Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Jeśli by ktoś chciał mogę podesłać na (at) schemat z opisem układu zapłonowego do Simsona i innych z EDW, na forum nie można umieszczać bez zgody autora. Więc jedynie na (at). Pozdrawiam.
więc wychodzi na to ze dobry Niekoniecznie. Schemat masz? Odepnij moduł i sprawdź wartość napięcia zasilania (prąd zmienny). Przydałoby się też podejrzeć, co się dzieje na sygnale z czujnika. Do modułu dochodzi przewód czarny z białym paskiem? Jeśli tak, to odepnij go na czas próby odpalenia. Procedury sprawdzanie elementów składowych układu zapłonowego...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Myślę, że aby uniknąć problemów z zapłonami, przede wszystkim Twój moduł powinien mieć zasilanie na stałe, a tylko tranzystor sterujący częścią TCL podpinany w momencie przełączenia hsw na kierownicy. Odnośnie rezystora, chyba nie, ale dioda w "dolnej linii" raczej będzie miała wpływ na dodatkowe opóźnienie.
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Koledzy mam taką małą zagadkę. Seacik ma niestabilne wolne obroty ale to nie jest falowanie, a wypadanie zapłonów. Na gazie i benzynie to samo. Po odpaleniu z rana silnik chodzi idealnie po kilku minutach zaczyna nim szarpać. Przestaje chodzić na pierwszym i ostatnim cylindrze. Świece założone nowe, przewody także. Podmieniony czujnik położenia wału,...
Przedstawiam projekt modułu zapłonowego CDI, do Rometa Chart. https://obrazki.elektroda.pl/9098562400_... Tak wygląda iskrownik. Jakby co to informuję, że tutaj były jakieś przeróbki połączeń względem oryginału, które próbowałem przeanalizować, aby wrócić do oryginału, ale to dotyczy cewek świetlnych. A tutaj przedstawić chciałem...
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
http://obrazki.elektroda.pl/4463346700_1... Witam Kolegów. Dzisiaj chciałem przedstawić moje wykonanie układu zapłonowego CDI do silnika rowerowego firmy SACHS. Oryginalne części do tych silników są jeszcze dostępne, ale ceny bywają wysokie dlatego postanowiłem zrobić układ zastępujący oryginalny moduł zapłonowy. Schemat takiego modułu...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Do indywidualnych cewek zapłonowych musisz mieć zupełnie inny moduł zapłonowy, a silnik musi być wyposażony w czujnik położenia wałka rozrządu. W starym rozwiązaniu masz cewki dwubiegunowe, w których iskra na jednym cylindrze jest „tracona”, w suwie pomiędzy wydechem a ssaniem. W nowym rozwiązaniu masz niezależne sterowanie cewek zapłonowych. Nie ma...
Najpierw odepnij przewód WN od kopułki, wetnij koniec świecy zapłonowej, drugi koniec do masy i sprawdź, czy jest iskra. Tylko nie trzymaj świecy w rękach, bo tam generowane są napięcia rzędu kilkunastu tysięcy woltów. Jak będzie iskra, to znaczy, że moduł jest OK. Tak samo możesz sprawdzić, czy kopułka z rozdzielaczem działa poprawnie, wpinając świecę...
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Witam, kupiłem Husqvarna TE 610 z 1998 r. i mam z nią problem — aktualnie taki, że nie daje iskry. Sprawdziłem cewkę: na wtórnym daje 1,63 kΩ, na pierwotnym 1 (tyle pokazuje miernik przy ustawieniu go na zakres 200 Ω). Na fajce świeca ma iskrę. Był problem ze stacyjką — polutowałem wszystkie kable. Mam tylko problem z dwoma: biało‑czerwonym i czerwonym,...
Brak iskry reno clio 2 Wstępna ocena dostępnych informacji Brak iskry w Renault Clio 2 to problem, który może mieć wiele przyczyn, związanych głównie z układem zapłonowym, czujnikami lub immobilizerem. Aby skutecznie zdiagnozować problem, konieczne jest systematyczne podejście, obejmujące zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane kroki diagnostyczne....
Moduł 4304 jest przeznaczony dla silnika 3-cyl. Rozkład zebów: I_I_____I____I W stopniach: 10-120-120-zostało 110. Jak w module 4354 2-gi ząb (pierwszy po 10) określa statyczne wyprzedzenie dla 1-go cyl. Przeznaczenie modułów: 4306 -3 zęby sygnałowe - silnik 2-cyl 4356 - 5 zębów sygnałowych - silnik 2-cyl 4357 - 5 zębów sygnałowych - silnik 4-cyl Moduł...
Pewnie to działanie zależy od tego, na ile tłumi się zakłócenia z układu zapłonowego już u źródła, i trafiłeś na auto, w którym to jest gorsze, bądź uszkodzone, albo nie ma tego wcale. Piszesz, że ktoś tam coś przerabiał - może przy tym uszkodził, albo usunął filtr zakłóceń? Trzeba naprawić. A jeśli przyczyną miałoby być zbyt wysokie napięcie, to by...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Mam tylko jedna uwagę do ciekawego postu kolegi piotrek** . Odradzam stanowczo gaszenie silnika przez zdejmowanie fajki świecy :!: Może to być nieprzyjemne, a nawet groźne dla eksperymentatora. Może również być bardzo groźne dla układu zapłonowego i doprowadzić do jego zniszczenia. Po prostu nagromadzona energia musi się gdzieś wyładować. Jak nie na...
Opis układu zapłonowego NANOPLEX i sposób jego sprawdzania jest w książce "Naprawy samochodów FIAT 126P" ROK WYDANIA 1996 autorzy Klimecki i Zembowicz .
(...) ę że jest też niczego sobie bo wykręciłem świece i otwór zatkalem palcem pociągając szarpak palec mi mega wypychało. Dodam jeszcze że gdy mocniej wykrece śrubkę przy gaźniku to z tłumika nawet kapie takie brudne paliwo. Odłączyłem już nawet przewód od gaszenia bo myślałem że to coś pomoże ale nadal lipa Widzę, że podjąłeś już kilka kluczowych...
Tak, po wymianie układu zapłonowego (ten moduł z którego wychodzą kable do świec) wszystko jest cacy. Później wymieniłem jeszcze świece i kable ale to już po rozwiązaniu samego problemu.
Proszę o pomoc.... Mam Toyotę Yaris 2017 r. Autko nie odpala.... Na krótko zapali bez problemu. Przekaźnik sprawdzony, akumulator ok, stacyjka ok , bezpieczniki są ok. Gdzie może być przyczyna?? Witaj na forum! Przykro mi słyszeć, że masz problem z odpaleniem Twojej Toyoty Yaris z 2017 roku. Opisane przez Ciebie objawy mogą wskazywać na kilka potencjalnych...
To, co mnie kole w oczy w tym układzie to schemat wejść. Bezpośrednio zwierasz przyciskami kondensatory 1uF – jest to bardzo poważny błąd ! Trzeba sobie wyobrazić, że linia łącząca ten kondensator z przyciskiem ma jakąś indukcyjność (L), niech jeszcze ten przycisk ma małą oporność (Ron) i masz mały model układu zapłonowego Fiata126p. W takim układzie...
Masz, a w zasadzie quad :D, poważniejszy problem z prądnicą i resztą instalacji. Może sie okazać, że cewka ładująca oraz reszta układu zapłonowego jest OK a przyczyna tkwi gdzieś indziej. Trzeba szukać. Nie ma rady i nie możemy liczyć na szybkie rozwiązanie problemu. Bardzo przydałby sie schemat. A przynajmniej dobre zdjęcia: 1. Prądnicy (obie strony)...
Dwie możliwości. 1. Problem w zasilaniu cewki WN/modułu lub w połączeniach pomiędzy cewką a modułem - Sprawdziłem, jest OK Przerywane połączenie w zapłonie TCI będzie generowało słabą iskrę o kącie wyprzedzenia większym niż normalnie - Jak sprawdzić ??? 2. Padł moduł zapłonowy, pęknięty lut w okolicach tranzystora kluczującego, albo wariujący mikrokontroler....
Dziękuję ale ten już mam, jednak ten jest na moduł 8-pinowy (7 wykorzystanych), ja szukam na 16 pinowy (15 przewodów), jak wspomniałem wyżej
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Jak możesz to podrzuć rysunki lub rozrysuj schemat połączenia tych elementów. Czym to jest wyzwalane: przerywaczem, czy cewką? Jak jest zasilane: z instalacji, czy osobną cewką? Możliwe, że da się zrobić moduł spełniający rolę tego lub dobrać coś z isniejących. Jest możliwość wpięcia kabla wn i osobnej cewki a nie cewkofajki? Zapytaj jeszcze na: www.forum.motocyklistow.pl...
Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie...
Q = U x I x t = 12V x 10A x 0.003s = 0.36J A czemu liczysz 3ms? przecież to cewki z modułem i to że czas sygnałowego 3ms wcale nie oznacza że wyjście też będzie 3ms. Ten moduł to zwykły stopień mocy z ogranicznikiem prądu i zabezpieczeniami. Wszelkimi timingami zajmuje się ECU. Mnie zastanawia inna sprawa. Ile czasu te cewki wytrzymają z rozwartym...
Masz chyba taki układ przekaźników. http://obrazki.elektroda.pl/3501595200_1... 1 Dodatkowe obwody układu zapłonowego 2 Sygnał 3 Mycie reflektorów 4 Skrzynia automatyczna 1 5 Układ czasowy wycieraczek 6 pompa paliwa 7 - 8 Światła do jazdy dziennej 9 Światła drogowe 10 Światła pmgłowe 11 Moduł lusterek 13 Skrzynia automatyczna 2 14 Wycieraczka...
Czy ktoś wie jak naprawić moduł z wózka widłowego Rak typ sterownika 4356 który nie przekazuje prądu , płytka została sprawdzona wszystkie podzespoły są dobre ,prawdopodobnie nie wychodzi prąd z góry dziękuję. dokładnie to jest Mikroprocesor Układu zapłonowego https://obrazki.elektroda.pl/5283127700_... typ 4356GT https://obrazki.elektroda.pl/2271305800_...
Nie zdawałem sobie sprawy że temat tego prostego układu zapłonowego może być tak szeroki. Moje zainteresowanie tym tematem wzięło się stąd że w moim silniku uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy. Ponieważ wymiana modułu w tym silniku to spory koszt więc znalazłem w Google schemat zamieszczony wyżej. Układ wykonałem, Silnik pracuje z tym modułem prawidłowo,...
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
padł moduł temat zamknięty
Witam więc po kolei: 1. silnik dwusuwowy układ zapłonowy elektroniczny 2. schemat układu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/9036505000_1... początek jest prawdopodobnie taki sam jak w linku ze schematem z pierwszego postu(nie rozbierałem dalej więc nie wiem - ale wyglądają identycznie więc dlatego tak sądzę) przewód biały został...
myslę że należaloby sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej.Opór pierwotny 0.7 - 0.9 0mów a wtórny 4500-7000. Cewka ktora ma zlą wartość oszkodzi moduł a po za tym moze pochodzi od innej wersji układu zapłonowego .
brak impulsów z układu zapłonowego kojarzy się z uszkodzonym modułem zapłonowym w aparacie lub brakiem połączenia moduł -ecu.Jeżeli robi to na gazie i na benzynie to szukaj tylko w układzie zapłonowym.
Dzięki, czyli podłączony był dobrze. Klient podstawił auto z wymienionymi wszystkimi elementami układu zapłonowego (moduł, cewka, cewka sygnałowa, palec,itp.) i nie ma iskry. Błąd 42- brak sygnału z układu zapłonowego. Podając impulsy fali z miernika lub kręcąc wałkiem aparatu słychać działanie wtryskiwacza ale iskry brak. Myślałem, że może przewody...
Ten temat jeszcze długo będzie bardzo aktualny tak długo, jak będą istniały Astry F w związku z powyższym podzielę się z wami spostrzeżeniami Miałem podobne problemy z wolnymi obrotami temat mam opracowany proponuję sprawdzić : 1. silnik krokowy wyczyścić , sprawdzić złącze , przewody ew. podstawić drugi. 2. stan instalacji zapłonowej w tym świece -przewody...
Witam . Bardzo prosiłbym o pomoc w charakterze narysowania schematu układu elektronicznego , którym mógłbym zastąpić przekaźnik elektromagnetyczny , bądź jakiegoś układu wzmacniającego impuls z modułu zapłonowego . Mój problem polega na tym , że moduł zapłonowy ( MED 210 A ) nie jest w stanie dać impulsu na tyle mocnego aby naładować dwie cewki zapłonowe...
Witam. Postanowiłem się zabrać za problem zakłóceń w mojej astrze g 1.6. Zakłócenia mam już rozpracowane. Jedne pochodzą od alternatora a drugie niestety radiowo od układu zapłonowego. Silnik posiada moduł zapłonowy (4 cewki) który do połowy chowa się w pokrywie głowicy. W związku z tym czy jest sensowne zaekranowanie cewki kawałkiem blachy? Bezproblemowo...
Można też przecież poszukać na auto złomach elektronicznego zapłonu z eleganta, wszystko będzie wtedy pasować i układ nie będzie wymagał zbyt dużych regulacji. Do zainstalowania takiego układu zapłonowego potrzebne były by: moduł zapłonowy, czujnik położenia wału korbowego, koło pasowe silnika (to z zębami dla czujnika położenia wału), czujnik podciśnienia...
Witam forumowiczów Kupiłem jakiś czas temu silnik od el 250 wraz z całą instalacją. Po kilku wieczorach w garażu i wypróbowaniu wszystkich kombinacji z czujnikami sprzęgła, hamulca, nóżki, nie udało mi się go uruchomić. Rozrusznik kręci, kontrolki świecą, niby wszystko ok ale nie ma iskry. Wkurzyłem się i kupiłem inny moduł i instalacje. Ale nadal bez...
Witam. Mam do naprawy Quada jak w temacie. Silnik zgasł i nie ma iskry. Szukam jakiegoś schematu jego układu zapłonowego. Moduł zasila cewka, z której przychodzą dwa przewody, brak jest osobnej cewki sterującej. Moduł to raczej jakaś odmiana zapłonu tyrystorowego. Jeśli ktoś spotkał się z podobnym rozwiązaniem to proszę o pomoc, bez schematu nie wiem...
Popieram, też miałem takie coś - na początku przerywało, potem zaczynał gasnąć. Wymieniłem co się da z układu zapłonowego - dopiero wymiana modułu poskutkowała.
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
Jak jesteś dalej zainteresowany naprawą to: 1. Znajdź wyczyść i zrób zdjęcia (może lepszym aparatem) modułu zapłonowego i właściwej cewki zapłonowej - tej z której wychodzi kabel WN. Może być dwa w jednym. Na zdjęciach tego nie widać. 2. Odtwórz schemat układu zapłonowego z zaznaczeniem kolorów przewodów i połączeń masy. Jak sądzę jest banalnie prosty....
Jeśli to taki sam układ jak w DR bigu (w sumie w dwóch modelach o największej pojemności), to masz na stojanie alternatora dodatkową cewkę (największa i zdaje się na samej górze), która zasila niezależnie moduł zapłonowy. Dodatkowo jest mała cewka wyzwalająca. Opisz rodzaj awarii.
jest to sterownik układu wtryskowego i zapłonowego
To, że silnik jest z rodzielaczem, to wcale nie oznacza, że ma tradycyjny, przerywaczowy zapłon. Zapłon tradycyjny to taki, gdzie cewka jest zasilna z jednej strony napięciem 12V dostępnym zawsze po przekręceniu stacyjki, a drugi biegun cewki jest poprowadzony do przerywacza aparatu zapłonowego.[/quote] U mnie jest jednostka sterująca, moduł wzmocnienia...
Masz jakieś informacje na temat budowy układu zapłonowego tam zastosowanego? Na myśl przychodzi uszkodzony moduł zapłonowy (jeśli gaszenie jest wyprowadzone osobnym przewodem z modułu), impulsator lub nieprawidłowe podłączenie modułu zapłonowego.
Jak sądzę moduł od jakiegoś motorka. Zastosował bym w sposób umiejętny bardzo łatwo dostępny BU806. Sam już tak robiłem... Niemniej jednak sądzę, że owe tranzystory wymieniasz bez potrzeby. BU806 to zupełnie inny tranzystor - m.in. ma nieizolowaną obudowę. Taka porada bez znajomości konstrukcji układu ociera się o szkodliwą. Regulamin, pkt 3.1.11. Nie...
Chodzi o to żeby przed odpaleniem silnika prąd na ukł zapłonowy szedł z AQ a po dopaleniu żeby nie obciążać AQ żeby szedł z magneta. Teraz rozumiecie? A schemat układu zapłonowego to normalny bateryjny z modułem http://www.ojs.republika.pl/aku.html tam jest ten moduł i na elce jest
Witam, moduł zapłonowy mercury, P/N 332-7778 XK Pozbyłem się żywicy z układu zapłonowego zaburtowego dwusuwa i mam tam 2x element w TO-92 z oznaczeniami, a mianowicie: SCR 5162 M - motorola tyrystor ? raczej tak, ale proszę o potwierdzenie (ewentualne), w necie brak datasheetów jedynie wzmianka, lub słabo mi szło pytanko, zatem jak ktoś ma podpowiedź...
To co pokazujesz na zdjęciu nie wygląda mi na moduł zapłonowy ponieważ nie widzę z niego wyjścia na przewód wysokiego napięcia. Przy spawaniu bez odłączenia układu zapłonowego mógł ulec uszkodzeniu impulsator bądź moduł zapłonowy na Twoim miejscu zlokalizował bym moduł po kablu od świecy i spróbował bym kupić moduł od jakiegoś chińskiego skutera 4t...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Mam pytanie bo pan kupił moduł do 4t a ja potrzebuje do 2t odblokowany nie umie znajsc na zadnej stronie na allegro nie ma takiego poniewaz przy 8,5 tys obrotów mi go blokuje Jak byscie wiedzieli gdzie mozna dostrac top prosze o kontakt dziekuje i pozdrawiam :)
Witam potrzebuje informacji (schematow) układu zapłonowego do tego skutera lub informacji na temat ewentualnych przerobek modułu zapłonowego Jak mozna sprawdzic moduł bez specjalistycznego sprzetu?? Pozdrawiam
Witam Mam wszystkie części z motocyklowego układu zapłonowego (akumulator, cewka, świece, czujnik i moduł) i chciałbym sprawdzić moduł w warunkach domowych, tj. przynajmniej czy będzie iskra. Jak spowodować, aby czujnik przekazywał impulsy do modułu. Z tego co wiem jest to czujnik magneto indukcyjny. Słyszałem o sposobie zbliżaniu lutownicy pistoletowej...
Zmierz rezystancję pomiędzy każdym przewodem a masą statora (obudową). Cewki WN sprawdzisz podłączając na próbę do innego układu zapłonowego typu CDI. Tylko nie pod moduł TCI i nie pod akumulator, bo się cewka spali. Moduł zapłonowy ma jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany mikroprocesorem... Ciężka sprawa.
Witam. Czy ktoś z państwa podjął by się wykonania kompletnego układu zapłonowego do motocykla Dniepr ? Może ktoś ma taki zestaw to chętnie kupię. Zapłony oferowane na rynku są dość zawodne. Myślałem nad modułem nanopleks z fiata cinquecento. Mam nawet taki moduł jednak brakuje mi wiedzy jak się do tego zabrać. Pozdrawiam serdecznie
Mam takie pytanko: Czy ten moduł można zastosować do czterosuwów. To co się znam, to w dwusuwach zapłon jest podczas każdego obrotu wału korbowego, w czterosuwach jest do drugi obrót wału. Jak można rozwiązać przeróbki tego układu do czterosuwów. Dzięki z góry.
Chcesz symulator czujnika wału? I tylko do MED210? Żadne microplexy, digiplexy? Powiem tak- poradziłem sobie w ten sposób, że sygnał z czujnika nagrałem na laptopa (funkcja odtwarzacz), zapętliłem go i puszczałem na moduł w cienkim za pomocą banalnego interfejsu.
Moduł zapłonu ale właśnie tu jest pytanie czy go masz bo w innym programie mam że sterowanie jest bezpośrednio z ECU. Zamieniałeś cewki miejscami, lub przepinałeś sterowanie?
Myślę, że jest to dobry pomysł. Musisz tylko sprawdzić, jak ten gotowy moduł ma być podłaczony do instalacji i do tego dopasować układ wejściowy z Hallem. Potrzebny jest schemat układu zapłonowego z auta (Poloneza). Pytanie, czy ten gotowy moduł robi coś jeszcze, np. czy ma funkcję regulacji opóźnienia zapłonu itp ? Najtrudniejsze będzie rozwiązanie...
Witam. Sprawdziłem modul w innym samochodzie-działa, aparat sprawny, cewka sprawna, napięcie na cewce jest, aiskry jak nie było tak nie ma. golf II 1.3 z gażnikiem. Jeżeli miałby ktoś schemat układu zapłonowego do tego modelu byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Acha jerszcze jedno czy komputer może mieć coś z tym wspolnego ? Dodano po 2 Zapomnialem dodać...
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
Witam Posiadam dość stary Polski motocykl marki wsk 175 i dla niego właśnie zamierzam zbudować moduł zapłonowy. Instalacja i akumulator jest 6V, cewka zapłonowa 6V. Zamierzam wykorzystać do tego celu jakąś bramkę w cmosie lub ttl'u do kluczowania napięciem wzbudzenia cewki zapłonowej. Miało by to za zadanie (ta bramka) odłączanie z masy jednego przewodu...
Kadett 1.6 91r. Komputer pokazuje kod 42 ,czyli "brak impulsów z układu zapłonowego".Posprawdzałem oscyloskopem wszystkie sygnały w samym module jak i ten wychodzący z kompa.Bardzo ładne prostokątne przebiegi reagujące na zmianę predk. obrotowej. Nie ma do czego się czepić. Jest tylko jeden szkopuł. Sygnał wychodzący z kompa na moduł ,czyli wyliczony...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
O problemie z komputerem pisałem wcześniej, po nie wykryciu w nim usterki, mechanik sprawdził ponownie i zmienił zdanie na moduł w aparacie zapłonowym. Sama cewka iskrzy wiec wyglada, ze jest ok. Czy można jakos naprawić ten moduł ? Jest to moduł J955 w aparacie T6T57171. Wyglada mi to na optyke. Nie bardzo widzę możliwość zdemontowania układu ( tego...
zobacz tutaj http://www.edw.com.pl/ w ostatnich numerach sierpień i wrzesień tego miesiąca jest obszerny artykuł na temat samochodowych urządzeń zapłonowych. Może jeszcze uda Ci się kupić. Niestety nie mam tych gazet. Oprócz tego w PRAKTYCZNY ELEKTRONIK nr 2\2001 jest pierwsza część na temat ELEKTRONICZNY ZAPŁON DO SAMOCHODU tam właśnie jest głównie...
Mapa zapłonu nie jest w tym wszystkim najważniejsza bo można ją zaprogramować na zasadzie testu prób i błędów testując na moto. Na pewnej stronce : http://www.transmic.net/fichiers/cdi4347... Znalazłem ogólny schemat blokowy takiego modułu. Czy z pomocą takiego schematu można zbudować moduł ?? Który by sterował zapodawaniem napięcia ?? Jakie dane będą...
Jeżeli zakłucenia są od układu zapłonowego to sprawdz przewody , czy nie maja przebicia . W nocy zobacz czy cos nie iskrzy . Zobacz też moduł zapłonowy . Iskrzenie wysokiego napięcia , to duzy nadajnik . Wymień świece zapłonowe ( na swiecach przebicia nie bedzie widać , występuje na nich tzw upływność napięć ) .Pozdrawiam
Jest jeszcze moduł apłonowy z charta. Kto wie, może by się sprawdził. Jest jeszzce producent zapłonów elektronicznych do weteranów i innych: http://www.prameti.webpark.pl/
Przerabiałem ten temat ,więc podpowiem,że żaden przewód z układu zapłonowego nie idzie do komputera!Poprzednik wspomniał ,że moduł jest wewnątrz aparatu zapłonowego. Z tego co pamiętam wchodzi tam +12 V,masa i obrotomierz.Jeśli jest 4 -cylindry to pójdzie nawet na module zapłonowym od poloneza,gdyż cewki są prawie identyczne jeśli chodzi o parametry.Cewka...
witam wszystkich forumowiczów mój problem jest następujący, posiadam escorta mk5 1.3 93 rok na gaźniku aktualnie brak iskry, nie miałem za wiele czasu żeby sprawdzać jak pan bóg przykazał wszystko po kolei wiec wymieniłem cały układ zapłonowy przewody wysokiego nowe cewka nowa świece nowe moduł esc podmieniony i brak rezultatów dodam ze fordowi za kazda...
Moim zdaniem pewnie przyczyna tkwi uszkodzonej cewce zasilającej na statorze, która albo dostaje zwarć międzyzwojowych lub przerwę. Poza tym takie "niewchodzenie na obroty" może też mieć inne przyczyny. Dopiero dokładne sprawdzenie układu zapłonowego pod kątem wypadania zapłonu może stwierdzić czy wina leży po stronie zapłonu, czy np. gaźnika. Nie wiem...
To mi wygląda na to, że w transformatorze powstało przebicie i przepuszcza on na wyjście to, co dostaje na wejściu, zamiast podnosić napięcie. Prawdopodobnie to było zrobione podobnie do elektronicznego układu zapłonowego stosowanego w samochodach, albo do "elektrycznego pastucha" (ale ten "pastuch" ma niską częstotliwość impulsów, około 1 na sekundę).
Mój kolega ma mazdę z tego samego roku - u niego wysiadł moduł umieszczony w aparacie zapłonowym.Też podejrzewał cewkę,ale niestety zamiana -bez efektu.
Miałem kiedyś "malucha"rok 1985 " z prądnicą sam w domu po wymontowaniu regulatora wyregulowałem go,ustawiając trochę wyższe napiecie,a układ zapłonowy elektroniczny robiłem samodzielnie na tranzystorze TIP 162 jak się nie mylę i działał super zamontowałem go patrząc od tyłu po prawej stronie w komorze silnika,oczywiście tranzystor miał odpowiedni radiator,a...
dziękuję za odp. , ale moim celem jest stworzenie analogowego modułu, ponieważ nie mam zielonego pojęcia o programowaniu, a zbyt szybko się nie nauczę, poza tym nie mam na to czasu i chciałbym zrobić to w miarę tanio. nie potrzebuję dużo- chcę tylko wiedzieć, czy kondensator potrafi opóźnić sygnał, oraz jaki kondensator opóźnia sygnał o ile. poza tym,...
Znowu pojawiły się problemy z odpalaniem gorącego silnika (denerwującym gaśnięciem po 3 sekundach). Zmniejszenie przerwy pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej znowu pomogło, jednak co zauważyłem zapłon w tym silniku ma zdecydowanie za małą moc. Długość iskry na samym przewodzie WN wynosił ok. 3 mm, to zdecydowanie za mało jak na standardy normalnych...
w autku tym uszkodził się elektroniczny moduł zapłonowy sterujący cewką wysokiegoi napięcia. A dokładniej w tym module tranzystor na wyjściu sterujący impulami na cewkę . Taki układ w slepie lub serwisie kosztuje około 480 Zł !!!!!!!!!! a w srodku w nim są 4 oporniki , 4 diody , 2 tranzystory .ZGROZA . Właśnie walcze z naprawą , nie nwiem jaki był oryginalny...
Winny okazał się kabelek łączący moduł z aparatem ,po wykonaniu kabla własnym sumptem i zamontowaniu do samochodu problemy się skńczyły. Zamykam temat
W czym tak naprawdę tkwi problem? Nie rozumie twojego podejścia. Czy nie byłoby prościej założyć temat tyczący układu zapłonowego traktorka? Czy jest to naprawa czy może eksperyment? Wybacz, ale kombinujesz jak koń pod górę. Trudno ci będzie pomóc.
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Napisz jaki dokładnie masz silnik. W czym mamy ci pomóc? Stronę mechaniczną załatwisz ty, więc zostaje elektronika. Podaj dokładnie model układu zapłonowego a najlepiej jego schemat wewnętrzny. Może się okazać że niewielka modyfikacja modułu załatwi sprawę wyzwalania iskry. Diodę świecącą trzeba na stałe zasilić i ustalić jej prąd na ok 20 mA. Opto-tranzystor...
Mam problem z zapaleniem agregatu prądotwórczego Hondy. Iskra jest ale w nie odpowiednim momencie, czasami jest dobrze i da się zapalić, ale po zgaszeniu znowu nie pali. System zapłonowy składa sie z magneta z jednym magnesem na obwodzie, cewki (prawdopodobnie jest w niej kondensator lub elektronika) i elektronicznego modułu zapłonowego (nierozbieralny)....
Nie opieraj się na jednej opinii mechanika! Masz wątpliwości, to sam sprawdzaj! Przyczyna dławienia się nie musi tkwić w kładzie zapłonowym. Co już sam sprawdziłeś? Czy dysponujesz jakimś zapleczem narzędziowym? Sprawdź iskrę na samym kablu. Jaki odstęp jeszcze przebija? Napisz coś więcej o silniku. Czy to 4T? Znajdź schemat i zamieść. Sprawdź czy moduł...
schemat układu zapłonowego moduł sprawdzanie układu zapłonowego uszkodzenia układu zapłonowego
generator napięcia ujemnego linia różnicowa aster czujnik temperatura
renegade radio schemat skutera elektrycznego
Top Craft XYZ397BE Scarifier PCB Issues and Solutions Schemat serwisowy magnetowidu Universum VR7952