BU 931ZP,ale trzeba go izolować od podłoża,a najlepiej BU941ZT bo jest w przyjaznej obudowie izolowana TO220. Popełniłeś kix,bo tam musi być wysokonapięciowy darlington,zwykły będzie sie grzał bo bedzie nie dokońca wysterowany. Jezeli chodzi o V-MOS to tylko IRFP840A,mo ma stosunkowo małą rezystancję D-S.Ale nie polecam V-MOS'ow.
Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
w serwisie hondy pytałem o moduł zapłonowy nie maja może ktos podpowie jaki zamiennik zastosować Dodano po 43 honda dio zx
bu 323z sie nadaje
Zgadza się, moduł od Peugeota czy odblokowany do quada/chińczyka 2T będzie pasował. Trochę niepotrzebnie rozbierałeś moduł, ale chociaż będziesz miał możliwość się czegoś nauczyć. Generalnie moduły w Hondach były robione w jakości podobnej do chin z lat '90, czyli tani laminat + lutowanie na fali. Stąd od wibracji pojawiają się pęknięcia punktów lutowniczych...
W w/w module wypalił się element oznaczony ZNR na obudowie można było odczytać ZNR K220 -86- Co to może być? Umiejscowiony jest na zasilaniu modułu między 12V i masą.
W przyklejonym temacie w dziale "Motorowery inne silniki" jest podany pinout takiego modułu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Stawiam na uszkodzony moduł zapłonu. Już widziałem takie przypadki jak opisałeś.
Co on ma wspólnego z zasilaniem Cewki WN i modułu zapłonu?
Zamontować (jeżeli jest to możliwe) moduł ProgCDI, można zaprogramować miedzy innymi odcięcie zapłonu powyżej zadanych obrotów.
Oki A jest dostępny gdzieś schemat oryginalnego modułu zapłonu?? Chodzi mi o porównanie.
Jeśli masz takie możliwości, to stwórz układ identyczny z tym: http://www.motelek.net/andere/cdi/lead_n... Nie ma pewności że przedstawiony moduł pasuje także do MTX 80, ale w razie problemów z pracą silnika można będzie wymienić niektóre elementy. Tyrystor można zastąpić BT151. Może kiedyś zajmę się reverse eningering oryginalnego modułu...
no to jak taki wał to się mój sposób nie nada to będzie trzeba po prostu 2 oddzielne obwody robić, czujnik jeden nie może być, bo musi być przesunięty o kąt przesunięcia czopów wału drugi czujnik a nie występuje ten silnik w jakiejś starszej wersji po prostu z innym zapłonem bez immo?
Z modułu "prąd" nie wyjdzie na cewkę, jeśli nie będzie miał sygnału z impulsatora/ czujnika wału. Zacznij od sprawdzenia tego elementu, instalacji łączącej jego z modułem.
Mam pytanie, co mogło spowodować spalenie modułu po lekkim cofnięciu zapłonu??
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Zakup uniwersalnego sterownika zapłonu rozwiązał problem. Zakupiono sterownik DC z dwoma wtyczkami (4+2).
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Potrzebuje schematu modułu zapłonu META M71Z 6831 od Hondy CBF500
Wuż wszystko wiem popsuty był moduł zapłonowy.
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Czy pamiętasz co z czym było połączone? Jeżeli tak, to odtwórz schemat z natury. Czy te dwie cewki są nawinięte cienkim drutem? Daj zdjęcia modułu zapłonu i regulatora napięcia prądnicy.
Moduł zapłonu , czujniki mag. na wałku rozrządu.
Jak kręcisz rozrusznikiem ,wskazówka obrotomierza dźwiga się.? Miałem takie przypadki po wymianie modułu zapłonu "no name ".
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
Rezystancja cewki wzbudnicy alternatora biały-niebieski to 18.3 kOm z zakresu 9-25 kOm więc OK Chyba w Ω a nie kΩ. Sprawdź czy nie ma przebicia do masy. Akurat w crossie najlepiej odkręcić pokrywę i obejrzeć uzwojenie pod kątem przypalenia. Biorąc pod uwagę konstrukcję zapłonu, bardziej obstawiałbym uszkodzenie modułu zapłonowego.
Chiński moduł zadziała, pod warunkiem ,że cewka zasilająca moduł i pick up są sprawne. Może wystąpić problem z kątem wyprzedzenia zapłonu (za późny lub za wczesny)
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
Jeśli masz tam obrotomierz sprawdź czy nie "spada" on przed zgaśnięciem silnika (to by wskazywało na moduł zap. albo coś z zapłonem).ale moim zdaniem takie objawy nie wskazują na moduł zap.
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
witam w hondach umierają moduły zapłonu w aparacie,płaskie mają 4 -5 konektorów na wsuwki.kształt kwadratowy.Komp w Hondzie raczej nie do zepsuia chyba że bateria była założona odwrotnie.Nowy moduł zamiennik ok.140zł pozdrawiam
Doktor , to prawda , miałem taki przypadek , moduł zapłonu /zapłonnik/ zakupił klient - tanio , po trzech tygodniach... klops , wymiana na markowy - działa już rok.
Może to być skutek kilku przyczyn: — Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym module zapłonowym (zapłon z wewnętrznym impulsatorem w Hondach MBX/MTX80 był na tym punkcie bardzo wrażliwy). — Stan świecy zapłonowej. — Problem z gaźnikiem (niewłaściwy skład mieszanki). — Stan tłoka, cylindra, kąty otwarcia okien, szczelność komory korbowej.
Tam jest moduł typu CDI? Proszę o szczegółowe dane tego motocykla, rok produkcji, schemat. Jeśli jest typu CDI, należałoby sprawdzić czy czasami na któryś z pinów modułu nie przychodzi napięcie stałe z akumulatora (po stacyjce). Przy CDI bez powodu moduły nie stawiają w płomieniach. Poza tym do sprawdzenia wyłączniki zapłonu oraz cewka zasilająca na...
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Wstaw moduł GL133 (z Harta) Raczej z Charta... Tylko nie wiem gdzie ten zabytek nieistniejącego Telpodu kupi??? Poza tym to chyba za wysokie progi.... Ten silnik po takim "swapie" strasznie ucierpi ani nie będzie sterowania zaworem a pewnie jakaś mapa zapłonu tam siedzi Coś w tym jest, choć wygląda, że moduł sterujący zaworem spalinowym bierze tylko...
Ale o co ci chodzi? Zapłon to część procesu spalania mieszanki i występuje ona, ta czynność w cylindrze. Jak w każdym silniku spalinowym. A UKŁAD ZAPŁONOWY jest rozbity na kilka podzespołów, na które składa się świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, przewód w.n., moduł zapłonowy (nie w każdym pojeździe), układ bezstykowego lub stykowego przerywacza i w...
Odłącz przewód od wyłączania zapłonu i sprawdź czy jest iskra, jeżeli moduł i świeca są sprawne to iskra musi być.
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Moduł ma właśnie po 2 kable na każdy silnik pozdr
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Najlepiej poposimy zdjecia modułow a także kabli wychodzacych z zapłonu coś wiecej będzie mozna powiedzieć. Nie wiadomo czy od tego 90 roku ktos czegos nie zmieniał :)
Tak za wiele podobno, jakbyś podał jaki jest kod silnika lub pojemność. Bo w tym roczniku było kilka silników.Trochę ten opis tych modułów jest mętny.
Spinacz , wiesz jak tam realizowane jest sterowanie modułu zapłonu? Do tematu ; co z tą żarówką , nie masz zasilania na cewkę WN? czy nią sprawdzasz kluczowanie cewki?
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
W takim razie oddaj motor do specjalisty. Dodam że nieoryginalne moduły zapłonowe powodują, że motorem nie da się jeździć. Konieczne jest sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu lampą stroboskopową. Dane serwisowe: 19° ±1,5° / 3000 RPM 11,5° ±3,5°/ 9000 RPM Kopcenie może być spowodowane mieszanką zbyt bogatą w olej (źle wykonana mieszanka lub...
Wiem, że motocykl to nie to samo co samochód, ale jak jeszcze miałem Honda CBF, to nie odpalała, ponieważ był zpalony moduł zapłonu i startera. Polecałbym to sprawdzić chyba, że nie ma takiego modułu w Clio. Pozdrawiam
To jeśli w Twoim jest taki moduł jak w moim to teraz popatrz tu : http://allegro.pl/my_page.php?uid=619681... http://www.yakuzasc.pl/5.swf zadzwoń tam. ja nie mam wyjścia w poniedziałek swój moduł RSB-57 wysyłam.
156FMI to chyba najpopularniejszy "pionowy" chiński silnik 125cm3. Potrzebujesz modułu CDI i cewki. To jest kopia silnika Hondy CG125. Istnieje też wariant OHC, będący kopią silnika Hondy CB125. Zależnie od wariantu dysponuje mocą między 10 a 12 KM. W motocyklach zazwyczaj współpracuje z kopią gaźnika Keihin/Walbro PZ26, w skuterach i quadach stosowane...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Nigdy nie zagłębiałem się do tego modelu, muszę poszukać serwisówki. Czy nie powinien być akumulator 9 Ah, a nie 7 Ah? Pamiętam że w CBR był aku większy niż w skuterach. Wydaje mi się że masz problem ze zbyt dużym prądem rozrusznika, albo za dużą kompresją. Nie ma wyłącznika świateł? To wersja na jakiś określony rynek? Nie ma rozwiązania wyłączającego...
Który to rocznik? Bo może masz tam stary typ zapłonu jak w MBX/MTX, czyli zapłon z wewnętrznym impulsatorem i moduł standardowy na jedno złącze. Moduł musi mieć diodę blokującą. Ten typ zapłonu jest bardzo wrażliwy na punkcie modułów, ponieważ nie można ustalić prawidłowo kąta wyprzedzenia zapłonu, na jednym module nie chodzi, na innym ma za duży kąt...
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
W tym japońskim wynalazku sygnał obrotomierz jest podawana z modułu zapłonu (znajduje się tam gdzie się dokopałeś , taki prostopadłościan z kilkoma wyprowadzeniami) poprzez układ całkujący , schemat w rękę i do roboty.
Mam Hondę civic VI d14a8 parę dni temu zgasł podczas jazdy sprawdziłem i nie było iskry wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie i źle go potem zamontowałem itd ale iskra wróciła ale chyba przestawiłem cały zapłon itp bo nie odpala a iskra jest. Jak teraz ustawić to wszystko od nowa albo chociaż sprawdzić czy jest dobrze znaki na kole aparacie itp. Próbowałem...
Coś tu nie tak, Drogi Kolego......To działać nie może(dziwna kombinacja diod w ukladzie wyzwalania tyrystora i brak diody Zenera poziomu napiecia bramkowania tyrystora?). Robi sie inaczej - kupić cewkę od chinskiego skutera ale z wbudowanym CDI (są takie i to niewiele droższe od zwykłych). Dodatkowo są te moduły wyposażone w mikroprocesor sterujący...
Juz po kłopocie, zasilanie, zapłon i krańcówki z BSI (moduł bezpieczników), rozcięty sygnał sterujący na komputer zapłonu. Wszystko działa poprawnie, błędów przy blokowaniu pojazdu w ruchu brak. Pozdrawiam i temat zamykam.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam Problem pewnie jest w aparacie ,jest w nim cewka,moduł i czujniki halla.Cewka raczej dobra,raczej stawiam na moduł lub czujniki.Elementy osobno nie do zdobycia,zwłaszcza czujniki.Radzę kupić regenerowany aparat z gwarancją.Miałem taki przypadek wysiadły czujniki.
O jakiej pompie mowa? Cewka zapłonowa i moduł zapłonu są zasilane ze stacyjki. Sprawdź czy miga dioda w EDU Kolego ale to, czy występuje napięcie to chyba Ty masz stwierdzić??
Chcę zamontować blokadę zapłonu w Hondzie CR-V 2007r. 2.2D. Mam moduł blokady już podłączony natomiast potrzebował bym podpowiedzi w kwestii obwodu do odcięcia uniemożliwiającego zapłon i przy okazji nie powodującego błędów. Fajnie było by gdyby ten obwód był już wewnątrz kabiny, a nie pod maską. Sprawdziłem już czujnik uderzeniowy - wpięcie w jego...
Witajcie serdecznie. Posiadam silnik z Hondy Dylan wraz z instalacją. No ale nie wiem czy jest ona kompletna ponieważ brak styków do podłączenia akumulatora oraz innych przewodów. Czy ktoś posiada schemat tej że instalacji? Lub samego modułu? Moduł jest zespolony ze sterownikiem też się zastanawiam czy był tam kiedyś wtrysk czy nie. Na chwilę obecną...
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Witam szacownych Forumowiczów. Temat już trochę stary, ale może ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami. Problem mam podobny do wyżej opisywanych, Honda FR-V 1,8B 2008 r. Po włączeniu prawego kierunkowskazu nie wyłączył się, tzn. świecił ciągłym światłem nawet po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od położenia manetki. Prawy działał normalnie. Po kilkunastu...
Witam mam problem z moją hondą mbx 80 silnik HC04E, mianowicie wyciąga tylko 60 i przerywa na wyższych obrotach, na biegu jałowym to wogóle na obroty nie chce wchodzić na każdym innym forum piszą że to wina zapłonu cały zapłon przestawić w prawo, a u mnie w ogóle tak nie zapala tylko strzela w wydech i kopci dopiero zapali jak zapłon przestawie w lewo,...
Ewidentnie alternator trójfazowy i zapłon typu DC-CDI. Są dostępne moduły pomarańczowe "Inca 4T" z Wilmatu (WM Motor), ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, ale niestety są one niskiej (wątpliwej) jakości. W takiej cenie niczego lepszego nie znajdziesz. Ogólnie moduły DC-CDI są trudno dostępne i drogie.
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
A po podlaniu benzyny pod świecę zapali z rozrusznika? Jeśli tak, to może być problem z zaworem membranowym lub uszczelniaczami wału. Masz dostęp do lampy stroboskopowej? Możesz sprawdzić po wykręceniu zaślepki na alternatorze co się dzieje z zapłonem przy rozruchu i na wolnych obrotach. Może być problem z impulsatorem i przy niskich obrotach nie wyzwala...
Kostka 5pin znajduje się razem z kostką 2pin w jednej osłonie gumowej, kostki są od strony pasażera najczęściej w prawym górnym rogu za plastikiem łączącym deskę z progiem auta. To nie prawda że tylko tester fabryczny diagnozuje, można zdiagnozować także carmanscan, asianconnect, oraz g-scan. Posiadam zarówno hds jak i carman szybciej i łatwiej carmanem....
należy wymienić moduł zapłonowy.
Witam. Może ktoś wie jaką funkcję w tym motorku pełni przewód różowy łączący moduł zapłonowy z wyłącznikiem zapłonu? Schemat w załączniku. Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/6109041400_1...
Witam wszystkich użytkowników elektrody. Moja honda jest z 1998 r. i kupiłem do niej moduł z keewaya 4t z ustawianiem kąta wyprzedzenia zapłonu (KWZ). W serwisówce jest napisane że KWZ to 24° przy 1400 obr/min, jednak na forum ktoś napisał że w tym motorze jest zmienny kąt zapłonu . I tu moje pytanie czy ktoś jest zorientowany jak to jest na prawdę...
Co tu upraszczać ?,można to zmienić owszem tylko należy wówczas wpiąć się w elektrykę tak czy inaczej ,są takie moduły tyle że należy się podpiąć w odpowiednie miejsca na dziś nie pamiętam teraz jeżdżę innym samochodem a hondę miałem trochę temu i była z 98 roku .
Witam Czy na pewno na uzwojeniu wzbudzenia powinien być drut miedziany? Jeżeli nie to sam wiesz najlepiej, że zmienione zostają parametry uzwojenia; przede wszystkim popłynie większy prąd wzbudzenia, wytworzy większy strumień, a w konsekwencji moment obciążenia - kiedyś takie uzwojenia wykonywało się, ale teraz to chyba rzadkość. Myślę, że problem może...
Według schematu silnika D15B1 to waparacie zapłonowym są dwa czujniki indukcyjne z których sygnały idą do sterownika benzyny i zapłonu , a moduł bierze sygnał ze sterownika który reguluje też kątem zapłonu. Jeżeli wykorzystałeś jeden z czujników indukcyjnych do sterowania modułem poloneza a moduł orginalny jest odłączony to sterownik nie wie że jest...
Witam, mam pewien problem z iskra na świecy w mojej hondzie cbx. Silnik wyposażony jest w moduł i impulsator, otóż po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu, świeca daje sama z siebie iskrę bez kręcenia rozrusznikiem, sprawdziłem wszystkie przewody, raczej niema nigdzie przebicia. Czego to może być wina, modułu, impulsatora? Spotkał się ktoś kiedyś...
Silniki PODRÓBY Hondy nie mają zmiennego kąta wyprzedzenia, jedynie skutery GY-6 mają (choć małe silniki nie potrzebują zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu). Ten moduł ma wtyczkę taką jak wersje pięcio pinowe, lecz nie posiadają tego w środku (od gaszenia). Fachowo mówiąc jest to DC-CDI. http://img.alibaba.com/photo/200898600/1... Przykład...
nie wiem . powtarzam tylko to co mi powiedział gościu w serwisei. Zaden elektryk nie zidentyfikował tej części. To ja juz nic nie rozumiem Dodano po 7 czyli ta mała płaska częśc o której mowa w moim motocyklu to może byc moduł zapłonu , który sie spalił( kiedy był podłączony to było zwarcie na bezpieczniku) , po uszkodzeniu moto kręci ale brak iskry...
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
z cewki jest sygnał ale przerywa (raz jest raz go nie ma) a czujnika położenia wałka rozrzadu nie ma. Nawet podłączylem się pod ICM (MODUŁ STEROWANIA ZAPŁONEM) – ZAPŁONNIK ale sytuacja nadal się powtarza, sygnał rpm jest lecz przerywa. Może coś nie tak z centralą głowną BRC ?
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
dzięki panowie za odpowiedzi.uszkodzenie już zostało usunięte - uszkodzoną okazała sie cewka w.n która to na sucho dawała iskrę jednak w warunkach pracy pod ciśnieniem ta sama iskra okazała się za słaba i nie zawsze była co powodowało brak pracy motorowni, pomogła wymiana na nową, a przy okazji musze dodać że ten system wtrysku jaki jest w niej zastosowany...
W ogóle chodzi jak czterosuw. Zacznij od sprawdzenia charakterystyki kąta wyprzedzenia zapłonu, czy właśnie moduł nie jest uszkodzony i na niskich obrotach nie daje iskry gdzieś w okolicach GMP. Następnie gruntowne sprawdzenie silnika: tłoka, cylindra, zaworu membranowego, szczelności skrzyni korbowej. Na koniec dogłębne sprawdzenie i regulacja gaźnika
Powiedz jaki kolor ma świeca po która pracowała w cylindrze. Jeśli twierdzisz ze to wina zapłonu to najpierw ściągnij magneto i sprawdź co pod nim jest. Według mnie jeśli iskra jest to będzie wina złego złożenia lub złego dobrania tłoku. Powiedz z jakiej przyczyny miałeś remont ?
Ciężko ci chłopie bedzie coś znaleźć. Jest duży problem ze scnematami do elektroniki do japończyków. Ja sam szukam schematów do regulatorów napięcia. I byłbym wdizęczny za jakieś. Z tego co wiem, to w nowych moto jest pełny komputer, mapy zapłonu dobierane indywidualnie dla każdego cylindra. Ogółem straszny kosmos. W starszych jest trochę prościej....
Naprawiłem taką hondę wymieniając cały komplet (cewki, impulsator, moduł i koło magnesowe) Takie pomysły mi przychodzą do głowy: źle poskładany wał i wali iskrą nie tam gdzie trzeba, uszkodzone koło magnesowe, uszkodzony gasik (nie wiem czy zwiera zasilanie, czy impulsator)... Taką hondę odpalałem ze 3 tygodnie, po wymianie całego zapłonu okazało się,...
Wszystko jest sprawne, tylko ten typ tak ma ze wskazówka po wyłączeniu zapłonu stoi sztywno w tej samej pozycji, zmienia położenie po włączeniu zapłonu dopiero. Na wskaźnik idzie napięcie a masa jest z pływaka która steruje położeniem góra dół po przez rezystancje a po odcięciu zapłonu zanika napięcie a bez niego wskazówka nie drgnie, dla tego się pytam...
Mógłbyś podać kod modelu i rocznik modelowy, bo tych skuterów było kilka wersji. Stacyjka powinna mieć obwód gaszenia, chyba że zastosowano moduł DC-CDI. Przewód pomarańczowy przypuszczalnie służy jako CHECK kontrolki poziomu oleju. W Hondach w latach '90 stosowano moduły zapłonowe dość niskiej jakości, na tanim laminacie lutowanym na fali i zalane...
Witam! Wiem, że motor to nie samochód, ale inna kategoria mi nie pasowała :P Muszę odblokować moduł zapłonowy Hondy NSR ( z tego co wiem to samo co MBX,MB,MT,MTX). Dodam, że po radach wszystkich szanownych kolegów kupiłem do chinoli z taką wtyczką to motorek zapala pomimo nie włączonego "zapłonu"(nieprzekręcony kluczyk) i kręci się do 5 tys obr/min....
Witam. Panowie mam problem z podłączeniem zapłonu, kupiłem za grosze ta hondzine i strasznie jest coś namodzone. Wiem, na pewno, że nie ma akumulatora i ma go nie być, trzeba jakoś podłączyć zapłon. No wiec wychodzą od cewek 4 kable albo 5. Jeden jest czarny i na pewno wchodzi do modułu, bo widzę po kolorze. Tylko co dalej? Jest jeszcze przerywacz,...
Witam mam problem z hondą, a mianowicie znajomy kupił takie szczęście i pali się kontrolka SRS mam launcha x431 pokazał błąd: 07-03 Wewnętrzne uszkodzenie modułu SRS Po wykasowaniu błędu jest spokój do wyłączenia i włączenia zapłonu.Zapala sie,po chwili gaśnie i zaraz świeci cały czas.Po kolejnym włączeniu zapłonu już świeci cały czas.W parametrach...
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Powiem tak przed usunięciem tego niby immo po przekręceniu zapłonu świecił się check (brak możliwości zczytania błędów) pompa paliwa nie działała, oraz nie kręcił rozrusznik. Po usunięciu tej czarnej puszki "coś się naprawiło" check gaśnie , pompa paliwa podaje paliwo , i rozrusznik kreci silnikiem. Ale brak iskry. Chce jeszcze sprawdzić moduł i cewkę...
No właśnie kable w instalacji fabrycznej są dosyć cienkie warto je zastąpić grubszymi ?? Na akumulator i rozrusznik dać chcę kable z samochodowego zapłonu czyli gdzieś koło 6mm. Regulator napięcia wszystkie kable koło 2,5mm, masowe też grubsze a resztę puszcze cienkimi. Może jeszcze jedno pytanie, jeśli będę chciał dołożyć coś do instalacji to w którym...
Nie da sie tak łatwo i nie ma to sensu. Nie podbierzesz modułu z tak dopasowanym przyspieszaniem zapłonu. Cewke da sie przewinąć ale z doświadczenia wiem że większość polskich przewijaczy pojęcia nie ma że to co przewijają będzie pracowało w gorącym oleju... I chrzanią robotę. Lepiej kupić sprawną używkę, o ile oczywiście upewnisz się że Twoja jest...
Bardzo chciałbym skorzystać z kolegi pomocy, ale niestety nie mieszkam w Polsce na tą chwilę. Zauważyłem, że jeśli auto stoi cała noc pod domem rano włączam zapłon ABS się świeci i nie gaśnie (kiedyś gasł i zaczynał się dopiero palić po włączeniu silnika) zapalam silnik ABS wciąż świeci, ale jak agresywnie wyjeżdżam z parkingu i kręcę lewo prawo gaśnie....
Kostki psują się różnie, sprawdź bezpieczniki może któryś jest jednak spalony. Może masz jakieś schowane odcięcie zapłonu i wyłącznik wysiadł, też tak czasami bywa. Może moduł jest walnięty, przyczyn może być wiele ale pierwsza sprawa to jest to zwarcie które samo się przecież nie zrobiło. A teraz bezpiecznik się nie pali? Coś robiłeś przy aucie że...
Jak sobie zepsułem to i naprawie. Alternator jest ok Pomocne były by podpowiedzi, jeżeli ktoś miał styczność z tak ubitą hondą. Nie wiem co, nie wiem jak, nie mam czym - ale zrobię! Może zacznij budować latający talerz od razu? Po pierwsze - skąd wiadomo że alternator jest dobry? Bo ładnie wygląda, czy był wyjmowany i sprawdzany na stanowisku pomiarowym?...
Miałem kiedyś Accorda Aerodecka 1988r 2.0 w automacie, tam też był komputer w podłodze, fajne to było autko :) byłem pod ogromnym wrażeniem elektryki i w ogóle jakości wykonania wszystkiego w tym aucie, tam nie dość, że wszystkie kostki były w sylikonowych "kondonkach" to jeszcze wypełnione smarem, wieczne :) jedyne co w elektryce musiałem poprawić,...
honda moduł zapłonu moduł zapłonu schemat honda moduł zapłonu sprawdzić honda
renowacja gramofon interwał czasowy router zakłóca bluetooth
Różnice w tylnej szybie piekarnika HBG5780B6/87 a 4. generacji Jak bezpiecznie wyczyścić bęben światłoczuły drukarki laserowej?