Witam. Element z zdjęcia to: LM4040B20I
Najpierw w takich przypadkach trzeba płytę umyć bo na zdjęciach nie bardzo widać jakie są uszkodzenia. Pomierz napięcia na elektrolitach , czy jest równe 5V oraz czy na kondensatorach C 15 , C16 obok procesora nie ma zwarcia i czy sam procek się nie grzeje.
Z tego co widać na tym twoim zdjęciu, to do przelutowania większość komponentów SMD. Czy na R1 (duży zielony rezystor) jest jakieś napięcie? Do sprawdzenia LNK 364 poniżej masz aplikację: https://www.power.com/sites/default/file...
najprawdopodobniej powinien być tam dławik - taki ciemnoszary "opornik" bez oznaczeń, można drucikiem zalutować i jeśli to tylko tego wina to powinno działać
Do kondensatora 100uF.
Z tego co widzę to brązowy-?-brązowy, czyli w granicach 100-190Ω czyli już możesz zacząć działać, tylko sprawdź tego triaka bo raczej opór się sam nie spalił.
Zrób sobie moduł na przekaźnikach bezawaryjny tani. https://obrazki.elektroda.pl/5892774100_...
Zmostkuj na gnieździe diagnostycznym Stały plus z tym po stacyjce (dwa skrajne góra dół) włącz awaryjne włącz na stałe światła długie diagnostykę na immo na pewno wykonasz.
Dopóki autor nie poda obecnego kodowania to nic nie zrobimy. 07024, 06768
Blokada odpalania jest na dwóch czarnych przewodach bez złącza w centralce wystarczy je zewrzeć by dezaktywować blokadę.
Zrób kopie obu pamiątek i wlutuj starą do nowego modułu.
Kolego [przelutuj VCO (moduł zalany parafiną od stromy druku) poprostu popraw mu luty. Drógą sprawa to to że na rynku jest seria fabrycznie uszkodzonych końcówek mocy i może akurat na jedną trafiłeś i nie działa (nie daje mocy na wyjściu). Pozdarwiam.
Cześć. Kolego mam taki sam przypadek. Rozkręciłem ale niestety jest tam moduł zalany jakimś lakierem. Co było uszkodzone?
Rocznik auta i kod silnika? Dobrze widzę do bezpiecznika idą przewody czerwony i czarno zielony?
Trudno pamiętać wszystkie opcje - wejdź w programowanie i zobacz, co się tam da zmienić i porównaj z tym, co jest w aucie. Podejrzewam, że ze starego modułu nic już nie ściągniesz. Poza tym nie wiem, co to za C-klasa; nowa pewnie już z Twoim HHT się nie połączy, zresztą tam zmiana danych w module odbywa się poprzez SCN -coding i raczej będzie mało możliwe...
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
Witam. Potrzebuję pomocy z vw Phaeton rok produkcji 2007, modul Kessy został zalany wodą. Okablowanie już naprawione. Mam już nowy moduł Kessy zamówiony od dealer Vw pod numer VIN. Zalany moduł totalnie martwy nie działa, udało mi się wyciągnąłem eprom z 93C86 używając Carprog. Poniżej w załączniku jest eprom z zalanego modułu. Mam prośbę, czy ktoś...
Proponuję zacząć od oczyszczenia śniedzi i płukania PCB wodą destylowaną. Potem dokładne suszenie i mycie za pomocą IPA. Następnie, jeśli podzespół nie zadziała trzeba po kolei pomierzyć i naprawić, albo szukać nowego.
Do sprawdzenia: multizawór, napęd bloku, zalanie modułu zasilającego.
Co by nie zalać modułu. Nie pierwszy, nie ostatni majster tak zrobił, a później płacz ... pompa + moduł xD
Zanim wyczyścisz lampę, to posprawdzaj działanie całego aparatu ,zapis na kartę i całą resztę , bo po takim zalaniu jak opisujesz, to nie często wszystko wraca do normy.Ja zreanimowałem Canona po takim zalaniu, musiałem wymienić jedynie migawkę ,bo magnesy pordzewiały, ale po kilku tygodniach używania padła matryca CCD w skutek póżniejszej korozji .
moduł nie zalany ? sprawdziłeś ?
Prawdopodobnie zalałeś moduł resztkami wody z zasobnika proszku.
Ten moduł wygląda jakby był zalany układ U1 tak jakby wystrzelił złącza z nalotem po proszku.Nie Zrobisz tego za granicą nie wiem czy gwarancja obejmuje zalanie modułu niech ktoś inny się wypowie na ten temat.Jak na elektronice się nie Orientujesz to nie naprawisz tego sam. Nowy moduł możesz tylko założyć tylko po wcześniejszym sprawdzeniu wszystkich...
Moduł jest zalany żywicą.Żadnego dostępu do niego nie ma. Nie naprawiłem.
Witam zwarcie triaka ,do wymiany Jakie zwarcie triaka? Moduł ewidentnie zalany wodą , zwęglone wyprowadzenia krawędziowe, spalony lub przegrzany opór drutowy 10 Ω czyli na pewno uwalona przetwornica napięciowa , po takich przejściach moduł złom.
Musi dokładnie wyschnąć silnik i moduł(jak był zalany) pochyl ją na bok i podłącz farelkę niech dmucha od spodu.
Dosyć częstą przypadłością tego modelu związaną z ogólnym zasilaniem jest zalanie modułu stacyjki. Sprawdzenie jest proste - jest zamontowany na bocznej ścianie kabiny, pod deską rozdzielczą, przed przednimi drzwiami. Woda spływa wzdłuż wiązki na górną wtyczkę modułu i powoduje korozję złącza. Podobny efekt jest jak stojąca na lewej części deski rozdzielczej...
Witam.Jedno jest pewne brakuje wzmacniacza antenowego i ktos sobie go pozyczyl chyba przed sprzedaza .DAB to cyfrowe radio i chyba tez nie ma odbioru?Zalany,zamoczony wzmacniacz audio nie jest powodem braku odbioru AM/FM.Jest dzwiek w naglosnieniu czyli jest sprawny.W tym przypadku sprawdzil bym czy czegos jeszcze ktos nie pozyczyl.A drugie to przed...
Żadnej pralki nie kładzie się na boku. Oprócz w/w do sprawdzenia hydrostat (czy nie był zgnieciony) i moduł (czy nie zalany wodą).
Jak się zadymiło to albo zalałeś moduł sterujący albo źle powkładałeś wtyczki do modułu. Obawiam się że podmiana hydrostatu już niewiele zmieni w obecnej sytuacji.
Tu coś jest z centralnym https://obrazki.elektroda.pl/3572393700_... https://obrazki.elektroda.pl/6858982300_...
Najprawdopodobniej - zalanie cieczą modułu wyświetlacza, panelu sterującego.
Dzień dobry. Ekspres DeLongi Primadonna Soul. Potrzebny moduł taki jak na zdjęciu moduł był zalany. https://obrazki.elektroda.pl/4967719800_... Pozdrawiam.
01314 to brak komunikacji lub nieprawidłowa komunikacja ze sterownikiem silnika. Jak nie można się połączyć modułem sterowania silnikiem (ECU) i nie odpala to raczej znak że nie ma zasilania . Może to być coś prostego jak bezpiecznik lub przewody uszkodzone/wtyczki czy zalany wodą moduł sterownia silnikiem.
Witam. mam identyczny moduł po zalaniu potrzebuje identyfikacje elementów R17 oraz Q46 znajdujących się przy gnieździe zasilania. Z góry dziękuje za pomoc.
Ja bym przelutował VCO moduł który jest zalany woskiem, ponieważ wosk kurczy się pod niską temperaturą i powoduje odrywanie się elementów od druku mimo że na oko nie widać tego, i tam właśnie może być usterka. Pozdrawiam.
Poszukuje modułu do EWT1266TLW. Stary moduł zalany przez uszkodzony fartuch.
Cześć, poszukuje osoby która potrafi zregenerować moduł zapłonowy motorówki. Ewentualnie, posiada taki moduł, chętnie odkupię. Moduł jest zalany żywicą racji tego, że to moduł w motorówce (zabezpieczenie przed zalaniem). Załączam zdjęcia poglądowe części jak i numer seryjny części widoczny na zdjęciu jak i numer seryjny silnika 4 surowego. Dziękuję...
Obejrzyj schemat telefonu to będziesz wiedzieć. Po zalaniu to nie koniecznie umarł sam moduł. Mogło też umrzeć coś na płycie.
Czy kolega Gerri mógłby pomóc w ustaleniu nr modułu? Sytuacja taka sama jak powyżej, moduł SAM został zalany, nr VIN: WDC2030082R152790
Dzięki, to już chyba poza moimi możliwościami technicznymi, tym bardziej że cały moduł zalany fabrycznym coatingiem.
Masz jakiś sposób na pozbycie się tej żywicy którą zalany jest moduł. Ja w trochę podobnym przypadku, posługiwałem się miniwietrtaką i wykorzystywałem używane wiertła dentystyczne jako frezy do usuwania żywicy. Używane wiertła dentystyczne dostałem za frico od dentnysty.
Pod maską, po stronie kierowcy, za skrzynką bezpiecznikową. Możliwe że moduł SAM jest zalany, trzeba by rozkręcić i przemyć albo wymienić. I można też sprawdzić punkty masowe pod maską w taką pogodę często padają ofiarą rdzy.
Moze ktos z obecnych ma jakis pomysł. A jaki tu można mieć pomysł? Trzeba coś pomierzyć multimetrem, lecz płytka modułu zalana żywicą - słaba to robota :( . Jeśli jednak lubisz zabawę z galaretką , to "drzyj" moduł i sprawdzaj wszystko w okolicach TNY.
Potrzebuję namiar na jakis dobry serwis który mi to ogarnie...
Radiówke dobrze wyczyść (zaekranowany moduł).
Moduł zalany, albo zgniły kable w jego okolicy.
po rozebraniu okazało się że moduł jest zalany
Po włączeniu pracuje wentylator i sprężarka (trwa ściąganie wilgoci) .Jeśli higrometr osiągnie zadaną wartość wyłączy sprężarkę i wentylator. Jeśli parownik ośnieży się to sprężarka się wyłączy a wentylator będzie nadal pracował. Chyba, że odśnieżanie wykonują ciepłe opary ze skraplacza to następuje załączenie elektrozaworu a sprężarka nadal pracuje....
To jest przekaźnik elektroniczny o czym świadczy radiator, nienaprawialny, tylko wymiana. Prawdopodobnie cały moduł jest zalany jakąś żywicą.
Moduł zalany galaretką. Tego tylko brakowało. To nic nie pomogę. Chyba że profilaktyczna wymiana przekażników. Obwód tacho pod galaretką nic nie widać. Może jakiś specjalista się odezwie i pomoże?
musisz rozebrać cały moduł. l I o to chodzi, moduł zalany jest gumą. Poza tym są tam dwie płytki. Ale da się to obejść, obciąć dwa kable, przekaźnik zewnętrzny i jest ok.
to patrząc na płytkę wie jakie są najczęstsze przyczyny i powie od razu za na 99% triak i jeszcze poda model Tak to tylko działa nasza służba zdrowia - zadzwoń a przez telefon powiedzą Ci na co jesteś chory. Elektronika to dziedzina ścisła opierająca się na pomiarach. Od zgadywania są wróżki i magiczne kule. Od realnej naprawy jest minimum wiedzy i...
Problem można rozwiązać kupując moduł naprawiać nikt się nie podjął moduł był zalany
zalany moduł podczerwieni koło lusterka od anteny,jedz do serwisu po kod odpalenia koszt góra 50 zł (wpisujesz przyciskiem zamknięcia w środku),jak będziesz chciał wywalić immo odezwij się na PW POZDRAWIAM ARTI
Kostka elektryczna i moduł zalany.
Trzeba wymienić moduł ładowania a może i taśmę po zalaniu woda reaguje z elementami powstaje śniedź i zżera delikatne styki.
Ten moduł nie był zalany. Do modułu wchodzą 3 fazy wyjścia 11 i 14 są to styki przekaźnika do których idą przewody z płyty głównej które zwiera przekaźnik. Jak odłączę jeden z przewodów 11 lub 14 to wtedy nie wywala.
Grm8-67uu0 to moduł asystenta parkowania. A ten pierwszy musisz odkręcić i numer z naklejki podać.
Zwarcie na złączu J18 to uszkodzenie aż dwóch modułów - tego na zdjęciu oraz modułu silnika, znajdującego się na dole pralki. Musiało ostro gruchnąć. Trzeba sprawdzić, czy dolny moduł, przez przypadek nie został zalany wodą. Wiązka ze złącza J18 poprowadzi Cię do celu, to przewód przesyłania danych. Pal licho spalony MCU w górnym module, da się go wymienić,...
Radio nieoryginalne dołożone, wiazka, która pasuje w kostki, tak była odpinane, nic nie dało. Moduł nie zalany. Rozumiem, wiązkę od modułu komfortu sprawdzić 25cm i tak ma dokładany alarm (centralny nie działa).
Grzałkę trzeba po prostu pomierzyć. Wyciek zlokalizować oczkami. Zwykle wyciek jest spod miski myjącej, choc juz trafiłem i dziurkę w obudowie. Generalnie padające grzałki i cieknące miski w tych zmywarkach to norma. Przy przewracaniu na tył o ile nie było dużo wody i nie wywróciłeś jej bardzo szybko to modułu raczej nie zalałeś, choc i to mozna by...
Wszystkie moduły do wymiany i sprawdzenie po kolei wszystkich elementów silnika i grzałki to wygląda jakby woda zalała .
Stary moduł zalany jest twardą żywicą, problematyczne będzie jego rozebranie. Z resztą pisałem w tej sprawie do jednej firmy zajmującej się tym i wycena też oscylowała w granicach 600-800 zł (w zależności od uszkodzeń)
Koledzy, jest możliwe i częste, że lejąc wodę do zbiornika NA EKSPRESIE zalejemy moduł mocy. Dlatego pojemnik ma uchwyt do ściągania do napełnienia. Nowsze ekspresy mają plastykową osłonę nad modułem, ale I TAK ZDARZA SIĘ ZALANIE. Woda wlewa się szczelina pomiędzy pokrywą, a boczną ścianą, na której jest zbiornik wody. Ps.: Te dwa moduły są od różnych...
Jak ci odpalą poduszki to skończysz eksperymenty ,skoro samochód był zalany należało by wymienić zalane moduły w tym przypadku sensor srs
Moduł sterujący zalany żelem. Elektronika musi trafić w fachowe ręce.
No fajnie moduł naprawiony pralka działa a wyciek odszukany , poszukana przyczyna zalania- naprawiony wyciek czy moduł po czasie zostanie powtórnie zalany.....?
Czy woda dostała się do modułu czy zalała silnik?
Tak będzie tylko tak do Clasixx 5 - Maxx5, do Clasixx6 - Maxx6. Tylko jak dostaniesz w dobrej cenie. Ostatnio na OLX widziałem cały zespół piorący za śmieszne 50 zł. A co do elektroniki to w Amice jeszcze idzie zrobić łatwiej a już w Samsungu i LG moduły zalane galaretą co znacznie utrudnia. Zadzwoń tutaj i ustal, czy ten przypadkiem nie będzie Ci pasował....
Też mam warsztat. Moduł był zalany, a po zmianie na drugi tak się dzieje. A jakie miałeś usterki dokładnie?
Nie da się naprawić, tam siedzi moduł zalany całkowicie. Ja pominąłem go i zrobiłem na wyłączniku. Wkładając płytkę zabezpieczającą spadek niskiego napięcia, jak wyżej opisałem https://obrazki.elektroda.pl/5808154600_... https://obrazki.elektroda.pl/6074916600_...
W tych modułach psuło się połączenie tranzystora - klucza cewki WN z masą, jest to naprawialne, ale trzeba się trochę nadłubać bo moduł jest zalany klejem/silikonem, czy jak nazwać tą zalewę. W aparacie jest czujnik indukcyjny, wpinany do modułu za pomocą 2pin wtyczki, druga, również 2pin idzie do kabli wychodzących z aparatu, oba idą do cewki WN, +po...
Pralkę kładziemy zawsze na tył w przypadku urządzeń ładowanych od frontu właśnie po to by nie doszło do zalania modułu sterującego. Sprawdź czy do modułu dociera napięcie 230V bo może wypięła się któraś z wtyczek modułu lub doszło do takiego zbiegu okoliczności, że padła przetwornica napięcia w module. Jeśli to uszkodzenie zasilania modułu to oddaj...
Moduł AFS nie ma komunikacji z lampą. Albo wysuń/wsuń lampę ponownie i poprawnie, albo moduł zalany uszkodzony w lampie
Ciągle wciśnięty masz przycisk wyboru programu (w teorii)... Może zalany?
Ten silniczek w rozdzielaczu ( czwarte zdjęcie) pod grzałką, wygląda na zalany. Poszło zwarcie i moduł dostał.
jak kolega zaleje moduł Jaki moduł można zalać w tej zmywarce wyciągając ją z zabudowy lub przechylając do tyłu?
Witam, mam problem z centralnym zamkiem, nie zamyka się z pilota, były słabe baterie więc je wymieniłem dodam że w kluczyku były dwie baterie, jak kupiłem to zamknął się z pilota i nie chciał otworzyć, później miałem powódź pod dywanikiem kierowcy, moduł był zalany, wysuszylem i nic, założyłem drugi sterownik też nic, może być że kable zaśniedziały...
Nie ma reguły na to uszkodzenie. Nawet Amica wie, jak się to sypie, więc oferują moduły i wiązki w komplecie. https://czescizamienne.amica.pl/Product/... Możesz popsprawdzać wiązki między mdułami.
Po wyborze jakiegokolwiek programu i wciśnięciu START po kilku sek wyskakuje błąd E07. Sprawdź czy dobrze podłączyłeś do modułu wtyczkę od czujnika zalania. Gniazdo, do którego jest podłączona umożliwia włożenie jej na dwa sposoby (jest szersze niż wtyczka). Powinna być wsunięta bliżej przekaźników.
Moduł był zalany bo jest nad błotnikiem tylnim z prawej strony
BC 848 jak nie pójdzie to BC858
Ja bym szukał w tym co było robione. Czyli w module komfortu. Zły moduł, zła jego konfiguracja może powodować jego problemy. Jeżeli jest problem tylko z jednymi drzwiami, to mógł ulec uszkodzeniu zamek drzwi powodujących problem.
Zorientuj się ile przewodów leci do lusterka. Nie widzę na schemacie aby lusterka bez LIN były składane elektrycznie więc wychodzi że albo nie masz zasilania do modułu w lusterku albo jest usterka przewodu LIN lub zalany moduł.
przy okazji, jaki polecacie łatwo dostępny -i tani - materiał do zalewania takich puszek ? mam trochę customowych zasilaczy pozakładanych w puszkach domowych i na wszelki wypadek wolałbym je zalać.
Taki problem jest ze modul zalany jest i ciężko będzie po scieszkach dojść.
Moduł wydaje mi się do wymiany. Był cały zalany , tylko dziwi mnie fakt że po podłączeniu modułu centralny chodzi tak samo jak i po jego odłączeniu … Czy centralny zamek nie powinien działać gdy moduł jest odpięty ???... P.S gdzie szukać bezpiecznika 55 ?? bo niby on jest odpowiedzialny za centralny , Pod kierownicą bezpieczniki są do nr 22 A...
Jeśli moduł zalany to go należy zdemontować, osuszyć i przemyć wszystko spirytusem aby wypłukać pozostałości wody. Wysuszyć, sprawdzić czy wszystkie połączenia na PCB są Ok i podłączyć ponownie. Sprawdzić działanie
objaw jest oczywiście 1 który daje pewność że moduł jest uszkodzony. Niedziałające radio. Radio w ogóle nie reaguje na przycisk on off oraz nie działa w ogóle wyświetlacz. Różnica między wymianą na używany jest taka że po mojej naprawie moduł po zalaniu dalej będzie działał a z używanym może stać się to samo. Chyba że zmieni się lokalizację tego modułu....
Morze jest szerokie i głębokie , a może faktycznie moduł zalany lub zawilgocony!
Bardzo znany temat braku synchronizacji VCO. Słusznie SP5IT podaje linki. Mnie się zdarzało najczęściej VCO #5. Tam jest całość modułu zalana masą, która z czasem prawdopodobnie ze starości, zaczyna przewodzić i generator przestaje się wzbudzać. Trzeba rozpuścić tę masę i wyczyścić z niej pudełko ekranujące generator. Są szczegółowe opisy w języku angielskim...
Uszkodzony, zalany moduł przez nalewanie wody do pojemnika za pomocą dzbanka/butelki.
Możliwe że woda dostała się do modułu konfortu.
Zatkane kanały odpływowe na podszybiu przez co zalało moduł UCH.
Pytanie czy ci modułu nie zalało jak miałeś taki wyciek
moduł bez zewnętrznych oznak uszkodzenia. To trzeba sprawdzić wewnętrzne :D . Moduł zalany silikonem?
znajomy miał cos podobnego w innym aucie, moduł komfortu zalany wodą był
Witajcie Mam pracujący moduł ESP S3 który zbiera dane z 40 termostatów Wi-Fi które rozgłaszają swoje odczyty co sekundę broadcastem UDP. Moduł odbierają pakiety, parsuje i statystyki przekazuje do BMS (rs485) I do serwera WWW (http API) Działa to dobrze, ale czas parsowania pakietu UDP jest duży - nawet 500us, więc dołożenie kolejnych termostatów zwiększy...
zalany moduł moduł komfortu zalany zalany moduł komfortu
sebring chrysler wycieraczka przedni mercedes kompresor agregat lodowki
hörmann lineamatic hörmann lineamatic
Zamienniki triaka BCR10KM: BTA10-600CRG, BT139-600E i inne IT8299E120A - Kontroler Super I/O ITE Tech