A jednak 15K
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
No to wyszło tak jak uprzedzałem. Komutator się uniósł do nieba a z nim cały silnik. Tylko jeszcze pytanie czy moduł pralki ocalał. Pewnie wiązka przewodów z silnika do modułu też przegrzana. Silnik powinien pasować .
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Do sprawdzenia kostka silnika, stan szczotek, silnik i jego okablowanie z modułem , triak silnika w module pralki.
Sprzedam części jak w temacie. Pochodzą one z 4 letniej w pralki w której uszkodzeniu uległ bęben. Moduł symbol: 809108922/A Silnik symbol: WU126U50E00 Cena 200 zł. za wszystko + wysyłka pocztą paczką pobraniową. W razie pytań co do ceny proszę pisać. https://obrazki.elektroda.pl/4405562900_... https://obrazki.elektroda.pl/1967505900_...
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem.
Do wymiany moduł inwertera.
Błąd F01 . Sprawdź silnik , kostkę silnika , szczotki , okablowanie z modułem , triak silnika na module .
Do naprawy lub do kupienia: https://obrazki.elektroda.pl/3128684000_...
Dzień dobry Poszukuję modułu, falownika sterowania pracą silnika do pralki AEG L7FEC48SP PNC 91455035/06 Oznaczenie na module: App.Type EMC18AEPN1 FV Version: M0NC1654
F27 - błąd przekaźnika ruchów rewersyjnych, sprawdzić moduł, sprawdzić przewody silnika
Kolory to: szary , czerwony , brązowy i złoty. Czytane od lewej.
Uszkodzony moduł silnika pralki, wymiana na nowy.
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
https://allegro.pl/oferta/falownik-modul...
Zwarty triak sterujący silnikiem w module
Czyli silnik pompy uległ uszkodzeniu albo problem z modułem sterującym pralki. Silnik można sprawdzić podając mu 230V czy pracuje. https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k...
Przelutować przekaźniki silnika na module programatora.
Mogą być szczotki silnika, mogą być zimne lutowania przekaźników silnika na module.
wyjmij silnik sprawdź szczotki >>>>wyjmij moduł sprawdź luty
Szczotki są w idealnym stanie Czy aby na pewno? Czy za ten stan odpowiada moduł Prawie na pewno silnik.
Witam. Błąd w obwodzie silnika prania - szczotki, wirnik, stojan, złącze przy silniku, przewody, moduł.
Nowa pralka, nowy silnik, nowy moduł? Cokolwiek? :)
Skoro wypuszcza wodę to ją musi pobierać. Czyli nabierze wody i stoi, czy tak? Jeśli takie są objawy to do sprawdzenia ten moduł: https://north.pl/karta/modul-silnika-do-... Należy również sprawdzić czy programator podaje zasilanie na moduł silnika: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika i wszystkie jej połączenia, aż do modułu.
Do sprawdzenia silnik (szczotki), pasek, kostka wiązki silnika, moduł
Albo brak kontaktu w kostce silnika lub module.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Sprawdź silnik poza instalacją pralki, tachoprądniczkę a następnie moduł.
Istnieją 2 możliwości czyli uszkodzny tachogenerator silnika, jego okablowanie lub awaria modułu sterującego. Należy rozpocząć od oględzin silnika.
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Prędzej autor trafi szóstkę w totka niż na dwa uszkodzone silniki. Problem zwykle jest w module falownika. O ile ten jest ok być może będzie coś z modułem mocy.
Witam Poruszaj bębnem , jeśli czujesz ze obraca sie z oporem(tak jakby coś go trzymało) to masz moduł sterowania silnikiem do wymiany
F7-zwarcie triaka na module sterowania silnikiem.
Zimne luty na przekaźnikach silnika w module. 99% :wink:
czy moduł do wymiany (koszt) lub czy próbować naprawy? To od Ciebie zależy. Moduł najtaniej chyba https://www.bekoczesci.pl/modul-silnika-...
Zwarcie na złączu J18 to uszkodzenie aż dwóch modułów - tego na zdjęciu oraz modułu silnika, znajdującego się na dole pralki. Musiało ostro gruchnąć. Trzeba sprawdzić, czy dolny moduł, przez przypadek nie został zalany wodą. Wiązka ze złącza J18 poprowadzi Cię do celu, to przewód przesyłania danych. Pal licho spalony MCU w górnym module, da się go wymienić,...
wartość rezystora R1 Proszę: 1,2kOhm.
Jak nie to, to może zwarty triak od sterowania silnika w module (to ten na radiatorze). Pozdrawiam.
Jak jest na takim samym module to tak
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Witam. Z tego co piszesz to silnik wygląda na dobry. Ten silnik nie ma kondensatora. Regulacja obrotów jest w module. Możliwa usterka modułu.
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
Jeżeli w jedną stronę kręci poprawnie to ja bym się nie czepiał hallotrona ani silnika. Wyglada to ewidentnie na uszkodzenie w module sterujacym.
Wyciągnij silnik i sprawdż go. Wzrokowo i pomierz go, możesz wpiąć do sieci z pominięciem instalacji pralki. Jeżeli silnik będzie sprawny, uszkodzenia szukaj w module.
Tak jest ten moduł Tak więc piszę że: sprzedano
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Witam. Do sprawdzenia elementy sterujące silnikiem i zrób zdjęcie modułu.
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
E51 to uszkodzenie triaka silnika. Sprawdź/wymień triak na module, sprawdź silnik.
Wymieniłem moduł silnika, pralka naprawiona, temat zamykam.
Musisz szukać dobrego elektronika u siebie bo cena modułu bardzo wysoka: https://north.pl/karta/modul-silnika-do-... Ewentualnie zwróć się o pomoc do tego użytkownika o którym mowa w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam Przy takich objawach sprawdź taho na silniku czy cały magnes ile ma ohm cewka i czy daje napięcie jak pokręcisz silnikiem,potem moduł do sprawdzenia i przy okazji wyczyść z pyłu węglowego silnik no i moduł
Do sprawdzenia wiązka silnika,silnik,moduł w kolejności jak napisałem.
witam na 99% jest to moduł silnika pozdrawiam
Na module silnika.
jeżeli szczotki silnika są odpowiedniej długości,>>>>walnięty moduł
Jakieś postępy w temacie, mam ten sam problem. Czy próbował już ktoś naprawić ten moduł lub silnik.
W pierwszej fazie wirowania (zakładając max. ustawienie obr. wirówki)tak jest ,poza tym silnik należy obciążyc Pozdrawiam
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Miałem bardzo podobny przypadek z pralka Beko WBF 6006 uszkodzony był moduł sterujący silnikiem. Dokładnie uszkodzony był jeden z rezystorow przed triakiem.
Jeżeli sprawdziłeś silnik, tak jak opisałem i wszystko z silnikiem jest w porządku - moduł do wymiany.
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
Masz uszkodzony moduł, wymontować i do elektronika lub zamieścić dobrej jakości zdjęcia z obu stron Zależy co masz na myśli mówiąc moduł. Zdjęcia udostępnione przez autora tematu pokazują moduł silnika. Ta pralka oparta jest na programatorze mechanicznym EATON EC4425M1. To jest leciwa pralka więc warto byłoby zajrzeć do silnika pralki i obejrzeć szczotki.
trzeba dokładnie sprawdzić całą instalację bo coś robi zwarcie skoro wymieniony nowy moduł i nie działa. 1.grzałka , czujnik NTC, hydrostat i triak silnika.
Nie ruszaj programatora, bo się nie psuje. Weź za to pod lupę moduł elektroniczny oraz silnik.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Amica jest pralką godną polecenia, ale bywa dosyć awaryjna, jeśli chodzi o silniki szczotkowe i moduły sterujące. Każda pralka, bez względu na producenta, ma swoje zalety i wady i bardziej w grę wchodzi szczęście do danego egzemplarza urządzenia.
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
na module triak silnika
Minęło kilkanaście lat 😯 i pozwolę sobie zapytać, czy udało Ci się ogarnąć temat? Mam potrzebę zasilenia z możliwością regulacji obrotów, takiego silnika z pralki Ardo A1000.
Masz dwa uszkodzone silniki - tyle w temacie. Dodano po 41 *F22 - Błąd komunikacji elektroniki silnika z modułem sterującym.
Przy braku rewersów (obrotów bebna) jest to normalne ,poniewaz tak zaprogramowany jes moduł w tej pralce. Do sprawdzenia modul i silnik oraz polaczenia miedzy nimi... Pozdrawiam
To albo uszkodzony magnes lub cewka tachogeneratora lub sterowanie silnikiem na module.
Kolego wężyk z hydrosratu mam odpięty to pralka nie widzi wody nawet jakby w niej była (oczywiście wody w pralce nie ma) pasek też zmieniałem choć był dobry i to samo. Z ciekawostek dodam, że dziś pożyczyłem od kolegi nowy moduł i pralka wirowała. Zatem nie wiem co może być uszkodzone moim module?
Przetwornica modułu !!!
Sprawdz moduł, (upalone styki przekażników) Silnik (szczotki) Wiązka (przetarte przewody od modułu do silnika)
Witam. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Raczej moduł sterujący silnikiem do naprawy lub wymiany.
Witam do sprawdzenia moduł znajdujący się w dole pralki oraz silnik proponuje miernik nastawa omy
Woltomierz na szczoty - pomiar. Jeśli brak napięcia - moduł do "orania".
silnik jest w porządku sprawdzałem na trzech silnikach efekt ten sam To szukaj przyczyny w module.
często wykręca się feryt tahometra ,zamocowany jest na osi silnika z tyłu
Niestety, ale tak jak kolega napisał czeka cię niezła rzeźba jeśli planujesz użyć tego silnika. W pralce steruje tym specjalizowany układ który ma zaimplementowany model elektryczny, mechaniczny i cieplny maszyny. To jest wręcz niemożliwie skomplikowane tam jest nawet moduł odwbudzania tego silnika... tak wiem to tylko pralka. Przykładowa nota układu...
Jeżeli silnik dobrze sprawdzony - przede wszystkim szczotki - to kolej na przewody między silnikiem a modułem i moduł sterujący silnikiem.
Podmieniałeś silnik i nie dałoto poprawy więc bierz moduł do ręki i szukaj. Zdjęcie elektroniki może dużo wyjaśnić
Grzałkę należy przemierzyć multimetrem a szczególnie pod kontem upływu prądu na masę. To, że wygląda na pierwszy rzut oka dobrze jeszcze o niczym nie świadczy. Czy po odłączeniu wtyczki silnika coś się zmieniło i rozpoczął się pobór wody? Jak widzisz nawet w katalogu części zamiennych nie ma w ofercie modułów sterujących: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Sprawdź połączenia między silnikiem a modułem istan kostki na silniku jak OK to wymontuj moduł i sprawdź czy nie ma wypalonych połączeń- często na przekaźniku.
Dziękuję kolego (at)mrice ale to prośba do autora tematu. Jeżeli autor rzeczywiście wszystko posprawdzał to problem może tkwić w module sterowania silnikiem.
Panie ja bym podmienił kondensator od silnika i moduł. A czy jak pan ściągnie pasek to silnik wiruje, warto by to sprawdzić .
W jedną stronę kręci elegancko Jeśli tak, to silnik OK. Szukaj uszkodzenia na module - sprawdź czy któryś z przekaźników silnika, nie jest sklejony.
Zdarzały się czasem pralki z mechanicznym programatorem i osobnym modułem do silnika, zawsze można pokusić się o wykorzystanie czegoś takiego. Ten sam TDA był zresztą w modułach pralek WFA2070.
...może programator (pęknięty styk wewnątrz), może moduł sterujący silnikiem...
Sprawdż silnik poza pralką. Od tego zawsze zaczynam (pomiary, szczotki i rozruch). Jeżeli sprawny, szukasz dalej (moduł, programator, etc). Poszukaj jak wpiąć silnik komutatorowy i napisz o rezultatach, albo oddaj (pralkę) w ręce fachowca.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Czy woda dostała się do modułu czy zalała silnik?
Spróbuj naciągnąć pasek, lub wymień go na nowy. Silnik przy próbie odwirowania ślizga się i w tym momencie moduł przestaje podawać napięcie na silnik.
Witam. Do sprawdzenia. 1.silnik - szczotki - kostka wiązki przy silniku. 2.kostka przy module do silnika - moduł.
obroty silnika pralki moduł moduł silnika pralki mastercook moduł silnika pralki whirpool
mobility radeon x1400 szarpanie przyspieszaniu dorobi kluczyk renault
Ford Mondeo MK3 TDCi – przerywanie silnika 2500-3500 rpm, biało-szary dym, wtryski Delphi Samsung Galaxy z lombardu – komunikat o haśle po resecie sieci, blokada ekranu, FRP