Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
przepraszam za nie kompletne dane. jest to Kadet 88' silnik faktycznie c16nz, zapłon z czujnikiem indukcyjnym. Szczerze powiedziawszy też obstawiam moduł ale chciałem najpierw zasięgnąć opinii fachowców
"Zapłon elektroniczny typu D - produkt firmy Vape, dostępny jako układ współpracujący z fabrycznym alternatorem lub też z w postaci nowego generatora prądotwórczego z magnesami trwałymi. W obu przypadkach jest to zapłon oparty na czujniku magneto-indukcyjnym z tym, że w drugim wypadku może działać bez akumulatora - zapłon CDI. Montowany w późniejszych...
Drugi układ to zapłon z czujnikiem indukcyjnym też stosowany w vw,audi,opel,fso. Podpinasz 2 przewody do modułu ekran do masy i finito.
Według schematu silnika D15B1 to waparacie zapłonowym są dwa czujniki indukcyjne z których sygnały idą do sterownika benzyny i zapłonu , a moduł bierze sygnał ze sterownika który reguluje też kątem zapłonu. Jeżeli wykorzystałeś jeden z czujników indukcyjnych do sterowania modułem poloneza a moduł orginalny jest odłączony to sterownik nie wie że jest...
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
hmm, nie wiem jak tam wygląda zasilanie modułu, czy ma swoją cewkę zasilającą, czy jest zasilany z akumulatora ?. W pierwszym przypadku trzeba zbudować CDI, w drugim można się pobawić np modułem z poloneza, kadeta, uno (auto z czujnikiem indukcyjnym w aparacie, nie z halla)
Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu?? Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Witam! Wszystcy tak piszą o tych elektronicznych zapłonach wyprzedeniu o czujnikach indukcyjnych a czy ktoś próbował stworzyć sam czujnik indukcyjny? Potrzebny by mi był do motocykla Jawa 350 Zakupiłem już moduł elektroniczny od poloneza tylko teraz nie mam czujnika może ktoś ma schemat jak takie coś zrobić?? Aha a tak pozatym to czym się różni czujnik...
Schematu nie mam. A więc jakie były by do tego celu lepsze?? A może kolega zdradzi tajemnicę jakiż to moduł zamierza konstruować? Kondensatorowy, tranzystorowy, tyrystorowy, z wyzwalaniem platynkami, hallotronem, czujnikiem indukcyjnym, czy może jeszcze jakiś inny?
GL ileś tam. Wielki aluminiowy radiator. Nie nadaje się! Współpracował ze specjalnym impulsatorem indukcyjnym w aparacie zapłonowym. Nie polecam.
Witam Mam wszystkie części z motocyklowego układu zapłonowego (akumulator, cewka, świece, czujnik i moduł) i chciałbym sprawdzić moduł w warunkach domowych, tj. przynajmniej czy będzie iskra. Jak spowodować, aby czujnik przekazywał impulsy do modułu. Z tego co wiem jest to czujnik magneto indukcyjny. Słyszałem o sposobie zbliżaniu lutownicy pistoletowej...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Ja bym postawił albo na przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym ( na 100 takich przypadków jak twój, 95 to uszkodzenie przewodu - łamie się w środku aparatu , tam gdzie wyprzedza się zapłon) lub samą ceweczkę indukcyjną w aparacie (na 100 takich przypadków 4 to ta ceweczka, 1 to moduł) P.S. Jest prosta metoda eliminacji. Trzeba wyjąć przewód i sprawdzić...
Nie dam sobie uciąć, że się da, ale chyba można przełożyć sam zabierak aparatu, ten element plastikowy z bolcem/ płetwą. Natomiast elektrycznie czarny aparat delco ma czujnik indukcyjny i moduł zapłonowy w sobie, natomiast brązowy ma tylko czujnik halla
Jeżeli pojemność 2.6 to jest to silnik 103 i czujnika hala nie posiada tylko indukcyjny.Czujnik występuje osobno i jest podłączony do modułu zapłonowego.Moduł zapłonowy psuł się dosyć rzadko.Sprawdź oporność czujnika i podczas rozruchu jakie wytwarza napięcie.Pod rozdzielaczem zapłonu jest zamontowany palec zapłonowy osadzony na napędzie mocowanym do...
Transoptor szczelinowy to chyba niezbyt dobry pomysl w "brudnym" srodowisku. Albo czujnik halla albo indukcyjny. A dac sie da, w zasadzie wlaczacz optotranzystor w miejsce przerywacza, polaryzujesz diode wejsciowa dajac rezystor 500Ω i do 12V, pomiedzy transoptor dajesz jakas tarcze z wycieciami zrobiona tak zeby impulsy odpowiadaly tym z przerywacza...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
zamontuję tarcze stalową fi 180. Po dwóch stronach tarczy dam dwa wycunki koła, takie stalowe ćwierćokręgo które będą sie przemieszczały przed dwoma czujnikami zblizeniowymi indukcyjnymi Czujniki zamontujesz co 180°, i co uzyskasz ?, 4 iskry na raz !! Jeśli już to na tej tarczy musi być tylko jeden wycinek koła Czemu nie chcesz zamontować modułów z...
jakie testowałem nie jest wstanie wytworzyć sygnału o napięciu 2 v Zastosuj indukcyjny przetwornik typu samochodowego, o nazwie Czujnik Położenia Wału.. Tam zawsze amplituda napięcia wyjściowego jest zbliżona do napięcia zasilania np 5 VDC czy 12 , niezależnie od częstotliwości (obrotów). I chyba Twój moduł do takiego czujnika jest przystosowany.
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
Jest zasilany z koła magnesowego, a zapłon jak to w Kymko przychodzi od stacyjki w postaci rozwartego styku do masy (zestyki IG-E COMB SW - stacyjki). Czasem na gaszenie jest zwierany jeszcze czujnik indukcyjny (zestyki IG-E Engine Stop SW - wyłącznik w stopce itp. gadżety). A więc to napięcie masz z głowy. Co resztą połączeń: czujnik, masa, zapłon,...
a w 1.6 nie ma Halla, Hall jest, ale w 16V. Pomyliło mi sie, sorry Są nowe fakty. Podłączyłem ten drugi moduł, na którym nie chciała w ogóle odpalić i ku mojemu zdziwieniu odpaliła na nim na dotyk. Już zaczynam się w tym wszystkim gubić. Ten moduł wykręcałem i wkręcałem chyba z 10 razy i za każdym razem to samo - nie reagowała. Może faktycznie coś...
w itam... z awsze jak zapalam samochód po chwili zapala mi sie kontrolka silnika i po sczytaniu okazuje się że to kod 42 - brak impulsu zapłonowego...wymieniłem juz modół i czujnik indukcyjny (ten pomiędzy palcem a modułem)...co może być przyczyna??? a wogóle przy rozrychu wskazówka obrotomierza szaleje...
ale tylko ten ma wyjście na 2 przewody. Jakaś podpowiedź? Pewny jesteś że to z modułu wychodzą te przewody? Wiele lat nie miałem tego w rękach ale mam wrażenie że moduł wpinało sie w to plastikowe gniazdo a przewody z niego wychodziły, z gniazda znaczy. Moduł był sam klocek bez przewodów. Nawet trochę tego się wymieniało w tamtych latach świetności...
Najprościej jest się wzorować na zapłonie ze skuterów 4 T . Koło w tym zapłonie ma długi garb i czujnik indukcyjny. Początek garbu to maksymalny kąt zapłonu, w tym momencie liczymy prędkość obrotową mając czas od poprzedniego impulsu także początku garbu . Początek garbu indukuje w czujniku impuls "ujemny", natomiast koniec "dodatni" aby w przypadku...
Witam mam problem z moja czerwona szczala:(A mianowicie NIe ma iskry na swiecach. NA cewce jest Iskra I to wyrazna, bardzo .Natomias nie ma iskry juz od Kopulki.Co moze byc pryzcyzna?? Kopułka albo Palec rozdzielacza??Przewody sa chyba dobre bo zostaly wymienione na nowe firmy Sentech(indukcyjny przewod z rdzeniem Ferrytowym)Czy moze przewody??Prosze...
ależ proszę bardzo :) 1.8 90KM est to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Oznaczenie silnika C18NZ. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994. Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny...
Dzięki bardzo . Jeszcze jedno wpadło mi do głowy i wypróbowałem , ale niestety pojawił się kolejny problem , mianowicie : Z rozrządu silnika wynika , że obie cewki mogą pracować jednocześnie , bez wpływu na pracę silnika. ( silnik boxer , 2 świece na cylinder ) . Wykluczy to problem z czujnikiem indukcyjnym i przekaźnikiem . Podłączyłem cewki równolegle...
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Podpinam do Simsona elektronika. Tam jest czujnik Halla. Oryginalna wersja tego modułu zapłonowego jest taka sama, jedynie różni się tyrystorem i diodami. Złożyłem wg. schematu i nic. Którego schematu - bo ten z pierwszej strony wątku jest do motocykli z indukcyjnym czujnikiem. Co do hallotronu to zwróć uwagę że posiada zaciski na które podać trzeba...
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
Ten podany w tytule posta, to wbrew opisowi raczej nie hallotronowy, tylko indukcyjny. Dodatkowo wyprzedzenie zapłonu realizowane jest poprzez specyficzny kształt rotora. Jakie auto?
witam. mój kumpel jest mechanikiem i remontuje motory.trafił mu sie ostatnio Suzuki GT250. zrobił kapitalke silnika i mechanicznie było by wszystko oki ale niestety prz próbie odpalneia motoru okazało sie ze ma uszkodzony modół od zapłonu. dał mi go do naprawy lecz jest on cały zalany w jakiejs zywicy. wiec stwierdziłem ze nie ma sensu tego naprawiac...
Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC, okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami, zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I. I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio...
Witam! Nie odzywałem sie wcześniej cjoć projekt mnie bardzo zaciekawił... Konstrukcja super, przyjmij moje gratulacje !!! W przyszłości też coś takiego chciałbym zbudowac, kupiłem w ubiegłą sobotę sobotę piłę łańcuchową Stihl 032 AV (bez prowadnicy i łańcucha) o mocy ok. 3,2 KM. Potrzebuję jednak pomocy przy jego regulacji... W silniku niestety popsuty...
Kontrolka po wyjęciu kluczyka miga po włożeniu kluczyka i przekręceniu pali sie cały czas. To czemu o tym nie wspomniałeś w poście otwierającym?!? To przecież najważniejsza informacja... Immobilizer nie widzi transpondera w kluczyku - uszkodzony transponder w kluczyku, uszkodzona pętla indukcyjna przy stacyjce (czasem potrafi się z niej wypiąć wtyczka)...
Cewka WN jest ok, podobnie jak pozostałe elementy. Sprawdziłem indukcyjny czujnik prędkości (miał 840Ω). Nie wiem tylko jak sprawdzić moduł zapłonowy, któy w tej chwili jest głównym podejrzanym. Pomożecie ?
Witam. Mam problem z brata astrą z silnikiem C16NZ. Bez powodu przestał zapalać. Po szybkiej diagnostyce wyszło na to że brak iskry. Brat wymienił cewkę WN na nową. Napięcie na cewkę dochodzi. Wcześniej były już problemy z aparatem zapłonowym więc zaczęliśmy tam grzebać. Brat niecierpliwy więc kupił drugi kompletny aparat (stary przeciekał od silnika)...
Witam. Mam problemy z odpaleniem mojego kadecika 1,6i (C16NZ). Czasami pali przez kilka tygodni bez problemu a czasami jak mu się odwidzi to można kręcić i kręcić i nic. Zebrałem trochę informacji na sieci i poczytałem trochę postów na forum i jestem na 99% pewien że to moduł zapłonowy. Byłem u elektryka-mechanika i ten powiedział mi że trzeba wymienić...
gromleon Z czego wynika twój brak przekonania? Masz jakieś konkretne argumenty? kurc1111 O jakich wynikach piszesz? Mógłbyś "rozszerzyć". A kto napisał, że moduł (schemat) zamieszczony przez ciebie jest beznadziejny? Jak myślisz? Ma ograniczenie prądowe czy nie? Po zamontowaniu takiego czujnika i przekroczeniu podczas dodaniu gazu momentu pełnego wzbudzenia...
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Witam i proszę o pomoc. Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch. Auto było słabe na gazie, więz po kilku podstawowych czynnościach postanowiłem wyprzedzić zapłon. Wyjechałem na próbę, po kilkuset metrach auto zgasło. Nie chciał odpalić, ale po chwili złapał i przełączył...
Tak jest tam czujnik zbliżeniowy indukcyjny, mocowany na regulowanym wsporniku (prawo - lewo przyśpiesza lub opóżnia kąt zapłonu i jest on różny w zależności od typu zastosowanego gaźnika AISAN, WEBER, FOS). Ważne jest również ustawienie wysokości tego czujnika wzg. znaków na kole ( są 3) i mają to być odległości 0.4 do 1 mm( mniejsze odległości spowodują...
Witam odwiedających temat Nie jestem pewien swojej diagnozy.Auto fiat barchetta 1.8 16v 96r.nie ma iskry.Auto jeżdziło przed amianą silnika teraz nie jeżdzi robił to drugi mechanik przedemną następny wydał diagnozę .Sterownik łączy się immo gaśnie potem kontrolaka wtrysku, sterownik rozpoznaje błędy ale wudaje mi się że nie wszystkie.Problem polega...
właśnie pracuje nad przeróbkami ukł zapłonowych motocykli i skuterów.Nie pamiętam dokładnie motoplata, ale jeśli jest tam czujnik indukcyjny z 2 przewodami(nie łączony jedną stroną do masy) to być może można zastosować moduł od poldka.(W zależności od czujnika) Mi się to udało w Yamaha DT 80
Witam,mam taki problem,mam motor minsk 125 tam jest modul zaplonowy i zaplon indukcyjny.Chcialbym podlaczyc obrotomierz(posiadam obrotke z auta o silniku 4cylindrowym,4 suwowym,wiec mysle ze do silnika 1cylindrowego,2suwowego bedzie idealny).Jak wiadomo obrotomierz regauje na plus,jak sie zetkne plus z akumulatora do ktorego jesty podlaczony z G czyli...
Witam. Naprawiał ktoś może od tego samochodu moduły? posiadam uniaka 1,0 w gazniku i mam 2 moduly uwalone. jeden wylacza zupelnie cewke po nagrzaniu sie silnika (jak ostygnie znow dziala) a drugi daje jakies obce impulsy (obrotomierz co chwile wariuje) i gasnie na wolnych obrotach, a czasem przerywa na wysokich. do wiadomosci, modul obsluguje uklad...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4 to jeszcze ja, zapomniałem o kablach zapłonowych sprawdz...
widziałem to cudo na targach elektroniki w Katowicach - wystawa prac dyplomowych Cieszy mnie to, że ktoś to oglądał :-) Silnik na razie na stojaku, bo program do modułu wymaga poprawek (wiesza się czasami nie wiadomo czemu, gubi zapłon, masa syfu i roboty). spalanie, bo to pewnie zainteresuje większośc oraz dynamikę takiego silnika Co do dynamiki trudno...
Witam Forumowiczów! Bardzo proszę o pomoc i sugestie w rozwiązaniu następującego problemu: posiadam czujnik indukcyjny zbliżeniowy, na wyjściu którego mam uformowany sygnał prostokątny 0,6V-12V, obciążenie max. 200mA (czujnik normalnie służy do sterowania automatyką przemysłową). Jaki mógłbym dobrać to niego moduł zapłonowy (fabryczny lub "własnej roboty")...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Próbowałem przestawić mu aparat zapłonowy ale nie jest to kwestia zapłonu Mam nadzieje, ze się nie mylę - ale nie jest to pełny aparat zapłonowy a tylko rozdzielacz iskry. Przynajmniej tak jest już w roku '85. Przecież nie masz w środku ani styków (platynek), ani czujnika indukcyjnego, ani hallotronu. Palec i kopułka rozdziela tylko iskry powstałe...
Witam wszystkich. Jestem początkującym mówię od razu. Potrzebuję zbudować moduł zapłonowy zasilany napięciem stałym 12V z akumulatora, impuls sygnału z czujnika indukcyjnego z wyjściem na dwie cewki zapłonowe. Proszę o bardzo proste schematy, będę bardzo wdzięczny. Ps. Mam moduł zapłonowy zasilany 10-100V prądem zmiennym może da rade go przebudować??...
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
no ale czy cewka indukcyjna ma takie same parametry co cewka w minsku,bo szkoda by bylo uszkodzic zaplon.Zaraz poszukam cos o podlaczeniach.Dziekuje i pozdrawiam
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Jednak poszukaj sobie innego forum. Co "korekty" mają wspólnego z brakiem iskry? Także te numery które tutaj umieściłeś niewiele mają wspólnego z tematem. Możliwe są dwa systemy - Multec z Hallem, bądż czujnikiem indukcyjnym w aparacie zapłonowym i modułem(1.4-1.6), albo Motronic (1.8 - 2.0), z indukcyjnym czujnikiem wału. Obydwa do ogarnięcia w 10...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. http://obrazki.elektroda.net/91_12403981... http://obrazki.elektroda.net/66_12403982... http://obrazki.elektroda.net/63_12403983... W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem...
podany silnik posiada czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym,raczej bezawarykny. Stawiam na moduł zapłonowy (też w aparacie)
Witam ! Napiszę tylko co ja wiem jak wygląda czujnik halla. Piszą co niektórzy ze tego czujnika nie zmierzy się zwykłym omomierzem bo to czujnik indukcyjny - zgadza się tylko tyle że to czujnik indukcyjny. Ja wiem tyle że jest to ceweczka nawinięta na kawałku rdzenia ferromagnetycznego zamknietego, którego kawałek powierzchni jest widoczny. Magnes trwały...
Najlepiej właśnie rozłączyć czujnik halotronowy ,a dokładnie kabelek dający impulsy na modul zapłonu (czyli nie +albo -zasilania) . Chyba ,że czujnik zapłonu jest indukcyjny więc pozostaje odciecie raczej zasilania na niego .
W związku z licznymi pytaniami zamieszczam rozpiskę modułu od poloneza. Jestem na urlopie i narysowałem z pamięci. Do przeróbek stosowałem moduł APE-05 firmy autopower electronic. Moduł nadaje się do prawie wszystkich silników z impulsatorem indukcyjnym i odśrodkowym lub podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne problemy jakie napotkałem...
PANOWIE I PANIE WAŻNE SPOSTRZEZENIE !! Dzis w ramach testowania nowego modułu zasilacza stabilizowanego lampowego zamiast obciazenia układem lampowym/rezystancyjmym podłaczyłem świetlówke18W piły... ( z przeróbka na ciepło ) Wiadomo ze mostek greatza moza "oszukać" i pusci prąd stały.. Ok rozgrzanie skretek skok pradu do około 120mA ( napiecie niezmierzone...
Witam mam problem w skuterze ponieważ nie ma iskry jest to skuter Elystar 50 TSDI (chyba) ale przerobiony na gaźnik, nie ma w nim iskry. Historia jest taka że ktoś chciał przyspawać ogranicznik do stopki i instalacja poszła się .... Teraz skuter stoi u mnie i wymieniłem w nim ECU z takimi samymi numerami ( znaczy jeden się nie zgadza) moduł zapłonu...
witam a co myślićie o tych czujnikach indukcyjnych z linku co podałem wyżej. Impuls ma być włąsnie kształtowny w module 2. Czy te czujniki dały by rade przecież w układzie wyzwalającym nie musi płynąć duży prąd. Proszę o odpowiedź. P.S a z tym impulsem to mi chodzi żeby poprostu w pewnym momencie na wyjsciu modułu 2 było zwierane do masy. Ponieważ moduł...
Silnik rodziny N9. Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny. Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki. Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł, z...
Tak dla ścisłości, na fotce jest moduł zapłonowy, który siedzi sobie w aparacie... jakiś czujnik tam jest, ale czy hall, czy indukcyjny? Na zewnątrz jest zwykła cewka zapłonowa. A teraz żarówka na drucie i poszukiwania prądu.
a mnie osobiscie zastanawia to ze modul wspolpracuje z przerywaczem a nie z czujnikiem indukcyjnym jak w polonezie, wiem ze ten modul dobrze sie spisuje w jawach ale dorabia sie czujnik w miejsce przerywaczy
A ja chcę użyć oryginalnego vape który jest indukcyjny? Dodano po 2 Ktoś może pomóc?? Hi Link: http://obrazki.elektroda.pl/1736192000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2832315000_1... Jest impulsem napędzane cewka, moduł zapłonowy. Przepraszam, Google Translator Regards nyemi Postscriptum: Link:[url=http://www.shemavto.ru/kom131....
tak,i nazywały się X16NZ. Nie miał też aparatu zapłonewego i paru bajerów. czekam na przesyłke z "nowym" aparatem jesli bedzie dalej tak samo to mozna go wykluczyc czyli moduł i czujnik indukcyjny tez ... wtedy podmienie jeszcze kompa i bedzie wiadomo (chyba) co i jak! a jelsi nie to juz sam nie wiem.... :(
mam taki wóz jak w temacie z zapłonem bezstykowym indukcyjnym, jak w polonezie. w urządzeniu zwanym:moduł elektroniczny znajduje się układ scalony w obudowie DIP8 steruje on darlingtonem, podającym napięcie na pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej na scalaku są oznaczenia:MC3334P jest on wyprodukowany przez motorolę . w bazie elektrody znazazłem układ...
Na rysunku poniżej schemat układu. Czujnik indukcyjny na wale korbowym podaje sygnał do modułu, z modułu środkowym przewodem idzie sygnał do obrotomierza. Na module i na obrotomierzu występuje +12V po zapłonie, masa, jest też ciągłość przewodu sygnałowego od modułu do obrotomierza. Niestety po uruchomieniu silnika, obrotomierz nie działa.
viper555 przecież cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym jest zamontowana tak że jest nieruchoma.
Moduł zapłonowy musi być sterowany od położenia wału. Trzeba poszukać,co go wyzwala-może to być czujnik magnetyczny lub indukcyjny. Jak CDI ma cewkę ładująco-wyzwalającą, to takich czujników nie będzie. Moment wystąpienia iskry określa położenie koła zamachowego (magnesu) na wale silnika.
W tym aparacie nie ma żadnego czujnika halla, jest czujnik indukcyjny. Ja sprawdziłbym czy jego cewka nie jest przerwana, czy poczas obracania wałkiem aparatu wtwarza jakieś napięcie, jeżeli tak to pozostaje tylko uwalony moduł zapłonowy, który także znajduje się w aparacie. Pozdrawiam.
Druga próba trochę mniej udana bo pojeździłem tzn około 3 kilometrów i znów zgasł i nie szło go odpalić. Ewidentnie coś jest nie tak z iskrą ,paliwa nalał mi kolega wprost do gaźnika i nie umiał zapalić. To są moje przypuszczenia nie wiem czy dobre czy złe . Dodano po 2 Ale nigdy wcześniej mi się to nie działo że przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się...
indukcyjny zapłon moduł indukcyjny czujnik indukcyjny zapłon
amplituner potencjometr livebox router bezprzewodowo transformator inwerter sprawdzić
Jak włączyć pogłos mikrofonowy: sprzęt i oprogramowanie Jak ustawić język polski w telewizorze Sharp Roku TV?