W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Witam Najczęstszą przyczyną w tym silniku to moduł zapłonowy który znajduje się w aparacie zapłoowym pod kopułką ( jeśli to aparat z dużą kopułką) koszt to w InterCars ok 80-140zł POWODZENIA
99 zasilanie 12V po zapłonie Nie prawda, 99 to 50 z rozrusznika. 95 to plus po kluczyku, 90 stały plus. W opisie Digifanta tak samo masz błąd, pin nr 1 to rozruch a nie plus po kluczyku. 3F a NZ nie tylko cewkę, moduł ale i cały aparat zapłonowy mają inny.
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Jeśli nie masz iskry a jest zasilanie na wtyczce do aparatu zapłonowego który jest pod rozdzielaczem bo w nim jest moduł i cewka to możesz szukać nowego a raczej używanego modułu bo pewnie padł. To normalne w tym typie auta powyżej 10lat. I radził bym żebyś kupił gdzieś cały aparat zapłonowy bo jeśli dostaniesz nawet sam moduł to wcale nie powiedziane...
Wiesz, te napięcia co ty mierzyłeś to napięcia na optyce ( bo aparat jest na transoptorach szczelinowych), nie patrzałes nic na module. Trza sprawdzić czy do modułu idą impulsy sterujące.
Moduł kosztuje conajmniwj 100zł. W tej cenie (poniżej : bo za o. 50 -80zł) bez problemu kupisz cały używany aparat DelcoRemy do 16NZ. Brat ostatnio kupił taki (w środku wydlądał jak nówka - cewka i moduł musiały być niedawno wymieniane) aparat. Firmowy moduł choć używany może być o wiele trwalszy od podróbki.
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
Witam Zgadzam się w 100% z uszkodzeniem czujnika halla. Miałem taki sam objaw w swoim golfie II 1,3 MH i naciągnąłem się na niepotrzebne wydatki kupując cewkę, moduł zapłonowy i aparat (przestrzegam przed kupnem całego aparatu ponieważ nie zawsze to się opłaca np. w moim przypadku kupiłem aparat i po miesiącu siadł w nim czujnik halla). Zmuszony byłem...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
W tych autach występują dwa rodzaje aparatów. Z optyką i z hallem. Ten z dwoma wtyczkami, czyli ten ze zdjęcia, powinien być na optyce. Sprawdź jak mechanicznie się to trzyma wewnątrz, czy nie ma jakiś paprochów...
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
" i 320 ale moduł nóweczka ( ten w aparacie ) Zaczynam już głupieć przez ten wóz" Sam sobie odpowiedzaiłeś na pytanie. Ale po koleji: to że masz nowy moduł nie znaczy że jest OK. Ja w tamtym roku wymieniałem w ASO cały aparat zapłonowy 4 razy w przeciagu /żebym nie skłamał/ tygodnia. Wszystkie były nówki DAC. Pochodził 1 dzień , gdzieś się pojechało...
nie czytacie a już doradzacie pisze że cewkę dał nową a dwoje mu doradza podmiane cewki przeczytac pomyślec . czujnik hala na wale do sprawdzenia jest sygnał ok sygnał na moduł jest ecu ok z modułu sygnał na cewke jest moduł ok itd. oczywiście masy i zasilanie pierwsze do kontroli i jeszcze sygnał z rozusznika jest tu brany pod uwage z schematu Popraw...
Audi B3 miały aparat zapłonowy na Hallu, moduł sterujący koło nóg kierowcy na słupku i moduł mocy koło cewki. Moduł koło nóg steruję wyprzedzeniem zapłonu.
Tłoki są płaskie. Silnik jest bezkolizyjny w dodatku na łańcuchu. Były wersje 55konne o pojemności 903cc (100GBC), które miały tłoki frezowane pod zawory ale ja mam zwykły. Ze smarowaniem nie m problemu. Wałek napędzający pompę oleju i w starszych silnikach aparat zapłonowy w obu przypadkach obraca się w prawo. Wałek napędzany od wałka rozrządu jest...
Dzień dobry, Mazda 323F 1.6 16V gaźnik 1992 r. Auto gaśnie po rozgrzaniu silnika, raz 30 km, raz 2, raz kilkanaście. Aparat zapłonowy T2T82277. (Nie znalazłem żadnego na szrotach, tylko podobne, ale ani razu numery się nie zgadzały). Dorwałem aparat z Tico, wymieniłem Halla, moduł trafił się od Mitsubishi, wcześniej był zamontowany jakiś zamiennik,...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Aparat, który posiadasz współpracuje bezpośrednio z cewką zapłonową. Do nowego aparatu misisz dokupić moduł zapłonowy.
Witam Zepsuł mi się aparat zapłonowy w mojej P11. 1.6. Mam pytanie czy taki aparaty da się samemu naprawić? A dokładnie chodzi o moduł bo to on przeważnie pada.
Witam, ja się podepnę pod temat, żeby nie spamować. Mam passata 1.6 90r z LPG, w pewnym momencie zgasł podczas jazdy i od tego czasu albo odpala sporadycznie i gaśnie, albo w ogóle nie odpala. Nie ma iskry ani na świecach ani po wyjściu z cewki, pomierzyłem i na cewkę dochodzi prąd. Moduł zapłonowy i cewka jest sprawna bo sprawdziłem to w golfie i odpala....
Mam Hondę civic VI d14a8 parę dni temu zgasł podczas jazdy sprawdziłem i nie było iskry wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie i źle go potem zamontowałem itd ale iskra wróciła ale chyba przestawiłem cały zapłon itp bo nie odpala a iskra jest. Jak teraz ustawić to wszystko od nowa albo chociaż sprawdzić czy jest dobrze znaki na kole aparacie itp. Próbowałem...
https://obrazki.elektroda.pl/5311259600_... Dawno temu kolega przywiózł zdekompletowaną motorówkę z czterocylindrowym silnikiem Volvo Penta. Silnik miał aparat zapłonowy Bosch wg numerów był z jakiegoś Mercedesa. W miejscu przerywacza była przykręcona taka kostka, na krzywkę założony okrągły plastik. Ta kostka była podłączona BEZPOŚREDNIO...
Podłączę się do tematu gaśnięcia silnika. W moim Tico po odpaleniu (silnik zimny) odpala się ładnia, ssanie się załącza, po pewnym czasie to ssanie się wyłącza - silnik nadal pracuje. Po dłuższym czasie ( nagrzanie się silnika ) zaczyna gasnąć silnik podczas zwalniania przy dojeżdzaniu do skrzyżowania, podczas jazdy np 60km/h jak wrzuce na luz to też...
Aparat zapłonowy do wymiany, albo moduł w nim jak dostaniesz.
Jak kolega pisał środkowy kabel od aparatu zapłonowego do masy jeśli będzie iskra to aparat jeśli nie to moduł lub cewka.
Witam. Chciałem spytać Was w jakich autach występowały moduły zapłonowe ALE współpracujące z aparatami zapłonowymi z PRZERYWACZEM. Chciałbym założyć taki moduł u siebie w Zastawce a mam tam właśnie aparat z przerywaczem i nie wiem z czego dopasować. Dzięki za pomoc PLayer
Witam serdecznie, posiadam Vectrę A silnik o oznaczeniu C16NZ(2) 1.6 75KM z 1992, który posiada starego typu aparat zapłonowy z kopułką oraz palcem. Chcę wymienić całą górę z obudową wałka gdzie zamiast starego aparatu zapłonowego jest moduł (link poniżej). Podobno można tak wymienić ale co trzeba jeszcze wymienić wiązkę i sterownik cały? Proszę o rady....
proszę o pomoc iskra zanikała po czasie stwierdziłem moduł w aparacie zapłonowym dlatego że cena nowego jest bardzo wysoka kupiłem cały aparat na allegro sprawdziłem iskra była zamontowałem i odjazd uciecha była przez ok. 20 km i z powrotem brak iskry Może wiecie w jaki sposób sprawdzić czy kupiłem bubla
Sprawdź ten aparat zapłonowy jeśli jest czarna kopułka to w tym aparacie znajduje się moduł który często pada znajduje się tam też cewka (rezystancja powinna wynosić 500 om) .
Swego czasu sprzedawali takie zestawy do trabanta: aparat z przesłoną na 2 transoptorach szczelinowych i moduł zapłonowy
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Jeszcze raz jaki moduł : cały aparat zapłonowy z czujnikami wewnątrz i modułem zapłonu? Masz model z cewką zapłonu wewnątrz aparatu? Odpalaj na drugim kluczyki ( jeżeli masz).
Walczę z tym problemem w Hondzie Civic '98. Robert SI poszukaj moich postów, znajdziesz co już zrobiłem i sprawdziłem. Ogólnie żeby dojść o co biega, to jest męczarnia, jeśli tak jak ja, nie ma się w okolicy dobrego specjalisty od diagnostyki silników. Aha, cewkę, moduł podmieniałem, cały aparat zapłonowy 2 razy, przewody WN 3 komplety sprawdzałem a...
Witaj! Jak dostałeś się do środka modułu to sprawdź na zwarcie duże elementy. Uszkodzony będzie zwarty. Zanim zaczniesz cokolwiek grzebać to sprawdź na innym pojeździe ten moduł. Mechanik nie mając możliwości /urządzeń/by go sprawdzić mówi , że jest uszkodzony moduł. Sprawdzić należy aparat zapłonowy jest bez stykowy - jest tam cewka ,którą należy sprawdzić,...
Jakiś czas temu w mojej Hondzie Civic VI 1,4i d14a8 zapaliła się kontrolka silnika, rozrusznik kręcił ale auto nie odpalało, brak iskry na świecach. Komputer pokazał błąd aparatu zapłonowego. Kupiłem więc drugi używany (sprawny według sprzedawcy) aparat i wymieniłem tylko bebechy a dokładnie cewkę, moduł zapłonowy i palec rozdzielacza. Błąd silnika...
Jesli mozecie to napiszcie mi co konkretnie musze zrobic jesli bym chciał załozyc zwykly aparat zaplonowy,wiaza sie z tym powazniejsze przerobki? czy poprostu cewka zaplonowa i aparat nowy?
Nie no dobry mechanik trzeba to przyznać haha. aparat zapłonowy a w szczególe moduł aparatu na to obstawiam.Oczywiście po sprawdzeni bezpieczników i przewodów wn itp. Masz za to nowy alternator, naprawdę tylko pozazdrościć takiego fachmana
Sprawdziłem wtyczke czujnika i membranę na regulatorze ciśnienia paliwa,wszystko okej. Dzisiaj przyszedł aparat zapłonowy z czujnikiem halla,po wymianie i wstępnym ustawieniu zapłonu odpalil. Jutro bede ustawiał z pomocą lampy stroboskopowej. Dzięki za pomoc,temat do zamknięcia ;) Dodano po 6 Czujnik halla
Nie dam sobie uciąć, że się da, ale chyba można przełożyć sam zabierak aparatu, ten element plastikowy z bolcem/ płetwą. Natomiast elektrycznie czarny aparat delco ma czujnik indukcyjny i moduł zapłonowy w sobie, natomiast brązowy ma tylko czujnik halla
Zostaw moduł, został cewkę - nie tam problem Weź się za aparat
Jeśli "duży" moduł zapłonowy i aparat zapłonowy bez regulacji podciśnieniowej, to tam się nie ustawia - zapłon EZL.
Trzeba sprawdzić cewkę, moduł i aparat zapłonowy
moduł i aparat zapłonowy ,najczęstrze przyczyny tam trzeba szukac.
(at)DriverMSG Tutaj są zdj podzespołów są na nich moduł zapłonowy aparat zapłonowy oraz cały silnik. jak trzeba więcej proszę pisać https://obrazki.elektroda.pl/4047156600_... https://obrazki.elektroda.pl/3022736500_... https://obrazki.elektroda.pl/7853710000_... https://obrazki.elektroda.pl/6280202200_...
Aparat zapłonowy Bosch moduł na aparacie, kostka 3 styki skrajni 12v , przeciwległy skrajni masa, środkowy impulsowy na cewkę . Ja sprawdzam impulsy oscyloskopem , ale można LED z rezystorem po obu stronach cewki zapłonowej. jak mruga to cewka, jak nie mruga , to moduł lub cewka indukcyjna wewnątrz aparatu zapłonowego. Moduł podchodzi od peugeota 205...
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
jak wyciągałem moduł żeby sprawdzić typ to wszystko w aparacie zapłonowym poczyściłem włożyłem i już wszytko jest ok 3ci dzień nic się nie dzieje i przyszedł mi już drugi aparat zapłonowy mam zapasowy heh ,jeszcze jedno mam pytanko czy rozrząd i pompa wody oraz komplet sprzęgła jest w każdym matizie taki sam czy różne roczniki inny typ miały. czyli...
Troche nie rozumiem bo to nie u mnie chce zrobic i nie mam fiata 126p. Mam zastosowac jednoczesnie cewke i moduł zapłonowy. Tam jest instalacja od zwykłego fiata 126p i mam tam jeszcze zastosować gdzies moduł. Nie można po prostu podpiąc kabli na cewki z rozdzielacza ze starej instalacji. Prosze o dokładne wytłumaczenie jak to popodłączać. Dodano po...
a nie prościej założyć aparat zapłonowy ze starszego Uno? on ma moduł zapłonowy w sobie, trzeba tylko zobaczyć czy po odkręceniu podwójnych cewek jest możliwość zamontowania aparatu zapłonowego PS. mam wiązkę z komputerem i chyba też cały kolektor z wtryskiem z uno 1.0 2000r na 2 cewkach podwójnych, ja tam bym to uruchamiał na wtrysku bo gaźnik to porażka..
Kiedyś w "Poldku" miałem taki problem : Urwał się kabelek moduł zapłonowy - aparat (tuż przy silniku-chyba przy aparacie zapłonowym).Wyglądało jakby był cały , a jednak nie stykał.Może to?
W Golfie II 1.3 z gaźnikiem był aparat zapłonowy z mechanicznym przerywaczem lub z czujnikiem Halla i do tego był moduł zapłonowy. W wersji gaźnikowej z modułem czy bez, aparat miał mechaniczną (ciężarki + podciśnienie) korektę KWZ. W Fiacie UNO 1.4 na gaźniku był moduł Digiplex 2 (MED474A) z czujnikiem MAP (podciśnienia) i tam korekta KWZ była programowa.
Sprawa jest bardzo prosta,ze swojego aparatu zapłonowego wykorzystujesz zębatkę.Szukasz na złomie szrocie aparat zapłonowy z nowszych aut do którego będzie pasować do tego moduł zapłonowy z tego auta.Całość ca 200 zł.
witam jestem posiadaczem opla astry 94r silnik C14NZ mój problem polega na tym ze silnik wchodzi wolno na obroty i czasami nie chce zapalić rozrusznik kreci a silnik nie chce zapalić ale na popych zawsze odpali dodam tylko ze komputer nie wyświetla żadnego błędu cewka, moduł zapłonowy, aparat zapłonowy 100% sprawny
aparat,albo moduł do wymiany,podejrzewam,że aparat bo moduł został ten sam,a aparat zapłonowy jest od nowego silnika i to on może byc uszkodzony.
1.3 miał aparat w głowicy więc raczej ten da drugim zdjęciu po lewej - z wyglądu obudowy. Ten na pierwszym zdjęciu wygląda jak od 1.8 Oba nie są z grypy VAG, bo ten z pierwszego zdjęcia ma przewód wychodzący z aparatu a w VAGu było gniazdo na obudowie aparatu, te z drugiego zaś mają moduł na aparacie a w grupie VAG moduł był na podszybiu lub w cewce...
A gdzie masz moduł w cewce DIS ? Coś pomyliłeś chyba Moduły były, owszem, ale w silnikach z aparatem zapłonowym, w tymże aparacie właśnie. A jaki to kod silnika ? Jak np C14NZ to masz aparat / rozdzielacz + moduł. A jak np X14XE to masz DISa.
tu jest stary aparat zapłonowy jak w Kadecie - także nie wiem czy ten moduł będzie ok, ale chyba powinien być ok :) ... w sumie nie rozbierałem aparatu, mam kilka wykręconych na złomie to w razie czego cały przekładam :)
Dziękuje za pomoc, dorwałem moduł od wektry z tym samym silnikiem i po zamontowaniu działa bez problemu. Zastanawiam sie czy może nie było by lepiej przenieść ten moduł poza aparat zapłonowy, być może układ się psuje od zbyt wysokich temperatur. Ale teraz najważniejsze jest to że autko odpala i jedzie. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedź!
Nie ma czujnika położenia wału. Jest aparat zapłonowy z czujnikiem Halla. Taki klasyk z białą kopułką jak w Uno 1,0. BOSCH MonoJetronic. Aparat jest jak nówka. Hallotron nowy, oryginał. moduł na aparacie też. ECU do niego pasuje tylko 732. Mam od 1,0 710 (zielone) i od późniejszego 715 i owszem silnik pracuje ale jałowe ma na poziomie 1500rpm.
Jeśli ten moduł gaźnika nie ma wpływu to dobrze. Aparat zapłonowy jest absolutnie nowy. W związku z tym moduł zapłonowy i kabel brązowy co odchodzi od - cewki wys / nap. Podtopienie pływaka? Oba gaźniki byłyby podtopione... gaźnik rozbierałem i czyściłem. Poziom paliwa sprawdzałem na pływaku. NIe, gaźnik ma mechaniczne zabieranie 2 przepustnicy.
Witam.Proponuję moduł zapłonowy od poloneza.Do gniazda z dwoma stykami dołącz cewkę z aparatu zapłonowego albo cały aparat zapłonowy.Do gniazda z trzema stykami przyłącz przewody zasilające 12V i cewkę zapłonową.Połącz moduł i cewkę masą.Wielkość napięcia można w przybliżeniu określić na podstawie długości przeskakującej iskry.
Mam Żuka z tym silnikiem, rocznik 93 ma fabrycznie założony moduł zapłonowy z poloneza ale także inny aparat zapłonowy. Pali 21 litrów na 100 km więc zgadzam się z poprzednikiem zmień silnik...
Pozwólcie że podłącze się pod ten temat bo już skończyły mi sie pomysły :( a mam podobny problem to znaczy mój CIVIC zgasł i stwierdziłem brak iskry. sprawdziłem już: - Aparat zapłonowy (cewka, czujniki, moduł zapłonowy) jest OK bo robiłem zamianę w CIVICu kolegi i działał. - Sprawdzałem bezpieczniki i wyglądają OK. - Znalazłem ten wyłącznik zderzeniowy...
Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. Brak iskry jest już na cewce. Do cewki napięcie dochodzi ale brakuje przerywania. Podstawiałem nowy aparat i nic Przecież moduł jest w aparacie zapłonowym, czyli też wymieniony. Odkręć kopułkę z tego aparatu zapłonowego i sprawdź czy kręci się jak kręcisz silnikiem. Chyba że ta dobra cewka jest...
No wlasnie czujnik polozenia walu jest w aparacie zapłonowym. W tej wersji (po lifcie): Aparat zapłonowy NISSAN 22100-2N300 D4T97-02(7 pin): 1. Cewka CM1T-227 2. Moduł RSB-57 RSB57 RSB 57 8116KA (czujnik położenia wału CPMS oparty na enkoderze / optolemencie wykrywający otwory w tarczy enkodera 3. Kondensator 250/2.2uF R80V H Aktualizacja: W wielkich...
Moduł , panie kolego , moduł , a potem cewka.
Wymieniłem gaźnik , parownik moduł zapłonowy wraz z cewką wysokiego napięcia oraz aparat zapłonowy z rozdzielaczem napięcia , no i oczywiście niebieski kabelek łączący aparat z modułem . Oczywiście nie zapomniałem o regulacji zaworów , a przy okazji wymieniłem pasek rozrządu wraz z kołami po problemie , jak ręką odjął.
Sam moduł nie wystarczy bo nie będzie pasował aparat zapłonowy jeśli niema w nim impulsatora el-magnetycznego
Witam. Aby ci pomóc trzeba opisać cos więcej kiedy to sie dzieje czy na zimnym silniku czy rozgrzanym.W prawdzie w tych oplach często padały moduły aparatu zapłonowego.
Odpinałem kopułkę oraz palec i nic nie widać. Aparat zapłonowy niedawno był czyszczony. Moduł zamontowałem nowy ze sklepu. Więc już sam nie wiem jaka to może być przyczyna..
Czyli ten moduł nie ma wbudowanego halla jak aparat zapłonowy tylko jest gdzieś przy kole pasowym?Tzn.generalnie moduł z aparatem z. nie są wymienne? Myślałem że to ze zdj.2 jest takie 3w1 : hall moduł i cewka.
Fabryczne immo nie zgasi pracującego już silnika, dokładańce to coś zupełnie innego i przeciwnie mogą powodować nagłe gaśnięcie silnika. Wywal to ustrojstwo to będziesz wiedział co i jak. Jeśłi nie to to jest kilka innych rzeczy do sprawdzenia. Moduł cewka, aparat zapłonowy instalacja.
Cały układ idealnie wysuszony, kopułka, palec, moduł zapłonowy nowy. Przewody zapłonowe, aparat zapłonowy i wszelkie złącza elektryczne silnika oczyszczone i osuszone. Jakieś inne pomysły i sugestie do moich spostrzeżeń?
Mam Vectre 1,6 na benzynie , silnik C16NZ. Podczas jazdy zgasł mi silnik. Po wgladzie doszedłem że padł moduł zapłonowy ( miał żółta kropkę). Wymieniłem cały aparat na inny używany. Auto od razu zapaliło. Jeżdzilem 2 dni gdy rano nie odpaliłem już auta. Po rozkreceniu aparatu zapłonowego na module jest żółta kropka , czyli uszkodzony. Co mam sprawdzić...
witam Chciał bym odświeżyć temat i dowiedzieć się co było rozwiązaniem problemu? aparat zapłonowy czy moduł a moze czujnik połozenia wału?
Dawno temu miałem styczność z takim silnikiem, niewiele pamiętam a być może masz inne wykonanie. W zasadzie silnik 4G63 a nie 4G64, czyli inna pojemność silnika. Przyczyna z pewnością leży w przestawionym rozrządzie. Tam aparat zapłonowy jest zamontowany podobnie jak w polskich Fiatach, więc napędzany z wałka pośredniego. Tam mógł się przestawić. Nie...
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
wczoraj wracając do domu zdechł mi silnik na szczęście około 3 km od chaty , rozładowałem akumulator i juz nie odpalił. Dziś od rana to samo, w samochodzie mam nowe przewody napięciowe , nowa kopułkę i palec rozdzielacza , sonda lambda tez nowa, świece maja po około 15 tys .Paliwo jest podawane , pasek zębaty przekazuje napęd na wałek. Na świecach nie...
Witam. Uaz 31512 po remoncie kapitalnym silnika nie odpala, co już sprawdzono: -silnik po szlifach złożony od podstaw,sprawdzony OK -układ paliwowy(baki,pompa,filtry itd..) OK -gaźnik k131 nowy po sprawdzeniu OK -instalacja elektryczna nowa Podejrzenie pada na układ zapłonowy wymienione na nowe: świece, kable WN, cewka, aparat bezstykowy. W układzie...
Moduł był sprawcą. Zamykam temat, dzięki :-D. Jeszcze tylko jak ustawić aparat zapłonowy? :-o
modułem od vw golfa 2 ale czy taki moduł golfa ma krzywą zakodowaną czy "robotę" robi aparat? Taki moduł to dobry wybór bo jest praktycznie niezniszczalny. "Robotę" robi aparat, moduł tylko daje iskrę wtedy co aparat mu "każe" plus swoje zabezpieczenia przed uszkodzeniem siebie i cewki WN.
Witam! Zastanawiam się nad zainstalowaniem modułu zapłonowego GL-118 do mojego fiata 125p z silnikiem poloneza AB. Ułatwia on zapalanie auta zwłaszcza w niskich temperaturach oraz poprawia pracę obrotową silnika na niskich i wysokich obrotach. Urządzenie to jest dedykowane do pracy w układzie stykowego zapłonu silnika ale z tego co słyszałem lepiej...
Szanowni Koledzy, Pacjentem jest FSO 1500. Silnik polonez. Odpala normalnie, na wolnych obrotach chodzi równo. Po dodaniu gazu natychmiast się dusi i strzela raz w gaźnik, raz w wydech. Po puszczeniu gazu znów na wolnych chodzi równo. Co było robione: - zdejmowane oba kolektory - zdejmowany aparat zapłonowy - wymieniony moduł zapłonowy (na starym było...
jeżeli przy kręceniu rozrusznikiem nie ma iskry, a na pych odpala to przyczyną jest zużycie mechaniczne aparatu zapłonowego, zbyt mała amplituda sygnału z cewki aparatu, do wymiany aparat zapłonowy, czujnik magnetoindukcyjny i moduł zapłonowy mogą pozostać stare, kondensator nie ma wpływu na to czy jest iskra czy nie
problem rozwiązany. Aparat kupiłem za całe 40zl :D
Witam. Temat jest trochę przekłamany, dotyczy i Poloneza i Uaz-a i Cinquecento. Problem w zasadzie dotyczy silnika Uaz-a ( napędza maszynę ) pracującego na module GL 118 ( przerobiony aparat zapłonowy Uaz-a ). Chciałbym przenieść powstawanie sygnału zapłonu z aparatu zapłonowego na koło pasowe wału korbowego. Mam pytania z tym związane : 1. Czy moduł...
podmień może jeszcze moduł zapłonowy i aparat ,ale raczej stawiam na usterkę mechaniczną,co do regulacji zaworów to hydrauliczne chyba ,że całkiem stary model silnika.
najfajniejsze są wystawki elektrośmieci, jak tylko na jakąś przypadkiem trafię to przegrzebuje wszystko i zawsze się trochę ciekawych gratów trafi, z najciekawszych to znalazłem kilka laptopów, piłę spalinową i kosiarkę :) wiadomo, zawsze jak już zmieniać to najlepiej na największy jaki pasuje p&p :) ja do swojej Astry Kombi teraz też założyłem...
Hej Sam też potrzebowałem zmodyfikować zapłon, mało tego wywaliłem wtrysk i wsadziłem gaźnik. W miejsce zaślepki nad pompą olejową wstawiłem aparat zapłonowy a jako moduł zapłonowy posłużył mi APE05. http://obrazki.elektroda.pl/4186608500_1... Całoś działa poprawnie. Pozdrawiam Miras
Jeszcze by wypadało podregulować zawory i sprawdzić kompresję. Zapłon elektroniczny to trzy rzeczy: bezstykowy aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i wysokoprądowa cewka zapłonowa. Cewka zapłonowa do „platynek” powinna mieć ok 3-4 omy na uzwojeniu niskonapięciowym, wysokoprądowa ok 0.9 oma. Założenie cewki wysokoprądowej do platynek spowoduje...
Fiat Tipo na gażniku ma aparat elektroniczny.W aparacie jest czujnik indukcyjny a moduł zapłonowy na zewnatrz aparatu.Jestem właścicielem rocznika 1991.
Miałem to samo ,wymieniałem moduł i nic, wymieniłem na uzywany aparat zapłonowy i działa. Wiec nie ma co kombinowac lepiej wymienic cały aparat
Proponuję dokładnie sprawdzić elementy zapłonu w tym jeszcze raz przewody WN. w tym przewód cewka aparat zapłonowy moduł zapłonowy , połączenia / brak luzu przy stykach/ na drugim miejscu , wtryskiwacz , ciśnienie paliwa na przewodzie dopływowym . zczytać błędy które rejestruje komputer. życzę powodzenia , o sukcesach informować .
typ modułu zależy od tego jaki masz czujnik czy jest tam HALL czy jakiś indukcyjny możesz założyć cały aparat zapłonowy z jakiegoś autka i wtedy dobrać resztę oczywiście trzeba zwrócić uwagę na to w którą stronę będzie się kręcić aparat gdyż mają one (nie wszystkie) wewnątrz przyspieszacze zapłonu
Stary, a po co się tak bawić? Wywalasz ten moduł, aparat masz zwykły na platynki. Zakładasz cewkę od malucha, i piatka zasuwa aż miło.
najczesciej w tym temacie odpowiedzialny jest układ zapłonowy czyli moduł zapłonu (wywalona koncowka mocy)+cewka impulsatora w aparacie zapłonowym zajrzyj tam lub najlepiej przeszczep aparat -jezeli nie przyniesie skutku sterownik:-(wymieniłem juz 3 sztuki i to tylko w modelach 1.4 z jednopunktowym wtryskiem
Hmm robiłem rozeznanie cenowe i tak cały aparat zapłonowy kompletny nowy to wydatek około 380zl, moduł przekształcania impulsów 150zł, generator impulsów czyli czujnik hala 130zł- a używany aparat zapłonowy kompletny 180zł no i jak do tego podjeść najekonomiczniej, najrozsądniej byłoby kupić nowe hmmm???
poprawka ten modul ma 6 wyprowadzen niema pinu TACH w samochodzie z ktorego wymontowalem ten modul byla jeszcze przed nim jakas skrzynka , do niej szly kable z aparatu zaplonowego i wychodzily do modulu. (jakis ogranicznik obrotow ?) w innym oplu widzialem podlaczony normalnie aparat zaplonowy bezposrednio do modulu. podlaczylem aparat zaplonowy tak...
Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Wstawiłem dzisiaj auto do mechanika - jestem ciekaw co mi powie. Jeśli to aparat zapłonowy lub moduł zapłonowy to ile to mniej więcej może kosztować? Tak orientacyjnie? Pozdrawiam
zamiast aparat zapłonowy moduł moduł aparat zapłonowy nissan aparat zapłonowy moduł schemat
wysyłanie plików mailem agregat prądotwórczy pompa wtryskowa panele akustyczne
amica ecotronic amica ecotronic
Błędy 10B56 i 10B57 w Mercedes Actros MP4 - przyczyny i diagnostyka Jak ustawić prefiks w czytniku kodów 9800?