Moduł jest przy module zapłonowym. Ten większy, 5-pinowy.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
a gdzie w tej corsie jest moduł zapłonowy? :)
Witam ponownie... mam jeszcze takie jedno pytanie... a mianowicie jak sprawdzić moduł zapłonowy... czy dobry czy padniety?
Sądząc po objawach to nie problem z iskrą ale trzeba to sprawdzić.Jak nie odpala zdjąć kabel wysokiego z kopułki i przystawić blisko masy.Jak wtedy będzie iskra to wiadomo że to inny problem.Uszkodzenia czujnika Halla bywają bardzo rzadko , padają głownie moduły zapłonowe.
Przepraszam że jednopunktowy wtrysk nazwałem gaźnikiem ale nie jestem mechanikiem samochodowym i nie znam się dokładnie na samochodach.Chciałbym dodać że przy tym silniku nie ma kopułki przerywacza tylko jest elektroniczny moduł zapłonowy.
jest jeszcze moduł zapłonowy pod cewką
Trzeba sprawdzić cewkę, moduł i aparat zapłonowy
. Wydaje mi sie ze to silniczek krokowy ale nie jestem pewien a nie chce wymieniac w ciemno.. Rzygać się chce jak się czyta takie bzdety. Moduł zapłonowy przelutuj.
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
Sprawdź czy nie występuje problem braku masy na module. Często przyczyną jego spalenia jest właśnie brak masy.
Witam ponownie. Zajrzałem do świec wcześniej i dwie były suche dwie zalane. Przeczyściłem i dalej nic. Zauważyłem ze delikatnie cieknie benzyna z przepustnicy a właściwie z pod tej wkładki co gaz(LPG) przez nią jest doprowadzony. Co do kopułki to nie ma, jest moduł zapłonowy.
To jest Corsa A z 1988 roku. Nie ma tu żadnej elektroniki, stąd i brak kontrolki check engine. Tak jak pisałem nie ma nawet filterka paliwa. Pełna opcja mechaniczna. Moduł zapłonowy z palcem rozdzielacza itd..
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
moduł zaplonowy
Przed chwilą odłączyłem na chwilkę akumulator, sprawdzilem jeszcze raz błędy i tym razem pokazuje błąd "1503 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera"
Jesli ta corsa ma aparat zapłonowy to moduł kopułka palec, jeśli natomiast ma czujnik położenia wału i cewkę dis osobną na każdy cylinder to czujnik wału lub cewka.
Musisz zwrócić uwage na immo: jeżeli sterownik będzie pochodził z "dawcy" który miał immo fabryczne, to musisz albo wycziscić sterownik (wywalić immo) albo przekładać komplet: sterownik, immo, transpondery w kluczach. Ale po objawie patrząc to raczej nie sterownik. Czy ja k nie chce odpalić to jest iskra ? Jezeli nie, to w ciemno wymieniaj moduł, jest...
strukturalnie tak,funkcjonalnie nie. Co za silnik-to jest X12SZR? Jeżeli tak to moduł tam jest zgrupowany w cewkami zapłonowymi.
Witam! Wymieniłem moduł zapłonowy i niestety problem się powtarza. Co jeszcze sprawdzić?
podejrzewam silnik krokowy .czytałem że pomaga wyczyszczenie go, Kup szczotkę do butelek i wyczyść tłumik z tyłu, taki sam skutek to przyniesie. Prawdopodobnie uszkodzony albo TPS, albo sam styk biegu jałowego w nastawniku. To silnik z okrągłym aparatem zapłonowym, czy prostokątnym, czarnym żebrowanym modułem DIS ?
nie czytacie a już doradzacie pisze że cewkę dał nową a dwoje mu doradza podmiane cewki przeczytac pomyślec . czujnik hala na wale do sprawdzenia jest sygnał ok sygnał na moduł jest ecu ok z modułu sygnał na cewke jest moduł ok itd. oczywiście masy i zasilanie pierwsze do kontroli i jeszcze sygnał z rozusznika jest tu brany pod uwage z schematu Popraw...
Witam! Jeżeli nie będziesz mógł odpalić to spróbuj na popych i jeżeli wtedy odpali, to do wymiany moduł zapłonowy, który znajduje się pod cewką zapłonową. Podaj kod silnika. Pozdrawiam
Jest hallotron,w modelach corsa 1,2 1,4,astra 1,4.Zalezy od modelu-to o czym piszesz Artwin jest modelach 1,6 (kadett,astra,vectra).
Jeżeli kontrolka świeci a samochód nie zapala to napewniej zepsuty masz moduł. To jest to pod cewką zapłonową. Pzdrawiam.
Teraz doczytałem, że to zapewne cewka z modułem. W tym przypadku pomiary rezystancji nie będą miarodajne.
Moduł zapłonowy masz dobry? Bo coś mi się widzi, żeś się za to wziął do drugiej strony.
Witam! Auto jak w temacie. Są dnie kiedy jeździ bez zarzutu i są kiedy zaczyna przerywać, szarpie autem czasem gaśnie i nie chce odpalić. Wymienione zostały świece, kable zapłonowe, moduł zapłonowy, kopułka, palec i komputer nie wykazał żadnych błędów. Co jeszcze należy sprawdzić?
Twierdzi, że iskra jest tylko wtryskiwacz nie pracuje jak powinien - niby cały czas otwarty. Mówię tylko co on mówi, a boje się, że to coś ze sterownikiem, modułem zapłonowym może być dlatego się pytam co o tym myślicie Panowie. ciśnienie sprężania w cylindrach 14bar
Hej, pierwsze słysze o takim procederze, a skąd wiadomo ,że to czujnik-sprawdzałeś omomierzem ? wiem ,że najczęsciej idzie moduł[na giełdzie 25Zł] , i ewentualnie czujnik-można podebrac z czegoś. Pozdrawiam.
Sprawdź silnik krokowy, może się zacina, jest niesprawny lub syki w kostce są zaśniedziałe. Silnik krokowy do odpalenia otwiera kanał dodatkowego powietrza. Dodano po 5 Jeszcze pod uwagę wziąłbym cewkę zapłonową i moduł zapłonowy. Niektóre cewki są zintegrowane z modułem zapłonowym - nie wiem jak jest w twoim aucie. W oplach nieraz było, że jak się...
że u mnie obroty strasznie wariują od 1200 do 500 i poniżej gaśnie i podmiany wszystkich czujników oprócz aparatu zapłonowego, cewki i modułu nic nie dały czekam na apoarat zapłonowy, cewkę z modułem oraz wiązkę bo już sam nie wiem czemu tak wariują obroty w moim aucie (c14nz/c14se ;)) mam już dość tego silnika :(
Stary, nie nudź. Masz problem z podcewkowym modułem zapłonowym, typowe w c14nz. Albo go możesz przelutować, jak się czujesz na siłach, i masz technologiczną mozliwość zdjęcia zalewy, albo kup nowy.
Witam Miałem kiedyś podobny problem w vektrze wszystko sparwdziłem i okazało sie nakońcu że do komutera wszystko ładnie wchodzi ale już nic z niego nie wychodziło. sprawdź czy na kabelu który idzie z komutera do aparatu zapłonowego jes jakies napięcie bo u mnie nie było i była to wina komutera musisz jakoś komputer sprawdzić. a i jeszcze sparwdź czy...
Posprawdzaj kopułkę i palec w aparacie zapłonowym. Chyba że jest na module razem z cewką to wtedy możesz sprawdzić cewkę i czujnik przy wale.
Witam. Mam swapowaną corsę B, włożyłem silnik c20ne, motronic 4.1. Jest dobrze podłubany mechanicznie, ma chip. Ale ciągle mi mało KM i postanowiłem dołożyć kompa i wiązkę z silnika c20xe z kadetta E, motronic 2.5. Dołożyłem aparat zapłonowy, czujnik spalania stukowego, moduł wzmocnienia zapłonu i cewkę też z c20xe. I mam kłopota. Silnik odpalił, do...
Witam. Pod cewką jest moduł zapłonowy. Wykręć go popraw lutowania na złączach, (trochę dłubania). Wyciągnij złącze z aparatu zapłonowego, jeśli dominuje zieleń, to oczyść, popsikaj czymś tłustym i zapalaj. Przyjemnej podróży!
Nie chcę zakładać nowego tematu, napiszę tu. Modów ciąg dalszy nastąpił. Założyłem wiązkę i kompa z silnika c20xe. Dołożyłem aparat zapłonowy, czujnik spalania stukowego, moduł wzmocnienia zapłonu i cewkę też z c20xe. I mam kłopota. Silnik odpalił, do włączenia wentylatora pracował. Ale były zawahania obrotów. Jak obroty na chwilę spadały, to wskazówka...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
vectra , Kadet , corsa z tych roczników mają problem z cewkami zapłonowymi , czasem bez powodu autko potrafi zgasnąc nawet w czasie jazdy a jak postoi odpala , jak masz dostęp do szrotu za pare groszy możesz kupic i wymień , Jak dla mnie to 100% cewka
Dokładnie czujnik indukcyjny. Nie ma halla. Jest moduł zapłonowy DIS. Nie mam żadnych zabezpieczeń dodatkowch oprócz immo które działa bo kontrolka silnika nie mruga. Ale jaki wstawić? Bo te rezystancje są różne. Jaki jest fabryczny czujnik? Właśnie wymontowałem czujnik i nic na nim nie pisze.
Aparat po prawej stronie ma wewnątrz moduł zapłonowy. Cewka na upartego mogła by pozostać ta sama. Kabel czerwony przyłączyć do zacisku 15 cewki ( tam jest podłączony kabel czarny ze stacyjki, mają iść razem pod jedno). Kabel brązowy podłączyć do zacisku 1 cewki, uprzednio tam szedł przewód z oryginalnego aparatu.
Tzn już tłumaczę. Gdy auto odmówiło posłuszeństwa zostało sprawdzone pod względem iskry której nie było a to dlatego że z wyjścia ECU nie było właśnie tego sygnału na moduł zapłonowy, natomiast z czujnika halla sygnał wchodzi ładnie na ECU ale już z niego nie wychodzi. Czasem jest tak że sygnał się pojawia i pali od pierwszego a czasem jest tak jak...
Pisk na filmie nie wydaje się pochodzić z jakiegoś tacia mechanicznego ani nie jest to pisk "elektryczny", raczej z jakiegoś przetwornika, który o czymś informuje, przynajmniej ja tak słyszę. Co do wilgoci, to kiedyś wymieniłem przewody zapłonowe na nowe i wtedy się zaczęło, okazało się, że były wykonane z materiału nieodpornego na przebicie. Kolega...
Kolego zapomniałeś o przewodach świec! To element który potrafi poważnie zakłócać prawidłowa pracę silnika ( szczególnie zimnego z wilgotnymi przewodami) Mnie jednak martwi ubytek płynu hamulcowego. Taka daje do myślenia. Samochód powinien natychmiast przejść przegląd układu hamulcowego. To zagraża kierowcy i innym użytkownikom dróg! Corsa C. Przewody...
https://obrazki.elektroda.pl/6904433200_... 1 Rozrusznik 2 Klimatyzacja 3 Ogrzewacz filtra paliwa (silnik wysokoprężny) 4 Sygnał dźwiękowy 5 Manualno-automatyczna skrzynia biegów, automatyczna skrzynia biegów 6 Moduł sterujący silnika 7 Światła przeciwmgielne 8 Chłodzenie silnika 9 Chłodzenie silnika 10 Manualno-automatyczna skrzynia...
Ja nie piszę, że masz się znać na każdym a na tym, w którym sie wypowiadasz. A systemów jest ze 100, łacznie z ich domianami rozwojowymi. Ja osobiście, w pierwszej kolejności posądził bym moduł zapłonowy, jest pod cewką. Łatwo go wykluczyć, bo wystarczy zapalić silnik i energicznie poruszać wtyczką w kierunku góra-dół, jak silnik zaczka, zmieni na chwilę...
Problem dalej nie rozwiązany. Wymieniłem przepływkę, cewkę zapłonową i sugerują żebym podmienił ECU. Gdzie to dziadostwo się znajduje? Rozgrzebałem osłony pod kierownicą, tam jest moduł wspomagania :) Rozgrzebałem osłonę pod schowkiem od strony pasażera, są 2 przekaźniki i kieszeń na ECU, niestety bez ECU :) Rozgrzebałem tunel przy lewarku i tu odkryłem...
Witam! Jestem początkujący na forum, ale nie w mechanice. Prowadzę warsztat w Tarnobrzegu i chcę podzielić się swoimi wiadomościami. Do rzeczy. Opel Corsa B z 8 zaworowym silnikiem 1,0 1,2 1,4 to bez znaczenia większość i tak posiada to samo rozwiązanie mono- wtrysku, bo o tym systemie mowa, nie zapalał, nie miał też iskry. Sprawdziłem napięcie na cewce...
Ratujcie! Rozrząd wymieniony a auto dalej nie pali!!! Mechanik wymienił wszystko oprócz kół zębatych bo były dobre. Czyli nowy jest łańcuch i napinacz (RUVILLE) i 3x ślizgi (GM). Uszczelki pod pokrywę zaworów i rozrządu też są nowe. Stare części oprócz łańcucha były oryginalne z logo GM. Raczej jestem pewien że mechanik wszystko ustawił dobrze bo nie...
Witam, posiadam corse b 1.2 33KW 45KM benzyna z silnikiem x14nz. Po przyjechaniu do pracy na następny dzien samochod nie chciał w ogóle odpalic.Okazało się, że nie ma on iskry na żadnej ze świec. Posprawdzalem złącza, styki na przewodach, swiece, prazewody wysokiego napiecia. Wszystko OK. Po przeczytaniu setek postów na forum doszedłem do wniosku, że...
Witam Proszę o pomoc jakieś wskazówki, ponieważ ręce mi opadają. Od dwóch miesięcy borykam się z problemem taki, że w trakcie jazdy zapala się kontrolka błędu samochód staje i koniec. Dodam, że samochód jest na gaz i był podłączany pod komputer i nic. Dwóch mechaników mi go robiło. Jeden wymienił świece, przewody nawe reduktor od gazu (tylko tak to...
Witam serdecznie mam problem z moją corsą c 1.4 16v 2000r. mianowicie po rozgrzaniu silnika zaczyna mi chodzić jakby nie paliła na jedną świecę. Dzieje się tak na wolnych obrotach jak zwiększam obroty to od 5000 dopiero czuję przyśpieszenie. Byłem u elektryka ale on do końca nie jest pewien czy to przepustnica czy cewka. Wychodzi na to że Lipa nie...
Witam ponownie! Pytałem jeszcze o ustawianie zapłonu, czy jest możliwe przestawienie zapłonu o jeden ząbek.Książka serwisowa podaje że znaki na kole pasowym a na obudowie rozrządu powinny się pokrywać.A ja kiedy przekręcam aparatem zapłonowym z kierunkiem palca według kolejności zapłonu czyli w mojej corsie to 1-3-4-2,a lampę stroboskopową mam podłączoną...
Witam! Mam taką sytuację: Samochód 2000r. zachowuje się i jeździ normalnie. Natomiast średnio raz na 100km wyskakuje mi check engine. Zacząłem od zakupu kabelka do kompa. 2x skasowałem błąd PO170 -zły skład mieszanki (wg Proscan bo scanmaster pokazuje PO168 -temp.paliwa za wysoka) za trzecim razem pojechałem do ASO. Ale najpierw sprawdziłem błąd - zawsze...
Zaczynasz od wyprucia sterownika silnika z benzynki razem z wiązką albo jeśli chcesz mieć cięższe auto to zostaw. Zasilanie cewki zapłonowej = zaworek na pompie czujnik temperatury (nie ten niebieski) = czujnik temperatury w dieslu rozrusznik = rozrusznik Grzanie świec: Wypruwasz sterownik świec razem z kablami z budy diesla i podłączasz do budy benzynki....
Impulsy sprawdzam 1W żarówką, obserwuje jej błyski i porównuje z innymi wyjściami. Nie mam oscyloskopu. Rozebrałem sterownik i nic nie widziałem podejżanego, zrobiony jak abs w boscha w passatach, czyli kilka mikropająków w galarecie. Dokonałem porównania spadków napięciana wyjściach względem masy, wszystkie trzy wyjścia 0.5V na odłączonym ECU na stole....
Teraz próbowałem sobie w oparciu o rozpiskę z tej strony http://corsa-b.cba.pl/silnik.htm przypomnieć jaka to była masa i już wiem. Wpiąłem się do D6. Jest to zwykła masa. Nie masa stricte od czegoś jak na przykład D2. Sprawdzenie tej masy żarówką ma polegać na tym że podpinam żarówkę pod tę masę (D6) i pod 12V z akumulatora a następnie obserwuję jak...
Witam wszystkich. Moje problemy z corsa zaczęły się w ubiegłą niedzielę. Jechałem sobie pełny uśmiechu późnym popołudniem, jedną z obwodnic mojego miasta (70km/h), aż zacząłem słyszeć na wysokich obrotach wycie. Myślałem że to chwilowe, tymczasem każdy kolejny kilometr to co raz gorsze wycie. Moc samochodu bardzo spadła, gaz w podłodze, a samochód ledwo...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
Moduł znajduje się w aparacie zapłonowym.Skrót myślowy przepraszam nie napisałem wcześniej.
Kluczyki mam zalane więc napewno w nich nic nie ma. Ale spróbowałem drugim i nie ma żadnej poprawy. Iskra jest i do bez zarzutów. Ewidentną przyczyną jest brak paliwa na dyszy wtryskowej. Może dodam że mam silniczek X12SZ 1,2i 8v. Sprawdzałem już przemiennik magnetyczny na wale korbowym oraz czujnik temp. silnika (ten z jednym kablem) wydają się w dobrym...
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
A czy ten silnik nie ma czujnika położenia wału? A czy jedną z niepisanych zasad tego forum nie jest " nie mam pojęcia o zagadnieniu, to nie zabieram głosu"? Dodano po 2 a jak sprawdzic czy modul jest dobry? bo kupilem drugi na szrocie i dalej to samo Podkładając następny sprawny. Najlepiej cały aparat zapłonowy. Zasilanie +12V dochodzi do cewki w...
witam wszystkich jestem nowy na forum mam pytanie, chciałbym zainstalować multitimer do swojego opla corsy b, zdobyłem moduł razem z wtyczką ale mam problem z podłączeniem oczywiście nie chce podłączyć wszystkich funkcji głównie chodzi mi o sterowanie oświetleniem kabiny i o płynne wyłącznie światła oraz zapalanie się po sygnale z centralnego zamka...
Witam wszystkich, nie jestem profesjonalnym mechanikiem więc zapytam się w początkujących. Pacjent: Opel corsa b 1.2 8V rok 97, benzyna + gaz ale to bez znaczenia, na obu jest to samo. Objawy: kiedy jest ładna słoneczna pogoda auto zachowuję się elegancko, problemy zaczynają się kiedy robi się wilgotno / pada deszcz itp. Wolne obroty są ok, ale już...
zapłonowy corsa honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy moduł corsa
picasso benzyna kontrolki wskazania obrotomierza pracy pompy głębinowej
zlecę lutowanie zlecę lutowanie
Skaner Uniden UBC355CLT - Problemy z włączaniem Jak zablokować impuls 2 V, 100 ms?