Wszystko wskazuje na moduł.
Tak na początek-przewód pomiędzy rozdzielaczem i modułem.
Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
No i trochę wysiłku nie zaszkodzi http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=...
sprawdz przewód od modułu do aparatu.zdejmij kopułkę i pociągnij za te kabelki biały i czarmy czy nie są przerwane przy wsówkach. 92 TO GAźNIK
WN do wymiany, obstawiam zespół cewek lub moduł zaplonu.
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
Witam Koleżaneczkę ! Jeżeli mnie pamięć nie myli jest to mikroprocesorowy sterownik prędkości wycieraczek9Zazwyczaj umieszczony po lewej stronie pod deską , na grodzi) Programowanie odbywa się tylko na pierwszym biegu ! Włacz 1 bieg. Pyrzyciągnij dźwignię do kierownicy, odczekaj max 16sek, przyciągnij jeszcze raz.Wycieraczki będą bujały się w odstępach...
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
Przełączniki szyb w samochodzie w pozycji spoczynkowej zwierają do masy oba bieguny silniczków, musisz rozciąć kabel pomiędzy silniczkiem a klawiszem (ten, na którym pojawia się + przy domykaniu) i tam się wpiąć z modułem. Trzeci styk przekaźnika zwiera przecięte przewody gdy moduł jest nieaktywny
Tam gdzie przedmówca powiedział, że jest niepodłączony należy podpiąć masę - dla pewności. Nie zawsze masa przez obudowę jest wystarczająca. Pozdrawiam.
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Na pewno padł Ci moduł zapłonowy tez mam poloneza i niedawno miałem to samo
Tu pewnie jest czujnik indukcyjny więc moduł od starego poloneza albo opla na gaźniku i cewka. Niestety nie potrafię powiedzieć czy czujnik będzie dawał odpowiedni sygnał (chodzi mi o dopasowanie napięcia) do modułu i czy to zadziała - podłączysz to będziesz wiedział.
Moduł zapłonowy oryginał czy podróbka?
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
:roll: Czy GL-118 to nie jest przypadkiem moduł zapłonowy od poloneza? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem opis jak go wykorzystać... Znalazłem: http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsz... Pozdrawiam Andy
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Witam. Potrzebuje opis wyprowadzen modulu zaplonowego poniewaz nigdzie nie moge znajsc.Mam niby schemat poloneza ale nic mi to nie pomoze poniewaz na module nie mam podpisanych nog. Wiem ze sa dwie kostki jedna dwojka ktora idzie do czujnika a z trojka mam problem. Za pomoc dzieki. Pozdrawiam
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
najlepiej miernikiem
Wito25 - prośba możesz podesłać link do takiego modułu ?
Koledzy a co może być w 1.6GLi lecz na boschu??ma iskrę na 1 i 3,a 2 i 4 jak zaczynam kręcić to jest i po chwili zanika?
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
Witam! Chciałbym zainstalowac moduł zapłonowy od poloneza w garbusie!! Czy jest to mozliwe , jezeli tak to prosze o jakies wskazówki jak tego dokonac!!!
W GL118 nic nie trzeba
Uszkodzony moduł.
Skoro jest w nim gaz,to czy czasami parownik i przewody z płynem chłodniczym do parownika nie są koło modułu?
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
Nie będzie to działać.
pewnie że moduł.
Kolego nie zagłębiaj się, jedź na szrot i podmień moduł
Chciałbym wysterować taki moduł (Polonez lub Cienki) zewnętrznym generatorkiem powiedzmy 100Hz. Czy ktoś ma sprawdzony patent? Jaką muszę zapodać amplitudę i polaryzację, bo wiadomo w oryginale z cewki w aparacie przychodzi impuls +/-
Niebieski zasilanie brązowy z modułu
Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
Kupisz i oryginalny ( Bosch, Ducellier, Magneti Marelli), kupisz i zamiennik. Można też zamontować od poloneza.
Lata temu w czasopiśmie "Elektronika dla wszystkich" było opisane jak podłączyć moduł od Poloneza, do przerywacza, by sterował cewką zapłonową. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewt...
Mialem taki sam problem i co się okazało ,po skręceniu modułu na trzecią srube występował bląd .Także popuść podstawę modułu żeby nie występowały napręzenia.
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
Nie wystarcza sam ECM, musiał byś jeszcze wymienić immobiliser i kluczyk. A tym błędem nie zawracał bym sobie głowy. Moduł QDM to poczwórny wzmacniacz.
Moze są od alarmu???? Te kostki
Tak, silnik jest na module
Jaśniej jaki moduł był podmieniany w tym samochodzie bo bosch nie ma żadnego modułu.
Spróbuję jeszcze z tymi przewodami, i kopułką. Jak to nie przejdzie, to pozostałby tylko moduł :?:
Taki manewr może spowodować złą prace przerywacza.
elektrit chciał powiedziec ze mało kiedy padajaobie cewki naraz sprawdzic zasilanie na cewki i moduł
Mam całe pudełko po butach modułów APE.Nowe,pochodziły z tydzień,i "lufa w krzokach"jak mawiał Gustlik. Tylko oryginał.
Odłącz przewod podciśniewniowy od aparatu zapłonowego, jezeli bedzie dobrze wymień przewód od aparatu do modułu
Nie cewkę ale moduł zapłonowy.
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
A próbowałeś coś z modułem zrobić bo tylko to mi przychodzi do głowy
W samym silniku sa przekaźniki i jest moduł sterujący.
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
Fabryka ustawia przerwy na swiecach 0,6 silniki starszego typu{przerywacz w aparacie} 0,7 w instalacjach zmodulami elektronicznymi ma byc 1mm ja osobiscie mam 0,9 i wszystko jest ok!
Mam kod uszodzenia 93-(USZKODZENIE CZTERODROŻNEGO MODUŁU STERUJĄCEGO(QDM))-dopisek"W systemie MPFI dla FSO zastosowano sterownik QDSM,który steruje lampką kontrolną silnika oraz sygnałami ECM do Immobilajzera.Gdzie tego szukać :?:
Jak bedziesz wstawiał "Iskre" to jeszcze kilka razy Cie to czeka, a tak apropo to pilnuj przewodów wysokiego bo gdy mają przebicie zaraz pali moduł.
no nie przesadzaj.40-45 zł nowy moduł do poloneza. Najlepiej Jezpol.
Że z odpowiednią cewką jeździłby jeszcze lepiej, lepiej palił w zimie itp.
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-daewoo... Tam jest taka cewka , a gdzie szukać w samochodzie tego modułu
Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
Prawdopodobnie uszkodzony moduł mikroprocesorowy.
To zapłon o wyzwalaniu magnetorezystancyjnym, jak np polonez-elektronik lub Fiat Uno.
Nic w nim nie pogrzebiesz przy zaplonie ponieważ masz czujnik położenia wału i on steruje zapłonem.Ja najpierw bym sprawdzłprzewody(np. w nocy)czy nie mają przebicia apotemjak piszą poprzednicy to może być moduł.
Witam, czy jest możliwe sprawdzenie w warunkach domowych modułu zapłonowego Abimex (polonez 1.6 GLI)?? Samochód zachowyj esię jakby chodził na "2-ch garach"
Panowie nie krytykujcie, napisałem że rozwiązanie dla pytających o tą przeróbkę. Sposób jest opracowany 5 lat temu w warunkach polowych kiedy oryginalny moduł kosztował przeszło 300 zł i był na zamówienie. Moduł z poloneza kosztował 35zł i można go było kupić na każdej stacji benzynowej. Panie Elektrit, w tym modelu fiata przewód nie jest ekranowany,...
Albo zastosować moduł z Poloneza.
Witam. Jeżeli jest przerywacz indukcyjny to powinien współpracować z modułem zapłonowym z poloneza. Moduł ten wymaga zasilenia go napięciem 12V.
Swego czasu ( lata 80-te)przerabiałem uszkodzone moduły od poloneza ( padała elektronika sterująca a tranzystor przeżywał, był też spory kawałek radiatora) na zapłony elektroniczne do malucha. Styk przeżywał o wiele dłużej bo płyneło przez niego tylko ok 15mA, kondensator się wyrzucało,chodziło bezawaryjnie. Układ wziąlem z radioelektronika tylko pomysł...
Wada konstrukcyjna. Jeden tranzystor się przegrzewał. Ja podmieniałem kiedyś klientowi z używek i dopiero czwarty okazał się sprawny. Usterka jest zazwyczaj ta sama - pad tranzystora od cewki 2 - 3.
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Za zegarami, za schowkiem, pod lewym lub prawym słupkiem, w konsoli środkowej za radiem, pod fotelem kierowcy lub pasażera, pod maską jeżeli to "compact".... Przepraszam, jeżeli o czymś zapomniałem.
Kolego elektrit.Bardzo chcę pomóc koledze i jestem cierpliwy.Nie każdy posiada takie ogromne doświadczenie jak Ty i czasami trzeba dużo więcej informacji.Tym bardziej, że ten moduł jest naprawdę nieźle schowany.Serdecznie pozdrawiam.
do prezes-1966 : mówisz o tym ze może być uszkodzony moduł ECM ? ten co wszytkim steruje ?? P.S. Ile może kosztować nowy ?? do raf398: a co do instalacji to masz na myśli cała instalacje czy tylko przewody które dochodzą do modułu ??
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
załączyłem kody diagnostyczne do monowtrysku
Około 800om.
witwm sprubój zamontować moduł z poloneza na 6 volt tez zadziała wiem to bo lubię eksperymentowac
Do DaroMc Tak sobie teraz siedze w robocie i myśle - skoro jeżdzę na gazie to wtrysk nie pracuje bo gaz podawany jest osobno czyli skład mięszanki i sam wtrysk chyba nie ma nic do tego. Pozostaje tu chyba kwestia hydrauliki i cewki albo sprawa modułu
Dziekuję. Tak też myślałem. Raczej nieumiejetny demontaż bo naprawiać to ja nawet nie zacząłem.:cry:
Witam. Przesledziłem poprzednie posty dotyczące tego modułu i mam pytanie. Jeżeli po odcieciu tranzystorów jedno wyjście z płytki wcześniej połączone z bazą padnioętego tranzystora zwiera do masy to znaczy że płytka jest już do niczego??? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź GS.
To zastosuj moduł od Poloneza lub od Skody Faworit.Zasilanie tych modułów jest 12VWłaśnie w tych modułach ceweczka zbiera impulsy i przekazuje do modułu.
Panowie Przyczyna takiego stanu jest bardzo prosta a mianowicie cewki z modułem są zasilane stałym napięciem a nie po stacyjce i dopóki obraca się wał korbowy silnika będzie iskra.Proponuję zamontować przekażnik na przewodzie zasilającym cewki i wysterować go tak aby po wyłączeniu stacyjki rozwarł obwód zasilania ceweki modułu.
Mam poldka i u mnie wolne obroty "skakały" wymieniłem pół instalacji zapłonowej i okazało się że to moduł. Podobno często się psuje. Zresztą to można sprawdzić. Przy włączonym silniku musisz bardzo obciążyć alternator zapal światła halogeny itp i obserwuj obroty jak bedzie coś się działo to raczej moduł.
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Prościej załozyć moduł od poloneza.
Czy może mi ktoś pomóc? Mam następujący problem autko jezdzi normalnie przez dwa dni potem jadąc gdzieś gaszę silnik i po paru godzinach nie pali [ brak iskry] biorę samochód na chol i do domu .zanim uda mi sie coś zlokalizować auto pali normalnie i wszystko gra . nie zdarzyło sie by zgasło w czasi jazdy .sprawdziłem wszystkie kostki wydają sie o.k...
Niech poldon najpierw sprawdzi czy wałek aparatu się obraca . Może zerwał mu się pasek rozrządu a on wymienia moduły zapłonowe .
Hej, Dzięki bardzo za informację, ja zakupiłem już aparat starego typu i moduł poloneza jak na zdjęciu wyżej (nie APE05 tylko GL 200, ma podobno najlepsze parametry ze wszystkich polonezwoskich). Jaki gaźnik wykorzystałeś? Regenerowałeś swój aparat zapłonowy? U mnie jest dosyć duży luz który wypadało by ogarnąć przed montażem.
polonez moduł moduł wycieraczek polonez sprawdzić moduł polonez
ustawienie prądu spawania pompa głębinowa uszkodzona mercedes stacyjki sprinter
dzwony koscielne ładowanie akumulatora
Ford Focus MK1 – wolno opadające obroty na rozgrzanym silniku, IAC, TPS, VSS, dolot Ford Focus Mk1 Zetec 1.4 – wolno opadające obroty, diagnostyka IAC, PCV, VSS