Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Witam, jestem nowy na forum. Ostatnio zastanawiałem się nad tym czy dało by się zrobić samemu moduł zapłonowy w jawie 50, czy trzeba by było przerabiać zapłon na bateryjny ?? Piszcie wszystko co o tym wiecie. Pozdrawiam!
Przecież masz schemat modułu do charta, więc? I myślisz, że koszty przerobienia tamtego będą niższe niż zdobycie/zrobienie nowego? Licząc próby, bo pewnie kilka ich będzie. Masz wszystko do CDI, a ty się upierasz przy bateryjnym z przerywaczem, bo taki właśnie w tej chwili masz. Czyli krok wstecz, bo chcesz przerywacz MECHANICZNY (można go zastąpić...
Chciałbym zrobić sobie teki moduł zapłonowy do cezet 175 6V, zapłon bateryjne, minus w przerywaczu jest na kowadełku, które rozwiązanie będzie najlepsze?
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, chodzi mi bardziej o adaptację jako zwyczajny moduł bezstykowy, gdzie podpiąć co i jaki jest to rodzaj modułu czy z wewnętzną przetwornicą cdi czy poprostu bateryjny
Witam, czy ktoś testował ten układ w WSK 175 z zapłonem bateryjnym 6V
Nie jestem w stanie pomóc. Potrzebne są dokładne zdjęcia cewki oraz "prądnicy". Nie wiem czy zapłon jest bateryjny czy zasilany cewką.
Hmmm ogary z silnikiem od jawki mają dobry zapłon. Na cewce butelkowej. Wiec nie wiem po co przerabiać to?? Rozumię jakbyś miał silnik DEZAMETA to można zrobic zapłon bateryjny na samej krzywce. Jak masz jakiś problem zapraszam na www.romety.pl moje forum. (sorki za reklame ale chce pomóc koledze)
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Chodzi o to żeby przed odpaleniem silnika prąd na ukł zapłonowy szedł z AQ a po dopaleniu żeby nie obciążać AQ żeby szedł z magneta. Teraz rozumiecie? A schemat układu zapłonowego to normalny bateryjny z modułem http://www.ojs.republika.pl/aku.html tam jest ten moduł i na elce jest
Znaczy się zapłon bateryjny. Potrzebny więc regulator, akumulator, moduł zapłonowy i cewka.
Po poszukiwaniach ustaliłem, że w tym motorku moduł jest zasilany napięciem stałym, więc pasuje moduł INCA. Dodano po 1 Zakupiłem moduł bateryjny Inca.
W wątku występuje cała masa nieprawidłowości i nieścisłości. Co najmniej kilka razy informacje w nim podane są błędne. Zainteresowanych odsyłam do zapoznania się z takimi hasłami: zapłon iskrownikowy, zapłon bateryjny, zapłon CDI, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa i jej rodzaje.
Witam, mam następujący problem którym jest quad o nazwie beyond a konkretnie jego układ zapłonowy. Quad stracił iskrę. Sprawdziłem czy wszystkie napięcia dochodzące do modułu po czym przełożyłem moduł z innego quada był ciut mniejszy ale wtyczki pasowały. Jak się pózniej okazało moduł się spalił. Zakupiłem kolejny moduł jeszcze raz sprawdziłem wszystkie...
Mam MZ 250 z instalacją 12V oraz zapłonie bateryjnym a chodzi mi o taki moduł zapłonowy jak na allegro sprzedają podobno wzmacnia iskre czy cos...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Przerobiłem iskrownik, będzie mocniejsze ładowanie, pomiary przeprowadziłem i efekty są zadowalające, z tym, że wyeliminowałem cewkę zasilającą, chciałem zapłon bateryjny wykonać. Zresztą z tego co wiem, to zapłon bateryjny jest lepszy od iskrownikowego.
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Na puszcze tego układu jest napisane CDI, czyli wychodzi na to, że siedzi tam przetwornica, która z 6V robi kilkaset, które to ładują kondensator, a potem przez tyrystor jest wyzwalana cewka. Czyli pasować będzie każda od skutera, a te można nabyć całkiem małe. Niemniej, jeśli ten moduł ma zaszytą jakąś krzywą wyprzedzenia zapłonu, a widać ze jest wykonany...
Wiadomo powinien zgromadzić jak najwięcej i oddać jak najwiecej w określonym czasie ,im mocniejsza energi iskry tym mozna stosowac uboższą mieszankę ,większy odstęp elektrod ,ale uboższa mieszanka to wyższa temp. spalania a tu nie mozna przeginać.Ja probowalem z rożnymi kondensatorami i nie zauważyłem różnicy pomiędzy 1u a 0,68u ,choć z pewnością konstruktor...
Miałem na myśli moduł zapłonowy, nie regulator napięcia. Jeśli zapłon jest iskrownikowy (nie zasilany z akumulatora) to przyczna leży w jakości modułów lub niewłaściwym doborze. Jeśli bateryjny to jak wyżej + przyczyny wynikające z jednoczesnej niesprawności regulatora napięcia i akumulatora (co skutkuje szpilkami w zasilaniu zapłonu lub zwiększonym...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Chciałbym zastąpić zasilanie zapłonu z bateryjnego na prądnicowy. Mam cewkę która daje 12V, tak jak akumulator, jednakże prądu zmiennego. Czy wystarczy podłączyć między cewkę a moduł zapłonowy diodę prostowniczą? Czy może trzeba budować cały stabilizator napięcia? Moje rozważania wzięły się z motorowera ale mogą mieć równie dobrze zastosowanie w innych...
Emeryt nie wiesz o czym piszesz. Przypomnę. Sprawa dotyczy układu zapłonowego Simsona. Czytaj dokładnie bo strzelasz ni z gruszki ni z pietruszki ale w płot. To ile lat parasz się nie jest istotne dla tematu i nie stanowi żadnego merytorycznego argumentu. Cewka zapłonowa butelkowa lub innego kształtu dla układu zapłonowego CDI oraz iskrownikowego z...
Ja widzę co innego. Stator pochodzi od DT 125 z początku lat 90. W TZR, TDR i nowszych DT stosowano już stator z cewkami na rdzeniu "gwieździstym". Powinien być z kodem 4FL. Tak czy inaczej widzę tutaj rzeźbę więc teraz szukaj i dopasuj... Przezwojenie cewki zasilającej to trudna sprawa, mimo że do zrobienia ale nie masz gwarancji jak długo to wytrzyma...
Witam Posiadm etz 250 i chce do nie zrobic jakiś elektroniczny moduł zapłonowy. Czytałem duzo na elektrodzie ale do etz nie znalazłem. Zapłon mam klasyczny z przerywaczem (oczywiście bateryjny) Jak można taki układ zapłonowy ulepszyć?? Chodzi mi głównie o zmniejszenie spalania(czytałem ze sie zmniejsza jak sie ma elektroniczny moduł) i lepszą dynamike...
Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo. To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę??? Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie...
W mz był też stosowany elektroniczny zapłon bateryjny. Zresztą w tej chwili zdobyć jakiś zapłon elektroniczny, to nawet nie jest mały problem. Pozostanie ewentualnie adaptacja.
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
To tak ukłąd jest bateryjny aparat nie jest na przerywaczu tylko na magnetycznym czujniku i sterowany jest modułem zapłonowym Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/7453309200_1... Dodano po 4 Za godzinę lepsze zdjecia dokłądne Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/4844628800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9067285500_1...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Mierzenie napięcia dochodzącego do cewki WN nic nie da gdyż, na wyjścia 15, 1 wychodzą impulsy z kondensatorów w module. Zmierz napięcie przed modułem na zaciskach 14 i 2 (masa). Akumulator nie powinien mieć nic wspólnego z zapłonem, chyba że to zapłon bateryjny. Dodano po 51 Wina braku iskry może leżeć tylko w module zapłonowym, cewce WN lub w ostateczności...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Coś mi się zdaje, że autor sam nie wie czego chce. Coś kupił na aledrogo. Nie wiadomo co? Miał dać fotki. Nie dał. Uważa, ze cytuję: Z góry zaznaczę że akumulator będzie głównie potrzebny jedynie do tego modułu od czasu do czasu coś tam popłynie w lampę ale nie jest to żarówka typu h4 zwykły "kopciuch" mi wystarczy Czyli zwykły "kopciuch" to można zasilić...
A więc po dość długim oczekiwaniu zrelacjonuję moje osiąnięcia.. Moduł zapłonowy od Mazdy niechcący spaliłem i stąd opóźnienie.. Aktualnie quad śmiga na module z Ford Sierra + oryginalny impulsator (od poldka również pasuje ale akurat nie miałem)... Efekt?.. Na tym co fabryka dała nie można było usiedzieć bo tak straszne wibracje silnik przenosił (przyczyna...
Po prostu zostawiasz nawiniętą przez Ciebie (cieniutki drut) cewkę WN niepodłączoną. - to słowa mnie zwiodły. Rozumiałem, że w próbie nie bierze udziału tylko uzwojenie WN a uzwojenie pierwotne jest elementem ładującym. A ty wychodzi na to, że w próbie nie bierze udziału ani uzwojenie pierwotne ani wtórne. Masę oczywiście ominąłem tylko na schemacie....
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Pisałem że moduły będą padać przy podwyższonym napięciu, a nie że kondensatory które są tam na 16V. A autor ma silnik od Tico który chce wykorzystać. Widziałeś ten bateryjny układ zapłonowy. Bo Honda ma iskrownik. A to obciążenie okresowe. Niby jak często i po co rozładowywać niepotrzebnie akumulator? We wszystkich znanych mi układach stosuje się po...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Witaj, Przepraszam oczywiście od tego powinienem zacząć. Moduł zapłonowy to : cdi kokusan lc4 03 584.39.031.500 cb7499 3a08 Na moje oko jest to zapłon bateryjny chociaż silnik posiada także kopkę. Sekcja repair manual 934304 RA_LC4_komplett_E_05.pdf opisuje te wartości jako : statyczne wartości zapłonu str 155 Jak rozumiem żeby pojawił się impuls na...
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć. A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł...
Mam rometa i przerobiłem zapłon na bateryjny z cewką od cz250 i z tego co pamiętam to to Ci raczej nie zadziała bo tam cewke niskiego napięcia do zasilnania cewki wysokiego napięcia masz nawinięta jedną na drugą po drugie jest napięcie przemienne. P.S. lepiej wymyśl lub znajdz coś lepszego. Chetnie pomogę.
Chyba jednak należy dobrze wiedzieć z czym mamy do czynienia. Cewkę zapłonu bateryjnego zasilamy napięciem 12 V a zapłonu CDI możliwe, że nawet 250 V. Czasy trwania impulsów też inne. W tym przypadku niekoniecznie cewka ale też moduł CDI może odmówić posłuszeństwa. Z powodu o którym wcześniej przekładnia cewki może być inna.
Witam po roku od ostatniej wypowiedzi . Był to rok bezskutecznej walki z ko . Do rzeczy .Dawniej dawało radę jeździć na zapłonie bateryjnym - akumulator z wkrętarki dawał radę ale po czasie stracił pojemność prądową i przestał wystarczać na przejechanie 5 km . Musiałem przejść na początku na zapłon bateryjny bo nie było opcji aby bez tego odpalił -...
Witam.Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze.Dawno temu kiedy nie było Rometów na świecie,bawiłem się w "udoskonalanie" układów zapłonowych w silnikach motorowych a później samochodowych (Warczyburg ) Robiłem różne cuda na miarę ówczesnych możliwości ale zawsze najsłabszym punktem był sam przerywacz i nie chodzi tu o wartość pradu płynącego przez styki...
Wzoruj się na zapłonie ETZ. Oprócz czujnika musisz mieć moduł wykonawczy. Wszystko to prostacka elektronika. Największym problemem jest stabilne zamocowanie tego do prądnicy. A WSK 175 jest ciasno. Chodzi o to aby czujnik halla był na jak największym promieniu. Myślę że trochę rozjaśniłem problem. Jak coś to pytaj. Osobiście nie montowałbym czujnika...
no risk no fun ;p a z tym kaszlakiem to już było O ile sam chcesz za ten "fun" płacić pobytem w szpitalu to wszystko OK ! Gorzej jak za ten "fun" kiedyś ktoś inny będzie musiał zapłacić - wtedy również Ty dożywotnią rentą lub więzieniem w gorszym przypadku. Jeśli masz swoje 50hA to ja problemu nie widzę. Ps.Musisz mieć zapłon CDI na prąd stały zasilany...
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
Witam! Ja ten paralizator zbliżałem do elektrod z jednej strony i włączałem. Pojawiał się "pierun" i rura zaczynała świecić. Czasem, przy wiekszych , trzeba elektrody z drugiej strony uziemić palcem. Więc paralizator odpada. Przez ten palec i uziemienie drugiego końca rury - testet ma mi dać szybki wynik. a myślę, ze najmniejszy generator w.n. można...
witam mam simsona i cały czas jakieś problemy z zapłonem, wiec postanowiłem go troche ulepszyć i zaprojektowałem taki modulik z czujnikiem optycznym, znaczy schemat samego modułu zaczerpniety jest z sieci ja dodałęm tylko fototranzystor szczelinowy i zmieniłem sposób połączenia w simsonie nie ma zapłonu bateryjnego ale jest akumulator z którego układ...
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Jeśli chcesz mieć tylko ogranicznik - to tylko układ w żółtym polu. Mam takie wrażenie że przy tej diodzie (6V8) napięcie ograniczenia wynosi 7.5V... Jeśli chcesz przerabiać na akumulator i 12V - nie twierdzę że to nie jest możliwe, tylko że jest czasochłonne, trzeba wyłożyć trochę kasy co przy takim motorowerze jakim jest Romet Ogar 205 lekko mija...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
BANANvanDYK - zrobiłem, jak radziłeś i poszukałem mechanika posiadającego lampę stroboskopową. Okazało się, że nie jest to przyrząd powszechnie używany i dopiero trzeci takową miał (nawet ASO Renault nie posiadał ;) ). Nie wiem, jakiej firmy ale była podłączana pod akumulator a przewód sygnałowy był zakończony klipsem zamykanym na kablu WN. "Niestety"...
"Trafo WN jest potrzebne do zamienienia tych 12V w kilka KV. Bez niego nie da się tego zbudować." -> niezupełnie tak jest. Do wzbudzenia koncowki wn (cewka zapłonowa, transformator hv etc) niezbedny jest multiwibrator. Napiecie 12V o jakim mowa jest w tym wypadku napieciem jakim nalezy zasilic ten (multiwibrator. Jednak co z pradem? Z doswiadczenia...
Cześć Jeśli temat w złym dziale to przepraszam, tutaj najbardziej mi pasował:) Mam problem. Posiadam stary piec, którym ogrzewam mieszkanie. Piec nie ma żadnej regulacji elektronicznej, trzeba samemu dosypywać węgla, drewna, otwierać dopływ powietrza, przymykać komin itp. O ile dla mnie to nie problem, o tyle starszym rodzicom często zdarza się zapomnieć...
moduł bateryjny bateryjny układ zapłonowy honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy
samsung rv511 windows pendrive odczyt linux wałka laserowej
zelmer 01z013 samsung ue55ks8000
Migotanie żarówek przy agregacie KRAFT DELE KWD6500E KD120 Radio RENRDW100-10 - Czy posiada AUX in?