Witam. Element z zdjęcia to: LM4040B20I
Najpierw w takich przypadkach trzeba płytę umyć bo na zdjęciach nie bardzo widać jakie są uszkodzenia. Pomierz napięcia na elektrolitach , czy jest równe 5V oraz czy na kondensatorach C 15 , C16 obok procesora nie ma zwarcia i czy sam procek się nie grzeje.
Z tego co widać na tym twoim zdjęciu, to do przelutowania większość komponentów SMD. Czy na R1 (duży zielony rezystor) jest jakieś napięcie? Do sprawdzenia LNK 364 poniżej masz aplikację: https://www.power.com/sites/default/file...
najprawdopodobniej powinien być tam dławik - taki ciemnoszary "opornik" bez oznaczeń, można drucikiem zalutować i jeśli to tylko tego wina to powinno działać
Do kondensatora 100uF.
Z tego co widzę to brązowy-?-brązowy, czyli w granicach 100-190Ω czyli już możesz zacząć działać, tylko sprawdź tego triaka bo raczej opór się sam nie spalił.
Zmostkuj na gnieździe diagnostycznym Stały plus z tym po stacyjce (dwa skrajne góra dół) włącz awaryjne włącz na stałe światła długie diagnostykę na immo na pewno wykonasz.
Dopóki autor nie poda obecnego kodowania to nic nie zrobimy. 07024, 06768
Blokada odpalania jest na dwóch czarnych przewodach bez złącza w centralce wystarczy je zewrzeć by dezaktywować blokadę.
Zrób kopie obu pamiątek i wlutuj starą do nowego modułu.
Kolego [przelutuj VCO (moduł zalany parafiną od stromy druku) poprostu popraw mu luty. Drógą sprawa to to że na rynku jest seria fabrycznie uszkodzonych końcówek mocy i może akurat na jedną trafiłeś i nie działa (nie daje mocy na wyjściu). Pozdarwiam.
Cześć. Kolego mam taki sam przypadek. Rozkręciłem ale niestety jest tam moduł zalany jakimś lakierem. Co było uszkodzone?
Rocznik auta i kod silnika? Dobrze widzę do bezpiecznika idą przewody czerwony i czarno zielony?
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
Trudno pamiętać wszystkie opcje - wejdź w programowanie i zobacz, co się tam da zmienić i porównaj z tym, co jest w aucie. Podejrzewam, że ze starego modułu nic już nie ściągniesz. Poza tym nie wiem, co to za C-klasa; nowa pewnie już z Twoim HHT się nie połączy, zresztą tam zmiana danych w module odbywa się poprzez SCN -coding i raczej będzie mało możliwe...
Proponuję zacząć od oczyszczenia śniedzi i płukania PCB wodą destylowaną. Potem dokładne suszenie i mycie za pomocą IPA. Następnie, jeśli podzespół nie zadziała trzeba po kolei pomierzyć i naprawić, albo szukać nowego.
Co by nie zalać modułu. Nie pierwszy, nie ostatni majster tak zrobił, a później płacz ... pompa + moduł xD
Do sprawdzenia: multizawór, napęd bloku, zalanie modułu zasilającego.
moduł nie zalany ? sprawdziłeś ?
Zanim wyczyścisz lampę, to posprawdzaj działanie całego aparatu ,zapis na kartę i całą resztę , bo po takim zalaniu jak opisujesz, to nie często wszystko wraca do normy.Ja zreanimowałem Canona po takim zalaniu, musiałem wymienić jedynie migawkę ,bo magnesy pordzewiały, ale po kilku tygodniach używania padła matryca CCD w skutek póżniejszej korozji .
Witam. Potrzebuję pomocy z vw Phaeton rok produkcji 2007, modul Kessy został zalany wodą. Okablowanie już naprawione. Mam już nowy moduł Kessy zamówiony od dealer Vw pod numer VIN. Zalany moduł totalnie martwy nie działa, udało mi się wyciągnąłem eprom z 93C86 używając Carprog. Poniżej w załączniku jest eprom z zalanego modułu. Mam prośbę, czy ktoś...
Moduł jest zalany żywicą.Żadnego dostępu do niego nie ma. Nie naprawiłem.
Prawdopodobnie zalałeś moduł resztkami wody z zasobnika proszku.
Ten moduł wygląda jakby był zalany układ U1 tak jakby wystrzelił złącza z nalotem po proszku.Nie Zrobisz tego za granicą nie wiem czy gwarancja obejmuje zalanie modułu niech ktoś inny się wypowie na ten temat.Jak na elektronice się nie Orientujesz to nie naprawisz tego sam. Nowy moduł możesz tylko założyć tylko po wcześniejszym sprawdzeniu wszystkich...
Dosyć częstą przypadłością tego modelu związaną z ogólnym zasilaniem jest zalanie modułu stacyjki. Sprawdzenie jest proste - jest zamontowany na bocznej ścianie kabiny, pod deską rozdzielczą, przed przednimi drzwiami. Woda spływa wzdłuż wiązki na górną wtyczkę modułu i powoduje korozję złącza. Podobny efekt jest jak stojąca na lewej części deski rozdzielczej...
Witam zwarcie triaka ,do wymiany Jakie zwarcie triaka? Moduł ewidentnie zalany wodą , zwęglone wyprowadzenia krawędziowe, spalony lub przegrzany opór drutowy 10 Ω czyli na pewno uwalona przetwornica napięciowa , po takich przejściach moduł złom.
Musi dokładnie wyschnąć silnik i moduł(jak był zalany) pochyl ją na bok i podłącz farelkę niech dmucha od spodu.
Witam.Jedno jest pewne brakuje wzmacniacza antenowego i ktos sobie go pozyczyl chyba przed sprzedaza .DAB to cyfrowe radio i chyba tez nie ma odbioru?Zalany,zamoczony wzmacniacz audio nie jest powodem braku odbioru AM/FM.Jest dzwiek w naglosnieniu czyli jest sprawny.W tym przypadku sprawdzil bym czy czegos jeszcze ktos nie pozyczyl.A drugie to przed...
Żadnej pralki nie kładzie się na boku. Oprócz w/w do sprawdzenia hydrostat (czy nie był zgnieciony) i moduł (czy nie zalany wodą).
Tu coś jest z centralnym https://obrazki.elektroda.pl/3572393700_... https://obrazki.elektroda.pl/6858982300_...
Jak się zadymiło to albo zalałeś moduł sterujący albo źle powkładałeś wtyczki do modułu. Obawiam się że podmiana hydrostatu już niewiele zmieni w obecnej sytuacji.
Dzień dobry. Ekspres DeLongi Primadonna Soul. Potrzebny moduł taki jak na zdjęciu moduł był zalany. https://obrazki.elektroda.pl/4967719800_... Pozdrawiam.
01314 to brak komunikacji lub nieprawidłowa komunikacja ze sterownikiem silnika. Jak nie można się połączyć modułem sterowania silnikiem (ECU) i nie odpala to raczej znak że nie ma zasilania . Może to być coś prostego jak bezpiecznik lub przewody uszkodzone/wtyczki czy zalany wodą moduł sterownia silnikiem.
Najprawdopodobniej - zalanie cieczą modułu wyświetlacza, panelu sterującego.
Cześć, poszukuje osoby która potrafi zregenerować moduł zapłonowy motorówki. Ewentualnie, posiada taki moduł, chętnie odkupię. Moduł jest zalany żywicą racji tego, że to moduł w motorówce (zabezpieczenie przed zalaniem). Załączam zdjęcia poglądowe części jak i numer seryjny części widoczny na zdjęciu jak i numer seryjny silnika 4 surowego. Dziękuję...
Czy kolega Gerri mógłby pomóc w ustaleniu nr modułu? Sytuacja taka sama jak powyżej, moduł SAM został zalany, nr VIN: WDC2030082R152790
Ja bym przelutował VCO moduł który jest zalany woskiem, ponieważ wosk kurczy się pod niską temperaturą i powoduje odrywanie się elementów od druku mimo że na oko nie widać tego, i tam właśnie może być usterka. Pozdrawiam.
Poszukuje modułu do EWT1266TLW. Stary moduł zalany przez uszkodzony fartuch.
Obejrzyj schemat telefonu to będziesz wiedzieć. Po zalaniu to nie koniecznie umarł sam moduł. Mogło też umrzeć coś na płycie.
Dzięki, to już chyba poza moimi możliwościami technicznymi, tym bardziej że cały moduł zalany fabrycznym coatingiem.
Masz jakiś sposób na pozbycie się tej żywicy którą zalany jest moduł. Ja w trochę podobnym przypadku, posługiwałem się miniwietrtaką i wykorzystywałem używane wiertła dentystyczne jako frezy do usuwania żywicy. Używane wiertła dentystyczne dostałem za frico od dentnysty.
po rozebraniu okazało się że moduł jest zalany
Potrzebuję namiar na jakis dobry serwis który mi to ogarnie...
To jest przekaźnik elektroniczny o czym świadczy radiator, nienaprawialny, tylko wymiana. Prawdopodobnie cały moduł jest zalany jakąś żywicą.
Zwarcie na złączu J18 to uszkodzenie aż dwóch modułów - tego na zdjęciu oraz modułu silnika, znajdującego się na dole pralki. Musiało ostro gruchnąć. Trzeba sprawdzić, czy dolny moduł, przez przypadek nie został zalany wodą. Wiązka ze złącza J18 poprowadzi Cię do celu, to przewód przesyłania danych. Pal licho spalony MCU w górnym module, da się go wymienić,...
Moze ktos z obecnych ma jakis pomysł. A jaki tu można mieć pomysł? Trzeba coś pomierzyć multimetrem, lecz płytka modułu zalana żywicą - słaba to robota :( . Jeśli jednak lubisz zabawę z galaretką , to "drzyj" moduł i sprawdzaj wszystko w okolicach TNY.
Pod maską, po stronie kierowcy, za skrzynką bezpiecznikową. Możliwe że moduł SAM jest zalany, trzeba by rozkręcić i przemyć albo wymienić. I można też sprawdzić punkty masowe pod maską w taką pogodę często padają ofiarą rdzy.
Moduł zalany, albo zgniły kable w jego okolicy.
Radiówke dobrze wyczyść (zaekranowany moduł).
Moduł zalany galaretką. Tego tylko brakowało. To nic nie pomogę. Chyba że profilaktyczna wymiana przekażników. Obwód tacho pod galaretką nic nie widać. Może jakiś specjalista się odezwie i pomoże?
Problem można rozwiązać kupując moduł naprawiać nikt się nie podjął moduł był zalany
Po włączeniu pracuje wentylator i sprężarka (trwa ściąganie wilgoci) .Jeśli higrometr osiągnie zadaną wartość wyłączy sprężarkę i wentylator. Jeśli parownik ośnieży się to sprężarka się wyłączy a wentylator będzie nadal pracował. Chyba, że odśnieżanie wykonują ciepłe opary ze skraplacza to następuje załączenie elektrozaworu a sprężarka nadal pracuje....
Ten moduł nie był zalany. Do modułu wchodzą 3 fazy wyjścia 11 i 14 są to styki przekaźnika do których idą przewody z płyty głównej które zwiera przekaźnik. Jak odłączę jeden z przewodów 11 lub 14 to wtedy nie wywala.
to patrząc na płytkę wie jakie są najczęstsze przyczyny i powie od razu za na 99% triak i jeszcze poda model Tak to tylko działa nasza służba zdrowia - zadzwoń a przez telefon powiedzą Ci na co jesteś chory. Elektronika to dziedzina ścisła opierająca się na pomiarach. Od zgadywania są wróżki i magiczne kule. Od realnej naprawy jest minimum wiedzy i...
musisz rozebrać cały moduł. l I o to chodzi, moduł zalany jest gumą. Poza tym są tam dwie płytki. Ale da się to obejść, obciąć dwa kable, przekaźnik zewnętrzny i jest ok.
Trzeba wymienić moduł ładowania a może i taśmę po zalaniu woda reaguje z elementami powstaje śniedź i zżera delikatne styki.
Radio nieoryginalne dołożone, wiazka, która pasuje w kostki, tak była odpinane, nic nie dało. Moduł nie zalany. Rozumiem, wiązkę od modułu komfortu sprawdzić 25cm i tak ma dokładany alarm (centralny nie działa).
zalany moduł podczerwieni koło lusterka od anteny,jedz do serwisu po kod odpalenia koszt góra 50 zł (wpisujesz przyciskiem zamknięcia w środku),jak będziesz chciał wywalić immo odezwij się na PW POZDRAWIAM ARTI
Kostka elektryczna i moduł zalany.
Grm8-67uu0 to moduł asystenta parkowania. A ten pierwszy musisz odkręcić i numer z naklejki podać.
https://obrazki.elektroda.pl/7569337200_... Witam mam pytanie czy da się ominąć ten moduł bądź czy istnieje jakiś zamiennik dla tego modułu bo niestety został on zalany przez pęknięty wężyk od spryskiwaczy i płytka skorodowła
No fajnie moduł naprawiony pralka działa a wyciek odszukany , poszukana przyczyna zalania- naprawiony wyciek czy moduł po czasie zostanie powtórnie zalany.....?
W tych modułach psuło się połączenie tranzystora - klucza cewki WN z masą, jest to naprawialne, ale trzeba się trochę nadłubać bo moduł jest zalany klejem/silikonem, czy jak nazwać tą zalewę. W aparacie jest czujnik indukcyjny, wpinany do modułu za pomocą 2pin wtyczki, druga, również 2pin idzie do kabli wychodzących z aparatu, oba idą do cewki WN, +po...
Moduł sterujący zalany żelem. Elektronika musi trafić w fachowe ręce.
Też mam warsztat. Moduł był zalany, a po zmianie na drugi tak się dzieje. A jakie miałeś usterki dokładnie?
Nie da się naprawić, tam siedzi moduł zalany całkowicie. Ja pominąłem go i zrobiłem na wyłączniku. Wkładając płytkę zabezpieczającą spadek niskiego napięcia, jak wyżej opisałem https://obrazki.elektroda.pl/5808154600_... https://obrazki.elektroda.pl/6074916600_...
Stary moduł zalany jest twardą żywicą, problematyczne będzie jego rozebranie. Z resztą pisałem w tej sprawie do jednej firmy zajmującej się tym i wycena też oscylowała w granicach 600-800 zł (w zależności od uszkodzeń)
Jak ci odpalą poduszki to skończysz eksperymenty ,skoro samochód był zalany należało by wymienić zalane moduły w tym przypadku sensor srs
Grzałkę trzeba po prostu pomierzyć. Wyciek zlokalizować oczkami. Zwykle wyciek jest spod miski myjącej, choc juz trafiłem i dziurkę w obudowie. Generalnie padające grzałki i cieknące miski w tych zmywarkach to norma. Przy przewracaniu na tył o ile nie było dużo wody i nie wywróciłeś jej bardzo szybko to modułu raczej nie zalałeś, choc i to mozna by...
Wszystkie moduły do wymiany i sprawdzenie po kolei wszystkich elementów silnika i grzałki to wygląda jakby woda zalała .
Tak będzie tylko tak do Clasixx 5 - Maxx5, do Clasixx6 - Maxx6. Tylko jak dostaniesz w dobrej cenie. Ostatnio na OLX widziałem cały zespół piorący za śmieszne 50 zł. A co do elektroniki to w Amice jeszcze idzie zrobić łatwiej a już w Samsungu i LG moduły zalane galaretą co znacznie utrudnia. Zadzwoń tutaj i ustal, czy ten przypadkiem nie będzie Ci pasował....
Zorientuj się ile przewodów leci do lusterka. Nie widzę na schemacie aby lusterka bez LIN były składane elektrycznie więc wychodzi że albo nie masz zasilania do modułu w lusterku albo jest usterka przewodu LIN lub zalany moduł.
Czy woda dostała się do modułu czy zalała silnik?
Witam, mam problem z centralnym zamkiem, nie zamyka się z pilota, były słabe baterie więc je wymieniłem dodam że w kluczyku były dwie baterie, jak kupiłem to zamknął się z pilota i nie chciał otworzyć, później miałem powódź pod dywanikiem kierowcy, moduł był zalany, wysuszylem i nic, założyłem drugi sterownik też nic, może być że kable zaśniedziały...
Pralkę kładziemy zawsze na tył w przypadku urządzeń ładowanych od frontu właśnie po to by nie doszło do zalania modułu sterującego. Sprawdź czy do modułu dociera napięcie 230V bo może wypięła się któraś z wtyczek modułu lub doszło do takiego zbiegu okoliczności, że padła przetwornica napięcia w module. Jeśli to uszkodzenie zasilania modułu to oddaj...
Moduł AFS nie ma komunikacji z lampą. Albo wysuń/wsuń lampę ponownie i poprawnie, albo moduł zalany uszkodzony w lampie
Nie ma reguły na to uszkodzenie. Nawet Amica wie, jak się to sypie, więc oferują moduły i wiązki w komplecie. https://czescizamienne.amica.pl/Product/... Możesz popsprawdzać wiązki między mdułami.
Ciągle wciśnięty masz przycisk wyboru programu (w teorii)... Może zalany?
Ja bym szukał w tym co było robione. Czyli w module komfortu. Zły moduł, zła jego konfiguracja może powodować jego problemy. Jeżeli jest problem tylko z jednymi drzwiami, to mógł ulec uszkodzeniu zamek drzwi powodujących problem.
Taki problem jest ze modul zalany jest i ciężko będzie po scieszkach dojść.
jak kolega zaleje moduł Jaki moduł można zalać w tej zmywarce wyciągając ją z zabudowy lub przechylając do tyłu?
Ten silniczek w rozdzielaczu ( czwarte zdjęcie) pod grzałką, wygląda na zalany. Poszło zwarcie i moduł dostał.
Moduł był zalany bo jest nad błotnikiem tylnim z prawej strony
Pomiar na module wykonuje w gnieździe wtyczki odłączając wtyczkę z gniazda od modułu . Cały moduł jest zalany żywica więc inaczej nie zmierzę. Na module jest 4.7 podłączam kabel z wtyczka bez hydrostatu na wtyczce jest oczywiście 4.7 V podłączam do wtyczki hydrostat napięcie spada do 2.95V. Myślę sobie, że hydrostat współpracuje również z zamkiem drzwi,...
Po wyborze jakiegokolwiek programu i wciśnięciu START po kilku sek wyskakuje błąd E07. Sprawdź czy dobrze podłączyłeś do modułu wtyczkę od czujnika zalania. Gniazdo, do którego jest podłączona umożliwia włożenie jej na dwa sposoby (jest szersze niż wtyczka). Powinna być wsunięta bliżej przekaźników.
Uszkodzony, zalany moduł przez nalewanie wody do pojemnika za pomocą dzbanka/butelki.
BC 848 jak nie pójdzie to BC858
Zatkane kanały odpływowe na podszybiu przez co zalało moduł UCH.
Witajcie Mam pracujący moduł ESP S3 który zbiera dane z 40 termostatów Wi-Fi które rozgłaszają swoje odczyty co sekundę broadcastem UDP. Moduł odbierają pakiety, parsuje i statystyki przekazuje do BMS (rs485) I do serwera WWW (http API) Działa to dobrze, ale czas parsowania pakietu UDP jest duży - nawet 500us, więc dołożenie kolejnych termostatów zwiększy...
Sprawdzę jeszcze wszystko inne i poszukam gdzie się rozszczelniła, zanim zabiorę się za moduł. Odpowiedź brzmi nigdzie xD Gdyby moduł był zalany to krótko mówiąc byłby pogrom :)
Jeśli moduł zalany to go należy zdemontować, osuszyć i przemyć wszystko spirytusem aby wypłukać pozostałości wody. Wysuszyć, sprawdzić czy wszystkie połączenia na PCB są Ok i podłączyć ponownie. Sprawdzić działanie
Moduł wydaje mi się do wymiany. Był cały zalany , tylko dziwi mnie fakt że po podłączeniu modułu centralny chodzi tak samo jak i po jego odłączeniu … Czy centralny zamek nie powinien działać gdy moduł jest odpięty ???... P.S gdzie szukać bezpiecznika 55 ?? bo niby on jest odpowiedzialny za centralny , Pod kierownicą bezpieczniki są do nr 22 A...
objaw jest oczywiście 1 który daje pewność że moduł jest uszkodzony. Niedziałające radio. Radio w ogóle nie reaguje na przycisk on off oraz nie działa w ogóle wyświetlacz. Różnica między wymianą na używany jest taka że po mojej naprawie moduł po zalaniu dalej będzie działał a z używanym może stać się to samo. Chyba że zmieni się lokalizację tego modułu....
Pytanie czy ci modułu nie zalało jak miałeś taki wyciek
Morze jest szerokie i głębokie , a może faktycznie moduł zalany lub zawilgocony!
Bardzo znany temat braku synchronizacji VCO. Słusznie SP5IT podaje linki. Mnie się zdarzało najczęściej VCO #5. Tam jest całość modułu zalana masą, która z czasem prawdopodobnie ze starości, zaczyna przewodzić i generator przestaje się wzbudzać. Trzeba rozpuścić tę masę i wyczyścić z niej pudełko ekranujące generator. Są szczegółowe opisy w języku angielskim...
Możliwe że woda dostała się do modułu konfortu.
Witam wszystkich. Mam problem z modułem komfortu w moim passacie b5 FL. Moduł został zalany i do wymiany była wtyczka. Wtyczka została wymieniona, problem dalej taki sam. Poprawiłem zgrzewy w wiazce, problem dalej taki sam. Elektryk sprawdzał i prąd do modułu idzie. Wymienilem moduł na nowy. Problem dalej taki sam. Nie działa to samo na nowy module....
moduł bez zewnętrznych oznak uszkodzenia. To trzeba sprawdzić wewnętrzne :D . Moduł zalany silikonem?
znajomy miał cos podobnego w innym aucie, moduł komfortu zalany wodą był
zalany moduł zalany moduł komfortu moduł zalany masą
akumulator skuter elektryczny wymiana modułu pralki ariston przesunięcia bitowe
lampowy wzmacniacz gitarowy identyfikacja elementu
Błąd F i kłódka na pralce Ariston Aqualtis Pralka pobiera mało wody do prania - przyczyny i rozwiązania