zobacz na tę stonę i napisz jaki rok tej astry i komputer delko bosh lambda jak jest zimna i uszkodzona to silnik żle pracuje kod błędu 13 lub moduł zapłonu
Witam. Wczoraj podczas jazdy nagle zgasł mi silnik. Wymieniłem akumulator bo był już stary i silnik kręci ale nie chce odpalić. Sprawdziłem świece i wszystko okej. I stąd moje podejrzenia że chodzi o moduł zapłonu. Problem w tym że nie mogę go zlokalizować. Gdzie dokładnie się znajduje? Dzięki z góry
W okresie letnim nasilające się gaśnięcia silnika, problemy z uruchomieniem ciepłego.Przy wyższych temperaturach rozgrzany silnik przerywa(wyższe obroty) , często gaśnie na wolnych i zapala się kontrolka silnika, auto nie daje sie uruchomić. Po zatrzymaniu się i unieruchomieniu silnika - ponowne uruchomienie niemożliwe. Po chwili wszystko wraca do normy....
może przeskoczył pasek rozrządu (za późny zapłon)i tu pytanie jak z mocą i czy usterka pojawiła się nagle? cewka w aparacie, moduł zapłonu.... Dodano po 1 cewka zapłonowa może mieć przebicie do masy
Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
narasta, jeszcze raz sugetia o takim kalibrze, a spotkamy się na ubitym śniegu. Zasada-wiem-piszę, nie wiem-uczę się. I milczę. Nie ma tam ani modułu zapłonowego ani tym bardziej rozdzielacza zapłonu. Jest za to zintegrowana cewka bezpośredniego zapłonu.
Specyfikacje napięcie zasilania: 12 V opór cewki wtórnej: 7 000 - 14 000 omów Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór cewki wtórnej: Wyłączyć zapłon. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 1 i 4 lub 2 i 3 świecy zapłonowej w cewce zapłonowej. Porównać...
Można odczytać jeśli na tablicu rozdzielczej zapalony jest wskażnik pomarańczowy silnika, z tym że nie odczytasz jeśli po usterce 3razy włączysz auto i nic się nie będzie działo, bo wtedy automatycznie kasują się kody błędów.U mnie jak gasł i nie chciał zapalic był uszkodzony elektroniczny moduł zapłonu. Pozdrawiam JK.
Najprawdopodobniej to moduł zapłonu. JK
Witam, borykam się z tym problemem już dłuższy czas, mój kolega-mechanik poczuł się w końcu bezradny. :-( Dotyczy to Astry'97, silnik C14NZ. Objawy: po powolnej jeździe w korkach, chwilowym zatrzymaniu na światłach, parominutowym postoju (z wyłączonym silnikiem!) - po naciśnięciu pedału gazu obroty spadają do 400-500, silnik często gaśnie. Jeśli nie...
A czy przypadkiem nie wariuje obrotomierz? Znam podobny przypadek w C16NZ i sprawcą zamieszania był moduł w rozdzielaczu zapłonu. W Multecu on często się sypie. Uszczelka pod głowicą też prawdopodobna, ew. walnięty podstawnik hydrauliczny. Dźwigienka raczej nie, ale to łatwo ustalić (klucz 10mm).
Może, ale powtarzam po raz kolejny, nie chodziłby na dwa cylindry a nie na jeden. Napisz jaki kod silnika był w oryginale i jaki rocznik auta? Dodano po 5 Zerknąłem w schematy, gdyby nic nie było na 4 pinie, a cewkę masz przykręcaną do silnika, w ogóle by nie zapalił, to sterowanie z komputera silnika na moduł zapłonu. Więc raczej do wymiany elektryk,...
Witam. Poczytaj tutaj - podobny problem. Ja miałem tak samo jak ty - po rozgrzaniu silnik lubił sobie zgasnąć i odpalił dopiero jak trochę ostygł albo po kilkunastokrotnym pokręceniu rozrusznikiem - i winowajcą okazał się nieszczęsny moduł zapłonu. To taka mała kostka przykręcona do metalowe (aluminiowej chyba) płytki pod cewką zapłonową. U mnie wyglądała...
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Witam Montowałem ostatnio alarm i oddzielną sensorową blokadę zapłonu w Astrze G. (Wiem że Astra G to jeden z lepiej opisanych samochodów na Elce, ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem) Blokadę chciałem założyć na plus od cewki, ale w kabinie jest tylko gruby plus idący od stacyjki, którego przecięcie odcina wszytko. Gdzie można by się wpiąć,...
Witam Samochód ( Opel Astra 1,6 8V z 1999 roku) przestał palić na dwa cylindry. Kod błędu wykazał „moduł zapłonu obwód przerwany” coś takiego. Polecono mi wymianę modułu. I mam pytanie: Czy można to zrobić samemu czy trzeba pod komputer i kodować nowy moduł? Czy może być inna przyczyna przy takim kodzie błędu? Zasugerowano mi że ewentualnie...
Moduł wymieniałem na inny,w prawdzie nie mam gwarancji 100%że ten jest sprawny ale zmiany nie ma,pasek jest ok. wałek obraca się normalni.Iskra przeskakuje tylko raz przy wyłączaniu zapłonu,napięcie dochodzi do modułu i do cewki,myślałem jeszcze o słabej masie,ale może być to efektem jednego przeskoku iskry przy wyłączaniu zapłonu?
Witam! W mojej astrze dzieje się coś złego z zapłonem. Postanowiłem już ostatecznie wymienić cewkę zapłonową i moduł zapłonowy. Najpierw chcę się upewnić i sprawdzić moduł. Posiadam drugi i chciałbym go przełożyć, ale wiem, że znajduje się pod nim pasta "termoizolacyjna". No właśnie pasta... nie jestem pewien jaka to musi być pasta. Czy wystarczy zwyczajna...
stacyjka to moduł cim próbowałem tak ze jak odpali wyciąłem przekaźnik od rozrusznika auto chwilę chodzi później gaśnie . na kompie jak się łączę z modułem cim pokazuje ze rozrusznik nie załonczony
O to mi właśnie chodziło. Czyli muszę po włączeniu zapłonu nacisnąć na chwilę pedał hamulca (lub wymusić odpowiedni stan na wejściu modułu check).
Niestety nie ma żadnych kodów błędów. A może prościej było by posprawdzać czy w momencie jak nie chce zapalić, dochodzą do modułu zapłony sterowania, tylko nie wiem jekie to sterowanie ma być i na którym kablu, czy to jest tyklko jakieś napięcie czy jakiś sygnał sterujący, bo może nie ma wogule wysokitgo napięcia. Jak to sprawdzić?
Może to ten stary numer z elektronicznym modułem zapłonu,bo w oplach to normalny objaw i nigdy nie wiesz kiedy zgaśnie i czy jeszcze zapali.
Do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym moduł zapłonu,cewka zapłonowa za mało danych-rok,kod silnika?
Jeśli masz instalacje alarmową to ją odłącz. Szczególnie jak masz immobilizer. Tak było w moim przypadku : MAZDA 323 Hatchback 1993 1,4 gaźnik.Po założeniu instalacji gazowej ( nota bene w renomowanym warsztacie) i przejechaniu ok. 800 km na gazie ( zapalając rano zawsze na benzynie) chciałem przejechać parę kilometrów na benzynie. Po nagrzaniu sie...
Jak zwykle w Oplach moduł zapłonu zaczął szwankować i trzeba go wymienić , bo to będzie się coraz częściej pojawiać.
Witam w moim oplu padł moduł aparatu zapłon, nie da się tego zdiagnozowac gdy sillnik jest na chodzie, błąd wyskakuje tylko i wyłącznie gdy nie da się uruchomić silnika. Dokładnie potrafił zgasnąć bez powodu i nie dał się uruchomić przez pewnien okres, po czym wszsytko wracało no normy, po wymianie modułu problem znikł.
Trochę niefortunnie się wyraziłem, w tym osprzecie silnika (Delco) moduł zapłonu znajsuje się w obudowie aparatu zapłonowego - więc masz rację z tą masą podawaną "z aparatu". Ale chodziło mi o to że impulsy z impulsatora w aparacie trafiają do komputera z niego wracają do modułu zapłonu który steruje cewką zapłonową. baaaaaaaardzo często pasają te moduły...
astra III jest po stłuczce i poszły poduszki pasażera i kierowcy.Problem jest taki że oświetlenie kabiny świeci cały czas pomaga tylko wyjęcie żarówki,i po włączeniu zapłonu właczają się światła awaryjne trzeba dwa razy nacisnąć włącznik żeby je wyłączyć.Czy ktoś wie jak temu zaradzić nie wymieniając narazie modułu i poduszek?
to pozostaje podstawić moduł zapłonu czy podzczas kręcenia włącza się pompka paliwa?
najprędzej to będzie jednak sterownik wtrysku walczyłem po niemieckich serwisantach z czymś takim (auto sprowadzone 4 lata temu za 5 euro bo za nowy sterownik w serwisie można było kupić 3 takie vectry - uczciwy niemiec był a auto igła) po sprawdzeniu wszystkiego i podstawianiu czujników i modułu zapłonu zostały tylko przewody i komp przewody sprawdziłem...
Witam serdecznie im więcej podasz danych tym mniej zostanie elementów do sprawdzenia. Narazie jest to pompa paliwa, czujnik obrotu wału, moduł zapłonu, kostka stacyjki. POzdrawiam.
jak zgaśnie podczas jazdy kontrolki się nie świecą, dopóki się nie zatrzymam (lub wrzucę na luz), nie wiedziałem że to może mieć znaczenie. co do modułu zapłonu, to owszem sugerowano, ale na podmiankę nie miał nikt pod ręką, więc musiałbym kupić po prostu i modlić się by nie były to niepotrzebnie wydane pieniądze :)
może nie doczytałem ale chyba modułu zapłonu nie wymieniałeś i myślę że jeśli problem jest również na gazie to problem z zapłonem
Witam, mam trochę podobny problem, z którym nie poradzili sobie ani elektomechanicy ani ASO. Posiadam Astre II z 1999r. Problem z nią polega na tym, że raz na jakiś czas podczas jazdy obrotościomierz lata od 1000 do 7000 przy czym obroty silnika się nie zmieniają, ale auto chwilami szarpie. Po zgaszeniu silnika auto nie odpala - nie kręci. Zapalają...
HM no właśnie ale auto pali i jeździ Od znajomego co zajmuje sie rozbieraniem szczególnie Grupy VW starych i powypadkowych aut dosatałem 2 sterowniki opisane jaki 1.6 z czego jeden nie odpalił w ogóle a drugi chodzi nawet ładnie zero błędów na lampce MIL . Co do numeracji to nie powiem na 100% bo na tym jego naklejki poobdzierane (tłucze się z tymi...
Dodano po 3 i przy każdym takim mocnym szarpnięciu słychać jakieś takie dziwne uderzenie, stuk nie wiem Po sprawdzenia -- przewody świece i przewody zapłonowe, rozdzielacz zapłonu, ( palec i kopułka ), moduł zapłonu ( cewka zapl. ) Ps. A filtra powietrza Ci jeszcze nie rozwaliło ??? Kolega napisał że ma instalację sekwencyjną a więc nie powinien mieć...
Witam otóż wygląda to tak. Z niskich obr jest wszystko ok , od około 3 tys zrywa do jakiś 4500obr i dalej moment obr się rozjeżdża ( bardziej pałowa , no nie idzie ) Nie zależnie czy to bieg nr 1 czy 5 oraz czy gaz czy bp. Gdy chce kogoś scignac czy wyprzedzić to atakuje tylko do ok 4500obr bo dalej już nie idzie i musza wkładać następny bieg a wtedy...
Witam kolegów. Mój problem z Astrą - silnik x14nż, benzyna, wygląda nastepująco: Miałem problem z odpalaniem auta przy niskich, ujemnych temperaturach i w czasie deszczu. Przy dodatnich temp. auto pracowało bez zarzutu za wyjątkiem zwiększonego zużycia paliwa. Zrobiłem pomiary cśniena w poszczególnych cylindrach i okazało sie, że jest za niskie i pali...
Jeśli wykonałeś moje testy poprawnie i jak piszesz była iskra, wtryskiwacz wstrzykiwał paliwo i działała pompa paliwa => to układ ECU, cewka zapłonowa i moduł zapłonu są sprawne. Przede wszystkim sprawdź czy nie urwał ci się pasek rozrządu lub nie ułamała się nóżka plastikowa napędzająca wałek aparatu zapłonowego (przy okazji wymontowanego aparatu podłącz...
Witam, mam ten sam problem co matiu15 Astra H silnik Z16XEP - bez instalacji gazowej przy przebiegu 136 tys km padł moduł zapłonu DIS - objaw praca silnika jakby na 3 cylindrach, spadek mocy, silnik na wolnych obrotach się trzęsie, podczas powrotu do domu mogłem jechać tylko do 60 km/h powyżej miganie kontrolki "check engine" (po odpuszczeniu gazu kontrolka...
Witam, mam ten sam problem - Astra H silnik Z16XEP - bez instalacji gazowej przy przebiegu 136 tys km padł moduł zapłonu DIS - objaw praca silnika jakby na 3 cylindrach, spadek mocy, silnik na wolnych obrotach się trzęsie, podczas powrotu do domu mogłem jechać tylko do 60 km/h powyżej miganie kontrolki "check engine" (po odpuszczeniu gazu kontrolka...
Witam Jeżeli zły dział,proszę mnie cierpliwie poprawić. Szukałem na różnych forach podobnych tematów i jako,że żaden nie rozwiązywał problemu postanowiłem "ostatnią deską ratunku" zahaczyć o tutejsze. Sytuacja wygląda tak: Zimny silnik ( lato +20 na zewnątrz lub zima -15 bez znaczenia) odpala na benzynie (na lpg nie ma możliwości,chyba,że w trybie awaryjnym)...
Witam, trafił do mnie opel astra 1.8 16 V z 1993 r po wymianie czujnika położenia wału korbowego. (Właściciel sam wymieniał bo przy starym posypały się przewody) Auto nie odpala, wymieniona również została cewka zapłonowa . Problemów jest kilka: 1) pierwszy problem jest z komunikacją z komputerem-przy próbie diagnozowania komunikat „program nie odpowiada”...
Dziś już nie dałem rady. Ale doczytałem na angielskich forach informację o 'nauczeniu' ABS-u Dodatkowo wiąże sie to z systemem DDS w które to aut jest wyposażone, własnie wertuję Dokumentację TISa i oto co znalazłem: ****************************************... System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS/DDS), system nadzorowania spadku...
Trocę poprawiłem post. Trochę udało się znaleźć ale te pytania zostają jednak bez odpowiedzi. Witam. Oto problem. Słowem wstępu. Rodzice kupili autko z drugiej ręki. Poprzedni właściciel dołożył do niego immobiliser, alarm no, instalację gazową i klimę. Instalacja założona w taki sposób ze po przełączeniu na gaz zapala się "check engine". Silnik uruchamia...
tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM! ...czyli jak domowym sposobem...
Witam wszystkich, Od kilku dni walczę z usterką w moim samochodzie Opel Astra H, 2009 1,7 CDTI (A17DTR) z oryginalnym hakiem/modułem. Po włączeniu samochodu (odpaleniu czy też po prostu włączeniu zapłonu) światła stop permanentnie święcą. Po podłączeniu interfejsu diagnostycznego Op-Com brak jakichkolwiek błędów w każdym module. Próba "ręcznego" testu...
Astra 97', silnik X16SZR. Wiem, że Quad Driver Module (błąd P1640-nieobecny) jest w ECU i steruje zapłonem, myślę; w ogólnym schemacie nie mam QDM, więc siedzi w sterowniku silnika
Witam, przerabiam ten sam problem, też w astrze 1,6 8V. Na razie odkryłem przeciek paliwa na wtryskiwaczu (nieszczelne o-ringi) co dało tyle że zaczął w miarę odpalać i chodzić na wolnych obrotach, i wymieniłem moduł zapłonowy ( w aparacie zapłonowym) - podawał 2 razy większe wartości w porównaniu z nowym, mierzyłem to omomierzem. W tej chwili da się...
Witam wszystkich, zabudowałem tablet w mojej Astrze i chciałbym się Was doradzić w kilku kwestiach, które pozostały mi do kompleksowego zamknięcia sprawy. 1. Zasilanie tabletu. ( Nexus 7 2012 wifi ) Obecnie mam tablet podłączony do ładowarki, która dostaje napięcie po zapłonie i wtedy ładuje tablet. Sam tablet za pomocą taskera skonfigurowałem tak,...
Widzę inny problem Winą obarczałbym instalację gazową. Po wymianie modułu było lepiej ale dlatego, że przy i tak złej miesznance, rozstrojonym kompie silnika dostawał białą iskrę, więc jakiś czas było ok. Poza tym po wymianie aparatu pewnie trochę lepiej ustawiono kąt wyprzedzenia zapłonu... Umówmy się: jeśli aparat zapłonowy, to dlaczego pali bez problemu...
niestety,bo C14NZ ma zaplon hallotronowy,zaś C16NZ magnetoindukcyjny,z wewnętrznym modułem. Więc jest inny sterownik (pinologia) i instalacja. Może przełozyc wałek rozrządu,albo głowicę? :)
Witam Dołączę się do wątku,ponieważ mam identyczny problem jak autor tego tematu,a mianowicie wymieniłem wszystko co związane jest z układem zapłonu(łącznie z podstawieniem sterownika)i nic,trzeci tydzień z tym walczę i powoli wymiękam.Opel Astra 1,6 92 silnik C16NZ.Proszę o jakieś wskazówki.Pozdrawiam
Witam! Opel Astra F 1.6i C16NZ 92 r LPG Parę dni temu Astra przestała odpalać. Wymieniłem cewkę zapłonową, moduł i kopułkę. Działa, ale pojawił się kolejny problem. Otóż na zimnym silniku (czasem podczas dłuższej jazdy po mieście zdarza się także) samochód szarpie tak jakby wypadały mu zapłony. Dodam, że od dłuższego czasu borykałem się z problemem...
Swiece widać że wszystkie wmiare równo okopcone płynu nie ubywa i co zauwazyłem żę chyba przerywa zapłon na 2 garze o strony akumulatora cgdyż po zdjęciu przewodu WN na pracującym silniku iskra niby jest silnikiem szarpie jednak ustępuja drgania co nie stwiedziłem przy innych garach . Czy impulsy na moduł cewki zapłonowej ida bezpośrednio z komputera...
Ciśnienie jest super. A winny jest pewnie moduł zapłonu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Pożycz na szrocie (albo od znajomego) jakiś dobry aparat i sprawdź. Myślę, że pomoże.
Immo jest odblokowane bo nie miga kontrolka a po drugie mam sprzet do sprawdzania takich rzeczy wraz z testerami typu launch i kts. Sterownik ktory podkładam jest od astry 92r bez immo. Sprawdzam kabel po kablu. Napisze o wszystkim Dodano po 1 Astra zapaliła. Powodem braku iskry był innowacyjny system zabezpieczenia zapłonu. Masę ktora idzie na moduł...
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
witam. Wiem że temat był poruszany wiele razy ale u mnie objawy są takie: Autko zawsze odpalało lecz po wymianie sprzęgła przestało palić. Przy wymianie sprzęgła żadne przewody nie były rozłączane. Po tygodniu postoju wyczyściłem cały aparat zapłonowy i kupiłem nową kopułkę oraz palec rozdzielacza zapłonu. Auto nadal nie odpaliło. Poruszałem wszelkimi...
Sprawdziłem z innym czujnikiem położenia wału i i drugim modułem zapłonu. Dalej brak iskry. Wyciągnąłem komputer i ukazała się zielona wtyczka która nigdzie nie jest wpieta
Co z tym robić ? Podłączyć diagnoskop i przynajmniej odczytać "błędy", które wskażą możliwą przyczynę świecącej "kontrolki silnika (pomarańczowej)" Część błędów w Astrze H można sprawdzić metodą ręczną "gaz-hamulec" Ze względu na sposób postępowania metodę tę właściwie powinno nazwać się nożną :) Niestety nie wszystkie błędy tą metodą można sprawdzić,...
Podświetlanie działa tylko przy włączonych światłach, ale z tego co widzę to w wersji bez popielniczki gniazdo nie jest podświetlane. Lepiej wykorzystać obwód ACC (powinien być np. w kostkach radia). Demontaż jest taki sam dla schowka jak i popielniczki - wychodzi cały ten moduł... ale w wersji ze schowkiem może da się "wydłubać" samo gniazdo: Tylko...
Mam podłączonego RECa z Astry H na stole i to samo nie przyjmuje pinu i przy zmianie konfiguracji CAN wywala programowanie nieudane. Jest jeden błąd który to chyba wyjaśnia - niezgodność napięcia zapłonu z sygnałem z magistrali CAN. Mianowicie fizycznie napięcie zapłonu jest ale nie dostaje po CAN tego samego i blokuje moduł. Mam pytanie czy ktoś wie...
Niestety po miesiącu od przeczyszczenia styków w module zapłonu objaw nie odpalania jak ciepły powrócił. Ostatnio czekałem godzinę aż ostygnie i odpali. Po tym zdarzeniu zdecydowałem się na wymianę modułu. Kupiłem moduł firmy HELLA i problem zniknął. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc bo dzięki wam udało mi się naprawić samochód samemu.
Czołem wszystkim , Zapala mi się podczas jazdy kontrolka elektronicznego sterowania układu chłodzenia silnika, czy to oznacza, że termostat jest zepsuty:?: Mam podobny problem. Rzeczona kontrolka zaczyna świecić w momencie włączenia się wentylatora chłodnicy wody i nie gaśnie aż do momentu wyłączenia zapłonu. Co (nie) ciekawe, po uruchomieniu klimatyzacji...
Tak jak pisałem nie znam się na wszystkim. Chciałbym mieć choć jednego z was na jeden dzień i byłoby po kłopocie, ale.... Pompa paliwowa jest ok byłem u kumpla i sprawdzaliśmy.Napięcie jest po przekręceniu zapłonu.To teraz zostaje mi sprawdzić ten moduł. Dodano po 9 Czy chodzi o taki moduł do mojej Astry??
moduł zapłonowy podmieniałem bo mam drugi, ale tam ten troszke padniety i na 3 garach chodzi. po podłaczeniu spowrotem na ten mój działa jak trzeba. musze kumpla scignąc i troche poprzekładac od niego gratów (jak pozwoli ;) ) np czujnik wału, dis, temp itd dzis z ciekawosci zajrzałem pod maske zeby sprawdzic gdzie te kabelki masowe i są. no własnie...
Cześć. Ja bym rzucił okiem na układ zapłonu. Też mam Astre 1,6 to samo i jak mi padał moduł, to cuda się działy, aż w końcu nieodpalił i szczęście, że mam znajomego elektryka. To mi szybko wyczaił co się stało. Pompę mam załączaną po przekręceniu kluczyka. Może wcześniejszy właściciel coś przerobił. Pozdrawiam wszystkich, Zenek.
Do sprawdzenia pompa paliwa (ciśnienie) to na początek. Później wtryskiwacz. Jak się jeździ na LPG zapomina się o tym żeby czasem pojeździć na PB. Albo ma się suchow w baku i pompa się kończy wtedy. Co do LPG trzeba może wyregulować. Sprawdzić kompresje na cylindrach też by można było. Zapłon na LPG w tym silniku dobrze ustawić jest na +12 Sprawdz tez...
Problem taki ,że po zamknięciu samochodu ,obojętnie czy z pilota (ori),czy z klczyka zaświecą się kierunkowskazy i nie gasną (świecą światłem ciągłym)do czasu otwarcia drzwi i właczenia zapłonu.Wszystko po za tym działa prawidłowo.Moduł centralnego zamka podmieniony ,to samo.Multitimer podmieniony to samo.Kolejne odłączanie sterowników w drzwiach też...
Autko jak powyżej przyjechało od mechaników z ze spaloną cewką (widoczne nadpalenia w kształcie kropek na górze cewki nad każdym modułem), cewka zespolona listwowa. Błędy na sterowniku: błąd cewki A,B,C,D... Napięcie dochodzi, masa na cewkę super na silniku tez, sygnały dochodzące sprawdzone diodą i oscyloskopem ok. Napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem...
Witam Niby silnik prosty, układ niby też ale nie daje rady. Autko jak w temacie, stały klient, pojechał się dorabiać w europe, auto zostało, kazał bratu odpalić po ok pół roku nie odpala, ściągli to do mnie - brak iskry. I teraz zaczyna się temat właściwy, aparaty z hallem podmienione dwa, cewki z modułem też dwie, wiązka od halla przedzwoniona aż do...
Witam, posiadam Opla Astrę G z silnikiem Z16XEP. Kiedy jest zimno albo stoi po nocy zimnej to po odpaleniu i jeździe zaczyna migać kontrolka check i silnik zachowuje się tak jak by nie paliły wszystkie cylindry. Komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Ale dzisiaj przed jazdą wypiąłem wtyk do aparatu zapłonowego / modułu cewki i problem się nie pojawił...
Dzięki za odpowiedź. Posprawdzałem miernikiem, poczytałem trochę i wyszło tak: akumulator napięcie 12.9V, z zapłonem 14V więc ok. Za to pobór prądu: 0.91A (wyjęte kluczyki, radio wyłączone, drzwi zamknięte). Odpinałem bezpieczniki i według strony astra3 kropka pl (nie mogę wklejać linków) 1 - system audio-nawigacyjny: 0.50A, 2 - układy elektroniczne...
najprościej ,to klon. najłatwiej, to tech2 i kod immo. Decyzja należy do ciebie. Sam tego nie ogarniesz... Dodano po 16 Sprawdź tak: Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem Zapłon WYŁ Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z: B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne Zapłon ZAŁ Zmierz...
Witam! Chciałbym się upewnić, iż moje domniemania wady są poprawne. Mianowicie, wszystko wskazuje na wadliwą cewkę w Astrze 1.6 2012 - Benzynka. Samochód przy przyspieszaniu nie ważne na jakim biegu, ale głównie przy ruszaniu, zaczyna strasznie falować i się dławić, co jest szczególnie niebezpiecznie przy wyprzedaniu. Ponadto, przy dodaniu większego...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
miałem to samo, moduł zapłonu pod cewką zapłonową
Witam. Wystąpił u mnie problem z modułem i przekaźnikiem grzania świec. Po przekreceniu zapłonu kontrolka gaśnie po jakimś czasie prawidłowo, przekaźnik rozłącza moduł grzania świec, zapłon przekrecony - silnik jeszcze nie uruchomiony - i zaczyna się dyskoteka przekaźnika swiec (załącza i rozłacza co chwilę). Temat identyczny był juz tu taj na forum,...
Dzisiaj metoda hamulec gaz pokazał się błąd 161450 (P0161). Dotyczy to sondy lambda Błędnie odczytujesz te kody . 161450 to nie P0161-tego numeru dtc nie ma w Z16XE> 161450 to DTC P1614 symptom 50. P1614-50 P1614 Otrzymany nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Usterka komunikacji między modułem sterującym blokadą rozruchu a modułem sterującym silnikiem....
B0575=Przerwany obwód lub za wys. nap. czujnika poziomu paliwa C-016 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa Test Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: konfiguracja pojazdu Czy następująca informacja dotyczy tego pojazdu? Pojazd z REC (tylna centralka elektryczna) Tak: T002 Nie: T007 T002 Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego •Zapłon...
Panowie tam w dalszym ciągu występuje sonda rezystancyjna ,a nie napięciowa ,toż to jest jednak Siemens!!!!!! Dodano po 11 T001 Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna •Sprawdź mechaniczne działanie następujących komponentów oraz wszystkich podłączonych części: System wydechowy System wlotowy Wskazówka: Należy sprawdzić czy komponenty i wszystkie podłączone...
Witam, W mojej Astrze z dnia na dzień zaczęły zapalać się światła mijania i pozycyjne (przód+tył) od razu po zapłonie. Włącznik mam 3-pozycyjny (0,pozycje,mijania) i po włączeniu zapłonu światła są włączone na każdym z nich a na desce rozdzielczej nie ma kontrolki włączenia świateł. Przy wyjętym kluczyku w położeniu pozycje świecą się światła pozycyjne,...
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
Jest hallotron,w modelach corsa 1,2 1,4,astra 1,4.Zalezy od modelu-to o czym piszesz Artwin jest modelach 1,6 (kadett,astra,vectra).
Problem jak w temacie, wypadające zapłony, co jakiś czas gaśnie, na wolnych i podczas jazdy, jest słabsza, nasila się to gdy robi się ciepło. Podstawiałem moduł zapł. cewkę, kable świece rozdzielacz są ok, błędów nie wyświetla. Nie chcę wpędzać się w koszty i wymieniać jak popadnie, przeniosłem się ostatnio do 3miasta i nie mam nawet garażu żeby sobie...
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Może spotkał się ktoś z sytuacją-samochód jak w temacie uszkadza sobie sterownik,do tej pory zniszczyła trzy. Zawsze odchodzą do krainy elektronicznego nieba drivery sterujące 2 i 3 wtryskiwaczem ( te dwa SMD widoczne w srodku zdjęcia),jak i scalak nimi sterujący. Oprócz błędu "wtryskiwacz napięcia cyl 2 i 3 -napiecie wysokie wyświetla: FC93-usterka...
Witam i proszę o pomoc. Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch. Auto było słabe na gazie, więz po kilku podstawowych czynnościach postanowiłem wyprzedzić zapłon. Wyjechałem na próbę, po kilkuset metrach auto zgasło. Nie chciał odpalić, ale po chwili złapał i przełączył...
Witam Mam nie mały problem z moją Astra silnik 1.6i c16nz Mianowicie wymieniałem ostatnio Amorki i Sprzęgło i co się dzieje. A więc po zmontowaniu wszystkiego ustawieniu zapłonu podłączeniu przewodów ABS który i tak zresztą nie działał bo w jakiś sposób był wyłączony. Objawy: gdy przekręcam kluczyk tak żeby zapaliły się kontrolki to teraz słychać z...
Podczas rozbieraniu generatora impulsów w rozdzielaczu zapłonu (silnik C16NZ) rozpadły się wszystkie złącza do modułu zapłonowego sic!. W module zapłonowym mamy złącza (od lewej do prawej)P,N,E,R +,C,B. Czy przewody od cewki modułu powinny być podpięte do modułu zapłonowego w taki sposób: żółty - N zielony - P. Do złącz E,R,+,C,B co powinno być podłączone...
Witam Mam następujący problem moja astra szarpie , muli , brakuje jej mocy.Jak jest zimno i sinik jest zimny tylko lekko poszarpuje, a gdy się rozgrzeje masakra. Diagnostyka wykazała następujące błędy: 0351, Cewka zapłonowa bezpośredniego układu zapłonowego cylinder 1 i 4- niskie napięcie w tym nie zapisany błąd 0340, Czujnik Halla wałek rozrządu Błąd...
Witam, Proszę szanownych kolegów o pomoc bo już nie mam siły. Na początek przestawię sytuację. Astra F silnik C16SE 1.6Si Cewka typu DIS. B/LPG. Niedawno zaczęła strzelać na gazie, ale tylko przy dodawaniu gwałtownie gazu, tak jak by zrywało zapłon lub było jakieś przebicie, a na benzynie na niskich obrotach chodził bardzo nie równo i ciężko wchodził...
Witam ponownie,iskra jest tylko wtedy gdy włączam i wyłączam zapłon,bardzo szybko nagrzewa się moduł zapłonowy i cewka,czujnik Halla jest sprawny wysyła sygnał przez diodę led,podstawiłem -cewkę,moduł, cały aparat,i ni h-j, podejrzewam centralkę sterującą,co wy o tym myślicie, pokarzcie mi które to wtyki AiB, zobaczymy jakie pokarze błędy,zaznaczam...
Ten temat jeszcze długo będzie bardzo aktualny tak długo, jak będą istniały Astry F w związku z powyższym podzielę się z wami spostrzeżeniami Miałem podobne problemy z wolnymi obrotami temat mam opracowany proponuję sprawdzić : 1. silnik krokowy wyczyścić , sprawdzić złącze , przewody ew. podstawić drugi. 2. stan instalacji zapłonowej w tym świece -przewody...
Witam. Mam astra z 99r. problem polega na tym, że jest chwilowe wypadanie zapłonu przez 3-10 sekund i zapala się check. Tak poza tym jest wszystko w porządku nie dławi nie gaśnie i przyspieszenie też jest. Usterka się dzieje zarówno na benzynie jak i na lpg. Wymieniłem zawór egr, świece, moduł zapłonowy... Prosze o pomoc bo byłem już u dwóch mechaników...
Witam serdecznie! Mam to Auto wiele lat i działa prawie dobrze. Poza: 1. Jak jest temperatura poniżej 0 stopni to pali bardzo ciężko, a poniżej -6 to nie ma co podchodzić. Były już wymieniane świece żarowe, choć stare były sprawne. Mechanicy mówią różne rzeczy - słabe sprężanie, woda wchodzi ko cylindrów czy kolektora, wtryski do wymiany... Ale jak...
W tym silniku, tak jak pisałem, jest założony nowy moduł. Ciśnienie mierzone na zimno i na ciepło. Wtryski zamieniałem miejscami i dalej na czwartym wypada. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wałka lub wału. Znajomy mi mówił, żebym czujnik temperatury do eku zmienił. A może komputer padł? Co do podciśnienia, to już zaślepiałem wężyk, a...
częściowo już podłączyłem instalacje do komputera silnika ale byłbym zainteresowany ominięciem wtrysku i zastąpieniem gaźnika i tu jest kwestia zapłonu aha i nie mam też wtyczki od modułu i cewki