więc wychodzi na to ze dobry Niekoniecznie. Schemat masz? Odepnij moduł i sprawdź wartość napięcia zasilania (prąd zmienny). Przydałoby się też podejrzeć, co się dzieje na sygnale z czujnika. Do modułu dochodzi przewód czarny z białym paskiem? Jeśli tak, to odepnij go na czas próby odpalenia. Procedury sprawdzanie elementów składowych układu zapłonowego...
Najpierw odepnij przewód WN od kopułki, wetnij koniec świecy zapłonowej, drugi koniec do masy i sprawdź, czy jest iskra. Tylko nie trzymaj świecy w rękach, bo tam generowane są napięcia rzędu kilkunastu tysięcy woltów. Jak będzie iskra, to znaczy, że moduł jest OK. Tak samo możesz sprawdzić, czy kopułka z rozdzielaczem działa poprawnie, wpinając świecę...
Za taką poradę powinieneś dostać naganę !!! Takie sprawdzanie palenia cylindra powoduje uszkodzenia układu zapłonowego .
Czyli masz ta ubozsza wersje odmy to znaczy ze mniej problemow bedziesz miec. Daj sobie już spokój z wypisywaniem bredni. Jak uboższa wersja? Kolega 8850 napisał ci jak to wygląda w samochodzie. Poczytaj coś, poucz się, a dopiero potem dawaj rady. Potrzebne bedzie wtedy mniej energi do przeskoku iskry i wtedy bedziesz mogl wykluczyc zaplon. Sprobuj...
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
MoniTOX z tym sprawdzaniem napięcia dla cewki zapłonowej Motorynki to przesadziłeś. Jak sobie to wyobrażasz i po co to robić? Kolega A.M.D chce sprawdzić cewkę z pomocą miernika który posiada. Wg. mnie sprawdzanie jej takim miernikiem jest nie możliwe! A przy jego umiejętnościach wykluczone. Można sprawdzić tylko rezystancje uzwojeń (mało dokładnie!)...
Zdarzają się przypadki że "iskry" nie widać ale słychać a maszyna pracuje jak marzenie. Nie ma co liczyć na takie cuda tylko trzeba sprawdzić przeskok iskry bezpośrednio z kabla WN do masy. Przy solidnym pokręceniu wałem musi skoczyć na te minimum 8 mm. Próba jest prosta, choć czasami wymaga pomocy drugiej osoby. Dzieki niej można jednoznacznie określić...
roberto11335 Nie ma takiego pojęcia jak napisałeś: ..jakie napięcie powinna mieć.. Cewka z resztą układu zapłonowego ma podawać impulsowo na świecę conajmniej kilka kV. Nie masz szans tego zmierzyć! Sprawdzamy niestety efekt końcowy. Czyli odstęp końcówki kabla WN od masy (np. głowica), przy której iskra jeszcze skacze i jest "ciągła" czyli przebija...
No,no,no. Jaki tam rozwiązany jak auto wariuje! Jeżeli przeprowadziłeś taką operację i silnik odpalił zrób tak: 1 odepnij spinki z kopułki aparatu zapłonowego 2 zdejmij kopułkę 3 chwyć palcami palec rozdzielacza i pociągając w górę zdejmij go z wałka 4 jeżeli posiadasz omomierz i dostęp do danych serwisowych aby znać właściwą rezystancję owego palca...
Zadziwiłeś mnie! Zadziwiłeś mnie co najmniej dwiema sprawami: 1. Podstawiając na pałę elementy, celem przeróbki układu. Skąd w ogóle wiesz, że w tym rozwiązaniu miał być kondensator 470 nF? 2. Sprawdzając obrotomierz przy napięciach zasilania daleko odbiegających od znamionowego. Co ci da sprawdzanie pracy przy 3.5V? Co przy 5.7? A co przy 9.1? Od kiedy...
Korzystam z miernika UNI-T 107 ma juz ze 4 lata i jest ok w zestawie jest nawet czyjnik pomiaru temperatury (sonda) bo wbudowany w sobie też ma . Dodano po 2 A Pomiary napięcia DC......................................... 6 B Pomiary napięcia AC.........................................
"robokop" ale jesteś pomocny. Chyba to forum jest stworzone do rozwiązywania problemów a nie do tego aby każdy prowadził samochód do mechanika. Tym bardziej, że kupiłem ten samochód za 1400zł i mechanik będzie mnie kosztował duży procent całej wartości. Po 2 to mam drugi samochód i mi się nie śpieszy z naprawą tego a dobrze jest się czegoś nauczyć...
Co może być przyczyną? Hmm...zapewne jest zepsuty. Może podasz trochę więcej danych na ten temat? Sprawdzałeś układ zapłonowy? A układ paliwowy? A zapłon na szarpaka czy jest rozrusznik? A świece dobre? A nie zalany silnik? Odpowiedz najpierw sobie i jeżeli NIC nie wymyślisz to sprawdź wszystko po raz kolejny. Jeżeli za drugim razem też Ci się nie...
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Najczęściej jest to zabrudzona dysza wolnych obrotów. Trzeba ją wykręcić i przeczyścić otworek np zaostrzoną zapałką i po kłopocie. Dwie minuty roboty. Dopiero jak to nie pomoże to czyszczenie całego gażnika i sprawdzanie układu zapłonowego.
Sprawdzałeś układ zapłonowy? Kiedy on był robiony?
Witam, mam problem z silnikiem 250. Problemem jest to, że silnik po rozgrzaniu gaśnie (dławi się) na wysokich obrotach. Czyściłem filtr powietrza, paliwa, gaźnik, gaźnik regulowałem i nic. AI: Jaki to dokładnie silnik lub motocykl (marka, model, rok)? Silnik 250 Zongshen. AI: Sprawdzałeś układ zapłonowy (świeca, cewka, przewody) – czy były wymieniane...
Cewkę możesz sprawdzić oscyloskopem.Poszukaj w youtube jak sprawdzają układ zapłonowy najlepiej Rosjanie.
sprawdzałeś układ zapłonowy --> cewki? bo to są typowe bolączki układu zapłonowego w audi
Mam schemat układu wtryskowa zapłonowego
Ta podkładka ma bardzo dużo do gadania, bo izoluje termicznie gaźnik od cylindra. Jesteś pewien, że tu chodzi o paliwo? Sprawdzałeś układ zapłonowy? W ogóle, czy to wina silnika? Ewidentnie silnik przerywa pracę, czy skuter szarpie podczas jazdy?
Stety niestety diagnostyka komputerowa to podstawa przy dzisiejszych autach. Miganie a potem świecenie oznacza zazwyczaj wypadanie zapłonów. Możliwa przyczyna to kable, świece, kopułka, palec, wtryskiwacze, wiązka, sterownik lpg, benzynowy, usterka mechaniczna silnika. Na „dzień dobry” patrzysz na błędy, sprawdzasz układ zapłonowy. Zamieniasz cewki...
A sprawdzałeś układ zapłonowy? Tylko nie pytaj jak i co.
A sprawdzałeś układ zapłonowy i filtr powietrza? Od tego trzeba zacząć jakiekolwiek zabawy z regulacją.
Elektrowstrząsy nie są dobrym sposobem na sprawdzanie układu zapłonowego! Sprawdzaj zwyczajnie na kablu WN bez fajki. Odstęp kabla od głowicy ok. 8 mm. Było to wielokrotnie opisywane. Czy kabel wysokiego napięcia wychodzi z silnika? Jeżeli tak, to wymień cewkę zapłonową w "magnecie". Sprawdź również gumowy przepust na kable, czy pokrywa silnika go nie...
Najlepiej się sprawdza układ zapłonowy oscyloskopem. Jeśli nie macie takiej możliwości, próbnik z diodą może wystarczyć. Przy kręceniu rozrusznikiem, na wejściu uzwojenia pierwotnego cewki powinno być zasilanie(dioda świeci cały czas), na wyjściu powinno być sterowanie (dioda pulsuje) Jeśli nie będzie pulsowania na cewce, zapewne padł moduł. Możecie...
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
Witam, mam problem z motorowerem Romet Arrow Fly 50 z 2014 roku. Sam motor jest po wymianie silnika na 110 cm³, działał bez zarzutu, jednak ostatnio zacząłem mieć problemy. Po przejechaniu kilku kilometrów (ok. 5 km) motor przestaje reagować na gaz i gaśnie, jak tylko obroty spadną, potem przez jakieś 5–10 min nie chce zapalić, jednak po tym czasie...
Dzień dobry. Mam problem z moim Ogarem 200. Brak iskry po postoju. Sprawdzałem z inną świecą, dalej nie ma. Proszę o pomoc. AI: Czy sprawdzał Pan/Pani inne elementy układu zapłonowego, takie jak cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia lub iskrownik? Nie sprawdzałem. AI: Czy motorower stał na zewnątrz i mógł być narażony na wilgoć lub deszcz podczas...
Sprawdzałeś układ zapłonowy zgodnie z instrukcją ? http://www.k-jet.org/files/greenbooks/20... Może luz jest na regulatorze odśrodkowym w aparacie, na sygnale z czujnika Halla nie widać przesunięć czasowych ?
Sprawdzałeś ten układ zapłonowy pod względem poprawności pracy, czy dalej masz zamiar tak smękolić?
Sprawdzałeś pompkę przyspieszającą? O ile pamiętam to na dnie komory pływakowej jest dysza z kulką, sprawdź ją.
Podsumujmy. - Masz 2 100% sprawne aparaty zapłonowe. - Paliwo dochodzi. - Rozrząd ustawiony. - Luzy zaworów ustawione. Brakuje informacji... 1 - jakie jest ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach? 2 - czy zapala się chceck engin? 3 - czy kontrolka immo mruga po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka? 4 - czy sprawdziłeś układ podciśnienia na...
Projektory sprawdzają lampę na dwa sposoby: - mają licznik godzin, po wyczerpaniu którego sygnalizują błąd - sprawdzają z układu zapłonowego czy powiodło się uruchomienie lampy
Wypinaj jarzeniowki i sprawdzaj kolejno,byc moze uklad zaplonowy w ktorejs szwankuje
Witam Z tego co napisałeś wynika, że nie przeprowadziłeś procedury sprawdzania układu zapłonowego. Sądziłem, że jest to tak proste, iż nie opisałem jej dokładnie. Moja wina! Więc piszę jeszcze raz: 1. Na zimnym silniku. Znajdź na module zapłonowym kabel idący do cewki ładującej. Będzie to cewka w "magnecie" nawinięta bardzo cienkim drutem i mocno zaizolowana....
A powiedz mi przyjacielu na których ty pinach niby OBD sprawdzałeś układ zapłonowy? Wymigaj błędy na 2 pinie, na 3 masz jetronica a na 6 klimę. Sprawdź 2 pierwsze na wszelki wypadek. Zastanawia mnie kwestia rozrusznika. Jak masz drugą sztukę (w sensie furę) to zamień jeszcze przekaźniki nad wiatrakiem, tam są główne zasilające komputery. Na oniec sprawdź...
W jaki sposób sprawdzałeś elementy układu zapłonowego?. Jeśli są sprawne to powinna być iskra a mokre świece wskazywały by, że jej nie ma. Może problem to imobiliser a może komp albo kabelki do cewki - trzeba posprawdzać po kolei. Przy okazji zapraszam Kolegę na forum.roverki.pl.
Przeglądnij układ zapłonowy....
Na elenocie sprawdzałeś?
Witam, mam problem z quadem Kymco Maxxer 300. Quad odpala i podczas dodawania gazu dławi się i gaśnie. Dodam jeszcze, że gaźnik, wężyki oraz filtr powietrza zostały wyczyszczone, a filtr paliwa został wymieniony. Czy może być to moduł? Gaźnik był również wyregulowany. Bardzo proszę o pomoc. AI: Czy problem pojawił się nagle, czy narastał stopniowo z...
Motocykl Mińsk 125, brak iskry. Pomierzone napięcia (bez obciążenia) generowane na prądnicy podczas "kopania": 35 V AC (424 Ω; 860 mH) na wejściu "3" oraz ok. 5 V AC (0,6 Ω; 1 mH) na wejściu "O". Z cewki modułu zapłonowego 2 V AC (43 Ω; 47 mH) — wejście "D". Napięcia po podłączeniu modułu na "3" oraz "O" takie same. Na "D" brak napięcia. Na wyjściu...
Sprawdziłem cewkę, jest ok. Sprawdziłem świecę, jest ok. Sprawdziłem moduł, jest ok. Jak sprawdzałeś? Schemat pojazdu masz? Układ zapłonowy AC CDI, AC/DC CDI, DC CDI? Blokowanie jakieś tam jest - stop, stacyjka, boczna stopka, inne? Wrzuć zdjęcia modułu oraz wtyczki do niego, gdzie widać kolory przewodów. Oraz zdjęcie wiązki z magneta, gdzie widać...
Jako układ zapłonowy dobrze sprawdza się element generujący iskrę z zapalniczki piezoelektrycznej.
Audi 80 b4 2.0 ABT. Witam, po długim staniu w garażu i remoncie głowicy znikła iskra, brak jakichkolwiek pomysłów. AI: Czy możesz opisać, jakie dokładnie kroki zostały podjęte podczas remontu głowicy? Zdjęcie i założenie AI: Czy sprawdzałeś już jakieś elementy układu zapłonowego, aby zdiagnozować brak iskry? Napięcie do modułu jest z modułu na cewkę...
Stawiam na brak izolacji między kowadełkiem a młoteczkiem przerywacza. Kondensator jak nie ma zwarcia nie ma istotnego wpływu na iskrę na małych obrotach, a szczególnie na jej brak. Iskrę sprawdzaj na samym kablu WN. Czy przy zmontowanym układzie włączanie i wyłączanie stacyjki powoduje iskrę? PS. Poczytaj troszkę na temat układów zapłonowych. Na pewno...
Lub metoda ,, indukcyjna'' przełóż kabel HV przez pierścień ferrytowy, na który nawiń zwoje wtórne, a napięcie z nich do pomiaru Jest to jedyna metoda poprawnego i skutecznego sprawdzania poprawności działania układu zapłonowego. Nie zmierzy tylko upływności. Cewka Rogowskiego może dała by radę .
Opis układu zapłonowego NANOPLEX i sposób jego sprawdzania jest w książce "Naprawy samochodów FIAT 126P" ROK WYDANIA 1996 autorzy Klimecki i Zembowicz .
Można, ale to kłopotliwe. Trzeba by przerobić układ wyzwalający. Sama sonda to cewka o dzielonym rdzeniu, dwie diody i dwa kondensatory pełniące rolę podwajacza napięcia. To zaś steruje tranzystorem załączającym transformator zapłonowy.
Proszę o pomoc!!! Moja WSK 125 po nagrzaniu silnika traci iskrę choć kopie prądem. Nic się nie zmieniło po wymianie cewki i kondensatora. Po odczekaniu ok 10 min znowu ma iskrę. AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej i innych elementów układu zapłonowego, takich jak przełącznik zapłonu? w miarę tak AI: W jakich warunkach środowiskowych (temperatura,...
Ja biore zasilacz 5v (4A) przewody kondensator na ok 200n i robie połączenie z zasilaczem(klasyczny układ zapłonowy) w cewie świeca i sprawdzam wizualnie. Pozdrawiam
Jak to benzyna to może coś z układem zapłonowym? Przewody WN sprawdzałeś?
Robisz straszne zamieszanie. Musisz oddzielić od siebie dwie ew. usterki! Tzn. brak stabilnej pracy na biegu jałowym od braku ładowania. Jak sugerował Błażej, obwody instalacji są w pewien sposób niezależne. Mozna je rozdzielić tak aby jeden nie wpływał na pozostałe. Podstawą jest sprawny aku!!! Mam podejrzenia, ze twój sprawny nie jest. Naładuj go...
Sprawdzane było i na każdym oprócz tego pierwszego No to wysoce prawdopodobne jest, że wymiana modułu na nowy/sprawny załatwi sprawę, o ile oczywiście instalacja jest sprawna. Gdzieś tu chyba na forum był opis zmiany układu zapłonowego na taki z silnika AQN, jak masz zamiar dłużej pojeździć tym autem może warto by pomyśleć nad taką przeróbką.
Witam, kupiłem Husqvarna TE 610 z 1998 r. i mam z nią problem — aktualnie taki, że nie daje iskry. Sprawdziłem cewkę: na wtórnym daje 1,63 kΩ, na pierwotnym 1 (tyle pokazuje miernik przy ustawieniu go na zakres 200 Ω). Na fajce świeca ma iskrę. Był problem ze stacyjką — polutowałem wszystkie kable. Mam tylko problem z dwoma: biało‑czerwonym i czerwonym,...
Do sprawdzania cewek zapłonowych stosuje się specjalne układy zasilające, z zasilacza czy akumulatora nie uzyskasz iskry jak w aucie.
Też kupiłem finalnie ZT-703s. Multimetr lepszy ( a przynajmniej szybciej znajduje odpowiedni przedział w trybie auto) niż mój stary UNI-T UT139C (który nowy kosztuje na teraz ok 200zł). Czy sprawdzi się do mojego użycia to okaże się niedługo bo próbuję sklecić własny kontroler do układu zapłonowego i oscyloskop potrzebny mi jest żeby sprawdzać czy mikrokontroler...
Witam, Moim zdaniem wynikającym z doświadczenia to najczęściej uszkodzona świeca zapłonowa lub moduł. Często uszkadza się przewód wysokiego napięcia lecz stanowi on integralną część modułu. Gaźnik jest sprawdzany i czyszczony po sprawdzeniu układu zapłonowego. Pozdrawiam.
Witam od pewnego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Najlepiej opiszę całą sytuację, aby zobrazować problem. Pewnego dnia pojechałam do sklepu na zakupy, nie było mnie z 30 minut, gdy wróciłam nagle rozrusznik nie kręcił tylko cykał, nie szło uruchomić samochodu nawet na po pych. Auto wróciło lawetą. Dodam że wcześniej przy kręceniu rozrusznikiem...
Sprawdzałeś pompe paliwa ? Wygląda to tak jakby układ paliwowy łapał lewe powietrze lub ładował paliwo z kropelkami wody. Sprawdź przede wszystkim: - jeżeli chodzi o pływak w gaźniku to czy nie jest dziurawy - aparat zapłonowy - luzy na zaworach - stan głowicy (szczególnie pod kątem szpilek ) Co do regulacji pływaka masz wszystko opisane w załączniku...
Sprawdzanie oporności na cewkach nie za wiele da , zrób ja ci mówi DominikD
Ja w takiej sytuacji, zmniejszam przerwę na świecach o połowę i sprawdzam jaki jest efekt. Jak pozytywny (brak wypadania zapłonów), to szukam przyczyny w układzie zapłonowym. Jak negatywny, to w układzie zasilania paliwem (w tym przypadku benzyna, gaz). A ponieważ jest gaz, to zainteresowałbym się luzami zaworowymi, czy są prawidłowe.
Witam gdzie tu odpowiedz i nie rozumiem o jakiej szczelinie ty mowisz ( 0.5-1.5mm)Moderowano przez robokop: Panie Jack63, może już wystarczy tego ośmieszania się? Kolejny wątek w którym kolega teoretyk usiłuje zabłysnąć. Otóż producenci elektronicznych układów zapłonowych zabraniają sprawdzania elektronicznych układów zapłonowych metodą "na iskrę" -...
Co sprawdziłeś? Błąd sondy lambda wcale nie musi oznaczać jej uszkodzenia. Po prostu zwraca wartość inna niż oczekiwano - trzeba ustalić czy ta wartość jest zgodna z rzeczywistością, a jeśli tak to dlaczego jest niezgodna z oczekiwaną. Wypadanie zapłonów z oczywistych względów spowoduje błąd sondy lambda/adaptacji składu mieszanki. Sprawdzanie zacznij...
A sprawdzałeś układ wysokiego napięcia, świece zapłonowe, przewody, wieczorem odtwórz pokrywę silnika, delikatnie zroś układ wysokiego napięcia, odpal silnik i zobacz czy nie przeskakuje iskra między przewodami wysokiego napięcia a silnikiem.
Witam, proszę was o pomoc trochę z innej beczki... Mam problem z ciągniczkiem Husqvarna YTH 150 z silnikiem Kawasaki 15-konny, otóż od pewnego czasu czuć paliwo i zalewa świece, świece wymieniane... Czy to może być tzw. cewka zapłonowa? Może być cewka, choć raczej to rzadkie przypadki. Zwykle przyczyną jest nieprawidłowa regulacja gaźnika lub wadliwa...
Lekki offtop, ale dlaczego wymiana tego pancernego silnika miała miejsce? Z reguły Mazdy z tego okresu lądowały na złomie przez blacharkę, a silniki służyły do końca, aż żal było sprzedawać. Żeby dodać coś w temacie, sprawdzany był układ zapłonowy? Zmęczony życiem lubi gubić iskrę po nagrzaniu silnika, czego winowajcą bywa kopułka lub przewody. Lub...
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Nikt nie mówił, że samodzielna naprawa będzie łatwa. :) Możesz też obejrzeć silnik w miejscu,w którym jest układ zapłonowy i sprawdzić czy nie ma tam wody. Jeśli przyczyną usterki był deszcz, to w pierwszej kolejności sprawdzasz czy woda wpłynęła na układ zapłonowy, w drugiej na układ paliwowy i powietrzny (nie wiem jak zrobiony jest wlot powietrza,...
Układ zapłonowy był sprawdzany profilaktycznie wymieniłem świece i przewody wys. napięcia , ale co jeszcze ciekawe jak zaczyna szarpać na luzie obroty silnika bardzo falują . Jerzy
Robisz tak: krok pierwszy - zdobywasz SCHEMAT instalacji elektrycznej swojego pojazdu. krok drugi - sprawdzasz, jakiego typu tam jest układ zapłonowy krok trzeci - szukasz cewki do niego - są dostępne już od nastu zł do układów CDI i nie trzeba się babrać w przekładanie przewodów.
Jak sprawdzić czy nie uszkodził się układ zapłonowy ? Nie sprawdzaj tylko żądaj wymiany na nowy i nich ci zapłaci za lampę.
Czy z odpiętym czujnikiem też jest taka temperatura? . Z odpiętym czujnikiem jest podobnie bo temperatura waha się między 150 a 240 stopni. Dodano po 3 Temeperatura silnika waha się między 49 - 250 stopni bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. Czyli jaka jest temp.podczas odpalania zimnego silnika? 30 stopni. czy to wynika z parametrów...
Witam a sprawdzałeś kondensator może siada Jaki kondensator w układzie zapłonowym TCI ?
Witam co do przerywania i kiepskiego wchodzenia na obroty dzieje sie tak przy rozgrzanym silniku, wole obroty nieznaczie faluja, uklad zaplonowy sprawy sprawdzany zawory itd ok, dlatego obstawiam ten czujnik tylko ie wiem jak go sprawdzic.
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Witam poszukuje opini na oscyloskop samochodowy firmy UNISOURCE S2800 .Jak sprawuje się ten oscyloskop przy sprawdzaniu układu zapłonowego? czy jego ekran jest dobrze czytelny?
Może - o ile masz silnik 4T (czterosuwowy) - czyli taki, który te zawory ma. Z tego co się orientuję te Peugeoty mają silniki 2T, ale ciężko się doczytać czy wszystkie... Przyczyn może być masa... Paproch w cylindrze, świeca, kompresja, dysza, regulacja gaźnika, awaria układu zapłonowego... Zacząłbym od sprawdzania tego co sprawdzić najłatwiej. Paproch...
Bardzo szybko odpowiadam. Układ zapłonowy składa się z cewki ładującej która jest też elementem wyzwalającym zapłon, kabli łączących całość z układem CDI, cewki zapłonowej oraz przewodu WN i świecy. Jak rozumiem sprawdzałeś swoje części w innym skuterze. Trzeba sprawdzić też świecę i przewód zapłonowy. Jeśli wszystkie Twoje części są sprawne trzeba...
Da się, trzeba wziąć miernik, oscyloskop i sprawdzać po kolei wszystkie czujniki odpowiedzialne za pracę układu zapłonowego i wtryskowego...
A zdajesz sobie sprawę, że obudowa ta nie jest przystosowana do takiej mocy, a lampa pracuje w skrajnie niesprzyjających warunkach? Z tego co patrzyłem to OUS, OUR -250 i OUS-400 to te same obudowy Raz piszesz o sodowej 100W, teraz chcesz dawać dławik dla 250W? Wiesz co? Eksperymentuj, Twoje pieniądze i Twoje lampy. Nauka musi kosztować :D Ja swoje...
Witam, po wizycie w myjni i umyciu samochodu przestał on odpalać. Samochód długo stał na parkingu, myłem go jakieś 10 minut z zewnątrz. Podczas mycia nie otwierałem i nie myłem go w środku ani pod maską. Po zakończeniu mycia przestał po prostu odpalać. Sytuacja wygląda tak: rozrusznik kręci, czuć benzyne ale silnik nie odpala. Najprawdopodobniej to...
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
Dzień dobry wszystkim Na forum zaglądam już od dłuższego czasu. To prawdziwa skarbnica wiedzy. Jednak tym razem natrafiłem na problem, którego nie udało mi się odnaleźć w istniejących tematach. A chodzi o weryfikację poprawności działania transformatora. Jest to transformator zapłonowy z palnika olejowego. Palnik nie zapala, brak iskry. Dodatkowo transformator...
Kliknij na link który podałem wyżej. Tam jest foto tego czujnika. Jest to nierozbieralna zalana kostka. z jednej strony ma magnes stały, a z drugiej wychodzą dwa przewody. Co do tej prądnicy to w niektórych wagonach ta zależność jest właśnie odwrotna. Sygnał z czujnika idzie do wzmacniacza i potem do przekażnika częstotliwości, a ten blokuje drzwi i...
W nieprzerabianych Simsonach zapłon nie ma związku z aku! Masz problem ze stacyjką. Odepnij brązowy( w oryginale) kabel ze złączki nr 2 na stacyjce i zaizoluj go. Nie będzie gaszenia czyli zwierania tego kabla do masy, ale pozbedziesz się wpływu stacyjki na układ zapłonowy. Jaki masz układ zapłonowy? Przerywacz czy elektroniczny? Iskrę sprawdzasz na...
Witam wszystkich Czy wie ktoś z was jak zrobić ukłąd który sterowałby impulsowo cewką zapłonową . Chodzi mi o to aby była regulacja częstotliwości aby sprawdzać wizualnie iskre na świecy.Mam wszystkie części standordaowe do samochodów: cewki , moduły , aparaty zapłonowe. :roll: Prosze o pomoc Pozdrawiam Bartek :o
Jeśli pilarka dość długo stała i nie była użytkowana to będzie trzeba zrobić przegląd całego układu zapłonowego. Po pierwsze, trzeba przeczyścić styki przerywacza (podpiłować), ponieważ ulegają utlenianiu skąd pochodzi najczęstsza przyczyna braku iskry w takich przypadkach. Po drugie, sprawdź czy kondensator siedzi ciasno w podstawie zapłonu (posiada...
Tak to sobie mozna gadać. W pierwszej kolejności sprawdza się, czy problem jest po stronie układu zapłonowego czy zasilania silnika w paliwo. To drugie łatwo sprawdzić, wystarcza lampka podpięta równolegle do wtryskiwacza.
Zaznaczaj kolejno w programie typy układów zapłonowych i sprawdzaj poprawność wskazań obrotów w ODCZYTY aż trafisz.TPS możesz załączyć ale trzeba go podłączyc fizycznie pod przewód TPS.Czujnik temperatury nie podłączaj bo sprawia to kłopot przy przełączaniu na zimnym(system nie reaguje bo nie widzi temperatury).
Witam Czy chodzi o układ zapłonowy? Wolę zapytać, aby była jasność. Jeżeli tak to napisz jaki masz model impulsatora, a najlepiej przedstaw dobre zdjęcie. Sprawdza się go z reguły w całym układzie zapłonowym przez wykluczenie pozostałych łatwiejszych do sprawdzenia elementów: cewka i moduł zapłonowy. Sprawdzenie samego impulsatora wymaga trochę wiedzy...
Witam wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów uszczelniłem na sylikon na temperaturę ,a z mocą to co się okazało że kolega Andrzej naprowadził mnie na trop filtr paliwa paliwo z odrobiną wody po wymianie filtra paliwa odzyskał moc ale przy okazji po sprawdzałem cały układ od świec zapłonowych przewody czyszczenie koszyczka na wtrysku po nitce do kłębka...
denyp88 Aby wzmocnić iskrę należy... naprawić układ zapłonowy. Czy już coś sprawdzałeś poza stwierdzeniem, że iskra jest "słaba". A tak w ogóle co to znaczy i jak sprawdzałeś? Poszukaj schematu i zamieść go w poście. Łatwiej będzie cię nakierować.
Cześć, Pacjent - Hyundai ix35 2.0 MPI 163 KM gaz. Od kilku dni, szczególnie na jeszcze zimnym oleju, mam mocne szarpanie na biegu jałowym. Zauważyłem duże skoki kąta wyprzedzenia zapłonu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Olej i świece wymieniane 1000 km temu. Proszę o wsparcie, od czego zacząć poszukiwania. https://obrazki.elektroda.pl/2409620200_...
Nie wiem jak stary jest ten silnik, ale szanse na znalezienie kondensatora o którym myślisz są nikłe. Pewnie jest tam układ zapłonowy CDI. Sprawdzałeś już coś? Gaźnik, iskrę, wydech simmeringi na wale. Jaki masz w ogóle silnik bo były różne wersje. Jedna znich miała zawór na wydechu. Może on szwankuje?
Jest to zawór membranowy. Działa jak dioda. Pozwala tylko na dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do karteru. Pozwala na wykorzystanie zjawisk falowych przepływu. Dzięki niemu mamy lepsze napełnianie karteru w stosunku do przepływu sterowanego tłokiem, a przez to więcej mieszanki może ulec spaleniu i silnik rozwija większą moc. To tak ogólnie. Więcej...
Sprawdzałem palec, kopułkę i świece. Oprucz tego sprawdzałem czy czasem zapłon nie jest źle ustawiony i wygląda nato ze te rzeczy są w porządku to sprawdziłeś połowę układu zapłonowego. Problem tkwi napewno tam.
A może mieć wpływ na to fakt, że zatankowałem 95? Nazwa to chyba fuel save, wcześniej raz zalałem to z shella 40 gr na litrze droższe od w/w ale sam nie wiem, jeśli chodzi o układ zapłonowy to był sprawdzany i wszystko jest w porządku. Świece wymieniane 500 kilometrów temu, cewki troche wcześniej ale oryginały...
sprawdzałem z tymi rdzeniami niepomogło Co do zakłuceń u mnie to są z układu zapłonowego sprawdzxiłem Ciekawostka jest taka jak odepne antene to znikają ale jak tylko podepne mase kabelka antenowego do masy autka to są te wstrętne zakłucenia Pisze ze kabelek bo mam alana 24 i podpięty jest przez taki urginalny adaptorek wienc wyjście na antene jest...
uszkodzenia układu zapłonowego moduł układu zapłonowego schemat układu zapłonowego
kodowanie linków lutowanie drutu łącze bluetooth
renegade radio schemat skutera elektrycznego
Prowadzenie masy we wzmacniaczu lampowym na pająka Wegoboard Suprem3 - Silnik nie reaguje po wymianie sterownika