Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w sparawie skutera 125 cm. 4T. Jest taka sytuacja, wymieniłem już gaźnik, cewkę zapłonową i świece. Skuter odpala i chodzi na wolnych obrotach, a jak zaczynam jechać po około 10 min. zaczyna przerywać i strzela w tłumik. Liczę jeszcze że wymienię moduł zapłonu, ale nie wiem czy to to. Moduł jest do silnika 125 cm CDI...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Trzeba by podpiąć jakiś chiński moduł i zobaczyć czy daje iskrę . Wtedy wyjdzie czy problem leży po stronie zasilania czy modułu
Zielono-biały to drugi koniec cewki zasilającej CDI. Podaj kod modelu tej Yamahy oraz zapłonu i modułu oryginalnego. Wszystko wskazuje że próbujesz podłączyć zwykły moduł od skutera, natomiast zapłon w tej DT125 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Witam mam problem ze skuterem Kymco Agility 125 4t. W skuterze nie ma iskry. Skończyły mi się już pomysły co może być nie tak. Wymieniłem cewkę, świece przewód, moduł zapłonowy oraz iskrownik. Dodatkowo sprawdziłem wiązkę i wszystko wygląda w porządku. Ktoś ma jakieś pomysły na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę ?
Zamiana 50-125 możliwa, AC-DC w żadną stronę niemożliwa (bez ingerencji w instalacje i wymiany części).
Czy ten moduł może być stosowany w Twoim skuterze, możesz podmienić go na sprawdzony w innym skuterze. Przypuszczam, że dysze w gaźniku starannie udrożniłeś, może za wysoki stan paliwa w gaźniku. Czy ssanie jest sprawne i czy silnik tak się zachowuje, gdy jest zimny i ciepły. Filtr powietrza pewnie jest czysty. Sugeruję (na spokojnie) sprawdzić jeszcze...
Jeśli kopie to znaczy że jest podawany impuls, ale za słaby. Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej.
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
W moim motocyklu padł moduł zapłonowy. Silnik 125 4t, moduł dc 4+2 piny. Czy mogę zastosować moduł dc 4t ze skutera (50 cm3)? Nie mogę nigdzie znaleźć czy pojemność silnika ma tutaj znaczenie. W stosunku do oryginału różnica w cenie jest dość spora. Pozdrawiam.
witam poszukuję schematu podłączenia chińskiego modułu 4T do silnika piaggio 125 4T.Jakie są straty na mocy poprzez zmianę modułu? Dodano po 22 siemka Adrianie podpowiedz jak założyć moduł 4T z chińczyka do piaggio 125 4T
Multimetrem za bardzo nie sprawdzisz cdi. Jak masz kumpla ze skuterem to podepnij do niego moduł i sprawdź:):):):)
Skuter marka Lingben silnik który założyłem to nowa 125 niby po tuningu na 150 tak było w opisie jak go zamawiałem i to jest 152qmi. Instalacja 12v żarówki założyłem 25w ni i do postojowki i podświetlenie licznika. A jaki on tam założył regulator dał to nie wiem, mówił że jakiś mocniejszy że od jakiegoś motoru bo ten co był to spaliło. A jeszcze w opisie...
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Witam. Kupiłem Suzuki Maraudera Gz 125 z 98roku i moje pytanie czy w tych modelach blokada modułu jest na tej samej zasadzie co w skuterach 4T? Suzuki jedzie 80 i nie chce dalej ciągnąć podczas jazdy czuć że przy 80 Spad mu moc wyczytałem że napewno ma blokadę na module kiedyś miałem zippa skuterek i był zablokowany po przecięciu różowego przewodu skuter...
Witam Myślę, że problem został rozwiązany. Wymieniłem gaźnik, świecę, moduł oraz cewkę. Najprawdopodobniej iskra była za słaba. Pozdrawiam
Nie wiem jak we wymienionym skuterze ale z mojej praktyki z różnymi zapłonami CDI wynika, że: Napięcie zasilania modułu CDI wynosi od 200 do 330V przy czym nie spotkałem się z przypadkiem takim, aby moduł którego napięcie zasilania wynosi 300V zasilić 200V i żeby skuter nie zadziałał. Dostateczna iskra na świecy pojawia się przy m/w. 100V Oporność wynosi...
oryginalny moduł jest zablokowany i podobno nie da się go odblokować, moduł od dt/tzr 125cc inni ludzie zakładają go żeby odblokować skuter, tylko n ik nie napisał jak go podłączył:/
Czesto też w skuterach montowane były rezystory które podczas pracy bez włączonych swiateł zbijały napięcie
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Witam, mam problem z KTM SX 125. Pojazd jest kolegi i ma go od kilku lat, dotychczas nie było z nim problemów. Podczas jazdy zgasł, spaliła się cewka ładująca CDI na statorze. Część wymieniona na nowy zamiennik chodził może 10 minut i to samo. Zamówiony nowy stator oryginalny KTM chodził do pierwszego dodania gazu i dym z magneta. Próba przewinięcia...
Dzień dobry, Skuter Vespa Piaggio 125 GT z 2006 roku. Brak iskry, nie odpala. Do cewki zapłonowej po włączeniu stacyjki dochodzi napięcie tylko 26 mV. Przewód między modułem sprawny. Model jest z immobilizerem, posiada boczną stopkę ale nie dochodzą do niej żadne przewody. Rozrusznik kręci normalnie. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu. Co sprawdzać?...
Witam, mam dość "pospolity" problem ze swoim skuterkiem SYM VS 125 z 2013 roku... Problem polega na tym, że miesiąc temu skuter podczas powrotu do domu z pracy po prostu "Zdechł" silnik zgasł i już nie odpalił... Na pierwszy rzut oka wszystko jest ok... Akumulator nowy odpowiedni do tego skutera... iskrownik świeżo po remoncie, nowe rolki, pasek i kilka...
No nie wiem co chcesz udowadniać budując prototypowe DC-CDI. Równie dobrze można się pobawić gotowym chińskim modułem DC-CDI. Jeśli chcesz wykluczyć cewkę WN — podłączasz ją do innego sprawnego skutera, motocykla i sprawdzasz czy iskra ma odpowiednią długość. W ogóle sprawdzałeś długość iskry z samego przewodu WN?
Witam. Mam problem ze skuterem.Z dnia na dzień zniknęła iskra.Z stojana z cewki zasilającej moduł wychodzi napięcie AC ok 50v podczas kręcenia rozrusznikiem. Impulsator działa jak należy, moduł i cewka WN podmieniana ze sprawnego skutera niestety bez skutku, masa ok. Skończyły mi się pomysły proszę o pomoc....
Witam potrzebuje pomocy w doboze moduly zap.. ostatnio zgasl mi skuter dalem do mechanika i stwierdzil awarie Modulu bo podpiol swuj od Skutera SYM I skuter dziala ale ma problem z niskimi obrotami , wiec zamowil w Motorlandzie modul zamieny za 37 zl http://sklep.motor-land.com.pl/p-20364-m... ale na tym Module wogule...
Może przybliżę trochę temat dla jasności. Jak widać po obrazkach kolory kabli są różne bo jest to chińska zbieranina od różnych skuterków, ogólnie pasują do siebie ale mogą różnią się podłączeniami kabli. Zapłon ma służyć do poczciwej wsk 125. Wiem że nie jest łatwo teraz powiedzieć gdzie co podłączyć jak iskrownik jest od quantum, moduł od keewey itp...
Cześć. Mam problem ze skuterem, a dokładnie Benelli Quattronove X49 z 2009 r. Nie mam iskry w skuterze, zaczęło się to tak, że na początku skuter nie chciał jechać na stopce, jak stał, i dałem manetkę na maxa, to koło jechało jak szalone, a jak zrzuciłem ze stopki i usiadłem, dałem gazu, to nie chciał jechać. Więc dałem filtr stożkowy tani za 16 zł...
Na chwilę obecną mam podłączony moduł DC z innego skutera na krótko i iskrę mam ale nie chce odpalić. Ciekawi mnie czy silnik będzie pracował tylko z oryginalnym modułem? Przeanalizuj "na sucho" czy iskra pojawia się we właściwym momencie.
Napięcie na impulsatorze w granicach 125-130omów. A moduł mam z dodatkowym kablem na mase. Dodano po 1 Podczas kręcenia rozrusznikiem skuter podczas dłuższego kręcenia zaczyna łapać i odpali ale po około minuty gaśnie. Potem znowu problem z odpaleniem... Świeca mokra.... Jaki może być powód nie odpalania skutera? Tydzień temu robiłem piaggio typhona...
Witam mam problem z piaggio x9 125 4T. Skuter przy pracy na wolnych obrotach lub podczas jazdy traci iskrę (jest odcięty zapłon). Jak zgaśnie i sprawdzam iskrę jest ona nieregularna, raz na jakiś czas "strzeli" po dłuższym kręceniu iskra powraca do normy. Wymieniałem : - cewkę - fajkę - przewód WN - świecę (sprawdzałem na 5 innych i to samo) Po wymienieniu...
Kupiłem identyczny, u mnie pasuje bez przetaczania koła, w WSK 125 podobno trzeba przetoczyć. Do tego trzeba moduł oraz cewkę. Wszystko jest od chińskiego skutera 2T. Musiałem przerobić płytkę od iskrownika bo nie pasowała i z pomocą forum udało się uruchomić, zostało podłączenie ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/5312855800_1...
A w oryginalnej instalacji nie było numerów?
Bynajmniej. To że masz klasyczny kopniak do odpalania nie oznacza że zapłon pracuje na AC CDI. U siebie w YBR 125 też mam kopkę, a zapłon DC CDI :) . I skoro masz sondę w wydechu, to już w zasadzie nie masz prostego modułu zapłonowego, a pełnoprawne ECU. Taka jednostka zgłupieje bez wszystkich czujników. Więc musisz w zasadzie wypruć pół elektryki :/...
Dzień dobry potrzebuje pomocy w moim skuterze Gilera Runner 125 2t przestało działać ładowanie prawdopodobnie na wskutek złe podlaczenych biegunów aku i odpalenia na kopkę. Nie umiem jednoznacznie wytypować usterki. Z Statkraft wychodzi 7 przewodów 4 są podłączone do cewko modułu i on działa chyba prawidłowo ponieważ skuter normalnie odpala. Natomiast...
Na jakiej podstawie uważasz, że nie można przewinąć? Daj zdjęcia, to ocenimy. Można np. nawinąć grubszym drutem mniej zwojów i dołożyć transformator. Można skorzystać z pozostałych uzwojeń + trafo, ale gorsze światła i mogą być problemy na niskich obrotach. Można próbować dopasować iskrownik od innego silnika. Można .... wymyślać różne rzeczy tylko...
W chińskich quadach/skuterach/motocyklach 125 układ zapłonowy nie ma związku z układem ładowania. U Ciebie stacyjka służy wyłącznie do gaszenia silnika, tj. do zwierania pinu gaszenia z masą. Możesz jej wcale nie podłączać. Istotne jest natomiast połączenie odpowiednich cewek koła masowego do modułu CDI i modułu CDI do cewki zapłonowej. Z cewek magneta...
Tylko przewijanie cewek i regulator od jakiegoś skutera. Ważna jest moc prądnicy do jakiej był dostosowany regulator. Ma być jak największa. Układ połączeń będzie zależał od użytego regulatora. Z mocą żarówek bym nie przesadzał. Można przeciążyć prądnicę i światła będą słabe. Proponuję żarówki HS1 12V/35/35W. Oprawka taka jak H4. Mogą być problemy z...
Masz najprawdopodobniej wersję JC34. Tu masz schemat do cbr 125 na gaźniku: http://www.honda-cbr.pl/forum/post18572.... Przypatrz się, co tam masz za system zapłonowy. I jakie masz możliwości blokowania. W opisie prezentowanego przez ciebie modułu jest napisane, że można stosować w skuterach, czyli obsługuje zapłony CDI. Tutaj masz napisane, że ten...
Włączenie kierunkowskazu w skuterze nie zaburza działania pozostałych podzespołów które są podświetlane jak np licznik a w Mińsku gdy włączysz kierunkowskaz lampa przód, tył, oraz podświetlenie licznika pulsuje, na lampie przedniej jest to raczej słabo widoczne ale na liczniku widać to nawet w słoneczny dzień. Czyli zanim włączysz kierunek, to świecą...
Witam, próbuję zdiagnozować mój skuter, Yamaha X-MAX 125 z 2008r, zniknęła iskra... Rozebrałem obudowy i próbowałem znaleźć problem, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, kontrolka check nie punktuje żadnych błędów, kontrolka immo nie świeci także. Z pomiarów jakie porobiłem to: impulsator - 126 Ohm, po przekręceniu kluczyka dostaje MASĘ od ECU (nie...
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem wtórnym(wyjscie na świece) to 130 omów. Czy to świadczy...
Witam. Zakupiłem ostatnio skuter Peugeot Citystar 50 cm³ (dwusuw) z rocznika 2017. Obecnie, gdy włączone są światła mijania, świeci się tylko żarówka w prawym reflektorze. Po przełączeniu na światła drogowe zapala się żarówka w lewym, a w prawym gaśnie. W modelach z większym silnikiem (125, 200) świecą się obie żarówki. Domyślam się, że w 50-tce Peugeot...
Witam, posiadam Yamahę Teos 125. Niestety nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę i jest ok, w okolicach baku pod siedzeniem znajdował się bezpiecznik termiczny i ma przerwę więc go zmostkowałem. Niestety nie mam w zasięgu podobnego skutera żeby sprawdzić mój moduł zapłonowy. Sprawdziłem też czujnik położenia magneta. Co radzicie sprawdzić i jak?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Skuter po lekkim upadku. Nic wielkiego złamane lusterko boczne z kierunkiem. I teraz problem brak działania kierunkowzkazow. Dodam że słychać reakcje przerywacza. Przerywacz znajduje się w module. Kierunkowskazy sprawdzone na krótko działają.
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
Witam, problem dotyczy chińskiego skutera Zipp z silnikiem Piaggio Skipper 125ccm chłodzony powietrzem. Kupiłem ten silnik (cały skuter Skipper) i wrzuciłem go w chińską ramą wraz z wiązką Piaggio. Oryginalnie znajdował się tak cewko-moduł który prawdopodobnie jest albo uszkodzony ale źle podłączony. Po podłączeniu modułu pożyczonego od znajomego pojawiła...
Witam. Skuter Yamaha 125, 4t, gaźnik, 2004r. Problem jak w opisie, jedzie tylko około 45km/h -do tej prędkości rozpędza się dosyć dynamicznie. Mechanicznie chyba już wszystko sprawdzone( gaźnik czyszczony -juz x razy, regulowany zgodnie z serwisówką, luz zaworowy idealny, rozrząd ok) wszystko oprócz sprawdzonej zegarem kompresji, -ta jest "raczej" w...
Najbardziej przemawia do mnie pomysł z wpływem temperatury, co by moim zdaniem wskazywało na jakąś wadę produkcyjną gaźnika. Było by cudownie gdyby to było to. Jednak mnie zastanawia co innego. Zauważ że w tym złomie z Chin( Bydgoszcz-ing-czong) zapłon jest realizowany modułem CDI. I tu może być problem. Nie wiadomo co za śmieci elektroniczne tam są...
Wiem o tym, ale szczerze mówiąc już troszke nabiłem nim i nie zawiódł mnie oprócz modułu zapłonowego na liczniku zawitało 18k km a z racji że za ten skuter nie dostanę na tyle aby z funduszami które miałbym wydać na silnik nie kupie Suzuki. Podjąłem decyzje no ale skoro tak odradzasz będę musiał zamontować tani chiński cylinder i jeszcze śmigać do czasu...
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka głowicy), więc po wielu miesiącach przyszła pora na odpalenie i...
Dokładnie! Nie wiem tylko jak jest ze stożkami wału i piasty koła magnesowego. Trzeba się zorientować. Poza tym aby motor mógł bezpiecznie jeździć pasuje mieć światła i aku, więc należy też dokupić regulator napięcia. A jeżeli kupisz tylko moduł a nie tzw. cewko-moduł, to trzeba dokupić cewkę zapłonową. Najlepiej, aby nie mieć problemów podobnych do...
Właśnie widzę w katalogu że występują dwie wersje - z cewkomodułem oraz osobno moduł + cewka. Oba są produkcji Motoplat. Jesteś pewien że moduł jest oryginalny? Jeśli tak - powinna pasować dowolna cewka WN przeznaczona do zapłonu CDI (np. chiński skuter 2T/4T, quad). Zdjęcie cewkomodułu na stronie 84 katalogu: http://www.sgr-it.com/download/pdf/16e_v...
Blokada modułu raczej odpada bo i po co? 50cm3 się blokuje, bo jest prawny wymóg co do prędkości maksymalnej. Wkręca się wgl na maksymalne obroty? Taki silnik powinien się kręcić gdzieś do 10tys RPM. Raczej bym obstawiał właśnie okolice gaźnika. Motocykl o tej pojemności, spod świateł powinien ruszać szybciej niż przeciętna osobówka. Jeśli się przesiadłeś...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Witam, ostatnimi czasy moje Elyseo (50) niestety padło, oddałem je więc do mechanika, który zrobił gaźnik oraz zrobił inne rzeczy których stan zastanawiał. Ogólnie wszystko cacy i tak jak być powinno, niestety przy odbiorze dowiedziałem się też gorszej wiadomości, że moduł/impulsator prawdopodobnie też cewkę zamieniono kiedyś na chińskie. Wydaje mi...
Witam, jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki ale nie jestem też do końca ciemny w temacie ;) do silnika...
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Zapomniałem dopisać, że skuter ma rozgrzebaną instalacje, zapłon podłączam na krótko, z pominięciem stacyjki oraz obwodu ładowania. Zgodnie z sugestią o zakłóceniach, do cewek ładowania podłączyłem żarówe h4, długie i krótkie w szereg. Niestety nic to nie zmieniło. Impulsator da się podpiąć odwrotnie, wtedy zapłon przestawia...
Chodzi o to że to już trzeci serwis próbuje to naprawić i po wymianie iskrowników, regulatorów, modułów rozkładają ręce. "Do trzech razy sztuka", czwarty, pewny serwis zrobi to jak należy i pewnie o wiele taniej. (at)gabdob , pewnie za chwilę mogę dostać ostrzeżenie ale co tam. Ja w miejsce akumulatora, podłączyłbym żarówkę (w celu sprawdzenia regulatora)...
Siłownik ssania banalnie sprawdzić. Wykręcasz. Pewnie siedzi w gaźniku dociśnięty blaszką. I podłączasz pod 12V. Ma się powoli robić ciepły i równocześnie ma się wysuwać z korpusu. Kilka minut to potrwa. W zasadzie są dwie metody podłączenia tych siłowników - albo pod uzwojenie i zasilanie go prądem zmiennym sprzed regulatora, albo (tak miałem ostatnio...
Witam! Mam problem z układem zapłonowym w skuterze Kymco Dink 125 2001 rok. 4T (brak iskry). 1. Sprawdziłem prądnicę w ten sposób że kopiąc przy odłączonym akumulatorze lekką żarzą się światła więc prąd wytwarza. 2. Sprawdziłem impulsator - wskazania omomierza pokazują około 130 om oporności, a dotykając śrubokrętem do rdzenia okło kilkadziesiąt mV....
Problem rozwiązany. Skuter trafił do mechanika niestety był problem imo który blokował skuter i trzeba było go wymienić lub kupić moduł który go omija. Wybrałem 2 tańszą opcję. Teraz Działa prawidłowo.
Akurat CDI do WSK 125 jest bułką z masłem w stosunku do "podniesienia mocy prądnicy". Moduł CDI można zrobić za kilka zł. Jego zasilanie wziąć z przewiniętej cewki zapłonowej statora prądnicy. Największym kosztem byłaby cewka wysokiego napięcia - a zasadzie transformator WN. Na impulsatory wykorzystywano cewki przekaźników. Jednak większa moc prądnicy...
Niestety jest to TZR80RR a nie TZR50 z silnikiem AM6 i większym cylindrem. Nie ma do nich za wielu informacji serwisowych. Masz cewkę z dwoma wyprowadzeniami, aby móc zasilić mikrokontroler w module. Gdyby nie to, poradziłbym próbować założyć stator od innych skuterów. Z wymianą samej cewki np. od DT125 może nie pójść tak łatwo, nie radziłbym robić...
Za pomoc jestem wdzięczy zarówno Tobie jak wszystkim, którzy tu coś wnieśli. Jako znający się na elektronice i niemający z nią problemów, prosiłem o pomoc w kwestiach mechaniczno elektrycznych. Staram się zrozumieć pewne mechanizmy zapłonu by w przyszłości nie zadawać banalnych pytań, które zapewne są takowymi dla Ciebie. Z wypowiedzi wnioskuję, że...
156FMI to chyba najpopularniejszy "pionowy" chiński silnik 125cm3. Potrzebujesz modułu CDI i cewki. To jest kopia silnika Hondy CG125. Istnieje też wariant OHC, będący kopią silnika Hondy CB125. Zależnie od wariantu dysponuje mocą między 10 a 12 KM. W motocyklach zazwyczaj współpracuje z kopią gaźnika Keihin/Walbro PZ26, w skuterach i quadach stosowane...
Po pierwsze - ładowanie jest sprawne? Gdy skuter pracuje światła nie przygasają więc tym samym twierdzę że ładowanie jest. W wielu motocyklach widać że ładowanie działa na tej zasadzie, że po lekkim dodaniu gazu z obrotów biegu jałowego światła się lekko rozjaśniają. Gdyby przygasały wraz z obrotami to raczej byłby problem z akumulatorem lub regulatorem....
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Witam wszystkich :) Mam problem dotyczący odcinki w Suzuki RG 125. Mianowicie chciałbym, aby była. I tu moje pytanie, w zasadzie to dwa: - Jak podpiąć taki wynalazek ? allegro.pl/ogranicznik-predkosci-blokada... pl (.pl, bez spacji) - Macie może jakieś lepsze sposoby, moduły ? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam...
Po kolei. Iskra jest? Paliwo dochodzi do silnika? Kompresja jest? Świeca jest na 100% sprawna? Zwykle tak nie jest, ale tu może jest wyjątek. Spróbuj utrzymać głowicę (i wałek rozrządu) na znakach, ale wałem obróć o 360 stopni (zrób jeden pełny obrót) i aby znów zgadzało się na znakach. Bo być może (co mało prawdopodobne), twój skuter daje iskrę co...
Witam serdecznie. Nie wiem czy to odpowiedni dział, ale lepszego pomysłu nie miałem. Od roku jestem posiadaczem motocykla o nazwie handlowej ROMET Pony Pro 50 (SHINERAY XY50PY I E). Oryginalnie miał zamontowaną kopię silnika Hondy Dax (Monkey) 50 ccm. Wszystko było OK do czasu gdy kupiłem i zamontowałem nowy silnik o pojemności 125 ccm wraz z regulatorem,...
Prz3ciez sa od skuterow cewki cdi,
Witam od lata zalega mi w garażu syna quad 125 w którym uszkodzony regulator napięcia spowodował uszkodzenie modułu zapłonowego. Jest to stary quad z praktycznie nie spotykanym obecnie systemem zapłonu DC-CDI oraz bez masowym regulatorem. Problemem jest dostępność takiego modułu, wykupiłem już wszystkie leżaki z półek sklepowych które niestety były...
Mam takie pytanko, czy ten moduł będzie pasował do czterosuwowego chinola oraz czy można podłączyć do niego cewkę zapłonową W/N np. od fiata 125p taką na 12V. Pytanie po co? Chociażby do poprawienia pracy silnika, standardowa cewka i moduł to makabra w chińskich markach skuterach. Nie mówiąc w moim pechowym skuterze.
Niestety nie mogę już zrobić ani zdjęć ani pomiarów motorek został dzisiaj sprzedany. Ale temat dalej mnie męczy. Nadal chciał bym się dowiedzieć czy gilera 125 RX Arizona będzie chodziła na module od chińskiego skuterka.
1. Tak. Wykonałem pomiary ale wychodzą bzdury jak powinenem podłączyć miernik napięcia stałego? 2. Nie odwijaj. Zrób pomiary napięcia szczytowego dla nieobciążonej cewki. 3. Sondą zmierzysz i impulsator i cewkę ładującą. Kwestia napiecia wstecznego diody i dop. nap. kondensatora. http://obrazki.elektroda.pl/1253870600_1... Czy taka...
Sprawdzałeś różne? Sprawdzałeś cewki do zapłonu CDI? Masz na myśli moduły CDI? Bo samej cewki CDI to nie widziałem. Jak wygląda sama cewka? Ja testowałem na tych butelkowych. Niby jest iskra na prawie 2 cm, ale jak podłączę do ogrodzenia, to na mierniku do pastucha do 10 kV migają tylko dwie dolne lampki. (at)jareklnx Masz na myśli coś takiego? https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow...
Stator 6-cio cewkowy Niebiesko-biały impulsator (Czujnik położenia wału) -> do modułu Zielony - masa Czerwono-czarny cewkA WN żółty - regulator napięcia biały - regulator napięcia Czyli instalacja w skuterku do przeróbki.
Jeżeli potrzeba samą iskrę to zapłon z kosiarki się może nadać , ewentualnie zapłon z jawki z dołożonym czujnikiem transformatorem (bądź przewiniętą cewką) i modułem CDI. Jak z ładowaniem to zapłon z chińskiego skuterka np taki który montują do WSK 125 (znajdziesz po wpisaniu w google).
Witam. Posiadam skuter j.w. Brak iskry, cewka i świeca podmienione. Impulsator pracuje poprawnie- Podłożyłem moduł z skutera 4T też zasilany z 12V i iskra się pojawia, więc problem ewidentnie tkwi w module. Po przekręceniu stacyjki mignie dioda CODE i zgaśnie ( informacja, że odczytał immobilizer poprawnie) - Następnie kręce rozrusznikiem i po sekundzie,...
Odnośnie blokady - na czym polega. Zacytuje jeden z portali, gdyż i tak moja wiedza na ten temat oparta jest jedynie o internet. "Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie...
Witam.Mam chiński skuter 4T i chciałem zrobić w nim swap na silnik od Piaggio x9 125ccm 4T.Niestety problem polega na tym, że nie wiem jak podłączyć elektrykę od chińczyka pod ten silnik. Wiem,że były tematy na ten temat lecz linki są powygaszane lub stare jak świat :/ Jeśli jest ktoś kto przerabiał tak elektrykę to proszę o pomoc . Najlepiej gdyby...
Witam. Zamówiłem moduły dwa, mimo że na obrazku były takie same jak były w poradniku, to przysłali mi takie jak miałem, czyli inne kolory. No i uj, dwa nie działają (nawet złapałem za ten żółty kabel i za masę, ale mnie nie kopnęło w jakikolwiek sposób więc się wkurrrr.zyłem. W takim razie co mogę powiedzieć o tym? http://olx.pl/i2/oferta/moduly-do-skuter...
Ale ja miałem na myśli nie moduł odblokowany za 450 zł plus cylek itp tylko gaźnik starego typu oraz moduł starego typu to nawet stówki nie przekroczy lub ciut powyżej ale nie 1200 bo w tym przypadku bardziej uzasadnione byłoby sprzedanie skuterka dołożenie tych 1200 i kupno 125-ki ,
Witam, stałem się posiadaczem skutera Peugeot looxor 125cc z 2004 roku, bez stacyjki. Poprzedni właściciel mówił, że gdy podłącze stacyjkę skuter będzie jeździł idealnie. Zakupiłem stacyjkę lecz nie wiem jak ją podłączyć :(. Jest to wersja z imobilajzerem lecz zamontowany jest moduł Cdi który nie ma immobilisera (bypass immo). Z instalacji do stacyjki...
Witam, mam zamiar zmienić silnik w moim starym, chińskim skuterze Zipp. Następcą obecnego silnika ma zostać jednostka z Piaggio 125 4T chłodzony cieczą, ze względu na fakt iż wszystkie mocowania są te same. Cena silnika jest okazyjna niestety do całego zestawu brakuje modułu zapłonowego oraz regulatora napięcia, a z tego co kojarze w tym silniku regulator...
Planuję sprzęt do odgrzybiania samochodu ale też i mieszkań lub dużych pomieszczeń stąd taka duża wartość mocy. Do całości potem dodam regulację mocy oraz timer, który będzie miał regulowaną wartość opóźnienia uruchomienia oraz timer wyłączający go po zadanym czasie. Tak aby można było spokojnie wyjść z pomieszczenia i wrócić jak się już wywietrzy....
Witam. Mam poważny problem z odpaleniem silnika Piaggio 125ccm AC pochodzącego ze skutera Piaggio SKR. Skuter kupiłem w okazyjnej cenie, lecz z tego co powiedział poprzedni właściciel i pewna osoba która ją zna, że skuter odpalał do ostatniego momentu. SKuter stał 3 lata w zawilgoconej komórce i przez ten czas nie był ani razu odpalany, po nasmarowaniu...
Muszę skonsultować sprawę z właścicielem ale raczej się zgodzi, chyba że będziemy to reklamować u sprzedawcy. Zastanawiam się czy nie lepiej zrobić coś od zera zamiast powielać i poprawiać dziadostwo :D Ktoś proponował gotowy schemat, tu na forum ale nie mogę znaleźć. Nie czytam po rosyjsku a tłumacz google nie wiele tu pomaga, ale może się przyda?...
Witam , problem dotyczy silnika cf250 , jest to 4T 250cc w quadzie , do wymiany jest stator orginalnie był tam stator 17 cewkowy , 15 cewek ładowania 3 fazowo i 2 cewki do cdi https://obrazki.elektroda.pl/9136365400_... , niestety w PL nie osiągalny , wymiarami podchodzi stator 18 cewkowy który był stosowany też w cf 250 lub LINHAI...
właśnie pracuje nad przeróbkami ukł zapłonowych motocykli i skuterów.Nie pamiętam dokładnie motoplata, ale jeśli jest tam czujnik indukcyjny z 2 przewodami(nie łączony jedną stroną do masy) to być może można zastosować moduł od poldka.(W zależności od czujnika) Mi się to udało w Yamaha DT 80
(at)janosiksik Jeżeli taka kolejność jest możliwa, to ok. Biorę w ciemno, tylko czy to normalne, że od stania na zapłonie tak się zagotował? Czy może coś mogło wpłynąć na to? Jakieś zwarcie albo coś, o czym nie mam zielonego pojęcia 😉 Sprawdziłem jeszcze dla swojej pewności, czy są przejścia z kostki z modułu do reszty i wygląda, że jest ok, rezystancja...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
Witam, mam problem kupiłem silnik od yamahy majesty 150 z modułem i cewką i chce go wsadzić do skutera daelim ns 125 i tu zaczynają się schody z elektryką a mianowicie nie wiem jak podłączyć moduł do instalacji aby silnik otrzymywał iskrę :) a nie chce czegoś spalić... czy wystarczy jak podłącze do modułu masę i impuls do cewki ? moduł jest bezpośrednio...
skuter moduł moduł skuter spalony moduł skuter
palet maszyna aplikacja blokuje ekran astra czyszczenie przepustnicy
gdzie znajde bezpiecznik stacja pogodowa
Kod P0221 w Suzuki Grand Vitara I 2.0 HDi - przyczyny i rozwiązania Pralka pierze, ale nie wiruje - przyczyny i rozwiązania