Witam Moduł optyczny w aparacie zapłonowym wymienić. koszt tej części ok. 150 zł.
Zgadza się.
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Bardzo często padają te moduły w aparacie tylko wymiana na nowy draga sprawa.
stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Żony Matiz około 55 tyś. -zimny pracował dobrze po rozgrzaniu słabł na wolnych obrotach pracował znośnie na wyższych - gasł brak mocy. W serwisie podpięli pod komputer - ok , po rozebraniu kopułki - korozja. Wymienił kopułkę palec rozdzielacza przewody (choć te bym zostawił). Przyczyną gaśnięcia po rozgrzaniu się samochodu może być też cewka zapłonowa...
Problem rozwiazany.Wypadl transponder w stacyjce.Przerwa na immobilizer byla.Pozdrawim wszystkich.
Oscyloskop zbędny i w dodatku do matiza...??!! Nie wychodzi z aparatu zapłonowego. Zajrzałeś pod kopułkę czy nie?
U mnie funkcja "nauka" w ogóle się nie sprawdza. Tylko obserwacja oscyloskopu i regulacja na parowniku. Zakładka OSCYLOSKOP i wujek google: regulacja parownika .... [tu Twój model]. Ustawienia są indywidualne do każdego auta i nie sprawdza się ich tam gdzie autor pokazuje, lecz w zakładce w oscyloskopem. Prawidłowe ustawienia to wykres kwadratowy. Ma...
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
Witam. W zeszłym tygodniu przerabiałem podobny przypadek .Matiz zgasł po chwili odpalał i tak sie to powtarzało.Wymieniłem moduł w aparacie zapłonowym i usterka ustąpiła.
Aparat zapłonowy do wymiany, albo moduł w nim jak dostaniesz.
Moduł w aparacie zapłonowym do wymiany.
Wymień moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym na oryginał.
To jest matiz na cewce podwójnej. skoro 1.0 . WIęc ten nowszy. Skoro tak mówisz, to faktycznie, diagnostyka zaoszczędzi wymieniania części sprawnych na sprawne. :) I nie ma co szukać usterki w module w aparacie zapłonowym :)
Moduł w aparacie zapłonowym do wymiany.
Układ zapłonowy pewno...
Dzięki bezpiecznik się spalił kontrolka działa i pompa też,ale przyczyną niepalenia okazał się aparat zapłonowy a dokładnie moduł optyczny
Kolego a czasem nie ginie iskra i dlatego odcina.Jeśli brak iskry to uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym ,typowe w matizach,tikach.
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Tam znajdziesz potrzebne informacje. Jak będzie mało to pytaj, ale schemat bezwzględnie konieczny.
Dawno takiego jeżdżącego nie widziałem ale z tego co pamiętam najczęściej siadał moduł optyczny w aparacie zapłonowym. Czyli drugi aparat kup.
Kolego takim sposobem to wymienisz połowę samochodu i tak tego nie naprawisz. Tak więc taniej było by dla Ciebie podjechać do mechanika i zapłacić raz i mieć zrobione. Chociaż moim zdaniem bardziej tu się przyda elektryk samochodowy. Koledzy pisali mniej więcej w czym może być problem a nie mówili, że to jest popsute. Wiec ja teraz jeszcze raz powtarzam...
prawdopodobnie ponownie siadł ci moduł w aparacie zapłonowym. Słyszałem, że moduł DAC potrafi po jednym dniu paść. Trzeba było mando kupić.
Otworzysz to zobaczysz. Od produktów korozji po zanieczyszczenia olejem silnikowym Wymiana lub naprawa modułu to nie wszystko ,co z prawidłowym ,ponownym ustawieniem perforowanej tarczy ?? Dobrej zabawy.
Witam !! W linku schemat , niestety po angielsku , a tak na moje oko to niestety jest uszkodzony moduł optyczny , w matizach z tego roku nie wiadomo dlaczego dostaje się wilgoć do modułu i go psuje.Sprawdził bym jeszcze cewkę zapłonową. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Który i w jakiej konfiguracji będzie pasował do SYM MIO 50 4T ? Może ktoś przerabiał temat i podpowie?
Prawdopodobnie padł moduł optyczny aparatu zapłonowego, ale najlepiej podpiąć Śledzia pod komputer. koszt wymiany modułu w serwisie to ok. 600PLN. Są 2 typy modułów. Moduł optyczny działa jak palec przerywacza w starszych ap. zapłonowych
Witam, czujnik nie jest elementem wymiennym, trzeba kupić moduł aparatu zapłonowego, np. taki: http://www.allegro.pl/item544403312_modu... Czujnik jest właśnie w tej szczelinie, to dwie diody, jedna nadawcza, druga odbiorcza zlicza impulsy z przesłony.
Jeśli masz oscyloskop sprawdź impulsy z nadajnika opto, jeśli dobrze pamiętam są dwa: jeden od obrotów, drugi znacznik OT. Jeżeli stopień mocy układu zapłonowego znajduje się poza modułem komputera (z cewką) sprawdź obecność impulsów sterujących (wąskie imp. o ampl. ok 3V).
W Matizie na 80% moduł zapłonowy ( w aparacie zapł.) po włączeniu zapłonu na chwilkę włączy się pompa paliwa w zbiorniku, potem zakręć rozrusznikiem i jak podczas kręcenia nie włączy się pompka ponownie to już 90% że moduł( ok. 150zł) Darek P.S. miłego sprawdzania
Do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym moduł zapłonu,cewka zapłonowa za mało danych-rok,kod silnika?
Pisałem co trzeba sprawdzić. Jeżeli brak iskry, to może być usterka modułu zapłonowego w aparacie (często spotykana). Na forum już było jak to sprawdzić.
Jedyne zabezpieczenia to bezpieczniki i diody w modułach. Zwykle to mało skuteczne rozwiązanie, prędzej spali się dioda i upalą ścieżki, niż przepali się bezpiecznik. W efekcie możesz mieć do wymiany: regulator napięcia, moduł zapłonowy/komputer wtrysku, licznik elektroniczny.
Moduł optyczny aparatu zapłonowego (brak iskry). Wcześniej zrób diagnostykę jak polecił jeden z kolegów.
W Matizach występował problem z modułem optycznym w aparacie zapłonowym i w pierwszej fazie często dawał podobne objawy sporadycznych trudności z uruchomieniem silnika. Kolejna częsta usterka dotyczyła cewki zapłonowej, a konkretnie uszkodzenia jej izolacji, przez co iskra skakała po korpusie do podstawy (masy). Wysoka temp. silnika, to niezależna sprawa.
Witam . Koleżanko na mój gust to mechanik chce Cię naciągnąć na wymianie rozrządu , nie wiem dlaczego taka diagnoza , ja stawiałbym , na silniczek krokowy , ale za mało danych , napisz czy auto utrzymuje wolne obroty , czy falują , przyczyn gaśnięcia może być wiele , pompa paliwa ,cewka zapłonowa, świece ,przewody zapłonowe ,przewody paliwowe, moduł...
Dzień dobry, mam problem z Matizem 800 z LPG który polega na tym, że jak rano nie odpali za pierwszym razem to potem trzeba go długo kręcić żeby odpalił na jeden gar potem stopniowo załapuje na wszystkie. Wymieniłem moduł optyczny w aparacie zapłonowym, wymieniłem cewkę i zaworek odpowietrzenia silnika lecz problem pozostał, macie jakieś pomysły co...
Posiadam Matiza 2001 r. LPG sekwencja. Zaczęło się od tego, że po rozgrzaniu się nie wchodził na obroty. Wymieniłem aparat zapłonowy DACO na net drugi z niska kopułką kupiony na szrocie. Auto nie odpaliło. Kupiłem szybko wysoką kopułkę i palec (były zasyfiałe) i zmieniłem w moim aparacie DACO. Założyłem mój aparat - NIE ODPALA. Świeca śmierdzi benzyną....
schemat trochę ściągnąłem, ale to jest tak moduł hybrydowy, z napylanymi ścieżkami i rezystorami, więc mało co widać. Możesz poszukać modułu GL226, jest schemat i jego opis w radioelektroniku a pdfy są gdzieś w necie. Moduł jest prawie identyczny z naturalnym :) Dodano po 1 nie opłaca się, gdyż tam jest tranzystor razem ze sterownikiem i jak go rozłożysz...
Witam wszystkich Od kilku dni mam taki problem z Matizem Odpalam go normalnie po czym zaraz gaśnie a póżniej odpalam normalnie i sytuacia się powtaża Wymieniłem Swiece palec moduł zapłonowy przeczyściłem czujnik potyczny filter paliwa Pomózcie I proźba do moderatorów żeby nie wyrzucali do kosza tego posta z góry dzięki
Czy jest jakiś sposób żeby ominąc moduł zapłonowy a podłączyć cewke, żeby tylko była iskra. Nie mam świateł ani nic z takich tam rzeczy.. Auto ma tylko odpalać i chodzić a nie mam modułu, który nie mało kosztuje. Da sie coś zrobić?
z tego co wiem te moduły mało kiedy padaja ,jakie obiawy
Oba to oryginały montowane zamiennie , jednakowo awaryjne. Usterka modułu zapłonowego w aparacie to najczęstsza awaria w Matizie. Trzymam taki na półce wpinam w kostkę , kręcę łapką i po sprawdzaniu.
może byc to wina modułu aparatu zapłonowego poczytaj było dużo postów na ten temat , sugeruje ci wczesniej diagnostyke elektroniki
Ssanie chyba albo zalewa albo za mało moim zdaniem skromnym.
" i 320 ale moduł nóweczka ( ten w aparacie ) Zaczynam już głupieć przez ten wóz" Sam sobie odpowiedzaiłeś na pytanie. Ale po koleji: to że masz nowy moduł nie znaczy że jest OK. Ja w tamtym roku wymieniałem w ASO cały aparat zapłonowy 4 razy w przeciagu /żebym nie skłamał/ tygodnia. Wszystkie były nówki DAC. Pochodził 1 dzień , gdzieś się pojechało...
Zdjęcie mało czytelne.Jak podłączyłeś moduł,opisz zanim go uruchomisz.
Miałem identyczny problem z iskrą .Dioda securiti świeciła się po przekręceniu zapłonu ,myślałem że to moduł zapłonowy i go wymieniłem ,samochód nie zaskoczył pojechałem do serwisu ,mechanik powiedział że to rozkodowany kluczyk i żle złożony moduł tzn.odwrotnie założony talerzyk czy to możliwe.
Napięcie 6-7V to za mało, każdy moduł zapłonowy typu TCI przestanie działać przy takim napięciu. Raczej akumulator nadaje się do wymiany, spróbuj podstawić inny.
Jak pokręcisz trochę na rozruszniku to odkręć świecę i zobacz jaka jest jak będzie sucha to dostaje mało paliwa lub czujnik ssania jest uszkodzony, jeżeli będzie mokra to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej iskry, problem może być w module zapłonowym który to dostaje za mało prądu aby wytworzyć iskrę zdolną do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej.
Tak zapytam tylko, czy wsad do tego procesora masz? Masz resztę materiałów do tego opracowania? Bo same schematy tutaj, to za mało.
Według serwisówki, w tym quadzie zastosowano moduł zapłonowy typu DC-CDI. Podejrzewam że podłączasz zwykłe moduły AC-CDI typu GY6, mają one identyczne złącza i pinout wyprowadzeń. W takiej sytuacji dochodzi do zwarcia po pierwszym wyzwoleniu modułu, tyrystor przewodzi zwierając wejście zasilania do masy. Potrzebujesz więc modułu DC-CDI. Oryginalne do...
Wybacz, ale nie wiadomo o co chodzi??? Schemat zupełnie niezrozumiały. Piszesz też niezrozumiale w ważnym miejscu. Trzeba zacząć od porządnego opisu i zdjęć WSZYSTKICH elementów układu zapłonowego. Dokładne zdjęcia modułu. Oznaczenia elementów. Zdjęcia cewek i schemat ich połączeń. Z twojego skrótowego opisu wyciągam wniosek (może niesłuszny), że "twój"...
Co diagnozujesz diodą, moduł zapłonowy czy sterownik silnika? Już mało co pamiętam stare świetne mercedesy, sterownik silnika diagnozowało się miernikiem wypełnienia impulsu, idealny był miernik kąta zwarcia styków przerywacza. Jak byś potrzebował jakieś materiały diagnostyczne do starej S-klasy to pisz.
Witam. Mam pytanie. Chciałbym wymienić moduł zapłonowy w mojej hondzie nsr 50 '91r lecz na necie jest bardzo mało ich ( mbx, ns-1 itp...to to samo co nsr) chodzi mi o to, zeby był rozblokowany. Czy moze to być moduł od jakiegoś innego skuteru/motoroweru 2T, czy musi byc specjalnie pod mój model? (moduł CDI) Proszę o odp. i z góry dzięki
mało danych o module-czy chodzi Ci o moduł Multec??? pozdr...$$
Dosyć! Dostałeś nawet fotografię rozebranego, jeszcze mało? Dostałeś wskazówkę, żeby stwierdzić impulsy wyzwalające, jeszcze mało? Jeszcze nie wykluczyłeś awarii cewki zapłonowej?
Prawdę mówiąc, nie widzi mi sie wymiana aparatu zapłonowego za 1/3 wartości auta No ale jeśli chcesz dalej jeździć to nie masz wyboru, można sam moduł wymienić....
Witam. Najpierw z czytaj kody usterek (jest to bardzo proste), wyczyść zaworek zwrotny ,czujnik położenia przepustnicy i zawór krokowy. Aparat zapłonowy wymieniałeś cały wraz z modułem optycznym , czy tylko kopułka i palec ? .Pomierz napięcia przy map sensorze. Po stos wiedzy o tej żabce zapraszam na http://daewooforum.pl/ .
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
W moim poldku 1.6gli padł kiedyś moduł zapłonowy , silnik szarpał bo chodził na 2 garach - jak się nagrzał było lepiej ale mało co nie wybuchł kat. Sprawdź iskrę na świecach .Taki moduł pada co jakieś 60-70tyś km.
Mało rozsądny pomysł mocowania modułu na silniku,wibracje go zniszczą. Aparat łaczy się z modułem kablem ekranowanym,moduł mocuje się na elemencie karoserii,np w pobliżu cewki. A tak nawiasem mówiąc operacja mało opłacalna,bo moduł juz idzie kupić za 45 zł.
Musisz dokupić także moduł do niej, mało tego, moduł musisz wysterować, robiłem lampę owadobójczą na tym, ale zdemontowałem, zbyt niebezpieczna zabawka wyszła, aż powietrze czuć było ozonem...
W tym aucie były montowane dwa rodzaje aparatów zapłonowych jeden DAG drugiego nie pamętam nazwy w nich są zamontowane moduły zapłonowe najczęstrzą przyczyną tych obiawów był kąńczący się moduł pomimo że auto jakoś tam jeżdziło, po zdjęciu kopółki palca i osłony tegoż modułu będziesz miał dostęp do niego , ps. on nie iest naprawialny Acha aparaty wyglądają...
Odpiąć przewody od sterownika i jeszcze raz złożyć. Sprawdzić: pudełko baterii, dokręcić masę, przebadać czujnik przepływu, zmierzyć napięcie...Awaria nowego sterownika mało prawdopodobne.
no tak za mało sprecyzowałem pytanie: tam nie było modułu zapłonowego, ja mam na myśli układ zapłonowy z modułem takim jak np. w VW Golfie Dodano po 3 czyli CZYSTO TEORETYCZNIE czy taki golf chodziłby gdyby zamiast zasilać moduł zapłonowy z akumulatora zasilalibyśmy go z 12V cewki/prądnicy (nawet pracującej zupełnie niezależnie)? Jak co to tu jest schemat...
Dzięki za odpowiedzi. Świeca jest nowa, raczej nie będzie jej wina to raczej ten moduł zapłonowy. A znacie jakieś sklepy internetowe z częściami do pił? Na Allegro mało tego.
Każdy silnik ma projektowany modól pod swoją charakterystykę pracy i podlączenie innego może niedać oczekiwanych rezultatów.
Jeden impuls na obrót wału to trochę za mało do zmiennego wyprzedzenia zapłonu. Koło do nanoplexa ma np. 3 zęby.
jak wyciągałem moduł żeby sprawdzić typ to wszystko w aparacie zapłonowym poczyściłem włożyłem i już wszytko jest ok 3ci dzień nic się nie dzieje i przyszedł mi już drugi aparat zapłonowy mam zapasowy heh ,jeszcze jedno mam pytanko czy rozrząd i pompa wody oraz komplet sprzęgła jest w każdym matizie taki sam czy różne roczniki inny typ miały. czyli...
To dość mało prawdopodobne aby przez sam moduł ciężko ci quad palił. Raczej po prostu nie paliłby wcale. Jesteś pewny sprawności świecy zapłonowej, cewki WN, samych przewodów (np zaśniedziałe masy, spalone kable), fajki od świecy, przewodu WN, impulsatora, wyregulowania zapłonu itp? Moduł to w zasadzie ostatnia rzecz która może zdechnąć :/ .
aku 12 v dziś zamówiłem moduł przyjdzie może w piątek to podłącze i zobaczymy.. a wy jakie macie pomiary? na wyjściu z K??? u mnie jest max 6 więc chyba mało trochę cewka zapłonowa jest w porządku czujnik położenia też więc jedynie jak moduł nie pomoże to nie wiem gdzie będzie przyczyna....
Oscyloskopem imuls ze środkowego kabla. Można to również sprawdzić zwykłą diodą led ,ale takie sprawdzenie jest mało precyzyjne.Po drodze nasz jeszcze moduł zapłonowy. W twoim systemie wtrysku (dygifant) istotną rolę odgrywa czujnik tęperatury silnika( jest on odpowiedzialny za spododowanie wzbogacenia mieszanki dla zimnego silnika)
Co to jest ten multec? Elektroniczny modól zapłonu czy co? Bo taki modól posiadam,Jutro sprawdze to co koledzy radzą i zobaczymy co z tego wyjdzie Pozdrawiam
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
mam problem z moim chinolem bo od zimy odpalał po pół godzinach kopania, więc rozkręciłem docisnąłem zawory i chodził cud miód, ale ostatnio się zatrzymał, a jak dodawałem gazu to zgasł i do tego czasu już nie odpalił. I tu się pojawia moja prośba o pomoc bo jak docisnąłem zawór to nic nie dało, a gdy sprawdziłem ilość VOLT w cewce zapłonowej(strach...
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
Zwieramy w gnieżdzie diagnostycznym ALDL styki AiC włączamy zapłon i liczymy błyski 1 grupa do 10 błysków to pierwsza liczba kodu przy czym 10 błysków to ''0'' i tak dalej cztery grupy błysków przerwa między grupami to 1,2 sekundy. Pierwszy wyświetlany kod to 0120. Wymieniałem już aparat zapłonowy bo sam moduł był od niego droższy to koszt ok 480 zł....
W takim razie wypadają ci zapłony - czyli albo moduł zapłonowy, albo cewka WN, albo impulsator. Jeśli masz opcję podmień cewkę (od znajomego) bo wszędzie są te same. Jeśli to będzie mało, to pewnie moduł (impulsator rzadko pada). Co do regulatora już ci pisałem - odpiąć i zmierzyć napięcie pod obciążeniem żarówką.
Wiesz, jak napisałeś quad 200 to troszkę mało :/ . Bo nawet nie wiadomo jaki to jest model, a pomiędzy markami (nawet chińskimi) jest misz-masz. Nawet nie wiadomo czy to zapłon AC CDI czy DC CDI. Wygląda to raczej na DC CDI. Masz wstawiony sprawny regulator napięcia? Bez niego może nie odpalać jeśli to DC CDI. No i mówisz że instalację miałeś pourywaną....
Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. Brak iskry jest już na cewce. Do cewki napięcie dochodzi ale brakuje przerywania. Podstawiałem nowy aparat i nic Przecież moduł jest w aparacie zapłonowym, czyli też wymieniony. Odkręć kopułkę z tego aparatu zapłonowego i sprawdź czy kręci się jak kręcisz silnikiem. Chyba że ta dobra cewka jest...
Zrobił bym tak żeby było dobrze. Kolego, przeanalizuj częstotliwośc impulsów zapłonowych i zdaj sobie sprawę z niedorzeczności swoim rozważań. Ps-BU931ZP, BU941ZT czy BU323AP to świetne darlingtony do układów zapłonowych. Ps-na elektrodzie już mało kto ma pomóc bo to już forum nie dla elektroników.
Witam szanownych forumowiczów, z zaciekawieniem czytam wszystko mco dotyczy modułu zapłonowego do simsona elektronika. Jestem "szczęśliwym posiadaczem motoroweru Chart w którym zastosowano podobne rozwiązanie zapłonu, - moje pytanie brzmi: 1. Czy schemat układu powyższego modułu mógłby znaleźć zastosowanie w moim charcie, 2. Czy muszę dać inne wartości...
Nie jest to łatwe, bo serwisantów na ten model jest w moim "city" tragicznie mało i wybrzydzają (może to taki ich lans lub uprawiają marketing cenowy). Czy jak pada coś w module zapłonowym to jest on naprawiany czy wymieniany na nowy ? Nowy koszt sprowadzenia ok. 240-260 zł. pozdr, darek
To prawda. Impulsatory produkowane dą w dwóch wariantach różniących się polaryzacją: 1. Do silników o stałym kącie — pierwszy impuls ujemny, drugi dodatni. 2. Do silników ze zmiennym przyśpieszeniem zapłonu — pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny. Dlatego ważne jaki jest impulsator i moduł zapłonowy. Jeśli podłączysz moduł stałokątowy do...
Witam wszystkich forumowiczów!!!! Przeleciałem całe forum wyczytałem, że to może być to a tak w moim przypadku nie jest więc zamieszczam nowy post. Mianowicie mam dość niespotykany problem , w moim Matizie, jaki dostałem od zajomego, by tą usterkę usunąć auto było u trzech machaniorów wszyscy ręce rozłożyli . Od początku co w nim było nie tak ? falowanie...
Może być wiele przyczyn, ale ja bym podłączył pod komputer, może coś pokaże ? a może być problem z przepływomierzem, cewką. ITD... Panie kolego poproszę o zdjęcie owego "przepływomierza" , napiszę wręcz że go żądam ! PS. Dlaczego wyjaśnię później Dodano po 4 Witam. Posiadam Matiza 800 z 2000r.od jakiegoś czasu pojawiły się objawy podszarpywania autkiem...
sprawdzałem to i nie ma tam zadnego napięcia i czy to w trakcie krecenie czy tez w momęcie kiedy właczony jest zapłon. i szczeż to też nie wiem gdzie jest ten moduł zapłonowy i sporo tez osób mi mówiło ze moze to być komputer czy ten komputer jest właśnie inaczej nazywany modułem. bo faktycznie mało się znam na tych fachowych nazwach jednak że bardzo...
Hej Sam też potrzebowałem zmodyfikować zapłon, mało tego wywaliłem wtrysk i wsadziłem gaźnik. W miejsce zaślepki nad pompą olejową wstawiłem aparat zapłonowy a jako moduł zapłonowy posłużył mi APE05. http://obrazki.elektroda.pl/4186608500_1... Całoś działa poprawnie. Pozdrawiam Miras
Napisz czy na benzynie i na gazie takie same objawy jesli tak to sprawdź: -Moduły zapłonowe -Cewki (mogą mieć przebicie lub olej z nieszczelnej pokrywy zalał świece i jest przebicie) -Świece ( raczej mało podobne ) Jeśli tylko na lpg to wtryskiwacze lpg
Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez. No gdzie. Żaden z nich nie miał funkcji wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów na podstawie jednego czujnika. Chyba że to ja o czymś nie wiem? Nawet nanoplex - ten potrzebuje trzech znaczników na kole fonicznym. Pozostaje dopasować 7-mio pinowy moduł...
Żeby coś konkretnie doradzić to trzeba by było znać schemat tego modułu i schemat obrotomierza. Przerobiłeś przerywacz na masę i to idzie do modułu zapłonowego. Prawdopodobnie w module jest jakiś rezystor który łączy ten przerywacz do plusa. Tak więc być może obrotomierz by działał poprawnie. Wszystko zależy w takim wypadku od rozwiązania układowego...
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Nie znam się na przewijaniu cewek. Moc należy zwiększyć. Poczytaj moje posty na temat przewijania cewek. Mocy nie można zwiększyć bo decyduje o niej strumień magnetyczny. Wg. mnie nalezy: Do 023 jest akurat ciut prostsza droga, wstawić zapłon od 027 (AC-CDI), iskrownik i koło magnesowe pasuje bez większych przeróbek (tylko w iskrowniku trzeba otwory...
Po pierwsze takie zdjęcia z pomiarów są trochę mało przydatne, kiedy nie wiadomo z których przewodów cewki zasilającej się mierzy rezystancję. Brakuje jeszcze pomiaru względem masy o które prosiłem. Niemniej wartości są zgodne z serwisówką - ze specyfikacji. Po drugie napięcie na cewce zasilającej mierzy się miernikiem ustawionym na pomiar napięcia...
Który to rocznik? Bo może masz tam stary typ zapłonu jak w MBX/MTX, czyli zapłon z wewnętrznym impulsatorem i moduł standardowy na jedno złącze. Moduł musi mieć diodę blokującą. Ten typ zapłonu jest bardzo wrażliwy na punkcie modułów, ponieważ nie można ustalić prawidłowo kąta wyprzedzenia zapłonu, na jednym module nie chodzi, na innym ma za duży kąt...
Dzięki za podpowiedź wykręcę od znajomego ze skutera cewkę zobaczę czy będzie iskra i dam znać. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie orientujecie się jakie napięcie mniej więcej wychodzi z modułu na cewkę zapłonową bo u mnie jest znikome rzędy 0,2V mierzyłem miernikiem analogowym i nie wiem czy to nie za mało? Sprawdzałem u kolegi w Yamaha DT125...
schemat moduł zapłonowy matiz matiz zapłonowy matiz moduł
schemat miernik metex chrysler voyager zasilania wózka widłowego
Bezpiecznik świateł cofania Fiat Ducato Power Magnetofon Pioneer CT-F1250 - Podwójna Prędkość Odtwarzania