Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
WN do wymiany, obstawiam zespół cewek lub moduł zaplonu.
Na pewno padł Ci moduł zapłonowy tez mam poloneza i niedawno miałem to samo
Moduł zapłonowy oryginał czy podróbka?
Nie wystarcza sam ECM, musiał byś jeszcze wymienić immobiliser i kluczyk. A tym błędem nie zawracał bym sobie głowy. Moduł QDM to poczwórny wzmacniacz.
Kolego elektrit.Bardzo chcę pomóc koledze i jestem cierpliwy.Nie każdy posiada takie ogromne doświadczenie jak Ty i czasami trzeba dużo więcej informacji.Tym bardziej, że ten moduł jest naprawdę nieźle schowany.Serdecznie pozdrawiam.
Witam pod cewkami masz moduł apłonowy często on powodował takie objawy i sprawdz katalizator czy nie zatkany a silnik oleju nie bierze?
Tak jest to możliwe nie wiem czy u ciebie sterownik centralnego zamka jest w alarmie czy jako oddzielny moduł.Jeśli jest to oddzielny moduł to przewody sterujące są przy masterze Jest to siłownik z pięcioma przewodami zamontowany od strony kierowcy jest tam dwa przewody zasilające siłownik i trzy przewody do sterowania.Musisz skorzystać z tych przewodów...
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
Kolego po pierwsze czy ci pali bezpiecznik 15A od modułu i cewek? Tak , NIE?
Wito25 - prośba możesz podesłać link do takiego modułu ?
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Witam to znowu ja :-) Doszedłem ze to jednak padł moduł na 100%. Teraz mam dylemat, czy kupić nowy oryginalny DELCO czy nasz (po regeneracji) firmy AEP http://www.ape.com.pl/ ten moduł na końcu strony. W APE kosztuje on 165 zł. Czy Ktoś z Was miał moze do czynienia z tymi modułami, i wogóle wyrobami AEP ??? POZDRAWIAM
Czy może mi ktoś pomóc? Mam następujący problem autko jezdzi normalnie przez dwa dni potem jadąc gdzieś gaszę silnik i po paru godzinach nie pali [ brak iskry] biorę samochód na chol i do domu .zanim uda mi sie coś zlokalizować auto pali normalnie i wszystko gra . nie zdarzyło sie by zgasło w czasi jazdy .sprawdziłem wszystkie kostki wydają sie o.k...
Proszę o pomoc, na wszystkich świecach iskra słabiutka moduł czy cewka?
Nie mam tego opornika, zostały tylko kawałki drutu. Było to około pięciu-sześciu zwojów drutu - wyglądał jak cewka powietrzna - może to była cewka? - , na zdjęciu umiejscowiony był ten element tam, gdzie jest narysowane takie "m". Obok jest miejsce na kondensator elektrolityczny 100 µF /16 V. Uległ on zniszczeniu. Możliwe, że stanowi tylko jakieś...
częsta usterka to moduł z cewkami,tylko podmiana wchodzi w grę jeśli chcesz mieć 100%pewności
Auto naprawione ,wymieniłem moduł zapłonowy z dwoma cewkami BOSH(250,-) i baniak zagadał . Dziękuje za wszystkie wypowiedzi ,bardzo pomogły
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
komputer z bezpiecznikami i przekaźnikami za schowkiem. No to sam moduł zapłonowy raczej nie jest w stanie obsługiwać silnika, bez udziału ECU - bo ECU steruje wtryskiwaczem, pompą paliwa i pewnie wieloma innymi elementami. Dodano po 1 a czasem zatrzymywał się na 4000. To literówka, czy naprawdę zatrzymywał się na 4000? - jeśli tak, to ładowanie akumulatora...
Moduł typu ABIMEX uszkodził się.Cewki dobre.Nie mając wiele do stracenia rozebrałem go-metalowa pokrywka uszczelniona silikonem ,poszło łatwo.Elektronika typu hybryda sterująca parą gołych tranzystorów.Całość zalana przezroczystą galaretą.Pomierzyłem te tranzystory i okazało się ,że druciki zgrzewane do emiterów odłączyły się chyba pod wpływem drgań...
Jak zwykle zapomniałem Zamiast zwykłego modułu marki Hybryd lub Zelmot(oba ze złączkami na jednej ściance). Polecam moduł APE-05, szczególnie w wersji Sport. Dostajemy dużo mocniejszą iskrę i lepszą odporność na wilgoć. Na stronie www.ape.com.pl znajdziesz listę dystrybutorów ich sprzętu
Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Tak na początek-przewód pomiędzy rozdzielaczem i modułem.
Sprawdź bezpieczniki układu wtryskowo-zapłonowego.Są w okolicy sterownika,czyli za schowkiem(po prawej stronie) WITAM :D Tak jak kolega wcześniej napisał, był przepalony właśnie tam bezpiecznik. Bezpiecznik 7,5 A wymieniłem, i Polonez zapalił :angel: Dziękuje :spoko: POZDRAWIAM :bye:
W samym silniku sa przekaźniki i jest moduł sterujący.
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
Nie cewkę ale moduł zapłonowy.
Kolego nie zagłębiaj się, jedź na szrot i podmień moduł
Prawdopodobnie uszkodzony moduł mikroprocesorowy.
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D Szczerze mówiąc, nawet Polonez...
sprawdz przewód od modułu do aparatu.zdejmij kopułkę i pociągnij za te kabelki biały i czarmy czy nie są przerwane przy wsówkach. 92 TO GAźNIK
A ja bym zaczął inaczej... Nie chce zapalić ani na gazie ani na benzynie? WYMIANA: świece, kable HV, filtry paliwa i gazu Jeśli dalej nic to pytanie czy iskra jest na wszystkich garkach. Jak brak to masz na zdychu moduł zapłonowy...
U mnie był bardzo podobny objaw czasami tracił moc w końcu palił tylko na dwa cylindry, kopcił, katalizator, grzał się do czerwoności. Przyczyną był moduł zapłonowy z prawej strony pod maską silnika na wierzchu są zamontowane cewki zapłonowe. Założyli mi nowy, koszt 350 zł plus 15 zł (piętnaście złotych) za wymianę Polonez lipiec 1995 rok caro 1,6 katalizator....
Jaśniej jaki moduł był podmieniany w tym samochodzie bo bosch nie ma żadnego modułu.
elektrit chciał powiedziec ze mało kiedy padajaobie cewki naraz sprawdzic zasilanie na cewki i moduł
Po pierwsze dzięki za odpowiedź . A więc tak wyłącznik bezwładnościowy nie jest to bo sprawdziłem no i kontrolka immo mówi co innego. Sprawdziłem połączenia na kabelkach między cewką na stacyjce a sterownikiem immobilizera i było ok .Następnie sprawdziłem połączenie 2 kabelków (bo tyle szło najprawdopodobniej do ECM) sterownika immo z komputerem i też...
Spróbuję jeszcze z tymi przewodami, i kopułką. Jak to nie przejdzie, to pozostałby tylko moduł :?:
Mnie padł moduł przez brak masy.
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
Witam. Problem taki jak w temacie. Poldek gaśnie podczas jazdy. Zanim zgaśnie czuć spadek mocy. Dodam że wymieniono moduł zapłonowy.
W elektryce nie ma "tak jakby".Musi być napewno.Przewód z bezpiecznika do cewki jest koloru czerwonego.Wyjmij wtyczkę z modułu i sprawdz czy na tem czerwonym przewodzie jest napięcie.Wszystko wskazuje na to,że jest zwarcie w module.Jak masz spalony lub wyciągnięty bezpiecznik ewentualnie wyciągnieta wtyczkę z modułu to iskry napewno miał nie będziesz,poniewaz...
do prezes-1966 : mówisz o tym ze może być uszkodzony moduł ECM ? ten co wszytkim steruje ?? P.S. Ile może kosztować nowy ?? do raf398: a co do instalacji to masz na myśli cała instalacje czy tylko przewody które dochodzą do modułu ??
No i trochę wysiłku nie zaszkodzi http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=...
Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
Witam To co napisał Wiktor62 to nic dodać nic ująć. Robiłem identycznie i efekty też były identyczne (mój moduł "przejechał" zaledwie kilkaset metrów). Wg mnie można spróbować jakąś zgrzewarką punktową, problem tylko w tym aby prąd nie poszedł bokiem i nie uszkodził innych elementów. Są też kleje przewodzące prąd np. klej do naprawy ogrzewanych szyb....
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Skoro masz wersję GLE to kombinacja gaźnika i modułu zapłonowego. Jeśli wskazówka obrotomierza spada nagle do zera podmień moduł zapłonowy. Gdyby samochód zwalniał a wskazówka powoli by opadała raczej silnik miałby iskrę a brak paliwa Poczytaj także o słynnym "zielonym kabelku" od rozdzielacza zapłonowego do modułu zapłonowego poloneza
Moduł zapłonowy może ,... Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
A masz taki moduł zapłonu który jest na rysunku co ci wysłałem to wszystko jest opisane wystarczy powiększyć obrazek . Jeśli masz dodatkowy kabel czarny to masa na moduł pod śrubkę a czerwony to sprawdź czy jest na nim napięcie cały czas 12V czy dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zaświecenia się kontrolek? A ten zielony .Sprawdzisz jak zapali...
Moduł podróba czy orygibnał?
Znam to praktyki Zmień moduł pod cewkami
Pompa paliwa działa kupiłem nową Dodano po 1 Wtrysk boscha i przepusnica tez nowe cały moduł
A może urwany przewód łączący moduł z aparatem?
Bo sprawa jest taka ze trzeba zakładać moduł oryginalny,choć kosztowny.Te podróbki z hong-kongu lub te z Opola są nic nie warte. Częsta przypadłość,co najgorsze dystrybutorzy i sprzedawcy umywają ręce.
Kol. skoro masz innego polonez przełóż od niego moduł z cewkami i zobaczysz że iskra wróci. Roboty na 6 minut z otwarciem maski.
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Witam mojego rozmówcę Adamdn. Dziękuję za zainteresowanie moim tematem i przepraszam za zwłokę w odpowiedzi, niestety zależną od kolegi. Problem się sam wyjaśnił, moduł został zakupiony po dobrej cenie. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
U kolegi w Polonezie po wlączeniu kierunkowskazów włączają się awaryjne, ale nie zawsze trudno cokolwiek znalezć moduł iprzełącznik byl wymieniony.
Wie ktoś może jaki moduł steruje tym obiegiem?
Po odłączeniu aku na dłużej większość samochodowych komputerów się resetuje (niezawodny sposób na kasowanie usterek z pamięci), także te od gazu.Więc jeśli był to moduł programowalny...
Pompka paliwa na początek, potem gaźnik do wyczyszczenia. To tak z najtańszych opcji. Dodatkowo słynny zielony kabelek plus moduł zapłonowy, jak poprzednie metody zawiodą.
autko jak w temacie. Usterka pojawiła sie po próbie ponownego uruchomienia silnika po prostu nie palił na 2 garze na pozostałych ok . diagnoza brak iskry podstawiłem więc cewkę i usterka sie pogłębiła a mianowicie nie pali teraz na dwóch garach na 3 i 2 , podstawiłem więc moduł i nic to samo . Podstawiałem również komputer i brak jakiejkolwiek poprawy...
Witam Koleżaneczkę ! Jeżeli mnie pamięć nie myli jest to mikroprocesorowy sterownik prędkości wycieraczek9Zazwyczaj umieszczony po lewej stronie pod deską , na grodzi) Programowanie odbywa się tylko na pierwszym biegu ! Włacz 1 bieg. Pyrzyciągnij dźwignię do kierownicy, odczekaj max 16sek, przyciągnij jeszcze raz.Wycieraczki będą bujały się w odstępach...
Samochód zgasł podczas jazdy i już nie odpalił.Musiałem go holować z 2km i oczywiście probowałem odpalić go na biegu - bezskutecznie.Na miejscu okazało sie brak iskry na każdej świecy..Wymieniłem moduł na używany ale sprawny( sprawdzany w innym poldku palił jak marzenie) nadal Brak iskry..czujnik obrotu wału czysty..paliwo i lpg jest..pompka paliwowa...
Kierunkowskazy i awaryjne to moduł taki długi i niebieski
Skoro Ci odpalił na dwóch garach to moduł może być dobry.
zamień cewki jak objawy się zmienią na 2 -3 to cewka jak zostanie bez zmian to najprawdopodobniej moduł Z doświadczenia - Świece też numery wykręcają :) pozamieniaj :)
Przewody są dobre bo cały aparat wymieniłem na sprawny i było to samo,. A może to być przez moduł zaplonowy?
W moim poldku 1.6gli padł kiedyś moduł zapłonowy , silnik szarpał bo chodził na 2 garach - jak się nagrzał było lepiej ale mało co nie wybuchł kat. Sprawdź iskrę na świecach .Taki moduł pada co jakieś 60-70tyś km.
Witam ! W centralce elektrycznej znajduje się bezpiecznik 10A który zabezpiecza moduł mikroprocesora ECM , co to właściwie jest ten moduł- do czego służy , jest tam niebieska kostka o nazwie urządzenie mikroprocesorowe może ktoś wie za co ono odpowiada / wydaje mi się że za pracę wycieraczek ,może za coś jeszcze? /
Zapłon sprawdziłeś? Jeśli będzie źle ustawiony będzie się grzał. A jak się tam ustawia zapłon? Powiedz, bo mam takiego poloneza i za cholerę nie mogę zatrybic jak. Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. Miałem taką sytuację w Volvo 360, zapłon z modułem, iskra jest paliwo też a palić nie chce, na stroboskopie wyszło że poszedł zapłon do...
moduł do wymiany bądź regeneracji
Witam, Ja mam inny problem z Polonez TRUCK PLUS 1,6 GLI na motronicu Boscha PB+LPG. Iskra jest, paliwo dochodzi do modułu. Wtryskiwacz wymieniony ( cały moduł ), czujnik wału korbowego rezystancja poprawna 86Ohm, a samochód nie chce odpalić. Walcze juz od tygodnia Komputer podmieniłem to samo. Czy z czymś takim spotkaliście sie może ?
Sprawdz zapłon i czujnik temperatury i czy moduł zapłonowy ma dobrą mase
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Witam... Mam poloneza caro 1.6 Gli +gaz. i mam taki problem na zimnym silniku pali bez problemu ale jeśli temperatura dojdzie do 90 stopni a go zgasze to nie ma szans na ponowne uruchomienie silnika...Silnik odpali dopiero w tedy gry temperatura bedzie maksymalnie wynosić 60stopni. Poldek pali tylko na gazie, pompa paliwa jest odłączona... Proszę o...
to jest polonez 1600,z jednopunktowym wtryskiem, wymieniali mi na serwisie pompe paliwa bo podobno dawała male ciśnienie ale to nic nier dało(dranie wzieli kase za nic). przed awarią modułu zapłonowego wszystko było ok ale moduł nawalił i wymieniłem na nowy i od tego momentu tak szarpie czy ten nowy moduł może być zepsuty
Ja bym stawiał jeśli nie moduł na czujnik halla ale mówisz że wymieniłeś? Ja tak miałem jak się zagrzał to gasł. Pozdrawiam
a to ten MEMS na moduł zapłonowy?No nie wiedziałem....
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
Witam robię swapa do Poloneza 1.8 dohc z Fiata cromy do Poloneza chciałbym zmienić zapłon aparat usunąć gdyż przeszkadza bo jest przy ścianie grodzi owej silnik będzie mieć gaźniki chciałem dać zapłon np z poloneza gli na cewce dwuiskrowej cewke moduł silnik miał monowtrysk więc czujniki jakieś są całego wtrysku np z 1.6 gsi nie przełoże chyba że bym...
Obecnie wszystkie koncerny półprzewodnikowe oferują dedykowane do układów zapłonowych tranzystory IGBT. W ilosciach masowych są tanie jak barszcz ale na otwartm rynku detalicznym są w zasadzie neidostępne. W 1998 roku skradziono mi z samochodu (moze raczej wyrobu samochodopodobnego) Polonez Caro moduł zapłonowy. Moduł był koszmarnie, potwornie drogi....
Miałem takie objawy w moim poldku gdy moduł elektroniczny zapłonu się psuł , a drugim razem gdy moduł miał słabe połączenie z masą .
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
Moduł jest razem z cewkami, nierozbieralna całość.
Moduł jest w kabinie.
Częściej uszkadzał się moduł zapłonowy.To jest ten pod cewkami.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Kiedyś podobne hece przerabiałem z modułem abimex w 1.6 GLI. Padł oryginalny moduł i się zaczęło... przerzuciłem chyba 8 czy 9 sztuk jakiś badziewnych zamienników. Auto albo nie paliło wogóle, albo z wielkim trudem, silnik szarpał, odbijał w dolot aż pokrywę filtra wygięło w drugą stronę, brak było mocy, nie wkręcał się na obroty, na benzynie palił...
Witam no to zostaje tylko moduł miałem kiedys podobne przypadki w jednym był problem z wydechem a w drugim własnie moduł robił takie schody podstaw Powodzenia
rozkrec moduł zapłonowy i wyczysc cewki i przewody a jezeli to jest modul z rzemiosla to czesto na tych modułach sie tak dzieje i strzela na gazie
... Niestety jest jeden mankament - zamiast zalecanego 7,5 ktos wlozyl 10. Roznica moze niewielka stad moje pytanie czy to moglo doporwadzic do usterki modulu a jezeli tak to czy mogl dostac rowniez komuputer lub czujnik polozenia walu. ... Niezależnie od tego jaki był bezpiecznik, moduł miał małe szanse przeżyć. Bezpiecznik nie jest po to, żeby uchronić...
[tex]Tak więc po wielu przeróbkach moduł z polonez został podłączony i silnik sprawnie działał... po 1 dniu podzielił los pozostałych tranzystorów po prostu się przebił, przy oględzinach silnika zauważyłem że dławik podłączony do szczotki (nawinięty na pierścieniu ferrytowym) dotykał blaszanej obudowy silnika która jest podłączona do masy silnika tak...
O ile dobrze pamiętem to na aparacie jest kostka z przewodem brązowym i biało-czerwonym lub czerwono-białym Sprawdz na tym drugim czy jest +12v. Pozdr. Zle napisałem: Chodzi oczywiście o Moduł a nie aparat.
Przełączniki szyb w samochodzie w pozycji spoczynkowej zwierają do masy oba bieguny silniczków, musisz rozciąć kabel pomiędzy silniczkiem a klawiszem (ten, na którym pojawia się + przy domykaniu) i tam się wpiąć z modułem. Trzeci styk przekaźnika zwiera przecięte przewody gdy moduł jest nieaktywny
polonez moduł moduł wycieraczek polonez sprawdzić moduł polonez
wyczyścić zaparzacz menedżer zadań wyłączony legrand podświetlenie
pralka samsung reset pralka samsung reset
Fiat Panda II 1.1 2004 – montaż gniazda zapalniczki, brak zasilania w kostce, bezpiecznik F44 Piec Saunier Duval Thematek nie grzeje wody - diagnostyka