więc wychodzi na to ze dobry Niekoniecznie. Schemat masz? Odepnij moduł i sprawdź wartość napięcia zasilania (prąd zmienny). Przydałoby się też podejrzeć, co się dzieje na sygnale z czujnika. Do modułu dochodzi przewód czarny z białym paskiem? Jeśli tak, to odepnij go na czas próby odpalenia. Procedury sprawdzanie elementów składowych układu zapłonowego...
Najpierw odepnij przewód WN od kopułki, wetnij koniec świecy zapłonowej, drugi koniec do masy i sprawdź, czy jest iskra. Tylko nie trzymaj świecy w rękach, bo tam generowane są napięcia rzędu kilkunastu tysięcy woltów. Jak będzie iskra, to znaczy, że moduł jest OK. Tak samo możesz sprawdzić, czy kopułka z rozdzielaczem działa poprawnie, wpinając świecę...
Za taką poradę powinieneś dostać naganę !!! Takie sprawdzanie palenia cylindra powoduje uszkodzenia układu zapłonowego .
Czyli masz ta ubozsza wersje odmy to znaczy ze mniej problemow bedziesz miec. Daj sobie już spokój z wypisywaniem bredni. Jak uboższa wersja? Kolega 8850 napisał ci jak to wygląda w samochodzie. Poczytaj coś, poucz się, a dopiero potem dawaj rady. Potrzebne bedzie wtedy mniej energi do przeskoku iskry i wtedy bedziesz mogl wykluczyc zaplon. Sprobuj...
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
MoniTOX z tym sprawdzaniem napięcia dla cewki zapłonowej Motorynki to przesadziłeś. Jak sobie to wyobrażasz i po co to robić? Kolega A.M.D chce sprawdzić cewkę z pomocą miernika który posiada. Wg. mnie sprawdzanie jej takim miernikiem jest nie możliwe! A przy jego umiejętnościach wykluczone. Można sprawdzić tylko rezystancje uzwojeń (mało dokładnie!)...
Zdarzają się przypadki że "iskry" nie widać ale słychać a maszyna pracuje jak marzenie. Nie ma co liczyć na takie cuda tylko trzeba sprawdzić przeskok iskry bezpośrednio z kabla WN do masy. Przy solidnym pokręceniu wałem musi skoczyć na te minimum 8 mm. Próba jest prosta, choć czasami wymaga pomocy drugiej osoby. Dzieki niej można jednoznacznie określić...
roberto11335 Nie ma takiego pojęcia jak napisałeś: ..jakie napięcie powinna mieć.. Cewka z resztą układu zapłonowego ma podawać impulsowo na świecę conajmniej kilka kV. Nie masz szans tego zmierzyć! Sprawdzamy niestety efekt końcowy. Czyli odstęp końcówki kabla WN od masy (np. głowica), przy której iskra jeszcze skacze i jest "ciągła" czyli przebija...
No,no,no. Jaki tam rozwiązany jak auto wariuje! Jeżeli przeprowadziłeś taką operację i silnik odpalił zrób tak: 1 odepnij spinki z kopułki aparatu zapłonowego 2 zdejmij kopułkę 3 chwyć palcami palec rozdzielacza i pociągając w górę zdejmij go z wałka 4 jeżeli posiadasz omomierz i dostęp do danych serwisowych aby znać właściwą rezystancję owego palca...
Zadziwiłeś mnie! Zadziwiłeś mnie co najmniej dwiema sprawami: 1. Podstawiając na pałę elementy, celem przeróbki układu. Skąd w ogóle wiesz, że w tym rozwiązaniu miał być kondensator 470 nF? 2. Sprawdzając obrotomierz przy napięciach zasilania daleko odbiegających od znamionowego. Co ci da sprawdzanie pracy przy 3.5V? Co przy 5.7? A co przy 9.1? Od kiedy...
Korzystam z miernika UNI-T 107 ma juz ze 4 lata i jest ok w zestawie jest nawet czyjnik pomiaru temperatury (sonda) bo wbudowany w sobie też ma . Dodano po 2 A Pomiary napięcia DC......................................... 6 B Pomiary napięcia AC.........................................
"robokop" ale jesteś pomocny. Chyba to forum jest stworzone do rozwiązywania problemów a nie do tego aby każdy prowadził samochód do mechanika. Tym bardziej, że kupiłem ten samochód za 1400zł i mechanik będzie mnie kosztował duży procent całej wartości. Po 2 to mam drugi samochód i mi się nie śpieszy z naprawą tego a dobrze jest się czegoś nauczyć...
Co może być przyczyną? Hmm...zapewne jest zepsuty. Może podasz trochę więcej danych na ten temat? Sprawdzałeś układ zapłonowy? A układ paliwowy? A zapłon na szarpaka czy jest rozrusznik? A świece dobre? A nie zalany silnik? Odpowiedz najpierw sobie i jeżeli NIC nie wymyślisz to sprawdź wszystko po raz kolejny. Jeżeli za drugim razem też Ci się nie...
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Najczęściej jest to zabrudzona dysza wolnych obrotów. Trzeba ją wykręcić i przeczyścić otworek np zaostrzoną zapałką i po kłopocie. Dwie minuty roboty. Dopiero jak to nie pomoże to czyszczenie całego gażnika i sprawdzanie układu zapłonowego.
Sprawdzałeś układ zapłonowy? Kiedy on był robiony?
Witam, mam problem z silnikiem 250. Problemem jest to, że silnik po rozgrzaniu gaśnie (dławi się) na wysokich obrotach. Czyściłem filtr powietrza, paliwa, gaźnik, gaźnik regulowałem i nic. AI: Jaki to dokładnie silnik lub motocykl (marka, model, rok)? Silnik 250 Zongshen. AI: Sprawdzałeś układ zapłonowy (świeca, cewka, przewody) – czy były wymieniane...
Cewkę możesz sprawdzić oscyloskopem.Poszukaj w youtube jak sprawdzają układ zapłonowy najlepiej Rosjanie.
sprawdzałeś układ zapłonowy --> cewki? bo to są typowe bolączki układu zapłonowego w audi
Mam schemat układu wtryskowa zapłonowego
Ta podkładka ma bardzo dużo do gadania, bo izoluje termicznie gaźnik od cylindra. Jesteś pewien, że tu chodzi o paliwo? Sprawdzałeś układ zapłonowy? W ogóle, czy to wina silnika? Ewidentnie silnik przerywa pracę, czy skuter szarpie podczas jazdy?
A sprawdzałeś układ zapłonowy? Tylko nie pytaj jak i co.
A sprawdzałeś układ zapłonowy i filtr powietrza? Od tego trzeba zacząć jakiekolwiek zabawy z regulacją.
Stety niestety diagnostyka komputerowa to podstawa przy dzisiejszych autach. Miganie a potem świecenie oznacza zazwyczaj wypadanie zapłonów. Możliwa przyczyna to kable, świece, kopułka, palec, wtryskiwacze, wiązka, sterownik lpg, benzynowy, usterka mechaniczna silnika. Na „dzień dobry” patrzysz na błędy, sprawdzasz układ zapłonowy. Zamieniasz cewki...
Elektrowstrząsy nie są dobrym sposobem na sprawdzanie układu zapłonowego! Sprawdzaj zwyczajnie na kablu WN bez fajki. Odstęp kabla od głowicy ok. 8 mm. Było to wielokrotnie opisywane. Czy kabel wysokiego napięcia wychodzi z silnika? Jeżeli tak, to wymień cewkę zapłonową w "magnecie". Sprawdź również gumowy przepust na kable, czy pokrywa silnika go nie...
Najlepiej się sprawdza układ zapłonowy oscyloskopem. Jeśli nie macie takiej możliwości, próbnik z diodą może wystarczyć. Przy kręceniu rozrusznikiem, na wejściu uzwojenia pierwotnego cewki powinno być zasilanie(dioda świeci cały czas), na wyjściu powinno być sterowanie (dioda pulsuje) Jeśli nie będzie pulsowania na cewce, zapewne padł moduł. Możecie...
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
Witam, mam problem z motorowerem Romet Arrow Fly 50 z 2014 roku. Sam motor jest po wymianie silnika na 110 cm³, działał bez zarzutu, jednak ostatnio zacząłem mieć problemy. Po przejechaniu kilku kilometrów (ok. 5 km) motor przestaje reagować na gaz i gaśnie, jak tylko obroty spadną, potem przez jakieś 5–10 min nie chce zapalić, jednak po tym czasie...
Sprawdzałeś układ zapłonowy zgodnie z instrukcją ? http://www.k-jet.org/files/greenbooks/20... Może luz jest na regulatorze odśrodkowym w aparacie, na sygnale z czujnika Halla nie widać przesunięć czasowych ?
Dzień dobry. Mam problem z moim Ogarem 200. Brak iskry po postoju. Sprawdzałem z inną świecą, dalej nie ma. Proszę o pomoc. AI: Czy sprawdzał Pan/Pani inne elementy układu zapłonowego, takie jak cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia lub iskrownik? Nie sprawdzałem. AI: Czy motorower stał na zewnątrz i mógł być narażony na wilgoć lub deszcz podczas...
Sprawdzałeś ten układ zapłonowy pod względem poprawności pracy, czy dalej masz zamiar tak smękolić?
Sprawdzałeś pompkę przyspieszającą? O ile pamiętam to na dnie komory pływakowej jest dysza z kulką, sprawdź ją.
Podsumujmy. - Masz 2 100% sprawne aparaty zapłonowe. - Paliwo dochodzi. - Rozrząd ustawiony. - Luzy zaworów ustawione. Brakuje informacji... 1 - jakie jest ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach? 2 - czy zapala się chceck engin? 3 - czy kontrolka immo mruga po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka? 4 - czy sprawdziłeś układ podciśnienia na...
Projektory sprawdzają lampę na dwa sposoby: - mają licznik godzin, po wyczerpaniu którego sygnalizują błąd - sprawdzają z układu zapłonowego czy powiodło się uruchomienie lampy
Wypinaj jarzeniowki i sprawdzaj kolejno,byc moze uklad zaplonowy w ktorejs szwankuje
Witam Z tego co napisałeś wynika, że nie przeprowadziłeś procedury sprawdzania układu zapłonowego. Sądziłem, że jest to tak proste, iż nie opisałem jej dokładnie. Moja wina! Więc piszę jeszcze raz: 1. Na zimnym silniku. Znajdź na module zapłonowym kabel idący do cewki ładującej. Będzie to cewka w "magnecie" nawinięta bardzo cienkim drutem i mocno zaizolowana....
A powiedz mi przyjacielu na których ty pinach niby OBD sprawdzałeś układ zapłonowy? Wymigaj błędy na 2 pinie, na 3 masz jetronica a na 6 klimę. Sprawdź 2 pierwsze na wszelki wypadek. Zastanawia mnie kwestia rozrusznika. Jak masz drugą sztukę (w sensie furę) to zamień jeszcze przekaźniki nad wiatrakiem, tam są główne zasilające komputery. Na oniec sprawdź...
W jaki sposób sprawdzałeś elementy układu zapłonowego?. Jeśli są sprawne to powinna być iskra a mokre świece wskazywały by, że jej nie ma. Może problem to imobiliser a może komp albo kabelki do cewki - trzeba posprawdzać po kolei. Przy okazji zapraszam Kolegę na forum.roverki.pl.
Przeglądnij układ zapłonowy....
Na elenocie sprawdzałeś?
Witam, mam problem z quadem Kymco Maxxer 300. Quad odpala i podczas dodawania gazu dławi się i gaśnie. Dodam jeszcze, że gaźnik, wężyki oraz filtr powietrza zostały wyczyszczone, a filtr paliwa został wymieniony. Czy może być to moduł? Gaźnik był również wyregulowany. Bardzo proszę o pomoc. AI: Czy problem pojawił się nagle, czy narastał stopniowo z...
Sprawdziłem cewkę, jest ok. Sprawdziłem świecę, jest ok. Sprawdziłem moduł, jest ok. Jak sprawdzałeś? Schemat pojazdu masz? Układ zapłonowy AC CDI, AC/DC CDI, DC CDI? Blokowanie jakieś tam jest - stop, stacyjka, boczna stopka, inne? Wrzuć zdjęcia modułu oraz wtyczki do niego, gdzie widać kolory przewodów. Oraz zdjęcie wiązki z magneta, gdzie widać...
Motocykl Mińsk 125, brak iskry. Pomierzone napięcia (bez obciążenia) generowane na prądnicy podczas "kopania": 35 V AC (424 Ω; 860 mH) na wejściu "3" oraz ok. 5 V AC (0,6 Ω; 1 mH) na wejściu "O". Z cewki modułu zapłonowego 2 V AC (43 Ω; 47 mH) — wejście "D". Napięcia po podłączeniu modułu na "3" oraz "O" takie same. Na "D" brak napięcia. Na wyjściu...
Jako układ zapłonowy dobrze sprawdza się element generujący iskrę z zapalniczki piezoelektrycznej.
Stawiam na brak izolacji między kowadełkiem a młoteczkiem przerywacza. Kondensator jak nie ma zwarcia nie ma istotnego wpływu na iskrę na małych obrotach, a szczególnie na jej brak. Iskrę sprawdzaj na samym kablu WN. Czy przy zmontowanym układzie włączanie i wyłączanie stacyjki powoduje iskrę? PS. Poczytaj troszkę na temat układów zapłonowych. Na pewno...
Audi 80 b4 2.0 ABT. Witam, po długim staniu w garażu i remoncie głowicy znikła iskra, brak jakichkolwiek pomysłów. AI: Czy możesz opisać, jakie dokładnie kroki zostały podjęte podczas remontu głowicy? Zdjęcie i założenie AI: Czy sprawdzałeś już jakieś elementy układu zapłonowego, aby zdiagnozować brak iskry? Napięcie do modułu jest z modułu na cewkę...
Opis układu zapłonowego NANOPLEX i sposób jego sprawdzania jest w książce "Naprawy samochodów FIAT 126P" ROK WYDANIA 1996 autorzy Klimecki i Zembowicz .
Lub metoda ,, indukcyjna'' przełóż kabel HV przez pierścień ferrytowy, na który nawiń zwoje wtórne, a napięcie z nich do pomiaru Jest to jedyna metoda poprawnego i skutecznego sprawdzania poprawności działania układu zapłonowego. Nie zmierzy tylko upływności. Cewka Rogowskiego może dała by radę .
Można, ale to kłopotliwe. Trzeba by przerobić układ wyzwalający. Sama sonda to cewka o dzielonym rdzeniu, dwie diody i dwa kondensatory pełniące rolę podwajacza napięcia. To zaś steruje tranzystorem załączającym transformator zapłonowy.
uszkodzenia układu zapłonowego moduł układu zapłonowego schemat układu zapłonowego
siemens gigaset dzwonek vacum volvo gniazdo zasila samsung
bateria parkside bateria milwaukee
Zamienniki tranzystora TY30N50E: SIHG30N50E, FQA30N50 i inne Stukanie przy wciskaniu sprzęgła na mrozie - przyczyny i rozwiązania