Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Na pewno padł Ci moduł zapłonowy tez mam poloneza i niedawno miałem to samo
Kupisz i oryginalny ( Bosch, Ducellier, Magneti Marelli), kupisz i zamiennik. Można też zamontować od poloneza.
Koledzy a co może być w 1.6GLi lecz na boschu??ma iskrę na 1 i 3,a 2 i 4 jak zaczynam kręcić to jest i po chwili zanika?
Witam, czy jest możliwe sprawdzenie w warunkach domowych modułu zapłonowego Abimex (polonez 1.6 GLI)?? Samochód zachowyj esię jakby chodził na "2-ch garach"
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
Witam. Potrzebuje opis wyprowadzen modulu zaplonowego poniewaz nigdzie nie moge znajsc.Mam niby schemat poloneza ale nic mi to nie pomoze poniewaz na module nie mam podpisanych nog. Wiem ze sa dwie kostki jedna dwojka ktora idzie do czujnika a z trojka mam problem. Za pomoc dzieki. Pozdrawiam
Takie cudo może wskazywać na brak masy pomiędzy modułem zapłonowym. Sprawdź połączenie modułu z obudową.
Witam! Chciałbym zainstalowac moduł zapłonowy od poloneza w garbusie!! Czy jest to mozliwe , jezeli tak to prosze o jakies wskazówki jak tego dokonac!!!
Niech poldon najpierw sprawdzi czy wałek aparatu się obraca . Może zerwał mu się pasek rozrządu a on wymienia moduły zapłonowe .
Chciałbym wysterować taki moduł (Polonez lub Cienki) zewnętrznym generatorkiem powiedzmy 100Hz. Czy ktoś ma sprawdzony patent? Jaką muszę zapodać amplitudę i polaryzację, bo wiadomo w oryginale z cewki w aparacie przychodzi impuls +/-
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
:roll: Czy GL-118 to nie jest przypadkiem moduł zapłonowy od poloneza? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem opis jak go wykorzystać... Znalazłem: http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsz... Pozdrawiam Andy
Sprawdź najpierw stan zielonego kabelka który idzie od modułu zapłonowego do aparatu zapłonowego.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
skoro na cewkach masz zasilanie z tego co sie doczytałem wyżej to stawiam na uszkodzenie modułu zapłonowego...pozdrawiam
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Witam. Przesledziłem poprzednie posty dotyczące tego modułu i mam pytanie. Jeżeli po odcieciu tranzystorów jedno wyjście z płytki wcześniej połączone z bazą padnioętego tranzystora zwiera do masy to znaczy że płytka jest już do niczego??? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź GS.
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
Moduł zapłonowy oryginał czy podróbka?
Nie cewkę ale moduł zapłonowy.
Takie problemy może powodować równierz moduł zapłonowy lub cewka wysokiego napieńcia
a może by tak najpierw sprawdzić cewke zapłonową :roll:
Trzeba sprawdzić cały układ cewki, tj. masy napiecia przed modułem i po,
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
Sprawdź tak jak kolega Stanisław 1 pisze być może kopułka do wymiany skoro piszesz że nie chodzi na wszystkich cylindrach, miałem podobny problem nawet z ciepłym silnikiem jak załapał pracował na 2, 3 cylindrach i gasł, zmieniłem kopułke i jak ręka odjął załapał momentalnie. Ewentualnie jeszcze moduł zapłonowy do sprawdzenia. Pozdrawiam
Witam. Pełną wiedze posiadziesz tu --> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Byc moze Twoje problemy to nie cewki a sam moduł. Darek.
:arrow: jacuś W maluchu świetnie sprawuje się tani moduł zapłonowy od Poloneza truck obsługujący 2 cylindry. Koszt ok. 45 PLN. Można go sterować z czujnika magnetycznego lub przerywacza i pracuje z normalną cewką zapłonową 2-biegunową od Malucha. Sprawdzone!
może da się zastąpić to modułem zapłonowym z poloneza (gaźnik)?? sory, ze link z allegro, ale może sie przydać http://www.allegro.pl/item225267134_modu...
przyczyną najprawdopodobniej jest zielony kabelek (ten od rozdzielacza zapłonu do modułu zapłonowego)
Pompka paliwa na początek, potem gaźnik do wyczyszczenia. To tak z najtańszych opcji. Dodatkowo słynny zielony kabelek plus moduł zapłonowy, jak poprzednie metody zawiodą.
Pierwszy objaw kończącego się modułu zapłonowego.
Witam serdecznie. Ściągając przewody ze świec na pracującym silniku ryzykujesz uszkodzenie modułu zapłonowego.
Sądzę, że tak. Oczywiście trzeba sprawdzić, czy działa ogranicznik prądowy. Co do BU323 to pojawiło sie szereg podróbek, jedne lepsze, drugie gorsze. Ja je odzyskuje z uszkodzonych modułów zapłonowych polonezów, moduł GL118. Oryginalnie produkuje ten tranzystor Motorola ( tak gdzieś od 30 lat) i napisy ma mieć ułożone poziomo.
Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
A ja bym zaczął inaczej... Nie chce zapalić ani na gazie ani na benzynie? WYMIANA: świece, kable HV, filtry paliwa i gazu Jeśli dalej nic to pytanie czy iskra jest na wszystkich garkach. Jak brak to masz na zdychu moduł zapłonowy...
Witam. Problem taki jak w temacie. Poldek gaśnie podczas jazdy. Zanim zgaśnie czuć spadek mocy. Dodam że wymieniono moduł zapłonowy.
no witam.po dlugiej przejwie odpowiadam,otorz udal mi się to przylutowac i odpalilem na chwilke na sucho i wszystko chodzi ok,tylko teraz musze to zamocowac,mam pytanie czy klej termoprzewodzacy jest dielektrykiem??bochcialbym te tranzystory przykleic do tej blaszki Mi się wydaje że raczej dielektrykiem. Bo np. na paściew silikonowej mam napisane że...
prawdopodobnie jak ci się to samo dzieję na benzynie to moduł zapłonowy pokazuje się. ale to trzeba by jeszcze sprawdzić.
Przerabiałem ten temat ,więc podpowiem,że żaden przewód z układu zapłonowego nie idzie do komputera!Poprzednik wspomniał ,że moduł jest wewnątrz aparatu zapłonowego. Z tego co pamiętam wchodzi tam +12 V,masa i obrotomierz.Jeśli jest 4 -cylindry to pójdzie nawet na module zapłonowym od poloneza,gdyż cewki są prawie identyczne jeśli chodzi o parametry.Cewka...
Dołączę się do tego wątku bo mój mi usunięto nie wiem czemu. Padł mi tranzystor w tym module odciąłem oba tranzystory i na płytce tam gdzi był ten padniety między wyjściem na bazę a masą jest zwarcie 4 om. Czy to znaczy że płytka jest do wywalenia???
Czy cewka zapłonowa musi być od <eleganta> czy moze byc olejowa podwójna?Ta z przewodem oporowym.Prosze o wyjaśnienie.
a sprawdź ten przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego (czy nie jest uszkodzony)
Moduł zapłonowy może ,... Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
Sprawdź te tranzystory które zaznaczyłem http://obrazki.elektroda.pl/3650874600_1...
Polonez jak kot Schrodingera żyje i nie żyje jednocześnie, no ale mniejsza. Wyjechałem nim w trasę i miał jakoś pół baku, dotankowałem do pełna, przejechałem około te 100 km bez problemu i po tygodniu zdechł na amen. Dodano po 11 Spróbuję jeszcze odpalić go na odłączonym komputerze i wymusić tryb awaryjny, żeby działał tylko na module zapłonowym i jakoś...
Dowiedziałem się od znajomego że miał dokładnie podobny kiedyś problem i rozwiązaniem okazała się cewka zapłonowa odpowiednia do modułu zapłonowego.
Panowie nie krytykujcie, napisałem że rozwiązanie dla pytających o tą przeróbkę. Sposób jest opracowany 5 lat temu w warunkach polowych kiedy oryginalny moduł kosztował przeszło 300 zł i był na zamówienie. Moduł z poloneza kosztował 35zł i można go było kupić na każdej stacji benzynowej. Panie Elektrit, w tym modelu fiata przewód nie jest ekranowany,...
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Dzięki za pomoc .Okazało się że cewka w aparacie zapłonowym wysiadła . Tak jak doradzali sprawdziłem opór i okazało się że cewka do wymiany
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Witam. Jeżeli jest przerywacz indukcyjny to powinien współpracować z modułem zapłonowym z poloneza. Moduł ten wymaga zasilenia go napięciem 12V.
Wada konstrukcyjna. Jeden tranzystor się przegrzewał. Ja podmieniałem kiedyś klientowi z używek i dopiero czwarty okazał się sprawny. Usterka jest zazwyczaj ta sama - pad tranzystora od cewki 2 - 3.
Skoro masz wersję GLE to kombinacja gaźnika i modułu zapłonowego. Jeśli wskazówka obrotomierza spada nagle do zera podmień moduł zapłonowy. Gdyby samochód zwalniał a wskazówka powoli by opadała raczej silnik miałby iskrę a brak paliwa Poczytaj także o słynnym "zielonym kabelku" od rozdzielacza zapłonowego do modułu zapłonowego poloneza
Sprawdź ciągłość przewodu sygnałowego pomiędzy aparatem zapłonowym a modułem, częsta przypadłość poldka.
Witam ! Zacząłbym sprawdzanie od złączek elektrycznych przy module zapłonowym - woda , lód , zielenizna . Przydałoby się tez sprawdzić czujnik położenia wału.
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
w zasadzie moduł jest bardzo prosty tz wejście sygnału z aparatu zapłonowego , zasilanie i wyjscie na cewke, czy mógłbym wsadzić tam któryś z modułów od poloneza ? na próbę .Chyba że jakaś sugestia jak sprawdzić oryginalny moduł mam go juz wykręconego.
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
pod cewkami zapłonowymi jest moduł zapłonowy, jak masz z kąd to go podmien, bo miałem taki przypadek i był uszkodzony
A czy dało by się przerobić moduł zapłonowy od Poloneza tak aby fongował w ogarze?
Czyli stawiacie na ECM(czy może zespół przetwarzania informacji po cewkami).W takim razie może powiecie mi co mogło ewentualnie uszkodzić moduł, co mam sprawdzić żeby nie wywaliło mi drugiego jak podłączę. I czy przekładać eprom jak będę zmieniał moduł.
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Kazdy bosch do indukcyjnego aparatu podejdzie. I Polonez, Fiat 125p z zapasów. https://www.autospark.eu/auto-parts/inje... 035 906 083, 191 905 351 A, 191 905 351 B, 191 905 351 C, 211 905 351, 211 905 351 A, 211 905 351 D, 211 905 351 E, 35 906 083, 0 227 100 137, 0 227 100 142
...niestety nigdzie go nie ma...potrzebuje w obudowie TO-220 bo wiekszy nie wejdzie....jest to do modułu zapłonowego do Poloneza.....sa osoby które by wiedzieli gdzie go kupic...ale tajemnica zawodowa.....
Ja nie męcząc się zrobiłem na gotowym module zapłonowym od poloneza(nowy typ-wejście z Halla),cewka zapłonowa,555 i iskra pare centymetrów.Na szrocie znajdziecie jakiś moduł :wink:
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Więc.... Będą ci potrzebne: - miernik cyfrowy(z opcją mierzenia "prześcia" - czyli pospolitym pikaniem); - lutownica. Na początku trzeba by sprawdzić, czy impuls sterujący wychodzący z aparatu jest typu "indukcyjnego(najprawdopodobniej)", czy hallotronowy. Wystarczy przestawić miernik na "pikanie" i sprawdzić, czy na wyjściach cewki aparatu(dwa piny)...
Więc tak blokada zdjęta i dalej to samo nic nie zmieniło. Auto dalej odpala jak się mu chce. Po wymianie świec,kabli wn, kopułki, palca, zielonego kabla, podmianie cewki zapłonowej na inna i sprawdzeniu 3 modułów dalej nic. Jakies sugestie?
Poszukuję schematu modułu zapłonowego do Poloneza 1.6 GLI ABIMEX dr.dam(at)vp.pl
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Czyli to jednak na akumulator stawiasz? No przy zakręceniu napięcie od razu spada na 10.5V a w momencie dłuższego kręcenia powoli schodzi coraz niżej, na równe 10V, na niższy poziom nie spadło. Zatem uważasz, że moduł zapłonowy ma próg napięcia i nie przeskakuje. Trzeba sprawdzić na innym aku.
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
witam tym razem mam problem z iskrą na jednym baniaku ,świece sprawdziłem kable też a iskry jak nie ma tak nie ma ,na desce nie świeci się ikona że z silnikiem coś nie tak , i nie wiem gdzie jest wina . Czy moze siad moduł zapłonowy ,auto ma silnik na jednopunktowym wtrysku polonez caro plus 1600. Powiedzcie gdzie szukac przyczyny ??? bardzo dziękuję...
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
Wybaczcie za zwłokę, ale jakoś czasu brakło. Zmierzyłem rezystancję na końcówkach ekranowanego przewodu idącego do aparatu zapłonowego: 1,5k. Za to rezystancja styków G i W na module (odpiętym od zasilania) wynosiła 8k. Co ciekawe na drugim egzemplarzu APE05 co mam w domu (który też wpinałem do samochodu) mam 19k.. jak to interpretować? Skoro na cewce...
Mam Żuka z tym silnikiem, rocznik 93 ma fabrycznie założony moduł zapłonowy z poloneza ale także inny aparat zapłonowy. Pali 21 litrów na 100 km więc zgadzam się z poprzednikiem zmień silnik...
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
Koledzy mają racje z kablem kosztule całe 12zł ale zdazająsie urwanprzewodziki które idą od cewki do końcówek w aparacie zapłonowym.Tam jest normalnie cewka z drutu miedzianego więć po zmiezeniu musisz mieć jakąś rezystancje a niema mozliwości zeby jej nie było. A nawet mozesz podłączyć woltomierz ustawić w mili Voltach to powinno ci się pokazać napięcie...
Witam! Mapy zapłonowej nie mam, ale poszukam. Jestem prawie pewny, że do modułu VW 191 905 351B nie można wgrać innej mapy. Co do podłączena obrotomierza, sprawdzę jaki sygnał "wychodzi" z 7 pinu. (na ten czas wiem, że ten pin jest podłączony wprost do obrotomierza VW). Pzdr.
Chodzi o schemat do poloneza Na jednopunktowym wtrysku ze sterownikiem Boscha. Oraz jak można sprawdzić moduł zapłonowy. Chodzi o to że spalił się sterownik silnika. Paliło jeden z bezpieczników pod nogami kierowcy. Jest przewód czerwony wychodzący z modułu idzie przez ten bezpiecznik i do sterownika. Mam zakupiony sterownik ale nie podłączę bez uywcześniejszego...
Na dzień dobry sprawdź, czy jest ciągłość w obwodzie czujnika. Następnie zasilanie modułu miedzy 15, a 31 i czy nie ma przebicia między 15 i 16. Zastanawiam się, czy tam by nie podszedł moduł z poloneza lub jakiś podobny, bo i w jednym i w drugim aucie jest magnetoinducyjny aparat zapłonowy. Ale tutaj trzeba by sprawdzić metodą prób.
To jest cewka czterobiegunowa, na każdy cylinder osobno? Ja bym spróbował podpiąć jakąś zwykła (np z poloneza albo malucha) do modułu i kręcił bym rozrusznikiem i parzał jaka jest iskra, jeśli bedzie ok to znaczy że tamta cewka jest padnięta :)
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Wiesz, na tym forum to już pomału tylko o pucowaniu krokowców i jak za pomocą kabla od opiekacza odczytać błędy w poduszkach. Krótko-moduł tam jest taki jak na foto? Jeżeli tak, i iskra pada jak sie jej chce, to sprawdź luzy na aparacie, szczegolnie na kamieniach. Moduł można przełożyć nawet od poloneza. Co do regulatora- można założyć jaki się chce,...
Jest podpięty do modułu zapłonowego,jeden ze skrajnych pinów.Impuls prostokątny o amplitudzie 5V. Popatrz z tyłu deski na nakretki mocujące obrotomierz,często się luzują.
Posiadam Poloneza 1,6 wtrysk jednopunktowy z gazem. rok produkcji 1996. Problem polega na tym, że nie ma iskry na wszystkich czterech świecach. Postanowiłem sprawdzić moje części tzn. moduł zapłonowy, komputer, cewki W/N, przekaźniki , czujnik położenia wału, kable W/N, świece, w polonezie kolegi i u niego wszystko chodzi. Więc teraz moje pytanie gdzie...
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
Witam. Za tą usterkę odpowiada moduł zapłonowy. Jest umocowany do aparatu zapłonowego. Jest to typowa usterka, gdzie przy wysokiej temperaturze zanika iskra. Oryginalny moduł firmy magneti marelli kosztuje ok 300zł, zamiennika nie spotkałem. Z powodzeniem można zastosować moduł z poloneza, koszt ok 45zł. Wykonałem cztery takie przeróbki i nie ma reklamacji....
Witam to mój 1 post mam sunke 1,4 92r i problemik kupiłem go we wrześniu i jeździłem do grudnia aż tu nagle miałem problem auto kręciło ale nie chciało palić mam w nim założony gaz i pstrykał mi przełącznik od gazu pomyślałem ze to to podjechałem do gościa od gazu sprawdził instalacje która okazała się być dobra nie zepsuta sprawdził inne powody dla...
temat mazdy chyba rozwiązany - w poniedziałek będę miał nowy moduł zapłonowy - stawiam na niego jest razem z czujnikami położenia wałka i wału nie miga żadnych błędów - po odłaczeni czegokolwiek zaczyna migać błąd czyli komp działa prawidłowo co do Rovera to nie ma tam generalnie modułu zapłonowego - jest w kompie i chciałem podstawić kompa od poloneza...
moduł zapłonowy polonez elektroniczny moduł zapłonowy polonez schemat moduł zapłonowy polonez
elektryczna tylna klapa indesit instrukcja pralka wymiana silnika nawiewu
moduł komfort termet stabilizator lm7812
Jak odłączyć kabel od żelazka z zacisków? BoosterJet 1.0 - Czy to dobry silnik? Opinie i analiza