zasłaniające śruby mocujące mostek. Ale zrób inaczej-zdejm tą osłonę i przylutuj kabel do bylektórego wyprowadzenia stojana.
Pasek tarł o przednią osłonę, była za mocno dociągnięta, osłona ma tuleje gumowe pod nakrętkami, albo poddały się za bardzo, albo ich nie ma. Miałem kiedyś podobny przypadek, odkręciła się sruba mocująca czujnik wałka rozrządu, spadła na dolne koło o też zmieliło pasek.
Instalacji elektrycznych w T25A było ok. 5 odmian w zależności od roku produkcji i wyposażenia m.in. typu alternatora, stacyjki, wyposażenia kabiny. Sprawdź połączenie „deski rozdzielczej” ze „skrzynką akumulatora”, bo to jakiś idiota wymyślił. Części są malowane i nie dają dobrego połączenia. Grzeją się śruby mocujące, warto...
Jaki alternator Bosch czy Valeo Dodano po 22 Witam. Regulator napięcia jest mocowany na dwóch śrubach i po demontażu można stwierdzić stan komutatora, czyli dwóch pierścieni ślizgowych, z którymi współpracują szczotki.
Tu zgadzam sie z kolegą w 100%. Ten pseudo "elektro-mechanik" już został u mnie skreślony. Niestety mieszkam w UK a tu jest ciężko o dobrego specjalistę. Co do typów alternatora to niestety się nie wypowiem. Wiem tylko ze orginalnie był zamontowany alternator firmy Valeo 170A. I czy mógłby kolega wyjaśnić po co rozbierać alternator? Bo jeśli chodzi...
Panowie wracam do tematu i to dosyć tragicznie. Kupiłem alternator o oznaczeniu 038903018GX jest to alternator prawdopodobnie od ostatnich poFL-ów i prądem 150 A Oczywiście alternator nie pasuje idealnie. Inny regulator napięcia, w starym miałem przykręcane oczko na wzbudzenie a tu jest kostka i oczywiście troszkę inne mocowanie. PreFL mają na górze...
Górną śrubę odkręciłem 13' Mocuję się z dolną nakrętką ona jest 16, obraca się razem ze śrubą. Ciężko dojść. Macam i nie wiem jaka śruba jest z drugie j strony 16, 19?
Zobacz czy w tej instrukcji jest punkt " upewnić się, czy w toku eksploatacji pojazdu bądź w przypadku samowolnych i nieuzasadnionych technicznie napraw nie doszło do naruszenia założeń konstrukcyjnych elementów mocujących montowany podzespół". Jezeli tego punktu brak w procedurze napraw to mówiąc kolokwialnie możecie sobie przyłożyć z baranka, niż...
Niewątpliwie, z punktu widzenia elektrycznego, problemów z alternatorem jest mniej niż z prądnicą, wystarczy podłączyć do systemu i problemy z regulacją prądu lub napięcia odpadają, także na pewno jest dobrze mieć zapas mocy. A teraz porównanie: Jak porównamy bilans mocy, to już nie jest tak różowo bo: żarówka reflektora = 35W, żarówka postojowa =...
Witaj,każdą mase połącz osobnym kablem do jednego wspólnego punktu karoseri auta,może się zdarzyć ze po rozruchu silnika bedą zakłócenia z alternatora(pisk) ,wtedy musisz ten wspólny punkt mas, poszukać w innym miejscu karoseri ,wazne też jest, aby wzmacniacz nie dostawał "lewej" masy po śrubach mocujących do auta musi być odizolowany.Pozdr
Kupiłem opcję nr. 2, a za porady serdecznie dziękuję, bo na Opel24 to mają takich userków w nosie że tak to po ludzku powiem... Jak by ktoś chciał a nie wiem czy nie naruszam regulaminu to mały link do tutorialu o wymianie łożysk i szczotek w Delco Remi do 1,7 D/TD. http://img838.imageshack.us/img838/8884/... wydaje się być śrubą mocującą...
Wyszystko juz naprawione. Było tak jak w przytoczonych dwóch przypadkach. Mój mechanik który wymieniał alternator nie dokręcił masy koło alternatora który jest przykręcony w tym samym mocowaniem co alternator. Dokręcenie śruby naprawiło całą sprawe także dzieki wszystkim za pomoc. temat do zamkniecia.
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
Niestety elektryka w maluchu, a szczególnie w starym maluchu, to opłakana sprawa. Zanim zaczniesz grzebać przy prądnicy (wymień sobie za grosze na alternator - kupisz na szrocie razem z obudową wiatraka - inne otwory na śruby mocujące), to zrób gruntowny przegląd elektryki. Zacznij od złączy i przewodów (wymiana każdego podejrzanego lub wręcz wszystkich...
Kondensator kosztuje najwyżej kilkanaście złotych. Pytaj w sklepach motoryzacyjnych o kondensator do odkłócenia alternatora. Wygląda następująco : wałeczek z mocowaniem do masy, z jednej strony kabel z końcówką do podłączenia + alternatora, z drugiej "ucho" ze śrubą do podłączenia tego kabla który odłączasz od tego plusa. Po prostu kondensator przelotowy....
W du.ę z takimi radami panie Jasju1984. Ta śruba jest włożona od prawidłowej strony, tak ma być, choć nieraz sam na nią fiksowałem. Odkręca się jedną śrubę mocującą łapę od spodu, drugą luzuje lub też wykręca i tą długą śrubę można wyjąć. Wszystko da radę zrobić z góry, bez kanału.
witam czy ktos demontowal alternator w sienie chcialem dzis zdemontowac bo chyba mi go rozmrozilo wydaje mi sie ze jest pekniecie na obudowie i zabllokowalo wirnik pasek slizga sie na kolku i zadnego ruchu wracajac do demontazu z lewej strony jest duza sruba 19 klucz z prawej strony jest sruba z nakretka do kontrowania chyba do naciagu i obok sruba...
Zapłon będziesz miał bo jest ciągnięty od stacyjki. Na rozruszniku na tej śrubie jest (tak jak wcześnij napisano) połączenie z akku i z alternatora. Jeżeli jest tam słabe mocowanie lub coś odłamane do d..pa blada. Nie będzie kręcić i/lub ładować. Sprawdź to połączenie (najlepiej w tym czasie odłącz klemę, bo możesz mieć fajerwerki, blisko do masy!)...
Trafił do mnie taki w częściach. Ogarnąłem, ale mam pewien problem z mocowaniem wiązki... Alternator zamontowany jest z przodu. Wiązka od alternatora (gruby plusowy + kontrolka ) idzie w dół silnika przechodzi wzdłuż śrub od miski, mija się z kołem pasowym i wychodzi z tyłu silnika gdzie łączy się z wiązką od rozrusznika. Na odcinku w okolicach miski...
A więc tak, nie jest to ten alternator. Mój z przodu jest na pasek mikro a z tyłu ma jeszcze jedno kółko i napędza kompresor. Demontaż zajął 1.5h bo wszystko dobrze rozplanowałem. Mocowany jest na jedną śrubę od dołu 14" z zakrętką na "kontre" i jeszcze jedną zwykłą wkręcaną w (silnik chyba) też na 14". To tylne koło to chyba vakum pompa. oto on : http://obrazki.elektroda.pl/3457409900_1...
pęknąć śruba mocować śruba mocować radio śruba mocować amortyzator
rezonans karoserii piasta łożyska kluczowanie cewki
samsung wf70f5e0w2w hulajnoga odblokowanie prędkości
Czyszczenie komory hydrostatu w pralce Candy Grand Jak usunąć hasło z BIOS-u Phoenix?