Objawy wskazują na jakiś czujnik. Iskra może być ale nie w tym momencie co powinna.
Czy na wierzchu iskra jest?
Musiałbyś sprawdzić gaźnik, może się przypchał, albo masz problem z pompowaniem paliwa, wężyki nie są popękane? Chyba, że cewkomoduł jest wadliwy i odcina zapłon. Jakbyś miał tester iskry, to można by sprawdzić czy iskra nie zanika przy wyższych obrotach. Generalnie gdyby moduł był stałokątowy zamiast zmiennokątowego, to silnik powinien pracować.
Ok. wygląda że moduł jest ok. (może ten fabrycznie trzyma cewkę pod napięciem?), iskra powinna pojawiać się w chwili przygasania kontrolki. Zmierz rezystancję cewki. Albo zrób manualny test. Podłącz do cewki + (ten fabryczny), zdejmij przewód WN i podepnij do jakiejś 100% sprawnej świecy (oraz masę świecy). Dotykając i puszczając, przewodem połączonym...
G/BK - masa Analizując schemat wnioskuję, że podanie masy na ten styk modułu/ kabel powoduje właśnie brak iskry (poprzez diody w junction box stopka boczna, neutral switch) Sprawdź czy iskra się pojawi gdy nie podłączysz tego kabla
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Sprawdzić jeszcze czy w tym silniku nie ma dodatkowego czujnika wału, w golfie 2.0 GTI jest, . To nie jest Golf 2.0, więc co to za porównanie? Iskra jest, czy jej nie ma? Skoro Hall działa, a iskry nie ma, to jest ubity moduł zapłonowy. Błąd braku sygnału będzie się świecił przy unieruchomionym silniku. Kluczować masą środkowy pin modułu - jeśli iskry...
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Zamiast wymieniać w ciemno to proponowałbym najpierw wyczyścić całą elektrodę iskrownika razem z kablem który biegnie z modułu oraz czy nie jest pęknięta gdzieś porcelana elektrody. Tu zepsuć się nie bardzo ma co. Jeśli to nie pomoże to ja bardziej byłbym skłonny twierdzić że bardziej coś nie tak jest z generatorem iskry w module i przez to energia...
W momencie kręcenia apartem, ECU załącza pompkę paliwa. Nawet jeśli jest źle ustawony to i tak masz iskrę i dostaje paliwo. Masz moduł jeszcze do zestawu "iskra".
przy zwarciu przewodu sygnałowego (zielonego) czujnika Halla z masą iskra jest. Jeżeli jest jak napisałeś wyżej to moduł musi byc dobry.
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Czyli co ? Milczy całkowicie po otwarciu zaworu ciepłej wody ? Jeśli tak to sprawdź jeszcze raz a dokładnie czy mikroprzełącznik zamyka styki i sprawdź jaka jest wtedy rezystancja przejścia. Może rezystancja przejścia styków jest duża i tu jest pies pogrzebany. Zewrzyj kawałkiem drutu prosto w module te styki do których jest podłączony mikroprzełącznik....
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
kontrolka silnika świeci, czy szybka miga? Jak jest iskra to moduł pod cewką jest dobry.
Prawidłowa iskra to taka gdzie jej dlugość sięga okolo 1cm. Zdejmij fajkę z przewodu i zbliż go do masy i zobacz czy iskra przeskakuje. Jeśli nie to podmień cewke jesli dalej nie bedziesz miał iskry to podmień moduł zapłonowy. Jeśli to nie przyniesie rezultatu to wtedy pomyślimy co dalej.
Raczej wygląda na moduł dostaje zwarcia.P
Nie. Diodą led czerwoną. Powinna mrugać przy próbie odpalania. Moduł od 4T teoretycznie powinien dać iskrę pod warunkiem że rozkład wyprowadzeń jest taki sam i sam zapłon jest też typu CDI.
jesli masz iskre na starym module a na nowym nie to prawdopodobnie jest to wina modułu. Ale zeby byc pewnym to sprawdz magneto cewke i fajke tak jak napisałem wyzej. To ze moduł jest nowy wcale nie oznacza ze jest sprawny - ja sam kiedys wydlame sporo kasy na moduł bez limitów i sie okazało ze wadliwy był. Problem tu jest taki ze modułu jako takiego...
Rezystancja cewek jest w porządku .Podmień moduł i świece,powinno pomóc.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Sprawdzić halla i moduł zapłonu. Do tego wystarczy próbówka z diodą. Taka filozofia. Dodano po 2 Cewka się przegrzewa. Zapłon na kopułce? O jeszcze cewka fakt, a jaki zapłon to nie ma co myśleć bo mu się nie chciało kodu silnika podać.
Uszkodzony moduł CDI. To jest moduł DC-CDI w środku jego jest użyta przetwornica która dość często potrafi się uszkodzić. Wstaw zdjęcie modułu z każdej strony to może uda się znaleść jakiś zamiennik
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
gdzie jest moduł zapłonu w aparacie? jeśli tak to objawy wskazywały by na moduł . te moduły mają to do siebie że iskra będzie lecz nie ma sterowania dawką paliwa.
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak...
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Na pewno padł Ci moduł zapłonowy tez mam poloneza i niedawno miałem to samo
Moduł zapłonowy bardzo dobra rzecz,przy słabym akumulatorze iskra jest zawsze wielka "jak byk" do zamontowanie w większości aut.
Po coś to gniazdo zrobili, Tak, dla użycia specjalizowanego testera, którego nie masz i który na pewno nie pokazałby gdzie iskra się podziała. Na takich złączach dostępne było zasilanie, sygnał ZZ pierwszego cylindra, sygnał obrotów i to chyba tyle. To czasy przed OBD. Skoro nie ma iskry to czujnik Halla-> moduł wzmocnienia-> cewka.
stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Najczęstsza przyczyna to właśnie ten moduł zapłonowy na zespole gazowym. Sprawdź jeszcze polaryzacje - czy faza jest na swoim miejscu.
Ssanie chyba albo zalewa albo za mało moim zdaniem skromnym.
Luz zaworowy lub uszkodzony moduł CDI. O ile nic w silniku nie zmienione, naprawiane...
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
Jedyne co można przypuszczać to zgnita instalacja elektryczna. Zwróciłbym na połączenia masowe między silnikiem, modułem, akumulatorem i resztą instalacji. Dobrze jakbyś podał kod ramy lub ew. kod silnika. Niektóre Hondy miały nietypowe rozwiązania modułów, inne np. nietypowe akumulatory a w pobliżu moduł i wiązka instalacji. Pamiętam jak w jednym egzemplarzu...
Witam, mam problem otóż ostatnio jeździłem sobie moim chopperkiem wszystko było w porządku zostawiłem go w tą niedzielę w garażu po czym we wtorek chciałem się przejechać ale nie odpalał, okazało się, że nie ma iskry zostawiłem go w piątek zacząłem sprawdzać wszystko (pożyczyłem 3 moduły i 2 cewki) zmieniałem ale nie chodziło w końcu jakimś cudem iskra...
Zacznij od regulacji później będziemy myśleć dalej. Dokładnie o tą "wielką śrubę" mi chodzi, po jej odkręceniu w gwincie powinno być wycięcie. Widzę, że podstawy mechaniki znasz i mając zdjętą pokrywę zaworów będziesz widział kiedy żaden z zaworów nie wykonuje pracy. Jeżeli chodzi o samą iskrę - zapłon, to tu niestety regulacji wyprzedzenia - opóźnienia...
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli otrzymuje prawidłowe informacje z czujnika to musi działać. Dziwi mnie tylko to że przestawienie aparatu o 180 stopni nic nie...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
ale w kturym momęcie ma iskra być o to chodzi Oddalając lub zbliżając moduł od/do koła magnesowego to opóźniasz lub przyspieszasz punkt zapłonu. Więc ustawiając właściwą odległość, zdefiniowaną w instrukcji obsługi/serwisowej instrukcji, masz ten właściwy "momęt". :D :D :D
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Czy jest to problem? teoretycznie nie..bo co mnie tam obchodzi, że coś mruga...tylko docelowo wszystkim będę sterował poprzez arduino i kilka takich opuszczeń rolety góra-dół zawiesza arduino i muszę je resetować. Jak ci to może zawieszać arduino jak moduł ma separację optyczną? Masz tam pewnie namieszane w zasilaniu arduino tak samo jak w zasilaniu...
iskra skuter moduł moduł simson iskra iskra mt174
pilot chassis zmiana pojemności diody schemat instalacja elektryczny scania
Hisense 32A5200F LED TV firmware download, USB manual update, latest version, model hx32.v0000.E5300.fht.01.01.k0618 Fiat Scudo 1.6 JTD - brak obrotów na postoju