Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Czarny może być masą sprawdzić miernikiem uniwersalnym czy jest przejście na masę, czerwony pewnie zasilanie można go podpiąć przez opornik 100 omów do 12 V i sprawdzić czy się nie grzeje ten opornik,
Silnik 4t jedno cylindrowy ma następujące zachowania w stosunku do procentowego składu mieszanki BP95 do 68: 1. Uboga - (na "luzie")szybko przyśpiesza, ma wysokie obroty (niby ok),( podczas wysiłku) przegrzewa się powodując.... puchnięcie tłoka, wypalanie zaworów, niska moc. 2. optymalna -Nie ma takiej :) (nie do uzyskania zbyt wiele zmiennych) 3. Zbyt...
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Mógł bym mi ktoś wytłumaczyć Sprzedawca albo producent
Kable żółty i biały są do instalacji świateł, regulatora napięcia i ładowania akumulatora (ewentualnie) https://obrazki.elektroda.pl/2799457400_... Stacyjkę musisz sobie sprawdzić miernikiem, które styki są zwarte w pozycji wyłączonego zapłonu i rozwarte gdy kluczyk jest przekręcony, zapewne kabel czarny z białym paskiem i czarny obok...
Opis tutaj MN638S Power Tranzystor Darlington http://obrazki.elektroda.pl/8981919300_1... http://www.datasheetarchive.com/MN638S-d...
To spr. instalacje, zasilanie do modułu i czujnik. Jak tu bęzie ok. to siadł moduł.
Plus to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Czy tak ciezko jest uzyc google ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Tu jest Twój moduł z opisem, 5 od góry :https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Czyli coś sie uszkodziło przez moduł lub przy jego montażu. Sprawdź połączenia masy.
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Cewkomoduły do skuterów Piaggio są niemal wszędzie takie same. Nowsze modele od któregoś roku mają już połączenie na kostkę. Do czterosuwów są oczywiście inne.
W SV moduł powinien być w okolicy tylnej lampy (zielone lub białe złącze na 6 pin, moduł czarny o wymiarach 6x 3cm).
Witam. Awięc tak : Skuter------------------------ moduł zielony------------------------czarny (masa) czarno/czerwony-------------czarno/czerw... ( zasilanie) czarno/żółty-------------------szary ( wyj.na cewkę zapł.) biało/czerwony-----------------niebieski ( impulsator) czarno/biały---------------------czarno/... (gaszenie przez zwarcie do masy)...
Witam mam skuter Peugeot KisBee 2013r 2t. Chciałbym go odblokować. Mam moduł ktory ma 5 pinów a w moim skuterze są 4 piny na module i 2 ktore ida do wężyka z olejem jak podłączyć ten moduł? i o ile on zwiększy prędkość?
Jaki DC czy AC???
Moim zdaniem na zaworze wydechowym jest za duży luz.Powinien wynosić 0,06mm.pozdrawiam
Więc napiszcie jaki moduł kupić do boation? Jakiś może odblokowany?
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Jaki był stary moduł i jak wyrzuciłeś immobilizer ? Prawdopoodobnie nowy moduł nie zadziała ( nie pasuje do Twojego modelu skutera)
Witam mam pytanie Czy samemu mogę odblokować moduł dwupinowy przy skuterze 4T
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Stacyjki samochodowe nie mają obwodu zamykającego się w pozycji wyjściowej kluczyka. Poza tym zwykle stanowią nierozlączną calość z dosyć okazalym i nie potrzebnym w tym przypadku korpusem. Za 8 PLN widzialem taką skuterową stacyjkę, jakością nie razila po oczach, ale dzialala, więc po co kombinować.
Miałem podobny problem z moim skuterkiem Chińskim. A mianowicie także nie chciał palić; iskra była na kilku świecach sprawdzałem w razie gdyby biła po bokach, paliwo również świeca mokra, zawory sprawdzałem ustawiałem idealnie jak się tylko dało, przewód od cewki do świecy, a tu nadal cisza, postanowiłem zakupić nowy moduł zapłonowy ledwo obrócił rozrusznik...
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
http://zaplon.pl.tl/ Tu sobie poczytaj...
Witam serdecznie mam wersję 4T skuter Baotian 50 i zakupiłem moduł odblokowany lecz nie wiem jak go podłączyć. W skuterze mam 6 pin a kostka w module posiada 5 pin. Jak podłącze to skuter nie pali ale na module mruga dioda. Zdjęcia dołączyłem. Pomoże ktoś podłączyć moduł ? Stawiam dobre piwo.
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Jest to skuter na wtrysku z modułem Continental m4l .Czy czasem on nie jest winowajcom Dodano po 59 Jest to skuter na wtrysku z modułem Continental m4l .Czy czasem on nie jest winowajcom
Podobny problem miałem w skuterze brata. W akcie desperacji rozebraliśmy go na pojedyńcze śruby a winowajcą okazał się moduł zapłonowy :/
Napięcia "wychodzącego" z modułu nie da się zmierzyć!!! Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. Tam idą króciutkie impulsy ok 300V. Żaden zwykły miernik ich nie uchwyci. Podstaw jakąkolwiek sprawną cewkę na próbę. Sprawdź połączenia masy: cewki , modułu i samego silnika.
Jedni mówią że to moduł zapłonowy się zepsuł, odłączyłem moduł jest to samo co przy podłączonym. To przy odłączonym module miał odpalić, ciekawe. Miałem podobny przypadek pomogła wymiana modułu. Cena modułu ok.15 PLN.
na YT "Wymiana Modułu CDI w (Dużych Chińskich skuterach)"
http://obrazki.elektroda.pl/3193623800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3193623800_1...
Witam, posiadam taki problem z Kymco Agility 50 w 4T z 2005 roku. Otóż miałem w nim pasek do wymiany, oraz skuter był zablokowany. Pasek wymieniłem i miałem moduł odblokowany z innego skutera, to słyszałem że te skutery mają blokady modułu. I przed wymianą modułu również skuter nie odpalał, ale jak już zmieniłem moduł było słychać takie pół obrotu...
Chińskich skuterów nie opłaca się remontować. Weź to sobie do serca. Gdybyś go oddał do serwisu, to koszty napraw szybko przekroczyłyby wartość skutera. Naprawiając go prywatnie też wyjdzie to samo. W obecnym stanie, czego nie dotkniesz to się połamie, ukręci i będziesz musiał wymieniać na nowe. Natomiast nowe części też są produkowane w losowej jakości...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Po co się brać za coś o czym się nie ma zielonego pojęcia. Choćby dla satysfakcji,albo dlatego żeby potem pojęcie mieć i nie szukać po forach. A Ty robiąc w życiu coś pierwszy raz od razu miałeś szerokie pojęcie? Na pewno działać nie będzie. Właśnie. Cewka z Żuka ma pobór 5A .Powodzenia zatem z przypinaniem pod moduł ze skutera. Moduł tego nie zniesie,a...
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Mam skuter kibse 50 4t black edition z 2018 roku gdzie w nim znajduje się moduł cdi? Dodano po 36 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W większości skuterów 4T tej klasy moduł CDI (Capacitor Discharge Ignition) umieszczany jest w pobliżu akumulatora, pod siedzeniem lub za przednią osłoną. W przypadku modelu Kibse (lub Kisbee) 50 4T Black Edition z 2018...
Osobiście się nie znam na tym, ale z tego co wyczytałem na różnych forach to ten moduł bardzo spowalnia skuter
A do modułu ile dochodzi?
Skoro jest napięcie łądowania powyżej 80V to powinno to działać. Jak ci nie zaiskrzy przy module skutera zrób prostownik 1 dioda i kondensator 2yf/200v I ZOBACZ do jakiego napięcia się naładuje po 1-2 obrotach.
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Zgadza się.
Nie ma opcji nie dam rady, wszystko jest tylko kwestią czasu ;) Oczywiście zrobiłem :). U mnie problem był poważny. Nie był to problem w instalacji, a w cewkach i samym module.
Usystematyzujmy wiadomości: skuter jest używany, rozrusznik jest elektryczny, nie działa, no właśnie co. Ja zrozumiałem, że nie kręci rozrusznik. No to albo rozrusznik, albo jakiś element po drodze do rozrusznika. Trzeba by sprawdzić, czy na rozrusznik idzie napięcie z akumulatora po wciśnięciu startera. Jak idzie to rozrusznik (może szczotki), jak...
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Na czarno niebieskim przewodzie jest napięcie pokazane na zdjęciu, mam dalej mierzyć czy to wskazuje na uszkodzenie modułu?
Stojan nowy zakładałeś? Moduł, cewka nowe?
Witam mam skutera 4t i nie ma w nim iskry. Po wymianie modułu zapłonu iskra się pojawiła na 1h i skuter odpalił ale potem znowu zniknęła. Moduł był dwu krotnie wymieniany z tym samym efektem. Skuter przed wymianą modułu zapłonu był potraktowany prostownikiem z napięciem 24V przez chwile z powodu nie uwagi.
Jakikolwiek moduł Ac od chinskiego skutera 2T tak samo regulator i cewke
Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ? Przewód czarno biały - odpiąć od modułu na czas prób całkiem. To gaszenie ze stacyjki, stopki bocznej, etc... Przewody instalacji zapłonowej tak, ale bardziej bym się skupił na stanie cewek i tego, co z nich "dociera" do modułu.
Jeżeli jest to moduł [ ten z przewodami ] AC CDI , to jest zasilany bezpośrednio cewką zasilającą w statorze . Kolory przewodów , 1. biało-czerwony z modułu na impulsator , 2. czerwono-czarny z modułu na cewkę zasilającą , 3. czarno-biały z modułu to gaszenie na stacyjkę [ masowanie ] , 4. czarny z modułu na masę , 5. pomarańczowy z modułu na cewkę...
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
Jeśli stara to musi być mechaniczny przerywacz i kondensator czyli klasyka Jeśli nowy typ cewki no to moduł
Zamiana 50-125 możliwa, AC-DC w żadną stronę niemożliwa (bez ingerencji w instalacje i wymiany części).
Moduł mam oryginalny włożony.
Rezystancja cewek jest w porządku .Podmień moduł i świece,powinno pomóc.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Nie widzę nigdzie schematu do twojego skutera, ale domyślam się, że w nim jest zasilanie CDI prądem przemiennym, a moduł który kupiłeś jest na prąd stały - nie wiem, czy da się to razem pospinać. Daj schematy jeśli posiadasz.
Witam Czy ktos dysponuje schematami modułów zapłonowych do skuterów np.Gilera,Piaggo itp. Chodzi o moduły bez blokady obrotów. Ew. jak taki moduł zrobić "home made" Dziękuję i pozdrawiam
Witam. A dalibyscie mi schemat do podłączenia modułu bo mam taki sam
Żaden , masz 5 kabli co daje zasilanie , masę , wyjście na cewkę WN , impulsator i gaszenie. Blokada może być w środku modułu.
Dałem inne zdjęcie
Dodam, że w skuterze nie na stacyjki, lecz po złączeniu kabla czarnego z czerwonym rozrusznik kręci
Siema, mam problem, skuter 2T nie pali, iskra jest (nowy moduł, cewka), kompresja dobra, paliwo dochodzi. Czy ktoś wie, w czym tkwi problem? Skuter to Chuanl Desire 50.
jest nowy tłok cylinder głowica jest iskra dochodzi paliwo jest kompresja kręci i nie chcę odpalić Zostały spełnione wszystkie warunki do odpalenia silnika spalinowego. mechanik mówił po zrobieniu skutera że po jakimś czasie może moduł się zepsuć Jaki moduł? przecież napisałeś, że jest iskra, to do czego według mechanika jest ów moduł?
Zanim kupisz nowy moduł warto sprawdzić czy jest zasilanie tego modułu z silnika i czy impulsator jest sprawny .
Moduł AC zazwyczaj gaszony jest masą. Podłączając jego gaszenie do plusa pewno zgasisz ale w krótkim czasie ubijesz regulator napięcia. Jeżeli wcześniej siedział moduł DC to musisz zmienić stacyjkę na taką od skutera z modułem AC
Siema, mam pytanie czy wie ktoś może gdzie znajdują się wszystkie blokady w skuterze z tytułu moduł wymieniony, blokady nie ma na wariatorze, wydech zmieniony a skuter jedzie nadal 50 km/h ???
Nie odpala, nie ma iskry, pomocy, moduł zmieniany
Jeszcze jedna ważna kwestia. Na jaką prędkość obrotową zaprojektowany jest wirnik pompy strugowodnej? Silnik od "ścigacza" kręci 10-13 tysięcy obrotów. Silnik skutera wodnego w dwusuwie to około 5 tysięcy obrotów i blokada na module.
Tutaj masz tutorial, ale po francusku: http://only-peugeot.forumpro.fr/moteur-f... Fajny moduł zastępczy, ale cena porażająca (chyba 20 razy taniej można go zrobić samemu): http://www.racing-planet.pl/tuning-skute...
Prąd stały potrzebny jest tylko do zasilania elektrowlącznika i odpalenia z rozrusznika.Przy zapalaniu z kopniaka nie jest potrzebny. "Chińczyka" skutera nie widziałem z modułem na napięcie stałe, co innego większe quady. Podesłałem Ci schemat - przeanalizuj go i zobaczysz co jest potrzebne do uruchomienia skutera. Jeśli moduł na zdjęciach jest z Twojego...
Ta mniejsza
Witam mam taki sam problem w BLADE 525 czy znalazłeś przyczynę ?? wiesz czy można po dwie mniejsze kostki wpiąć moduł z chińskiego skutera do sprawdzenia ??
Szukam schematów modułów zapłonowych albo całych instalacji różnych skuterów interesuje mnie również jakie napięcia powinny być na impulsie z silnika i wyjściu na cewkę i inne info dotyczące zapłonu.Mam problem z 2 skuterami które nie mają iskry.
To jest pogrzewacz elektryczny gaźnika. Niektóre skutery mają takie wynalazki. Z praktyki serwisowej nie spotkałem się nigdy, aby ten element pozostawał sprawny. Niektóre skutery mają dodatkowo moduł sterujący tym elementem, ale też do końca nie rozumiem jak on działa, choć znalazłem w jednej serwisówce jak podano w jakich warunkach (temperatura) on...
Witam Posiadam skuter Aprilia sr50. Brakuje mi modułu zapłonowego. Zasilany jest z aku, a nie z cewki wysokiego napięcia, jak w wielu innych skuterach. Od jakiego skutera moduł zapłonowy zasilany jest tak samo? Ewentualnie, proszę o schemat takiego modułu. Bardzo proszę o pomoc.
Słowo "C*rack" (bez gwiazdki) jest dodane do cenzury.
Pomóżcie chciałem zakupić do mojego skutera junaka 103 moduł zapłonowy odblokowany i nie wiem który by pasował do tego skutera proszę pomużcie może jakieś linki z tym modułem do tego motoroweru?
Jeśli to nie problem daj zdjęcia tych modułów.
Jaki skuter (model)? Jest iskra?
Spróbuj zastosować cewkę od jakiegoś skutera z modułem CDI. Po co to w ogóle rozwalałeś?
Wyłącznik przy bocznej stopce czasem potrafi szfankować
Tak, już wiem do czego służy dioda. A czy ten moduł będzie działał bez oryginalnej stacyjki, czy nie ma takiej możliwości?
Znalazłem jeszcze moduł Boatian z 6 pinami i jeden z pinów jest do czujnika blokady prędkości na dzwonie sprzęgła. Czy pin ten musi być używany ? Przypominam że chcę zastosować moduł do zupełnie innego silnika, nie od skutera. Pozdr
Mialem podobny przypadek w chinczyku,wymienilem cewke na nowa i problem znikl,Moze to tez zadziala i u Ciebie ,pozdr.
Witam posiadam skuter tgb 2t chciałem wymienić moduł ale rozpadła się skostka od modułu i nie wiem jakie kable do jakiego pinu w module.
Pomiędzy wsuwkami cewki ok 0.8-2Ω. Między kablem WN a wsuwką (dowolną) 4-7kΩ. Sama fajka 1-5kΩ (z rezystorem)
Też tak myślę że to moduł
moduł skuter sprawdzić moduł skuter moduł skuter kymco
senseo piecyk kenwood ustawienia kwarc tester
Odpowietrzanie hamulców Ford Fiesta 2009 - krok po kroku Odpowietrznik układu hamulcowego Ford Fiesta 2009 1.4 benzyna