Tak B+ idzie do akumulatora oraz z regulatora D+ wzbudzenie idzie do akumulatora tylko nie wiem co to jest za wyłącznik teraz tak 3 to jest stacyjka tzn jak załączysz zapłon zwiera się załącznik w razie. W razie problemów służę pomocą. Jeśli pomogłem naciśnij przycisk Pomógł
Nanoplex liczy zęby koła fonicznego (czas pomiędzy impulsami) i na tej podstawie generuje iskrę, czyli machanie czymś metalowym przed czujnikiem nie spowoduje powstania iskry, musi być oryginalne koło. Podłączenie czujnika jest istotne, zamiana kabli sprawi, że iskra będzie "w krzakach" i silnik nie zapali Złącze diagnostyczne i czujnik podciśnieniowy...
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
A który to styk 50? i podłączyc przez diodę na pin 4 w module?
Schemat instalacji elektrycznej samochodu Fiat 126 EL i legenda do niego.
Jaki jest sens zmiany awaryjnego ale taniego na awaryjne i droższe ? Jedyną rzeczą która można zmienić to aparat z prerywaczem na aparat bez przerywacza na czyjniku halla z eleganta ale to też jest awaryjne
W starych aparatach cewka była zwierana/rozwierana przez mechaniczny włącznik, który przy tak małych opornościach cewki po prostu by nie wytrzymał za długo, a w elektronicznych układach cewka jest włączana za pomocą tranzystora, na którym niestety jest pewien spadek napięcia i trzeba ten spadek skompensować właśnie mniejszą rezyst cewki. To niedokładnie...
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
El miał moduł zapłonowy i impulsator. Najpewniej uszkodzony moduł. Ale to trzeba sprawdzić.
Kabel od czujnika do wtyczki nie psuje się, przełamuje się ten, który idzie od gniazda do modułu, zobacz przy samym gnieździe
Witam! Szukam schematu jak podłączyć ten moduł do zwykłego zapłonu pod nowszą cewkę tą czarną.proszę o pomoc. NANOPLEX MED 213A http://obrazki.elektroda.net/57_12614841... http://obrazki.elektroda.net/96_12614841... http://obrazki.elektroda.net/10_12614841...
modułem Nanoplex Podaj konkretny model (symbol) tego modułu.
(126p 650 moduł el) ale to niema związku pisałem, że było dobrze ale jakiś czas temu zauważyłem, że zaczął przekłamywać, niewiem czy stało się to nagle raczej nie chyba z miesiąca na miesiąc coraz mniej pokazuje...
natomiast nie ma masy w drugim wtyku. Bo i nie będzie. Wtedy by było zwarcie. Masa jest kluczowana przez tranzystor w module zapłonu. Proponuję wstawić nowy moduł zapłonu.
Za każdy razem poda ci wymień moduł.
Przewód ekranowany instalacji z czujnika do modułu pęka przy wtyczce ,rozpruj i sprawdz.
Wykrecilem gaznik i mam luz 1-2 mm czyli nowy gaznik musze kupic? Przy takim luzie to gaźnik powinien być nie do ustawienia. Pewnie, że do wymiany. Choć kiedyś to się regenerowało :D Wy sobie wszyscy żartujecie? Luz rzędu 0,5 milimetra kwalifikuje gaźnik do wyrzucenia. A to że przerywa -brak paliwa, stare zużyte świece, uszkodzony moduł nanoplex.
wytczka jest taka sama jak od modułu zapłonowego VW Golf II,passat B3
Podłączyłem silnik od eleganta w fiat 126p. Zasilanie na moduł i cewkę z przewodu +12V po kluczyku, czujnik zapłonu, czujnik położenia wału tak jak w elegancie. Wszystko działa poprawnie.
Poczytaj o module zapłonowym nanoplex montowany był w cc 700 i 126p el tam kąt przyspieszenia zależny jest od podciśnienia w kolektorze ssącym
Właśnie tez mnie to zastanawiało(ale nie tylko w tym tkwi problem) kolo zostało wymienione i dalej nic,usterka leży gdzieś indziej. Sygnał z impulsatora dociera do modułu , ale napięcie z niego podawane na cewkę jest stale (12V) chyba powinno zanikać??Postaram się załatwić dawce modułu bo oprócz tego nic innego mi nie przychodzi do głowy. Ps. Czy takie...
Przerwany kabel czujnika położenia wału w wiązce.Ładnie to widać jak sie zpali silnik i zacznie się ruszać wiązką koło modułu,tam gdzie wiązka ma wygląd takiej "procki".
Może inaczej. Tym elektrozaworem coś w ogóle steruje (zamyka go, otwiera jak się położenie dyszy zmieni) czy on jest cały czas otwarty jak się prąd pojawi po przekręceniu kluczyka Oś przepustnicy podaje masę po "puszczeniu gazu" na taki przewód idący do modułu sterowania gaźnikem a z tego modułu podawany jest + na zawór elektromagnetyczny. Służy to...
Witam. Posiadam fiata 126p el 97r. Mam problem z duszeniem się silnika, tzn. nie chce wejść na obroty i dosłownie się dusi czy to na ciepłym silniku czy zimnym różnicy nie ma. Wyczyściłem cały gażnik, świece są nowe, iskra jest, paliwo podaje. Czy to może być moduł zapłonowy? Jest w nim nanoplex med 213A. Pomoże ktoś?
Tak mam moduł nanoplex 213a ten nowszy ale właśnie rozwiązałem przyczynę na kole pasowym ułamał mi się jeden bolec. Ten co zczytuje czujnik i przez to wyszedł ten cały ambaras
to będziesz miał mały problem ;) Możesz spróbować poszukać czujnika i tarczy ( ze 126p w wersji EL, CC ) , a cewka o ile dobrze pamiętam to ma koło 0,6Ohma. Bez czujnika to jak bez ręki, a możliwe że z taką cewką zapłonową jeszcze jako tako zadziała.
Witam Wszystkich. Mam silnik z Visy,dwucylindrowy,w układzie"boxer",brakowało jednak do niego całego układu zapłonowego.Polecono mi zamontowanie kompletnego układu z Fiata 126p EL z modułem Nanoplex MED-213.Montaż wykonał zawodowy mechanik,wszystko podłączone jak w maluchu,jest iskra......ale silnik ani mru,mru....Układ paliwowy jest dobry,zresztą silnik...
Sam nie wiem... EL pisze na tyle, ale jak juz poczytałem..., wygląda na ELX. Jeśli chodzi o gaźnik. To , kiedyś, w FSL itp. kręciłem w tym miejscu śrubokrętem by zwiększać lub zmniejszać dawkę powietrza do mieszanki (czy coś w tym stylu)! Teraz jest wkręcony tam, jak by to nazwać? no. np. pół ołówka z gwintem i jak by jakąś dyszą na końcu a od str....
Fiat 126p el .Siema mam problem z iskrą w 126p El. Iskra raz jest raz jej nie ma . cewka nowa Sprawdzałem 3 czujniki wału na kole są 3 ząbki Prąd dochodzi do cewki modułu i przerywacza. Przewody nowe i świece . Masy zrobiłem nowe . I iskry dalej nie ma albo jest chwile . przewody do czujnika wału zrobiłem nowe oporność na czujniku przy module 639oma....
Poczytaj na tuning-owych forach 126p na temat ''uszczelka nie przelewka'' Może byc coś z gaźnikiem lub elektro dyszą- której bardzo nie lubię- co za tym idzie moduł cut off co wg mnie w buggy nie jest potrzebne
Pożycz od siostry suszarkę do włosów(jak nie masz siostry to od sąsiadki :D) i na zupełnie zimnym silniku ogrzej czujnik położenia wału i zobacz czy maluszyna odpala.Podobne próby zrób przy ogrzewaniu cewki i modułu.Wyeliminujesz w ten sposób "termiczne uszkodzenia" w/w elementów bo same oględziny czy pomiary multimetrami tego nie wykażą.Oczywiście...
Jedyny dwucylindrowy jaki mi przychodzi na myśl to 126P w wesji EL,jak i cinquecento 700. Może napisz co chcesz osiągnąć,bedzie łatwiej coś pomyśleć.
Witanko! Chce zbudowac taki wlasnie modul jak w zalaczniku ale jest on podobno przeznaczony do cewek 3 Omowych, moja cewka w malaczu ma rezystencje 2 Omy i teraz pytanko do tych ktorzy zbudowali taki ukladzik i wiedza cos na temat uruchamiania go razem z cewką 2 omową ????
Jak świeciła??? Ciągle?? A nie są czasem wtyczki zamienione modułu zapłonu z modułem odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem?? (cut-off) Kojarzę że chyba takie same Świeciła ciągle może lekko przygasła podczas kręcenia No ale to z powodu spadku na pewno nie mrugala a z tego co wiem mruganie powinno być wyraźne. Wtycznie nie są zamienione na pewno,...
Na wstepie chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem już kultowego samochou - Fiata 126p z 1991r. Chciałbym wymienić w nim silnik. Tak sie składa, że na placu leży silnik, ale już z elektronicznym zapłonem. I oto moje zapytanie: podczas wymiany tego silnika na jakie problemy natkne się związane z podłączeniem modułu zapłonowego?...
Owszem, ten moduł jest wielkości obudowy TO220... . Mam wersję o napięciu wyjściowym 5V tyle ze nieco wydajniejszą prądowo.
Można wstawić do tego zabytku każdy moduł tyrystorowy.Pobór prądu przez moduł to około 1.8A przy napięciu zasilania 12V Moduł tyrystorowy pracuje z orginalną cewką zapłonową która pracowała z zespołem młoteczek-kowadełko.Taki moduł wykonałem w roku 1983 do samochodu Fiat 125p i pracował bez problemu zaraz po zamontowaniu. Opisany był szczegółowo do...
Dawno mnie nie było. Na wstępie dziękuję koledze heniek07 za wyczerpującą odpowiedź. Będę jednak zmieniał silnik na nowszy właśnie z EL na zapłonie elektronicznym, ponieważ ten mój okazał się zatarty. Znalazłem schemat i wydaje się to bardzo proste do podłączenia, czego się obawiałem. 😁 Mam moduł Nanoplex, cewkę czujnik podciśnienia. Lecz przy...
Problem rozwiązany kupiłem na szrocie cewke z modułem za 60zł i teraz iskra jest jak trzeba. Dzięki za pomoc.
Witam. Takze podpisuje sie do prozby o schemat nanoplexa. Mam taki w swoim 126p EL i troche wg. mnie szwankuje. Ma ktos cus takiego lub udalo sie komus zrobic jakis dzialajacy zaqmiennik ??
Lampki neonowej?. Czy ksenonowej?. Jeśli ksenonowej to zasilanie standardowo masa , + z zacisku alternatora, klips na przewód zapłonowy 1 cylindra, czyli tego bliższego stojąc z tyłu za samochodem. Ponadto to nie pamiętam ale w 126p z elektronicznym modułem , tzn bez aparatu zapłonowego to się wyprzedzenia kąta zapłonu nie ustawia, jest ustawiony fabrycznie
http://obrazki.elektroda.pl/5683735900_1... http://obrazki.elektroda.pl/9210288100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6357270600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5798059800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9440509500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4823629300_1... Dodano po 43 to są schematy...
Sprawdź również pompkę. Najlepiej tak jak ja odepnij od niej wężyk, przewód i podepnij prąd z akumulatora jakimś kablem, jak pociągnie paliwo to jest sprawna. mistrzostwo:D tak się zastanawiam nad tym postem- artko334 mam pytanie- nie zastanawiałeś się może czy to nie jest wina IMMO albo moduł komfortu? można też sprawdzić wtryskiwacze albo sprawdzić...
Witam . Sprawdź stacyjkę czy w momencie startowania podaje napięcie na cewkę. Czy na pych zapala? Tak jak kolega pisze wcześniej często łamał się przewód od czujnika do modułu, dokładnie go sprawdź na przejście.
Książkę serwisowa została mi po moim fiacie 1997 elx , którego sprzedałem niedawno . Nie mam dostępu do skaneru aby przesłać schematy i opis , a ręcznie nie będę przepisywał tematu z książki .... Pozdrawiam.
EL od ELX rozni sie: - posiada katalizator wbudowany w tłumik - układ zapobiegajacy utlenianiu sie par paliwa - jezdzi tylko na benzynie bezolowiowej i w zwiazku z tym wlot wlewu paliwa jest specjalnie zwezony do pistoletu na stacji benzynowej - dodano lampke sygnalizacyjna właczenia urzadzenia rozruchowego - dodano sygnał dzwiekowy urzadzenia rozruchowego...
Pawel wawa- nie wiem jaki błąd popełniłem jeśli możesz to napisz w jaki sposób mam zmienic post? Carrot- nie mam możliwości pomierzenia zębów bo stare koło ma je połamane a pozatym ogulnie już popękało. Więc tak rozebrałem ponownie mlca dla pewności sprawdziłem jeszcze raz rozrząd w 100% jest założony dobrze, znaki się idealnie pokrywają. Co do koła...
Tak, racja. Ale jak poszły na zwarcie to jest po akumulatorze. Zresztą nie ma co gdybać dopóki Autor nie sprawdzi połączeń i alternatora bo tak to jest wróżenie z fusów. Elektroniki w maluchu było niewiele (w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego); regulator częstotliwości pracy wycieraczek, moduł zapłonowy Nanoplex (ale to chyba od EL-a w...
Problem polega na tym, iż po dłuższym postoju nie można było odpalić auta. Powodem okazał się zanik iskry. Wymieniłem moduł wraz z cewką zapłonową i dalej nic. Pytanie moje jest takie, czy po przekręceniu kluczyka na cewce cały czas występuje napięcie12V? U mnie voltomierz pokazuje cały czas napięcie, jednak przyłożyłem żarówkę i okazało się że nie...
witam mam podobny problem z maluszkiem.fiat 126p el 1997rok.po rozgrzaniu silnika nie utrzymuje sie na wolnych obrotach i gasnie a potem nie odpale.wymieniłem gaznik bo miał luzy na osi przepustnicy, to samo, wymieniłem moduł zapłonowy i cewke oraz przewody WN, to samo, filtr wymieniony.jak jest zimny odpala bez problemu.w trakcie jazdy nie gasnie chyba...
Czy chodzi o moduł z cewki WN. na świece?
Trzeba się zająć układem zapłonowym. To mogą być problemy z prądem. Więc proponuję podmienić moduł lub czujnik przy kole pasowym. Albo to i to.
Pełen sukces!! Auto śmiga jak szalone. A problem tkwił jednak w pompce paliwa. Sprężyna w pompce była przerdzewiała i nie spełniała swojej funkcji. Teraz założyłem tę część z dużego fiata. Co do styków przy wtyczkach to są raczej ok. Sprawdziłem styki według rady użytkownika forum elektrody ELEKTRIKA (cytat z tematu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Notoryczną usterką w tych samochodach jest przerwa w kablu czujnika połozenia wału.Da się to łatwo wykryć,trzeba zdjąć wtyczkę z modułu i w piny wtyczki do których wchodzą kable niebieski i zielony podłączyć końcówki omomierza.Ma być około 800 om.Następnie delikatnie ruszać wiązką i obserwować wskazania.Pojawianie się na chwilę rezystancji nieskończenie...
Poszukuje wszelkich informacji na temat modułu A131 nr. 46474252, stosowany był w 126p EL. Na google nic nie ma sensownego na forum też. 1. Podstawowe pytanie to czy ma odcięcie zapłonu. 2.Przydała by się także ch-ka wyprzedzenia zapłonu. 3.Czy któryś z kolegów orientuje się jakie moduły były stosowane do malca oraz cc700 BEZ odcinania zapłonu. Na pewno...
Moja rada poszukaj odpowiedniego gaźnika, używkę kupisz za grosze. Gaźnik jest powiązany z czujnikiem podciśnienia jeden wężyk oraz pochłaniaczem par paliwa drugi wężyk. Mało tego potrzebujesz też odpowiednie moduły sterujące, jeden to firmy nanoplex było ich trzy rodzaje Ty potrzebujesz MED 213A (to ten sterujący pracą silnika) drugi to moduł cut -...
Zgodzę się z tobą dla mnie też to jest śmieszne że autor piszę w temacie EL przecież to jak byk znaczy ELEGANT więc zapłon jest rozwiązany na module zapłonowym NANOPLEX. Więc raczej aparat zapłonowy odpada. Może być też problem z pompą ale nie było by mocy lub brak wysokich obrotów bo by się dusił na nich Zgodzę się że problem jest w stacyjce. Ale co...
Taaaak, i nie zmieniałeś oleju / części / tarcz sprzęgła / linki rozrusznika / hamulcowych Oczywiście olej był zmieniany, filtr powietrza, zwrotnice smarowane itp. normalna obsługa. Dwa obowiązkowe gwarancyjne przeglądy w ASO w pierwszym roku eksploatacji, pierwszy po 1,5 tys. km i drugi po 15 tys. km. Później już obsługa wykonywana własnoręcznie,...
ok sprawdzę ale wątpię żeby było to. Wiem że czasem jak nie chciał palić wyjmowałem kość z kopułki wkładałem i przeważnie odpalał. Jak rozumiem masz Kaszlaczka z roku 94 w wersji el. Czyli masz układ zapłonowy Nanoplex (bezstykowy - elektroniczny). Ten wtyk o którym wspominasz to 7 pinowe złącze modułu. Sprawdź przewód podciśnienia od gaźnika do czujnika...
Tomek665 musze Ci powiedzieć że mój układ zapłonowy znosi takie rzeczy - wiem bo mam EL, ale nie zachęcam nikogo do takich działań to tylko moje spostrzeżenia na moim zapłonie. Nie próbujcie robić tego sami w domu, bo grozi to śmiercią modułu i kosztami
raul111 Dzisiaj popracowałem troszkę na przetwornicą Boost. On-grida jeszcze nie uruchamiałem. http://obrazki.elektroda.pl/9863208700_1... Uwaga schemat jeszcze nie został sprawdzony. Rzuuf Problemem łańcuchów nie jest ich cena. Łańcuchy są po prostu kłopotliwe w eksploatacji. Najczęściej się wyciągają, wtedy przestają pasować na moduły...
Dzień Dobry Wieczór, Na sam początek chciałbym wszystkim kolegom podziękować za słowa pochwały. To motywuje mnie do dalszego działania. Postaram się więc w najbliższym czasie opublikować te poboczne projekty o których wspomninałem, oraz opisać w jaki sposób pozyskałem informacje i programy z modułów. Miejmy nadzieję że firma Fiat nie będzie mi miała...
Napisz, w którym miejscu w tym aucie jest przerywacz! OBOWIĄZKOWO! Mea culpa, nie docztałem że to "EL" z zapłonem elektronicznym, GucioLs skoro wszystko przekładałeś i nadla nie działa to coś dziwne jest, moduł zapłonowy też podmieniałeś ? Poniżej masz schemat zapłonu, pomierz wszystko na spokojnie. http://obrazki.elektroda.pl/9300678400_1...
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
Witam, mam mały problem z maluchem (Fiat 126p el z 96 roku). Po przejechaniu trasy około 1km maluszkiem zaczyna szarpać, dusi go, gdy dodaje mu gazu gaśnie, a jak odpuszczę nogę z gazu to będzie sobie chodził na wolnych obrotach. Po zgaszeniu i odczekaniu 5 min znów mogę przejechać trasę koło 1km. Myślałem że to może być wina modułu. Wymieniłem go na...
No to usłyszałeś, nawet rada z wymianą autka Dodano po 9 po pierwsze gaźnik, zdejmij, dokładnie rozkreć, sprawdź ewentualnie zregeneruj za pomocą zestawu naprawczego luz na przepustnicy, sprawdź zaworek iglicowy , ustawienie pływaka, czy oska pływaka nie wycięta, nie ma luzu, czy pływak nie ociera o komorę (widoczne ślady), ustaw poziom paliwa/było...
Wiec tak kable i świece sa ok - Szukałem iskry na nowych kablach bezposrednio z wyjścia z cewki. a co do tych 8V to własciwie reaguja na obrót koła ale to napięcie nie znika całkowicie tylko sie wacha. 5-8 V natomiast co jeszcze sprawdziłem to: Przewód idący od modułu do cewki w momencie iskry powinien byc do masy zwarty a na nim jest cały czas 12 V...
ja rowniez posiadam 126 EL i u mnie bije raz 1 raz 2(z kad to wiem, jak silnik skercalem spowrotem i trzymalem przewody zaplonowe w rekach i znajomy zakrecil silnikiem to raz bilo na jedna a raz na 2 reke ;p) tak wiec pojedz na szrot i popatrz czy niemaja tam gdzies modułu zapłonowego do fiacika, przekrec i sprawdz Aż miło poczytać! To wyjaśnij mi,...
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Witam, posiadam taki orginalny układ stosowany w ,Fiat 126p,wieczorem podam jego nazwę i foto.Na giełdzie elektronicznej w Krakowie kosztuje 5 zeta
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem. Możesz bardziej wytłumaczyć jak to zrobić bo nie bardzo kumam???
Dzień Dobry, Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada może informacje na temat diagnostyki / protokołu komunikacyjnego Fiatowskich modułów zapłonowych typu Nanoplex/Digiplex? Stałem się niedawno posiadaczem Fiata 126p w wersji ELX z modułem zapłonowym Nanoplex i jestem zainteresowany diagnozą tego modułu (jakkolwiek prymitywna ona może być ). Ten...
Raczej wygląda na moduł dostaje zwarcia.P
Witam odnośnie modułu cut off moze mi ktoś powiedziec czy można go wysterowac platynkami bo chciałbym założyc sobie taki bajer do fl ?? gaźnik od ela już mam
Który rok tego malucha pewnie filtr paliwa dziurawy i puszcza syfy do gaznika i zapycha dysze wolnych obrotów i sprawdz pompke czy olej się nie dostaje do paliwa tz czy membrana szczelna i czy to EL czy ELX bo tam jest cut off i jak moduł nie bedzie wiedział czy przepustnica zamknieta czy otwarta to bedzie sobie sam dodawał obrotów na ssaniu jak to...
Witam może zrobię delikatnego off-topa ale chciałem opisać swoje autko i poprosić o pomoc kupiłem samochód już delikatnie modyfikowany (oczywiście maluszka rocznik `97) w ciągu 10 miesięcy zrobiłem nim prawie 12 tyś (obecnie ma przejechane ponad 125 tyś) z tego co zauważyłem jeśli chodzi o silnik to ma zmienioną rurkę między kolankiem filtra a kolankiem...
Dlatego bardziej niezawodny był moduł, czujniki koło wału od eleganta. Wtedy masz zapłon dokładnie z wału (bez luzów po drodze) oraz lepszą iskrę bo to nie platynki a elektroniczny przerywacz.
Ten przewód z cewką, to taki cudowny wynalazek rzemieślników. Przewód oporowy miał zdaje się 1.5 lub 2 omy, ale tu sobie ręki nie da uciąć. Natomiast ten przewód z diodą włączało się między wyjście elektromagnesu rozrusznika, czyli tam, gdzie się pojawia napięcie w czasie rozruchu, a bezpośrednio cewkę z pominięciem drugu oporowego. I działało to tak,...
Kolego Eugeniusz - zastosowanie przekładni pasowej cvt Otóż wyobrazi sobie kolega ,że przekładnię pasową cvt w prymitywnej wersji widzi kolega kilka – kilkadziesiąt razy dziennie. A gdzie ? – a w fiaciku 126p . przy czym jest ona wykorzystana do naciągu paska klinowego silnik-prądnica+wentylator . jeśli kolega dokładnie się przyjrzy to zrozumie...
Temat jest bardzo ciekawy! Napewno z modułami dałbym sobie spokuj, trochę miałem z nimi do czynienia przy schładzaniu procka. Zastosowując je mamy ogromny problem z odebraniem ciepła!!!!!!!!!!! Uwagę skupiłbym raczej na układach sprężarkowych i tu moja prośba: jeśli wiecie gdzie taki agregat na 12V można dostać to proszę dajcie znać. Nawet zabieram...
Jeżeli jest to EL'ka to nie trzeba wymieniać czujnika,bo przewaznie łamią się kable od kostki czujnika do modułu... A zadbać trzeba o nowe przewody i świece co sezon... A jeżeli to "stary układ to, tak co dwa lata wymienić przerywacz z kondensatorem,potem go dobrze wyregulować i co jakiś czas spr. przerwę i bedzie ok!!!
Nie jestem ekspertem od maluchów, ale tam, gdzie jest elektroniczny zapłon, nie ma regulator odśrodkowego, bo korekta KWZ po obrotach może być robiona programowo. W "normalnych samochodach", ale bez elektroniki, były i ciężarki i regulator podciśnieniowy. Korekta po obciążeniu jest zawsze na podstawie podciśnienia. Nanoplex istotnie ma ją tylko 2-punktową....
https://obrazki.elektroda.pl/7949272800_... https://obrazki.elektroda.pl/4648442800_... Dzień Dobry Wieczór, Temat wraca niczym bumerang, a ja znalazłem chwilę żeby przedstawić kolegom dalszy ciąg. Niniejszym również informuję że nie padłem ofiarą pewnej choroby o której teraz głośno (jak na razie :D). W tym odcinku...
Witam. Na początku zaznaczam że nie znam się na instalacji samochowej. Zrobiłem moduł odcinający zapłon w dwuch miejscach w samochodzie uruchomiłem go w 126p ,tam miałem schemat i było bez problemu. Ale jak to zrobić w escorcie. Wczoraj próbowalem ale nie wiedziałem który przewód odciąć. Macie może schemat?(w którym miejscu należy odciąć zapłon)
Witam wszystkich. Nie wiem czy w dobrym dziale piszę ale myślę że to ma związek z elektroniką i elektryką samochodową. Zamieniłem swojego wysłużonego Seicento na Toyotę Yaris 2003 1.0. Niestety samochód był kupiony w wersji podstawowej bez jakichkolwiek dodatków. Przywykłem do dodatków bo od dziesięciu lat jeżdżę samochodem który ma elenktyczne szyby,...
Co do drutuo oporowego ( tego do cewki) to nalezy go pominąc o ile rezystanaca cewki zapłonowej jest około 3 om Z resztą przekopałem swoje archiwum i znalazłem 2 rozwiązania elektronicznego zapł. Myślę że autor sie nie obrazi :) zapł.-kompletna dokumentacja PCB, Opis ww rozwiazania itd zapłon. - inne rozwiązanie( bardziej elektroniczne ze zmiana kąta...
Polecam poczytac: http://elektronika-motocyklowa.pl/
Jak wymienisz wałek rozrządu i blok silnika to założysz zwykły układ zapłonowy. Inaczej nie ma sznas. Na wałku z eleganta brak jest koła zębatego napędzającego aparat zapłonowy a w bloku nie ma otworu żeby go zamontować. :)
Witam, Jestem tutaj nowy;) Przedtem zajmowałem się tylko informatyką. lecz chciałbym wejsc w Elektronike/Mechanike Dla Funnu kupiłem Crossa 250cc w 4 sówie. Jest Do Dirt Bike od Diabolini. z Zapłonem Elektronicznym oczywiscie Razz i chciałbym podłączyc do niego Obrotomierz. Wiem mniejwiecej jak to działa tz " 1 Obrót magneta 1 Impuls do modułu elektronicznego...
Na początek wymień kondensator przy cewce zapłonowej, w drugiej kolejności cewka -zakładam że masz zapłon bez modułu elektronicznego. Jeżeli elektronik to w pierwszej kolejności czujnik obrotów, potem moduł. Po drugie: chorobą fiatów była złej jakości instalacja elektryczna - korodujące zaciskane złącza. Jedyny sposób to polutować nowe w podejrzanych...
Witam Zakupiłem jakiś czas moduł zapłonowy GL 200. Przeleżał trochę w domu, ponieważ nie miałem czasu go założyc. Dzisiaj próbowałem to zrobic, ale niestety nic z tego nie wyszło. Chcę prosic was o pomoc. Otóż na początku odłączam kondensator od aparatu zapłonowego. Odkręcam kluczem 8 mm kabelek od kondensatora i owijam go taśmą izolacyjną. Następnie...
A mozna jasniej nie znam sie bardzo na elektronice jaki rezystor i pod które wyjscia go podłączyc?
Z tego co pamiętam z dzieciństwa to Java zablokowana, ma na kolektorze dolotowym zwężkę robiącą z potężnego (jak na 50ccm) przekroju, kółeczko jak w motorynce. Co do całości tematu: 0) jeżdżę codziennie do pracy na SR50 w idealnym stanie 1) Simson na filmie nawet się nie wkręca na max obroty (co słychać) 2) Gratuluje zużytego silnika tym którym nie...
Witam, posiadam silnik jednocylindrowy który niestety został oddany do remontu bez elektroniki (moduł, cewka itp.), remont juz ukończony a ja powinienem sprawdzić jego działanie. Wpadłem na pomysł aby wykorzystać umieszczony w nim czujnik a moduł zastąpić cewką WN. Jedyną cewkę którą obecnie posiadam jest podwójna cewka od fiata 126p. Postanowiłem podłączyć...
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Witam, Jestem tutaj nowy;) Przedtem zajmowałem się tylko informatyką. lecz chciałbym wejsc w Elektronike/Mechanike Dla Funnu kupiłem Crossa 250cc w 4 sówie. Jest Do Dirt Bike od Diabolini. z Zapłonem Elektronicznym oczywiscie :P i chciałbym podłączyc do niego Obrotomierz. Wiem mniejwiecej jak to działa tz " 1 Obrót magneta 1 Impuls do modułu elektronicznego...
Ten rocznik to elegant. Wymień moduł bo to raczej to. Ja mam podobny problem, tylko ze ja mam 650e, dodaje gazu i się dławi wymieniłem cewkę i działał długo a teraz znowu to samo...wyczyściłem wszystko gaźnik, filtr, świece, rozrząd, sprawdziłem przerwę, świece, zawory i odpalił ale jak chwile pochodził to dalej go muli nie można go wkręcić na wysokie...
Kolego Darius1904 temat dość stary przupuszczam iz masz eleganta a w tym przypadku to prawdopodobnie szwankuje moduł. Który się przegrzewa.
Dzisiaj się nim przejechałem i wcale nie przerywał więc musiała być winna któraś świeca. Na pytanie kolegi odpowiem że rocznik Fiata to 1996r. I jeszcze jedno pytanie kolego napisałeś że powodem ciężkiego wkręcania i wykręcania świecy jest ten nagar a ja tego nie kumam co ma ten nagar do tego że ona tak ciężko idzie????????? To elegant tak? Tam nie...
moduł miele moduł moduł moduł lodówka różnić moduł moduł
schemat przewodów paliwa kabel sterownik peugeot linux puppy
cadillac escalade philips senseo
Jak przywrócić powiadomienia na Androidzie Ulefone Fiatagri F140 DT - Opis Przycisków Konsoli EHR