Oj nie,oryginalne to SU111. Można wstawić BU323A. SU169 grzeją sie, bo to zwykłe bipolarne, i jako niewpełni wysterowane (nie wchodzą w stan nasycenia, czyli pracując w zakresie liniowym) wytracają znaczną moc.
2SD2350 http://www.americanmicrosemi.com/informa... http://www.seekdatasheet.com/1136020/Pdf... Podobno stosowany właśnie w układach zapłonowych motocykli http://www.diyaudio.com/forums/parts/210... - darlington NPN 300V/6A/40W. Prawdopodobnie ważnym jest aby zamiennik był w podobnej...
w załączniku jest schemat układu który zastępuje 3-końcówkowe moduły w mitsubischi i mazdach,jak tez moduły w aparacie w MX3 i MX6 oraz probe. Rezystor oznaczony jako 1 ma mieć 0,1 oma. ---------------------------- 220 ma mieć 220 om Tranzystor od strony zacisku cwki to BU 931ZP,941ZP Tranzystor zabezpieczenia nadprądowego to dowolny NPN (np BC238)...
Witam.Podczas wymiany uszkodzonych tranzystorów opisanych wyżej zakupiłem na Aliexpress te tranzystory z oznaczeniem" 62D " .Po dokonaniu pomiarów miernikiem wlutowałem do modułu i dalej nic.Kupiłem u innego sprzedawcy dokładnie takie same i też nic.Dopiero za trzecim razem kupiłem z oznaczeniem "42D" i te dopiero wystartowały.Trochę się grzeją ale...
Polecam specjalnie dedykowane do zapłonów BU931/941.
To nie jest tranzystor, a układ scalony. Ten moduł zapłonowy przerabia się na pewien prosty układ zastepczy.
Jeżeli masz miernik to bez problemu dojdziesz co jest nie tak. Pod wejście "P" i masę podłącz jakiś przycisk żeby Ci zwierał a pod wyjście i +12V żarówkę i mierz po kolei. A co do MOSFETa to mnie nie udało się zepsuć chociaż nie uważałem.
Tak jak zwykły tranzystor, tylko że pomiedzy C-E jest własnie ta dioda, tak z ciekawości ile kosztuje taki modół nowy?pozdrawiam
Jest to w tranzystorowym module zapłonowym
Witajcie, może ktoś ma wiedzę jaki można tu zastosować tranzystor moduł ze starszego Mercedesa Tranzystor tak opisany: bosch 21020 42686 1 9810 w internecie kompletnie nic nie piszą o takim :( https://obrazki.elektroda.pl/2315619300_...
Czy da się wykorzystać do budowy modułu zapłonowego tranzystory KD502 bądź 2N3055??
To jaki tranzystor jest oryginalnie stosowany w tym module i na jaki można go zamienić. Moduł stosowany w Polonezie to dosyć stare rozwiązanie, mówiąc delikatnie, a jakie stosuje sie w chwili obecnej tranzystory w modułach zapłonowych?
Tak, jeden kabel to plus zasilania, drugi to kluczowanie cewki ( kolektor tranzystora mocy).
Jak widać moduł zapłonowy wbudowany w cewkę, ma wewnętrzne podciąganie do plusa zasilania. Dlatego stopień wyjściowy Twojego układu powinien mieć niską impedancje wyjściową dla prądu wpływającego. Stopniem wyjściowym powinien być MOSFET N, albo bipolarny NPN w układzie WE. Grzeje się dlatego, że czas włączenia cewki jest zbyt długi i/lub częstotliwość...
BU921 będzie poprawnie pracował w miejscu BU323. Trudno mi osądzać czemu masz problem, może uszkodzony tranzystor?
F jak Fairchild :wink:
Tego nie sprawdzałem. Czy da się to zrobić zwykłym miernikiem?
http://obrazki.elektroda.pl/4460858300_1... tak wygląda ten moduł. Ma jeden czujnik na wale w postaci cewki która zbiera impulsy z magnesów na wale, a zasilanie do niego wychodzi dwoma przewodami z magneta. Dodano po 4 ...a do tego elementu nie sprawdziłem, ale miernikiem ma przejścia po ok 100 omów w każdą stronę, a drugi taki sam...
Ile może kosztować taki moduł GL118
Mówisz o module zapłonowym od C-klasy?
Witam. Oba schematy są takie same. Na tym drugim schemacie, błędnie jest narysowany symbol tyrystora (tranzystor p-n-p).
Pewnie że da się naprawić, łatwo się go robi,weź cienki drewniany patyczek i zobacz czy nie oderwany przewód od płaszczyzny emitera ( ta większa harmonijkowa powierzchnia). Tranzystor da się zastąpić, wyprowadzasz na zewnątrz i montujesz do radiatora tego, co na nim jest przykręcony moduł ( trzeba uważac z montażem, że bliziutko kręci się reluktor)...
tak,naprawiałem,ale to nie tranzystor jest.A nie prościej kupic nowy moduł? Podróbka z Transpo 140 zł.
Aaaa, to BU921 lub 941ZT
Witam poszukaj w katalogu. w załączniku..
Szukam zamiennika tranzystora CMF5N60A w obudowie TO-220F pracującego w module zapłonowym agregatu Schepach SG1200.
Witajcie! Mam taką część z modułu zapłonowego Unitry (gl100), która podobno jest tranzystorem. Muszę ją czymś zastąpić w związku z tym proszę was o pomoc w znalezieniu zamiennika. No i pytanie gdzie jest tu baza, gdzie emiter a gdzie kolektor? http://obrazki.elektroda.pl/5684490000_1... Z góry dziękuję za pomoc :) Edit: Wydaje się że...
Dlaczego po prostu nie wymienisz modułu tylko chcesz wymieniać tranzystor?
Dioda prostownicza przy IRF840 jest kompletnie bez sensu! Po pierwsze tranzystor i tak ma swoją i to bardzo szybką(!) diodę w strukturze (wystarczy zajrzeć do datasheet'a). Po dugie dioda prostownicza jest tak koszmarnie wolna, że jej użycie w tym miejscu w jakimkolwiek układzie zapłonowym mija się z celem. Z tym "smażeniem" impulsatorów to jakieś urban...
Ja tam bym sprawdził co dokładnie spala się, czy uzwojenie cewki czy tylko ten tranzystor (zapewne tak), kiedyś coś takiego naprawiałem koledze w Seacie Toledo 1 i rozdłubałem moduł zapłonowy i odskrobałem ten zalany tranzystor mocy i dolutowałem na kablach duży tranzystor z telewizora/monitora i przykręciliśmy go do karoserii i się to już więcej nie...
schemat trochę ściągnąłem, ale to jest tak moduł hybrydowy, z napylanymi ścieżkami i rezystorami, więc mało co widać. Możesz poszukać modułu GL226, jest schemat i jego opis w radioelektroniku a pdfy są gdzieś w necie. Moduł jest prawie identyczny z naturalnym :) Dodano po 1 nie opłaca się, gdyż tam jest tranzystor razem ze sterownikiem i jak go rozłożysz...
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
Witam! Jeżeli po wartościach nie pisze nic, to znaczy, że to jest w omach, ten nawias, to pewnie będzie eksperymentalnie, na pewno to będzie zależeć od współczynnika wzmocnienia tranzystora, nie przejmuj się tym, to na pewno będzie chodzić. Pozdrawiam
Dwie możliwości. 1. Problem w zasilaniu cewki WN/modułu lub w połączeniach pomiędzy cewką a modułem. Przerywane połączenie w zapłonie TCI będzie generowało słabą iskrę o kącie wyprzedzenia większym niż normalnie. 2. Padł moduł zapłonowy, pęknięty lut w okolicach tranzystora kluczującego, albo wariujący mikrokontroler. W sumie też wariujący impulsator...
1. Ile tranzystorów zawierał moduł zapłonowy samochodu Willys MB z 1943 roku? 2. Czy pytania, które uznasz za zagrożenie bezpieczeństwa są przez ciebie raportowane do odpowiednich służb? 3. Jakie jest twój przewidywany cykl życia i co stanie się z tobą po jego zakończeniu? 4. Wymyśl pytanie na które nie znasz odpowiedzi? 1. Samochód Willys MB z 1943...
Tranzystor ten nie może sterować cewką w sposób bezpośredni - albo poprzez moduł zapłonowy, albo fajkocewką z wbudowanym modułem. Dziękuję bardzo za odpowiedzi !
A jaki dałeś tranzystor?
Witam kolegów i proszę o radę. W traktorku John Dere XR75 silnik Kawasaki padła cewka zapłonowa, zapłon taki jak w kosiarkach, więc wsadziliśmy cewkę z jakiegoś Brigssa na próbę. Niestety iskry brak nadal. Ponieważ oryginalna cewka do tego silnika kosztuje w okolicach 500zł (sic!) padło na moduł od chińczyka zasilany z aku taki jak tu https://obrazki.elektroda.pl/4908871400_...
Sprawdź tego irf 840 a jak jest dobry to czy do jego (G) dochodzi napięcie. Możesz jeszcze wymienić te tranzystory npn.
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Witam, niedawno kupiłem malucha z 85r, niestety wiadomo jak coś takiego działa gdy jest zimno, mam zrobiony moduł zapłonowy na tranzystorze IRF 840 (znalazłem go tu w jakimś temacie o maluchu), i mam pytanie, czy trzeba usunąć drut oporowy? Oraz, czy wystarczy jeden moduł? jeżeli ma byc jeden to jak działa cewka w maluchu że daje iskrę na 2 cylindry?...
Witam.Poszukuję schematu modułu wzmocnienia cewki zapłonowej do VW PASSATA '91.Czy można go zmontować z oddzielnych elementów(diody,tranzystory)?
a czy ten moduł pociągnie podwójną cewkę zapłonową od malucha (takiego nowszego)??
Witam Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie na co moge zamienić ten tranzystor (ETD41-035 npn) - pracuje w układzie zapłonowym. Pozdrowienia
To jest tranzystor.
Czy mogę prosić o zdjęcie tego modułu z określeniem gdzie go otworzyć aby podłączyć nowe tranzystory.
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
Gdzie mogę dostać tranzystor o oznaczeniu D1071 ? Ewentualnie jakiś zamiennik , lub czym mogę go zastąpić. Ten tranzystor pracuje w motocyklowym module zapłonowym. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam
Wiem, że warsztat w Ostrołęce, reklamuje się z naprawianiem tych modułów. Jako doświadczony elektronik, wiem, że po 10 latach układy elektroniczne maja prawo padać. Wysychają po przeciętnie 6-7 latach elektolity, spadaja bety tranzystorów etc. Czy ktoś ma doświadczenia z naprawą tych modułów ? Co w nich pada, jakie elementy zastosowywaliście, np. jakie...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Trzeba go rozebrać i zobaczyć co jest w środku Może się tylko spalił główny tranzystor kluczujący? bo to się spala najczęściej. Jak kieeedyś koledze w Toledo spalił się moduł zapłonowy (taki przy cewce jak w polo) to go rozdłubałem, pomierzyłem i odskrobałem ścieżki od tego tranzystora i na kablach przylutowałem taki duży tranzystor z telewizora od...
Pomiar pradu- amperomierz, wypełnienie- osyloskop. Uzwojenie pierwotne cewki- uszkodzenie, czyli skrót w uzwojeniu, jego rezystancja jest niższa niż zakładana przez co ciągnie więcej prądu niż powinna, prąd ten płynie przez tranzystor ale jest dla niego zbyt duży przez co się uszkadza. Moduł zapłonowy za mocno wysterowuje tranzystor- za duże wypelnienie-...
Witam, poszukuje symbolu powszechnej sprzedaży lub zamiennik dla tranzystora/modułu IGBT cewki zapłonowej w sterowniku silnika. Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam i z góry dziękuje.
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Bramka logiczna. Eeee... Raczej TL431 albo po prostu tranzystor NPN.
Trochę nie jestem pewien twego opisu, ale możliwe, że jest dobrze podłączony układ. A więc jak już pisałem pozostaje dopasowanie do układu. W tym celu zacznij mierzyć napięcia na bazie tranzystora T1. Tam muszą występować wartości powyżej 0,6 V i poniżej względem masy (emitera). To powyżej 0,6 V (zasłonięta szczelina) spowoduje otwarcie T1 i wystąpienie...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Tranzystor najlepszy to BU931 do takiego celu często stosowany z modułach zapłonowych.
O ile pamiętam, około 50 lat temu takie układy były w "Radioamatorze i krótkofalowcu" - trzeba by przejrzeć jakieś archiwum. Coś było i w "Młodym techniku", ale kiepskie - tranzystor włączał się, żeby prąd popłynął przez cewkę, i wyłączał się, by dać iskrę.
no witam.po dlugiej przejwie odpowiadam,otorz udal mi sie to przylutowac i odpalilem na chwilke na sucho i wszystko chodzi ok,tylko teraz musze to zamocowac,mam pytanie czy klej termoprzewodzacy jest dielektrykiem??bochcialbym te tranzystory przykleic do tej blaszki
Witam. Dlaczego ta dioda jest rozcięta sprawdziłeś wszystkie diody czy są sprawne łącznie z tranzystorami? Wstaw zdjęcie z drugiej strony tego modułu.
Pod ścieżką prądową , najpierw zobacz czy nóżki tranzystora nie urwane.
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
http://obrazki.elektroda.pl/6392628400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9912158900_1... Teraz trzeba ustalić jaki tranzystor można tu zastosować.
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
Ja mam moduł zapłonowy taki jak wstawił skany spirytusik84 z drobnymi zmianami i sprawuje się idealnie. Tranzystor dałem bu 921 nie pamiętam dokładnie wartości oporników i kondensator ale zapłon wyłącza mi po 2 sekundach.
Kiedyś wykonałem ten układ do ogara 200 z instalacją 12V i akumulatorem. Testowanie na postoju - lux, ale wyjazd w teren skończył się pchaniem do domu. Romecik na postoju wkręcał się na wysokie obroty nie gasł nigdy ale podczas jazdy na wysokich obrotach silnik przerywał, ostatecznie spalił się tranzystor :/
Wada konstrukcyjna. Jeden tranzystor się przegrzewał. Ja podmieniałem kiedyś klientowi z używek i dopiero czwarty okazał się sprawny. Usterka jest zazwyczaj ta sama - pad tranzystora od cewki 2 - 3.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Ostatnio zrobiłem sobie moduł zapłonowy do mojej MZ 250. Skorzystałem ze schematu Parafki. Moje pytanie jest takie: obecnie do sterowania tranzystorem w module potrzebny jest przerywacz. Ale ostatnio czytałem o urządzeniach optoelektronicznych a dokładniej o TCST1103. I czy dałoby radę zastąpić przerywacz tym elementem?
dzięki jacek1313, ale czuje że chyba nie założę tego modułu do malacza. Znalazłem właśnie schemat fajnego układu zapłonowego do malacza na tranzystorze irf840. Postaram się w najbliższym czasie zamieścić schemat i powiecie mi co o nim sądzicie.
Po kolei: -Jeżeli nie ruszałeś sprężyny powrotnej klapy, to się tym czarnym, zębatym nie baw, lepiej jedź na analizator spalin i ustaw prawidłowy skład śrubą obejściową przepływomierza (od góry, pod zaślepką, imbus 5) -Obok digifanta jest moduł zapłonowy, praktycznie niezniszczalny -Tranzystory w sterowniku są lutowane ręcznie, nie na fali powierzchniowej...
Ja nie męcząc się zrobiłem na gotowym module zapłonowym od poloneza(nowy typ-wejście z Halla),cewka zapłonowa,555 i iskra pare centymetrów.Na szrocie znajdziecie jakiś moduł :wink:
Światełko w tunelu jest w tym sensie że zawęża to pole do poszukiwań usterki. Do sprawdzenia są: 3 kabelki prowadzące do palnika i reflektora lampy, złącze na samym reflektorze, a potem sprawdzić trzeba moduł zapłonowy lampy, szczególnie tranzystor wyzwalający błysk. W zasadzie amator może to zrobić, trzeba rozebrać aparat, rozładować kondensator lampy...
Witam Tak jak w temacie poszukuje zamiennika tego tranzystora, jest on w japońskim module zapłonowym. pozdrawiam
Podaj model tego pojazdu (motoroweru), oznaczenie modułu też. Lepsze zdjęcia całości też by się przydało.
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
OK schemat masz poniżej, oporniki trzeba bedzie dobrać w zależności od użytego optotranzystora i napięcia zasilania. Tranzystor BC327 powinien być wystarczający.
Ewentualnie trzeba bedzie dodac dodatkowy tranzystor za transoptorem. Nie wystarczy, uwierz, przełączenie musi nastąpić stromo.
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Witam, planuję wykonać taki hoth.amu.edu. pl/~intr/zaplon.htm moduł do mojego motocykla. Problem w tym że trudno zdobyć tranzystor IRF840F. W domu mam DFF2N60 tylko ma on większą rezystancję i mniejszy prąd, mam również D304X z tym że nie jest to mosfet a npn. Mogę którymś z nich zastąpić tranzystor ze schematu ?
w autku tym uszkodził się elektroniczny moduł zapłonowy sterujący cewką wysokiegoi napięcia. A dokładniej w tym module tranzystor na wyjściu sterujący impulami na cewkę . Taki układ w slepie lub serwisie kosztuje około 480 Zł !!!!!!!!!! a w srodku w nim są 4 oporniki , 4 diody , 2 tranzystory .ZGROZA . Właśnie walcze z naprawą , nie nwiem jaki był oryginalny...
Czy te czujniki nie są przypadkiem na 5V? Moze juz go ubiłeś? Jezeli jest sprawny i rzeczywiście dziala tak jak opisujesz (co dziwne, bo myslalem ze tam jest zawsze wyjscie typu Open Colektor), to zrob prosty odwracacz na tranzystorze NPN i 2 opornikach.
No tak jest transoptor szczelinowy Dioda --- | --- Tranzystor... No to jak podlaczyć?? Jakies wyprowadzenia czy cos...
Hej dzięki za odpowiedź BANANvanDYK Z tego wszystkiego zapomniałem ze obroty silnika się mierzy na minutę!!! czyli tak jak napisałeś 6000rpm\60s=100Hz Napisałeś że ta cewka traci energię przy ok 4000rpm czyli przy ok 66Hz A ja widziałem testując że przy 6kHz szły ładne iskry a jak wytłumaczyć te 88kHz przy których udało mi się znaleźć pasujące wypełnienie...
Czyli pozbywasz się regulatorów mechanicznych,zamias przerywacza wstawiasz hallotron,plus dorabiasz tarczkę impulsową (cienko to widzę,ale może). W takim razie nie pozostaje nic innego,jak zamontowac moduł zapłonowy z s.ford escort. Najtaniej.
Witam, robiłem moduł zapłonowy do 126p, jednak jakimś cudem spalił mi sie tranzystor IRF840, by przecież zabezpieczony diodą... chce wstawi mocnejszy, by zasili 2 cewki, proszę o porady.. pozdrawiam
Tylko wykonanie nowych połaczeń i tranzystor zewnętrzny. Wysokonapieciowy darlington.
Jeśli budujesz od nowa moduł do mz to spróbuj na tym module igbt http://www.tme.eu/pl/katalog/#cleanParam... A ten tranzystor który poszukujesz bodajże był montowane w modułach zapłonowych łady. Można go kupić np tu http://www.jmele.home.pl/sklep/advanced_...
Mogę, ale nie opłaca się. Musiałbym dobrać tranzystory, do niuch radiatory i zrobić do tego porządną i wodoodporną obudowę. Jeśli są gotowe rozwiązania to wolę skorzystać z nich. Wysteruję je układem z atmegą. Prawdopodobnie do atmegi dołączę mniejsze tranzystory do sterowania tranzystorami mocy z modułu zapłonowego. Dodano po 33 Znalazłem pinout tego...
jezeli jestes pewny ze to modul, proponuje delikatnie go rozebrac, te moduly mozna naprawic,najczesciej pekniecia w srodku obok tranzystorow mocy lub tranzystory, to tylko wyglada groznie
Ładny pożar, pogratulować. Napisz od czego jest, a właściwie był ten moduł. Jeśli to tranzystor wyzwalający, to możliwe, że podejdzie BU 931
Miałem to samo .W module uszkodzone były 2 tranzystory BUK866 ,oprócz tego cewki zapłonowe . Rozebranie tego nie jest łatwe ale cena nowego modułu i cewek zwala z nóg. https://obrazki.elektroda.pl/1163909400_... https://obrazki.elektroda.pl/9544022400_...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Dobra,a teraz tak-rozumiem że na wtyczce do modułu pin nr2.to masa i 5Ω. to wynik słabej masy,pin 3. to zasilanie idące z centralki lub po kluczyku,a pin 4. to sygnał z HALLA -środkowy pin na aparacie zapłonowym, więc rozumiem że napięcie na tej wtyczce 1i3. pochodzi z centralki czy też po kluczyku,a moduł zapłonowy to nic innego jak zwykły tranzystor...
A nie prościej kupić na szrocie lub alledrogo cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem zapłonowym np. od VW. Ja robiłem stopnie mocy na IRF740 i przy dobrym wysterowaniu bramki (min. 12V) moc tracona na tranzystorze była nie wielka, jako element zabezpieczający stosowałem diodę sieciową 1N4007. Oczywiście bez kondensatora, który poza tym, że niweczy większość...
5 kOhm nie jest zbyt wiele lecz może być wystarczające. Przyznaję, że silnika zupełnie nie znam. Kombinuję, że przyczyny należy szukać w sterowaniu/uruchamianiu zapłonem. Zakładam, że nie ma tam przerywacza mechanicznego lecz cewka lub halotron. Do tego pewno jakiś moduł z tranzystorem uruchamiającym zasilany z innej cewki. Więc tam warto szukać przyczyn.
Idąc sobie dziś po mieście i rozmyślając wpadłem na taki pomysł: Skoro moduły zapłonowe które przystosowane są do sygnałów o takim kształcie : http://obrazki.elektroda.net/23_12912428... I chwila zapłonu występuje przy zboczu opadającym i przechodzeniu przez 0, to naszła mnie myśl, aby spróbować zastosować taki moduł w połączeniu z wejściowym...
Otwiera się na chwilę tranzystor wykonawczy w module (zatyka) i cewka zapłonowa robi zwarcie... Modu,ł zapewne, jakiś wynalazek dokładany?
Nie naprawisz sam modułu, tranzystor trzeba wstawić, kup na złomie jakiś.
Chyba znalazłem przyczynę. Odwrotnie wlutowany tranzystor 2N2222. W razie czego jeszcze napiszę.
tranzystor moduł zapłonowy tranzystor zapłonowy honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy
domykanie drzwi ogrzewać scania licznik energia zdalny
piekarnik samsung piekarnik samsung schemat
DPS-130PP+2950298203 Circuit Diagram Inquiry Jak odłączyć alarm pasa w Citroenie Nemo?