Nanoplex liczy zęby koła fonicznego (czas pomiędzy impulsami) i na tej podstawie generuje iskrę, czyli machanie czymś metalowym przed czujnikiem nie spowoduje powstania iskry, musi być oryginalne koło. Podłączenie czujnika jest istotne, zamiana kabli sprawi, że iskra będzie "w krzakach" i silnik nie zapali Złącze diagnostyczne i czujnik podciśnieniowy...
Wzmacniacz iskry to GL 100 A, opisany na elektrodzie.Pozdrawiam ,gosc pisze ze ma ich 20 sztuk.
Mam dokładnie taki sam problem z fonte lx 11. Nie wyświetla żadnych błędów, nie odpala, brak iskry. Dodatkowo śmierdzi gazem przy odkręcaniu wody.
Witam. Czy ktoś rozwiązał problem z brakiem iskry w chopper Kingway 50
Czy na wierzchu iskra jest?
Taka, sytuacja jest np. w motorach KTM jak padnie moduł. Iskra jest paliwo idzie a nie odpala. Chodzi o to że w warunkach zwiększonego ciśnienia i temperatury iskra nie ma "siły" wyskoczyć. Jak ją odkręcisz - nie ma oporów żeby odpalić. Musiałbyś pomierzyć opory na cewce i porównać z książkowymi - najprawdopodobniej cewka po tak długim okresie skorodowała...
Cena to 120 zł. np. tu: http://www.pilarki.sklep.pl/cewki-zaplon... Sprawdź jeszcze fajkę tak, jak w opisie. http://obrazki.elektroda.net/74_12741195...
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
(at)electrocom-op Odkręć gaźnik i przyłóż palca do króćca, po czym pokręć silnikiem, jak będzie dobrze odczuwalne wciąganie palca, to simeringi raczej dobre. Patrząc na objawy raczej celowałbym w moduł - iskra w złym momencie. To znany problem przy tych modułach. Mi walają się po garażu dwa takie moduły. Iskra jest niezła na nich, ale w złym momencie....
Kolejny moduł iskra jest tylko z rozrusznika z kopki wcale... Jeżeli dołożę prąd z Aku, iskra skacze, mimo że silnik nie kręci..
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Aby się dostać do włączników trzeba zdjąć pokrętła gazu ,odkręcić po 2 śrubki przy palnikach i zająć płytę szklaną.Wszystkie urządzenia są zamontowane na dolnej metalowej płycie.
To moduł
Zbyt wysoka częstotliwość. 6000 RPM to już 100 Hz, a ta cewka traci energię przy chyba 4000 RPM. Zmień elementy układu 555, współczynnik wypełnienia ustaw na 50% a maksymalną czestotliwość na 100 Hz (dwa cylindry) lub 200 Hz (cztery cylindry)
To jest zwykła cewka podłączona pod moduł sterujący który wytwarza iskrę.
Zajrzyj na to forum http://ktk.dmkhosting.com/forum
G/BK - masa Analizując schemat wnioskuję, że podanie masy na ten styk modułu/ kabel powoduje właśnie brak iskry (poprzez diody w junction box stopka boczna, neutral switch) Sprawdź czy iskra się pojawi gdy nie podłączysz tego kabla
Problem prosty do rozwiązania:) podłącz kabel różowy z biało czarnym i problem załatwiony
To co trzymasz w ręce to oprawka bezpiecznika, raczej bez związku z brakiem iskry. Moduł cdi potrzebuje do działania: zasilania (+12V, jest, sprawdziłeś), masy, impulsów z cewki wyzwalającej (żółty-szary i żółty-niebieski, sprawdź miernikiem, cewka wyzwalająca zwykle ma ok 1kΩ) i połaczenia z cewką wysokiego napięcia (kabel biało-fioletowy, trzeba...
Sprawdzić jeszcze czy w tym silniku nie ma dodatkowego czujnika wału, w golfie 2.0 GTI jest, . To nie jest Golf 2.0, więc co to za porównanie? Iskra jest, czy jej nie ma? Skoro Hall działa, a iskry nie ma, to jest ubity moduł zapłonowy. Błąd braku sygnału będzie się świecił przy unieruchomionym silniku. Kluczować masą środkowy pin modułu - jeśli iskry...
http://obrazki.elektroda.pl/3285010300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3285010300_1...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... w odpowiedziach mogę załączyć tylko obrazki dlatego pod powyższym linkiem zamieściłem bardzo dobrą instrukcję napraw wraz ze schematami elektrycznymi silników do łodzi Yamaha 50-90 KM, plik pdf 2,85 Mb. Silniki te są 3 cylindrowe.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Przez próbówkę podaj masę na środkowy pin w hallu i zobacz czy dostaniesz iskrę, jeśli nie, to cewka/moduł.
to połamany jest lekko impulsor To jego wymień przecież on daje impuls do modułu żeby była iskra.
Jeśli to silnik 16NZ to padł moduł ma dwa człony wykonawcze jeden steruja iskrą a drugi poprzez cpu taktowaniem wtryskiwacza,dosyć częsta usterka a i nie polecam Lucasa bo często padają lepiej Helli.
Moim zdaniem, to linia opóźniająca z rosyjskiego kalkulatora Iskra.
do modułu
Tam nie ma żadnego przerywacza tylko moduł zapłonowy. Iskrę sprawdź na oryginalnej świecy do pilarek np. champion cj7y. Jaką mieszankę paliwa z olejem stosujesz? Ile zbiorników przepaliła od zakupu?
Witam. Mam problem z iskra w quadzie Kymco mxu 250. Problem polega na tym że nie ma iskry na oryginalnym module... Po podłączeniu chińskiego modułu od skutera iskra się pojawia... A po podpięciu oryginalnego modułu iskra jest na 15-30 minut i znowu niknie... Zamówiłem już dwa oryginalne moduły i na obydwu ten sam efekt... nie ma iskry... Jest to zapłon...
więc wychodzi na to ze dobry Niekoniecznie. Schemat masz? Odepnij moduł i sprawdź wartość napięcia zasilania (prąd zmienny). Przydałoby się też podejrzeć, co się dzieje na sygnale z czujnika. Do modułu dochodzi przewód czarny z białym paskiem? Jeśli tak, to odepnij go na czas próby odpalenia. Procedury sprawdzanie elementów składowych układu zapłonowego...
A na tej stronie pisali że w mińsku jest czujnik halla Bzdury piszą. Zresztą jest tam zdjęcie tego czujnika i z daleka widać, co to jest. Widać to też ze schematu układu zapłonowego. Generalnie, jeśli chcesz się pozbyć problemów z elektryką w mińsku, to oryginał precz i załóż zestaw od jakiegoś porządnego motoroweru.
A więc jest to moduł typu DC-CDI. Ciężko będzie dopasować coś innego. Od chinoli ciężko znaleźć, a ich jakość to porażka. Można by jeszcze pokombinować z modułem od Jog/Aeroxa po 2005 roku, możliwe że kostka podobna, ale nie wiadomo jak z podłączeniem i czy silnik będzie działać na nim poprawnie. Znowu na Allegro też do nich jest pełno modułów Made...
Czujnik wału, brak masy na moduł EDIS4...
W momencie kręcenia apartem, ECU załącza pompkę paliwa. Nawet jeśli jest źle ustawony to i tak masz iskrę i dostaje paliwo. Masz moduł jeszcze do zestawu "iskra".
Brak zasilania/słaba .masa modułu.
Oporność cewki w porządku. Sama cewka służy do ładowania kondensatora w module a ten rozładowując się poprzez uzwojenie pierwotne cewki WN daje iskrę. Podstawiaj drugi moduł i musi ruszyć.
Potrzebujesz modułu DC-CDI. Podłączenie w jego miejsce zwykłego modułu CDI (AC-CDI) skutkuje zwarciem i uszkodzeniem po jego wyzwoleniu sygnałem z impulsatora.
Witam mam problem ponieważ nie odpala silnik. Iskra jest bdb ale elektryka nie działa np nie działa licznik czyli nic nie wyświetla po przekrenceniu stacyjki, a iskra jest. Wymieniłem moduł, na starym module nie ma iskry ale za to po próbie uruchomienia podświetla się licznik ale nie zapala. Natomiast na nowym module iskra jest bdb ale licznik się nie...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Podepnę się do tematu. Też mam problem z webasto thermo 300 tylko bez wyświetlacza, jest tylko włącznik od ogrzewania. Dmuchawa się załącza, pompa obiegowa też, paliwo wraca powrotem. Oba czujniki włożone nowe, brak zasilania na zawór solenoidalny z modułu, brak iskry, brak zasilania na moduł od tworzenia iskry. Czy to możliwe, że padł moduł sterowania...
Zamiast wymieniać w ciemno to proponowałbym najpierw wyczyścić całą elektrodę iskrownika razem z kablem który biegnie z modułu oraz czy nie jest pęknięta gdzieś porcelana elektrody. Tu zepsuć się nie bardzo ma co. Jeśli to nie pomoże to ja bardziej byłbym skłonny twierdzić że bardziej coś nie tak jest z generatorem iskry w module i przez to energia...
Radzę poszukać na www.motelek.net - na pewno coś się znajdzie. Co do modułu, pewnie ciężko będzie go rozebrać. Przyczyna pewnie tkwi w uszkodzeniu tyrystora, kondensatora lub diody (choć jest wbudowana w stator - tzw. motoplat). Jest możliwe zastosowanie innego modułu, chociaż będzie pewnie problem z wyregulowaniem progu wysterowania tyrystora (inny...
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
przy zwarciu przewodu sygnałowego (zielonego) czujnika Halla z masą iskra jest. Jeżeli jest jak napisałeś wyżej to moduł musi byc dobry.
Jaki był stary moduł i jak wyrzuciłeś immobilizer ? Prawdopoodobnie nowy moduł nie zadziała ( nie pasuje do Twojego modelu skutera)
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
Chyba nie obędzie się bez wymiany modułu, ale jeszcze przed ostateczną decyzją , sprawdź, czy moduł nie popękał i czy nie ma przebicia iskry. Taką usterkę można potraktować m.in. żywicą. Sprawdź mocowanie modułu, w szczególności zwróć uwagę na oddalenie od koła magnesowego (nie może ocierać, ani być zbyt oddalony). Sprawdź iskrę bez fajki. Spróbuj nabyć...
Witam, panowie z tą iskrą i ja mam jaja- silnik klon am6- silnik nagle gaśnie- w trakcie jazdy, iskry brak, następnego dnia iskry brak, podmiana modułu iskra jest, ( na tym module przerywał na wysokich obrotach) silnik pali i teraz- podmiana na wcześniejszy moduł i iskra jest! Inna bo mała niebieska ale wróciła.... kostka sprawdzana bo kilka razy rozpinana/spinana,...
najczęściej padają moduły w aparatach zaplonowych iskra będzie a wtryskiwacza nie otworzy ,miałem tak kilka razy.
sprawdz przewód od modułu do aparatu.zdejmij kopułkę i pociągnij za te kabelki biały i czarmy czy nie są przerwane przy wsówkach. 92 TO GAźNIK
Czyli temat do zamknięcia. Fajnie że pomogłem
A moduł? Masz możliwość podmiany od sprawnego?
Słuchaj-jest słaba na jednym kanale cewki,czy na obydwu?
Problemem w tych aparatach jest nie czujnik indukcyjny, tylko moduł
Jak mozna 10 dni szukać iskry w tym fordzie - podaj masą impulsowo na 36 i wykluczysz moduł. Pozdrawiam.
A co do tego modułu "dochodzi". Jakiś schemat, opis, pomiary itp.
Witam, jeśli dobrze zrozumiałam, to jak dla mnie zbyt wczesny zapłon. Jaki powód, to nie wiem, nie znam maszyny.
Czujnik wytwarza impulsy do modułu bo rozumiem że iskry nie ma w dalszym ciągu?
Nie ma co analizować. Najprawdopodobniej cewka do wymiany/przewinięcia. Możesz tylko jeszcze sprawdzić/poprawić połączenie z masą jej uzwojenia. Pomiary z podpiętym modułem nie mają sensu!
Ściągnąłem magneto i okazało się, że iskrownik do wymiany. Uszkodzona była jedna Cewka. Zamówiłem nową, ale niestety nie przyszła taka jak w opisie. Było 6 a nie 5 przewodów. Od impulsatora wychodziły 2 przewody i jeden podłączyłem do masy, natomiast drugi do modułu. Iskra powróciła.
Tutaj masz tutorial, ale po francusku: http://only-peugeot.forumpro.fr/moteur-f... Fajny moduł zastępczy, ale cena porażająca (chyba 20 razy taniej można go zrobić samemu): http://www.racing-planet.pl/tuning-skute...
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Dostałem moduł, iskra wróciła. Jdubowski dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Moduł ma 4 piny. Kable były tak pomieszane przez poprzednika, ale udało się podłączyć do modułu tak, że ma iskrę. Jednakże, przy próbie podpięcia impulsatora tam, gdzie powinien być, czyli w lewym górnym pinie modułu, traci iskrę.
pewno moduł leży - jak zwykle
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
kontrolka silnika świeci, czy szybka miga? Jak jest iskra to moduł pod cewką jest dobry.
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Wszystko wskazuje na moduł.
... i jeszcze moduł.
Sprawdz przewod WN biegnacy z cewki do kopulki. Jak jest przebicie to iskra napewno nie dojdzie do swiec.
jesli masz iskre na starym module a na nowym nie to prawdopodobnie jest to wina modułu. Ale zeby byc pewnym to sprawdz magneto cewke i fajke tak jak napisałem wyzej. To ze moduł jest nowy wcale nie oznacza ze jest sprawny - ja sam kiedys wydlame sporo kasy na moduł bez limitów i sie okazało ze wadliwy był. Problem tu jest taki ze modułu jako takiego...
Siema, mam problem, skuter 2T nie pali, iskra jest (nowy moduł, cewka), kompresja dobra, paliwo dochodzi. Czy ktoś wie, w czym tkwi problem? Skuter to Chuanl Desire 50.
Spróbuj wypiąć z modułu przewód czarny z białym paskiem, A jak takiego nie masz to podaj jakie kolory przewodów masz od modułu.
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
Objawy wskazują na jakiś czujnik. Iskra może być ale nie w tym momencie co powinna.
Bo ten czarno-biały kabel podaje masę na moduł, co powoduje brak iskry i gaszenie silnika. Identycznie działa jedna z sekcji stacyjki. Po przekręceniu na OFF ma zewrzeć ten kabel do masy, po przekręceniu na ON ma go rozewrzeć. Sprawdź dokąd biegnie ten czarno-biały kabel.
Witam.Oczywiście że może to być wina modułu,ale ja bym w pierwszej kolejności sprawdził czujnik sterujący zapłonem przy kole pasowym oraz połączenia wszystkich przewodów w układzie zpłonowym.
Słuchaj-tam się dzieją takie cuda,ze ta wtyczka co jest nałozona na wtryskiwacz (kable niebieski i czarny) lubi się wypalac,albo cofa się konektor. Możliwe też że pleciał moduł,ale wtedy iskry nie bedzie.
Witam mam problem z arctic catem 400 A mianowicie brak iskry Cewka sprawdzona impulsator sprawdzony zauważyłem że gdy wpinam moduł i odpinam to pojawia się iskra Co może być przyczyną braku iskry czy to moduł?
Tak, co dałem radę to sprawdziłem, ten czujnik jest w okolicy kierownicy z przodu i po odłączeniu go nie kręci w ogóle
Gaźnik Dellorto czy Weber? Sprawdź ssanie automatyczne na zimnym silniku porównując długość wysunięcia tłoczka ssania z głębokością gniazda w którym pracuje tłoczek ssania automatu ssania. Jeśli na zimnym automacie tłoczek zamyka ssanie, to rzecz jasna automat nadaje się do wymiany. Wtedy szukaj nowego automatu ssania przeznaczonego do Piaggio (z charakterystyczną...
Witam, poproszę o wyjaśnieniai: 1. sprawa immobilajzera, czytam na forum, że niektóre wersje mają immobilajzer, a inne nie - jak to rozpoznać - wyjaśnię, moja Vespa jest na kluczyk 2. moduł cewki wysokiego napięcia, czytam na forum, że są: blokowana - nie blokowana, jak to rozpoznać 3. moduł z foto nie daje iskry - jaki zamiennik? Napięcia AC na wtyku...
Nie odpala, nie ma iskry, pomocy, moduł zmieniany
To pozostał ci kol . jeszcze : cewka zapłonowa , impulsator i pewnie jak i w 250 moduł .
Witam, Robię quada znajomego i mam problem taki, że nie mam iskry. Wymieniłem stator, moduł zapłonowy, fajkę i świecę, a mimo to dalej nie ma iskry.
Sprawdź przełącznik gaszenia silnika, bądź odłącz odpowiedzialny przewód od tego przy samym module.
Po kolei: Tak, srebrny, aluminiowy to moduł wzmacniaczy iskry, czarne pod nim to dwie podwójne (z dwoma wyjściami wysokiego napięcia) cewki. Nie można ich kupić/ wymienić oddzielnie, jest to jeden podzespół. Czy vag zarejestruje błąd modułu/ cewki ?, nie wiem, przekonaj się, ściągnij z niego wtyczkę (z modułu) i próbuj odpalić. Co do diody led, tak...
Brak iskry Ford sierra 2.3v6. Witam może ktoś przerabiał temat, mianowicie cały układ zapłonowy wymieniony auto pochodziło dzień czasu na następny dzień brak iskry po tym wymieniony Apart i moduł. Jedna iskra jest po przełączeniu na zapłon przy kręceniu brak. Ma ktoś jakieś sugestie?
Witam. Czy odległość impulsatora od koła magnesowego ma jakikolwiek wpływ na wartość napięcia wychodzącego z cewki? Wydaje mi się że należało by zacząć od poszukania przyczyny zbyt niskiego napięcia wchodzącego do modułu?
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
Raczej wygląda na moduł dostaje zwarcia.P
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
Po wymianie modułu, iskra jest. Dziękuję za pomoc. Moduł miałem drugi, no ale jak się okazuje, oba uszkodzone. Pozdrawiam.
może to wina iskrownika i aby go sprawdzić należy spróbować zapalić silnik i sprawdzić czy są przednie światła Akurat to bzdura, bo zasilanie modułu, jeśli AC, nie ma nic wspólnego z zasilaniem świateł. to dwa osobne obwody. Więc światła mogą być, a zapłonu nie. Pierwsz rzecz, odepnij przewód czarno biały od modułu i spróbuj odpalić. Jeśli zapali,...
moduł simson iskra iskra skuter moduł nagrzewnica iskra
schemat przewodów paliwa linux puppy obliczanie tłumienia
licznik geigera licznik geigera
Problemy z kalibracją tablicy myBoard - przyczyny i rozwiązania Pralka Amica wybija różnicówkę przy włączeniu - przyczyny i diagnostyka