A tak. Op-com Meriva, nadwozie, moduł sterujący nadwozia, programowanie, kod dostępu, programowanie pilotów?
Proszę bardzo.
Niczego nie trzeba kodować. Wystarczy dołożyć instalacje zamontować czujniki brzęczek i włącznik PDC i jeśli wszystko dobrze podłączone i sprawne to będzie grało.
Może masy. Zawsze poranny rozruch zimnego silnika to większy prąd i wieksze spadki napięć na kablach i połączeniach mas. Sprawdź punkty akumulator/silnik, akumulator/nadwozie, moduł/nadwozie, pompa abs/nadwozie lub silnik.
Wszystko wychodzi z modułu nadwozia Body. Nad nogami kierowcy.
Masz schemat + lokalizacja modułu nadwozia dodatkowego (opisane jako 1).
Wycieraczki nie idą z lin tylko tak: Z bcm modułu nadwozia do silnika wycieraczki bezpośrednio plus Bcm pin 71 zielony żółty do pin 1 silnik wycieraczek Pin 69 biały do pinu 2 Pin 32 zielony czarny do pinu 3 Pin 4 to stała masa. Dodano po 1 Czyli najpewniej siada manetka lub mniej prawdopodobne moduł nadwozia
Słynny moduł nadwozia tj gem nad nogami kierowcy. Sprawdź czy jest tam woda, potem weryfikacja modułu drzwi pasażera też pod kątem wilgoci lub przełamanych kabli nadwozia - drzwi.
Sygnał żądania klimy z panelu (jeżeli to klima manualna a nie automatyczna) idzie z panelu (pin 7 ) do modułu sterowania nadwozia złącze X45 pin 22 (nie idzie bezpośrednio do ecu). A moduł nadwozia przez GMLAN do modułu ecu jest to widoczne na jednym ze schematów ecm które załączyłem. Dodano po 15 Schemat panel klimy manualnej i przekaźnik klimy (k5)...
Raczej trzeba będzie nawymyślać, usterka może być nie typowa, stosunkowo młode auto. Podejrzani to czujnik świateł cofania, kable w klapie, wilgoć w module parktronic lub w module nadwozia.
W pierwszy dzień ledy ładnie chodziły jako dzienne. Na drugi dzień przy włączeniu działają obydwie strony po czym lewa gasła po 5 s a parę godzin później lewa i prawa strona się tak zachowywała że włączam je i gasną po 5 sekundach. Dodam tylko że migały co jakieś 2 sekundy jak chodziły. jak zasilisz na krótko z aku to też gasną? może moduł nadwozia...
A nie sądziecie, że jak by się usypiało to nie zakładał by tematu? Saly, zobacz czy nie ma błędów w module nadwozia (komfort) odnośnie zamków drzwi.
Sprawdz jeszcze połączenie wtyczek z modułem nadwozia BCM(body control module). Sam moduł ,jeśli uszkodzony tez może powodowac takie objawy.Jeżeli masz dostęp to podłącz go do kompa i zobacz czy są jakieś błędy.Do odczytu błędów ze wszystkich modułów w tym aucie wystarczy op-com.
Sprawdź czy moduł ma mase i nadwozie. Sprawdź czy dochodzi prąd do modułu podczas uruchamiania.
W różnych samochodach jest różnie z tym. Czasem są podłączone pod centralny moduł nadwozia (BCM) bez żadnych CAN-ów, a czasem po CAN leci pojedynczy komunikat o włączeniu awaryjek do innego sterownika jak również ten sam kierowany jest do zegarów o włączenie kontrolek ze strzałkami oraz głośniczka naśladujacego odgłos przekaźnika. Są to pojedyncze rozkazy...
Sprawdź czy w nogach kierowcy w module obsługi nadwozia (pod dywanikiem) nie ma wilgoci. Tam najczęściej pojawia się problem.
Tech2-->nadwozie-->moduł chłodzenia silnika-->odczyt DTC i wszyastko wiadome
Orginalne radio jest spięte CANem, więc jego brak moduł nadwozia traktuje jak usterkę i probuje się uśpić - stąd ten problem. Najlepiej wykodować radio z modułu nadwozia (09) lb wrócić do orginału. Nowe radio z prztwornikiem CAN czy bezpośrednio z 15 podłączone?
nie wymaga przypadkiem aktywowania dodatkowych funkcji w komputerze auta W przypadku Fiata Grande Punto - nie ma takiej konieczności. czy działa "odrazu" po podłączeniu i zaprogramowaniu alaramu Zazwyczaj tak, chociaż na początku produkcji (do 2007r) w G.Punto były montowane różne wersje "modułu nadwozia" i wymagało to drobnych korekt przy montażu...
Napisz który rok, bo nikt nie jest wróżką. Możliwe, że posypał się BCM czyli moduł zarządzający nadwoziem, który steruje m.in. spryskiwaczami. Najprawdopodobniej wskutek próby rozruchu na rozładowanym akumulatorze.
Włącz automatyczne blokowanie drzwi podczas jazdy i sprawdź czy po ruszeniu zamknie zamki,jeśli tak to Delphi leci w balona-miałem taki numer już z nim.
Schemat 1 - "sterowanie masą" Podłącz przewód [biały - "zamknij"] do przewodu Beżowego (poz. nr 9), a przewód [biało/czarny - "otwórz"] do przewodu Pomarańczowego (poz. nr 17) w czarnym złączu 40-stykowym na module sterującym nadwozia, pod deską rozdzielczą, po stronie kierowcy.
Weryfikacja bajki o zgaśnięciu podczas jazdy - może odpalali z prostownika i zrobili kuku w module nadwozia lub ECU.
wielkie dz.Cały problem polega na tym że kupiłem na allegro takowy moduł z innego auta i niestety z innym kodem.Wolałbym pozostawić immo.Próbowałem dzisiaj odczytać zawartość pamiatki programatorem ale niestety nie mogę w device wywala błąd communication or pin-6 error.Kupię nową 93c66 i w pracy zaprogramuje od nowa ale bez immo.tylko nie wiem czy wypali...
Sprawdż napięcie modułu masz 14.3, ale już na obd 13.3, a to moduł nadwozia podnosi obroty
W module nadwozia (moduł po lewej stronie, obok kolumny kierownicy)
Problem może być złożony,: -mikrostyki w zamku -wiązka w prtzelotce drzwi/nadwozie -moduł komfortu Na początek poodpinaj po kolei drzwi i sprawdz co sie dzieje.
Szukajcie a nie znajdziecie. Sterownik zamka jest zintegrowany w tzw. Moduł Sterujący Nadwozia. To ta czarna puszka pod maską pod podszybiem samochodu.
Ze schematu wynika, że aktywacja następuje komendą CAN z modułu kontroli nadwozia UCH, nie ma żadnego zapłonu. https://obrazki.elektroda.pl/2336850100_...
Jest on wewnątrz modułu nadwozia.
Spradzić czy na kablu czerwony z zółtym jest 12V Kabel czarny z białym też 12V po przekręceniu stacyjki Kabel czerwony z białym-ma być napięcie bodaj 5V,przywarcie tego kabla do masy-silnik roby ruch,podanie na niego 12V ruch w drugą stronę. Kable się przełamują na odcinku drzwi-nadwozie,lub gnije wielozłącze
Masz wodę w module nadwozia. Nie jest spięty z immo, ale trzeba kupić po nr VW oraz nr hardware/software.
Prawdopodobnie w GEMie, czyli module elektryki nadwozia, ewentualnie w przewodach, trzeba by zerknąć na schemat. Może gdzieś jest zwarcie, np w lampie po wymianie żarówki, w wiązce haka , jak jest. Odczyt błędów i test elementów wykonawczych może pomóc w diagnozie.
Przerywacza nie znajdziesz, kierunki sterowane są z modułu elektyki nadwozia. Uszkodzenia szukaj raczej w desce, bo info o pracy kierunku przychodzi Canem. Przekaźniki kierunkowskazów w skrzynce w komorze silnika.
to jak nawet niemozesz zaprogramowac kluczyka a co dopiero sterownika
Wprawdzie nie wiemy który to model Octavii, ale usterka świateł po przekątnej może sygnalizować uszkodzenie skrzynki bezpieczników pod maską. Wypalone gniazdo bezpiecznika, nie pamietam który, raczej dużej wartości koło 30A, zabezpiecza on wejście modułu elektryki nadwozia.
Sprawdź czy jest prąd na bezpieczniku zasilającym moduł nadwozia. Chyba 5A, któryś od góry, będziesz miał na rozpisce. F55
W sensie żebym wymontował BCM ( sterownik silnika) i wysyłał do Ciebie Tylko body ,(moduł nadwozia) ten gdzie gniazdo OBD. Po zmianie konfiguracji tylko podpinasz spowrotem ,w instalacji nic nie robisz.
Sterowanie realizuje BCM, czyli moduł sterowania ( elektroniki) nadwozia.
Dziwne, jest tylko moduł kontroli nadwozia pod adresem 09
9Moduł sterowania nadwozia 7,5 A K9, czujnik tylnej szyby 117,5A KR95B Przekaźnik 1, blokada tylnej klapy 1420A Przekaźnik tylnej wycieraczki KQ7, silnik tylnej wycieraczki M45 https://obrazki.elektroda.pl/4783985900_...
Zobacz kable na przelotce ( w harmonijce ) klapa - nadwozie.
Wszystkie te usterki łączy jeden moduł czyli Moduł nadwozia BSI . I tam zaczynałbym szukać.Z tym że modułu nie da się wymienić w prosty sposób trzeba go kodować
Leć od włącznika stopu czy ten plus wychodzi z niego czy z modułu nadwozia. Filozofii nie ma. Albo wiązka albo moduł.
Witam. Moze wspomoże ktoś schematem sieci can głównie ECU -moduł nadwozia licznik abs wspomaganie. Jakakolwiek informacja mniej lub bardziej dokładna ,a zwłaszcza co skąd idzie czy sa przejscia pośrednie z modułu do modułu jak to dzis bywa. Astra H odpada bo jest inaczej. Astra J 1.4 64kw/2010 rok ECU DELCO ( wygląda na hybrydę ale rozkręcana). nie...
Tak. sterownik silnika jest integralną częścią immo. Dodano po 3 Nie wiem jak jest w volvo ale przeważnie jest moduł nadwozia sterownik silnika i pastylka w kluczyku.
Brak klasycznych bezpieczników, wszystko jest kontrolowane przez moduły nadwozia.
Komunikacja z ABS do modułu nadwozia wysyła nieważne dane. Lub brak komunikacji z modułem nadwozia. MDI
Masz schemat .... Opis : ENG9U754-C13 Silnik G9U 754, EDC 15 C13 SEN_WATER Włącznik - poziom wody, filtr paliwa Elementy składowe A25 Moduł sterujący, silnik diesel, common rail K18 Przekaźnik układu sterowania silnikiem B35 Czujnik wałka rozrządu S114 Włącznik - poziom wody, filtr paliwa B90 Czujnik ciśnienia doładowania Y28.1 Wtryskiwacz, cylinder...
Zaden moduł, sprawdz przewody w przelotce drzwi -nadwozie rozwiń taśmę i każdy pociągnij mocno. Jak ok to zamek któryś ci świruje
Jest nad kolanami kierowcy.
Zarówno plus jak i masa do lampki wychodzi z modułu sterującego pod kierownicą, krańcówki podają tylko informację o otwarciu drzwi, lampkę zapala moduł nadwozia
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
Sprawdź czy masz zasilanie (+) na bezpiecznikach F1(7,5A). F11(15A) i F17(20A). Zasilają one moduł nadwozia, z którego idzie zasilanie na przekaźniki sterujące siłownikami. F1 jest zapewne zasilaniem modułu a F11 lub F17 zasila siłowniki. Chyba, że masz dokładany zamek centralny, który był zasilany z tego gniazda, w którym nie masz zasilania.
Tam nie ma jednej linii K Silnik na pinie 4, abs bodaj 6, nadwozie (EIS/EZS, SAM przedni, górny panel na 20). Jak wóz zachowuje się tak jak się zachowuje to wyjął bym moduł SAM i wylał z niego wodę. Zobaczył bym też, czy nie zgnite piny na module BAS.
przekaźników w bcm nie słychać Odczytaj błędy w module nadwozia .
L22 i L23 to przeciwmgielne J519 to moduł nadwozia https://obrazki.elektroda.pl/9062363200_... https://obrazki.elektroda.pl/2163501500_...
Jeśli dobrze pamiętam to na jednej żarówce masz dwa światła przeciwmgłowe i pozycyjne. Napięcia pilnuje moduł nadwozia i nie ma fizycznego bezpiecznika.
Trzeba przekodować UCH*moduł nadwozia) na wersję bez tacho. szukaj kogoś z CLIPem Renault, bez problemu to zrobi.
Najczęściej w takim przypadku BBM do wymiany - łączysz się z nim?
Zdemontuj moduł nadwozia bordnetz popraw wtyczki i powinno śmigać.
Takie zachowanie świadczy o tym, że któryś z modułów próbuje przejść w tryb uśpienia, ale coś go mu na to nie pozwala. Może być winny sam moduł nadwozia. Odłącz on niego zasilanie i zobacz co się dzieje.
lecisz wzdłuż progu i szukasz przerwy. ... aż dojdziesz do PIN7 w module nadwozia.
Moduł nadwozia się nie usypia niestety jest do niego podłączone wszystko i szyna can. Najczęściej spowodowane jest tym że moduł nie widzi któregoś zamka drzwi.
Problem polega na stałym błędzie TC (kontrola trakcji) – świeci stale. W module ABS wyskakuje błąd U0422: Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania nadwoziem. Nieprawidłowe dane. Błąd stały. Na dodatek nie ma świateł STOP. Gdzie szukać przyczyny?
Zresztą w wielu Mazdach, podobnie jak i w Fordach, rozrusznik nie kręci jak immo nie odblokuje sterownika. Kontrolka immo gaśnie? Więc masz co najmniej tyle opcji: stacyjka, immo, moduł nadwozia, przekaźnik, czujnik na pedale sprzęgła lub hamulca w a/t, rozrusznik, wiązki/wtyczki.
Napraw/wymień zamek albo napraw wiązkę w przelotce, chyba, że jest już moduł w drzwiach, ale w B to chyba sterowane z RECa - tylnego modułu nadwozia, tego w bagażniku z lewej strony.
Meriva 2004 1- brak 2- canbus - biały 3- zacisk 15 napięcia zapłonu - czarny 4- brak 5- GND - brązowy 6- Kontrolka poduszki powietrznej - pomarańczowa 7- Wskaźnik podświetlenia modułu elektronicznego nadwozia — szary/czarny 8- canbus - zielony 9- brak 10- zacisk 30 stałe napięcie - czerwony 11- brak 12- linia diag - brązowo-zielona 13- lampka kontrolna...
Witam . Pacjent to Opel Corsa C 1,2 2003r. Mam pytanie czy z wsadu eproom pozyskanego z licznika za pomocą programu OP-COM można pozyskać kod zabezpieczający potrzebny do ingerencji w kodowanie modułu nadwozia?
Witam, zacznijcie od przewodów w przelotce, klapa- nadwozie.
Blad w parktroniku i module nadwozia brak komunikacji z modulem haka. Zestaw haka raczej poprawny i tylko nie wiem czy nigdy nie dzialsl czy ktos odciolł i gdzie bo nie widze zeby bialy byl wpiety gdziekolwiek.
Może komuś na przyszłość się przyda. Oświetlenie sterowane jest z modułu nadwozia.
Moduł komfortu podmieniony, niestety dalej bez zmian. Posiada może ktoś schemat połączeń bocznych drzwi przesuwnych z modułem nadwozia.
Pacjent to Corsa D 1.4. Nie kręci rozrusznik, miga kontrolka samochód z kluczem, błąd nieprawidłowy kluczyk. Kluczyk sprawny (dwa) testowany na Key tool max. Brak komunikacji między cewką a kluczykiem (też testowane - key tool max). Sprawdzone połączenia między modułem nadwozia a cewką immo, Cewka sprawna - ok 14ohm Brak sterowania na przekaźnik rozrusznika...
Miałem też jazdę z tym nowym espasem, wymieniałem klientowi klapkę środkowego schowka, niby klapka na wierzchu a trzeba było wypiep....ć całą górę kokpitu. Przy okazji roboty, ukazało się fajne miejsce zamontowania modułu nadwozia(sławetnego UCH) O ile pamiętam to trzeba chyba podnieść gumową nakładkę, pod nią zaślepkę plastikową i mamy kilka bezpieczników...
N Sprawdź czy nie masz zielonego we wtyczkach tylnych lamp. Potem wymiana modułu nadwozia ten w.w. Najważniejsze aby nr modułu były identyczne włącznie z tym Hxx oraz Sxxxxx. Musisz też przepisać kodowanie z obecnego modułu.
a może ładowanie za duże lub nadwozie nie ma czsami masy
Musi zapisać błąd w module nadwozia lub klimatyzacji. Możliwe że przysiada napięcie ładowania i sterownik nadwozia wyłącza obciążenie w postaci grzania szyby
wystarczy podnieść otwieraną szybkę i poruszać za ramię, jak się kiwa to nie zapieczone. Mała uwaga-aby wycieraczka działala to moduł nadwozia musi widziec, ze indywidualna szybka jest zamknięta, a z tym były problemy, dochodziło do awarii w jednym miejscu :lol:
Cos mi sie zdaje,ze tej funkcji nie ma w instrukcji obslugi.Jesli jest ta funkcja dostepna,to za pomoca CLIP-a przez aktywacje w module nadwozia(UCH)
Auto od nowości ciśnienie ok temp zewn ok sprzegielko działa na krótko przekaźnikiem można załączyć Klime problem chyba w konfiguracji modułu nadwozia potrzebny jest clip ma ktoś w Krakowie?
http://obrazki.elektroda.pl/4920228100_1... Bezpiecznik lewego światła mijania - F36 Bezpiecznik prawego światła mijania - F37 Jak widać oba bezpieczniki zasilane są z tego samego przekaźnika K43. Skoro działa prawe światło to przekaźnik jest sprawny i jest wysterowany poprawnie z modułu nadwozia BCM. Zobacz czy masz napięcie na bezpieczniku...
Witam i kolejny problem z moim autkiem tym razem centralny nie działa. Gdy naciskam zamykanie lub otwieranie to kierunki zapalają się tylko nie chodzi fizycznie zamkniecie i otwarcie. W środku w kabinie tez brak reakcji na przycisk od centralnego. Jedynie klapa tylna jak zrobię na zamkniecie to nie daje się już otworzyć z przycisku. Podłączyłem do komputera...
To trzeba odpytać moduł nadwozia poczytaj np. tu: http://forum.opel24.com/topic/4945-astra...
Gdzie można znaleźć te kody. Mam Polo 2004 1.4 16v BBY, do którego dołożyłem CLIMATIC/klima manualna/ i nie chodzi. Znajomy ze Skody powiedział, aby zmienić kod sterownika benzyny na 00071 /był 00021/. Niestety po zmianie kodu dalej nie działa, a komp benzynowy podaje błędy braku komunikacji z klimą i abs/którego niemam/. Używając oprogramowania nie...
Wejdź w moduł sterowania nadwoziem. Programowanie.
Sprawdź, czy nie masz zwarcia. Podmień przekaźnik od kierunków no i przygotuj się na wymianę modułu nadwozia.
Wyjmij żarówkę tego nie świecącego kierunkowskazu. Jeśli przód zacznie szybciej migać to ewidentnie uwalony moduł nadwozia.
Witam.Wine miała kostka łączące przewody idące od włącznika otwierania szyby (znajdująca się pod spoilerem)koło modułu diversity. Po odcieniu kostki z 5cm przewodów omomierz pokazywał 110 k.ohm i to wystarczyło żeby moduł nadwozia dał sygnał na otwarcie tylnej szyby.w efekcie wybudzał moduł i po nocy aku puste. Może komuś się też przyda opis mojej kilku...
Raczej w tym roczniku taniej wyjdzie sprzedać i kupić na wypasie. Wiązki, moduł nadwozia, komlet zamków z siłownikami, komplet podnośników szyb. Tysiące złotówek wyjdą.
Masz schemat i lokalizację modułu dodatkowego nadwozia. Opis do lokalizacji: (1) K7 Moduł sterujący nadwozia - dodatkowy (2) X50A Blok bezpieczników - pod maską (3) X70A Blok przekaźników - pod maską (4) K30 Moduł sterujący lamp doświetlania zakrętów (5) K20 Moduł sterujący silnika
164 ma problemy z zalewanymi modułami tylnej części nadwozia. Tylny SAM to już tradycja, a moduł klapy daleko nie jest...
Silniczkiem steruje moduł termostatu o nr 6451 75 ( nadwozie do nr ORGA 5652 ) lub o nr 6451 G7 ( nadwozie o nr powyżej 5652 ). Znajdziesz go nad nogami pasażera lub pod schowkiem ( zależnie od wersji). Napięcia sterującego nie będzie do momentu aż sterownik nie będzie "widział" silniczka.
Jak dobrze pamiętam, nie ma tam zewnętrznego prekaźnika do wycieraczek. Pracą wycieraczek steruje moduł elektroniki nadwozia.
Nie ma odrębnego modułu, moduł kontroli nadwozia(m.inn. centralny) jest pod schowkiem, nad nogami pasażera
jakie to nadwozie ? Dodano po 2 Sprawdz jeszcze instalacje przy module haka, a potem odepnij moduł haka i zobacz czy coś się zmieni
Trzeba, sterownik silnika i moduł nadwozia, inaczej nie zapali
Nie dasz rady,modul nadwozia(uch)gada z zegarami po canie
Nie znam schematów do Vivaro, ale wygląda na problem stykologiczny w okolicach "modułu nadwozia" zwanego też modułem komfortu... Ewentualnie moduł uszkodzony / zawilgocony..
Slabo sprawdzales pewnie te bezpieczniki bo to,,pekniecie,,to najprawdopodobniej strzal od przepalenia wlasnie bezpiecznika o wiekszym amperazu.Dokladnie sprawdzic wszystkie bezpieczniki na module nadwozia(po lewej,pod kierownica)
moduł kontrola nadwozie wibracja nadwozie budowa nadwozie
uszczelka chłodnica oleju kabel ethernet przerywa klejenie żywicą metal
OKI MC 883 nie pobiera papieru A3 z podajnika Jak zdemontować panel radia Samsung MM-C8?