cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
W czasach gdy używano tego radia powszechne były jeszcze układy zapłonowe oparte o przerywacz, cewkę zapłonową i kopułkowy, mechaniczny rozdzielacz WN. A te elementy były niestety źródłem sporych zakłóceń odbioru na zakresach AM. Tak mi sie przypomialo, że oglądając TV na odbiorniku Beryl 102, wiedziałem że ojciec wraca, zanim słychać było warkot "kredensa"...
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Teoretycznie uzwojenia cewki są sprawne (Post 4) Pozostaje dokonać próby według opisu z postu 4, lub szukać uszkodzenia gdzie indziej (przerywacz, zasilanie świeca)
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
Wyczyść palec i styki przerywacza, sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Zrobiłeś maszynę do zabijania (paralizator) Brak kondensatora B+/1D. Styki Masz na cewce po dwóch stronach. Dodaj pojemność 0,22mf/600v
witam,musisz sprawdzić ,przerywacz ,cewkę zapłonową,prawidłowość i stan połączeń.tu znajdziesz schematy będzie ci łatwiej http://www.arecki113.republika.pl/ http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... pozdrawiam
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Drugi styk cewki na przerywacz do aparatu.
Przerywacz ,kondensator i cewka zapłonowa.
W skodzie felicji z silnikiem 1.3 mpi z tego co pamiętam to nie ma żadnej listwy a jedynie przerywacz i cewka zapłonowa. Właśnie występuje taka cewka, i to w silniku 1.3 MPI [url=https://anda.auto.pl/cewka-modul-li... masz jej wygląd.
Kolego ale na tej nie ma żadnych oznaczeń ta cewka jest od kosiarki żyłkowej. A da rady jakoś sprawdzić jeśli nie podpisane ?
spokojnie wystarczy 1x/s Przerywacz kierunkowskazów cewka zapłonowa i jeden rezystor. Taki kilkuwatowy. Chyba że znajdziesz Przerywacz i cewkę na 24V. Proste jak konstrukcja cepa więc niezawodne. Pytanie tylko jaka jest wydajność pradowa tego twojego 24V
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Otóż chciałbym zakupić kondesnator do prostego układu zapłonowego (przerywacz , kondensator , cewka zapłonowa) do silnika Komara :) chciałbym zakupić to w zwykłym sklepie elektronicznym. Pojemność kondensatora ma mieć 0.22-025 uF , oraz napięcie 600V. O jaki typ kondesatora poprosić ? Jaki będzie najbardziej trwały ? Z kondesnatoram dydekowanymi dokładnie...
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
Proste. W skrócie i obrazowo-SEM jest prostowana za pomocą diody BA159 i ładuje baterię kondensatorów . Dioda prostuje napięcie i pilnuje żeby to zgromadzone w kondensatorach nie zwiało spowrotem do masy poprzez układ który je ładuje ( cewkę zailającą). Jeżeli zostanie wyzwolony tyrystor układem wyzwlającym złożonym z elementów dołaczonych do bramki...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Spróbuj podmienić kondensator obok przerywacza albo masz uszkodzoną cewkę zapłonową
Nie mam kabli od instalacji gazowej podpiętych pod cewkę. jak sprawdzić przerwę na przerywaczu ??
Dobrym przyrządem jest lampa stroboskopowa na przewód wysokiego napięcia lub mała żaróweczka w obwód niskiego napięcia między przerywacz a cewkę zapłonową,działaj i daj znać
Kolego sprecyzuj pytanie. Masz instalację zapłonową, akumulator, cewka kondensator, przerywacz i zasilanie paliwem? Co ci nie działa?
Cześć Spotkałem się kiedyś z układem wykorzystującym przerywacz i cewkę zapłonową. Daje dość silne impulsy, a zasilać możesz 6V -np.motorower lub 12V - samochody. Rychu
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Jeżeli aparat z przerywaczem to cewka się nie nada.....
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Ja bardzo dobrze wiem do czego służy ten kondensator. Wiem także o takich szczegółach jak prąd samo-czyszczania styków przerywacza. Ale kolega nie bardzo widzę zna się na "zelektronizowanych" układach zapłonowych bazujących jeszcze na przerywaczu lub nie zrozumiał co w ogolę zaproponowałem. Ja proponuję tego typu "układ zapłonowy" wstawiony pomiędzy...
Witam Kolegę. Jeśli już-to silnik na pewno nie WSK125-tylko 175-silniki 125 posiadały iskiernik a nie zapłon aku. A odnośnie Twego pytania to bez problemu ,Wykorzystaj przerywacz,Daj cewkę zapłonową i po problemie.
Witam. Poszukuje schematu elektronicznego czujnika rozwarcia styków przerywacza. Urządzenie ma być dość uniwersalne i pasować do wielu motorów z platynkami ( wiem, że można sprawdzić to za pomocą bateryjki i żarówki, ale trzeba odpinać cewkę i kondensator od przerywacza). Cewka zapłonowa np. w Romecie ma rezystancję 1,5 R a kondensator pojemność 150nF....
alternator grubym przewodem ,,+" podłonczony do ,,+" z akumulatora zasilającego silnik rozrusznika, ze stacyjki idzie zasilanie przez przerywacz na cewkę zapłonową. I oczywiście ze stacyjki idzie zasilanie elektro włącznika jeśłi ten model już go miał tyle pamiętam.
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Przecież prościej jest zastosować przerywacz zapłonowy cewkę i zwykłą świece. wtedy iskra będzie podawana w odpowiednim momencie. Świeca żarowa modelarska zda egzamin tylko wtedy gdy będzie podłączona do prądu po odłączeniu silnik zgaśnie chyba że będzie zastosowane paliwo modelarskie. Jutro podam jaki jest skok tłoka.
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
Ma być tak podłączony zapłon w 126p, plus po stacyjce do "plusa" cewki, z "minusa" cewki do śrubki od przerywacza w aparacie zapłonowym. Cewka ma być przykręcona do masy, może być do nadwozia. Ze środka cewki kabel WN do środka kopułki, z boków kopułki przewody WN do świec. Tak jak na tym rysunku: https://warsztatowiec.info/wp-content/up...
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Kondensator jest przeciwzakłóceniowy. Na pewno plus do jednego zacisku a kondensator do drugiego jeszcze przerywacz.
Właśnie opisu nie miałem. Układ jest wzięty z elektrody ale teraz nie mogę znaleźć tego tematu... Punkt P jest podłączony pod przerywacz, CZ to cewka zapłonowa. Z tego co się domyślam to ma działać tak, że gdy na przerywaczu pojawia się masa, to na wyjście CZ też ma być podana masa. Tak to generalnie w aucie działa. Że jak się kręci aparat zapłonowy...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Wyjaśniam: -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice -klin jest cały (ściągałem magneto) -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona...
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Rozwiń to twierdzenie.
Witam! Moje pytanie brzmi. Jak sprawdzić cewkę zapłonową, aby mieć 100% pewność jej uszkodzenia (cewka walcowa dwubiegunowa). Objaw brak iskry, zasilanie 12V, przerywacz działa, przewody zapłonowe nowe.
Czyli coś takiego się nie przyda. Możesz mi powiedzieć jakiej cewki szukać ? Może być to np cewka z kosy spalinowej ?
Sprawdź zasilanie na. cewce probówka. podczas kręcenia rozrusznika. Styk +B. .Odstęp czystych styków przerywacza na 0,45mm. Jeśli nie będzie iskry to może być cewka zapłonowa uszkodzona. Ustawienia punktu zapłonu to krok drugi.
Po tym jak Simson zgasł gaźnik byl dokładnie wyczyszczony nic to nie dało. Zmieniałem na taki sam model gaźnika bo akurat miałem sprawdziłem czy rozmiar dysz się zgadza dalej nie odpalił. Paliwo z kranika leci bardzo ładnie.Później "bawiłem" się przy zapłonie zmieniałem kondensator przerywacz sprawdziłem cewkę zapłonową wszystkie kable wychodzące z...
Pamiętasz może jakie luzy zaworowe powinienem ustawić? O ile dobrze pamiętam to było 0,25mm na wydechowym i 0,20mm na ssącym (na zimnym silniku). Pokrywa nie pogięta, ale ogólnie rzecz biorąc auto niestety jest totalnym składakiem, podłubanym straszliwie i tak na dobrą sprawę to nie wiadomo jaka część z jakiego rocznika pochodzi. Silnik 650, gaźnik...
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Cze znowu MIKSER! A może jeszcze zaproponuję na sygnale przerywacza na cewkę zapłonową. Tego sygnału nie da się zastąpić innym. a rozrusznik się da, np kiedy staniesz z górki to nie trzeba rozrusznika, pompa też dobry pomysł, ale jak ktoś się wepnie bezpośrednim + pod pompkę to odjedzie... Najlepsze jest to, że mozliwości jest dużo i nikt nie wie GDZIE...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
Cewka jest sprawna. Twoją cewkę trudno sprawdzić opisaną metodą. TO NIE CEWKA WSPÓŁPRACUJĄCA Z PRZERYWACZEM MECHANICZNYM.
Szanowny Kolego. Widząc nieprawdopodobną dbałość o najmniejszy detal tej repliki, dorzucę swoją ,,wizję'' odwzorowania układu zapłonowego, a pamiętajmy, że mamy rok 1886. Akumulator - ze schematu wynika, że były to dwa ogniwa ołowiowe w szklanych, lub ebonitowych pojemnikach, czyli napięcie w układzie wynosiło 4,4VDC. Można takowe jeszcze zakupić, postaram...
Po ściągnięciu kabelka od przerywacza żarówka po przyłożeniu na cewkę zapłonową na "-" świeci. Czyli zwarcie na aparacie zapłonowym? i co robić?
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
Tak, chcę zrobić przyrząd do ustawiania zapłonu, czyli punktu, gdy platynki przerywacza, z którym cewka zapłonowa jest połączona szeregowo sie rozchodzą. Czy mozna jakoś usprawnic powyzszy układ aby pomiar był wiarygodny pomimo pola magnetycznego? Pozdrawiam
Może napisz to po polsku. Z tego, co dałem radę zrozumieć, to coś zwarłeś. Pewnie przy okazji coś spaliłeś. Czy na cewkę wychodzi impuls z przerywacza lub układu zapłonowego? Bo jeśli nie, to podmiana cewki nic nie da. Jakiś schemat by się przydał.
Po długim czasie chciałbym napisać że temat jest do zamknięcia. Wymieniłem uszczelniacze na wale, cewkę zapłonową i przerywacz. Jest nienagannie. :)
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
Witam, glebogryzarka Mrówka M8-125B WSK rok produkcji 1987 na podzespołach wsk 125 gubi iskrę gdzie szukać przyczyny? Układ zapłonowy oraz gaźnik taki sam jak WSK 125 zapłon iskrownikowy. Odpali, słychać wypadanie zapłonu gdy zgaśnie sprawdzam iskrę i jej nie ma gdy poruszę przerywaczem iskra pojawia się ponownie i ten sam objaw w koło. Klin na wale...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
Jeszcze nie widziałm spalonej cewki zapłonowej w wsk, chyba że gaszenie podepniesz pod akumulator. Sprawdz przerywacz i ustaw zapłon, na żarówke.
Proponuję kupić kondensator "elektroniczny" 220n/400V ew.630V do układów impulsowych i zamontować jak najbliżej przerywacza - krótkie kable(!). Dzisiejsze kondensatory to zwykły chłam. Swoją drogą cewka zapłonowa też jest podejrzana.
Dawno dostałeś odpowiedzi. Masz tam kondensator i przewód idący do przerywacza.
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
Zacznijmy od schematu, który zamieściłeś. To jest tylko zarys schematu, nawet nie blokowy.Chyba nie przypuszczasz, że tak wygląda schemat wpółczesnego pojazdu, to to może 1% tej struktury. Tu poniżej masz temat z wycinkiem układu, już dużo konkretniejszy, choć dyskusja dotyczy oryginalnego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Pomimo języka...
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony prawidłowo? Nie zapominaj, że po ustawianiu szczeliny przerywacza trzeba korygować.
Kiedy nie ma przerywacza to znaczy że mamy cewkę z wbudowanym tranzystorowym przerywaczem W tych najprostszych zapłonach jest tylko cewka z odczepem do gaszenia. Nie ma nic więcej
Najlepiej by było wykorzystać cewkę zapłonową z samochodu + przerywacz na 555.
Masa z tyłu jest dobra. Jest nowa plecionka. Jestem załamany. Wczoraj testowałem malucha i nic nie pomaga i problem dalej występuje. Postanowiłem, że kupię nowy przerywacz, nową cewkę zapłonową (ale transformatorową bo olejowej nie ma) i nowe przewody wysokiego napięcia do świec a i te kondenstory do cewki i przerywacza (choć wsztko stare jest przeglądniete,...
Może też nie być iskry - do wymiany cewka zapłonowa, do sprawdzenia przerywacz.
Witam Dwie możliwości: 1. Na przerywaczu zbyt mała przerwa. 2. Przegrzewa się cewka zapłonowa. Pozdrawiam W.B.
Trudno powiedzieć, ile tam jest dokładnie woltów, bo gdy styki przerywacza się odwierają ~GMP, to szpilka powstaje, taka z 40V, albo i więcej....Zastosuj dowolną cewkę zapłonową, tak jak mówiłem od chinskiego skutera, o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1-4 Ω. Na pewno będzie działało :idea: a kosztuje grosze :D
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Dokładnie są trzy urządzenia w postaci kości krzemowych: przerywacz do kierunkowskazów, cewka zapłonowa i jest też Voltagr-regulator od którego wychodzą trzy przewody: dwa tego samego koloru i jeden masowy. Wszystko jest ze sobą połączone w jedną całość i dlatego ciężko jest to rozgryźć. Natomiast z silnika wychodzą cztery kable: dwa na cewkę zapłonową,...
Tak zostaje oryginalny układ zapłonowy(przerywacz, kondek i cewka WN) do tego podłączamy przewód czerwono-czarny z tego stojana i powinno działać.
krzysiek7108 właśnie chyba przerywacz jest dobry, izolatory ma dobre na pewno, coś mi świta chyba ta cewka zapłonowa. A nie orientujecie się ile ona może kosztować ??
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Już po problemie. Na wale napędowym jest ... taki przerywacz. Był uszkodzony. Śmiga i kosi.
Naprawiałem takiego Simsona z podobnym problemem. Pewnie problem już rozwiązałeś, jeśli nie to podpowiem Sprawdzałem po kolei wszystko: świece, cewka zapłonowa, przerywacz, przewód, czapka, Po podmianach kolejnych elementów udało mi się go uruchomić, ale nie miał wolnych obrotów i palił tylko "z pychu" Problem był w wielu elementach. Trochę mi to czasu...
Witam.Chciałem zapytać jak podłączyć w kolejności kondensator i cewkę zapłonową pod przerywacz do wsk 125.Znalazłem parę schematów ale każdy mówi co innego i nie wiem jak to podłączyć aby nie było żadnych zwarć itp.Bardzo proszę o pomoc.Z góry dzięki.
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
To były stare dobre czasy, kontrolka w dłoń i pojechali. Ustaw koło na znaki i podepnij kontrolkę do masy i kabla który wychodzi na cewkę. Ustaw tak aby przerywacz zaczynał się rozwierać i wtedy będzie się zapalać kontrolka, złap ten sam początek zapalania.
zadziala jakakolwiek wysokoprądowa cewka zapłonowa - uzwojenie niskiego napięcia ok 0.9 Ohm Cewki z uzwojeniem 3-4 Ohm nadają się do aparatów tradycyjnych z przerywaczem. U mnie w UAZie z ruskim modułem zapłonowym i aparatem bezstykowym chodzi cewka LUCAS i jakoś się nie gryzą.
Nikt nie będzie ci rysować, jak się podłącza cewkę zapłonowa, bodajże przerywacz kierunkowskazów i przekaźnik rozrusznika, bo to najbanalniejsze z banałów. To tak proste i standardowe sprawy, że znajdziesz w każdym schemacie. Co do układu zapłonowego i ładowania, to nawet nie zrobiłeś zdjęcia stojana, a wymagasz, by ci solucje podawać. Poważny jesteś?
Możesz zamontować cewkę od malucha, dwa wyjścia wn, wersja z przerywaczem
Cewki zapłonowe i wszelkie inne transformatory nie działają przy napięciu stałym. Generalna zasada, dotycząca elementów indukcyjnych, jest taka, że napięcie chwilowe jest proporcjonalne do szybkości zmian prądu. Napięcie stałe dla wielu elementów indukcyjnych stanowi zagrożenie, silnik indukcyjny czy transformator sieciowy spalisz jeśli podasz stałe,...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Mam taką cewkę i zastanawiam się czy nie dało by się jej zastosować jako cewka zapłonowa w silniku dwusuwowym ze zwykłym przerywaczem stykowym??? Interesuje mnie jakie napięcie (6V czy 12V) podłączyć i do których zacisków żeby generowała iskrę...
Klin mam nowiutki a przerywacz i kondensator jest od tego motorku. Wezmę zamienię cewkę zapłonową na drugą która jest na pewno sprawna a jak iskry nadal nie będzie to już nie wiem.
No cóż. Po takim postoju warto by aparat zapłonowy przejrzeć, oczyścić i nieco zakonserwować. Jeśli prąd dochodzi do aparatu więc może przerywacz nie ma szansy łączyć z masą? I druga sprawa to kondensator winien być przyłączony w okolicy przerywacza a nie cewki zapłonowej.
Istnieje wiele silników 2 - cylindrowych , gdzie obydwa tłoki pracują razem/ w sensie góra - dół / np. 4-suwowy motor Fiata 126p, ale układ rozrządu powoduje, że zapłon następuje co 2 obroty wału korbowego, oczywiście raz w jednym raz w drugim cylindrze. Natomiast w Jawie 350 jest tak jak napisał JAREWA. Tam każdy cylinder ma oddzielny układ : przerywacz,...
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
przerywacz cewka zapłonowy schemat przerywacz zapłonowy cewka przerywacz
tester szczelności zawieszenie corsa sprzedam automat montażowy
Renault Koleos 2.0: Pomarańczowa kontrolka klucza i STOP Muzyka powitalna Windows XP: title.wma