Zakladać, będzie ok. Różnice w tym że BB jest do fiesty więc może mieć delikatnie inna mapę zapłonu, nie do odczucia w toku normalnej jazdy.
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Czujnik położenia wału , lub moduł zapłonowy.
Proszę o pomoc. Mój Escort nie pali (brak iskry). Prąd do modułu cewki dochodzi, przewody zapłonowe nowe.
Proszę o rade. Niemożna odpalic silnika, rozrusznik kreci ale podczas tego krecenia słychac ze odzywa sie jakiś przekaznik, co to może byc?? akumulator jest ok. (ford escort clx) brak iskry, prawdopodobnie to moduł zapłonowy albo przekaźnik. Temat poprawiłem. Posty scaliłem. Temat uporządkowałem.
Sprawdź moduł zapłonowy oraz czujnik położenia Gmp
nie nie to nie tak , czy moglbym bazowac na Panskiej naprawie tz. "Nissanem Serena zalanym fala powodziową.Tu jeżeli mogę coś zasugerować-dobrze się nadaje do tego celu moduł zapłonowy samochodów Ford Escort z lat 87-91." ? zdobede taki modul tylko niewiem jak go polaczyc z moim aparatem i cewka .
Ty wogóle wiesz co to jest, i gdzie jest moduł zapłonowy EDIS4? Znasz jego układ połączeń?
Czyli pozbywasz się regulatorów mechanicznych,zamias przerywacza wstawiasz hallotron,plus dorabiasz tarczkę impulsową (cienko to widzę,ale może). W takim razie nie pozostaje nic innego,jak zamontowac moduł zapłonowy z s.ford escort. Najtaniej.
uszkodzony moduł zapłonowy lub zabrudzona kostka łącząca
Rozumiem że trzeba podłączyć żarówkę do przewodó od zacisków 1 i 15 cewki. Zrobiłem tak i żarówka nie błyska. Czy to oznacza padnięty moduł czy halla?
witam czy naprawiał ktoś moduł - sterownik zapłonu w escorcie pali na dwa gary , świece i przewody sprawne , cewka zapłonowa również
mam moduł zapłonowy od Escorta i nie znam wyprowadzeń.Może mi ktoś pomóc? mam moduł MOTORCRAFT 86FB-12A297-AA 9DC6C.Jak ktoś zna wyprowadzenia to prosze o małe info capri3(at)o2.pl
Pewnie juz problem jest rozwiązany. Warto sprawdzić jeszcze ... zapomniałem że to jest moduł zapłonowy a nie kopułka, więc nie pomogę (-:
jak sprawdzić? dzisiaj sprawdziliśmy moduł zapłonowy,wymieniliśmy na inny i także zmian nie było.
W tym modelu zapłon jest niezależny o sterownika EECIV. Jeżeli zanika iskra to musisz szukać usterki w układzie zapłonowym.Sprawdź układ Halla, czy daje regularne impulsy. Często zdarza sie, że styki na wtyczce aparatu są zaoksydowane. Sprawdź też wewnątrz aparatu, pod kątem przetarć izolacji, przewody łączące moduł Halla z wtyczką aparatu zapłonowego.
Te przewody nie sa od pompki paliwa...nie wiem dokładnie ale chyba do gazu... Pytanie z "innej półki" Auto cieżko pali gdy jest zimne..rozrusznik kreci długo i dopiero po jakim czasie odpala...Pytanie czy to moze byc wina modułu zapłonowego?
Witam!!!Tak wygląda cewka zapłonowa oraz moduł zapłonowy, z tym tylko że na module jest inne oznaczenie a mianowicie: 89FB-12A297-GA. W jaki sposób można sprawdzić cewkę mając tylko woltomierz i jak sprawdzić impulsy przychodzące na cewkę oraz impulsy na module. Na których pinach.Pozdrawiam.
Nie kombinuj z zamiennikami, najlepiej Temic plus przewody plus świece. Ja bym to jeszcze inaczej spróbował porzeźbić. Moduł zapłonowy od tej cewki, a sama poczwórna cewka od np. Focus/Escort.
Dzięki za zainteresowanie ale to nie ten schemat. Dodatkowo moduł był spięty z modułem bosch mtr 03 tzw ,,stopień mocy". Jutro postaram się podać gdzie był podpięty czujnik halla i 3 piny z mtr 03. Ponieważ mam kawałek instalacji z układu zapłonowego.
-cewka zapłonowa (moduł) A to ciekawa ta sprawa cewka razem z modułem w escorcie.
jesteś już blisko,pozostaje układ zapłonowy składajacy sie z: aparatu z wbudowanym czujnikiem halla,modułu zapłonowego, cewki zapłonowej,przewodów wn z rozdzielaczem,wiec już wiesz co sprawdzać. miernik, oscyloskop, trochę użyć opcji "szukaj"i dasz radę ps,zacznij od halla.
Motor 1,3 1998r. Moduł umieszczony jest tak fatalnie, że bez kanału to nie ma co podchodzić. Córka ma Escorta 1,4 i moduł jest na wierzchu. A tu taka kicha że nic nie widać.... Dodano po 4 Tak to mniej więcej wygląda: http://allegro.pl/ka-fiesta-escort-cewka... O ile miałem dobre czucie w palcach :) Bo zobaczyć...
Za iskrę odpowiada moduł zapłonowy i komputer. A za zasilanie tego wszystkiego odpowiadają przekaźniki, bezpieczniki i stacyjka. Przekaźnik steruje bezpośednio pompą paliwową.
moduł zapłonowy kupiłem i wymieniłem na inny, bo to pierwsze mi przyszło do głowy. Samochód zachowuje się identycznie na obydwu kostkach.
auto pali ponad 15/100. wszystkie czujniki ok (lambda również - ale cały czas wysyła w granicach 0.8v). zauważyłem problem przy rozruchu ciepłego silnika: zbyt wczesny zapłon ("kucanie" rozrusznika). czy może to być wina uszkodzonego modułu zapłonowego i przejście komputera w tryb awaryjny (LOS)?
Nie mam 100% pewności, ale warto próbować. Już kilka razy miałem przypadki w fordach ( escort, mondeo, sierra ) że wystarczyło dodać masę z akumulatora do modułu zapłonowego. Objawy jak wyżej ustępowały. Nie wiem czy w fieście to pomoże.
Paliwo dochodzi,pompa podaje.Kontrolka pod zegarem zapala sie w chwili wlączenia zapłonu i gaśnie. Martwi mnie tylko niskie napiecie na środkowym przewodzie przy module zapłonowym Dodano po 1 A więc podałem na krótko 12V pod środkowy pin w module zapłonowym i odpala myślę ze coś sie dzieje po drodze do modułu będę wdzięczny za schemat elektryczny do...
W sumie zrobił bym inaczej-aparat z hallotronem i moduł zapłonowy z forda escorta 1,4. Ale też to metoda trochę niewłaściwa technicznie, bo trzeba by zdjąć charakterystykę zewnetrzną silnika-jaka krzywa zapłonu jest najbardziej korzystna.
Cze sparwdź przełacznik benzyna -gaz u mnie tak sie działo wymieniłem też moduł zapłonowy stary mi zakłócał cały układ do gazu proponuje też wymienić przewody wysokiego napiecia i świece i ewentualnie sprawdzić ustawienie zapłonu
Witam wszystkich serdecznie i dziękuję za wszelkie wskazówki. Z pełną radością muszę się pochwalić, że w dniu dzisiejszym uruchomiłem forda. Przyczyną było za niskie napięcie na środkowym pinie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Wpadłem na pomysł podłączenia do tego pinu 12V z akumulatora, ale przez żarówkę tak jak robię to przy naprawach zasilaczy...
Robiłem dwa takie przypadki jakiś czas temu . Problem był w centralce elektrycznej ( zimne luty ). Po włączeniu zapłonu na cewce zapłonowej było +12V a w czasie gdy moduł podał na cewkę impuls masy zasilenie ginęło.
Może tu znajdę rozwiązanie: Kto mi może poradzić? Mój Ford Escort Kombi 1,4 z 1992 zgasł mi i już nie odpalił. Wymieniłem cewke zapłonowa, świece i moduł zapłonu (ten akurat znalazłem używany) i nadal iskra na swiecy jest za słaba. Kto mi podpowie co to może być, bo ja już straciłem pomysły... z góry dzięki!!! aha... podobno jest jakiś czujnik zapłonu,...
Witam Mam problem ze znalezieniem usterki w samochodzie Ford Escort 1.4 MPI z 1994r silnik F4B. Samochód nie pali na 2 i 3 cylinder, nie ma na nich iskry. Przylutowałem całą skrzynkę przekaźnikowo-bezpiecznikowa. Zostały wymienione przewody WN i świece. Cewka zapłonowa. Podczas kręcenia rozrusznikiem na początku pojawia się iskra na czterech świecach...
Sprawdz jakie napięcie dochodzi do modułu cewki zapłonowej jak jest zimny? Miałem ten sam problem w Escorcie 1.4 Po nagrzaniu samochód chodził i odpalał bez problemu zaś jak wystygł to nawet niemiałem iskry na świecach. Zaś miałem nap około 9V
Wyłącznik bezwładnościowy odcina tylko zasilanie pompki. Cewka o (której pisałeś "rozdzielacz") dostaje zasilanie po stacyjce. U ciebie brak jest prawdopodobnie napięcia z przekaźnika głównego. Podaje on zasilanie na: *przekaźnik pompy (pin 30) *przepłwomierz (przewód czarny) *moduł zapłonowy (pin8) *wtryskiwacze *elektrozawory: powietrza i odprowadzania...
Niby to samo ale masz duże dodadkowe obciązenie (rozrusznik) i załączony dodatkowy obwód - poza tym jak pisałem to tylko do sprawdzenia - nic nie kosztuje (i moze nie wiele wnosi i moze nic nie pomoże) ale ja w takich sytuacjach jak twoja sprawdzam co mi wpadnie do głowy i kilka razy fuksem się udało :) aha no i sam sugerujesz ze w momencie gdy "wyłanaczasz"...
Ja nadal obstawiam bezpieczniki, skoro żadnych kontrolek nie ma. Ale dla pewności sprawdź miernikiem napięcie na module zapłonowym (kostka - na którymś pinie pojawia się +12) na włączonej stacyjce. A na wyłączonej znika. jak jest to jest ok, jak nie ma to patrz wyżej :)
Kolego sprawa jest prosta, ale trzeba mieć jakieś pojęcie o elektronice. Musisz wziąć sygnał z modułu EDIS4 lub spod cewki zapłonowej, jeżeli masz moduł zintegrowany ze sterownikiem. w fordach jest to z reguły zielono-czerwony i czerwono-żółty przewód. Zasilanie zza stacyjki i po problemie.
Bezpieczniki główne w przedziale silnika Oznaczenie - max natężenie prądu - opis A - 80 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3) B - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2) C - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 ) D - 50 A lub 40 A - Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy E - 50 A -...
Witam. Mam dość intrygujący mnie problem,a mianowicie chodzi o to że gdy silnik jest zimny są za niskie obroty tzn.gdy odpalę to na ok 2 sekundy ma 1000 obr poczym spada do ok 800 następnie coraz nizej aż w końcu gaśnie.Sprawdzałem na innym przepływomierzu,sprawdzałem sondę,wymieniłem czujnik temperatury,czujnik położenia przepustnicy,temp.powietrza...
Bezpieczniki główne w przedziale silnika Oznaczenie - max nat pradu - opis A - 80 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3) B - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2) C - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 ) D - 50 A lub 40 A - Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy E - 50 A - Ogrzewanie...
witam wszystkich forumowiczów mój problem jest następujący, posiadam escorta mk5 1.3 93 rok na gaźniku aktualnie brak iskry, nie miałem za wiele czasu żeby sprawdzać jak pan bóg przykazał wszystko po kolei wiec wymieniłem cały układ zapłonowy przewody wysokiego nowe cewka nowa świece nowe moduł esc podmieniony i brak rezultatów dodam ze fordowi za kazda...
Escort Mk4, roczniki 87 do 90, no przed EDIS Sztywny, czyli brak przeciwciężarów regulatora odśrodkowego. Jakie bądź, liczy się amplituda wygenerowanego sygnału. Nawet głowica z kaseciaka się nada, ale czy wytrzyma zakres temperatur? Kiedyś jako cewkę czujnika wału wykorzystałem cewkę ( z rdzeniem) z przekaźnika MT6 A co w tym dziwnego w czerosuwie,...
Może i ja dorzuce swoje trzy grosze . Jakoś nie znam lub nie moge sobie przypomniec tego motru . Nie wiem czy tam jest aparat zapłonowy z modułem taki jak np. w Uno . Dlaczego , bo robiłem takie auto z identyczną przypadłością . Na pych palił , a na rozrusznik nie !!! Opisze co było nie tak bo byc może pomoge . Cała wina tego faktu leżała po stronie...
Witam wszystkich. Rano Ford (1,6 benzyna +LPG 1997 GHIA bez imobilaizera) nie odpalił - akumulator. Przejeżdżający kierowca użyczył mocy ze swojego. Podpiąłem szybko kable, do stacyjki i ciemność, tylko załączył się alarm i kierunki. Kluczykiem wyłączyłem syrenę, a gość mówi, że odwrotnie podpiąłem kable. Trwało to ok. 40 sek. Po właściwym połączeniu...
A może panewka? A na serio-trzeba jechać po kolei np.układ zasilania: 1.Sprawdzić czy jest paliwo w zbiorniku. 2.Sprawdzić czy podaje paliwo pompa paliwowa. 3.itd Układ zapłonowy: 1.Sprawdzić iskrę na świecach. 2.Sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza. 3itd. Jeżeli Tico to na 100% moduł lub cewka? Sugerujesz że w/w "padają" tak średnio co miesiąc. Ja...
Witam. Wymieniłem tablicę z samochodzikiem na obrotomierz w ford escort 1,6 r92. Escorcik posiadał kabelek od obrotomierza który kończył się pod maską wtyczką. Jak się okazało to powinien tu być filtr obrotomierza. filtr takowy zrobiłem według jednego z postów na stronie i obrotomierz zaczą działać - jednak z małym problemem. Po uruchomieniu zimnego...
Witam, oto w czym problem, w czasie jazdy samochodem nagle zgasł i wszędzie zniknął prąd a jedyne co działało to światła awaryjne, rozrusznik i radio. Zaholowałem samochód do domu i zacząłem szukać problemu w oparciu o to forum... po dłuższym szperaniu przy kablach (zarówno pod maską jak i przy skrzynce bezpieczników) powróciło zasilanie ale nie działa...
a gdzie mozna kupic i ile tokosztuje Dodano po 6 Po wczorajszych pomiarach zauwazyłem ze po włączeniu zapłonu na srodkowym styku cewki zaplonowej pojawia sie +12v czyli jest ok. A napięcie na bocznych stykach kostki przy cewce zapłonowej mierząc między srodkiem i jednym bocznym wynosi +10v i między srodkiem i drugim bocznym +10v tak ma być? Moze to...
Mieliśmy styczność, zakładaliśmy drugi moduł. A czy do Ford Escorta USA 1,9 EFI 87r. tez mielibyscie nowy modul ?? a jesji tak to za ile i dlaczego tak drogo ?? Dodano po 5 Tylko wykonanie nowych połaczeń i tranzystor zewnętrzny. Wysokonapieciowy darlington. Własnie nawet wykonanie nowych połaczen z płytki sterującej jest trudne (tam tez jest zgrzewane...
witaj elektrit powiedz z czego to winika , jak szukam w necie to są proste interfejsy na układach MAX dopasowujące tylko poziomy napieć bez żadnych możliwośći emulacji jakiegoś , czujnika , jest soft typowo pod FORDA np.OBDscan for FORD , czy ford nie udostępnił jakies otwartej dokumentacji do własnych opracowań modułów dignostycznych , widzę że gryzłes...
Dziękuję za sprostowanie. Bo według schematu tez mi to na moduł zapłonowy nie wyglądało i nie wiedziałem co to jest, a jaka funkcje pełni ten stopień mocy bo wiem ze pierwszy pin jest podłączony do cewki. Ogólnie temat biorąc to chce na ,,stole" uruchomić zapłon od forda escorta mk4 (xr3i bodajże) i zaadaptować go do motocykla, co prawda wiem ze to...
najczestrza przyczyna braku iskry w tych modelach jest: - uszkodzony modul zaplonowy - czujnik polozenia walu (mimo ze jego opornosc jest ok) - skrzynka bezpiecznikow - brak zasilania sewki i modulu
Mam pytanie. Otoz posiada Forda Escorta z 87 roku na mechanicznym wtrysku. Jak na wtrysk przystalo jest modul zaplonowy (taki czarny komputerek za dmuchawa). Probowalem ostatnio podpiac obrotomierz, gdyz fabrycznie go nie ma. No to najpierw proba pod cewke, tzn tam gdzie sa impulsy z modulu. I nic, tzn na wolnych obrotach wskazuje 0, jak zaczynam, zwiekszac...
hall sprawdzany diodą nie daje 100% pewności - miałem takie coś w escorcie) wymieniłeś cały zapłon i nic więc myslę że powinieneś wrocić do początku czyli do halla zwieraj środkowy pin wtyczki halla do masy - powinna być iskra a potem wymień halla możesz jeśli masz pod ręką podłączyć aparat od VW i nim pokręcić w celu sprawdzenia nawiasem mówiąc sam...
cewka zapłonowy escort honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy moduł zapłon escort
klocki hamulcowe sygnał stare monitor puchnąca bateria
iveco daily my2014 blaupunkt firmware
Komputer bardzo wolno działa - diagnostyka i rozwiązania Procedura odpowietrzania pompy hamulcowej krok po kroku