Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Przecież masz schemat modułu do charta, więc? I myślisz, że koszty przerobienia tamtego będą niższe niż zdobycie/zrobienie nowego? Licząc próby, bo pewnie kilka ich będzie. Masz wszystko do CDI, a ty się upierasz przy bateryjnym z przerywaczem, bo taki właśnie w tej chwili masz. Czyli krok wstecz, bo chcesz przerywacz MECHANICZNY (można go zastąpić...
Dobra wszystko już mam dzięki za pomoc.
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Zobacz taką ofertę [url=https://www.olx.pl/oferta/progcdi-r... Posiada wybór sygnału wejściowego (hall, pickup coil, przerywacz)
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Przypuszczam, że masz za małą wydajność cewki zasilającej moduł CDI. Przy niskich obrotach jeszcze wyrabia się w czasie żeby naładować kondensator 1uF 400V ale przy wyższych obrotach, gdy iskra jest częściej już nie. Jeśli masz w moto akumulator 12V prościej jest zacząć od gotowego chińskiego DC CDI ze skuterka. Ja u siebie w Jawie 350 mam dwa takie...
Witam. Może mi ktoś powiedzieć teraz jak podłączyć sam moduł do przerywaczy o ile się da. Ponieważ na razie nie mam środków na cały zapłon. :( http://obrazki.elektroda.pl/7867851000_1... Zalazłem jeszcze taki i nie wiem który lepiej podpasuje. http://obrazki.elektroda.pl/5681721700_1...
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Tam nie ma żadnego przerywacza tylko moduł zapłonowy. Iskrę sprawdź na oryginalnej świecy do pilarek np. champion cj7y. Jaką mieszankę paliwa z olejem stosujesz? Ile zbiorników przepaliła od zakupu?
Witam. Posiada może ktoś schemat starego modułu zapłonowego producent - Unitra Telpod Moduł GL-100A ( na przerywacz).
A nie mylisz modułu zapłonowego z np przerywaczem kierunkowskazów? Bo moduł zapłonowy to niekończenie musi być wielka pucha. Zwykle są to dość małe pudełeczka. Wchodzą w niego od 4tech do zwykle 8miu przewodów. Chyba że masz pojazd na wtrysku, wtedy tych przewodów może wchodzić masa XD.
Rozważam budowę pewnego projektu o którym na razie nie będe się tu rozpisywał, ale moje pytanie dotyczy modułu zapłonowego sterującego cewką WN. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Taki oto wynalazek częstokroć polecany jest w maluchach zamiast przerywacza. We fiacie 125p i koncowych poldkach gaznikowych realizowane jest to...
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. A może da się naprawić ten stary moduł? Miałem kilka lat temu Renault 5 z takim samym zapłonem i też padł mi moduł zapłonowy - po dłuższym zostawieniu włączonego zapłonu przy wyłączonym silniku. Rozciąłem blaszaną obudowę...
Może coś sknociłem, ale nie sądzę bo wszystko miałem podłączone tak jak mi napisałeś. Ok, zgadzam się z tym że irf może się spalić jak będzie długo pozostawiony włączony ale u mnie on się spalił po kilku sekundach. A transoptor na pewno miał masę, bo podłączyłem ją bezpośrednio pod akumulator i chyba jak by uległ uszkodzeniu to po podłączeniu diody...
witam Panowie kupiłem simka s51 82r instalacjia rozwalona moze ktos pomoc i podpowiedzieć co mam kupić ,chcialbym 12v elektronic nie na platynkach i co dokupic do tego jaki regulator tylko nie elbe(podobno)iskrownik koło bedzie kupione 12v dwa bezpieczniki 8A jaki regulator do tego?jaki przerywacz?jaki moduł zapłonowy no i jakis schemat jak to podłączyć...
poszukuje schemat do motocykla honda cb 400n,chyba n bo ma on juz moduł zapłonowy a nie przerywacz platynkowy.
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Witam. Potrzebuje schematu do modułu zapłonowego (przerywacza) do JAWY 350 lub jakiegoś innego rozwiązania (np. moduł z samochodu). Może ktoś instalował coś takiego do swojej maszyny ? Znalazłem schemat zapłonu do POLONEZA. Czy będzie on działał ? http://obrazki.elektroda.net/77_12391965...
Dobry moduł zapłonowy sterowany przerywaczem powinien wymuszać prąd ok 0,5 A płynący przez przerywacz. Jest to "prąd konserwujący" prądu niedużo a styki już nie śniedzieją
Gratuluję spostrzegawczości. Nawet nie spodziewałbym się, że bezpiecznik na styczniku to nie bezpiecznik główny, tylko bezpiecznik regulatora napięcia. Sprawdź i ewentualnie zalutuj połączenie na konektory rurkowe przewodu masowego przy akumulatorze (punkt masowy G3). W tym modelu służy za masę modułu zapłonowego, przerywacza świateł awaryjnych i licznika....
Tu masz rosyjska ksiażkę o modułach zapłonowych http://depositfiles.com/files/3djmfp7bu
Witam! Dołożenie kondensatora 100nF bezpośrednio do nóg NE555 nie pomogło.Aktualnie zasilam bezpośrednio z akumulatora bez żadnego stabilizatora.Ładowanie odłączyłem.Może problem rozwiążą ekrany z blachy na przerywacz i moduł zapłonowy ?
Tylko zasilanie może być 12 lub 5V. Teraz nie sprawdzę. Pisze z telefonu. A i tak ten sygnał wypadało by dopasować. Kolega miał aparat bez przerywacza, tylko z modułem.
schematy przejrzałam ale nie wiem co muszę wymienić oprócz iskrownika 12V i cewki butelkowej. Na allegro najtaniej znalazłem ISKROWNIK za 85 zł którą przedstawiam na obrazku http://obrazki.elektroda.net/91_12713495... Mój Simson nie jest elektronikiem więc muszę jeszcze dokupić: - moduł zapłonowy - przerywacz kierunkowskazów - kierunki (bo...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Pulser coil to mała ceweczka podająca impuls na moduł zapłonowy. Brak tu przerywacza
A do jakiego motorka i pod co go podpinasz ? Moduł jest przeznaczony do motorów z cewką impulsową ( zapomniałem nazwy) zamiast przerywacza.
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Czy masz schemat elektryczny? Jeżeli nie masz, to poszukaj. Może ktoś podpowie jaki byłby podobny. Jak nie, to daj dobre zdjęcia elementów układu zapłonowego. Z twoich opisów niewiele wynika. Piszesz coś o przerywaczu i module zapłonowym. Z reguły jak jest moduł to nie ma przerywacza tylko impulsator. Jak sprawdzić typowy układ zapłonowy, czyli cewka...
Lata temu w czasopiśmie "Elektronika dla wszystkich" było opisane jak podłączyć moduł od Poloneza, do przerywacza, by sterował cewką zapłonową. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewt...
Nie.
Przecież EL nie ma żadnego aparatu. To co próbowałeś mierzyć (a właściwie to tylko usiłowałeś zepsuć miernik) to cewka zapłonowa. Nie obraź się, ale twierdzę że nie dasz rady tego opanować, bo nie znasz nawet podstawowych podzespołów w samochodzie. A tam już jest moduł zapłonowy zamiast przerywacza i wykonanie podstawowych pomiarów wymaga wiedzy i sprzętu....
Mam uklad tyrystorowy do motoroweru z magnetem i przerywaczem .Moze Ciebie zainteresuje ? Jest mi zbyteczny .
Chciałbym zrobić sobie teki moduł zapłonowy do cezet 175 6V, zapłon bateryjne, minus w przerywaczu jest na kowadełku, które rozwiązanie będzie najlepsze?
Powiedzcie mi jeszcze czy do tego silnika musi być jakiś moduł zapłonowy, czy tylko wystarczy przerywacz, cewki, kable, świece i akumulator z rozrusznikiem aby go odpalić ?
CB FSM Syrena 105L od kilku miesięcy męczę się z zakłóceniami w Syrence. Ojciec 15 lat temu miał w swojej CB i problemu nie było, a ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika. Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe....
Słuchajcie , a gdzie mozna wpiąć diodke zeby sygnalizowała rozwarcie styków przerywacza ?
Możesz kombinować z jakimś modułem zapłonowym i zamiast przerywacza czujnik halla ale to znacznie komplikuje cały układ kiedyś tak przeramialem MZ 150 . A prościej będzie pamiętać żeby na bardzo długo nie zostawiać włączonego zapłonu wtedy nie będzie grzania cewki .
Żeby coś konkretnie doradzić to trzeba by było znać schemat tego modułu i schemat obrotomierza. Przerobiłeś przerywacz na masę i to idzie do modułu zapłonowego. Prawdopodobnie w module jest jakiś rezystor który łączy ten przerywacz do plusa. Tak więc być może obrotomierz by działał poprawnie. Wszystko zależy w takim wypadku od rozwiązania układowego...
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
a jak sie ustawia zaplon w tej pile bo tu nie ma przerywacza ?? Chyba tak jak we wszystkich innych, ustawiając/regulując odpowiednią przerwę/odległość modułu zapłonowego od koła magnesowego.
Mam VW GolfaMK1 z 1983r. na tradycyjnym układzie zapłonowym (przerywacz). Kupiłem moduł i aparat halotronowy. Poproszę o schemat podłączenia najlepiej od Golfa II na gaźniku
Chciałem zasięgnąć opinii na temat takich o to urządzeń raczej z samej ciekawości niż chęci kupna [url=http://autoswiat.allegro.pl/show_it... zapłon mikroprocesorowy Czy jest to realne aby połączyć mikroprocesor i przerywacz wg mnie przerywacz generuje zbyt dużo "fałszywych " impulsów i taki zapłon nie pracował by poprawnie co innego...
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Witam Bez fizycznego sprawdzenie nikt Ci nie odpowie. Musisz sprawdzić czy dochodzi napięcie do modułu zapłonowego, czy jest przerwa na przerywaczu aparatu zapłonowego, czy nie ma zwarcia w aparacie zapłonowym. Do wykrycia usterki wystarczy Ci żarówka. Pozdrawiam W.B.
Witam. Cewka od toledo ma wbudowany wzmacniacz (moduł zapłonowy) i przez przerywacz nie musi płynąć cały prąd cewki wystarczy tylko dobrze podłączyć tzn. teoretycznie wystarczy bo ta cewka powinna mieć kąt zwarcia nie większy jak potrzebny inaczej może się przegrzewać. Pozdrawiam.
Cześć, prawdopodobnie możesz się wpiąć bezpośrednio do kopułki, w większości VW jest przerywacz zrobiony na transoptorze szczelinowym, impulsy o poziomie TTL idą na moduł zapłonowy( sprawdż to jednak) bo możesz mieć nawet zwykły przerywacz. do kopułki idą trzy przewody, masa,zasilanie i wychodzą impulsy do modułu zapłonowego. pozdrawiam
Uważam, że jeśli moduł jest sprawny to iskra powinna być. W końcu to żadna filozofia, kiedyś iskrę wytwarzał przerywacz i kondensator. Teraz bez mikroprocesora, BT, GPS, szyny CAN i innych bzdetów iskry nie zrobią...
Witam mam w motorku moduł zapłonowy ze zwykłym przerywaczem który chciałbym zamienić na jakiś czujnik który byłby dokładny, dodam że czujnik musi zapewnic prąd około 0,1 A i ma on pełnić rolę przerywania styku z masą , ma ktoś jaki pomysł jakim czujnikeim mogę zastapić ten przerywacz ? i czy to prawda że z przekaxnika mogę zrobić czujnik magnetyczny...
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce , jej styki podają na cewkę zapłonową stałe napięcie ( takie jakie jest na akumulatorze ). Drugi koniec cewki jest połaczony z modułem zapłonowym ( lub przerywaczem ) i podaje masę. Więc na tym minusowym zacisku cewki napięcie bedzie się zmieniać i to co wskazuje Twój miernik będzie napięciem mniejszym od napięcia...
Witam Jak rozumiem zostawiłeś oryginalny kondensator przy przerywaczu - czy może jest usunięty? PZDR
Witam ,z tego co się orientuję to cewkę WN przykręca się do ramy i przez obudowe łapie masę , w zależności od rodzaju cewki masz dwa lub jeden zacisk , jak jest jeden zacisk to podłączony jest albo do przerywacza ,albo do modułu zapłonowego , jak masz dwa zaciski w cewce to jeden jest podłączony do plusa akumulatora ,drugi do przerywacza lub modułu...
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Rzadko, ale zdarza się że elektroniczny przerywacz w module zapłonowym ulega uszkodzeniu, powodując przyspieszenie momentu powstawania iskry.
Jeśli to chinczyk ,to sprawdż cewke zasilającą moduł zapłonowy.
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Prawdopodobnie padł moduł optyczny aparatu zapłonowego, ale najlepiej podpiąć Śledzia pod komputer. koszt wymiany modułu w serwisie to ok. 600PLN. Są 2 typy modułów. Moduł optyczny działa jak palec przerywacza w starszych ap. zapłonowych
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Obrotomierz uniwersalny ma cztery kabelki: - masa (-) - plus po zapłonie (+) - podświetlanie (+) podłączasz do np. kabelka od świateł postojowych - sygnał z przerywacza lub modułu zapłonowego
Skoro sie uczysz, to pomyśl trochę sam. Jeśli wystarczyło by podłączenie pod zasilanie by powstawały iskry, to po co są w samochodach przerywacze, moduły zapłonowe? Zastanów się też nad wydajnością prądowa baterii 9V. Odsyłam do książek z podstawami zagadnienia.
Witam Jest możliwośc zmiany aparatu zapłonowego z przerywaczem na apatat z czujnikiem halla i modułem?? Pytam czy to zda egzamin.pozd
czy ktos z was posiada schemat modułu zapłonowego który działał by na 6V z przerywaczem i zewnetrzną cewką wysokiego napięcia:?:
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Witam. Problem stwarza mi dopasowanie modułu zapłonowego, który normalnie sterowany jest przerywaczem (iskra na świecy ma nastąpić po rozwarciu styków przerywacza i podanie napięcia na wejście modułu) do sterowania go za pomocą transoptora, który w momencie w którym ma pojawić się iskra zaczyna przewodzić zwierając wejście modułu do masy. Czyli trzeba...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
A mnie to wygląda na nieoryginalny moduł zapłonowy od ETZ. Można go użyć z Hallotronem i z przerywaczem. Napisz coś więcej o swoim pomyśle i problemach z nim związanych.
https://obrazki.elektroda.pl/3134620900_... Stare aparaty zapłonowe miały z boku śrubkę po odkręceniu której wlewało się olej do otworu celem smarowania. Do przerywacza można dołączyć moduł zapłonowy z Poloneza i będziemy mieć zapłon elektroniczny. Sprawdż czy masz jednakowe przerwy na wszystkich krzywkach.
Silnik s-21 musi tyle palić (15-20l) na to jest jedna rada wymiana silnika na zupełnie inny. Ja tego silnika nie widze w terenówce. Co do mocy to tylko przez zwiekszenie "spozycia" a ty chcesz obniżyć. "Wsadz" diesla 3 litrowego z osobówki. Moduł zapłonu jaki posiadasz od poloneza na pewno nie będzie pracował poprawnie z przerywaczem.
A podwiesiłeś wejście modułu GL118 rezystorem do zasilania? Bo generalnie ten moduł pracuje z układem bezprzerywaczowym. I aby go połączyć z przerywaczem to trzeba go oszukać rezystorem. Nie próbuj tego z modułem APE, który był stosowany w późniejszych polonezach, bo układ scalony, który tam jest nie nadaje się do pracy z przerywaczem. A takie palenie...
Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Ostatni przerywacz w ukł. zapłonowym widziałem 50 lat temu w ,,Komarku", więc nie pisz takich głupot. Tutaj jest zapłon typu CDI z zewnętrznym modułem. Masz tam ten moduł ? Nr. 8 ? https://obrazki.elektroda.pl/8107922600_...
Kolego witek1952 oznajmiam, że nie mam żadnych modułów. Zwykły aparat zapłonowy na układzie z przerywaczem. Jeden kabel od przerywacza idący do cewki i drugi przewód wysokiego napięcia idący do kopułki aparatu.
Zapłon na pewno nie będzie działał. Do nowego koła trzeba mieć do kompletu uzwojenia ze środka magneta i moduł zapłonowy. Cewki mogą być stare jeżeli w tym silniku też jest zapłon elektroniczny a nie na przerywaczach.
Przepraszam że jednopunktowy wtrysk nazwałem gaźnikiem ale nie jestem mechanikiem samochodowym i nie znam się dokładnie na samochodach.Chciałbym dodać że przy tym silniku nie ma kopułki przerywacza tylko jest elektroniczny moduł zapłonowy.
Ten moduł jest przeznaczony do współpracy z bezstykowym impulsatorem. Poza tym musi być inna cewka zapłonowa (około 1,5Ω)
Dalej nie wiadomo w jakim celu chcesz to zrobić. Zawsze można użyć cewki dwubiegunowej. A odciążyć przerywacz można banalnym modułem zapłonowym, których schematów w sieci nie brakuje.
Mam taki modół zapłonowy http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... w wuesce z przerywaczem. Chciałbym go wyeliminować, da się jakoś z tym modułem zgrać transoptor szczelinowy TCST1103, bo takich mam akurat kilka.
Kombinujesz jak koń pod górę. Napisz co chcesz osiągnąć, bo póki co to robisz wszystko, żeby układ zapłonowy nie działał. Chcesz mieć zapłon z przerywaczem (bez modułu) czy z modułem CDI? Zdajesz sobie sprawę, że w obu tych rozwiązaniach były inne statory i inne koła magnesowe?
Witam. Jeżeli jest przerywacz indukcyjny to powinien współpracować z modułem zapłonowym z poloneza. Moduł ten wymaga zasilenia go napięciem 12V.
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
A przerywacz to gdie ja moge tam znalezc? Można zamienic kondensator na moduł zapłonowy z fiata 125p? jest mozliwosc? W tym stanie wiedzy Kolegi - to zadanie bym sobie darował... Poszukaj Kolego na złomie kondensatorków przykręconych do aparatu zapłonowego starych aut: Żuk, Fiaty 125 i 126 i tym podobne (część 5 na rysunku z linku). Zaznaczamy lub...
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
Kolego-niewiem jak jest w bisie bo go niemam,ale mam CC700 (jak może wiesz tam jest taki sam silnik) i uwierz mi,że niemam przerywacza-chyba,że chodzi Ci o to coś co podaje impulsy na cewkę,ale to nie jest przerywacz tylko elektroniczny moduł zapłonowy.
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
zadziala jakakolwiek wysokoprądowa cewka zapłonowa - uzwojenie niskiego napięcia ok 0.9 Ohm Cewki z uzwojeniem 3-4 Ohm nadają się do aparatów tradycyjnych z przerywaczem. U mnie w UAZie z ruskim modułem zapłonowym i aparatem bezstykowym chodzi cewka LUCAS i jakoś się nie gryzą.
Układ zapłonowy widlaka Caterpillar. W aparacie zapłonowym był przerywacz elektroniczny, czyli czujnik, który znajdował się przy obracającym się ponacinanym trzpieniu. Gdy "zobaczył" metal, przerywał obwód. W układzie nie ma żadnego modułu, tylko ten czujnik, cewka, palec i kopułka. Niestety czujnik padł i jest nie do zdobycia, bo to stara maszyna....
z tych zdjęć nie wynika zupełnie nic, no może poza tym, że wygląda to na chińczyka po prostu, jeśli w magnecie niema przerywacza tylko czujnik zapłonu, to MUSI być moduł zapłonowy podłączony (prawidłowo), "na krótko" nie zapali, to nie WSK tu masz różne schematy: http://www.motelek.net/schema/kreidler/ Przy magnacie znajdujące się czujnik położenia...
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
tak to bywa z wynalazkami - jeden z wielu drobiazg wystarczy, aby cały układ się przypalił. Kiedyś też bawiłem sie w maluchu w prawie identyczne rozwiazanie, chociaż nie pamiętam szczegółów. Po jakichś kilku tygodniach, przy upale padł (zamontowany w komorze silnikowej na błotniku, jak wiadomo jest tam spore ciepełko. Później kupiłem za grosze gotowy...
Jack63 , param się elektryka samochodową i elektronika od lat 60 -tych , ale dotychczas nie dawałem żadnej cewki zapłonowej do przewinięcia lub stosowałem zamiast jej , jakiegoś "transformatorka". CZ to nie transformator / w opisanym wyżej przypadku/ ,a uzwojenie pierwotne cewki z przerywaczem mechanicznym /platynka / zawsze ma większą oporność od cewek...
Jeśli masz silnik z tradycyjnym aparatem zapłonowym, to sprawdź przerywacze, kondensatory i cewki zapłonowe. W przypadku nowszego rozwiązania układu zapłonowego, to może podmień moduł i przeglądnij gaźnik chyba, że silnik jest na wtrysku.
Ma ktoś moze schemat stabilizaotra do simsona - chodzi mi o taki w którym jest od razu stabilizaotr i przerywacz - 4 gniazda (2 przerywacz, 2 stabilizaotr chyba) na 12 V model chyba tgl 42409 na prąd maksymalny 2,5. Może być też schemat samego stabilizator bez przerywacza i na odwrót i niech mi ktoś powie jakie napięcie powinno być ładowania (chyba...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. 126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący z kołem pasowym. W dodatku do modułu podpięty był...
no to nic dziwnego że nie odpala... w starym typie wg schematu masz zapłon na zwykłych przerywaczach i cewkach a w nowym typie masz elektroniczny zapłon z czujnikami i modułem zapłonowym - tego nie da się podłączyć do przerywaczy, także musisz przerywacze podłączyć bez modułu bezpośrednio do cewek tak jak Ci narysowałem tutaj: https://obrazki.elektroda.pl/1453262500_...
przerywacz zapłonowy moduł przerywacz przerywacz cewka zapłonowy
wodomierz magnes pralka blokada polar wytwarzać podciśnienie
philips 32pht4503 zmywarka samsung dw60m6050
Seagate Personal Cloud SRN21C - formaty plików i kompatybilność Sharp TV: Kolorowe pionowe pasy po 10 minutach