To też CDI. Wszystko zależy od tego, co zastosujesz jako generator. Ale szukaj cewki do klasycznego lub elektronicznego bateryjnego układu zapłonowego, czyli typowo samochodowej. Ewentualnie motocyklowej, ale też od zapłonu bateryjnego, np z jawy 350, mz... Nie z motoroweru.
Strumień magnetyczny koła magnesowego może zaburzać działanie cewki. Wyprowadź przewód od przerywacza na zewnątrz i przepuść przez niego prąd rzędu 3 A, sprawdzisz czy jego styki dobrze łączą. Najlepiej jak podłączysz do niego bateryjny układ zapłonowy, to będzie widać czy nie ma na stykach zanieczyszczeń wydłużających czas przerwania prądu cewki, co...
Jak działa bateryjny układ zapłonowy w motocyklu? Opis elementów: akumulator, cewka, przerywacz, kondensator i świece. Porównanie z nowoczesnymi systemami CDI i TCI.
Jak nie wiesz, poczytaj na forum to zrozumiesz działanie bateryjnego układu zapłonowego, zasadę działania cewki , co to jest indukcja elektromagnetyczna , jaką rolę pełni elektronika. Poznaj zasady elektrotechniki w tym układzie, zaopatrz się w miernik i może wreszcie uda ci się naprawić. A jak nie wiesz, to przekaz motor do zakładu, któryś z elementów...
Przez fajkę do masy nie przepływa żaden prąd (nie wyczuwam go palcem), po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd To kpina jakaś? Od kiedy to napięcie mierzy się palcem? Spróbuj językiem, jest bardziej czuły. I wyładowanie ma trwać SEKUNDĘ? A gdzieś ty tak długie wyładowanie widział? Wiesz,...
andseg Tam są dwie cewki zasilania świateł. sp3ots Czyli schemat ma wyglądać tak? http://obrazki.elektroda.pl/3603506600_1... Jaki cel ma zastosowanie akumulatora ? Zastosowanie bateryjnego układu zapłonowego i innych bajerów takich jak mikrokontrolerowy przerywacz kierunkowskazów. A sam rozwiązałem problem za niskiego napięcia :D Jak...
Pisałem że moduły będą padać przy podwyższonym napięciu, a nie że kondensatory które są tam na 16V. A autor ma silnik od Tico który chce wykorzystać. Widziałeś ten bateryjny układ zapłonowy. Bo Honda ma iskrownik. A to obciążenie okresowe. Niby jak często i po co rozładowywać niepotrzebnie akumulator? We wszystkich znanych mi układach stosuje się po...
Czy tego nie widzisz lub nie chcesz widzieć Kolego Jack63. Nie wiem co chcesz mi imputować??? O tym połączeniu wiem od wielu lat i jest ono oczywiste, bo wynika z zasad działania klasycznego bateryjnego układu zapłonowego. Natomiast nie jest tak: jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki, co już wyjaśniłem wyżej a Ty potwierdziłeś:...
Racja ale motyw ze sworzniem nie w osi tłoka dotyczy raczej większych silników czterosuwowych. Jeśli kolega zetmarcin posiada silnik dwusuwowy, jest raczej marna szansa że otwór na sworzeń jest niecentryczny, nie spotkałem sie jeszcze z takim przypadkiem. Przy zmianie kierunku obrotów nie ma co kombinować z tłokiem, przecież dla dwusuwa wszystko jedno...
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie. Czy w mz musi byc naładowany akumulator Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim...
Przeczytałem ten artykuł, ale to jest historia zapłonu. Nie o to chyba chodziło. Zapłon drugiej generacji to jest ten bateryjny?
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Chodzi o to żeby przed odpaleniem silnika prąd na ukł zapłonowy szedł z AQ a po dopaleniu żeby nie obciążać AQ żeby szedł z magneta. Teraz rozumiecie? A schemat układu zapłonowego to normalny bateryjny z modułem http://www.ojs.republika.pl/aku.html tam jest ten moduł i na elce jest
Witam .Mam kilka pytań odnośnie prądnicy 45W w Simson Awo. układ zapłonowy został został przebudowany na bateryjny . Założona została cewka zapłonowa butelkowa 6V .Układ zasila akumulator 6V 11AH .Regulator ładowania jest od MZ typ RP-15t. Wydaje mi się że problem tkwi w słabej prądnicy która ma 45W .Napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach jest...
Witam, czy ktoś testował ten układ w WSK 175 z zapłonem bateryjnym 6V
Jeśli w układzie zapłonowym jest przerywacz to kondensator musi być.
Witam Posiadm etz 250 i chce do nie zrobic jakiś elektroniczny moduł zapłonowy. Czytałem duzo na elektrodzie ale do etz nie znalazłem. Zapłon mam klasyczny z przerywaczem (oczywiście bateryjny) Jak można taki układ zapłonowy ulepszyć?? Chodzi mi głównie o zmniejszenie spalania(czytałem ze sie zmniejsza jak sie ma elektroniczny moduł) i lepszą dynamike...
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Zapłon tam jest raczej bezobsługowy, czyli jakieś CDI lub iskrownik. Czy spinałeś jakoś instalację zapłonu a elektroniką, np. gaszenie? Po umieszczeniu elektroniki w aluminiowej puszce, raczej nie wróżę poprawnej pracy wi - fi i gps. Albo spróbujesz stosować ekranowane komponenty instalacji elektrycznej (są nawet ekranowane przewody w.n. i fajki) albo...
WSK 175, choć w moje opinii to bez większego znaczenia wystarczy, że będzie zapłon bateryjny, a przerywacz zastąpi czujnik. Taki jest cel tej modernizacji.
Witam.Ja jestem za zapłonem bateryjnym,niezawodny zapłon,dobra iskra.Akumulator trzeba przetestować , jak długo może zasilać układ zapłonowy i dobrać odpowiednią wielkość.Chyba będzie potrzebna pomoc latających elektroników.
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
bestler: To, że cewka nie chce palić bez akumulatora jest może związane z nazwą tego typu układu zapłonowego: BATERYJNY! :D Bo w momencie przerwania przepływy prądu w uzwojeniu pierwotnym, we wtórnym indukuje się wysokie napięcie (zdaje się odwrotnie skierowane - coś mi świta ale ręki nie dam uciąć za to). Ale ten prad musi być skądś brany. Iskrownik...
Jeśli masz dosyć cierpliwości to dasz radę. Pamiętaj, żeby nawijać zwój przy zwoju i warstwy izolować od siebie. Wartość dydaktyczna takiej mrówczej roboty bezcenna. Ale jeśli mogę Ci coś doradzić to odpuść sobie. Zapłon CDI nie poprawi Ci osiągów w sposób zadowalający. Owszem, silnik będzie trochę elastyczniejszy, trochę lepiej będzie odpalał, ale...
Kolego, dwie sprawy: 1. Obowiązkowo, z użyciem funkcji To nie tak prosto, jak w skuterze z tą instalacją. nie można tego zrobić na kilku przewodach. To zapłon bateryjny, więc musi zostać alternator, akumulator, regulator napięcia. Potem musi zostać cały układ zapłonowy, czyli sterownik, czujniki, strona wn, oprzyrządowanie. Z reszty teoretycznie można...
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Ja widzę co innego. Stator pochodzi od DT 125 z początku lat 90. W TZR, TDR i nowszych DT stosowano już stator z cewkami na rdzeniu "gwieździstym". Powinien być z kodem 4FL. Tak czy inaczej widzę tutaj rzeźbę więc teraz szukaj i dopasuj... Przezwojenie cewki zasilającej to trudna sprawa, mimo że do zrobienia ale nie masz gwarancji jak długo to wytrzyma...
Elektrozawory są na tyle tanie, że nie wiem po co ktoś miałby bawić się w przeróbki zapalniczki. A co do systemu zapłonu to w swojej wyrzutni sprawdzałam wiele patentów i najlepiej sprawdził się układ zapłonowy z podgrzewacza przepływowego. Stosuję jednak zapalarkę bateryjną do gazu za względu na wygodę.
Postanowiłem przerobić mój motorower(ogar 205 z silnikiem Dezametu). Ma on prądnicę o mocy 20W co pożeerają światła. Postanowiłem więc cewkę zapłonową wymienić na oświetleniową(10W) aby ładować akumulator(kierunki Stop itp.). Zrobię zapłon bateryjny, wezmę cvewkę od jawki, podłącvzę pod przerywacz i akumulator. Teraz mam pytanie: czy ma ktoś schemat...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Myślę że piszesz o tradycyjnym układzie zapłonowym tj. cewka kondensator i przerywacz. Rozwiązaniem może być zwiększenie odległości cewki od koła z magnesami . Zmniejszy to napięcie generowane w cewce ,a co za tym idzie napięcie na kondensatorze . Inny sposób to zastosuj równolegle do kondensatora warystor na około 200V.
Panowie dyskusja jest jałowa bez informacji jaki rodzaj układu zapłonowego ma zamontowany w motorze kolega pralkahehe. Czy to jest CDI czy bateryjny? CDI nominał cewki średnio obchodzi. W bateryjnym to podstawa.
Witam, mam problem z piecykiem Neckar, wewnątrz jest to Junkers z zapłonem bateryjnym. Piecyk nie daje się uruchomić, tj: nie odpala się palnik zapłonowy (pilot). Układ zapłonowy podaje iskry, gaz jest podawany na dyszę pilota (otwiera się elektrozawór)a mimo to nie chce się uruchomić. Wszystkie filtry czyste, ciąg kominowy poprawny. Czy ktoś mógłby...
Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo. To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę??? Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie...
... para MC1024 i MC1025. Jeden to nadajnik a drugi odbiornik zdalnego sterowania do TV. Działało to nie na kodzie RC5 tylko jakimś częstotliwościowym, podobnie do DTMF w telefonii. MC1024 potrafił wygenerować 30 rozkazów o częstotliwościach w zakresie ok. 34 do 44 kHz. Wymagał jeszcze dołączenia kilku zewnętrznych elementów (rezonatora 4,4 MHz, dwóch...
Emeryt nie wiesz o czym piszesz. Przypomnę. Sprawa dotyczy układu zapłonowego Simsona. Czytaj dokładnie bo strzelasz ni z gruszki ni z pietruszki ale w płot. To ile lat parasz się nie jest istotne dla tematu i nie stanowi żadnego merytorycznego argumentu. Cewka zapłonowa butelkowa lub innego kształtu dla układu zapłonowego CDI oraz iskrownikowego z...
Witam, mam następujący problem którym jest quad o nazwie beyond a konkretnie jego układ zapłonowy. Quad stracił iskrę. Sprawdziłem czy wszystkie napięcia dochodzące do modułu po czym przełożyłem moduł z innego quada był ciut mniejszy ale wtyczki pasowały. Jak się pózniej okazało moduł się spalił. Zakupiłem kolejny moduł jeszcze raz sprawdziłem wszystkie...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Witam. Pytanie skierowane głownie do elektryków bo mi brakuje pomysłów. Przerabiam w ów motorku instalacje elektryczną na 12V bez przewijania cewek tylko w zapłon dorzucam dodatkowo czwartą cewkę zapłonową. Cewka generuje prąd ok. 6V15W, każda cewka jest wpięta do "mostka prostowniczego" gdzie po dwa mostki są połączone szeregowo co by nam dało napięcie...
Ale mogę podłączyć do to cewki pierwotnej układu zapłonowego?Nie bedzie to za duże napięcie? Tam jest 6V. Mam Simsona i tam chciałem założyć ten obrotomierz. Tam nie ma zapłonu bateryjnego więc i tak będą impulsy prądu zmiennego.
Z tego schematu nic nie będzie. Po co ten przekaźnik? Daj zdjęcia aparatu zapłonowego i oryginalnego przerywacza. Nawet nie wiemy co to za układ zapłonowy. Podejrzewam iskrownikowy ale... Jak nie wiadomo jaki przerywacz, to jak ci go ktoś dobierze? Przerywacz musi mieć solidną sprężynę. Nawet jak zastosujesz zapłon bateryjny (z aku) to i tak przerywacz...
Masz moduł bateryjny, przygotowany do zasilania napięciem stałym, a ty go podpinasz pod cewki, które zasilają go prądem przemiennym. I nic dziwnego, ze masz snop iskier, bo moduł jest pewnie wewnątrz zabezpieczony diodą na zasilaniu i cały czas włącza się i wyłącza, co może skutkować generowaniem iskry. Jeśli stosujesz układ cewek z motoroweru chart,...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Normalnie. Przecież to układ bateryjny. Więc podłączasz, jak na taki przystało. Ten prawy punkt przyłączeniowy, to zasilanie cewek, czyli załączasz tam zasilanie. Ten lewy, połączony z jednym z przerywaczy, wygląda jak wyjście na elektroniczny obrotomierz lub inne coś, co pobiera sygnał zapłonu. Ten silnik jest uzbrojony w rozrusznik, prądnicę, akumulator?
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
no tak za mało sprecyzowałem pytanie: tam nie było modułu zapłonowego, ja mam na myśli układ zapłonowy z modułem takim jak np. w VW Golfie Dodano po 3 czyli CZYSTO TEORETYCZNIE czy taki golf chodziłby gdyby zamiast zasilać moduł zapłonowy z akumulatora zasilalibyśmy go z 12V cewki/prądnicy (nawet pracującej zupełnie niezależnie)? Jak co to tu jest schemat...
Zapłon bateryjny oznacza zapłon, który jest zasilany z zewnętrznego źródła (akumulator lub tak naprawdę układu prądnica (alternator)-akumulator). W motorowerach wyposażonych w tzw. magneto napięcie do "napędzania" cewki zapłonowej jest indukowane w cewce niskonapięciowej wchodzącej w skład w/w magneto. Można to połączyć np. tak: -akumulatora na masę,...
Przerywacz MECHANICZNY, to najbardziej problematyczny element układu zapłonowego. Dlatego też wszelkie porządne unowocześnienia polegają na jego wyrugowaniu i zastąpieniu układem bez niego. A tak, to dodatkowo komplikujesz układ, rozbudowując go o zasilanie bateryjne i blok ładowania. Czyniąc go tym samym zależnym od zasilania, co w warunkach polowych...
No pewnie, że bateryjne CDI Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 (at)renowka33 Nowy model silnika Twojego motocykla-skutera pracuje już w oparciu o ECU, wtrysk paliwa, schemat dostępny. Ze starszą wersją gorzej. Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora, bo...
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Po prostu zostawiasz nawiniętą przez Ciebie (cieniutki drut) cewkę WN niepodłączoną. - to słowa mnie zwiodły. Rozumiałem, że w próbie nie bierze udziału tylko uzwojenie WN a uzwojenie pierwotne jest elementem ładującym. A ty wychodzi na to, że w próbie nie bierze udziału ani uzwojenie pierwotne ani wtórne. Masę oczywiście ominąłem tylko na schemacie....
Na próbę zewrzyj przerywacz i sprawdź czy w ogóle cewka iskiernika-prądnicy pracuje. Przy "kopnięciu" dźwigni rozrusznika na kondensatorze 2200uF powinieneś mieć kilka - kilkanaście V, na tyrystorze więcej, nawet kilkaset. Tyle samo powinno być na kondensatorze 1uF. Kondensator 1uF powinien byc z gatunku impulsowych (KMP, MKP i tym podobne). Zwykły...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne. Jest prawidłowe. Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz. Bzdura, zrobi to szybciej. Ten, konkretnie ten. Jak i każdy inny z klasycznym zapłonem bateryjnym. Zrobi ze dwa obroty i odpali. Kolejna bzdura. I brak znajomości działania układów...
witam mam simsona i cały czas jakieś problemy z zapłonem, wiec postanowiłem go troche ulepszyć i zaprojektowałem taki modulik z czujnikiem optycznym, znaczy schemat samego modułu zaczerpniety jest z sieci ja dodałęm tylko fototranzystor szczelinowy i zmieniłem sposób połączenia w simsonie nie ma zapłonu bateryjnego ale jest akumulator z którego układ...
Na puszcze tego układu jest napisane CDI, czyli wychodzi na to, że siedzi tam przetwornica, która z 6V robi kilkaset, które to ładują kondensator, a potem przez tyrystor jest wyzwalana cewka. Czyli pasować będzie każda od skutera, a te można nabyć całkiem małe. Niemniej, jeśli ten moduł ma zaszytą jakąś krzywą wyprzedzenia zapłonu, a widać ze jest wykonany...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
a mamcie może jakieś układy do odłączania zasilania, może już ktoś rozwiązał ten problem, bo szczerze nie wiem jak wyłapać moment wyłączenia silnika, od ładowania trochę ciężko bo na wolnych obrotach prawie nie ładuje, a może ktoś wie jak to robiła fabryka w innych maszaynach, bo przecież w niejednym starym motocyklu był zapłon bateryjny,
Witam.Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze.Dawno temu kiedy nie było Rometów na świecie,bawiłem się w "udoskonalanie" układów zapłonowych w silnikach motorowych a później samochodowych (Warczyburg ) Robiłem różne cuda na miarę ówczesnych możliwości ale zawsze najsłabszym punktem był sam przerywacz i nie chodzi tu o wartość pradu płynącego przez styki...
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Witam Chyba masz na mysli zaplon bateryjny ? Jezeli tak to powstaje pytanie po co ? W razie padu akumulatora nie pojedziesz , ładowanie musi byc pewne . no i zachodu sporo . Nie lepiej doprowadzic do dobrego stanu orginalne rozwiązanie ? herflik-00
To może takie rozwiązanie: Mam gotowy licznik motogodzin do pomiaru czasy pracy silników spalinowych. Licznik jest zasilany bateryjnie, z wyswietlaczem LCD. Ma wbudowane DWA liczniki - licznik całkowitego czasu pracy (niekasowalny) i licznik czasu pracy międzyprzeglądowego - kasowalny. Sygnałem wyzwalajacym układ jest impuls wysokiego napięcia cewki...
mam hamownie silnikową obciązeniową, i niestety ten parametr jest niewychwytywalny przez hamownie, ale przerwa na świecy już tak. A jaka jest stosowana świeca zapłonowa w tym silniku i jaki odstęp elektrod? W książce Bella jest coś o tym wspomniane. Duży odstęp elektrod (0.7 mm) daje poprawę pracy na niskich obrotach, więc jest przez producentów zalecany....
Czyli jak rozumiem, światła wg. rozwiązania Wojtka z simsony.net + zamiast cewki zapłonowej cewka ładowania dla zapłonu bateryjnego? Otóż regulator od skutera można zastosować dla obwodu oświetlenia, przy okazji wykorzystywać nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora - tak jak na schemacie który podałeś. Do obwodu ładowania niestety ten regulator się nie...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Witam, W motorowerze (Ogar z silnikiem Jawki) syna mamy "zapłon elektroniczny", no nie całkiem...nazywa się to zapłon bateryjny. Działa super. Konstrukcja w miarę prosta. 1. W silniku masz 3 cewki, 1 zapłonową i 2 świetlne. Wymieniasz te świetlne za zapłonowe. Cewki (uzwojenie) muszą zostać odizolowane od masy pojazdu. 2. Następnie do każdej z cewek...
Witam A mam jeszcze takie pytanie, czy do przewodów służących do gaszenia silników które wychodzą z układu zapłonowego też należy zastosować jakiś element odkłócający?( w postaci np kondensatora przeciwzakłóceniowego czy filtra)? Czy te przewody nie mają żadnego znaczenia?(Zapłon jest typu kosiarkowego nie wymaga zasilania z akumulatora więc odkłócanie...
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
Witam. Ja mam ogara 205 w którym przerobiłem elektryke na mniej wiecej o tom co Ci chodzi dołozylem jeszcze elektroniczny modul zaplonowy zeby styki przerywacza sie nie przepalaliły mam akumulator 6V 4.5AH. Jesli chcesz zaoszczedzic troche energi elektrycznej to na tylniej lampie daj Diody czerwone z opornikiem.Nie wiem tylko po co stosowac 3 mostki...
Coś małe to ciśnienie sprężania. Opisz jak mierzyłeś. Od sposobu pomiaru zależy w pewnej części wynik. Pomiary napięć multimetrem na cewce zapłonowej nie mają żadnego sensu! Przecież simson ma zapłon iskrownikowy (no chyba że CDI to są tym bardziej bez sensu) i na cewce pojawiają się tylko bardzo krótkie impulsy napięciowe rzędu 300V. W simsonach zapłon...
Projekt ciekawy a zarazem praktyczny. Mam pytania 1. Czy stosujesz uśrednianie pomiarów bo przebiegi wychodzą idealnie "czyste", chyba że ten układ Analoga jest rzeczywiście taki dobry 2. Czy podczas pomiaru jest możliwość schowania menu, tak żeby został tylko sam wykres Po za tym urządzenie według zamierzeń autora ma służyć do diagnostyki w pojazdach,...
a nielepiej wysterowac cewki zaplonowe na 40khz i dac im wiekszy amperaz Ty poważnie to napisaleś?? Kluczowałeś cewkę zapłonową z częstotliwością 40kHz?? Biorąc pod uwagę indukcyjność uzwojeń i materiał, z którego jest wykonany rdzeń nie ma takiej możliwości. Cewka zapłonowa wytrzymuje parę kHz, później napięcie gwałtownie spada...juz nie mówię o 40kHz....a...
Jeśli chcesz mieć tylko ogranicznik - to tylko układ w żółtym polu. Mam takie wrażenie że przy tej diodzie (6V8) napięcie ograniczenia wynosi 7.5V... Jeśli chcesz przerabiać na akumulator i 12V - nie twierdzę że to nie jest możliwe, tylko że jest czasochłonne, trzeba wyłożyć trochę kasy co przy takim motorowerze jakim jest Romet Ogar 205 lekko mija...
Wirnik samowzbudny - wirnik, który podczas produkcji uzyskuje właściwości samowzbudzania(przepraszam, jeśli terminy wiejskie, prościej wytłumaczyć nie mogę). Po prostu traktuje się wirnik odpowiednim napięciem podczas produkcji, przez co uszykuje szczątkowe pole magnetyczne. Co to daje? a no to nam daje, że jeśli zaczniemy obracać z odpowiednią prędkością...
Mam za to pytanie do kolegi Krzysztofa: Jak Tobie działa Twój przerywacz? Wszystko OK? Bo u mnie na tych żarówkach (łącznie 20 W na stronę) czasami jakby chciał a nie mógł. Jakby prądnica / akumulator nie dawały rady.:/ Działa raczej prawidłowo, Jeśli włączone światła i zgaszony silnik to mrugają ale nie tak jasno jak przy zapalonym, to normalne. Zmiany...
Wlasnie wrzucam to co obiecalem ...OBREM uklad zaplonowy TYP GL-226
Wiadomo powinien zgromadzić jak najwięcej i oddać jak najwiecej w określonym czasie ,im mocniejsza energi iskry tym mozna stosowac uboższą mieszankę ,większy odstęp elektrod ,ale uboższa mieszanka to wyższa temp. spalania a tu nie mozna przeginać.Ja probowalem z rożnymi kondensatorami i nie zauważyłem różnicy pomiędzy 1u a 0,68u ,choć z pewnością konstruktor...
Zmierzył impedancja między przewodem świecy a tym białym przewodem wychodzącym z cewki wn i wynosi ona OK 5.1kohm. Impedancji nie zmierzyłeś. Raczej rezystancję i wygląda ona na ok. Zastanawia mnie czy powinno być przejście z białego przewodu do mocowania cewki? U mnie jest przejście i nie wiem czy to normalne czy świadczy o uszkodzonej cewce? Co to...
To tak ukłąd jest bateryjny aparat nie jest na przerywaczu tylko na magnetycznym czujniku i sterowany jest modułem zapłonowym Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/7453309200_1... Dodano po 4 Za godzinę lepsze zdjecia dokłądne Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/4844628800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9067285500_1...
No to teraz jest zagwozdka, czy zmontowałeś wszystko poprawnie, czy może układ jest źle zaprojektowany przeze mnie, czy też może w ogóle nie o to chodzi z tym obrotomierzem. Przeanalizowałem mój układ jeszcze raz i wygląda na to, że wszystko jest OK. Najpierw dzielnik przez 3, bo to podstawa. Oznaczając wyjście Q (pin 1) jako Q1 oraz wyjście Q (pin...
Przetwornica zbudowana jest z transformatora (lub dławika) i układu elektronicznego (generator). Napięcie z bateryjek jest zamienione na przebiegi zmienne a transformator je podnosi do wartości 200 - 300V. Może też być układ beztransformatorowy (tzw. powielacz napięcia). To napięcie jest następnie prostowane i ładuje ono kondensator (elektrolityczny...
Cześć ! Potrzebuję schemat, możliwie najprostszego układu pomiarowego, pokazujący wynik na zasadzie dobry/ nie dobry, rezystancji świecy zapłonowej, która to musi mieścić się w zakresie 500Ohm-5kOhm. jestem gotów zapłacić za zaprojektowanie takiego urządzenia, wykonam je sam. Budżet: myślę że do 50 zł Niezbyt mądrze może ale spytam: dlaczego miernik...
Niewiele można się zorientować o co chodzi w tym poście? Lampy się nie rozładowuje tylko kondensator. Lampa działa w następujący sposób: Przetwornica zasilana z bateryjek "napędza" transformator, który z uzwojenia wtórnego (napięcie ok 300V) po wyprostowaniu ładuje kondensator (zwykle o pojemności 300 - 800 uF/400V). Do tego kondensatora podłączony...
Obrotomierz ma zazwyczaj 3 wyprowadzenia: a mianowicie zasilanie +12V, minus czyli masa i przewód sygnałowy z przerywacza, układu zapłonowego lub tak jak u Ciebie z komputera, którym dostarcza się sygnał w postaci prostokątnych impulsów których liczba w danym okresie czasu zmienia się w zależności od obrotów silnika. Impulsy te są podawane na wejście...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
Cześć Jeśli temat w złym dziale to przepraszam, tutaj najbardziej mi pasował:) Mam problem. Posiadam stary piec, którym ogrzewam mieszkanie. Piec nie ma żadnej regulacji elektronicznej, trzeba samemu dosypywać węgla, drewna, otwierać dopływ powietrza, przymykać komin itp. O ile dla mnie to nie problem, o tyle starszym rodzicom często zdarza się zapomnieć...
"2 przewody prowadzące do trafo WN"- właśnie w tym miejscu zmierz miernikiem czy masz napięcie. Jeśli trafo "gwiżdże" to znaczy że układ jest dobrze zrobiony i trafo WN jest sprawne. jeśli nie będzie napięcia w tym miejscu to zmierz napięcie zaraz za mostkiem prostowniczym Zapomniałes dodać - pod warunkiem, ze masz oscyloskop, lub woltomierz z pomiarem...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
układ bateryjny moduł zapłonowy bateryjny zasilać układ bateryjny
prąd ciało człowieka pralka whirlpool głośna praca rezonans karoserii
skrzynka bezpieczników corsa briggs stratton
Jak ustawić zegar w mini wieży? Przewodnik krok po kroku Problem z instalacją libdevice-serialport-perl w Linux