Jaki jeszcze powinien być opór modułu zapłonowego w Teńere 125?
grzałem suszarka i nic nie pomogło moduł zapłonowy ten na aparacie zapłonowym lekko się grzeje i rozkręciłem i styki były mokre, wg tabeli modułu zapłonowego opór pomiędzy stykami 1 a 2 powinien być ok 700-850 ohm a wynosi ok 40kohm więc chyba jednak moduł zapłonowy Dodano po 5 Mierzymy rezystancje pomiedzy 1 i 2 i powinna ona wynosic od 758 om do 872...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Jeśli motocykl ma oryginalną instalację, regulator napięcia jest sprawny, to stacyjka. Zastanawia mnie ten rezystor, po jaką cholerę tam jest wlutowany? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim... To jest typowe zabezpieczenie przed niepowołanym odpaleniem motocykla na "krótko" z pominięciem stacyjki. Po włączeniu zapłonu ten rezystor jest "badany"...
Zacznijmy od tego czy masz omomierz, jeśli tak to pomierz wszystkie opory w kostce wypiętej z modułu zapłonowego względem masy (zielony przewód w tej kostce) przy włączonym zapłonie, (aku nie musi być). Opisz w temacie jakie opory uzyskałeś dla poszczególnych kolorów kabli.
Jeżeli szary kabelek z modułu nie styka się, po drodze z masą i fajka świecy nie jest uszkodzona to, prawdopodobnie cewka do wymiany. Sprawdź omomierzem przejście na kablu świecy, jeżeli jest go brak lub opór jest bardzo duży to, winna jest cewka. Odległość cewki, od koła 0,25 mm.
Jak zrobić opór w przewodach - 1 0hm oraz 1,5 ohm? można rezystory 12v 1 ohm tam wspawać jeżeli takowe są? czy taki "od cewki malucha" szukać? czy jakąś żarówkę po drodze wsadzić i potem mierzyć opór multimetrem?
iskra się znalazła winień był immobiliser i nie dawał napięcia na cewke i moduł
Wydaje mi się że moduł zostaje uszkodzony przez za duży prad ładowania. W tym wypadku wiekszy opór cewki zapłonowej byłby wskazany. Jutro popróbuje z jakimś rezystorem w szereg z cewką ładująca kondensator.
Już raz pisałem w innym wątku. Zapoznajcie się z parametrami świec i przewodów WN. To że sterczą dwa,trzy,lub pięć drucików ze świecy i pasuje gwint , nie wystarczy. Świeca jest parowania z cewką przewodem i sposobem wysterowania cewki. A to znowu oznacza że sterownik podaje prąd w określonym czasie , nie zawsze o tak samo długim czasie jak iskra na...
Dzięki za pomoc .Okazało się że cewka w aparacie zapłonowym wysiadła . Tak jak doradzali sprawdziłem opór i okazało się że cewka do wymiany
Z okrągłej wtyczki, która wychodzi statora są 4 przewody żółty –niebieski opór 1,5 oma napięcie 6,3v Ac. Kabel siwy –zielony -1k om napięcie 115v Ac Kable, które idą do stacyjki czerwony łączy się z zielonym i białym jest podawany + 12v a czarny niewykorzystany. Kable, które idą do modułu zapłonowego zielony, biały i czerwony (pomiary przy...
Jeżeli chodzi o zbyt wczesny zapłon, to możliwe że jest uszkodzony klin kola zamachowego, lub moduł zapłonowy. Spróbuj, zwiększyć przerwę na świecy.
No to znam tyrystor i potencjometr ale są jeszcze 3 opory i kondensator czy może znasz ich wartości? Co może być przyczyną palenia modułów.
Tak. W czterocylindrowych silnikach mogą być dwie cewki, jedna na gary 1-4, druga na 2-3 Skoro wypadają zapłony, to miernikiem tego nie przemierzysz, bo zdarza się to okazjonalnie. Poza tym może to być problem modułu zapłonowego. Poza tym w cewce dwubiegunowej masy za bardzo nie uświadczysz bo schemat jest podobny do tego: http://obrazki.elektroda.pl/8734008300_1...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
ten czujnik jest w module zapłonowym po drugiej stronie od paska alternatora poza tym sprawdzałem opór na kostce przy ECU i jest taki jak na kostce przy tym przemienniku a uważam, że o ten przemiennik chodzi gdyż kiedy go odłączę i uruchomię auto nie pojawia się żaden inny błąd tzn. błędy czytam na wyłączonym silniku po uruchomieniu i włączeniu
W miejsce cewki zapłonowej włącz żarówkę 12V 5W i zakręć silnikiem> Jak układ jest sprawny to żarówka powinna migać.
Cewka do CDI ma dużo większą liczbę zwojów a przez to i rezystancję Miałem to olać ale przemierzyłem tak dla wiedzy . Cewka 8352 1/2 ma opór pierwotny 4,5 Om i jest dla zapłonu platynkowego.
Jakie części w module poszły dowiem się jak go odbiorę. Czyli z tego co rozumiem to posiadam w motorowerze moduł CDI tylko na prąd DC. Jak mogę sprawdzić cewkę zapłonową pod kątem zwarcia, bo nie chciałbym aby ponownie mi się spalił moduł / są dość drogie/, dlatego chcę ją profilaktycznie wymienić. Chyba że wystarczy sprawdzić opór na uzwojeniach. A...
Rozumiem. Opory na wejściu dla 24v do przerobienia są. Czy dla 24V muszę też przerabiać opóźnienie? Na początku cosik pisaliście o tym przy instalacji 12V
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Witam Mam 2 pytanka: 1) Jaki opór powinien być na cewce od aparatu zapłonowego w Skodzie Favorit?? Mierzy się ją na kablu który idzie od apratu zapłonowego do modułu (u mnie ten kabel jest biały) i opór wynosi 8000 omów. W książce wyczytałem że powinien wynosić 3500 +- 400 favo do 02.91 lub 7000+-500 Favo po 02.91. Mój rocznik to '91. 2) Podczas jazdy...
Chińska pilarka Castorama, brak iskry. Sprawdziłem cewkę -konektor przewodu gaszenia zwarty do rdzenia, postawiłem na uszkodzony moduł zapłonowy. Zamówiłem cewkę, przed założeniem sprawdziłem i ta też ma zwarcie do masy (oporność 4Ω). Czy taki opór to normalne? Być może nowa uszkodzona? Nie chcę na razie montować, bo mogę ją oddać. Prośba o pomoc.
Cewka jest ok - pomierzone opory - zgodne z wartościami książkowymi podanymi w "sam naprawiam - Tico " Sterowanie zapłonem - co masz namyśli ? Tico niema sterownika zapłonu. Jedynie moduł zapłonowy no ta bene wymieniony czyściutki elegancki itd.. Tak właśnie pojawia się jedynie jedna iskra i koniec.
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
Witam, nic nowego nie mam do przekazania. Moduły posprawdzane czujniki na pomiarach równoległych i nic nawet opory na kablach zapłonowych. Wyłączanie akumulatora nic nie daje i może jednak jak napisał jeden z forumowiczów należy wyczyścić sterownik poprzez odpowiednie oprogramowanie. Bo naprawde wszystkie czujniki działają, a wczesniej pojezdzilem przeciez...
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam Nie, pierwotne 0,6 oma, ale nie rezystancja jest ważna. Jak nie ma iskry, to się wysypał moduł zapłonowy
podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów! sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej mocno pociągnąć za końce no i podpiąć multimetr do cewki indukcyjnej...
Witam Posiadam silnik z Hondy CX500 posiada on moduł zapłonowy CDI oznaczony jako tia02 14. Objaw niesprawności jest taki, że nie ma iskry, dodam że z rotatora dochodzą poprawne impulsy(opór) Wspomniany moduł posiada dwie kostki jedna większa gdzie wchodzą przewody z impulsatora, druga mniejsza dwu pinowa (zaznaczona na schemacie na okrągłą) czy ktoś...
Sprawdź czy cewka zapłonowa (jej nie działający obwód) nie wykazuje po stronie pierwotnej zmniejszonego oporu co mogłoby świadczyć o np. zwarciu między-zwojowym i konieczności wymiany cewki. To może powodować uszkodzenia kolejnych tranzystorów. Jej opór porównaj z obwodem działającym Upewnij się czy zastosowane tranzystory odpowiadają katalogowo parametrami...
Witam Mam problem w quadzie opisany powyżej, zostały już podmienione takie części jak: -cewka zapłonowa -moduł zapłonowy -przewody,fajka -własna instalacja taka aby tylko była tylko iskra. Cewka sprawdzona miernikiem opory są w porządku czyli cewka od ładowania ma wartość coś ok 300 a impulsator 141, więc jest ok, masa jest wszędzie, problem leży dokładnie...
Zrobiłem teraz tak jak kazałeś no i problem leży po stronie transoptora. Kiedy jest otwarty opór złącza wynosi 180 Ohm. Diodę zasilam napięciem 12V poprzez rezystor 680 Ohm. Obawiam się że dalsze zmniejszanie oporu uszkodzi diodę, ale innego rozwiązania nie widzę.
Cześć, mam skuter Ovetto MBK 50 (czyli klon Neosa), który niedawno całkowicie przestał odpalać. Iskra jest, nawet nowa świeca, kompresja raczej jest, na kopniku czuć lekki opór, jak odkręcę świecę to nie ma prawie żadnego oporu. Paliwo raczej podaje, bo świeca po chwili jest mokra, próbowałem wtrysnąć "plaka" wprost do dolotu i też nie odpala. Gaźnik...
Myślę, że taki napęd z dużym śmigłem, być może na jakiejś przekładni, stawia zbyt duży opór. Rozrusznik, z kosiarki, jest po prostu za słaby. Trochę nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc o tym że moduły zapłonowe kosiarki nie są przeznaczone do masowania z rozrusznikiem. Przecież, mie mają one żadnego zasilania, są przykręcone bezpośrednio do...
Witam zaznaczam że jestem początkujący . Pytanie nr 1: Jaka powinna być rezystancja uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej dla tego modelu u mnie w pomiarach wyszło coś dużo bo 26,8 kΩ ( jest to silnik z jedną cewką i kopułką) uzwojenie pierwotne ma opór około 1 Ω . -------- zasilanie cewki zapłonowej wynosi 12V (kluczyk przekręcony). moduł zapłonu...
Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry. Na starym module zapala ale nie wchodzi na obroty, jak silnik popracuje chwilę to po wymontowaniu świecy jest mokra nie spala paliwa. Cewka ładująca przewinięta opór 340 omów, cewka zapłonowa wymieniona. Gaźnik sprawdzony wyczyszczony zaworek trzyma poziom paliwa myślę że ok. Świeca zapłonowa...
Jeden z kabelków z palonego bezpiecznika wygląda tak jakby szedł do cewek zapłonowych (kiedy odłączyłem wtyczkę z nim od modułu pod cewkami i przekręciłem kluczyk przestało palić bezpiecznik). Przy próbie odpalenia samochodu na żadnej ze świec nie ma iskry. Po rozkręceniu sprawdziłem opór na cewkach i wynosił on na każdej ok 1~1,5om czyli cewki chyba...
witam pytanie może wydawać się banalne ale sprawiło mi trochę kłopotu. W samochodzie volvo 460 1.8i po stwierdzeniu usterki w obwodzie wtryskiwacza komputer przestaje generować impulsy sterujące modułem zapłonowym. dotychczas w trakcie pracy na gazie odłączana była pompa paliwa w trakcie próby emulacji wtrysku pojawiły się problemy pomimo podstawiania...
Specyfikacje napięcie zasilania: 12 V opór cewki wtórnej: 7 000 - 14 000 omów Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór cewki wtórnej: Wyłączyć zapłon. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 1 i 4 lub 2 i 3 świecy zapłonowej w cewce zapłonowej. Porównać...
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Witam, posiadam KXD 125 i mam problem z iskrą – czasem jest, czasem nie ma. Prąd nie wychodzi z magneto, opór na magneto 130 omów. Wymienione magneto i moduł zapłonowy. Jakieś pomysły? Proszę o komentarze. https://obrazki.elektroda.pl/6132985300_... https://obrazki.elektroda.pl/1420238300_... AI: Sprawdzałeś przewody,...
Ja miałem ruską zapalniczkę na akumulatorkach(2x1,25V) i w środku były chyba 2 tranzystorki,parę oporów i kondensatorów no i oczywiście cewka -zwykła przetworniczka w.n. ale nieżle kopała.Bez problemu zrobisz większe ustrojstwo(robiłem z samochodowej cewki w.n. modułu zapłonowego i generatorka na NE555). :wink:
Mogło by to zadziałać, jeśli dioda zenera ta w środku na bazie tranzystora sterującego będzie miała wartość zenera poniżej 3V. Na pewno będzie wysterowywany tranzystor mocy jeśli pominiesz tę diodę i połączysz bezpośrednio opór 470 z bazą tranzystora. Ale można spróbować z tą didą. Tam jest dorysowany jakiś opryczny przerywacz, ale mogą być platynki...
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek. Wiem...
Moduł wypala się bo podczas próby odpalenia strzelił i poleciał dymek z niego i w module zrobiła się dziura , quad zgasł podczas jazdy i od tamtej pory ciągle wypala te moduły Tak myślałem dlatego moje poprzednie podpowiedzi są właśnie do takiej sytuacji. Tu masz po kolei co i jak: Kup: Moduł na alledrogo opisany "MODUŁ ZAPŁONOWY CDI SYM 4T ODBLOKOWANY"...
TEN UKLAD zaplonowy firmy Obrem -Krakow jest fajny bo na PROCU i wgrywajac mapy ze zmiana kata wyp. mozesz wycisnac z kazdego silnika sporo wiecej inz na stabilnej charakterystyce .FIAT 126p z tym ukladem ma mape dosc sensowna wgrana...mozesz go zaadaptowac ...zmieniajac czujnik polozenia walu na transoptorowe rozwiazanie....(poszukaj calosci na szrocie...
Ok poczekam Ważne info będzie dla mnie. Bo jak nie odpalę to opyle go ze stosowną informacją Jeśli padł Ci, czy tam poprzedniemu właścicielowi, inwerter (klucze na wejściu), to Twój stojan może wyglądać jak u mnie: https://obrazki.elektroda.pl/8957851500_... A jeśli akurat zwarcie było na tej fazie, na której jest podpięte zasilanie...
układ zapłonowy. Sprawdź czy zasilanie +12V dochodzi do modułu zapłonowego i do cewek (przewód R - czerwony). By się upewnić że nie mieszają wyłączniki stopki itp. itd przetnij oznaczony przewód (W/R - białoczerwony). https://obrazki.elektroda.pl/2583803500_... Nie wiem czy dobrą opcje wybrałem na multimetrze ale taki opór mi pokazuje...
to pływaka wchodzi masa i wychodzi albo jeden kabel z opornością lub 3 kabel z rezerwą. Obrotomierz dokładnie nie wiem, ale impuls leci w postaci również masy ale z impulsatora a nie cewki a w sumie nie cewki a modułu. Moduł steruje cewką ale to impulsator steruje modułem więc tam masz czysty i niezakłócony impuls o obrotach. Podczas schodzenia z obrotów...
Witam serdecznie temat odświeżam bo umarło padło. Można zbudować na tranzystorach npn pnp potem piętro wyżej mosfety z bramką pojemnością? Bo myślałem że pojemność bramki będzie odporne na opór czujnika Halla oraz cewki zapłonowe... A po blysku Halla napiecie naładuje bramkę i puści prąd na cewki przez npn pnp tranzystory... A całość zasilane z akumulatora....
Napięcie na impulsatorze w granicach 125-130omów. Opór prawidłowy. A moduł mam z dodatkowym kablem na mase. To bez znaczenia w tym wypadku. Podczas kręcenia rozrusznikiem skuter podczas dłuższego kręcenia zaczyna łapać i odpali ale po około minuty gaśnie Podtrzymuję moje pierwsze podejrzenia. Uszkodzona cewka zapłonowa - moduł CDI.
Siemanko, jestem tutaj nowy, ale przeczesałem niemal cale forum i nie mogę znaleźć rozwiązania mimo iż z wielu tematów próbowałem rozwiązać ten problem. Posiadam Junaka 901F, parę lat temu zrobiłem mu swapa na 125 (silnik z allegro 154FMI) wszystko było spoko, 2 tygodnie temu bylem na nim u teściów, jak wróciłem, zaparkowałem i postał tydzień, od wtedy...
Koło magnesowe jest zintegrowane z klinem i jego stan żadnych wątpliwości nie budził, było przed ściągnięciem mocno i pewnie osadzone. Faktycznie, znaczne przesunięcie zapłonu może takie efekty powodować, ale dlaczego piła coraz trudniej odpalała, nie nabierała obrotów aż się "skończyła". Była w serwisie Makity, niestety, nie ja odbierałem - dostałem...
Szanowni Państwo-uprzejmie proszę o podpowiedź .W przypadku mojego samochodu abym go swobodnie odpalił jest zwiększenie iskry na świecach--jak to zrobić aby iskra była jak piorun. Bo tak to już jest na elektrodzie. Pytasz o naprawę światła w lodówce a dostajesz odpowiedzi abyś sprawdził instalację elektryczną w domu - czyli odpowiedzi bez związku z...
Pacjentem jest chiński skuter 4T Baotian bt49-5 na silniku 139qma. Po zagrzaniu kiedy odłaczy się ssanie - gaśnie na biegu jałowym jak podjeżdżam do świateł i muszę ciągle dodawać gazu manetką aby motor pracował - myślę że traci iskrę. Jak zapalę co robi z trudem - dodam gazu pracuje i muszę gaz trzymać na wyższych obrotach. Cewka nowa, świeca nowa,...
(at)andrzejsdl (at)4495redberet (at)anchilos wybaczcie, że tak późno. Wiecie co było? Świeca. Widocznie była już dojechana i stawiała opór przy dawaniu iskry stąd ten przeskok byle gdzie. Wymiana świecy pomogła praktycznie na wszystko. A wydawało by się, że i iskra była dobra, i wcale taka wypalona nie była...
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Masz jakiś miernik? warto dla pewności byłoby zmierzyć opór na przewodach w stosunku do masy, i wiedzielibyśmy więcej.. Moduł - Instalacja w skuterze Czerwony z czarnym - czerwony z czarnym(powinno być coś koło 400Ohm do masy) Czarny - Zielony Czarny z białym - ten najprawdopodobniej jest do gaszenia, gasi po zwarciu do masy - na razie nie podłączaj,...
Witam Was Mam problem z astrą 1.4 f benzyna z 99 roku. Jak mieliśmy ostatnio -20 C to próbowałem go zapalic ,zaskoczył ale paliła się czerwona kontrolka od ładowania i po 15 sek wyłączyłem za strachu że coś się zepsuje. Próbę ponowiłem jeszcze dwa razy , za drugim nagle zgasł. I się zaczęło... Sprawdziłem chyba wszystkie mechaniczne rzeczy: ustawienie...
Odczyt kodów blyskowych i dopiero coś na ten temat. Jeśli w czasie pracy silnika check engine się nie świeci to kody błyskowe na nic się tu zdadzą. Dlaczego mówisz że ssanie !!!! To jest układ wtryskowy jedno punktowy i nic takiego nie występuje . Masz rację, w układach wtryskowych nie ma czegoś takiego jak ssanie, ale tak to się już utarło (niesłusznie),...
też o tym myślałem. Sprawdziłem je i są identyczne. Co do błędów to zmieniłem wtryski na stare, skasowałem kody i po kilku próbach kręcenia nie łapie już żadnych kodów. Troszkę też podejrzewam moduł zapłonowy bo raz widziałem że dał iskrę a dalej cicho. Sprawdzałem go miernikiem i wychodzi na to że cewka jest ok, ale przecież moduł to nie tylko cewka...
Dokladnie - oryginalne przewody maja miedziany rdzen , a oporniki sa w koncowkach (w "fajce" 5kom a w koncowce przy module 1kohm) dlatego zarowno najkrotszy jak i najdluzszy maja podobna opornosc a takie janmory czy sentechy w ktorych za rezystor robi wlokno weglowe wewnatrz przewodu roznia sie oporem w zaleznosci od dlugosci . Nie wiem czy kilkuset...
Problem się rozwiązał, wszystko przez zapowietrzony moduł gazowy, który był wymontowany i czyszczony. Teraz odpala już normalnie od iskry. Świeczka pali się niebieskim płomieniem, tak samo palniki. Jeszcze małe pytanko: czy w tym modelu to normalne że po zapaleniu się świeczki trzeba chwilkę odczekać zanim przekręci się regulacje gazu na "opór" i czy...
jeszcze dodam, że jest to amerykański wynalazek Dodano po 4 opór cewki bardzo mały prawie 2 omy. Mógłbym zamienić ale całość była zalana jakimś twardym silikonem i wyciągnąć tam cokolwiek z tej płytki to nic łatwego. A może ktoś strzeli co mógłbym spróbować włożyć. Jak się nie uda to przełożę tego drugiego
Niewątpliwie prąd bramki nie będzie większy, niż prąd pinu 3. Pewnie nie możesz ingerować w układ wewnątrz modułu, ale możesz włączyć opornik szeregowo z pinem 3 i dobrać go tak, żeby przy zadanym napięciu moc tracona w bramce nie mogła przekroczyć 0.5W; można liczyć moc dla ustawienia potencjometru na lewym końcu, czyli że równolegle do bramki jest...
Tak dokładnie jest to silnik C16NZ. Chodzi mi czy można to na stole sprawdzić na zwykłym zasilaczu. Podłączyłem zasilanie 12V i na przewodzie brązowym podającym mase na cewke WN powinna być przerywana masa gdy obraca się wałkiem aparatu. Dwa razy mi się zdarzyło że między masą a brązowym przewodem podającym mase do cewki był opór około 30 omów czyli...
Dzień dobry Mam motocykl Yamaha SR125 Rok 1996 - moduł zapłonowy TCI - Schemat elektryczny Yamaha SR Rok 1996. Czy jest możliwość podmiany modułu z Yamahy SR125 Rok 1997 ? Ewentualnie proszę o podpowiedź jaki moduł z innego motocykla mogę zastosować do mojej Yamahy SR125 ? W załączniku schematy elektryczne. Ew. proszę o pomoc elektronika który objaśni...
I tu jest problem, albo coś z osprzętu zwiera impulsator do masy (stacyjka, stopka boczna, ewentualnie alarm), albo on sam jest uszkodzony. Odepnij impulsator z instalacji przy samym statorze i zmierz jeszcze raz. Jeśli nadal to samo - impulsator do wymiany. Jeśli nie - szukaj zwarcia w instalacji. Dodano po 3 Na przyszłość, nie mierz napięcia z fajki,...
potrzebuję przerobić układ tak, aby iskra uderzała wtedy, gdy na wejściu pojawi się napięcie z czujnika halla 12V (b. mały prąd). myślałem nad zastosowaniem bramki logicznej not, która odwróciłaby mi sygnał. jakie są wasze propozycje??? a, może dało by się zmienić oporność R5 R6 i R7, tak, żeby wydzielało się na nich mniej ciepła?? W schemacie który...
A zmieniałeś dyszę paliwową? Bo jak rozumiem zmieniłeś cylinder na większy. I skoro cylinder jest większy, to zasysa więcej powietrza, a co za tym idzie, musi dostawać więcej paliwa. Nie pamiętam dokładnie jaka dysza tam siedzi fabrycznie, ale musisz dać nieco większą. Dodatkowo, z racji iż zwiększasz pojemność, to fajnie jakby filtr powietrza zmienić...
Witam. Staram się dokładnie rozpracować zasadę działania modułu wzmocnienia cewki zapłonowej Mono Motronic w VW Passacie 1,8 ADZ. Niestety nie jestem wystarczająco biegły w elektronice, wobec czego napotkałem pewne niejasności. Dlatego też chciałbym Was prosić o cierpliwość i wyrozumiałość oraz wyjaśnienie moich niejasności. Oto one (patrz też załącznik):...
Witam Jestem posiadaczem suzuki TR50s. Niestety skuterek stracił iskrę wiosną tego roku. Okazało się , że padł moduł zapłonowy CDI. Szukałem na stronach internetowych części ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć. Oryginalny moduł kosztuje ponad 500 zł. Czy ktoś byłby w stanie wykonać taki moduł na zlecenie? Myślałem jeszcze nad modułami z allegro za...
Witam. Najpierw zadam pytania. :?: Jakiś czas temu zrobiłem remont instalacji w simsonie. Poprzednik zrobił syf. Wszystkie sztukowania na "pętelkę" elegancko zalutowałem i zaizolowałem. Od zapłonu zostawiłem tylko kable od cewki NN i impulsatora. Resztę zamieniłem i wszystko wsadziłem w koszulkę termokurczliwą. Po tym "remoncie" zrobiłem gdzieś ok...
dzięki za sugestię. Pomiar kompresji oscyloskopem kiedyś to widziałem w jakiejś mądrej książce. Jeśli cylinder ma dobrą kompresję, to stawia większy opór rozrusznikowi niż cylinder z kompresją złą. Analizując przebieg napięcia na akumulatorze (tego jak ono siada podczas rozruchu) można mieć jako takie (porównawcze) pojęcie o kompresji. Tyle teoria,...
Skoro działa poprawnie na oryginalnym gaźniku, to szukaj przyczyn w gaźniku z CC. Przy zbyt ubogiej/bogatej mieszance silnik będzie kichał. Zwróć uwagę że w maluchu był dolot z wentylatora dającego niewielkie nadciśnienie. Spróbuj na dolocie od CC (opory na filtrze, powietrze niewymuszone). Zapłon możesz sprawdzić pod lampą stroboskopową. Zwróć uwagę...
Kolego matroxi: "cewka olejowa sama sie regeneruje" - może wyjaśnisz, co miałeś na myśli, bo takie perpetuum mobile aż mnie zaciekawiło. co do oporności cewek, to z tego co pamiętam, a sporo mam do pamiętania, to cewki w polonezach były pochodna cewek z dużego fiata. I dzieliły się te cewki z fiata i poloneza na : cewki do klasycznych PRZERYWACZOWYCH...
Z mojego wieloletniego doświadczenia stawiałbym na niewydolny akumulator, może to być spowodowane również tym, że akumulator jest permanentnie niedoładowany. Przy pracy rozrusznika napięcie w instalacji spada na tyle, że nie ma w tych warunkach iskry na świecach. Możliwe, że do tego dokłada się duży spadek napięcia na zasilaniu modułu zapłonowego. Przy...
Witam posiadam skuter Kingway Euroboy 2t. Niestety skuter kosztował tylko 1000 zł ale był kupiony w celu zniżek ubezpieczenia dla młodego i do jazdy do szkoły, ale poprzedni właściciel nie traktował go ulgowo i mimo że skuter jest z 2009 roku to miał 18 tyś mil na liczniku co po przełączeniu na km dało 55 tyś. Silnik zatarł się 2 razy i teraz po zmianie...
To,że produkuja badzieiwe to racja.Ale nie jest panowie normalne to,ze wymiana następuje co pół roku.Bez przesady.Ja miałem 6 Polonezów z modułami(począwszy od tego w którym nie z tyłu tej bocznej szybki i światła z przodu były prostokatne) jeździłem nimi dość dużo i w żadnym nie padł mi moduł.Przyczyna tego może być np. przegrzewanie się modułu.Może...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
cewka jest z modułem do kupy. Nie mozesz mierzyć oporów cewki we wtyczce bo to wtyczka do modułu. Końcówki uzwojeń masz na śrubkach pod mała klapką plastykowa na cewce. To i tak guzik daje bo cewka pracuje na wysokim napięciu i dopiero podczas pracy wychodzą usterki, wymień jesli masz wątpliwości, choćby pożycz z dowolnego 4-cylindrowego polo, golfa,...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Witam!! Ostatnio zmieniłem żarówkę w motocyklu, przejechałem się i co?? Nie mam świateł!! Nic, zero, null. Sprawdzałem przewody (nie mam ładowania, bo regulator napięcia jest padnięty) a tu moje zdziwienie- są długie i kontrolki, reszta popalona- nawet żarówka od stopu!!!). Sprawdzałem opory na cewkach- 9om!! Chyba za mało.... Napięcie jest, tylko strasznie...
Oto i schemat Jak coś to poprawcie z góry dzięki za pomoc. W mojej ocenie to nie zadziała, bo schemacie jest zasadniczy błąd, którego jak dotąd nikt nie wymienił. Sygnał z halla jest zwarty z masą (węzeł R1/R2). Jak już mają zostać te 2 opory to R1 należy przenieść między masę a R2 i sygnał z czujnika. Tedy R2 należy zwiększyć do 1-4,7k Ponadto, proponuję...
Witam W moim simsonie zepsuł się moduł zapłonowy. Po rozebraniu go okazało sie, że spalony był tyrystor kt206/600, potencjometr oraz dioda prostownicza (ta która prostuje prąd z cewki zasilającej moduł) Tutaj temat w schematem i opisem modułu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70... Wymieniłem spalone elementy. Zamiast tyrystora kt206 zamontowałem...
http://obrazki.elektroda.net/26_11610234... Witam. Jako, że jestem uczniem i nie mam pieniędzy na nowy samochód, a i bardzo lubię mojego Bonka chciałem go troszkę ulepszyć za nieduże pieniądze. Szukałem w internecie najlepszego rozwiązania i znalazłem "Elektroniczny moduł zapłonowy”, który według autora poprawia zapłon, zwiększa moment...
I teraz dochodzę do wniosku że to "chyba" będzie cewka nie taka i w związku z tym mam do Ciebie pytanie czy jest to możliwe żeby cewka była nie taka choć kupiłem nową do tego typu autka? czyli VR6-2,8l-174k- '99r Kolego nie odpowiem Ci na to pytanie, bo zawodowo nie zajmuję się silnikami samochodowymi, więc nie wiem jakie są lub mogą być cewki w twoim...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
witam mam prośbe do wszyskiech albowiem poszukuję schematu układu który znajduje sie w cewce. cały układ zapłonowy posiada stojan i magneto oryginalnie bez czujnika halla.prosił bym oporady jak zrobić żeby to dziłało. w starym cewkomodule był:tranzystor,kondensator,diody przepływowe,oraz cewka. ponizej zdjęcia całego układu zapłonowego. jesłi ktos wie...
Witam Przyczyną powstania układu była nuda, pewnie kiedyś zostanie obudowany. Służy do zabawy po podpięciu cewki zapłonowej drabina Jakoba śmiga a na trafie wn lampka plazmowa. Konstrukcja: Z bramek A i B wykonany jest generator, C i D robią za negator (wpiąłem je tak bo brak oporów 1K), generator steruje bramką IRF840 (pewnie ktoś zapyta czemu nie...
Witam! Mam problem z układem zapłonowym w skuterze Kymco Dink 125 2001 rok. 4T (brak iskry). 1. Sprawdziłem prądnicę w ten sposób że kopiąc przy odłączonym akumulatorze lekką żarzą się światła więc prąd wytwarza. 2. Sprawdziłem impulsator - wskazania omomierza pokazują około 130 om oporności, a dotykając śrubokrętem do rdzenia okło kilkadziesiąt mV....
Mam następujący problem: W bmw e30 silnik m10 1.8, raz na jakiś czas znika iskra. I to tak, że nawet nie ma jej na cewce (na głównym kablu z cewki zbliżonym drugim końcem do masy,podczas rozruchu). Zapłon tranzystorowy jak mniemam, moduł telefunken (dwie okrągłe wtyczki), czujnik halla w aparacie zapłonowym. Nie ma immobilizera. Gdy auto zgaśnie podczas...
Witajcie Mam problem ze swoim modułem. Problem tkwi w tym że po chwili po odpaleniu silnika ulega uszkodzeniu dioda na wejściu modułu. Na początku miałem 1N5408 - po dłuższej jeździe ulegała uszkodzeniu jakby anoda zamieniła się z katodą a katoda z anodą. Potem wstawiłem BY255 i problem był taki sam jak poprzednio. Oba modele diód mocno się nagrzewały....
Oryginalna cewka w suzuki SJ 410 (samurai) przerywacz mechaniczny (świece NGK nr 6 typ BPR5ES) ma opór na uzwojeniu pierwotnym 3 ohm a na wtórnym 10000 ohm ale przed cewką jest magiczny opornik o nieokreślonych parametrach. Na cewce pisze (use with external resistor) w wolnym tłumaczeniu używać z zewnętrznym opornikiem. Mam problem bo nowej takiej cewki...
Witam. Mam spory problem z moją wykaszarką Stihl FS55 . Wcześniej pracowała bez zarzutu, jednak gdy próbowałem ją wczoraj uruchomić, najpierw miałem trudności z odpaleniem silnika, potem gasła przy wchodzeniu na wyższe obroty. Pomyślałem, że później podreguluję trochę mieszankę i zacząłem z nią pracować. Popracowałem 5-10 min i w pewnym momencie wyłączyła...
Witam ponownie. Na początku DZIĘKI ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI I UWAGI. Dziś kolejna porcja grzebania w aucie. Całe szczęście że mam inne - sprawne auto bo byłoby nienajlepiej. Postanowiłem że skoro jestem w tym momencie (rozbiórka w silniku) to jeszcze raz zdejmę pokrywę klawiatury i sprawdzę bo po dokładnym oględnięciu stwierdziłem że olej poszedł spod...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Witam! W moim oplu zniknęła iskra. Odpalił rano bez zarzutu, podjechałem do kiosku nie gasząc go, po chwili ruszyłem, zdążyłem przejechać ok 1 km i zgasł na prostym i równym odcinku drogi. Od momentu gdy zgasł nie ma śladu iskry. 3 tyg przed tym incydentem był wymieniony rozrząd, wałek się kreci, silnik stawia opór. Wszystko wskazywało na cewke, kupiłem...
cewka zapłonowy opora honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy cinquecento moduł zapłonowy
aluprof sterować pilot bramy garażu ustawić regulator buderus
ericsson calculator pralka programator mruga
Jak podłączyć myszkę Bluetooth Esperanza do komputera Błąd adaptacji przepustnicy w Fiat - przyczyny i rozwiązania