PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis...
Generalnie odpowiedzieli prawidłowo - nie padają, ale pod warunkiem, że nie dostała się tam ropa :) Nie jest to potwierdzone na 100%, ale ponieważ sterownik ten ma połączenie kablami z modułem pompy wtryskowej (z tyłu silnika) to własnie stamtąd przewodami jest "zasysany" olej napędowy. Nie wiem jak...
koledzy podlacze sie do tematu bo spedzilem juz ladnych kilkanascie godzin na forach i w aucie - opel combo 2003 1.7 isuzu. jestem mechanikiem w Irlandii i mam go do naprawy. blad tylko jeden p0370 - sterownik na pompie wyglada na zupelnie nowy - jeszcze blyszczacy wiec miem sadzic ze ktos go wymienil...
Sytuacja wygląda tak mam wyjęty silnik wszystkie wiązki były rozpięte chcę wywalić wszystkie niepotrzebne wiązki i zostawić tylko niezbędne ponieważ silnik ma być napędem dla agregatu prądotwórczego. (ma startować automatycznie po zaniku zasilania z sieci) W tej chwili mam podpiętą kompletną wiązkę...
Witam mam pytanko do Fachowców Czy można zdjąć moduł pompy czyli całą elektronikę bez odkręcania pompy bardzo proszę o wskazówki jak to można by było odkręcić , ułatwiło by to bardzo problem z wyjęciem pompy jeżeli można wyjąć samą elektronikę. Ja mam opla Astra 99 X20DTL czy jest możliwość Pozdrawiam.
Obraca płynem. ??? W czasie działania układu ABS pedał hamulca się cofa (w kierunku stopy, żeby uściślić). Czy to ta pompa jest za to odpowiedzialna ? Bo mam wrażenie, jakby układ działał w taki sposób, że po zablokowaniu któregokolwiek koła pedał hamulca jest "wypychany" i to powoduje spadek...
Sprawdź zasilanie paliwem powinno być około 3bar.Jeżeli jest mniej to sprawdź moduł pompy paliwa w zbiorniku ,a szczególnie wężyk bezpośrednio nad pompą paliwa.Jakie błędy OBD ?
sprawdź czego brakuje podczas kręcenia -iskry czy paliwa sprawdź napięcie zasilania na cewce zapłonowej, module, pompie paliwa i ECU silnika podczas kręcenia
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki...
Kod Opis kodu 0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się...
Opel Astra-G 98-00 X14XE, X16XEL Multec S (F) P0105 -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie P0110 -? Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego -? Za niskie napięcie temperatura...
tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa...
Astra G `99 1.6 16 V Pb Witam. Mam następujący problem : nie mogę uruchomić auta - mimo, że rozrusznik kręci. Pompa nie kręci się - sprawdzałem napięcie na wtyczce do niej - ok 0,8 V, przy załączonym zapłonie ok 11-12 V. Sprawdzone też żaróweczką - żarówka ledwo ledwo ćmi się. Pompa po wymontowaniu...
kupiłem komplet komputer, moduł immobilisera i "pestkę A mnie wystarczy sterownik z pompy i transponder, po co mi moduł i tak jest w sterowniku zintegrowane. posiadają takie same pompy wtryskowe Bosch VP44 Teoretycznie, bo w praktyce między 85 KM a 101 KM mają inne pompy wtryskowe oraz inne elektromagnetyczne...
Dopóki nie włącze drogowych to nie będzie. Moduł ma zasilanie tylko z plusa po stacyjce, ale jak włączą się drogowe które dostają zasilanie z akumulatora - gdy mrugasz ( w każdym samochodzie można mrugać bez zapłonu) to wtedy na logikę prąd idzie tez do modułu, bo prąd idzie kablem do drogowych, a do...
Paliwo było tankowane tylko na pożądnych stacjach Dodano po 9 Odpowiedz dla pana sugerującego naprawę w serwisie boscha - niestety serwis bosch zajmuje się pompami boscha a nie innych firm. W silnikach isuzu do opli stosowane były pompy firmy Denso 096500-6002. I teraz zaczynają się schody po...
Na początku witam wszystkich serdecznie. Chciałbym abyście pomogli rozwiązać mi następujący problem. Samochód zachowuje się dość ciekawie -gdy jest zimny nie ma problemów z odpaleniem (dlatego myślę że to nie problem z samym Immobiliserrem), gdy się rozgrzeje i np. zatrzymamy się na stacji żeby zatankować...
A więc tak, trochę się pośpieszyłem z diagnozą i jednak pulsacja napięcia występuje też bez odpalonego silnika, jest mniej zauważalna ale pewnie przez to że regulator napięcia na alternatorze nie próbuje tego korygować, co w efekcie tylko pogłębia zakłócenia w sieci (Bez odpalonego silnika nie miga oświetlenie,...
Witam, problem dotyczy samochodu Opel Astra 1,6 97r z silnikiem X16SZN, zaczęło sie od tego że zauważyłem że samochud zaczoł mi za dużo palić to znaczy przy takich temp. jak teraz jest to co najmniej 10Lna 100km. oraz jak chce gwałtownie przyspieszyc to auto zamiast do przodu zaczyna szarpać po takich...
była robiona diagnostyka przez OP COM i przy diagnostyce silnika ECU nie ma błędów , są błędy w module sterowania chłodzenia silnika ale to pewnie dlatego ze jest moduł uszkodzony bo one lubią siadać Dodano po 4 wiem tylko tyle że paliwo na pewno nie cofa się . świece żarowe działają ....
Witam mam ten sam problem co kolega Beniamin .Auto odpala ciężko ale nie ma reguły potrafi zaskoczyć za pierwszym obrotem silnika innym razem wchodzi na obroty po czym spada i nieistotne czy na zimnym czy ciepłym silniku. Choć zauważyłem że jak są mrozy rano przeważnie odpala na dotyk później już to...
Witam, Pracujemy nad modelem edukacyjnym silnika jak w temacie. Stanowisko posiada silnik z osprzętem (czujniki, urzadzenia wykonawcze, pompa itp), a takze sterownik silnika i sterownik na pompie (oba Delco). Nie mamy na razie sterownika czasu żarzenia, sterownika immobilizera z kluczykiem. W pierwszej...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony...
W najbliższych kilku dniach auto tak jak pisaliście pojedzie do elektronika, gdyż nie posiadam na tyle wiedzy i sprzętu by to ogarnąć ponieważ bardziej siedzę w mechanice. Dodam tylko iż auto zostało zakupione z Francuskiego salonu OPLA . Napotkałem kilka dziwnych rzeczy typu podpinane kostki tylnich...
Czy panowie czytają pierwszy post? Aparat wymieniony na inny! Calutki aparat zapłonowy wymieniony na inny używany, który podobno działał przed demontażem! Znalazłem taki opis: Na akumulatorze żaróweczka przygasa, na cewce WN nie zapaliła się. Na cewce jest 12V. Iskry nie > zaobserwowano. No...
Jeśli nie przeszkadza Ci brak klimy to warto. Astry G są pancerne w konstrukcji i bardzo tanie w eksploatacji oraz naprawach. Sprawdź czy nie ma za dużej korozji. Już od 2001 Astry G nie wychodziły w pełnym ocynku, dla oszczędności robili tylko częściowy. A wersję Classic (a jesli to 2006 to właśnie...
Jak oryginał to musi być prawy przedni słupek. Moduł firmy Kiekert. Zgadza się ale dopiero po odkręceniu plastikowego wspornika przekaźnika pompy paliwa i odgięciu grubego czarnego materiału wygłuszającego znalazłem moduł.Okazał się sprawny ,masa idąca z nadwozia do modułu nie łączyła jak należy,a...
Masz rację co do zasilania samej pompy. Przekaźnik zasilany jest po zapłonie przez bezpiecznik F3,46 (przewód czarno-czerwony), drugi biegun (przewód brązowo-zielony), połączony jest z pinem 23 modułu sterującego Multec.Przewody pompy:minus oczywiście brąz, plus czerwono-niebieski.
Pompa wróciła, po trudach udało nam się odpowietrzyć i odpalić. Teraz jest problem jak postoi z godzinę trzeba go kręcić dobre 15 sekund żeby odpalił, po czym wywali chmure białego dymu, jak by się paliwo cofało. Do tego jest błąd p1335 Pompa wtryskowa: brak informacji o prędkości obrotowej silnika...
Witam tak jak w temacie mam problem z moim opelkiem 2.0dti 1998r. A mianowicie wieczorem przyjechalem samochodem a rano juz nie chciał odpalić po podłączeniu komputera cdif-a wyskoczył błąd p1631 czyli moduł sterowania pompa wtryskowa po zdemontowaniu samego sterownika i wyslaniu do naprawy tranzystora...
Trocę poprawiłem post. Trochę udało się znaleźć ale te pytania zostają jednak bez odpowiedzi. Witam. Oto problem. Słowem wstępu. Rodzice kupili autko z drugiej ręki. Poprzedni właściciel dołożył do niego immobiliser, alarm no, instalację gazową i klimę. Instalacja założona w taki sposób ze...
Tak jak pisałem nie znam się na wszystkim. Chciałbym mieć choć jednego z was na jeden dzień i byłoby po kłopocie, ale.... Pompa paliwowa jest ok byłem u kumpla i sprawdzaliśmy.Napięcie jest po przekręceniu zapłonu.To teraz zostaje mi sprawdzić ten moduł. Dodano po 9 Czy chodzi o taki moduł...
Mam mały problem z alarmem cobra 3865 w oplu astrze III H. Alarm przestał się uzbrajać. Robiłem coś przy autku, nie ruszałem żadnej wiązki ani żadnego modułu, zmontowałem wszystko ( to znaczy dwa plastiki), próbuje odpalić autko i nic, kręci ale nie "odpala". Znalazłem wiązkę od alarmu, znalazłem luźny...
Temat postanowiłem oficjalnie zakończyć. Udało mi się wydostać moduł alarmu, dokładne oznaczenie na płytce: LF130V1. Usunąłem przekaźnik na wiązce do pompy paliwa sterowany z alarmu i połączyłem przewód tak jak był fabrycznie. Małym mankamentem jest to, że samochód nie odpala ;) Brak iskry. Ale...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i...
Witam, mój staruszek Opel Astra 1.4 1999r przestał hulać. Wcześniej były problemy z pompą paliwową ale to zostało naprawione. Silnik gasł podczas jazdy albo w ogóle nie odpalał. Wszystko działało przez ok rok. Teraz kręci i co kilka sekund kręcenia rozrusznikiem próbuje zapalić. Słychać pompę paliwową...
Zwróć uwagę że przekaźnik pompy paliwa ma zmieniony pinout względem standardowych przekaźników samochodowych, w dodatku ma on różowy kolor obudowy. W Corsie B przekaźnik pompy paliwa działał dopiero po obrocie wałem korbowym, nie pamiętam tylko jaki to był silnik i układ wtryskowy. Więc jeżeli nie odpala...
Mechanika to jedno a elektronika do drugie , Poza tym że trzeba wymienić uszkodzone elementy mechaniczne , to trzeba również naprawić moduł elektroniczny bo pewnie też już się od tego uszkodził . Pytanie tylko czy lepiej całość regenerować czy poszukać całej sprawnej pompy i ją do tego auta dopisać .
Witam.Jeżdżę 2 lata w/w Astrą sprowadzoną z Holandii.Silnik 1,6i .Od początku nie działa instalacja benzynowa-zapalam i jeżdżę na LPG. Stwierdziłem uszkodzoną pompę paliwa-wymieniłem i okazało się ,że otwiera na maxa wtrysk.Oczywiście za chwilę silnik jest zalany.Posiadam cały aparat wtryskowy i go...
więc może być właśnie tak że elektrozawór jest sprawny ale zawieszony przez co nie generuje błędów ale przynajmniej powinien być błąd braku ciśnienia na pompie i wtryskach zależnie gdzie odbywa się pomiar ciśnienia. Co do immo to też warto sprawdzić jego błędy ponieważ zależnie od auta przeważnie jest...
Z aparatem ,czy cewka? ,jeśli z aparatem to możliwe,że moduł w aparacie,ale wtedy nie będzie też wysterowania na wtryskiwacz ,a na gazie będzie chodził.Proponuje sprawdzic czy wtryskiwacz jest wysterowany podczas gdy nie chce zapalic na benzynie.
Wszystko jasne. Hall jest ok ale przy sprawdzaniu wyszło mi że nie działa problem był w samym aparacie zapłonowym, był zatarty, nie obracał się, niestety nie pomyślałem żeby sprawdzić czy palec się kręci sprawdzałem tylko jego stan, po wymianie jest OK (przy okazji padła też pompa paliwa). Moduł jest...
Aby skierować dyskusje na właściwe tory i przestać już przekonywać się ile wentylatorów jest w moim samochodzie, załączam fotografię wentylatora oraz zespołu opornicy. Wykonałem naprawę połączenia jednego z oporników oraz wymieniłem diodę, bo była zwarta. Nie wiem czy ten samochód ma moduł chłodzenia,...
Do sprawdzenia pompa paliwa (ciśnienie) to na początek. Później wtryskiwacz. Jak się jeździ na LPG zapomina się o tym żeby czasem pojeździć na PB. Albo ma się suchow w baku i pompa się kończy wtedy. Co do LPG trzeba może wyregulować. Sprawdzić kompresje na cylindrach też by można było. Zapłon na LPG...
Witam. Stanęłą Astra na drodze i przyciągli ją do mnie po podłaczeniu się do ECMu pokazuje błędy 1629 i 1649 i brak opisu co to za błędy a są aktywne i nie dadzą się skasować. Przeszukałem już trochę zasobów w necie i nic nie mam. Może ktoś się z tym spotkał to proszę o pomoc, dodam że immo nie ma błędu...
Tak może będzie lepiej je sprawdzić. Ale, żeby to zrobić to masz trochę roboty i olej trzeba spuścić z silnika bo tam za alternatorem jest pompa hamulcowa smarowana olejem z silnika. Więc lepiej może zrobić pomiar miernikiem najpierw. Przewód minusowy do masy a plusowy do niebiesko-białego a potem...
HM no właśnie ale auto pali i jeździ Od znajomego co zajmuje sie rozbieraniem szczególnie Grupy VW starych i powypadkowych aut dosatałem 2 sterowniki opisane jaki 1.6 z czego jeden nie odpalił w ogóle a drugi chodzi nawet ładnie zero błędów na lampce MIL . Co do numeracji to nie powiem na 100% bo...
Moduł jest w okolicach akumulatora, taki srebrny, sterowany z ECU lub PSG16 jesli pompa Vp44. Alternator jakiej produkcji? Aby spalic alternator musialy by swiece grzac baaaardzo dlugo, szybciej akumulator detka.
Odnośnie błędu 17 to jest to błąd sygnalizujący brak obrotów silnika - czyli robiliście test modułu chłodzenia silnika przy wyłączonym silniku ( z tego co piszesz to nie mogłeś odpalić więc ten błąd to normalka) nie skasujesz go, sam znika jak uruchomisz auto i moduł chłodzenia dostanie sygnał z bodajże...
Mam to samo w aucie u sąsiada zgasł w czasie jazdy, pompa reaguje na na obroty ale iskry brak. Cewka iskrzy na krótko. Jak pisał "gość" pewnie koniec mocy uwalony, wiadomo do wymiany moduł. Mam tylko pytanie czy zmieniać cewkę na nową? Bo wydaje mi się że to ona mogła sie zestarzeć i obciążać końcówkę....
a więc co ustaliłem. Napięcie owszem jest na pompie, ale na obu przewodach plus. Przekaźnik od pompy sprawny, ale komputer nie podaje minusa-masy na przekaźnik. Czyli prawdopodobnie uwalony moduł od pompy. i teraz pytanie: gdzie ten moduł jest? czy jest razem z ecu czy osobno obok zespołu zapłonowego-...
witam mam dokładnie to samo, byłem dziś na diagnostyce, 4 bledy: P0400 układ recyrkulacji spalin- błędny przepływ, synał zbyt wysoki P0725 obwód wejściowy prędkości silnika- usterka P1335 moduł kontroli pompy- usterka P1635 układ kontroli świec żarowych- uszkodzenie zaproponowali wymiane czujnika...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów,...
Najczęściej 2 rzeczy 1-pompa paliwa lub/ przekaźnik pompy na słupku z prawej strony 2-modół zapłonowy w aparacie (jak ten duży) 3-rzadki przypadek ale miałem raz uwalony sterownik świece sprawdzić jak napisał kolega - brak iskry może świadczyć o module paliwo odpiąć wężyk do wtrysku i włączyć...
Samochód przestał odpalać bez większej zależności. Pojechałem raptem 2 km. Zostawiłem samochód na 30 minut. Wróciłem i już nie dało się go odpalić. Tylko kręci silnikiem ale widać ze nawet nie dostaje paliwa. Aha, gdy wyjechałem samochodem (w ciągu pierwszych 50 m jadąc te 2km) auto mi zgasło samo z...
Mam pytanie czy to możliwe, ale po kolei: Pod sklepem przy uruchomieniu silnika brak wspomagania kierownicy. Podjechałem pod dom zgasiłem i zapaliłem kilka razy, to samo pasek cały więc do mechanika i stwierdzenie że to alternator. Wymiana na nowy, ale po wymianie dzwoni do mnie i mówi że nie odpala...
Witam kolegów. Mój problem z Astrą - silnik x14nż, benzyna, wygląda nastepująco: Miałem problem z odpalaniem auta przy niskich, ujemnych temperaturach i w czasie deszczu. Przy dodatnich temp. auto pracowało bez zarzutu za wyjątkiem zwiększonego zużycia paliwa. Zrobiłem pomiary cśniena w poszczególnych...
Niestety pompa nie występuje osobno. Cały moduł (sterownik, pompa, zawory) ma nr: GM 9120525 Opel 55 30 100 Bosch 0265216652.
Jeśli wykonałeś moje testy poprawnie i jak piszesz była iskra, wtryskiwacz wstrzykiwał paliwo i działała pompa paliwa => to układ ECU, cewka zapłonowa i moduł zapłonu są sprawne. Przede wszystkim sprawdź czy nie urwał ci się pasek rozrządu lub nie ułamała się nóżka plastikowa napędzająca wałek aparatu...
Jaki numer wybłyskałeś ; 0325 czy 0330 , te dotyczą złej pracy czujnika. Twój kod mówi o czymś innym - zła oporność czujnika detonacyjnego. Do przeglądu czujnik i kabelek od niego do sterownika oraz ......wydajność i ciśnienie pompy paliwa.
pompa pracuje wyraźnie słychać. Zabiorę się za moduł od początku go podejrzewałem.
Odbiegając od głównego tematu chciałbym tylko nadmienić że większość usterek w postaci urwanych nóżek powstaje z powodu niefachowego demontażu. Biorąc się za naprawy tego typu trzeba zawsze mieć w zapasie sprawny moduł aby w razie problemu mieć co dać klientowi.
co jeszcze może być przyczyną zanikającej iskry? Sprawdź wszystkie czujniki temperatury ;) W Peugot 306 spotkałem się z sytuacją że samochód czasami nie mógł odpalić, komputer wykazywał błąd cewki zapłonowej (a w zasadzie jednego modułu zapłonowego na 4 świece). Została wymieniona na nową, tak...
Witam. Rorząd wygląda na ok. Z konsultacji telefonicznej z mechanikiem wynika że świeżo co, bo 5 tyś temu przeskoczenie rozrządu bez mocnego szarpniecia nim jest nie możliwe, a takie ów nie powstało bo samochód był palony z 3-go biegu. Wydaje mi się że to może być wina aparatu zaplonowego który wtedy...
Przewód 1.5 mm2 czerwono-niebieski, jest podpięty pod pin 56 w złączu XE2 modułu elektronicznego pod maską.
Jakiś trop? Dodano po 14 Mam bledy ktore u mnie wystepuja, 1231 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika 1405 Uszkodzenie zaworu EGR 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder...
Witam Montowałem ostatnio alarm i oddzielną sensorową blokadę zapłonu w Astrze G. (Wiem że Astra G to jeden z lepiej opisanych samochodów na Elce, ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem) Blokadę chciałem założyć na plus od cewki, ale w kabinie jest tylko gruby plus idący od stacyjki, którego...
NIe chcąc zakładać nowego tematu, poproszę o pomoc w tym temacie.Od wczoraj walczę z Astrą 1.4 C14NZ z 1993 roku.Problem-brak iskry.Oczywiscie sprawa wygląda typowo,ale jest jedna róznica.U mnie nie pali sie w ogóle lampka Check.Wczoraj trzykrotnie po wielokrotnym włączaniu zapłonu zapaliła sie,Astra...
Swap wykonany. Wszystko pasuje etc. - trzeba założyć swój stary kolektor ssący( nie zniechęcajcie się innymi otworami w głowicy bo pasuje bez problemu) -trzeba założyć stara obudowę rozrządu , odkręcić łapę silnika i w miejsce śruby łapy zakręcić rolkę od starego silnika - pompa wspomagania, klima...
Powinieneś mieć moduł sterujący wentylatorami i klimatyzacją pod przednim lewym nadkolem, właściwie tuż za zderzakiem, sprawdź wtyczki. Po drugie sprawdź porządnie masy, być może, gdy silnik się zagrzeje i włącza się wentylator spadek napięcia na kiepskiej masie może powodować tego typu objawy. Z reguły...
Dziękuję za odpowiedzi. Kilka rzeczy poszło jednak nie tak. Podpiąłem zamiennik ECU bez przykręcania go, podłączyłem z powrotem akumulator i zacząłem programować. W każdym przypadku przyjmował mój car pass, zaprogramowałem fizyczny klucz i zero problemów. Wyłączyłem stacyjkę, włączam od nowa, zaczynam...
Astra C14NZ 1.4 91r. Po dłuższym postoju problem z rozruchem silnika .Wygląda że silnik zalewa się paliwem .brak błędów w sterowniku .Po odpaleniu pracuje nierówno duże wachania obrotów ,sprawdzona cewka .moduł.aparat. map, ciś.paliwa ok. Po zaciśnięciu przewodu powrotnego paliwa praca się wyrównuje....
Witam Mam nie mały problem z moją Astra silnik 1.6i c16nz Mianowicie wymieniałem ostatnio Amorki i Sprzęgło i co się dzieje. A więc po zmontowaniu wszystkiego ustawieniu zapłonu podłączeniu przewodów ABS który i tak zresztą nie działał bo w jakiś sposób był wyłączony. Objawy: gdy przekręcam kluczyk...
Może coś być z czujnikiem obrotów wału. 3 i 4 to chyba mapsensor(czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym). Piszę "chyba", bo mam C16SE i czujnik ten jest bardzo podobny tylko ma jeszcze króciec do założenia weżyka łączącego go z kolektorem ssącym tuż za przepustnicą. Jeśli czujnik obrotów wału jest...
Szanowni koledzy, od kiku dni walczę z ABS-em w mojej Astrze, a ponieważ wyczerpały mi się pomysły do dalszego naprawiania proszę moze ktoś mi pomoże. Wymieniłem czujniki ABS, wymieniłem moduł ABS (ten przy pompie) i w efekcie jest taka zmiana, że tylko czasami ABS zadziała. Objawy są takie: przekręcam...
Witam potrzebuje schemat wiązki silnika do Astry G 99r. 2.0 DTI połączenia czujnik temp. silnika - komp. wtrysku - moduł świec żarowych, komputer - pompa.
Witam! Mam problem z tym oto wozem, astra na monowtrysku z gazem, jak zimna to przy gwałtownym dodaniu gazu wkręca się na obroty zarówno na gazie jak i na benzynie. Problem jest jak silnik się zagrzeje, przy dodawaniu gazu trzęsie i wydaje odgłosy jakby nie paliła na jeden z cylindrów. Gdy ostygnie wraca...
Astra II, 2003r. , 1.7DTI -nie pali. Kody błędów silnika : 1610 Niezaprogramowana funkcja blokady rozruchu 0602 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd w programie. Sterownik silnika i pompy był sprawdzany na innym aucie , działa ok. Czym mogą być spowodowane te błędy . Samochód jest...
Witam. Jako, że nie znalazłem odpowiedzi w postach na forum pragnę przedstawić problem. Opel Astra F C14NZ 1993r bez immo. Problem się nawarstwiał ale teraz nie można przejechać na 1 biegu 10 m bo tak mocno szarpie, podkładane było: -cewka, palec, świece, moduł, przewody, kopułka; -pompa paliwa,...
Problem: Silnik Z17DTL/H - Nierówna praca przy jednostajnej jeździe lub przy delikatnym przyspieszaniu. Modele: Silniki: Opcja: Astra-H 2004... Z17DTL| Z17DTH Zażalenie: Klient reklamuje nierówną pracę silnika przy ok. 2000/min podczas jazdy. Przyczyna: Nieprawidłowości w software Środki...
Więc drodzy panowie forumowicze pojawiły się nowe wątki w sprawie Astry ,ja obstawiam na uszkodzenie sterownika ale podzielę się informacjami otrzymanymi od kolegi więc w obrębie Cima wszystko w porządku, zdjął sterownik i napięcie + 12 v na pin 23 Ecu jest,lecz on nie steruje masą przekaźnika systemowego...
Witam, To mój pierwsze zapytanie na forum- proszę o wyrozumiałość. Moja Astra G 1.7 dti z 2003r. Nie chciała dziś rano zapalić. Rozrusznik kręci. Żadnych błędów przy odczycie "gaz-hamulec" Silnik zapalił przy zastosowaniu samostartu w aerozolu. Wcześniej nie było żadnych objawów. Samochód nie...
Astra kreci lecz nie odpala . Podmienilem cewke i moduł sprawdzilem czy pompa paliwa uruchamia sie . Przekaznik i bexpieczniki sprawdzone . Co moze byc powodem jeszcze ?
Skąd Pani jest? Astra F to mój ukochany samochód, mam 3 :) Ale do rzeczy - przy monowtrysku jest dorobiony przekaźnik - taka czarna kostka z 4 kabelkami, zwykle na grodzi montowana, może być pod tą czarną plastikową osłonką - trzeba zdjąć uszczelkę maski silnika i tą plastikową czarną osłonkę. Przekaźnik...
Oj Yahoo Yahoo!To co komputer pokarze to święte i z tym sie nie dyskutuje? Iskra jest?Wtryskiwacz cyka?pompa sie włącza? Niewłascie testery stosowane do diagnozowania opla często wywalaja usterką ECU malfunction lub uszkodzony moduł sterujący. Dlaczego tak jest-nie tu o tym pisac. No i napisz...
Witam :) Podobna sytucja w mercedesie ( diesel ) samochód podczas jazdy gasł bez wyraźnej przyczyny, odpalanie " jak mu się zachciało ". Wizyta w autoryzowanym serwisie nic nie dała ( próba rozmowy z "fachowcami " z elektrody też nic - zmowa milczenia ? ) . Winnym okazał się moduł z przekażnikami...
Sprawdzić wydatek pompy i ciśnienie paliwa. moduł pod cewką i czujnik indukcyjny.
Problem jak w temacie, wypadające zapłony, co jakiś czas gaśnie, na wolnych i podczas jazdy, jest słabsza, nasila się to gdy robi się ciepło. Podstawiałem moduł zapł. cewkę, kable świece rozdzielacz są ok, błędów nie wyświetla. Nie chcę wpędzać się w koszty i wymieniać jak popadnie, przeniosłem się ostatnio...
jest tylko początkowy sygnał ze sterownika na przekażnik pompy a przy kręceniu już nie ma i nie ma sygnału położenia wału na sterownik , a na cewkę jest Dodano po 2 czyli rozumiem że z cewki na ośce aparatu sygnał idzie na ten moduł w aparacie i on daje sygnał na sterownik i na cewkę , tylko...
zaraz na module,pod pokrywką.Są dwa -elektrozaworów -pompy obiegu wtórnego
Witam. Wiec wymieniłem moduł zapłonu - nie działa (zwróciłem do sprzedawcy). Na razie autko działa i podejrzenie pada na cewke, jest prawdopodobienstwo ze występuje w niej zwarcie na skutek wilgoci. Niestety tej cewki nie moge nigdzie kupic - nie jest narazie dostepna. Zodiak318 komputer nie wpływa na...
Witam :) z krzywej wykresu prądu alternatora względem obrotów wynika jasno i wyraźnie, że na biegu jałowym samochodu <ok850br> nie jest on w stanie oddać pełnej swojej mocy. alternatory najlepiej pracują przy obrotach 3000-5000obr, co przez stosunek przekładni paska klinowego można wyliczyć jakie...
Jako laik w tym temacie mogę powołać się tylko na słowa człowieka który twierdzi że w swoim Audi (silnik 1.8T) alarm podłączył właśnie gdzieś do komputera i w ten sposób zabezpieczył samochód przed kradzieżą. Skoro jest tak jak mówicie to co radzicie, bo odcinanie samego zapłonu nie prowadzi donikąd...
Witam. Po dłuższym czasie wracam do tematu usunięcia usterki. W tym okresie odwiedziłem kilka warsztatów bez pozytywnego efektu, straciłem tylko czas i pieniądze. Stan na dzień dzisiejszy: auto nie lubi alternatora, ulega uszkodzeniu regulator napięcia lub mostek prostowniczy lub jedno i drugie jednocześnie. Brak...
Nie tak łatwo, przekażnik pompy paliwa i impulsy zapłonu sterowane są modułem ECU i tam również jest immobilizer. Bez ingerencji w oprogramowanie ECU immobilizera nie ominiesz. W jakim celu chcesz pominąć immobilizer?
Witam. W obwodzie cewki rozrusznika płyną dosyć duże prądy - ok. 10 do 15 amp. Jedno przecięcie w tym punkcie wystarczy. Można jeszcze odciąć zasilanie pompy paliwa lub zasilanie modułu zapłonowego. Marek
Witam! Posiadam Vauxhalla Astre, jakis czas temu odpalana byla z kabli, niestety zostaly zamienione bieguny i padł alternator, po odpaleniu pojawilo sie za duze napiecie. Po wymianie alternatora i kontrolki ładowania która sie oczywiscie spalila wydawalo sie ze jest ok, ale nie długo. Po przejechaniu...
Witam serdecznie im więcej podasz danych tym mniej zostanie elementów do sprawdzenia. Narazie jest to pompa paliwa, czujnik obrotu wału, moduł zapłonu, kostka stacyjki. POzdrawiam.
Witam! Elektryk powiedział mi że to nie moduł,bo by w ogóle nie zapalał.Iskry nie ma na kostce,która idzie do aparatu zapłonowego,a także na przerywaczu pompy paliwa,te kable widział pod kierownicą w skrzynce.Kazał mi jechać na komputer,abym sprawdził co się dzieje.masz jescze jakiś pomysł co robić.Pozdrawiam
Witam! Mój problem jest taki że auto odpala mi na zimnym silniku,a po przejechaniu kilka kilometrów,gdy go zgaszę i pójdę do sklepu i wracam nie odpala na ciepłym silniku.Elektryk powiedział mi że to nie moduł,bo w ogóle bym nie zapalił auta.Jak go sprawdzał to nie było iskry na kostce,która idzie do...
W tym silniku sterownik pompy wtryskowej zawsze się przegrzewa. Jeśli był niestarannie zregenerowany , to usterka musi się powtórzyć. Również bez rejestracji błędu DTC. Miałem kilka takich przypadków. Postaraj się podstawić moduł z innego samochodu. Przecież jego się nie programuje. Pozdrawiam.
mialem podobne objawy,lecz tylko na zimnym silniku; zaraz po odpaleniu (co trwalo 3-4 sek.dluzej niz zazwyczaj) mialem wrazenie jakby palil tylko na 3 gary;gdy dostal temperatury praca silnika sie ustabilizowala lecz podczas jazdy do 3tys. rpm niekiedy sie przydusi - ewidentny blad w pracy zaworu EGR...
Witam. A moduł na pompie wtryskowej sprawdzałeś- zimne luty.
Witam kolego imobilaizer w tym samochodzie jest fabryczny czyli srerownik silnika, moduł imobilaizera, kluczyk tego nie da sie tak po prostu odłaczyć pompa jak jest dobra to ma się kręcić podłaczona pod akumulator jak nie kręci to jest złom. A tak wogóle to jaki to symbol silnika który to rok produkcji?...
Witam, chciałbym odświeżyć wątek. mam Astrę G 2006r i taki problem. Po wyjęciu nieorginalnego radia i zamontowaniu go (przerywał jeden głośnik, wyczyściłem kostkę i jest ok) niestety przestał mi działać licznik prędkości/prędkościomierz i dystansu/drogi. Po wypięciu radia bez zmian. Samochód po tym...
Samochód nie jest mój,ale kolegi, remonty bieżące,zawieszenia,hamulce itp, naprawiamy sami,ale w tej usterce nie wiemu od czego zacząć. Ale od kiedy pamietam to silnik głośno klekotał. Myslalem już o rozruszniku,ale nie potrafilem sobie wytlumaczyć,dlaczego przez uszkodzony rozrusznik samochód stracił...
Witam, mam trochę podobny problem, z którym nie poradzili sobie ani elektomechanicy ani ASO. Posiadam Astre II z 1999r. Problem z nią polega na tym, że raz na jakiś czas podczas jazdy obrotościomierz lata od 1000 do 7000 przy czym obroty silnika się nie zmieniają, ale auto chwilami szarpie. Po zgaszeniu...
To ,że alarm odpinałeś to nic nie da.On ma przekaźnik blokady i jego styki w stanie rozbrojonym są zwarte i przepuszczają prąd (np.:zasilanie cewki,rozrusznika,pompy paliwa itp.), a jeżeli on ma styki nadpalone lub zaśniedziałe to robi przerwę w obwodzie i urządzenie nie dostaje napięcia lub ma je zaniżone...
ani reduktor ani pompa paliwa, problem jest w systemie zapłonowym ,myślę ze to moduł zapłonowy- lubi się psuć,jest to część wymienna znajdująca się w aparacie zapłonowym, zakładając że kable WN i swiece są ok.
Pompę i jej wydajność powinieneś sprawdzić (min. 0,7 bar - gdzieś o tym pisałem), ale skoro odpala, to myślę, że jest ok. Następna sprawa to aparat zapłonowy. Odkręć te dwie śrubki i zobacz do kopułki, bo tam często, gęsto zbiera się wilgoć i nie tylko. Sprawdż/wyczyść kopułkę i zobaczymy co dalej....
Witam, to mój pierwszy post ale szukam rozwiązania problemu. Coś mnie podkusiło i po umyciu sinika samochód przestał odpalać. Stoi w tej chwili u elektryka 200km od mojego domu, ale on niestety nie ma pomysłu co może być przyczyną dlatego szukam jakiejś wskazówki która mogłaby go naprowadzić. Silnik...
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam nasilający się problem z moją Astrą 1.6 8v x16sz + LPG. Otóż główne objawy to: brak mocy na wolnych i nie tylko obrotach z uwagi na przerywanie w podawaniu paliwa, zaobserwowałem przerywanie podawania paliwa przez mono wtrysk. Tak też jest na LPG. Podobno sterownik...
Motronic masz rację gdzie w c16nz czujnik położenia wału,jak pada moduł w aparacie to nie ma ani iskry, ani sygnału żeby pompa ruszyła.Do sprawdzenia zasilania na cewkę i moduł,a jak kolega ma oscyloskop to można zobaczyć dokładnie czy jest sygnał z modułu i powrotny piny na ECU to D4 i B5.
Witam. Posiadamy silnik Opel/Isuzu z 2001 roku, o kodzie silnika Y17DT. Jest problem z uruchomieniem. Nie ma do niego sterownika ymmobilisera. Udało się jednak zainicjować komunikację za pomocą KTS-a, sterownik posiadał 8 błędów (brakowało przepływki i innych lekkich, oraz błędy poważne: P0602 -...
W takim silniku psują się pewne rzeczy, które nie są diagnozowalne. Czujnik halla na module zapłonowym oraz mały modulik pod cewką zapłonową. Warto również zobaczyć czy pompa paliwowa pracuje przy rozruchu
Przeskanowane, wychodzi że jest OK, immo nie sprawa problemu, w każdym module sygnały i zezwolenia prawidłowo. Na plaka nie paliłem, ale mechanicznie ok, ciśnienie ładnie trzyma, pompa paliwa Ditp. pracuje. Tak jak pisałem TYLKO jeden (1) impuls na wtryski, zasilań nie gubi itp. Stawiam mimo wszytko...
Witam Wszystkich Panowie mam strasznie upierdliwy problem z moją esterą. Rano ciężko odpala, a jak już odpali to strasznie ją przydusza, ma ogromne problemy z utrzymaniem obrotów. W trakcie jazdy , bo jakoś do pracy muszę dojechać kilka razy zgaśnie zanim się nagrzeje, przy tym nie ma praktycznie...
Witam Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta, pojawiający się co jakiś czas, kiedyś częściej (myślałem) przy wilgotnych dniach ale dziś jest ładnie i sucho a temat wrócił. Objawy: 1) po odpaleniu silnik chodzi jakby na dwa gary, minutka, trochę gazowania i jest OK 2) lub odpalam normalnie...
Witam Jeżeli zły dział,proszę mnie cierpliwie poprawić. Szukałem na różnych forach podobnych tematów i jako,że żaden nie rozwiązywał problemu postanowiłem "ostatnią deską ratunku" zahaczyć o tutejsze. Sytuacja wygląda tak: Zimny silnik ( lato +20 na zewnątrz lub zima -15 bez znaczenia) odpala...
Przewód +12V po stacyjce, tzw.[+15] znajdziesz na słupku "A" po lewej stronie samochodu w czarno/zielonym 102-pinowym złączu - przewód w kolorze czarnym. Ten sam czarny przewód dochodzi również do modułu sterownika kolumny kierowniczej CIM. Możesz też podłączyć się do czerwono/niebieskiego przewodu...
Po przeczytaniu postów podpowiem coś jeszcze co może pomóc. Na ciepłym silniku oszukaj czujnik temperatury (w szereg ok. 2 kom ) tak aby załączały się świece jeżeli zacznie dobrze odpalać zamontuj odp. moduł unikniesz grzebania w pompie
Wody już trochę w Wiśle upłynęło, klient pojawił się ponownie tym razem na brak wspomagania. W tym roczniku występują dwa rodzaje wspomagania TRW i ZF, Każde dostaje 30, 31, 15 + data(albo CAN albo inny rodzaj komunikacji). Po szybkim sprawdzeniu bezpieczników i zweryfikowaniu napięć zasilających...
Witam .dzięki kolego za podpowiedź,miałeś rację z tym sterownikiem. sprawdziłem to w prosty sposób ,wyjąłem bezpieczniki od ABS i pedał hamulca nie głupieje. Narazie jeżdżę bez ABS ale przynajmniej bezpieczniej. Pompa z modułem już zamówiona za 40 zł. Jeszcze raz dziękuję i POZDRAWIAM.
Korespondencyjnie iskry nie widać, ale jak pamiętam tam jest cewka ze stopniem końcowym, może ten moduł się kończy. Iskierka jest tylko nie ma iskry jak byk co by mieszankę zapaliła. Przy słabej iskrze nie ma "1-ki" i nie ma pompy. Kwoku nie rób do mnie wycieczek proszę. :)
Jeśli w czasie kręcenia rozrusznika, załącza się pompa paliwa (a nie tylko na chwilę po włączeniu zapłonu) to masz uszkodzony moduł zapłonowy, brak jego zasilania i sterowania. Sterowanie pin 4 (z pinu D4 ECU) , masa pin 2, zasilanie po stacyjce pin 3, wyjście na cewkę pin 1. No właśnie pompa się...
Witam. Mam pewien problem. Silnik 1.7 DTI Y17DT. Auto po nocy odpaliło normalnie, wyjechałem z garażu zgasiłem postało pół godziny i zapaliła na jakieś 10 sekund i zgasła. Auto kręci, nawet nie kopci. Nie dostaję paliwa. Po podłączeniu pod komputer błędy jakie pokazuje to: P0216-04 Obwód kontrolujący...
Jeszcze raz wielkie dzięki za zaangażowanie i przepraszam za późną odpowiedź. Okazało się finalnie że wymieniona płytka skrzynki bezpieczników była tez walnięta i problem leżał w niej. Podmiana na trzecia i clon rozwiązały temat. A zatem pompa ABS zjarała moduł silnika i dodatkowo płytkę w skrzynce.
Witam. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu w Oplu Astra G 1.7 8v TD modułu sterującego pompą wtrysku. Jak na razie wszystkie opisy dotyczą modeli z silnikami 16V i w podanym tam miejscu tego modułu nie ma.
Przy alternatorze to nie pompa oleju a vacu pompa, czyli wspomaganie hamulców. W tych alternatorach (dożo już napisano na tym forum o nich) często siadają diody. Jednak diody i regulator to jeden moduł dlatego wymienia się to jednocześnie (chyba, że się mylę ale u mnie jest podobnie astra 1.7 isuzu i...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16...
Moduł do wymiany, to co jest pod cewką na tej aluminiowej podstawie. Pasune z corsy B i astry F, z tym samym silnikiem Patrząc na schemat wynika z niego, że: Hal jest zasilany ze sterownika napięciem ok 5V. Sygnał (środkowy pin wtyczki z aparatu) wraca do sterownika. Ten przesyła go na moduł pod...
najfajniejsze są wystawki elektrośmieci, jak tylko na jakąś przypadkiem trafię to przegrzebuje wszystko i zawsze się trochę ciekawych gratów trafi, z najciekawszych to znalazłem kilka laptopów, piłę spalinową i kosiarkę :) wiadomo, zawsze jak już zmieniać to najlepiej na największy jaki pasuje p&p...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda...